Czarne Konie: Urgot w górnej alei


Reklama

W kolejnej części serii czarne konie, na warsztat brany jest Urgot.

Urgot wyruszył rzeką do górnej alei

W poprzednich edycjach Czarnych Koni widzieliśmy bohaterów przechadzających się po dżungli oraz pojawiających się w dolnej alei. Teraz czas wyruszyć na górę i zarzucić przeciwników rakietami i bombami z trucizną oraz przygotować się do późnej fazy gry.

Zrozumienie potencjału Urgota jako walczącego w górnej alei

Umiejętności Urgota bardzo dobrze współdziałają ze sobą. Jeżeli Noxiański Pocisk Żrący (jego E) trafi cel, jego Q – normalnie umiejętność mierzona – namierzy go i trafi automatycznie, a jeżeli użyje także W, zostanie nałożone spowolnienie. Na 6. poziomie może zamienić się miejscami z przeciwnikiem za pomocą swojej superumiejętności, co przy okazji daje mu znaczną odporność na magię oraz pancerz, dzięki czemu może prowadzić wymianę obrażeń. Jego umiejętności mają także niski koszt many, a jego Q jest bardzo przydatne do farmienia z dystansu, ponieważ przywraca połowę kosztu many, jeżeli zabije stwora. Sprawia to, że nękanie w alei jest bardzo łatwe.

Wymiana obrażeń z innymi bohaterami

Urgot może z łatwością nękać przeciwników podczas fazy walki w alejach, a jego umiejętność bierna zmniejsza zadawane przez nich obrażenia o 15%, przez co trudniej im farmić. Podczas starcia z bohaterami walczącymi wręcz Urgot może ich łatwo gnębić kombinacją W+E+Q+Q, a tarcza zapewni mu niezbędną wytrzymałość, aby bezpiecznie wymieniać obrażenia. Urgot jest niezwykle skuteczny przeciwko łatwym do zabicia celom, a jego superumiejętność może umieścić przeciwnika pod sojuszniczą wieżą albo ułatwić gank dżunglerowi.

Kiedy iść Urgotem na górę?

Jak wspomnieliśmy wcześniej, Urgot jest szczególnie skuteczny przeciwko łatwym do zabicia i walczącym wręcz przeciwnikom. Może uniemożliwić przeciwnikom zdobywanie złota i doświadczenia, a biorąc pod uwagę jego zdolność do nękania na wczesnych poziomach, może z łatwością iść na całość na poziomach 3-4 ze względu na duże obrażenia albo na 6. poziomie, ponieważ jego superumiejętność zapewni mu wystarczającą odporność. Użycie takich czarów jak Duch i Błysk pomaga Urgotowi dogonić cel. Jest to trudny wybór między Podpaleniem a Teleportem, ale jeżeli wasz zespół przyjmuje strategię walk drużynowych, mogą one pomóc w rozpoczęciu starcia lub dobiciu rannych. Jeżeli wasza drużyna chce grać agresywnie, lepiej używać Ducha i Błysku niż Podpalenia i Teleportu. A skoro mowa o zespołach, dobrze jest zmówić się z drużyną przed rozpoczęciem walki.

Zwiększenie wytrzymałości Urgota

Mimo że Urgot jest doskonałym gnębicielem, potrzebuje przedmiotów ofensywnych, aby być skutecznym, a w środkowej fazie gry niezbędne są do tego przedmioty z przebiciem pancerza / obrażeniami. Pamiętając o jego ostatnich zmianach, Manamune / Muramana może dać niezbędną siłę, jednocześnie wzmacniając tarczę. Czarny Tasak także jest bardzo pomocny, dzięki przebiciu pancerza oraz skróceniu czasu odnowienia, co umożliwia spamowanie umiejętności zadających duże obrażenia. W środkowej fazie gry jego siła zaczyna spadać i staje się łatwiejszy do zabicia, więc jeżeli Urgot chce pozostać skuteczny i rozpoczynać walki swoją superumiejętnością, zaleca się kupno przedmiotów obronnych, takich jak Randuin / Mroźne Serce, które pomogą mu rozpocząć walkę / uciec oraz atakować z doskoku. Warto także rozważyć Słoneczną Pelerynę lub Oblicze Ducha. W zależności od głównego źródła obrażeń przeciwników może być to dobry zakup, aby utrzymać Urgota przy życiu.

Połamanie Urgotowi nóg… tudzież szczypiec

Brak zdolności podtrzymania podczas fazy walki w alejach

Nawet mimo że nie ma dużych kosztów many, a jego tarcza może zablokować dużo obrażeń, jeżeli straci zbyt dużo zdrowia, będzie mu ciężko pozostać w alei, ponieważ żadna z umiejętności mu nie pomoże.

Brak prędkości ruchu

Urgot ma bardzo ograniczoną mobilność, przez co jest bardzo łatwym celem dla ganków lub bezpośrednich ataków. Jego superumiejętność ma krótki zasięg – z tego powodu ciężko mu działać po walce drużynowej lub ścigać uciekinierów, jeżeli Błysk lub Duch się odnawiają.

Odpowiedni skład drużyny to konieczność

Urgot wymaga odpowiedniego składu drużyny, aby odnieść sukces. Potrzebuje w drużynie bohaterów, którzy pomogą mu szybciej dostać się do przeciwników lub będą mogli kontynuować jego natarcia, jak Morgana, Zyra, Annie, Syndra i Lissandra, bądź też udzielą mu wsparcia przy atakowaniu z daleka, jak Xerath, Caitlyn, Zilean i Janna.

źródło: leagueoflegends.com

Reklama

Podziel się ze znajomymi!