LCS 2015: Turniej Rozszerzający EU i NA


Reklama

Chcemy podzielić się z wami dzisiaj konkretnymi informacjami na temat nadchodzącego Turnieju Rozszerzającego, takimi jak daty, format oraz uczestnicy.

W zeszłym miesiącu ogłosiliśmy, że europejski i amerykański LCS zostanie rozszerzony z 8 do 10 drużyn, oraz, że przeprowadzimy jednorazowy Turniej Rozszerzający, który zadecyduje o dodatkowych 2 drużynach, które dostaną się do wiosennego splitu LCS 2015. Poza powiększeniem liczby drużyn, zdecydowaliśmy również zmniejszyć ilość zwykłych meczów w sezonie oraz wydłużyć okres, w którym rozgrywane są playoffy. Wierzymy, że te decyzje przyniosą wielowymiarowe korzyści dla LCS.

Przede wszystkim, rozszerzenie LCS zwiększy różnorodność parowań oraz zmniejszy ilość potrzebnych dogrywek. Dzięki temu każdy mecz stanie się ważniejszy.

Dodatkowo, zwiększenie liczby drużyn w lidze pozwoli nam zapewnić, że drużyny w playoffach unikną relegacji, co zdecydowanie podnosi wagę zakwalifikowania się do nich. Skrócenie regularnego sezonu pozwoli nam również na wydłużenie playoffów z zaledwie jednego tygodnia do trzech. Chcemy, by fani mięli jak najwięcej czasu na ekscytowanie się najważniejszymi meczami w splicie.

Choć istnieje wiele wspaniałych drużyn, które z pewnością wzmocniłyby LCS, to wierzymy, że miejsce w tej prestiżowej lidze trzeba sobie najpierw wywalczyć. Z tego względu przeprowadzimy Turniej Rozszerzający, by dać drużynom szansę na zdobycie jednego z dwóch dodatkowych miejsc w europejskim i amerykańskim LCS.

Jesteśmy przekonani, że nadchodzący split będzie najlepszym do tej pory.

 

KWALIFIKUJĄCE SIĘ DRUŻYNY

W Turnieju Rozszerzającym weźmie udział 13 drużyn wziętych z Turnieju Kwalifikacyjnego, playoffów Challenger Series oraz drabinki rankingowych 5 vs 5.

Drużyny z Turnieju Kwalifikacyjnego oraz Challenger Series kwalifikują się automatycznie, ponieważ udowodniły już, że są najbliżej do bycia drużynami gotowymi na LCS. Chcemy nagrodzić drużyny, którym udało się już dostać do playoffów Challenger Series oraz Turnieju Kwalifikacyjnego.

Niemniej jednak, nowe drużyny po raz kolejny dostaną szansę na zdobycie miejsca w następnym splicie, ponieważ 7 z 13 drużyn kwalifikujących się do turnieju zostanie wybranych z drabinki rankingowych 5 vs 5. 7 najlepszych drużyn rankingowych z Północnej Ameryki oraz 4 najlepsze drużyny z EU Zachód oraz EU Północ i Wschód zostanie zaproszonych do turnieju. W kwalifikacjach NA i EU będzie jedna różnica. Ponieważ w przypadku europy będzie mieć do czynienia z 8 drużynami, odbędzie się jeden dodatkowy, nie transmitowany mecz między drużynami zajmującymi czwarte miejsca na EUW i EUNE, by zadecydować o siódmej europejskiej drużynie, która zakwalifikuje się do turnieju.

Rozpiska drużyn wyglądać będzie następująco:

  • Turniej Kwalifikujący (3 drużyny)
    • Przegrani meczu o 6 miejsce
    • Przegrani meczu o 7 miejsce
    • Przegrani meczu o 8 miejsce
  • Playoffy Challenger Series (3 drużyny)
    • Przegrani meczu o 3 miejsce
    • Przegrani w ćwierćfinałach (wyższe miejsce)
    • Przegrani w ćwierćfinałach (niższe miejsce)
  • Drabinka rankingowych 5 vs 5 (7 drużyn)
    • Ameryka Północna: 7 najlepszych drużyn rankingowych
    • Europa: 4 najlepsze drużyny rankingowe z EUW oraz 4 najlepsze drużyny rankingowe z EUNE
      • Drużyny z czwartych miejsc obu regionów rozegrają nie transmitowany mecz, by zadecydować o siódmej europejskiej drużynie, która zakwalifikuje się do turnieju.
    • Drużyny rankingowe mają czas do 2 listopada, 2014 roku w przypadku NA oraz 9 listopada, 2014 roku w przypadku Europy, by walczyć o 4 najlepsze miejsca w swoim regionie.

W oparciu o powyższe zasady, następujące 6 drużyn z Ameryki Północnej zostało automatycznie zakwalifikowanych do turnieju: Team Coast, compLexity Gaming, Curse Academy, Denial eSports, Team LoLPro, oraz XDG Gaming. Natomiast drużyny z Europy to: Gamers 2, H2k-Gaming, Millenium, Ninjas in Pyjamas, Reason Gaming, oraz SK Gaming Prime.

W przypadku, gdy jakaś drużyna nie będzie mogła wziąć udziału lub odmówi wzięcia udziału, jej miejsce zostanie zostanie zaoferowane kolejnej najlepszej drużynie w regionie, które nie została jeszcze zaproszona do turnieju.

 

FORMAT

Turniej będzie składał się z dwóch rund odbywających się online, po których rozegraną zostaną trzy rundy transmitowane na żywo ze studia ESL w Burbank, w przypadku Ameryki Północnej, oraz ze studia ESL w Kolonii, w przypadku Europy.

Uważamy, że tabela składająca się z 13 drużyn, z zapewnionym awansem po pierwszej rundzie dla drużyn z Turnieju Kwalifikacyjnego, zapewni wystarczająco dużo emocji, zwłaszcza, ponieważ do wzięcia są tylko 2 miejsca w LCS w każdym z regionów. Zaproszenie większej ilości drużyn rozrzedziłoby współzawodnictwo, natomiast zaproszenie mniejszej sprawiłoby, że nowe drużyny miałyby znacznie mniejsze szanse na zakwalifikowanie się do LCS.

Chcemy zapewnić naszym widzom jak najlepsze widowisko, dlatego będziemy transmitować na żywo tylko mecze czterech najlepszych drużyn. Ponieważ nie ma fazy grupowej, cztery zwycięskie drużyny pierwszych dwóch rund online nie mogą zostać rozstawione normalnie. Nie mogliśmy ich też umieścić w tabeli w systemie pojedynczej eliminacji, ponieważ mogłoby to być niesprawiedliwe dla części drużyn. Zmodyfikowana wersja systemu podwójnej eliminacji (gdzie modyfikacją jest brak wielkiego finału, ponieważ dwa miejsca w LCS mogą zostać przyznane zwycięzcą półfinałów oraz finału przegranych) oferuje znacznie bardziej uczciwy sposób wyłonienia dwóch najlepszych drużyn turnieju.

 

Pierwsza rundy składać się będzie z tabeli w systemie pojedynczej eliminacji, gdzie dziesięć rozstawionych drużyn zmierzy się ze sobą w grach do dwóch zwycięstw. Drużyny, które zajęły 6,7 i 8 miejsce w Turnieju Kwalifikacyjnym otrzymają automatyczny awans w pierwszej rundzie.

Druga runda ponownie będzie się składać z tabeli w systemie pojedynczej eliminacji, w której zmierzy się pięć drużyn, które awansowały z 1 rundy, oraz 6,7 i 8 miejsca z Turnieju Kwalifikacyjnego, które otrzymały automatyczny awans. Cztery drużyny, które wygrają rundę drugą, udadzą się do siedzib LCS, by zagrać w pozostałych trzech rundach transmitowanych na żywo.

Rundy te będą rozgrywane w zmodyfikowanym systemie podwójnej eliminacji. Drużyny, które wygrają półfinały oraz tabelę przegranych bezpośrednio zakwalifikują się do nowego, 10-drużynowego LCS.

 

HARMONOGRAM

Turniej Rozszerzający odbędzie się między 15 listopada a 21 grudnia. Ostatnie trzy rundy będą transmitowane na żywo ze studia ESL w Burbank, w przypadku Ameryki Północnej, oraz ze studia ESL w Kolonii, w przypadku Europy.

15-16 listopada: Rozszerzenie NA (Runda 1)

22-23 listopada: Rozszerzenie NA (Runda 2), Rozszerzenie EU (Runda 1)

29-30 listopada: Rozszerzenie EU (Runda 2)

12-14 grudnia: Ostatnie 3 rundy NA

18-21 grudnia: Ostatnie 3 rundy EU

 

OGRANICZENIA AKWIZYCJI:

Turniej Rozszerzający to wyjątkowe zawody. Jedną z różnić jest fakt, że amatorskie drużyny rankingowe mają szansę na bezpośredni awans do LCS, bez konieczności kwalifikowania się przez Challenger Series. Natomiast drużyny z Challenger Series mają dodatkową szansę na awans mierząc się z podobnymi sobie zawodnikami.

Żaden z tych scenariuszy nie był możliwy w minionym splicie. Ze względu na te specjalne okoliczności, nakładamy dodatkowe ograniczenia akwizycji drużyn w przypadku tego turnieju:Żadna osoba fizyczna, organizacja lub partner mająca udziały w jednej lub więcej drużyn grających w Turnieju Rozszerzającym nie może uzyskać udziałów większościowych w innej drużynie Turnieju Rozszerzającego, jeżeli nie wycofa swoich udziałów w obecnej drużynie/drużynach.

Osoby fizyczne i organizacje, które mają już udziały w więcej niż jednej drużynie uczestniczącej w Turnieju Rozszerzającym nie będą musiały wycofać swoich udziałów przed turniejem – nie chcemy, by te ograniczenia zaszkodziły osobom, które zainwestowały w drużyny zanim Turniej został ogłoszony. Niemniej jednak, nawet te osoby nie będą mogły dokonać akwizycji drużyny w Turnieju Rozszerzającym, jeżeli najpierw nie wycofają wszystkich udziałów w innych drużynach biorących udział w turnieju.

Chcemy, by ten turniej promował świetne rozgrywki League of Legends, a nie grę na rynku drużyn.

 

STATUS WŁASNOŚCI I TRANSFERY GRACZY

Na potrzeby Turnieju Rozszerzającego, status własności automatycznie zakwalifikowanego miejsca w turnieju zależy od samej drużyny. W przypadku relegowanych drużyn LCS, ich miejsce w turnieju jest własnością ich organizacji. Dla wszystkich pozostałych drużyn, które nie zagrały jeszcze w LCS, ich miejsce należy do graczy.

Niezależnie od tego, czy miejsce w turnieju należy do drużyny czy do graczy, każda z automatycznie zakwalifikowanych drużyn musi wysłać przynajmniej 3 z 5 graczy, dzięki którym uzyskali automatyczną kwalifikację, by móc przyjąć zaproszenie. Jeżeli wymagania te nie zostaną spełnione, taka drużyna nie może przyjąć automatycznej kwalifikacji, jednak w dalszym ciągu może zakwalifikować się przez drabinkę rankingowych 5 vs 5.

Naszym zamiarem jest honorowanie obowiązujących zasad.

Dodatkowo, by zniechęcić zawodowych graczy do tymczasowej pomocy drużynom uczestniczącym w Turnieju Rozszerzającym tylko po to, by pomóc im wygrać, następująca zasada będzie obowiązywać w trakcie Turnieju:

Jeżeli gracz, który grał w ostatnim splicie w profesjonalnej drużynie (gdzie „profesjonalna drużyna” definiowana jest jako drużyna konkurująca w najwyższej dywizji lub kręgu NA LCS, EU LCS, Garena Premier League, OGN Champions, lub Tencent League of Legends Pro League) zagra w Turnieju Rozszerzającym i uda mu się dostać do LCS, od tego momentu nie może zostać przejęty przez inną organizację do zakończenia czwartego regularnego tygodnia sezonu w danym regionie. By nie było wątpliwości, zasada ta obowiązuje, gdy gracz opuści organizację z własnej woli, organizacja zakończy współpracę z graczem, lub jeżeli organizacja będzie chciała dokonać transferu gracza.

 

ZAPRASZAMY NA TURNIEJ

Turniej Rozszerzający rozpoczyna się 15 listopada, wszelkie detale będą dostępne na lolesports.com.

źródło: leagueoflegends.com

Reklama

Podziel się ze znajomymi!