Naprawa blokowania się o miniony w patchu 5.24


Reklama

Już w patchu 5.24 mają pojawić się zmiany, które będą miały na celu naprawienie problemu z blokowaniem się o miniony, a będzie to po prostu przywrócenie poprzedniego systemu wyrywającego kolizje między jednostkami.

Postanowiłem podzielić się z wami informacjami na temat pathingu i nadchodzących zmian (a bardziej przywróceniu poprzedniego systemu).

Pathing co?
W 5.22 przebudowaliśmy kolizje minionów, natomiast w patchu 5.23 pojawiły się pewne ulepszenia.

Naszym celem było stworzenie, aby miniony były bardziej przewidywalne, ze szczególnym naciskiem na bohaterów którzy mogli zostać zatrzymani podczas przechodzenia przez nie. Chcieliśmy także zapewnić przejrzystość na poziomie kodu – gracz wie, że został zablokowany przez miniony, a my możemy dokładnie sprawdzić co się stało.

Więc dlaczego te zmiany wyszły?
Jeśli myślisz o grze jako czymś z dużą ilością warstw, dostrzeżesz trzy główne elementy

  • Silnik: Praktycznie podstawa wszystkiego, wszystko opiera się o silnik i od kilku lat nieustannie go aktualizujemy. Silnik jest fundamentem całej konstrukcji.
  • Gra: Czyli tak na prawdę „dom”, który zbudowany jest na fundamencie. Możesz myśleć o każdym systemie w grze jako oddzielnym pomieszczeniu w domu. Jeden dla minionów itd. Ponieważ większość systemów jest zależna od siebie, to musi być swobodne przejście z pokoju do pokoju.
  • Treść: Bardziej jako dekoracja wewnątrz domu np. meble? Są to pojedyncze elementy, które wchodzą w interakcje z bohaterami, przedmiotami, mapą. Wiele jest tu rzeczywistego kodu, ale większość to skrypty. Są to warstwy będące przed nimi.

Pathing jest odizolowany od warstwy gry i wewnątrz może być trochę bałaganu. Pathing w duży sposób wpływa na sposób gry. Podczas przebudowy systemu istnieje ryzyko, że niektóre elementy mogą zostać zakłócone.

Czy coś z tym zrobimy?
Oczywiście. W naturalnych sytuacjach pathing określa czy jednostka powinna zostać zatrzymana czy też nie, czy może utknąć jeśli idzie w danym kierunku. Innym słowem jest to poznawanie i przewidywanie. Ściana minionów będzie działać jak ściana minionów. Jeśli skoczysz w obszar z dużą ilością jednostek, będzie się to odbywać znacznie pewniej.

Ale nie było rzeczy które nie działają.
Nie musi znaczyć to, że będzie lepiej, więc niekoniecznie muszą być zrozumiałe, zwłaszcza gdy wchodzi w interakcje z innymi systemami, jak np. tymi odpowiedzialnymi za odnajdywanie ścieżki. Miniony i niektóre ściany obecnie nie reagują poprawnie, więc takie zachowanie jest do bani. Dodatkowo często dzieje się tak, że postać jest uwięziona i nie może nic zrobić.

Innymi słowy, mamy system który przewiduje ruch jednostek, ale to nie działa i jest bardziej frustrujące niż byśmy chcieli.

Więc co robimy
Sprawdzamy elementy, które mogą mieć na to wpływ. Nie aktualizowaliśmy systemu od 5 lat (poza drobnymi poprawkami).

Nowy system został zbudowany przy założeniu, że może kolidować ze starym. Będziemy powoli powracać do starego zachowania jednostek.

Zmiany pojawią się w patchu 5.24, ale najpierw na EUW, aby upewnić się, że nie powoduje to innych problemów.

Reklama

Podziel się ze znajomymi!