Klient LoL
Kontynuując zmiany z patcha 4.3,, wprowadzamy poprawki dotyczące błędów i ogólne.
- Gospodarz gry oznaczony jest teraz jako „Gospodarz” w panelu zaproszeń
- Gracze nie mogą już przyjmować zaproszeń w kolejce dobierania przeciwników
- Naprawiono błąd, który polegał na tym, że gracze, którzy zalogowali się ponownie z aktywnym zaproszeniem (w przypadku gdy poczekalnia przeszła do wyboru bohatera) nie mogli wziąć udziału w grze
- Naprawiono błąd, przy którym system zaproszeń liczył obserwujących przy określaniu, czy lobby gry niestandardowej jest pełne
- Naprawiono problem z ponownym połączeniem, gdy gracze restartujący klienta podczas obserwowania gry niestandardowej trafiali na pustą stronę startową
Zmiany
Kassadin
Połączenie wysokiej mobilności, skutecznych obezwładnień i sporych serii obrażeń zadawanych przez starego Kassadina sprawiało, że wrogowie mieli małą możliwość manewru (poza banowaniem go w grach rankingowych), zwłaszcza kiedy zaczynał działać efekt kuli śnieżnej. Chcemy wprowadzić więcej możliwości kontrowania, czego nie da się osiągnąć za pomocą drobnych zmian w statystykach. Na przykład obniżenie obrażeń zadawanych przez Kassadina nie zapewnia ciekawych interakcji (oznacza tylko, że możesz się odwrócić i zaatakować go, jeśli przeżyjesz jego serię), zaś zwiększenie czasu odnowienia sprawi, że będzie musiał poczekać, zanim ktoś wybuchnie.
Ostatecznie zdecydowaliśmy się na pełną przeróbkę, chcąc zachować jego charakter antymagicznego zabójcy o wysokiej mobilności. Oznacza to, że musi on polegać na swojej ruchliwości oraz zabijać wrogów z doskoku. Warto to podkreślić: Kassadin przestanie być bohaterem w stylu „zrównaj przeciwnika z ziemią, kiedy tylko się da”, a stanie się mobilnym napastnikiem, który użyje Kroku przez Wymiary, by przetrwać. To oczywiście duża zmiana, więc będziemy obserwować jego postępy.
Zwiększyliśmy zasięg ataku Kassadina i zmieniliśmy jego umiejętność bierną − nie zapewnia już premii do prędkości ataku, lecz pozwala unikać kolizji z jednostkami. Zmniejszyliśmy obrażenia Sfery Nicości i usunęliśmy z niej uciszenie, chociaż wciąż przerywa koncentrację przy zaklęciach. Zamiast tego użycie jej tworzy teraz tarczę. Piekielne Ostrze zadaje biernie dodatkowe obrażenia magiczne przy podstawowych atakach, a po użyciu zwiększa jeszcze zadawane obrażenia oraz przywraca Kassadinowi manę. Puls Mocy doczekał się drobnej zmiany − osłabiliśmy nieco obrażenia. Z drugiej strony mocno przerobiliśmy Krok przez Wymiary. Skróciliśmy czas odnowienia, a obrażenia zależą teraz od many, a nie MU. Każdy ładunek podwaja teraz koszt Kroku, ale zmniejszyliśmy go i obniżyliśmy liczbę kumulacji. Umiejętność nie zwraca już many przy trafieniu wroga.
Ogólne
Bierna − Kamień Pustki
Q − Sfera Nicości
NOWOŚĆW − Piekielne Ostrze
E − Puls Mocy
R − Krok przez Wymiary
Bohaterowie
Annie
Podoba się nam wszechstronność Annie, ale jej podstawowe są zbyt wysokie . Chcemy dać możliwość dokonania ciekawych wyborów dzięki jej umiejętnościom (zwłaszcza przy efekcie Dezintegracji) oraz poprawić jej moc na późniejszych etapach gry w przypadku używania przedmiotów do MU.
Skróciliśmy czas odnowienia Dezintegracji po zabiciu (bohatera lub stwora). Zmieniliśmy też Spopielenie i Tibbersa − teraz zadają mniej obrażeń podstawowych, ale lepiej skalują się z MU.
Q − Dezintegracja
W − Spopielenie
R − Przywołaj: Tibbers
Diana
Zmiany w Zmorze Licza mają spory wpływ na Dianę, więc wprowadzamy poprawki, aby wciąż posiadała dużą moc.
Więcej informacji o Zmorze Licza poniżej.
Bierna − Ostrze Księżycowej Poświaty
Elise
Bohaterowie powinni mieć rozmaite zalety i wady w różnych fragmentach gry, ale walcząca w dżungli Elise zbyt dobrze radziła sobie na wczesnych etapach gry. Osłabiamy ją, ale wciąż będziemy obserwować, jak sobie radzi.
Obniżyliśmy obrażenia Neurotoksyn/Jadowitego Ugryzienia przeciwko potworom oraz sprawiliśmy, że na początku ogłuszenie od Kokonu trwa krócej, a na wyższych poziomach − dłużej. Zmniejszyliśmy też czas odnowienia Wspinaczki i obniżyliśmy zdrowie pająków na niższych poziomach, a podwyższyliśmy je na wyższych.
Q − Neurotoksyny
Q − Jadowite Ugryzienie
E − Kokon
E − Wspinaczka
R − Pajęcza Postać
90/100/110/120/130/140/150/160/170/
180/190/200/210/220/230/240/250/260 ⇒ 85/95/105/115/125/135/145/160/175/
190/210/230/250/275/300/325/355/390
Ezreal
Zmiany Zmory Licza to dobra szansa na zachowanei wersji MU Ezreala, nie narażając jednak zdrowia ani równowagi jego głównej wersji.
Więcej informacji o Zmorze Licza poniżej.
Q − Mistyczny Strzał
Fizz
Zmora Licza to kluczowy przedmiot dla Fizza, więc zapewniamy mu wzmocnienie, by zrekompensować zmianę w przedmiocie.
Więcej informacji o Zmorze Licza poniżej.
W − Trójząb
Heimerdinger
Obserwowaliśmy Heimerdingera od czasu zmian w jego umiejętnościach i uznaliśmy, że przyda mu się pomoc na późniejszym etapie gry. Podstawowe ataki wieżyczek zadają sporo obrażeń, więc chcemy powiązać ich moc z ich „większą” wersją: promieniem. Dzięki temu Heimerdinger musi ustawiać wieżyczki tak, by oba rodzaje ataku były maksymalnie skuteczne.
Heimer otrzymał aktualizację graficzną. Poprawiliśmy jego prędkość ruchu i wprowadziliśmy zmiany w wieżyczkach. Ich wytrzymałość zależy teraz od poziomu bohatera i MU, a podstawowe ataki skracają czas odnowienia promieni wieży, a nie użycia umiejętności. Ponadto gorzej radzą sobie z dobijaniem stworów, chyba że Heimer rozkaże im atakować konkretne z nich.
Ogólne
Zaktualizowaliśmy grafikę Heimerdingera − był nawet u fryzjera! Dokładne informacje znajdziecie tutaj.
Q − Działko Rozwojowe H-28G
Kog’Maw
Na późniejszych etapach gry niewielki zasięg Żrącej Plwociny nie zgrywał się często z zasięgiem wzmocnionej Broni Biomagicznej Koga, dlatego chcieliśmy, by lepiej sprawdzał się on w roli artylerzysty, pogromcy obrońców, miotacza Żrącej Plwociny i ludożernego pso-potworo-dziwadła.
Żrąca Plwocina jest teraz umiejętnością mierzoną, działającą w prostej linii, a jej zasięg został wydłużony. Zadawane przez nią obrażenia podstawowe są znacznie wyższe. Dodatkowo umiejętność ta umożliwia przebicie pancerza i odporności na magię.
Q − Żrąca Plwocina
W − Broń Biomagiczna
R − Żywy pocisk
Nautilus
Chcemy dopieścić nieco Nautilusa, by mógł czuć się nieco bezpieczniej w dżungli. A także lepiej skalował się w późniejszej fazie gry (zważywszy na fakt, iż na początku nie jest zbyt mocny).
W – Gniew Tytana
Sivir
Kontynuujemy modyfikowanie Sivir. Zmiany te oznaczają, że Sivir nie będzie mogła bruździć w alei, automatycznie spychając przeciwników w stronę wieży bez wchodzenia z nimi w bezpośredni kontakt. Wyższy koszt many w połączeniu ze wzmocnieniem odnawiania many w przypadku Tarczy Magii oznacza, że Sivir musi podejmować większego ryzyko, by nadal móc używać swoich umiejętności.
Q – Ostrze-Bumerang
W − Rykoszet
E − Tarcza Magii
Skarner
Obiecywaliśmy, że będziemy obserwować efekty zmian dotyczących Skarnera i nadal zamierzamy to robić. Zmiany w patchu do wersji 4.3 stanowiły krok w dobrym kierunku, wygląda jednak na to, że przydałoby się, żeby Skarner stał się nieco mniej zawodny.
E − Złamanie
Thresh
Osiem sekund powinno wystarczyć, by zrozumieć, że jest szansa na ucieczkę przed Threshem. Krótszy czas na zebranie duszy oznacza, że Thresh zmuszony będzie podejmować poważniejsze ryzyko, podczas próby zebrania oddalonych od siebie dusz.
Bierna − Potępienie
Tristana
Podczas korzystania z umiejętności Szybki Ostrzał liczy się wyczucie czasu i okazji (a nie koszt many), dlatego chcemy ułatwić korzystanie z niej.
Q − Szybki Ostrzał
Twisted Fate
Twisted Fate był kolejnym miłośnikiem Zmory Licza, opierającym swoją siłę na dodatkowych obrażeniach. Ponieważ Zmora Licza została osłabiona, postanowiliśmy wzmocnić Mistrza Kart.
Więcej na temat Zmory Licza poniżej.
W − Wybierz Kartę
E − As z Rękawa
Vi
Po przygotowaniu Vi jako obrońcy zadaje ona poważne obrażenia. Chcemy zachęcić graczy, by używali jej do tego, co robili najlepiej − do bicia innych. Zmiana dotycząca Ataku i Pobicia zapewnia przeciwnikom odrobinę przerwy między kolejnymi zasadzkami, jakich dopuszcza się na wczesnym etapie gry, dając jednocześnie przeciwnikom więcej okazji, by wykorzystać błędy w stosowaniu superumiejętności.
Niszczyciel Skarbca zadaje mniejsze obrażenia podstawowe, ale lepiej skaluje się z obrażeniami od ataku. Poza tym wydłużyliśmy czas odnowienia Ataku i Pobicia na wczesnych poziomach i skróciliśmy czas działania odrzucenia i jego dystans w przypadku celów drugorzędnych.
Q − Niszczyciel Skarbca
R − Atak i Pobicie
Niewielkie zmiany i naprawa błędów
Fiora
R − Taniec Ostrzy
Karthus
Naprawiono błąd, który sprawiał, że Karthus tracił ulepszenia pewnych przedmiotów na nieokreślony czas, ilekroć stawał się duchem. W przyszłości zamierzamy bacznie się przyglądać Karthusowi, ponieważ zmiana znacznie wzmocni zadawane przez niego obrażenia, ilekroć zmieni on postać na „bardziej nieumarłą”.
Bierna − Pakt ze Śmiercią
LeBlanc
E − Eteryczne Łańcuchy
Lux
Aktualizujemy wskaźnik celowniczy Ostatniej Iskry, by gracze korzystający z szybkiego rzucania mogli łatwiej sprawdzić zasięg zaklęcia.
R − Ostatnia Iskra
Quinn
Z powodu tych zmian będziecie musieli sami zorientować się, co Valor lubi najbardziej, ale przynajmniej będziecie wiedzieć, kiedy należy mu się przerwa, i nie pomoże wam na własną rękę.
Bierna − Gonitwa
Udyr
E − Styl Niedźwiedzia
Yorick
Naprawiono błąd, który sprawiał, że cel dotknięty Omenem Śmierci Yoricka (trochę głupio to brzmi) tracił określone ulepszenia przedmiotów na czas nieokreślony, ilekroć zamienił się w zombi. Będziemy obserwować Yoricka, gdy tylko zmiany z patcha wejdą w życie, gdyż te, które dotyczą Omenu Śmierci, są dość poważne.
Q − Omen Wojny
Q − Omen Śmierci
Przedmioty
Zmora Licza
Mieliśmy wiele problemów z bohaterami korzystającymi ze Zmory Licza ze względu na wysoką moc umiejętności. Zmora Licza została stworzona, by zwiększać obrażenia zadawane przez bohaterów korzystających z mocy umiejętności, łączących podstawowe ataki z posiadanymi przez siebie zaklęciami, w odróżnieniu od Objęć Ognia, będących umiejętnością przeznaczoną dla bohaterów, którzy chcą zwiększyć zadawane przez siebie obrażenia. Zmiana ta pozwoli nam przyjrzeć się bohaterom, którzy korzystali ze Zmory Licza, by móc zadawać duże obrażenia. Dodaliśmy nieco mocy Dianie, Ezrealowi,Fizzowi i Twisted Fate’owi i staramy się bacznie obserwować, co stanie się z grą po tej zmianie. Chcemy się dowiedzieć, czy trzeba będzie pomóc innym bohaterom.
Zmniejszamy liczbę obrażeń zadawanych przez Zmorę Licza.
Talizmany (Strażniczy Totem, Badawcza Soczewka, Kula Jasnowidzenia)
Wielu graczy korzystało z wczesnej wersji Strażniczego Totemu, by zabezpieczyć standardowe trasy, którymi atakowali przeciwnicy, co w rezultacie doprowadziło do zablokowania możliwości wykonywania jakichkolwiek agresywnych posunięć. Podoba nam się, że gracze decydują się na ataki drużynowe, mamy więc nadzieję, że te zmiany pomogą im skutecznie stosować tę strategię. Warto też wspomnieć, że skrócenie czasu odnowienia w przypadku zamiany błyskotek znacznie zwiększa elastyczność.
Kolekcja przedmiotów Wriggle’a
Pracujemy aktualnie nad kolekcją przedmiotów Wriggle. W patchu do wersji 4.5 zamierzamy wprowadzić możliwość ulepszania Latarnii Wriggle, która po zabiciu dużej liczby potworów zmieniać się będzie w znacznie potężniejszy przedmiot, zwany Dziką Flarą. Przedmiot ten także pojawi się dopiero w wersji 4.5, jednakże niewielkie modyfikacje dotyczące przedmiotów Madreda i Wriggle możecie podziwiać już teraz.
Naszym celem jest stworzenie przedmiotów przydatnych podczas walki w dżungli dla podstawowych bohaterów. Chcemy dać prowadzącym, którzy walczą w dżungli, przedmiot, by ich znacznie wzmocnić od połowy rozgrywki.
Szpony Madreda zamiast pancerza zwiększać będą prędkość ataku. Latarnia Wriggle zwiększa teraz obrażenia od ataku, a także poprawia nieco prędkość ataku, zamiast zwiększać pancerz i prędkość ataku, jak miało to miejsce poprzednio.
Szpony Madreda
Latarnia Wriggle
Czary przywoływacza
Teleportacja
Podoba nam się fakt, że teleport doskonale nadaje się do wywierania presji na wroga, moglibyśmy poprawić jednak jego wykorzystanie w celach defensywnych (tj. do odzyskiwania alei lub ochrony bazy).
Aktualizacje graficzne.
Nadal staramy się uczynić rozgrywkę bardziej czytelną , satysfakcjonującą i intuicyjną, a także sprawić, by gra wyglądała lepiej.
- Aktualizowano efekty cząsteczkowe i dźwiękowe Bariery.
- Aktualizowano efekty cząsteczkowe i dźwiękowe Uzdrowienia.
- Aktualizowano efekty cząsteczkowe i dźwiękowe Teleportu.
- Aktualizowano efekty cząsteczkowe Podpalenia.
- Aktualizowano efekty dźwiękowe Ducha.
- Aktualizowano zrzuty ekranu w zakładce z zaklęciami twojego profilu zgodnie z ostatnimi zmianami.
Twisted Treeline
Renekton
Ten krokodyl potrafi być nieco zbyt wymagającym przeciwnikiem podczas meczu 3v3, dlatego postanowiliśmy trochę go osłabić.
R − Dominus
Syndra
Będąc magiem specjalizującym się w kontroli stref, Syndra została stworzona i zrównoważona tak, by radzić sobie z pięcioma napastnikami naraz. W meczach 3v3 może być nieco zbyt trudnym przeciwnikiem.
E – Precz, Słabeusze
R − Wyzwolona Moc
Crystal Scar
Talon
Niewidzialność Talona jest dużą zaletą w przypadku map pozbawionych totemów, postanowiliśmy więc wydłużyć nieco czas odnowienia, by to zrekompensować. Poza tym zamierzamy zmniejszyć obrażenia zadawane przez niego w drugiej połowie gry, gdyż są zdecydowanie zbyt wysokie.
Q − Noxiańska Dyplomacja
R − Napaść z Cienia
Thresh
Tempo zbierania dusz przez Thresha w trybie Dominion jest dość niskie w porównaniu z SR, co oznacza, że w kwestii statystyk zostaje on daleko w tyle. Postanowiliśmy więc zrównać go z innymi obrońcami i bohaterami wsparcia.