Ponieważ ta wersja gry posłuży do przeprowadzenia All-Star 2014, postanowiliśmy nie wprowadzać zbyt dużo zmian. Po porządkach z patcha 4.5 zajmiemy się tym teraz.
Zmiany: W kilku ostatnich patchach wprowadziliśmy sporo zmian i pragniemy wprowadzać je dalej, aby doprowadzić bohaterów do lepszej formy. Mieliśmy dobrą okazję, aby poprawić Kassadina, Gragasa i Rengara. Mamy plany dotyczące Skarnera, ale musimy popracować nad nimi trochę dłużej. Poniżej możecie poczytać o konkretnych decyzjach, ale motywem przewodnim (dla każdego z powyższych bohaterów) jest uczynienie ich bardziej wyjątkowymi w tym, co robią, przy jednoczesnym zachowaniu równowagi w grze.
Górna aleja: Zdajemy sobie sprawę z małej różnorodności bohaterów – zwłaszcza w profesjonalnych rozgrywkach. Niestety, wprowadzanie dużych zmian może być niekorzystne dla gry (zwłaszcza z naszym podejściem: „brak dużych zmian przed All-Star”), więc tym razem zdecydowaliśmy się na Rumble’a, jedynego bohatera, którego byliśmy pewni.
Przynajmniej jednak możemy opowiedzieć wam, czym kierujemy się przy zmianach. Biorąc pod uwagę obecną sytuację w górnej alei, gdzie wielu bohaterów walczy samotnie, osłabienie mocarzy (hej, Renektonie!) oznacza, że ktoś inny zajmie ich miejsce. Zamiast tego będziemy stopniowo wzmacniać (!) bohaterów, którzy mają interesujący i ciekawy sposób rozgrywki – zwłaszcza jeżeli chodzi o walki drużynowe. Mamy trochę dodatkowych zmian dla bohaterów jak Jarvan IV, Malphite oraz Rumble (i przyglądamy się kolejnym), jednak dostarczamy je tylko w przypadku Rumble’a, ponieważ tylko on jest na chwilę obecną ukończony. Możecie być pewni, iż będziemy kontynuować ten projekt.
Przejdźmy do opisu patcha!
Program patchujący LoL
W tym patchu wprowadziliśmy poprawkę likwidującą problemy podczas patchowania. Dodaliśmy także dziennik awarii do programu patchującego, który ma nam pomóc w odkrywaniu, śledzeniu i naprawianiu dalszych błędów.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że czasami patche nieprawidłowo aktualizowały pliki gry.
- Gracze mogą teraz wysyłać zgłoszenia, gdy nastąpi awaria programu patchującego.
Bohaterowie
Aatrox
W – Żądza Krwi
Gragas
Od chwili, gdy umożliwiliśmy Gragasowi wdawanie się w pijackie bójki, zauważyliśmy, że brakuje mu mobilności, aby mógł wykazać się w czasie walki.
W – Pijacka Furia
E – Natarcie
Kassadin
Jesteśmy zadowoleni z roli Kassadina jako maga o dużej mobilności, ale w tej chwili nie do końca sprawdza się podczas roboty. Stary Kassadin radził sobie, błyskawicznie niszcząc cele (martwe cele nie zadają obrażeń). Jednak od czasu zmiany, która położyła większy nacisk na jego mobilność i walkę na krótkim dystansie, miał problemy z dłuższym utrzymaniem się w walce. Te zmiany powinny usprawnić działania Kassadina, gdy włączy się do walki Krokiem przez Wymiary.
Ogólne
Q – Sfera Nicości
W – Piekielne Ostrze
Maokai
To wprowadzana od dość dawna poprawka – efekt spowolnienia Maokaia nie był zgodny z opisem. Wreszcie postanowiliśmy się tym zająć.
Q – Mistyczne Uderzenie
Rengar
Po wprowadzeniu zmian Rengara postanowiliśmy wzmocnić go w tych miejscach, w których zgłaszaliście najwięcej problemów: Dzikość oraz Zew Łowów. Zmiany Rengara były bardzo dobre, ale zgodziliśmy się, że kotek musi być trochę bardziej dziki.
Q – Dzikość
Q – Wzmocniona Dzikość
R – Zew Łowów
Rumble
Dorzucamy do pieca w Stanie Nagrzania, aby rozróżnić dobrych Rumble’ów od świetnych Rumble’ów.
W – Tarcza Złomu
E – Elektroharpun
Twitch
Twitch otrzymał aktualizację graficzną. I nogi. Dokładne informacje znajdziecie tutaj! Wprowadziliśmy także kilka drobnych zmian oraz zmieniliśmy nazwy dwóch umiejętności, które zmutowały w coś innego wraz z upływem czasu.
Ogólne
Q – Zasadzka
E – Skażenie
R – Rat-ta-tat-tat
Przedmioty
Latarnia Wriggle
Chcieliśmy, aby premiera Dzikiej Flary pokazała graczom, co może zaoferować jako przedmiot dla prowadzących dżunglerów. Jednakże wygląda na to, że niepotrzebnie się martwiliśmy i przedmiot sprawuje się dobrze. Za dobrze.
Czary przywoływacza
Uzdrowienie
Osłabienie po użyciu Uzdrowienia jest czymś, co powinniśmy byli zostawić, gdy aktualizowaliśmy czar. Brak osłabienia nie przeszkadzał w wybraniu kilku Uzdrowień zamiast zróżnicowanych czarów.
Twisted Treeline, Crystal Scar i Howling Abyss
Wykrywacz Hextech
Niedawna aktualizacja Bliźniaczych Cieni sprawiła, że sporo funkcji zaczęło pokrywać się z Wykrywaczem Hextech, więc przesuwamy go w stronę przedmiotu obronnego.
Twisted Treeline i Crystal Scar
Pochodnia Mrocznego Ognia
Ta zmiana także jest wywołana niedawną zmianą Bliźniaczych Cieni. Ogólnie rzecz biorąc, wiedzieliśmy, że Pochodnia Mrocznego Ognia musiała zostać osłabiona, więc gdy zaczęliśmy zwiększać prędkość ruchu magów, wiedzieliśmy, że teraz jest dobry moment.
Twisted Treeline
Teraz, gdy dotarliśmy do połowy sezonu 2014, wreszcie udało nam się dojść do tego, jak zaktualizować Twisted Treeline do nowej mechaniki rozgrywki.
- Inhibitory odradzają się po 4, a nie po 5 minutach
- Zniszczenie wrogiego inhibitora wzmacnia stwory tylko w tej alei
- Punkty doświadczenia i złoto z obozów w dżungli skalują się lepiej w późniejszej fazie gry
Wykorzystaliśmy to jako okazję do stworzenia lepszych ścieżek walki w dżungli i wyeliminowania problemów we wczesnej fazie gry.
- Relikt Zdrowia pojawia się po 3 minutach, a nie po 1:55.
Boty
Wprowadziliśmy szereg zmian botów w patchu 4.5 – listę poprawek znajdziecie wopisie patcha 4.5, zapoznajcie się też z blogiem deweloperów, aby się dowiedzieć, jak chcemy uczynić boty bardziej ludzkimi. Ten patch kontynuuje tamte działania.
- Boty będą teraz kupować Talizmany z Totemami, Kamień Widzenia i Totem Widzenia
- Totemy są rozmieszczane, gdy boty wędrują po mapie, i dają widzenie w dżungli
- Totemy są używane do ujawniania przeciwników w zaroślach, gdy boty kogoś ścigają; DOŚĆ SPRAWDZANIA NA ŚLEPO!
- Boty mają teraz 50% szans na zagranie po niebieskiej stronie w meczu drużynowej walki z SI, gdy gracze walczą po fioletowej stronie.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że boty się zatrzymywały, aby użyć przedmiotów czy umiejętności, których używa się natychmiast (np. włączenie Lodowego Strzału Ashe czy użycie mikstury)
- Usunięto niektóre nadużycia, które można było wykorzystać, gdy boty wracały do bazy