Opis patcha 4.6 & Patch Notes 4.6


Hej, przywoływacze,

Ponieważ ta wersja gry posłuży do przeprowadzenia All-Star 2014, postanowiliśmy nie wprowadzać zbyt dużo zmian. Po porządkach z patcha 4.5 zajmiemy się tym teraz.

Zmiany: W kilku ostatnich patchach wprowadziliśmy sporo zmian i pragniemy wprowadzać je dalej, aby doprowadzić bohaterów do lepszej formy. Mieliśmy dobrą okazję, aby poprawić Kassadina, Gragasa i Rengara. Mamy plany dotyczące Skarnera, ale musimy popracować nad nimi trochę dłużej. Poniżej możecie poczytać o konkretnych decyzjach, ale motywem przewodnim (dla każdego z powyższych bohaterów) jest uczynienie ich bardziej wyjątkowymi w tym, co robią, przy jednoczesnym zachowaniu równowagi w grze.

Górna aleja: Zdajemy sobie sprawę z małej różnorodności bohaterów – zwłaszcza w profesjonalnych rozgrywkach. Niestety, wprowadzanie dużych zmian może być niekorzystne dla gry (zwłaszcza z naszym podejściem: „brak dużych zmian przed All-Star”), więc tym razem zdecydowaliśmy się na Rumble’a, jedynego bohatera, którego byliśmy pewni.

Przynajmniej jednak możemy opowiedzieć wam, czym kierujemy się przy zmianach. Biorąc pod uwagę obecną sytuację w górnej alei, gdzie wielu bohaterów walczy samotnie, osłabienie mocarzy (hej, Renektonie!) oznacza, że ktoś inny zajmie ich miejsce. Zamiast tego będziemy stopniowo wzmacniać (!) bohaterów, którzy mają interesujący i ciekawy sposób rozgrywki – zwłaszcza jeżeli chodzi o walki drużynowe. Mamy trochę dodatkowych zmian dla bohaterów jak Jarvan IV, Malphite oraz Rumble (i przyglądamy się kolejnym), jednak dostarczamy je tylko w przypadku Rumble’a, ponieważ tylko on jest na chwilę obecną ukończony. Możecie być pewni, iż będziemy kontynuować ten projekt.

Przejdźmy do opisu patcha!

Program patchujący LoL

W tym patchu wprowadziliśmy poprawkę likwidującą problemy podczas patchowania. Dodaliśmy także dziennik awarii do programu patchującego, który ma nam pomóc w odkrywaniu, śledzeniu i naprawianiu dalszych błędów.

  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że czasami patche nieprawidłowo aktualizowały pliki gry.
  • Gracze mogą teraz wysyłać zgłoszenia, gdy nastąpi awaria programu patchującego.

Wróć do początku

Bohaterowie

Aatrox

W – Żądza Krwi

ZLIKWIDOWANIE BŁĘDUNaprawiono błąd, który sprawiał, że efekt postawy czasami aktywował się co 2 ataki (zamiast co 3)

Gragas

Od chwili, gdy umożliwiliśmy Gragasowi wdawanie się w pijackie bójki, zauważyliśmy, że brakuje mu mobilności, aby mógł wykazać się w czasie walki.

W – Pijacka Furia

USUNIĘTOSAMOSPOWOLNIENIEZmniejszono prędkość ruchu Gragasa podczas korzystania z umiejętności

E – Natarcie

CZAS ODNOWIENIA16/15/14/13/12 sek. ⇒ 12 sek. na każdym poziomie

Kassadin

Jesteśmy zadowoleni z roli Kassadina jako maga o dużej mobilności, ale w tej chwili nie do końca sprawdza się podczas roboty. Stary Kassadin radził sobie, błyskawicznie niszcząc cele (martwe cele nie zadają obrażeń). Jednak od czasu zmiany, która położyła większy nacisk na jego mobilność i walkę na krótkim dystansie, miał problemy z dłuższym utrzymaniem się w walce. Te zmiany powinny usprawnić działania Kassadina, gdy włączy się do walki Krokiem przez Wymiary.

Ogólne

PRĘDKOŚĆ RUCHU340 jednostek ⇒ 350 jednostek
PUNKTY MANY CO POZIOM45 jednostek ⇒ 70 jednostek

Q – Sfera Nicości

MAGICZNA TARCZA40/70/100/130/160 (+0,3 mocy umiejętności) pkt. 40/80/120/160/200 (+0,8 mocy umiejętności) pkt.
ZLIKWIDOWANIE BŁĘDUTeraz prawidłowo przerywa Burzę Lodu Anivii,Bramę Twisted Fate’a oraz Hiperkinetyczny Odwracacz PozycjiUrgota.

W – Piekielne Ostrze

OBRAŻENIA PO UŻYCIU40/65/90/115/140 (+0,6 mocy umiejętności) pkt. 40/75/110/145/180 (+0,7 mocy umiejętności) pkt.

Maokai

To wprowadzana od dość dawna poprawka – efekt spowolnienia Maokaia nie był zgodny z opisem. Wreszcie postanowiliśmy się tym zająć.

Q – Mistyczne Uderzenie

ZLIKWIDOWANIE BŁĘDUWartość spowolnienia zgadza się z opisem (20/25/30/35/40% ⇒ 20/27/34/41/48%)

Rengar

Po wprowadzeniu zmian Rengara postanowiliśmy wzmocnić go w tych miejscach, w których zgłaszaliście najwięcej problemów: Dzikość oraz Zew Łowów. Zmiany Rengara były bardzo dobre, ale zgodziliśmy się, że kotek musi być trochę bardziej dziki.

Q – Dzikość

SZYBKOŚĆ ANIMACJI ATAKUZwiększona o 40%
DODATKOWE OBRAŻENIA20/40/60/80/100 pkt. ⇒ 30/60/90/120/150 pkt.

Q – Wzmocniona Dzikość

SZYBKOŚĆ ANIMACJI ATAKUZwiększona o 40%
DODATKOWE OBRAŻENIA20-235 pkt. zależnie od poziomu bohatera ⇒ 30-240 pkt. zależnie od poziomu bohatera

R – Zew Łowów

NOWOŚĆOSTRZEŻENIE O UKRYCIUPojawia się wyłącznie, gdy przeciwnicy mogą zobaczyć Rengara, gdy nie będzie się ukrywał.

Rumble

Dorzucamy do pieca w Stanie Nagrzania, aby rozróżnić dobrych Rumble’ów od świetnych Rumble’ów.

W – Tarcza Złomu

PREMIA TARCZY W STANIE NAGRZANIA25% ⇒ 50%
PREMIA DO PRĘDKOŚCI RUCHU W STANIE NAGRZANIA25% ⇒ 50%

E – Elektroharpun

PREMIA DO OBRAŻEŃ W STANIE NAGRZANIA25% ⇒ 50%
PREMIA DO SPOWOLNIENIA W STANIE NAGRZANIA25% ⇒ 50%
ZLIKWIDOWANIE BŁĘDUHarpuny kumulują się teraz prawidłowo

Twitch

Twitch otrzymał aktualizację graficzną. I nogi. Dokładne informacje znajdziecie tutaj! Wprowadziliśmy także kilka drobnych zmian oraz zmieniliśmy nazwy dwóch umiejętności, które zmutowały w coś innego wraz z upływem czasu.

Ogólne

IKONYW związku z aktualizacją graficzną, Twitch otrzymał nowe ikony umiejętności

Q – Zasadzka

NOWOŚĆUŻYTKOWEDodano nowe efekty cząsteczkowe i dźwięki w chwili, gdy Twitch zaczyna się ukrywać

E – Skażenie

NAZWAZmiana nazwy z „Zaognienie”
NOWOŚĆUŻYTKOWEDodano wskaźnik zasięgu
GRAFIKAEfekty cząsteczkowe przemieszczają się teraz od Twitcha do jego ofiar

R – Rat-ta-tat-tat

NAZWAZmiana nazwy z „Ostrzał na Oślep”
GRAFIKAEfekty cząsteczkowe lepiej pokazują, kiedy dodatkowe cele zostaną trafione obrażeniami obszarowymi

Wróć do początku

Przedmioty

Latarnia Wriggle

Chcieliśmy, aby premiera Dzikiej Flary pokazała graczom, co może zaoferować jako przedmiot dla prowadzących dżunglerów. Jednakże wygląda na to, że niepotrzebnie się martwiliśmy i przedmiot sprawuje się dobrze. Za dobrze.

CAŁKOWITY KOSZT1650 sztuk złota ⇒ 1800 sztuk złota
ZMIANA W DZIKĄ FLARĘZabicie 25 dużych potworów ⇒ Zabicie 30 dużych potworów

Wróć do początku

Czary przywoływacza

Uzdrowienie

Osłabienie po użyciu Uzdrowienia jest czymś, co powinniśmy byli zostawić, gdy aktualizowaliśmy czar. Brak osłabienia nie przeszkadzał w wybraniu kilku Uzdrowień zamiast zróżnicowanych czarów.

NOWOŚĆOSŁABIENIE PRZY WIELU UZDROWIENIACHUzdrowienie jest o 50% słabsze na sojusznikach, na których użyto Uzdrowienia w ciągu ostatnich 35 sek.

Wróć do początku

Twisted Treeline, Crystal Scar i Howling Abyss

Wykrywacz Hextech

Niedawna aktualizacja Bliźniaczych Cieni sprawiła, że sporo funkcji zaczęło pokrywać się z Wykrywaczem Hextech, więc przesuwamy go w stronę przedmiotu obronnego.

NOWAFORMUŁACzarci Kodeks + Rozgrzany Klejnot +330 złota Lodowcowy Całun + Rozgrzany Klejnot +330 złota
CAŁKOWITY KOSZT2000 sztuk złota ⇒ 2130 sztuk złota
ZDROWIE+250 pkt. zdrowia ⇒ +225 pkt. zdrowia
NOWOŚĆPANCERZ+25 pkt. pancerza
NOWOŚĆMANA+250 pkt. many
USUNIĘTOMOC UMIEJĘTNOŚCI+40 pkt. mocy umiejętności
CZAS ODNOWIENIA+20% (bez zmian)
UŻYCIEMgła wykrywająca niewidzialne cele

Wróć do początku

Twisted Treeline i Crystal Scar

Pochodnia Mrocznego Ognia

Ta zmiana także jest wywołana niedawną zmianą Bliźniaczych Cieni. Ogólnie rzecz biorąc, wiedzieliśmy, że Pochodnia Mrocznego Ognia musiała zostać osłabiona, więc gdy zaczęliśmy zwiększać prędkość ruchu magów, wiedzieliśmy, że teraz jest dobry moment.

USUNIĘTOPRĘDKOŚĆ RUCHU+5% prędkości ruchu

Wróć do początku

Twisted Treeline

Teraz, gdy dotarliśmy do połowy sezonu 2014, wreszcie udało nam się dojść do tego, jak zaktualizować Twisted Treeline do nowej mechaniki rozgrywki.

  • Inhibitory odradzają się po 4, a nie po 5 minutach
  • Zniszczenie wrogiego inhibitora wzmacnia stwory tylko w tej alei
  • Punkty doświadczenia i złoto z obozów w dżungli skalują się lepiej w późniejszej fazie gry

Wykorzystaliśmy to jako okazję do stworzenia lepszych ścieżek walki w dżungli i wyeliminowania problemów we wczesnej fazie gry.

  • Relikt Zdrowia pojawia się po 3 minutach, a nie po 1:55.

Wróć do początku

Boty

Wprowadziliśmy szereg zmian botów w patchu 4.5 – listę poprawek znajdziecie wopisie patcha 4.5zapoznajcie się też z blogiem deweloperów, aby się dowiedzieć, jak chcemy uczynić boty bardziej ludzkimi. Ten patch kontynuuje tamte działania.

  • Boty będą teraz kupować Talizmany z Totemami, Kamień Widzenia i Totem Widzenia
    • Totemy są rozmieszczane, gdy boty wędrują po mapie, i dają widzenie w dżungli
    • Totemy są używane do ujawniania przeciwników w zaroślach, gdy boty kogoś ścigają; DOŚĆ SPRAWDZANIA NA ŚLEPO!
  • Boty mają teraz 50% szans na zagranie po niebieskiej stronie w meczu drużynowej walki z SI, gdy gracze walczą po fioletowej stronie.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że boty się zatrzymywały, aby użyć przedmiotów czy umiejętności, których używa się natychmiast (np. włączenie Lodowego Strzału Ashe czy użycie mikstury)
  • Usunięto niektóre nadużycia, które można było wykorzystać, gdy boty wracały do bazy

Podziel się ze znajomymi!