Witajcie, przywoływacze!
Oto opis patcha 5.10 – tego, w którym wspierający dostają trochę wzmocnień. Podczas podróży naszym sterowcem różnorodności wciąż oceniamy, jaki wpływ miały zmiany Żaru. Teraz więc zaczynamy się przyglądać wspierającym, skupiającym się na podtrzymywaniu oraz użyteczności. To powiedziawszy, zamiast kopać wszystkich agresywnych wspierających po kostkach (z wyjątkiem drobnej zmiany szerokości E Leony, aby efekt zgadzał się z grafiką), zdaliśmy sobie sprawę, że możemy dodać trochę nowych możliwości dzięki zmianom użytkowych specjalizacji, ulepszeniom przedmiotów dla wspierających specjalizujących się w podtrzymywaniu i użytkowym wzmocnieniom bohaterów, którzy działają w taki sposób.
Po drugie – mimo że wciąż przyglądamy się efektom zmian Żaru, nie oznacza to, że przestaniemy zajmować się dżunglą. Zauważyliśmy duży wzrost różnorodności, ale jasne jest, że kilku bohaterów jest po prostu silnych, więc podejmujemy trochę dodatkowych działań w tym patchu (patrzcie: Gragas, Sejuani, Rek’Sai). Poza kilkoma drobnymi, dodatkowymi poprawkami dla bohaterów, których zmienialiśmy w poprzednich patchach, to tyle, jeżeli chodzi o 5.10!
PS Scarizard wyruszył na poszukiwanie lepszej formy transportu niż sterowiec różnorodności (chyba udało nam się osiągnąć szczyt możliwości transportowych), więc opisy zmian bohaterów nie będą tak bogate. To w sumie tyle!
Chris „Pwyff” Tom
Polska lokalizacja
Ahri
Ogólne
Bohaterowie
Ekko
Ekko ─ Chłopiec, który ujarzmił czas, zostanie udostępniony w późniejszym czasie po premierze patcha 5.10!
Akali
Jeżeli Akali trafi kogoś Q, Taniec Cienia przeniesie ją znacznie bliżej celu. Ogólnie wszystkie jej doskoki z R będą przenosiły ją bliżej celu.
To nasz błąd. Poprawiamy trochę działanie doskoków Akali, aby dostosowywały one swój dystans zależnie od potrzeb.
R – Taniec Cienia
Cassiopeia
Mamy te dwie zmiany wymierzone w dwie różne rzeczy, więc je wyjaśniamy. Po pierwsze, mimo że chcieliśmy, aby Cass była niepowstrzymana w późnej fazie gry, skalowanie zdrowia przy Podwójnym Kle sprawiało, że była praktycznie nie do zabicia dla niektórych drużyn (szczególnie biorąc pod uwagę, jak może kontrolować obszar). Po drugie, gdy szukaliśmy sposobów na zmniejszenie mocy Cass, zauważyliśmy, że jej aktualizacja została wypuszczona tuż przed zmianą regeneracji many przy sezonie 2015 (przez którą większość bohaterów miało trochę mniejszą regenerację). Oryginalne liczby były modyfikowane wokół środkowych, którzy pojawiali się najczęściej (i zwiększonych efektów regeneracji many, jak np. Bluźnierczy Graal Athene), więc postanowiliśmy to zmienić. Cass wciąż będzie zadawała duże obrażenia w późnej fazie gry – chcemy tylko dać więcej okazji jej przeciwnikom na wykorzystanie sytuacji.
Bierna – Postać Węża
E – Podwójny Kieł
Gragas
Odchudzone Natarcie.
Podążając za zmianami Żaru, wciąż uważamy, że Graggy zajmuje trochę za dużo miejsca w dżungli, więc trochę go odchudzamy (niedosłownie). Może nie jest to ta zmiana, która ułatwi jego rywalom w dżungli walkę, ale dopasowanie efektu działania do grafiki jest dobrym początkiem.
E – Natarcie
Jinx
Jeżeli chodzi o zmiany siły postaci, zmniejszy to trochę siłę Jinx we wczesnej fazie gry i zwiększy ją w późniejszej. Chcemy nadal podkreślać potęgę Jinx w późnej fazie gry, ale zauważyliśmy, że błyskawicznie niszczy ona wieże we wczesnej fazie gry, gdy się rozkręci. Taką zmianę możecie nazwać Zmieniankiem! siły, ale wtedy musielibyśmy wam przywalić za zbyt usilne próby.
Q – Zmienianko!
Karma
Trafienie bohaterów umiejętnościami czy podstawowymi atakami skraca czas odnowienia Mantry znacznie bardziej na wyższych poziomach. W lepiej skaluje się z mocą umiejętności i może być używane na potworach. E ma krótszy czas odnowienia, mniejszy koszt many i mniejszą wytrzymałość tarczy na późniejszych poziomach. Zamiast dodatkowych obrażeń, W wzmocnione Mantrą wydłuża czas unieruchomienia, a E wzmocnione Mantrą znacznie zwiększa siłę podstawowej tarczy i zwiększa zasięg tarczy obszarowej.
Pomówmy o Karmie.
W chwili obecnej Karma ma niewielką – ale wierną – grupę fanów. Jest jedną z postaci, którym przyglądaliśmy się pod względem wzmocnienia. Mimo że Karma dobrze robi wiele rzeczy (nękanie ze średniego dystansu, rozpoczynanie walki podczas ruchu, walki 1 na 1 w alei), nie wyróżniała się w żadnej z kategorii od jakiegoś czasu i nie skalowała się dobrze wraz z przebiegiem meczu. Prosto z mostu: te zmiany nie „naprawią” wszystkiego (żadna zmiana tego nie robi!) – chcieliśmy tylko podkreślić mocne strony Karmy (użyteczność i kontrola), jednocześnie dając możliwość skalowania w późnej fazie gry (zwiększenie odnowienia przy Rosnącym Ogniu oraz znacznie wzmocniona użyteczność przy R-W i R-E). Te zmiany osłabiają trochę zdolność Karmy do walki 1 na 1, musicie wiedzieć, że nie chcemy jej zmusić do grania w podwójnej lub solowej alei – chcemy po prostu wzmocnić jej późną fazę gry i uważamy, że możemy to zrobić wykorzystując jej wyjątkowe umiejętności. Drobna uwaga na temat usunięcia obrażeń z W i E wzmocnionych Mantrą – celem tego jest podejmowanie decyzji zależnie od sytuacji, co do tego, którą umiejętność wzmocnić Mantrą (silniejsze unieruchomienie? potężniejsza tarcza?), więc poszliśmy tą drogą. Dodatkowo, usunięcie obrażeń z R-E oznacza, że możemy wzmocnić skrócenie czasu odnowienia Rosnącego Ognia, bez oglądania Karmy rzucającej wzmocnione E co 6 sekund w ciasnych walkach drużynowych.
Bierna – Rosnący Ogień
W – Skupiona Wola
W – Odnowa (wzmocniona Mantrą Skupiona Wola)
E – Inspiracja
E – Nieustępliwość (wzmocniona Mantrą Inspiracja)
Leona
Chude Ostrza Zenitu.
Szczupłe Ostrza Zenitu. Leona od niedawna pnie się w rankingach siły, więc trochę tu działamy. Ostrze Zenitu ma dość spory obszar działania, którego nikt nie zauważa (był bliski szerokości Crescendo Sony!), więc dopasowujemy go do grafiki.
E – Ostrze Zenitu
Lulu
Zwiększenie podstawowej regeneracji many, ale przyrost punktów many na poziom jest lekko zmniejszony.
Chcemy trochę poprawić Lulu bez wzmacniania solowej Lulu, która jest w dobrej sytuacji.
Ogólne
Rek’Sai
Zmniejszenie podstawowego zdrowia.
Rek’Sai to jedna z tych postaci, która była bardzo silna od jakiegoś czasu i nie mogliśmy przejść obojętnie obok tego, że pozostała skuteczna i silna po dwóch dużych zmianach w przedmiotach do dżungli (Wojownik i Żar). To powiedziawszy, nie chcemy wyrzucać jej z lasu skuteczności (sterowiec różnorodności nad nim leci), więc wprowadzamy drobną zmianę, aby osłabić skuteczność jej ganków na 3. poziomie.
Ogólne
Ryze
Zwiększone obrażenia Q na wyższych poziomach. Mistrzostwo Magii i Niszczycielskie Siły trwają 6 sekund na wszystkich poziomach.
Mamy kilka poprawek dla waszego ulubionego maga – dokładniej poprawiamy czasy działania wzmocnień.
Bierna – Mistrzostwo Magii
Q – Przeciążenie
R – Niszczycielskie Siły
Sejuani
Dodatkowe obrażenia przy trafieniu W zależne od maksymalnego zdrowia celu są teraz mniejsze.
Uwaga: Ze względu na zakulisowy błąd zmieniliśmy tylko opis umiejętności, a nie obrażenia w grze. Innymi słowy, nie ma tu żadnej zmiany w sile, ale jej opis będzie mówił coś innego. Tę zmianę wprowadzimy w następnej poprawce lub patchu. Przepraszamy!
Jak na opancerzoną i ograniczającą kontrolę postać, Sejuani zadaje dzikie (przepraszamy) obrażenia i do tego utrudnia przeciwnikom życie swoimi lodowymi mocami. Zmniejszenie tych obrażeń pozwala nam skupić Sej na tym, w czym jest najlepsza – byciu opancerzoną i ograniczaniu kontroli.
W – Korbacz Północnych Wiatrów
Sion
Dziwne błędy, stary.
R – Niepowstrzymana Rzeź
Taric
Przepełnianie nigdy nie było tańsze.
Chcieliśmy poprawić trochę humor Klejnotu Rycerstwa i zdaliśmy sobie sprawę, że koszt Przepełnienia był zbyt wysoki. Więc go obniżyliśmy.
Q – Przepełnienie
Przedmioty
Wydajność sklepu
W patchu 5.9 wprowadziliśmy zakulisową poprawkę wydajności, ale nie byliśmy pewni czy rozwiąże wszystkie problemy. Teraz, gdy miała cały patch na działanie, uważamy, że… daje radę? Dajcie nam znać, jeżeli natraficie na problemy z zawieszaniem się sklepu.
Ścieżka ulepszeń Starożytnej Monety
Krótka wersja: Starożytna Moneta jest w ciężkiej sytuacji. Nie dość, że daje mniej statystyk i złota niż jej bracia generujący złoto (czyli osłabiasz swoją pozycję w alei i nie dostajesz dużo w zamian), to Słuszna Chwała skradła funkcję „wciśnij klawisz i biegnij na nich szybko”. Nie odbierzemy Słusznej Chwale jej zasłużonej… chwały, ale chcemy wprowadzić trochę równowagi, jednocześnie zwiększając potencjał efektu „biegnę do ciebie szybko”, skracając czas odnowienia.
Starożytna Moneta
Medalion Nomada
Talizman Wstąpienia
Ognisty Trybularz
Ognisty Trybularz daje teraz trochę mniej prędkości ataku, ale zadaje dodatkowo 30 pkt. obrażeń magicznych przy trafieniu przez wzmocniony cel. No i nie działa już na stwory. Sorki, Alistarze.
Najważniejszą rzeczą jest tekst trafień krytycznych. Wygląda fajnie i satysfakcjonująco dla ludzi, którzy lubią wzmacniać inne osoby.
W każdym razie.
Gdy Ognisty Trybularz został wypuszczony, dawał duże możliwości bohaterom osłaniającym tarczami i leczącym. Często jednak znajdowali się w sytuacji, w której nie wiedzieli z czego zrezygnować, aby mieć przedmiot z prędkością ataku. Po rozważeniu stwierdziliśmy, że ten przedmiot może być sensownym wyborem, jeżeli będzie miał więcej zastosowań. Teraz działa jak mniejsza wersja Na Pomoc, Pix!, która skaluje się z prędkością ataku sojusznika!
Ostrze Zniszczonego Króla
Dostaliśmy dość sporo „zgłoszeń błędów” dotyczących Ostrza Zniszczonego Króla, ale są one głównie związane z faktem, że zasięg użycia Ostrza jest trochę krótszy niż zasięgi podstawowych ataków dystansowych. Przedmiot miał kiedyś 550 jednostek zasięgu, ale było to straszliwe u bohaterów walczących wręcz. To powiedziawszy, ponieważ zmniejszyliśmy obrażenia efektu użycia, możemy przywrócić zasięg.
Sztandar Dowódcy
Zmieniamy trochę numerków. Wskaźnik pokazywał, że zasięg użycia wynosił 700 jednostek, a w rzeczywistości było to 1000 jedn. Zwiększamy go do 1200 jedn., aby dopasować do zasięgu aury.
Specjalizacje użytkowe
Trochę to trudne do podsumowania – każda zmiana jest jasna, więc nie każemy wam tu nic czytać.
Aktualnie wydanie dużej liczby punktów w drzewku użytkowym nie jest zbyt skuteczne, więc staramy się coś z tym zrobić.
Medytacja
Powiększony Umysł
Inspiracja
Bandyta (wręcz)
Inteligencja
Wędrowiec
Summoner’s Rift
Superstwory
Kilka patchów temu wprowadziliśmy nic nie zmieniającą modyfikację superstworów. Krótkie wyjaśnienie: wzmacniały siebie swoją aurą zwiększającą pancerz, odporność na magię i obrażenia. Uznaliśmy to za trochę dziwne, więc zwiększyliśmy ich podstawowe statystyki i nie pozwalamy im na korzystanie ze swojej aury.
Wcześniej opisana zmiana nie ma związku z obecną – chcieliśmy tylko zwrócić na nią uwagę, aby poniższe numerki się zgadzały. Zdaliśmy sobie sprawę, że postacie czarujące nie mają dość obrażeń, aby poradzić sobie z tymi wytrzymałymi brutalami, więc zmniejszamy ich odporność na magię.
Ogólne
Odciąganie potworów
Naprawiamy kilka przypadków, w których pojedynczy bohaterowie dystansowi mogli resetować agresję potworów, aby czyścić obozy bez otrzymania obrażeń. Teraz musicie uważać!
Poprawki graficzne
Niektórzy gracze prosili nas o dodatkowe stworki. Inni prosili o ich zabranie. Więc… zróbmy obie rzeczy.
Dodatkowo, pracowaliśmy nad niewielkimi poprawkami mapy w ciągu kilku ostatnich miesięcy (co obiecaliśmy przy okazji premiery zaktualizowanego Rift). Wolimy unikać podkreślania tych zmian przy każdym patchu, ale tym razem skorzystamy z okazji, aby potwierdzić, że nic wam nie jest: nora Barona nie od zawsze miała fioletowe runy dyskotekowe.
Howling Abyss
Naznaczenie / Doskok
Lubimy dobrą walkę na śnieżki, ale czasami dochodziło do absurdalnych sytuacji. Naszym głównym celem było danie śnieżek wytrzymałym postaciom, aby mogły szybciej dotrzeć w wir walki. Gdy jednak zobaczyliśmy Ashe z Naznaczeniem/Doskokiem, która próbowała wykończyć łatwego do zabicia przeciwnika w tylnym szeregu, stwierdziliśmy, że coś nie tak.
Powiadomienie o braku aktywności rankingowej
Spadek rankingowy to niezwykle ważny element systemu lig, ale nie czynił on dużo hałasu, gdy zbliżał się do zadziałania. Wcześniej gracze otrzymywali tylko jedno powiadomienie, gdy zbliżali się do spadku. Zwiększamy częstotliwość powiadomień o nieaktywności, aby gracze byli świadomi ryzyka spadku, dzięki czemu mamy nadzieję na uniknięcie sytuacji, w których gracze po prostu zapomnieli o zachowaniu rankingu.
Trochę wyjaśnienia dla poniższego tekstu: nie zmieniliśmy okresów nieaktywności, ale to dobra okazja, aby je przypomnieć.
Polecane tryby gry
Hexakill Twisted Treeline
Hexakill Twisted Treeline powróci w patchu 5.10!
Naprawione błędy
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że wrogie Totemy Ukrycia umieszczone i natychmiast wykryte przez Badawczą Soczewkę (lub jej ulepszenia), na chwilę stawały się niewidzialne w chwili, w której normalnie ukryłyby się po umieszczeniu.
- Całun Banshee teraz prawidłowo blokuje efekt użycia Roszczenia Królowej Lodu.
Nadchodzące skórki
Następujące skórki pojawią się w różnych odstępach czasu po premierze patcha 5.10: