Witajcie, przywoływacze!
Witamy w opisie patcha 5.2! Ponieważ większość niedawnych zmian zaczyna się stabilizować, postanowiliśmy zająć się problemami, które występowały w grze od dawna.
Jak Objęcie Ognia.
Niedługo podamy dokładne szczegóły (cóż, natychmiast po tym wstępie), ale krótko mówiąc, Objęcia Ognia zawsze były trudnym przedmiotem do dopracowania i, podobnie jak w przypadku Zmory Licza, wreszcie zdaliśmy sobie sprawę, że jeżeli chcemy mieć w grze zrównoważonych magów-zabójców, musimy zająć się tym problemem. Ostatecznie podjęliśmy decyzję o usunięciu Objęć Ognia całkowicie (pamiętajcie, przeczytajcie wyjaśnienie, aby uzyskać więcej informacji!), ale umożliwia nam to danie fajnych rzeczy bohaterom, którzy byli zmuszeni, by polegać na tym przedmiocie.
Jeżeli chodzi o złe wiadomości, nie udało nam się zając wszystkimi rzeczami, które chcieliśmy zrobić w patchu 5.2, więc musimy rozłożyć to na dwa patche: 5.2 i 5.3. W 5.2 zajmujemy się Ahri i Annie (nie, nie robimy tego w kolejności alfabetycznej), ale możecie oczekiwać zmian dla takich bohaterów, jak Veigar, Mordekaiser i Katarina, a także nowego przedmiotu ze 120 pkt. mocy umiejętności w niedalekiej przyszłości (drobna uwaga: przedmiot może wymagać więcej czasu na dopracowanie, więc nic nie obiecujemy!).
Niektórzy zwrócili uwagę, że motywem tego patcha jest kontrowanie zabójców, ale staramy się poszerzyć definicję zabójcy poza zwykłe zabicie łatwego celu. Z drugiej strony, jeżeli zabójca za bardzo polega na tym, co robi, to kolejne wyzwanie dla nas. Zawsze będzie istniała cienka granica, po której musimy kroczyć, jeżeli chodzi o dobrze działających zabójców, ale chcielibyśmy doprowadzić do sytuacji, w której będą oni mieli swoje miejsce razem z innymi rodzajami magów. Będzie to ciągle trwający proces i będziemy was informować na bieżąco.
Nareszcie… Mamy nadzieję, że wszyscy radzą sobie dobrze w meczach rankingowych! Chcielibyśmy życzyć wam wszystkim sukcesów w meczach, ale byłoby to trochę absurdalne, ponieważ ktoś musi przegrać, żeby ktoś inny mógł wygrać, więc zamiast kogoś faworyzować, życzymy wam dobrej zabawy. To już wszystko.
Teraz statystyki.
Chris „Pwyff” Tom
Usunięcie Objęcia Ognia
Objęcie Ognia
Nie ma go :(
Naszym oryginalnym celem było stworzenie przedmiotu do „rozwalania obrońców”, który robiłby dokładnie to: rozwalał obrońców, którzy się do was dobijają. Jednakże, po wprowadzeniu Udręki Liandry’ego, rozwalanie obrońców zostało zastąpione, a Objęcie Ognia stało się przedmiotem, który zabójcy wykorzystywali jako kolejny atak do swojego już wystarczająco potężnego zestawu. Mimo że lubimy, gdy gracze mają dużo opcji kupowania przedmiotów, samo istnienie Objęcia Ognia stwarzało nam kilka problemów w przeszłości i teraźniejszości:
1.) Dodanie Objęcia Ognia do zestawu, który umożliwia szybkie zabicie, jeszcze bardziej zwiększa efekt „rany, co mi się stało”, gdy potężnie od kogoś oberwiecie. W przeszłości, gdy magowie sięgali po Objęcia Ognia, aby zwiększyć swoje obrażenia, musieliśmy równoważyć wszystko wokół tego bohatera, co sprawiało, że jeszcze bardziej polegał na Objęciach Ognia, aby zabijać przeciwników (albo był zmieniany tak bardzo, że musiał przyjąć inny styl gry). Błędne koło.
2.) Objęcie Ognia zwiększa także niezawodność prób zabójstwa przez maga, co oznacza, że wymaga od niego mniejszego wysiłku. Przykładowo, jeżeli Ahri potrzebuje tylko jednego ładunku Widmowej Szarży, aby zabić swój cel (Objęcia Ognia + Q + W), pozostałe dwa ładunki może użyć, aby się wycofać. Jeżeli przyjmiemy, że taka sytuacja będzie miała miejsce zawsze przy Objęciach Ognia, Ahri będzie posiadała dużą nadwyżkę mocy, którą będzie mogła wykorzystać na robienie innych magicznych rzeczy, jak stałe obrażenia czy uderzanie z doskoku.
Jak wspomnieliśmy we wstępie, przyglądamy się bohaterom, na których będzie to miało duży wpływ, ale niektóre z większych zmian (Veigar, Katarina, Mordekaiser) będą musiały poczekać do 5.3. Istnieje także kilku magów, dla których nie wprowadziliśmy zmian za usunięcie Objęć Ognia, ponieważ uznaliśmy, że albo potrzebne im osłabienie, którym jest usunięcie Objęć Ognia, albo mogą skorzystać z innych przedmiotów i nie odczują straty.
Na zakończenie, będziemy przyglądać się przedmiotom dla magów w późnej fazie gry, więc wyczekujcie tego w 5.3!
Ogólne
Pokrywające się efekty ograniczenia kontroli (wer. 2.0)
Pamiętacie, jak powiedzieliśmy wam, że nie wiemy, kiedy to włączymy? Okazało się, że znaleźliśmy kilka kolejnych błędów (hej, Riven), zanim mogliśmy to zrobić, więc postanowiliśmy się wstrzymać. Ale tym razem wszystko jest ok, więc wracamy do gry. Jakoś w przyszłym tygodniu włączymy tę opcję, abyśmy mogli śledzić jej wpływ na rozgrywkę. Chcieliśmy was tylko poinformować, jaka była zmiana. Przepraszamy za opóźnienie!
Komenda „ruch i atak” w ukryciu
Jeżeli przyzwyczailiście się do korzystania z komendy „ruch i atak”, aby przemieszczać się podczas ukrywania, powinniście przestać.
Bohaterowie
Tristana
Zaktualizowano Tristanę! Przeczytajcie artykuł o całej historii lub zapoznajcie się z poniższym streszczeniem.
Ogólne
Bierna – Na Celowniku
Q – Szybki Ostrzał
W – Rakietowy Skok
nowość E – Ładunek Wybuchowy
R – Niszczący Strzał
Ahri
Ahri zyskuje dużą premię do prędkości ruchu, gdy użyje swoje Q. Poprawione Ogniki zadają więcej obrażeń. Urok nie zwiększa już obrażeń otrzymywanych przez cel, ale zadaje większe obrażenia i lepiej skaluje się z mocą umiejętności.
Sukcesy Ahri w byciu skuteczną zabójczynią zawsze były mocno powiązane z Objęciem Ognia. Ponieważ usunięto przedmiot, stało się jasne, że rola zajmowana przez Ahri stawała się mniej skuteczna, więc postawiliśmy sobie za cel przywrócenie jej oryginalnego założenia, czyli niezwykle mobilnej czarodziejki. Techniczne usprawnienia i aktualizacje Ogników i Widmowej Szarży powinny sprawić, że będzie przyjemniejsza do grania. Nowy efekt Zwodniczej Kuli umożliwi jej zarówno przechytrzenie przeciwników podczas pojedynków, jak i lepsze wykonywanie uników podczas zmiany pozycji.
Ogólne
Q – Zwodnicza Kula
W – Ogniki
E – Urok
R – Widmowa Szarża
Akali
Cięcie Półksiężyca nie aktywuje już Q, zaś zmniejszono zasięg R.
Będziemy szczerzy: Akali jest idealnym przykładem zabójczyni, którą ciężko skontrować ze względu na jej skuteczność i dobór celów. Mimo że jej zdolność do zabijania ruchomych celów jest bardzo cenna, oznacza także, że jeżeli zyska choć lekką przewagę, uzyska wszystkie narzędzia, aby odnieść zwycięstwo. Dzięki tym zmianom Akali będzie musiała trochę bardziej rozważnie korzystać z Osłony Zmierzchu, aby aktywować Znak Zabójcy, przez co bohaterowie walczący wręcz, których wcześniej dominowała, będą mieli większe szanse. Jak powiedziałaby Akali: „W zgodzie z równowagą”.
Sorry, musieliśmy.
Q – Cięcie Półksiężyca
R – Taniec Cienia
Annie
TIBBERS DOSTAJE PŁONĄCĄ TARCZĘ RAZEM Z ANNIE I BIEGA SUPERSZYBKO.
Mimo że Annie jest znacznie słabsza bez Objęcia Ognia, wciąż pozostaje jedną z najsilniejszych inicjatorek w grze, zdolną zabić wrażliwe cele błyskawicznie, nawet z innymi przedmiotami. Chcieliśmy jednak poprawić trochę humor najsłodszej piromance w League (sorki, Brand) i Płonąca Tarcza wydawała się do tego odpowiednia (ponieważ jest to najmniej ciekawa umiejętność). Te zmiany pomogą uczynić Annie bardziej wyjątkową, jako czarodziejkę od misiów (tak, coś takiego istnieje).
E – Płonąca Tarcza
R – Przywołanie: Tibbers
Azir
To niewielka zmiana, ale naprawdę chcieliśmy podkreślić zasięg Q. Początkowo nie był pokazany pełny zasięg, więc zmieniliśmy to. W ten sposób, gdy trochę osłabimy siłę, będziecie wiedzieli, co musieliśmy zrównoważyć. Trzeba to powtórzyć: Q ma duuuży zasięg.
Q – Piaskowy Szturm
Cassiopeia
Q i E mają zwiększony koszt many.
Podczas walki z Cassiopeią, jeden zły ruch może kosztować was dużo zdrowia i zmusić do wycofania pod wieżę (albo prosto do bazy). Mimo że walka z nią nie jest niemożliwa, uzdrawianie z Postaci Węża powoduje, że może ona nękać bez końca, ponieważ nie musi iść na żadne kompromisy (dzięki odnawianiu many przez Podwójny Kieł). Zwiększenie kosztów many Q i E powinno sprawić, że podjęcie decyzji o nękaniu lub utrzymaniu się w alei powinno być bardziej przemyślane, co da przeciwnikom więcej czasu na zaplanowanie kontry (lub przynajmniej powrót do alei).
Q – Trujący Wybuch
E – Podwójny Kieł
Fizz
Obrażenia zadawane przez Fizza przeciwnikowi trafionemu R zwiększają się o 20%. Podstawowe obrażenia oraz skalowanie Q znacznie zmniejszono; W nie nakłada już Głębokiej Rany, zadaje obrażenia w oparciu o brakujące zdrowie po użyciu i biernie zadaje mniej obrażeń w czasie.
Gdy mowa o zabójcach, Fizz zostaje wymieniony dość szybko. Faworyt publiczności, ten psotnik potrafi zniszczyć przeciwną drużynę, dzięki kilku trollującym tyczkom i dobrze użytym rekinie. Jednakże obecnie Cios Jeżowca + użycie Trójzęba odwalają większość roboty, sprawiając, że Mącenie Wody jest niepotrzebne lub przesadą. Zabierając trochę mocy z podstawowych zaklęć Fizza i przekładając ją na superumiejętność powoduje, że dobrzy gracze wciąż będą mogli zaatakować priorytetowe cele, ale teraz przeciwnicy będą mogli odetchnąć, jeżeli nie trafi on przynętą na rekina.
I druga sprawa: W patchu 5.1 zmieniliśmy Cios Jeżowca tak, że jeśli Błysnąłeś zanim fizycznie cię trafił swoim Q, mogłeś całkowicie uniknąć obrażeń. A – Nasza wina, że ta zmiana nie została opisana. B – Ta zmiana osłabia Fizza, ale utrzymamy ją w mocy. Daje ona trochę więcej czasu na reakcję dla ofiar jego podstępów. Mało, ale zawsze coś. W niedalekiej przyszłości możemy zająć się innymi bohaterami z umiejętnościami takiego typu. Ale każdy przypadek będziemy rozpatrywać oddzielnie.
Q – Cios Jeżowca
W – Trójząb
R – Mącenie Wody
Kha’Zix
Nie ma tu wiele do oglądania – odkryliśmy błąd, który powodował, że czas odnowienia Skoku był o 2 sekundy krótszy od planowanego. To powiedziawszy, błąd istniał ponad rok i Kha’Zix jest w dobrym miejscu, więc idziemy mu na rękę. Rzeczywista wartość nie uległa zmianom.
E – Skok / Rozwinięte Skrzydła
Nidalee
Nidalee może teraz Polować na neutralne potwory. Zawsze mogła na nie polować, ale teraz może nałożyć na nie osłabienie. Sorki, chcemy być śmiszni.
Umożliwienie Nidalee Polowania na neutralne potwory nie tylko daje jej alternatywne źródło złota, gdy zostaje w tyle, ale także umożliwia jej wspieranie drużyny jako dżungler. W mieście jest nowa kocica. Kocica z oszczepem? Oszczepnica. Dźgająca oszczepnica.
Ogólne
Bierna – Grasowanie
Rek’Sai
Troszkę zmniejszono obrażenia wynurzonego Q, zaś obrażenia zanurzonego W (czyli Wynurzenia) są niższe.
Ostatni dodatek do League wciąż sieje zbyt duże spustoszenie we wczesnej fazie gry. Obniżenie jej podstawowych obrażeń powinno powstrzymać ją przed mordowaniem prowadzących, a zwiększenie liczby podrzuceń w czasie walki pozwala jej na agresywne zaatakowanie uciekających przeciwników lub uciekać, co sił w nogach (szponach? mackach? Czy czymkolwiek, co Xer’Sai mają jako kończyny).
Q – Gniew Królowej
W – Wynurzenie
Sejuani
Podejrzewamy, że nikt nie wybierał Sejuani ze względu na jej wspaniałe zdolności do niszczenia budynków, więc naprawiamy błąd z tym związany.
W – Korbacz Północnych Wiatrów
Syndra
Prosta zmiana – wiele z osób grających Syndrą zauważyło, że Precz, Słabeusze nie działało do końca prawidłowo w 5.1. Próba dopasowania efektu ogłuszenia do grafiki zadziałała odrobinę zbyt dobrze, przez co umiejętność często działała zbyt słabo. Tą zmianą powinniśmy osiągnąć złoty środek.
E – Precz, Słabeusze
Zed
Ogólne zmniejszenie prędkości ataku.
W opisie patcha 5.1 wspomnieliśmy, że Zed jest odpowiednim przykładem dobrze działającego zabójcy, ale nie oznacza to, że nie potrzebuje zmian. Aby sprowadzić Zeda do poziomu innych bohaterów, jednocześnie nie czyniąc go bezużytecznym, przyjrzeliśmy się jego mocnym stronom, poza samymi zabójstwami – w jego przypadku obniżyliśmy prędkość ataku, aby osłabić jego zdolność do samotnego nacierania.
Jego nękanie z dystansu, gdy oczekuje się na odpowiedni moment, aby uderzyć, jest łatwe do skontrowania i skomplikowane. Ale tylko do momentu, w którym przedmioty zniwelują potrzebę korzystania z umiejętności i wystarczą mu same podstawowe ataki, na posłanie przeciwnika do grobu. Ze względu na podstawową wartość oraz skalowanie prędkości ataku, które dorównywały Xin Zhao i Tryndamere’owi, ataki Zeda były tak samo szkodliwe dla bohaterów, jak i wież. Wciąż będzie się sprawdzał w bocznej alei, ze względu na swoją siłę w walkach 1 na 1, ale odebranie mu odrobiny mocy sprawi, że jego obrażenia będą bardziej zależne od trafiania umiejętnościami i combosami.
Ogólne
Masowa zmiana tekstur (część 6)
Kontynuujemy aktualizowanie starszych tekstur postaci w grze. Tak jak przy poprzednich zmianach, naszym celem jest utrzymanie ich na równi z nowszymi postaciami oraz upewnienie się, że wszyscy będą wyglądać dobrze na nowym Rift.
Dr Mundo
- Podstawowy, Prezes, Kat, Mr. Mundowersum, Mundo Mundo, Toksyczny
Irelia
- Podstawowa, Lotnik, Mroźnego Ostrza, Infiltratorka, Ostrze Nocy
Jarvan IV
- Podstawowy, Komandos, Smoczy Jeździec, Pogromca Smoków
Nunu
- Podstawowy, Niszczyciel, Zrzęda, Nunu Bot, Wielka Stopa, Świąteczny
Swain
- Podstawowy, Korsarz, z Frontu Północnego, Tyran
Vayne
- Podstawowa, Arystokratka, Pogromczyni Smoków, Łamaczka Serc, Mścicielka
Yorick
- Podstawowy, z Pentakill, Przedsiębiorca Pogrzebowy
Przedmioty
Przedmioty do walki w dżungli
Koszt wszystkich przedmiotów dżunglerów poziomu 2. został zwiększony o 100 sztuk złota, a koszt wzmocnień poziomu 3 jest obniżony o 100 sztuk złota.
Na chwilę obecną wszystkie przedmioty dżunglerów są dość potężne – zwłaszcza dla tych, którym uda się zabić kilka celów podczas wczesnej inwazji, i zdobyć ulepszone Porażenie, zanim obozy się pojawią.
Eteryczny Duszek
100 SZTUK ZŁOTA TANIEJ Cena przedmiotów, których jest składnikiem, jest więksiejsza. Więksiejsza to teraz słowo.
Jako składnik ze środkowej fazy gry Eteryczny Duszek radzi sobie dobrze, ale nie wydaje się odpowiednim przedmiotem do zakupu wcześnie. Zmniejszenie ceny powinno mu pomóc.
Pochodnia Mrocznego Ognia
Podążyła za starszym bratem na cmentarzysko przedmiotów.
Sprawdźcie wyjaśnienie do Objęcia Ognia, aby uzyskać wszystkie informacje!
Eliksir Żelaza
Lepiej osłabmy…
Pas Giganta
Jego składnikiem jest teraz Rubinowy Kryształ! Koszt całkowity pozostał bez zmian.
Jak wielu z was wskazało przy okazji zmian obronnych w patchu 4.20, wybór między Rubinowym Kryształem a Pasem Giganta wciąż „zamyka” gracza w, odpowiednio, zwiększaniu odporności na magię lub pancerza. Ponieważ nadal chcemy wspierać kupno przedmiotów zależnie od sytuacji, ta zmiana będzie idealna!
Miecz-Pistolet Hextech
Więcej mocy umiejętności, trochę mniej obrażeń od ataku i kradzieży życia.
Po utraceniu Objęcia Ognia niektórzy bohaterowie mogą zacząć szukać lepszych odpowiedników i Miecz-Pistolet wydaje się być sensowny dla niektórych… więc proszę. Tak.
Różdżka Wieków
TO SIĘ DZIEJE!
Druga zmiana będzie dobra dla tych, którzy mają pecha przy klikaniu.
Totem Ukrycia
Portal Zz’rot
Wygląda to na wiele zmian, ale w skrócie, Portale Zz’rot zachowują się teraz jak budowle (np. wieże/inhibitory). Pomioty Pustki mają teraz mniejszą odporność na magię i zadają mniej obrażeń budowlom, ale zadają większe obrażenia stworom we wczesnej fazie gry. Dodatkowo, pierwszy i co czwarty Pomiot Pustki otrzymują premię do obrażeń ze statystyk obronnych.
Jak mówi jeden z naszych projektantów: „Skomplikowane przedmioty oznaczają skomplikowane błędy”. Przekodowaliśmy Zz’Rot, aby zachowywał się jak budowla, jeżeli chodzi o interakcje w grze. Wprowadziliśmy kilka dodatkowych zmian, aby portal wpasował się do gry ze swoimi zastosowaniami, jak i kontrami.
Naprawione błędy
Mechanika portalu
Pomiot Pustki
Smok
Zwiększono zasięg i prędkość ataku smoka (ogólne obrażenia powinny pozostać takie same).
Wprowadzamy tylko niewielkie poprawki dla smoka, aby zmniejszyć wykorzystywanie błędów i poprawić wrażenia z walki.
Spadek drużyn rankingowych
Wydłużamy czas dla drużyn rankingowych w kręgach Mistrzowskim i Pretendenta, po jakim zaczną spadać: teraz okres ten wynosi dla nich tyle co dla drużyn z Platyny i Diamentu – 28 dni (drużyny ze Złota, Srebra i Brązu nigdy nie spadają). Podczas gdy bardziej rygorystyczne wymagania mają sens w przypadku pojedynczych graczy, którzy sami ustalają sobie harmonogram, z drużynami rankingowymi może być większy problem. Żeby było jasne, wciąż chcemy, żeby drużyny były aktywne, aby utrzymały swoje pozycje. Nie chcemy za to, aby wymaganie było tak rygorystyczne, że zniechęca członków do rywalizacji i starania się o zajęcie najwyższej pozycji.
Polecane tryby gry
Draft Nemezis
Elementy do naszego nowego, polecanego trybu gry, Draftu Nemezis, znajdują się w patchu 5.2, ale nie uruchomimy go teraz! Musicie poczekać!
Ustawienia audio w grze
Przed tym patchem klika suwaków dźwięku standardowo było ustawionych maksymalnie, więc jedynym sposobem, na „odkręcenie” ich, było zmniejszenie pozostałych i zwiększenie głośności komputera. W 5.2 dodajemy możliwość zwiększenia tych ustawień prawidłowo – stare 100 to teraz 75 (więc standardowe ustawienia nie będą brzmiały inaczej), a nowe 100 jest głośniejsze. Ze względu na spójność, obcięliśmy trochę maksymalnej wartości pozostałych ustawień, które standardowo były ustawione na 50, dając im standardową wartość 75, bez zmiany samej głośności. Głośność ogólna jest jedynym ustawieniem, które pozostaje bez zmian, i wynosi 100.
W związku z tą zmianą będziemy resetować wszystkie niestandardowe ustawienia audio w patchu 5.2. Pamiętajcie, żeby je zmienić po zalogowaniu!
Naprawione błędy
- (Pojawi się odrobinę po patchu) Naprawiono błąd, który sprawiał, że ostatnio wybrana skórka dla bohatera pokazywała się jako wybrana, ale nie pojawiała się w grze
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że Talizmany innych graczy nie były widoczne, gdy się w nich wycelowało.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że przenikanie przez stwory dzięki Widmowemu Tancerzowi nie było konsekwentne
- Przywrócono Nieustępliwość do wyszukiwania w sklepie
- Naprawiono widoczność efektów cząsteczkowych, dla niektórych umiejętności przy ustawieniach bardzo niskich
- Naprawiono błąd z podstawowym portretem Annie
- Przywrócono efekty ognia dla Piekielnego Alistara przy użyciu Q – Zmiażdżenia
Nadchodzące skórki
Następujące skórki pojawią się w różnych odstępach czasu po premierze patcha 5.2: