Opis zmian – Patch 5.2


Witajcie, przywoływacze!

Witamy w opisie patcha 5.2! Ponieważ większość niedawnych zmian zaczyna się stabilizować, postanowiliśmy zająć się problemami, które występowały w grze od dawna.

Jak Objęcie Ognia.

Niedługo podamy dokładne szczegóły (cóż, natychmiast po tym wstępie), ale krótko mówiąc, Objęcia Ognia zawsze były trudnym przedmiotem do dopracowania i, podobnie jak w przypadku Zmory Licza, wreszcie zdaliśmy sobie sprawę, że jeżeli chcemy mieć w grze zrównoważonych magów-zabójców, musimy zająć się tym problemem. Ostatecznie podjęliśmy decyzję o usunięciu Objęć Ognia całkowicie (pamiętajcie, przeczytajcie wyjaśnienie, aby uzyskać więcej informacji!), ale umożliwia nam to danie fajnych rzeczy bohaterom, którzy byli zmuszeni, by polegać na tym przedmiocie.

Jeżeli chodzi o złe wiadomości, nie udało nam się zając wszystkimi rzeczami, które chcieliśmy zrobić w patchu 5.2, więc musimy rozłożyć to na dwa patche: 5.2 i 5.3. W 5.2 zajmujemy się Ahri i Annie (nie, nie robimy tego w kolejności alfabetycznej), ale możecie oczekiwać zmian dla takich bohaterów, jak Veigar, Mordekaiser i Katarina, a także nowego przedmiotu ze 120 pkt. mocy umiejętności w niedalekiej przyszłości (drobna uwaga: przedmiot może wymagać więcej czasu na dopracowanie, więc nic nie obiecujemy!).

Niektórzy zwrócili uwagę, że motywem tego patcha jest kontrowanie zabójców, ale staramy się poszerzyć definicję zabójcy poza zwykłe zabicie łatwego celu. Z drugiej strony, jeżeli zabójca za bardzo polega na tym, co robi, to kolejne wyzwanie dla nas. Zawsze będzie istniała cienka granica, po której musimy kroczyć, jeżeli chodzi o dobrze działających zabójców, ale chcielibyśmy doprowadzić do sytuacji, w której będą oni mieli swoje miejsce razem z innymi rodzajami magów. Będzie to ciągle trwający proces i będziemy was informować na bieżąco.

Nareszcie… Mamy nadzieję, że wszyscy radzą sobie dobrze w meczach rankingowych! Chcielibyśmy życzyć wam wszystkim sukcesów w meczach, ale byłoby to trochę absurdalne, ponieważ ktoś musi przegrać, żeby ktoś inny mógł wygrać, więc zamiast kogoś faworyzować, życzymy wam dobrej zabawy. To już wszystko.

Teraz statystyki.

Chris „Pwyff” Tom

Usunięcie Objęcia Ognia

Objęcie Ognia

Nie ma go :(

Naszym oryginalnym celem było stworzenie przedmiotu do „rozwalania obrońców”, który robiłby dokładnie to: rozwalał obrońców, którzy się do was dobijają. Jednakże, po wprowadzeniu Udręki Liandry’ego, rozwalanie obrońców zostało zastąpione, a Objęcie Ognia stało się przedmiotem, który zabójcy wykorzystywali jako kolejny atak do swojego już wystarczająco potężnego zestawu. Mimo że lubimy, gdy gracze mają dużo opcji kupowania przedmiotów, samo istnienie Objęcia Ognia stwarzało nam kilka problemów w przeszłości i teraźniejszości:

1.) Dodanie Objęcia Ognia do zestawu, który umożliwia szybkie zabicie, jeszcze bardziej zwiększa efekt „rany, co mi się stało”, gdy potężnie od kogoś oberwiecie. W przeszłości, gdy magowie sięgali po Objęcia Ognia, aby zwiększyć swoje obrażenia, musieliśmy równoważyć wszystko wokół tego bohatera, co sprawiało, że jeszcze bardziej polegał na Objęciach Ognia, aby zabijać przeciwników (albo był zmieniany tak bardzo, że musiał przyjąć inny styl gry). Błędne koło.

2.) Objęcie Ognia zwiększa także niezawodność prób zabójstwa przez maga, co oznacza, że wymaga od niego mniejszego wysiłku. Przykładowo, jeżeli Ahri potrzebuje tylko jednego ładunku Widmowej Szarży, aby zabić swój cel (Objęcia Ognia + Q + W), pozostałe dwa ładunki może użyć, aby się wycofać. Jeżeli przyjmiemy, że taka sytuacja będzie miała miejsce zawsze przy Objęciach Ognia, Ahri będzie posiadała dużą nadwyżkę mocy, którą będzie mogła wykorzystać na robienie innych magicznych rzeczy, jak stałe obrażenia czy uderzanie z doskoku.

Jak wspomnieliśmy we wstępie, przyglądamy się bohaterom, na których będzie to miało duży wpływ, ale niektóre z większych zmian (Veigar, Katarina, Mordekaiser) będą musiały poczekać do 5.3. Istnieje także kilku magów, dla których nie wprowadziliśmy zmian za usunięcie Objęć Ognia, ponieważ uznaliśmy, że albo potrzebne im osłabienie, którym jest usunięcie Objęć Ognia, albo mogą skorzystać z innych przedmiotów i nie odczują straty.

Na zakończenie, będziemy przyglądać się przedmiotom dla magów w późnej fazie gry, więc wyczekujcie tego w 5.3!

usunięto2009-2015 Objęcie Ognia zostało usunięte z gry

Ogólne

Pokrywające się efekty ograniczenia kontroli (wer. 2.0)

Pamiętacie, jak powiedzieliśmy wam, że nie wiemy, kiedy to włączymy? Okazało się, że znaleźliśmy kilka kolejnych błędów (hej, Riven), zanim mogliśmy to zrobić, więc postanowiliśmy się wstrzymać. Ale tym razem wszystko jest ok, więc wracamy do gry. Jakoś w przyszłym tygodniu włączymy tę opcję, abyśmy mogli śledzić jej wpływ na rozgrywkę. Chcieliśmy was tylko poinformować, jaka była zmiana. Przepraszamy za opóźnienie!

LEPIEJ DMUCHAĆ NA ZIMNE Naprawiono znany od dawna błąd, który sprawiał, że bohaterowie unieruchomieni przez pokrywające się efekty ograniczenia kontroli mogli czasami korzystać z umiejętności (Błysk, Klepsydra Zhonyi itp.) podczas zmiany efektów ograniczenia kontroli. Zmiany te zostaną wprowadzone w późniejszym terminie.

Komenda „ruch i atak” w ukryciu

Jeżeli przyzwyczailiście się do korzystania z komendy „ruch i atak”, aby przemieszczać się podczas ukrywania, powinniście przestać.

BĘDZIE ROBIĆ TO, CO MÓWI Wydanie komendy „ruch i atak” w ukryciu spowoduje ruch we wskazane miejsce zaatakowanie najbliższego celu, nawet będąc w ukryciu

Bohaterowie

Tristana

Zaktualizowano Tristanę! Przeczytajcie artykuł o całej historii lub zapoznajcie się z poniższym streszczeniem.

Ogólne

PRZYROST PRĘDKOŚCI ATAKU 2,5 jedn. 1,5 jedn.
PODSTAWOWY PANCERZ 24,04 pkt. 22 pkt.
PODSTAWOWE ZDROWIE 552,76 pkt. 542,76 pkt.
GRAFIKA Zaktualizowano model, tekstury i efekty dla wszystkich skórek
IKONY Nowe ikony umiejętności

Bierna – Na Celowniku

ZASIĘG CO POZIOM 9 7

Q – Szybki Ostrzał

BEZ ZMIAN Bez zmian. Chcieliśmy tylko was poinformować.

W – Rakietowy Skok

nowośćTO DOPIERO WYBUCHOWE LĄDOWANIE Obrażenia Rakietowego Skoku zwiększają się o 20% za każdy efekt kumulacji Ładunku Wybuchowego na celu (zwiększają się o 100% za sam ładunek + 4 kumulacje)
PODSTAWOWE OBRAŻENIA 70/115/160/205/250 pkt. obrażeń magicznych 80/105/130/155/180 pkt. obrażeń magicznych
PROPORCJA 0,8 pkt. mocy umiejętności 0,5 pkt. mocy umiejętności

nowość E – Ładunek Wybuchowy

BIERNE Bez zmian. Wciąż jest.
UŻYCIE Tristana rzuca ładunkiem wybuchowym w wybranego wroga. Po 4 sekundach ładunek wybucha i zadaje obszarowe obrażenia fizyczne.
KUMULACJA ŁADUNKÓW Każdy podstawowy atak przeciwko celowi z Ładunkiem Wybuchowym kumuluje jego efekt, czym zwiększa jego obrażenia o 25%, do 4 razy (+100% obrażeń). Jeżeli ładunek jest skumulowany czterokrotnie i cel zostanie zaatakowany, wybuchnie on natychmiast.
TO DOPIERO BĘDZIE WYBUCH Trafienie Rakietowym Skokiem celu z Ładunkiem Wybuchowym spowoduje natychmiastowy wybuch
DEMOLUJĄCA TRISTANA Ładunek Wybuchowy może być użyty na wieżach. Ma większy zasięg wybuchu niż w przypadku jednostek
PODSTAWOWE OBRAŻENIA PO UŻYCIU 60/70/80/90/100 pkt. obrażeń fizycznych
PROPORCJA UŻYCIA 0,5/0,65/0,8/0,95/1,10 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku + 0,5 pkt. mocy umiejętności na wszystkich poziomach

R – Niszczący Strzał

PROPORCJA 1,4 pkt. mocy umiejętności 1,0 pkt. mocy umiejętności

Ahri

Ahri zyskuje dużą premię do prędkości ruchu, gdy użyje swoje Q. Poprawione Ogniki zadają więcej obrażeń. Urok nie zwiększa już obrażeń otrzymywanych przez cel, ale zadaje większe obrażenia i lepiej skaluje się z mocą umiejętności.

Sukcesy Ahri w byciu skuteczną zabójczynią zawsze były mocno powiązane z Objęciem Ognia. Ponieważ usunięto przedmiot, stało się jasne, że rola zajmowana przez Ahri stawała się mniej skuteczna, więc postawiliśmy sobie za cel przywrócenie jej oryginalnego założenia, czyli niezwykle mobilnej czarodziejki. Techniczne usprawnienia i aktualizacje Ogników i Widmowej Szarży powinny sprawić, że będzie przyjemniejsza do grania. Nowy efekt Zwodniczej Kuli umożliwi jej zarówno przechytrzenie przeciwników podczas pojedynków, jak i lepsze wykonywanie uników podczas zmiany pozycji.

Ogólne

TO POMAGA O WIELE BARDZIEJ, NIŻ SĄDZISZ Zaktualizowano przedmioty polecane

Q – Zwodnicza Kula

nowośćOGONY AERODYNAMICZNE Ahri znacznie prędzej się porusza, gdy jej kula się przemieszcza. Jednak prędkość ruchu tej bohaterki maleje szybko z czasem.

W – Ogniki

nowośćFANTASTYCZNE OGNIKI Usprawniono system celowania Ogników. Będzie teraz można spróbować namierzyć nim nowy cel, jeżeli pierwotny cel zginie od innych Ogników.
NIE MA ZA CO, AHRI ZE ZMORĄ LICZA Użycie Ogników nie wpłynie na animację podstawowego ataku
PODSTAWOWE OBRAŻENIA KAŻEGO OGNIKA 40/65/90/115/140 pkt. obrażeń magicznych 50/80/110/140/170 pkt. obrażeń magicznych
TYLKO TROCHĘ Trochę skrócono czas między użyciem zaklęcia a wystrzeleniem pocisków
NIE ZDARZAŁO SIĘ ZA KAŻDYM RAZEM Naprawiono rzadki błąd, który sprawiał, że trzeci Ognik nie zadawał obrażeń, jeżeli umiejętność bierna była aktywna

E – Urok

usuniętoNIE KRZYWDŹ TYCH, KTÓRYCH KOCHASZ Zauroczone cele nie otrzymują już 20% więcej obrażeń
OBRAŻENIA 60/90/120/150/180 pkt. obrażeń magicznych 60/95/130/165/200 pkt. obrażeń magicznych
PROPORCJA 0,35 pkt. mocy umiejętności >> 0,5 pkt. mocy umiejętności

R – Widmowa Szarża

AHRI, GŁOWĄ MURU NIE PRZEBIJESZ Łatwiej teraz przeskakiwać ściany i elementy terenu za pomocą Widmowej Szarży

Akali

Cięcie Półksiężyca nie aktywuje już Q, zaś zmniejszono zasięg R.

Będziemy szczerzy: Akali jest idealnym przykładem zabójczyni, którą ciężko skontrować ze względu na jej skuteczność i dobór celów. Mimo że jej zdolność do zabijania ruchomych celów jest bardzo cenna, oznacza także, że jeżeli zyska choć lekką przewagę, uzyska wszystkie narzędzia, aby odnieść zwycięstwo. Dzięki tym zmianom Akali będzie musiała trochę bardziej rozważnie korzystać z Osłony Zmierzchu, aby aktywować Znak Zabójcy, przez co bohaterowie walczący wręcz, których wcześniej dominowała, będą mieli większe szanse. Jak powiedziałaby Akali: „W zgodzie z równowagą”.

Sorry, musieliśmy.

Q – Cięcie Półksiężyca

usuniętoSORKI, AKALI Cięcie Półksiężyca nie detonuje już Znaku Zabójcy

R – Taniec Cienia

ZASIĘG 800 jedn. 700 jedn.
PRZEJRZYSTOŚĆ! Naprawiono błąd, który sprawiał, że ładunki Tańca Cienia nie były widoczne dla innych bohaterów

Annie

TIBBERS DOSTAJE PŁONĄCĄ TARCZĘ RAZEM Z ANNIE I BIEGA SUPERSZYBKO.

Mimo że Annie jest znacznie słabsza bez Objęcia Ognia, wciąż pozostaje jedną z najsilniejszych inicjatorek w grze, zdolną zabić wrażliwe cele błyskawicznie, nawet z innymi przedmiotami. Chcieliśmy jednak poprawić trochę humor najsłodszej piromance w League (sorki, Brand) i Płonąca Tarcza wydawała się do tego odpowiednia (ponieważ jest to najmniej ciekawa umiejętność). Te zmiany pomogą uczynić Annie bardziej wyjątkową, jako czarodziejkę od misiów (tak, coś takiego istnieje).

E – Płonąca Tarcza

PREMIA DO PANCERZA / ODPORNOŚCI NA MAGIĘ 20/30/40/50/60 pkt. 10/20/30/40/50 pkt.

R – Przywołanie: Tibbers

nowośćNIE UCIEKAJ PRZED NIEDŹWIEDZIEM Gdy Annie użyje Płonącej Tarczy, Tibbers zyskuje 300 pkt. dodatkowej prędkości ruchu, która maleje w ciągu 0,75 sek.
nowośćPŁONĄCY TIBBERS Tibbers także otrzymuje efekty Płonącej Tarczy, gdy Annie jej użyje po jego przywołaniu
TIBBERS PO DIECIE Zmniejszono obszar kolizji Tibbersa, aby ułatwić mu chodzenie między stworami

Azir

To niewielka zmiana, ale naprawdę chcieliśmy podkreślić zasięg Q. Początkowo nie był pokazany pełny zasięg, więc zmieniliśmy to. W ten sposób, gdy trochę osłabimy siłę, będziecie wiedzieli, co musieliśmy zrównoważyć. Trzeba to powtórzyć: Q ma duuuży zasięg.

Q – Piaskowy Szturm

WIDZICIE TEN ZASIĘG? Zmieniono wskaźnik celowniczy Piaskowego Szturmu, aby prawidłowo pokazać zasięg zaklęcia, wynoszący 800 jedn. 875 jedn. Nie wprowadzono żadnych zmian w działaniu.
FORMACJA PIASKOWA Gdy stworzono już 3 żołnierzy, Piaskowy Szturm zawsze przemieści najbliższego z nich w miejsce, które kliknie gracz

Cassiopeia

Q i E mają zwiększony koszt many.

Podczas walki z Cassiopeią, jeden zły ruch może kosztować was dużo zdrowia i zmusić do wycofania pod wieżę (albo prosto do bazy). Mimo że walka z nią nie jest niemożliwa, uzdrawianie z Postaci Węża powoduje, że może ona nękać bez końca, ponieważ nie musi iść na żadne kompromisy (dzięki odnawianiu many przez Podwójny Kieł). Zwiększenie kosztów many Q i E powinno sprawić, że podjęcie decyzji o nękaniu lub utrzymaniu się w alei powinno być bardziej przemyślane, co da przeciwnikom więcej czasu na zaplanowanie kontry (lub przynajmniej powrót do alei).

Q – Trujący Wybuch

KOSZT 40/45/50/55/60 pkt. many 40/50/60/70/80 pkt. many

E – Podwójny Kieł

KOSZT 35/45/55/65/75 pkt. many 50/60/70/80/90 pkt. many
PRZEJRZYSTOŚĆ! Opis Podwójnego Kła zawsze wyświetla liczbę punktów many, które odnowi

Fizz

Obrażenia zadawane przez Fizza przeciwnikowi trafionemu R zwiększają się o 20%. Podstawowe obrażenia oraz skalowanie Q znacznie zmniejszono; W nie nakłada już Głębokiej Rany, zadaje obrażenia w oparciu o brakujące zdrowie po użyciu i biernie zadaje mniej obrażeń w czasie.

Gdy mowa o zabójcach, Fizz zostaje wymieniony dość szybko. Faworyt publiczności, ten psotnik potrafi zniszczyć przeciwną drużynę, dzięki kilku trollującym tyczkom i dobrze użytym rekinie. Jednakże obecnie Cios Jeżowca + użycie Trójzęba odwalają większość roboty, sprawiając, że Mącenie Wody jest niepotrzebne lub przesadą. Zabierając trochę mocy z podstawowych zaklęć Fizza i przekładając ją na superumiejętność powoduje, że dobrzy gracze wciąż będą mogli zaatakować priorytetowe cele, ale teraz przeciwnicy będą mogli odetchnąć, jeżeli nie trafi on przynętą na rekina.

I druga sprawa: W patchu 5.1 zmieniliśmy Cios Jeżowca tak, że jeśli Błysnąłeś zanim fizycznie cię trafił swoim Q, mogłeś całkowicie uniknąć obrażeń. A – Nasza wina, że ta zmiana nie została opisana. B – Ta zmiana osłabia Fizza, ale utrzymamy ją w mocy. Daje ona trochę więcej czasu na reakcję dla ofiar jego podstępów. Mało, ale zawsze coś. W niedalekiej przyszłości możemy zająć się innymi bohaterami z umiejętnościami takiego typu. Ale każdy przypadek będziemy rozpatrywać oddzielnie.

Q – Cios Jeżowca

OBRAŻENIA 10/40/70/100/130 (+0,6 pkt. mocy umiejętności) pkt. obrażeń magicznych 10/25/40/55/70 (+0,3 pkt. mocy umiejętności) pkt. obrażeń magicznych

CZY UNIKNIESZ RYBY? Fizz nie zadaje obrażeń Cio sem Jeżowca jeśli cel wyjdzie z jego zasięgu przed trafieniem.

W – Trójząb

usuniętoTEMATYCZNE ZAMIESZANIE Nie nakłada już Głębokiej Rany
OBRAŻENIA PRZY TRAFIENIU PO UŻYCIU 10/15/20/25/30 (+0,25 pkt. mocy umiejętności) pkt. obrażeń magicznych 10/20/30/40/50 (+0,0 pkt. mocy umiejętności) + 4/5/6/7/8% brakującego zdrowia jako obrażenia magiczne
BIERNE OBRAŻENIA W CIĄGU 3 SEKUND 30/40/50/60/70 (+0,35 pkt. mocy umiejętności) (+4/5/6/7/8% brakującego zdrowia celu) pkt. w ciągu 3 sekund 20/30/40/50/60 (+0,45 pkt. mocy umiejętności) pkt. w ciągu 3 sekund

R – Mącenie Wody

nowośćWSZYSTKO JEST FAJNIEJSZE Z REKINAMI Obrażenia Fizza przeciwko trafionemu przeciwnikowi zwiększono o 20% na 6 sekund. Ta premia nie wpływa na Mącenie Wody.

Kha’Zix

Nie ma tu wiele do oglądania – odkryliśmy błąd, który powodował, że czas odnowienia Skoku był o 2 sekundy krótszy od planowanego. To powiedziawszy, błąd istniał ponad rok i Kha’Zix jest w dobrym miejscu, więc idziemy mu na rękę. Rzeczywista wartość nie uległa zmianom.

E – Skok / Rozwinięte Skrzydła

NAPRAWA KHA’ZIXA Naprawiono błąd opisu, aby prawidłowo wyświetlał czas odnowienia Skoku / Rozwiniętych Skrzydeł, który wynosi 22/20/18/16/14 sek. 20/18/16/14/12 sek.(sama wartość pozostała niezmieniona)

Nidalee

Nidalee może teraz Polować na neutralne potwory. Zawsze mogła na nie polować, ale teraz może nałożyć na nie osłabienie. Sorki, chcemy być śmiszni.

Umożliwienie Nidalee Polowania na neutralne potwory nie tylko daje jej alternatywne źródło złota, gdy zostaje w tyle, ale także umożliwia jej wspieranie drużyny jako dżungler. W mieście jest nowa kocica. Kocica z oszczepem? Oszczepnica. Dźgająca oszczepnica.

Ogólne

TO SKOMPLIKOWANE Troszkę przyspieszono animację ataku. Nie powoduje to, że Nidalee atakuje szybciej, ale szybciej kończy ataki.

Bierna – Grasowanie

nowośćDOSŁOWNA DEFINICJA Nidalee może teraz Polować na neutralne potwory

Rek’Sai

Troszkę zmniejszono obrażenia wynurzonego Q, zaś obrażenia zanurzonego W (czyli Wynurzenia) są niższe.

Ostatni dodatek do League wciąż sieje zbyt duże spustoszenie we wczesnej fazie gry. Obniżenie jej podstawowych obrażeń powinno powstrzymać ją przed mordowaniem prowadzących, a zwiększenie liczby podrzuceń w czasie walki pozwala jej na agresywne zaatakowanie uciekających przeciwników lub uciekać, co sił w nogach (szponach? mackach? Czy czymkolwiek, co Xer’Sai mają jako kończyny).

Q – Gniew Królowej

PODSTAWOWE OBRAŻENIA 15/30/45/60/75 pkt. obrażeń fizycznych 15/25/35/45/55 pkt. obrażeń fizycznych

W – Wynurzenie

PODSTAWOWE OBRAŻENIA 60/110/160/210/260 pkt. obrażeń fizycznych 40/80/120/160/200 pkt. obrażeń fizycznych
NIEWRAŻLIWOŚĆ PRZECIWNIKÓW NA PODRZUCENIE 10 sekund na wszystkich poziomach 10/9,5/9/8,5/8 sekund

Sejuani

Podejrzewamy, że nikt nie wybierał Sejuani ze względu na jej wspaniałe zdolności do niszczenia budynków, więc naprawiamy błąd z tym związany.

W – Korbacz Północnych Wiatrów

Ups Naprawiono błąd, który sprawiał, że Korbacz Północnych Wiatrów zadawał (znaczne) dodatkowe obrażenia budynkom. Nie powiemy wam, jak znaczne. Ale bardzo.

Syndra

Prosta zmiana – wiele z osób grających Syndrą zauważyło, że Precz, Słabeusze nie działało do końca prawidłowo w 5.1. Próba dopasowania efektu ogłuszenia do grafiki zadziałała odrobinę zbyt dobrze, przez co umiejętność często działała zbyt słabo. Tą zmianą powinniśmy osiągnąć złoty środek.

E – Precz, Słabeusze

POGRUBIENIE Szerokość efektu ogłuszenia Precz, Słabeusze została odrobinę zwiększona, aby umiejętność działała lepiej

Zed

Ogólne zmniejszenie prędkości ataku.

W opisie patcha 5.1 wspomnieliśmy, że Zed jest odpowiednim przykładem dobrze działającego zabójcy, ale nie oznacza to, że nie potrzebuje zmian. Aby sprowadzić Zeda do poziomu innych bohaterów, jednocześnie nie czyniąc go bezużytecznym, przyjrzeliśmy się jego mocnym stronom, poza samymi zabójstwami – w jego przypadku obniżyliśmy prędkość ataku, aby osłabić jego zdolność do samotnego nacierania.

Jego nękanie z dystansu, gdy oczekuje się na odpowiedni moment, aby uderzyć, jest łatwe do skontrowania i skomplikowane. Ale tylko do momentu, w którym przedmioty zniwelują potrzebę korzystania z umiejętności i wystarczą mu same podstawowe ataki, na posłanie przeciwnika do grobu. Ze względu na podstawową wartość oraz skalowanie prędkości ataku, które dorównywały Xin Zhao i Tryndamere’owi, ataki Zeda były tak samo szkodliwe dla bohaterów, jak i wież. Wciąż będzie się sprawdzał w bocznej alei, ze względu na swoją siłę w walkach 1 na 1, ale odebranie mu odrobiny mocy sprawi, że jego obrażenia będą bardziej zależne od trafiania umiejętnościami i combosami.

Ogólne

PODSTAWOWA PRĘDKOŚĆ ATAKU 0,658 jedn. 0,644 jedn.
PRZYROST PRĘDKOŚCI ATAKU 3,1 jedn. 2,1 jedn.

Masowa zmiana tekstur (część 6)

Kontynuujemy aktualizowanie starszych tekstur postaci w grze. Tak jak przy poprzednich zmianach, naszym celem jest utrzymanie ich na równi z nowszymi postaciami oraz upewnienie się, że wszyscy będą wyglądać dobrze na nowym Rift.

TEKSTURY Zaktualizowano następujące tekstury:

Dr Mundo

  • Podstawowy, Prezes, Kat, Mr. Mundowersum, Mundo Mundo, Toksyczny

Irelia

  • Podstawowa, Lotnik, Mroźnego Ostrza, Infiltratorka, Ostrze Nocy

Jarvan IV

  • Podstawowy, Komandos, Smoczy Jeździec, Pogromca Smoków

Nunu

  • Podstawowy, Niszczyciel, Zrzęda, Nunu Bot, Wielka Stopa, Świąteczny

Swain

  • Podstawowy, Korsarz, z Frontu Północnego, Tyran

Vayne

  • Podstawowa, Arystokratka, Pogromczyni Smoków, Łamaczka Serc, Mścicielka

Yorick

  • Podstawowy, z Pentakill, Przedsiębiorca Pogrzebowy

Przedmioty

Przedmioty do walki w dżungli

Koszt wszystkich przedmiotów dżunglerów poziomu 2. został zwiększony o 100 sztuk złota, a koszt wzmocnień poziomu 3 jest obniżony o 100 sztuk złota.

Na chwilę obecną wszystkie przedmioty dżunglerów są dość potężne – zwłaszcza dla tych, którym uda się zabić kilka celów podczas wczesnej inwazji, i zdobyć ulepszone Porażenie, zanim obozy się pojawią.

WSZYSTKIE PRZEDMIOTY DŻUNGLERÓW POZIOMU 2 350 sztuk złota 450 sztuk złota
WSZYSTKIE WZMOCNIENIA DŻUNGLERÓW POZIOMU 3 Koszt wszystkich wzmocnień dżunglerów poziomu 3 został obniżony o 100 sztuk złota

Eteryczny Duszek

100 SZTUK ZŁOTA TANIEJ Cena przedmiotów, których jest składnikiem, jest więksiejsza. Więksiejsza to teraz słowo.

Jako składnik ze środkowej fazy gry Eteryczny Duszek radzi sobie dobrze, ale nie wydaje się odpowiednim przedmiotem do zakupu wcześnie. Zmniejszenie ceny powinno mu pomóc.

KOSZT 950 szt. złota 850 szt. złota
KONIEC Z OBNIŻKAMI Koszt połączenia Ognistego Trybularza, Zmory Licza i Bliźniaczych Cieni zwiększono o 100 sztuk złota, aby zachować taki sam ogólny koszt

Pochodnia Mrocznego Ognia

Podążyła za starszym bratem na cmentarzysko przedmiotów.

Sprawdźcie wyjaśnienie do Objęcia Ognia, aby uzyskać wszystkie informacje!

usunięto2012-2015 Pochodnia Mrocznego Ognia została usunięte z gry

Eliksir Żelaza

Lepiej osłabmy…

SORRY, IRELIO Nieustępliwość dawana przez Eliksir Żelaza kumuluje się sumując mnożąc. Innymi słowy, daje znacznie mniej nieustępliwości, im więcej posiadasz tej statystyki.

Pas Giganta

Jego składnikiem jest teraz Rubinowy Kryształ! Koszt całkowity pozostał bez zmian.

Jak wielu z was wskazało przy okazji zmian obronnych w patchu 4.20, wybór między Rubinowym Kryształem a Pasem Giganta wciąż „zamyka” gracza w, odpowiednio, zwiększaniu odporności na magię lub pancerza. Ponieważ nadal chcemy wspierać kupno przedmiotów zależnie od sytuacji, ta zmiana będzie idealna!

nowośćROŚNIJ DUŻY, MAŁY KRYSZTAŁKU Pas Giganta powstaje teraz z Rubinowego Kryształu
KOSZT POŁĄCZENIA 1000 szt. złota 600 szt. złota (całkowity koszt pozostaje bez zmian)

Miecz-Pistolet Hextech

Więcej mocy umiejętności, trochę mniej obrażeń od ataku i kradzieży życia.

Po utraceniu Objęcia Ognia niektórzy bohaterowie mogą zacząć szukać lepszych odpowiedników i Miecz-Pistolet wydaje się być sensowny dla niektórych… więc proszę. Tak.

OBRAŻENIA OD ATAKU 45 pkt. 40 pkt.
MOC UMIEJĘTNOŚCI 65 pkt. 80 pkt.
KRADZIEŻ ŻYCIA 12% 10%

Różdżka Wieków

TO SIĘ DZIEJE!

Druga zmiana będzie dobra dla tych, którzy mają pecha przy klikaniu.

nowośćNO WRESZCIE Różdżka Wieków będzie wyświetlała liczbę ładunków na ikonie przedmiotu
GRUBE PALCE Różdżka Wieków nie straci ładunków, gdy ją sprzedasz, a następnie cofniesz sprzedaż

Totem Ukrycia

NAPRAWILIŚMY TO Naprawiono błąd, który sprawiał, że Totemy Ukrycia były widoczne zbyt długo po ustawieniu

Portal Zz’rot

Wygląda to na wiele zmian, ale w skrócie, Portale Zz’rot zachowują się teraz jak budowle (np. wieże/inhibitory). Pomioty Pustki mają teraz mniejszą odporność na magię i zadają mniej obrażeń budowlom, ale zadają większe obrażenia stworom we wczesnej fazie gry. Dodatkowo, pierwszy i co czwarty Pomiot Pustki otrzymują premię do obrażeń ze statystyk obronnych.

Jak mówi jeden z naszych projektantów: „Skomplikowane przedmioty oznaczają skomplikowane błędy”. Przekodowaliśmy Zz’Rot, aby zachowywał się jak budowla, jeżeli chodzi o interakcje w grze. Wprowadziliśmy kilka dodatkowych zmian, aby portal wpasował się do gry ze swoimi zastosowaniami, jak i kontrami.

Naprawione błędy

NIEWRAŻLIWOŚĆ NA PIASEK Żołnierze Azira nie mogą już atakować Bram Pustki
WYTRZYMAŁE PORTALE Z Bramami Pustki można się teraz zderzyć przy używaniu umiejętności (np. Bohaterska Szarża Poppy)
JESTEM PORTALEM, A NIE BRAMĄ Celowane umiejętności przemieszczania (jak Shunpo Katariny) nie działają już z Portalem Zz’rot
BUDOWLANA NIEWRAŻLIWOŚĆ Modyfikatory ataku, które nie działają na budowle, jak Szrapnele Hextech Corkiego, nie działają już na Bramy Pustki

Mechanika portalu

JAK WIEŻA WYPLUWAJĄCA POMIOTY PUSTKI Podczas atakowania Bram Pustki zyskujesz zdolność do zadawania budowlom dodatkowych obrażeń. To znaczy, jeżeli 40% twojej MU jest wyższe niż twoje podstawowe obrażenia od ataku, zadajesz obrażenia równe 40% twojej MU.

Pomiot Pustki

PANCERZ 60 pkt. 115 pkt.
ODPORNOŚĆ NA MAGIĘ 40 pkt. 20 pkt.
PODSTAWOWE ZDROWIE 50 pkt. 40 pkt.
PRZYROST ZDROWIA CO POZIOM 20 pkt. 15 pkt.
PODSTAWOWE OBRAŻENIA ZADAWANE STWOROM 20 pkt. 30 pkt.
PRZYROST OBRAŻEŃ ZADAWANYCH STWOROM CO POZIOM 3 pkt. 2 pkt.
PRZYROST OBRAŻEŃ ZADAWANYCH BUDOWLOM CO POZIOM 20 pkt. 10 pkt.
PREMIA DLA POMIOTÓW PUSTKI Pomioty Pustki uzyskują dodatkowe obrażenia równe 50% 100% wartości pancerza i odporności na magię przywołującego bohatera
IMPREZA POMIOTÓW! Powyższa premia dotyczy każdego Pomiotu Pustki po czwartym pierwszego i co czwartego Pomiotu Pustki

Smok

Zwiększono zasięg i prędkość ataku smoka (ogólne obrażenia powinny pozostać takie same).

Wprowadzamy tylko niewielkie poprawki dla smoka, aby zmniejszyć wykorzystywanie błędów i poprawić wrażenia z walki.

ZASIĘG ATAKU 350 jedn. 500 jedn.
PRĘDKOŚĆ ATAKU Zwiększona (podstawowe obrażenia zostały zmniejszone, więc ogólne obrażenia pozostały bez zmian)

Spadek drużyn rankingowych

Wydłużamy czas dla drużyn rankingowych w kręgach Mistrzowskim i Pretendenta, po jakim zaczną spadać: teraz okres ten wynosi dla nich tyle co dla drużyn z Platyny i Diamentu – 28 dni (drużyny ze Złota, Srebra i Brązu nigdy nie spadają). Podczas gdy bardziej rygorystyczne wymagania mają sens w przypadku pojedynczych graczy, którzy sami ustalają sobie harmonogram, z drużynami rankingowymi może być większy problem. Żeby było jasne, wciąż chcemy, żeby drużyny były aktywne, aby utrzymały swoje pozycje. Nie chcemy za to, aby wymaganie było tak rygorystyczne, że zniechęca członków do rywalizacji i starania się o zajęcie najwyższej pozycji.

SPADEK DRUŻYN MISTRZOWSKICH/PRETENDENCKICH Spadek drużyn następuje po 10 dniach 28 dniach nieaktywności
SPADEK GRACZY MISTRZOWSKICH/PRETENDENCKICH Spadek graczy następuje po 10 dniach nieaktywności (bez zmian)

Draft Nemezis

Elementy do naszego nowego, polecanego trybu gry, Draftu Nemezis, znajdują się w patchu 5.2, ale nie uruchomimy go teraz! Musicie poczekać!

Ustawienia audio w grze

Przed tym patchem klika suwaków dźwięku standardowo było ustawionych maksymalnie, więc jedynym sposobem, na „odkręcenie” ich, było zmniejszenie pozostałych i zwiększenie głośności komputera. W 5.2 dodajemy możliwość zwiększenia tych ustawień prawidłowo – stare 100 to teraz 75 (więc standardowe ustawienia nie będą brzmiały inaczej), a nowe 100 jest głośniejsze. Ze względu na spójność, obcięliśmy trochę maksymalnej wartości pozostałych ustawień, które standardowo były ustawione na 50, dając im standardową wartość 75, bez zmiany samej głośności. Głośność ogólna jest jedynym ustawieniem, które pozostaje bez zmian, i wynosi 100.

W związku z tą zmianą będziemy resetować wszystkie niestandardowe ustawienia audio w patchu 5.2. Pamiętajcie, żeby je zmienić po zalogowaniu!

TE IDĄ W GÓRĘ Standardowa głośność dla Muzyki, Komentatorki oraz Głosu pozostała niezmieniona, ale przydzielona do 50 75. Oznacza to, że maksymalna głośność przy wartości 100 została zmniejszona.
TE IDĄ W DÓŁ Standardowa głośność dla Efektów dźwiękowych, Otoczenia i Alarmów pozostała niezmieniona, ale przydzielona do 100 75. Oznacza to, że maksymalna głośność przy wartości 100 została zwiększona.
TRZEBA POPRZESUWAĆ Wszystkie ustawienia audio zostaną zresetowane do standardowych przy premierze patcha 5.2. Pamiętajcie o zmianie ustawień!
PRZESTAŃCIE MÓWIĆ O PRZESUWANIU Podsumowując, standardowe ustawienia audio w patchu 5.2 będą brzmiały tak samo, jak standardowe ustawienia w poprzednich patchach, ale będą bardziej intuicyjne do dostrajania. Zmieniono maksymalne poziomy.

Naprawione błędy

  • (Pojawi się odrobinę po patchu) Naprawiono błąd, który sprawiał, że ostatnio wybrana skórka dla bohatera pokazywała się jako wybrana, ale nie pojawiała się w grze
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że Talizmany innych graczy nie były widoczne, gdy się w nich wycelowało.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że przenikanie przez stwory dzięki Widmowemu Tancerzowi nie było konsekwentne
  • Przywrócono Nieustępliwość do wyszukiwania w sklepie
  • Naprawiono widoczność efektów cząsteczkowych, dla niektórych umiejętności przy ustawieniach bardzo niskich
  • Naprawiono błąd z podstawowym portretem Annie
  • Przywrócono efekty ognia dla Piekielnego Alistara przy użyciu Q – Zmiażdżenia

Nadchodzące skórki

Następujące skórki pojawią się w różnych odstępach czasu po premierze patcha 5.2:


Podziel się ze znajomymi!