Patch 6.19 – Opis zmian //Patch notes


Reklama

W patchu 6.19 nie ujrzymy zbyt wielu nowości, ze względu na masę pracy, która wymagana jest do ukończenia aktualizacji klasy assasynów, a także wprowadzenia przed-sezonowych zmian. W najnowszej aktualizacji nie pojawią się nawet skórki, tylko pakiety chroma.

Witajcie, przywoływacze.

Witamy w patchu 6.19, tym, w którym powracamy do naszego standardowego programu. Oznacza to dwie rzeczy: po pierwsze, możemy zająć się kilkoma projektami, które są zbyt ryzykowne na patche skupiające się na Mistrzostwach, a po drugie — powróciliśmy na standardowe tory wyważania.

Co więc mamy na talerzu? Największą zmianą w tym patchu jest częściowe cofnięcie zeszłorocznej aktualizacji Kog’Mawa. Kontekst do tego jest dwa razy dłuższy niż ten wstęp, więc tu tylko o tym wspomnimy. Poza piesełami z Pustki przyglądamy się także bohaterom, których mocne lub słabe strony są w nie do końca dobrym stanie. Mamy kilku bohaterów zorientowanych na późną fazę gry, którzy rozkręcają się zbyt wcześnie (Soraka, Cassiopeia), a także kilku, którzy trochę za bardzo zostają w tyle wraz z postępem gry (Corki, Mundo). To nie w porządku, więc podejmujemy działania, aby zaprowadzić porządek.

Dorzućmy trochę usprawnień i oto mamy patch! Niech wasze sygnały interfejsu będą liczne, cofnięcia zakupów mniej bolesne, a czary przywoływacza chronione przed „błędem użytkownika” na początku gry.

Powodzenia, bawcie się dobrze.

PS Kog’Maw znajduje się poza kolejnością alfabetyczną. Większe lub bardziej kontrowersyjne zmiany zaczniemy umieszczać na początku listy bohaterów. Kiedyś z tym kombinowaliśmy, a teraz będzie to już stały element. Początek opisu patcha? To ważna sprawa (™).

Patrick „Scarizard” Scarborough Paul „Aether” Perscheid Mattias „Gentleman Gustaf” Lehman

Bohaterowie

Kog’Maw

Q i W powróciły do stanu sprzed aktualizacji.

Zacznijmy od podsumowania: Kog’Maw powrócił częściowo do swojego stanu sprzed aktualizacji w 2016 roku. Mimo że mieliśmy bohaterów, którzy wymagali kilku podejść, aby byli odpowiedni (…Ryze), jest to pierwszy razy, gdy cofamy aktualizację bohatera. Aby zrozumieć, jak znaleźliśmy się w takiej sytuacji, wróćmy do zeszłorocznego przedsezonu.

Naszym celem z aktualizacją strzelców było stworzenie dla nich osobowości strategicznych poza „kto zadaje najwięcej obrażeń”. Co robi każdy ze strzelców, czego nie robi nikt inny z tej klasy? Kog’Maw już miał odpowiedź na to pytanie: był prawdziwym porcelanowym działem, które wymagało wsparcia od całej drużyny. Zamiast więc tworzyć wyraźną osobowość, zastosowaliśmy inne podejście — wyostrzyć tę, którą już posiada. Skoro „porcelanowe działo” było fajne, czy moglibyśmy pójść z tym dalej i stworzyć „porcelanową wieżę”?

Więc jakieś 10 miesięcy i 5 ataków na sekundę później, jak to wszystko wygląda? Cóż, styl rozgrywki Koga odszedł od niszy, którą wcześniej wypełniał. Zamiana w nieruchomą wieżyczkę jest z pewnością wyjątkowa, ale tworzy trudną sytuację. Kog nie może się poruszać między atakami w późnej fazie gry, więc albo zmasakruje wszystkich w zasięgu, albo przeciwnicy odejdą bezpiecznie, ponieważ Kog nie może nadążyć. W porównaniu z efektami starych kompozycji nakierowanych na osłanianie Kog’Mawa, obecnie granie nim sprawia wrażenie zbyt jednowymiarowego.

Dodatkowo Kog stworzył wiele problemów z przedmiotami. A konkretniej z przedmiotami z efektami przy trafieniu (Ostrze Gniewu, Koniec Rozumu, nawet Szabla Zwadźcy), które są wyważone pod względem limitu prędkości ataku, a Kog’Maw przepychał ich siłę poza zamierzoną granicę. To narzuca poważne ograniczenia na system przedmiotów tylko po to, aby wspierać jednego bohatera.

To powiedziawszy, mieliśmy dwie możliwości: kontynuować wspieranie Kog’Mawa „porcelanowej wieży” albo zresetować go do bardziej stabilnego (ale wciąż nieidealnego) Koga. Zaktualizowany zestaw umiejętności za bardzo odbiegał od tego, co czyniło go wyjątkowym, więc postawiliśmy na drugie rozwiązanie. Zmiana może być trudna, ponieważ wiele systemów League zmieniło się od aktualizacji Kog’Mawa, ale będziemy mu się uważnie przyglądać i wprowadzać zmiany, które będą niezbędne.

Ogólne

PODSTAWOWA PRĘDKOŚĆ ATAKU 0,625 jedn. 0,665 jedn.
PRZYROST PRĘDKOŚCI ATAKU 3,5% 2,65%

Q — Żrąca Plwocina

nowość?DODATKOWA PRĘDKOŚĆ ATAKU Teraz daje 15/20/25/30/35% prędkości ataku

aktualizacjaW — Broń Biomagiczna

W nie podwaja już prędkości ataku Koga ani limitu prędkości ataku, ale zadaje więcej obrażeń zależnych od maksymalnego zdrowia przy trafieniu, ma większy zasięg na niższych poziomach i trwa dłużej.

usuniętoULTRA RAPID KOG’MAW Nie podwaja już prędkości ataku Kog’Mawa, nie zwiększa limitu prędkości ataku do 5,0 i nie skraca czasów rzucania o 50%
usuniętoSTAŁE OBRAŻENIA MAGICZNE Nie zadaje już 4/8/12/16/20 pkt. dodatkowych obrażeń magicznych przy każdym podstawowym ataku
OBRAŻENIA ZALEŻNE OD MAKSYMALNEGO ZDROWIA 2% maksymalnego zdrowia celu 2/3/4/5/6% maksymalnego zdrowia celu
SKALOWANIE OBRAŻEŃ OD MAKSYMALNEGO ZDROWIA 0,75% maksymalnego zdrowia za każde 100 pkt. mocy umiejętności 1% maksymalnego zdrowia za każde 100 pkt. mocy umiejętności
DODATKOWY ZASIĘG 90/120/150/180/210 jedn. 130/150/170/190/210 jedn.
CZAS ODNOWIENIA 13/11,5/10/8,5/7 sek. 17 sek. na wszystkich poziomach
nowość?ZMIANA ODNOWIENIA Broń Biomagiczna zaczyna się odnawiać przy rzuceniu, a nie gdy efekt się zakończy
CZAS DZIAŁANIA 6 sek. na wszystkich poziomach 8 sek. na wszystkich poziomach

Anivia

Zmniejszone obrażenia E.

Anivia słynie z tego, że świetnie potrafi kontrolować pole bitwy dzięki ciągłemu zagrożeniu ze strony obszarowego unieruchomienia. Odmrożenie jest tym, co następuje, gdy trafi przeciwnika efektem kontroli tłumu, ale zadaje tak wysokie obrażenia, że wygrywa dla niej wszystkie starcia. Zmniejszamy obrażenia Odmrożenia, aby Anivia musiała korzystać ze wszystkich umiejętności, zamiast polegać tylko na jednej z nich.

E — Odmrożenie

OBRAŻENIA 55/85/115/145/175 pkt. 50/75/100/125/150 pkt.
OBRAŻENIA OBLODZENIA 110/170/230/290/350 pkt. 100/150/200/250/300 pkt.

Aurelion Sol

Zwiększone obrażenia umiejętności biernej, zmniejszone obrażenia W. Zmieniony koszt W. E nie wymaga już przygotowania do użycia.

Aurelion Sol to impertynencki smok, który lubi długie walki, podczas których może tłuc przeciwników gwiazdami. Haczyk w tym, że nie jest zbyt wytrzymały, przez co trudno mu przetrwać takie walki. Zainwestowanie w obronę jest oczywistym rozwiązaniem tego problemu, ale odbywa się kosztem bardziej ofensywnych zakupów. Jak się okazało, Aurelion nie potrzebuje dodatkowej mocy umiejętności, aby stanowić zagrożenie w środkowej fazie gry. Wszystko ze względu na to, jak wysokie są podstawowe obrażenia Astralnej Ekspansji na coraz wyższych poziomach.

To powiedziawszy, obrażenia Aureliona są odpowiednie w późnej fazie gry, gdy wyważy ofensywę i defensywę, i nie chcemy mu tego odbierać. Zamiast więc po prostu je osłabiać, zmieniamy podstawowe wartości, aby usprawnić postępy obrażeń w czasie gry. Jeżeli nadal chce stanowić zagrożenie w środkowej fazie gry, będzie musiał dokonać kilku bardziej ryzykownych zakupów na początku.

Totalnie z innej beczki — mamy trochę usprawnień dla Legendarnej Komety. Usunięcie Prędkości Ucieczki jako wymogu do wciśnięcia E jest czystym wzmocnieniem, ale dołączyliśmy jeszcze kilka drobnych usprawnień. Lataj wysoko, Aurelionie Solu.

Biernie — Centrum Wszechświata

OBRAŻENIA 20-97 pkt. (na poziomach 1-18) 20-130 pkt. (na poziomach 1-18)

W — Astralna Ekspansja

DODATKOWE OBRAŻENIA 10/20/30/40/50 pkt. 5/10/15/20/25 pkt.
KOSZT 40 pkt. + 16/22/28/34/40 pkt. many na sekundę 40 pkt. + 22/24/26/28/30 pkt. many na sekundę

E — Legendarna Kometa

UsuniętoPRĘDKOŚĆ UCIECZKI Aurelion Sol może użyć Legendarnej Komety w dowolnym momencie poza walką (przy otrzymaniu obrażeń odnawia się przez 5 sekund )
LEĆ DALEJ Legendarna Kometa może być teraz przerwana przez ponowne użycie umiejętności
STARTUJEMY Aurelion startuje teraz natychmiast, nawet jeżeli umiejętność zostanie użyta poza zasięgiem rzucenia
AUTOKOREKTA Gdy Gwiezdna Fala zostanie użyta podczas Legendarnej Komety, będzie kierować się w tę samą stronę, co Aurelion Sol, jeżeli zostanie rzucona lekko po skosie

Cassiopeia

Zmniejszony zasięg rzucenia W. Zmniejszone leczenie E.

Kilka razy mówiliśmy o tym od czasu, gdy nadszedł środek sezonu, ale powtórzymy to jeszcze raz: postacie z silną późną fazą gry, jak Cassiopeia, muszą być trochę słabsze na początku, aby przeciwnicy mieli szansę na wygraną. Gdy gracze grający jako Cass nauczyli się radzić sobie z tym, że nie może nosić butów, różnie z tym bywało. Dzięki lepszemu opanowaniu dystansu walki, grający jako Cassiopeia za dobrze kontrolują pole walki ze zbyt dużej odległości, a wszystko to przy zachowaniu wysokiego poziomu zdrowia, nawet jeżeli przeciwnicy zdołają ich zranić. Zwiększamy ryzyko, jakie Cassiopeia musi podejmować w alei, aby umożliwić przeciwnikom zaatakowanie jej, co usprawiedliwi jej hiperskalowanie w późnej fazie gry.

Biernie — Wężowy Wdzięk

ZBĘDNA UWAGA Cassiopeia nadal nie może nosić butów. Uznaliśmy, że chcielibyście to wiedzieć.

W — Miazmat

ZASIĘG RZUCENIA 900 jedn. 800 jedn.

E — Podwójny Kieł

UZDRAWIANIE OD ZATRUTYCH CELÓW 5/10/15/20/25 pkt. 5-22 pkt. (na poziomach 1-18)

Corki

Zwiększone obrażenia od ataku co poziom.

Wzmocnienie Blasku? Wzmocnienie Blasku.

Mówiąc poważnie, Corki miał sporo problemów od czasu jego osłabienia w patchu 6.3, ale przyglądając mu się, trzeba było zadać sobie ważne pytanie: kim jest Corki? Magiem, dla którego ważne są podstawowe ataki? Strzelcem, który polega na zaklęciach? Ten problem stoi u podstaw niejasnej osobowości Corkiego. Patch 6.3 sprawił, że Corki stał się najmniej strzeleckim strzelcem, który był w stanie sobie radzić bez konieczności polegania na podstawowych atakach. Jednakże istnieje pewna granica, a Corki ją przekroczył. Corki nie musi być prowadzącym, który musi stać i atakować, ale jego podstawowe ataki wzmocnione Mocą Trójcy, używane między zaklęciami, powinny mieć większego kopa.

Ogólne

WZROST OBRAŻEŃ OD ATAKU 2,5 pkt. 3,5 pkt.
OBRAŻENIA OD ATAKU NA 18 POZIOMIE 98,5 pkt. 115,5 pkt.

Dr Mundo

Zwiększone obrażenia i skrócony czas odnowienia E.

Gdy ostatni raz zajmowaliśmy się Dr. Mundo, utrzymywanie się w alei we wczesnej fazie gry dzięki Uściskowi Nieumarłego sprawiało, że ciężko było zranić go w trakcie gry w alei. Wtedy obniżyliśmy jego obrażenia we wczesnej fazie gry, aby przeciwnicy mogli wygrać starcia i zmusić go do ostrożności. Ponieważ Uścisk jest teraz znacznie słabszy, Mundo zadaje za mało obrażeń we wszystkich fazach gry. Gdy Mundo dotrze do późnej fazy gry, to wciąż chodzi gdzie chce, ale kiedy nie zadaje obrażeń, jego przeciwnicy mają to gdzieś.

E — Masochizm

MINIMALNE OBRAŻENIA 20/40/60/80/100 pkt. 30/50/70/90/110 pkt.
MAKSYMALNE OBRAŻENIA 40/80/120/160/200 pkt. 60/100/140/180/220 pkt.
CZAS ODNOWIENIA 7 sek. 6 sek.

Kled

Kled zadaje pełne obrażenia potworom i stworom, gdy walczy pieszo. Zmniejszony zasięg i skrócony czas działania R.

To pierwsza wizyta Kleda w opisie patcha, więc podzielimy się naszymi początkowymi wrażeniami. Idealnie sprawdza się w szalonej, agresywnej rozgrywce, jaką dla niego przewidzieliśmy, ale jego ogólna skuteczność bywa trochę za bardzo skrajna.

Mówiąc dokładniej Kled odnosi duże korzyści z nawet najdrobniejszej przewagi, dzięki temu, jak skuteczne jest NAAAAAAPRZÓD!!! Olbrzymi zasięg umożliwia Kledowi szybki powrót na górę po Powrocie (często w formie zgankowania własnej alei), a niezależnie od tego, gdzie Kled postanowi się udać, jego sojusznicy mają całą wieczność na zdecydowanie, czy chcą się z nim załapać czy nie. Jednak gdy Kled zostanie z tyłu, powrót do jazdy na Skaarl wydaje się praktycznie niemożliwy. Farmienie w celu odbudowania odwagi ma być ryzykowne, ale jest także skomplikowane, ponieważ próg zadawania stworom ostatniego ciosu zmienia się, gdy Kled walczy pieszo. Jeżeli nie jest w stanie stwierdzić, kiedy warto zaryzykować, to po prostu nie ryzykuje.

Aby trochę wspomóc Swarliwego Rajtara, prosimy Kleda i jego drużynę o trochę więcej wysiłku podczas zagrań z zastosowaniem NAAAAAAPRZÓD!!!, jednocześnie pomagając mu, gdy Skaarl go opuści.

Biernie — Skaarl, Tchórzliwa Jaszczurka

usuniętoZMNIEJSZENIE OBRAŻEŃ PODCZAS WALKI PIESZO Obrażenia podstawowych ataków Kleda na stworach i potworach nie są już zmniejszone o 20%

R — Naaaaaaprzód!!!

CZAS DZIAŁANIA ŚLADU PRĘDKOŚCI RUCHU 8 sek. 6 sek.
ZASIĘG 4500 jedn. na wszystkich poziomach 3500/4000/4500 jedn.

Leona

Ups.

E — Ostrze Zenitu

NAPRAWA BŁĘDU Naprawiono błąd, który sprawiał, że Leona nie mogła Błysnąć podczas rzucania Ostrza Zenitu

Singed

Trucizna zadaje obrażenia szybciej, ale obrażenia w czasie pozostają niezmienione.

To dość proste. Płynniejsza częstotliwość draśnięć Śladu Trucizny lepiej odda to, jak sprawnie Singedowi udało się wymanewrować przeciwników (lub jak szybko przeciwnikom udało się uciec).

Q — Ślad Trucizny

DRAŚNIĘCIA NA SEKUNDĘ 1 4
OBRAŻENIA NA SEKUNDĘ Bez zmian

W — Substancja Klejąca

ZALEPIŚCIE Naprawiono błąd, który sprawiał, że Substancja Klejąca utrzymywała się o 0,5 sek. dłużej, niż było to zamierzone

Soraka

Dłuższy czas odnowienia W na wczesnych poziomach.

Zabicie przeciwnika leczonego przez kanonadę uzdrowień Soraki często zdaje się być daremnym zadaniem. Podoba nam się, że może leczyć sojusznika podczas walk i uchronić go przed śmiercią, gdy jednocześnie każdy błąd w ustawieniu może kosztować ją życie. Jednak w alei — gdy może stać z tyłu i leczyć — zranienie jej bez agresywnego wspierającego, jak Blitzcrank czy Leona, może być bardzo utrudnione. Krótki czas odnowienia uzdrowienia Soraki we wczesnej fazie gry uniemożliwia przeciwnikom wymianę obrażeń z jej prowadzącym, więc chcemy, aby leczenie było trochę wolniejsze, by później się rozkręcić.

W — Astralne Natchnienie

CZAS ODNOWIENIA 4/3,5/3/2,5/2 sek. 8/6,5/5/3,5/2 sek.

Twitch

Zmniejszona prędkość ataku Q.

Mimo że niedawno niewiele się zmieniło dla samego Twitcha, w samej rozgrywce w trakcie sezonu zaszło wiele zmian korzystnych dla Szczura Zarazy. Dzięki temu sprawnie zakradł się w górne rejony rankingu popularności. Biorąc pod uwagę, jak dużym potencjałem zabijania dysponuje, gdy skorzysta z superumiejętności podczas ukrywania się (prędkość ataku Q razy dodatkowe obrażenia R równa się morderstwo!), ułatwiamy jego przeciwnikom przeżycie, gdy Twitch nie może skorzystać z Rat-Ta-Tat-Tat, aby wzmocnić swoje obrażenia.

Q — Zasadzka

PRĘDKOŚĆ ATAKU 30/40/50/60/70% 30/35/40/45/50%

Udyr

Obrażenia R zadane na obszarze w kształcie stożka są większe, ale efekt obszarowy zadaje o jedno draśnięcie mniej.

Umiejętności Udyra działają w podobny sposób: potężny efekt przy użyciu, po którym następuje ten słabszy, ale utrzymujący się dłużej. Doświadczeni gracze Udyrem nagradzani są za skuteczne zarządzanie czasem odnowienia umiejętności, maksymalnie wykorzystując efekt tych aktywacji. Aby to zarządzanie umiejętnościami miało sens, ważne jest, by efekty użycia umiejętności były mocne i dawały satysfakcję, w porównaniu z efektami biernymi. Styl Feniksa nie spełnia tych warunków, ponieważ bierne podpalenie zadaje więcej obrażeń niż stożek przy trafieniu. Zapewnienie Udyrowi trochę więcej eksplozywnych obrażeń — zamiast wolnego podpalenia — powinno pomóc graczom lepiej odczuć wpływ ich umiejętności.

R — Styl Feniksa

OBRAŻENIA EFEKTU PRZY ATAKU 25/60/95/130/165 pkt. 40/80/120/160/200 pkt.
CZAS TRWANIA PODPALENIA 5 sek. 4 sek.
OBRAŻENIA PODPALENIA PRZY KAŻDYM DRAŚNIĘCIU 10/20/30/40/50 pkt. (bez zmian)
PRZEJRZYSTOŚĆ Efekty graficzne płomieni Stylu Feniksa zostały zaktualizowane, aby lepiej pasowały do obszaru działania

Aktualizacja portretów skórek

Skórki Fiora Nocny Kruk i Fiora z Królewskiej Straży otrzymują w tym patchu aktualizację portretów!

A to nie wszystko — Króliczek Teemo także otrzymuje aktualizację portretu!

Czary przywoływacza

Czary przywoływacza odnawiają się przez pierwsze 15 sekund meczu.

To dla wszystkich, którzy użyli Błysku, gdy chcieli się przywitać w czacie.

BŁYSK Czary przywoływacza odnawiają się przez pierwsze 15 sekund meczu
TYLKO USPOKAJAMY Zmiana nie ma wpływu na czas ładowania ładunków Porażenia

Sklep z przedmiotami

Trochę usprawnień uprzyjemniających rozgrywkę!

Biorąc pod uwagę, jak ciepło przyjęte zostały sygnały interfejsu, postanowiliśmy rozszerzyć ich działanie na sklep z przedmiotami.


Cofnięcie zakupu

Tu potrzeba trochę kontekstu. Cofnięcie zakupu odbiera zdrowie, aby uniknąć sytuacji, w których kupujecie przedmiot zwiększający regenerację, aby wyleczyć się szybciej, a następnie cofacie zakup i nabywacie coś innego. Jednakże strata czasu nadal jest do bani. Cóż, koniec z tym!

SKRUCHA KUPUJĄCEGO Cofnięcie zakupu nadal odejmuje zdrowie odzyskane od momentu dokonania zakupu, ale dodaje zdrowie, które i tak zostałoby zregenerowane, nawet gdyby zakup nie został dokonany

Sygnały przedmiotów

DAJCIE MI WYKOŃCZYĆ STWORY Użycie sygnału na przedmiocie w sklepie spowoduje wysłanie wiadomości do czatu, która daje znać waszej drużynie, ile złota wam brakuje do zakupu przedmiotu
OBWODOWE SYGNAŁY Normalne sygnały na mapie można wysyłać poza oknem sklepu

Szybka sprzedaż

DOKŁADNIE TO, CO SIĘ WAM WYDAJE Przedmioty można teraz sprzedać, klikając na nie prawym przyciskiem myszy na ekranie sklepu

Sygnały interfejsu

Podsumowanie sygnałów dodanych od 6.14.

Po cichu wprowadziliśmy kilka poprawek i dodatków do sygnałów interfejsu od czasu ich debiutu w 6.14. A więc… proszę, możecie sobie trochę poczytać.


Sygnały dodane po premierze

  • Czasy odnowienia czarów przywoływacza sojuszników i wrogów (przez tablicę wyników)
  • Czasy odrodzenia
  • Umiejętności bierne z czasami odnowienia
  • Doświadczenie
  • Więcej przedmiotów
  • Posiadane złoto
  • Złoto potrzebne do zakupu (patrz powyżej)

Naprawione błędy

  • Naprawiono kilka przypadków, w których specjalizacja Ciemiężca nie wzmacniała obrażeń umiejętności, które nakładały efekty utrudniające poruszanie.
  • Q2 — Uderzenie Rezonansu i W1 — Osłona Lee Sina nie powodują już, że doskakuje dokładnie na cel.
  • Rośliny Zyry prawidłowo liczą się jako zwierzaki, a nie umiejętności obszarowe, na rzecz spowolnienia z Kryształowego Kostura Rylai.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że Alistar mógł zaatakować podstawowym atakiem podczas animacji W — Z Byka.
  • Końcowy Boss Veigar znowu wypowiada linie dialogowe podczas rzucania R — Przedwiecznego Wybuchu.
  • Złoty naramiennik Kapitana Volibeara (wiecie, że takie coś nazywa się epolet? Stylówa!) nie znika mu już w ramieniu podczas jednej z animacji, gdy stoi nieruchomo.

Barwy

Poniższe Barwy zostaną udostępnione w tym patchu!

Nadchodzące skórki

Tym razem na serio. Wyglądajcie Mistrzowskiego Zeda w miarę zbliżania się otwarcia Mistrzostw Świata!

Reklama

Podziel się ze znajomymi!