Patch 6.23 jest kontynuacją przedsezonowych zmian. Nie pojawia się tu zbyt wiele modyfikacji, ze względu na potrzebę weryfikacji aktualizacji assasynów. W grze będzie dostępna nowa skórka Ultimate – Elementalist Lux, ponadto Shyvana otrzyma mini-rework. W kolejnej aktualizacji dostępny będzie nowy bohater Camille oraz Zimowe Summoner’s Rift.
Witajcie, Przywoływacze.
Wiemy, że niektórzy jeszcze próbują doczytać poprzedni opis patcha do końca, ale mamy już gotową kolejną rundę przedsezonowych zmian. Postarajcie się nadążyć!
Weterani League mogą zauważyć, że mamy trochę mniej zmian niż w analogicznych patchach w latach poprzednich. Nie przymknęliśmy oczu na ważne sprawy — wprost przeciwnie, uważnie przyglądamy się równowadze na Summoner’s Rift. To powiedziawszy, wygląda na to, że tegoroczne aktualizacje przyjęły się bez większych problemów, a większość zmian (w grze, jak i poza nią) wciąż jeszcze się przyjmuje.
Zmieniając trochę temat, mamy fajne zmiany dla Shyvany. To inny rodzaj aktualizacji niż aktualizacja klasy (zabójcy) lub większe zmiany (Yorick). Shyvana nie miała żadnych dużych problemów do rozwiązania, po prostu chcieliśmy uczynić ją lepszą. Szczegółowe informacje znajdziecie niżej; nie będziemy opisywać ich tu.
Na koniec musimy wspomnieć o najnowszej superskórce w League — Lux Mistrzyni Żywiołów! Pojawi się trochę później w tym patchu, więc wyczekujcie jej nowego wyglądu. Wyglądów. Ma ich aż dziesięć!
Powodzenia, bawcie się dobrze!
Lux Mistrzyni Żywiołów
Bohaterowie
Shyvana
Smoczy Atak nie może zostać przerwany. E w Postaci Smoka jest teraz wybuchającą kulą ognia. Pancerz i odporność na magię z umiejętności biernej zostały zmniejszone.
Aktualizacja Shyvany jest jedną z pierwszych okazjonalnych aktualizacji w League, gdzie nawet niewielka ilość pracy (w porównaniu z dużymi aktualizacjami) może przynieść dużą poprawę. Shyvana już jest fajną bohaterką — ale chcemy sprawić, żeby była jeszcze lepsza. Napisaliśmy przydatny artykuł o zmianach Shyvany, a ten opis to tylko jego podsumowanie, więc jeżeli macie jeszcze jakieś pytania, klikajcie ten odnośnik!
Wyjątkową cechą Shyvany jest to, że co jakiś czas może zignorować jedną z największych słabości molochów: brak dobrego sposobu na dotarcie do celu. Ignorowanie słabości nie pomaga, gdy jest się za daleko w tyle, by korzystać z przewagi. Właśnie dlatego Shyvana ma takie problemy z nadrobieniem strat, gdy zostanie w tyle. Ogólnie mówiąc, chcemy dać Shyvanie trochę luzu i pomóc jej lepiej wykorzystywać przedmioty dla molochów. W Postaci Smoka Ognisty Podmuch został zmieniony ze zwykłego stożkowego ataku na coś, co daje więcej możliwości użycia. Postać Smoka daje teraz zdrowie zamiast pancerza i odporności na magię, dzięki czemu może dobrze wykorzystać przedmioty skalujące się ze zdrowiem, takie jak Kolosalna Hydra czy Gruboskórność Steraka.
W zamian za to usunęliśmy kilka rzeczy, bez których nadal powinna sobie dobrze radzić. Ognisty ślad Wypalenia w Postaci Smoka wymagał, aby Shyvana znajdowała się przed przeciwnikami, których w innych wypadkach chciała trzymać przed sobą, więc się go pozbyliśmy. Musieliśmy także obniżyć pancerz i odporność na magię Córy Smoków po przeprowadzeniu testów, chociaż zamiast zwykłych osłabień wprowadziliśmy sposób, aby mogła je odzyskać, jeżeli ona i jej drużyna będą potrafili zdobywać cele.
Biernie — Furia Córy Smoków
W — Wypalenie
aktualizacjaE — Ognisty Podmuch
R — Smoczy Atak
Akali
Większe skalowanie umiejętności biernej od mocy umiejętności. Mniejszy koszt W. Zwiększone skalowanie E.
Aktualizacja Akali skupiała się na przeniesieniu jej obrażeń na regularne, możliwe do przewidzenia akcje. Jesteśmy zadowoleni z efektu, ale po jakimś czasie wyszło na jaw, że jej obrażenia nie są takie, jakie być powinny. Aby Akali dobrze spełniała swoją rolę, musi zadawać duże obrażenia, więc wzmacniamy jej skalowanie, by stanowiła zagrożenie.
Biernie — Bliźniacze Techniki
W — Osłona Zmierzchu
E — Cięcie Półksiężyca
Anivia
Skrócony czas odnowienia W. E nie zadaje już zwiększonych obrażeń celom znajdującym się na obszarze R, dopóki burza nie będzie w pełni utworzona. R tworzy się szybciej.
Kombinacja R-E Anivii była standardem przez lata, ale tak wysokie obrażenia zadawane natychmiast i niemożliwe do uniknięcia oraz presja przez nie wywoływana często przesłaniają sukcesy Anivii w łapaniu przeciwników w Burzę Lodu za pomocą dobrego używania ścian lodu i ogłuszeń Q. To powiedziawszy, obrażenia eksplozywne są sprawiedliwą nagrodą dla Anivii, gdy wykorzystuje wszystkie dostępne sobie narzędzia. Pomagamy jej zdobyć pełną nagrodę, przyspieszając przygotowanie Burzy Lodu oraz pozwalając na umieszczanie większej liczby ścian, ale w zamian dostaje mniej natychmiastowej satysfakcji.
W — Krystalizacja
E — Odmrożenie
R — Burza Lodu
Evelynn
To się robiło trochę denerwujące.
Biernie — Spacer w Cieniach
Katarina
Przestań odchodzić od swojego celu, Katarino.
E — Shunpo
Lux
Problemy z czytelnością dla daltonistów spowodowały, że zerknęliśmy na wskaźnik Ostatniej Iskry i zdaliśmy sobie sprawę, że możemy go poprawić.
Ostatnia Iskra
Malzahar
Pusklęta zadają większe obrażenia, ale nie rozmnażają się tak szybko. Malzahar może teraz posiadać 2 ładunki Roju z Pustki.
Można go kochać lub nienawidzić, ale obrażenia Malzahara wprowadzają straszne zamieszanie. Podczas walki z jego Rojem z Pustki brak przejrzystości w tym, jak działają Pusklęta (oraz co należy robić, aby z nimi walczyć) może być przytłaczający. W związku z tym zmieniamy trochę mechanikę funkcjonowania, aby łatwiej można było wszystko zrozumieć. Dzięki większemu skupieniu się na przeskakiwaniu Złowieszczych Wizji między celami, aby Pusklęta działały skutecznie, Malzahar będzie musiał odpowiednio podchodzić do grup stworów, aby jego rój mógł działać — za to jego przeciwnicy powinni łatwiej sobie z nimi radzić, po prostu zabijając je.
W — Rój z Pustki
Orianna
Naprawiamy błąd, który umożliwiał Oriannie łączenie umiejętności w sposób, który praktycznie uniemożliwiał reagowanie na nie. Mimo że jest to osłabienie potencjału Orianny, jest ona wystarczająco potężna, abyśmy nie szukali żadnych sposobów rekompensaty. (Pomoże to także uniknąć wprowadzania grających Orianną w błąd!).
W — Rozkaz: Dysonans
Rengar
Przepraszamy, kotku.
Kościany Naszyjnik
Shen
Zwiększony przyrost pancerza i zdrowia.
Shen posiada wiele wyjątkowych narzędzi, których nie posiada żaden inny obrońca (globalna teleportacja), ale aktualnie jego podstawowe statystyki są trochę zbyt niskie do tej roboty. Jego siła w pojedynkach jeden na jeden znacznie wzrasta na 9. poziomie dzięki Natarciu Zmierzchu, ale chcemy mieć pewność, że będzie się skalował także po tym momencie, aż do późnej fazy gry.
Ogólne
Yorick
W 6.20 zmieniliśmy sposób rzucania Mrocznej Procesji, aby umożliwić graczom bardziej reakcyjne rzucanie W. Wiedzieliśmy, że trochę ucierpi na tym celność, ale ta zmiana stała się bardziej problematyczna, niż sądziliśmy. Dlatego odwracamy ją.
W — Mroczna Procesja
Przedmioty
Ostrze Zniszczonego Króla
Zwiększone obrażenia przy trafieniu.
Ostrze Zniszczonego Króla wypadło trochę z obiegu; nawet u bohaterów, którzy powinni je lubić. Ostrze Zniszczonego Króla powinno być przedmiotem dla bohaterów skupiających się na podstawowych atakach, którzy jako pierwszy chcą zbudować silny przedmiot do walk jeden na jeden. Aby to osiągnąć, przedmiot powinien być trochę bardziej przydatny na początku walk.
Ostrze Gniewu Guinsoo
Nie traci już prędkości ataku po skompletowaniu.
Technicznie rzecz biorąc, Ostrze Gniewu ciągle liczy się jako przedmiot z prędkością ataku ze względu na kumulujące się wzmocnienie. To powiedziawszy, utrata stałej wartości wydaje się (i często jest) krokiem w tył, biorąc pod uwagę, że prędkość ataku jest potrzebna, aby szybko skumulować Ostrze Gniewu. W związku z tym zakup Ostrza Gniewu wydaje się dobrym pomysłem tylko, gdy można je wspomóc innymi przedmiotami z prędkością ataku. Chcemy, aby sprawiało ono znacznie lepsze wrażenie po skompletowaniu, nawet jeżeli nie macie żadnych innych przedmiotów z prędkością ataku.
Gruboskórność Steraka
Gruboskórność Steraka dobrze sprawdza się jako przedmiot obronny dla wojowników, którzy chcą rozpoczynać walki i przeżyć do ich końca. Jak na swoją cenę jest jednak dość słaba, więc trochę ułatwiamy jej zdobycie.
Grabieżca Lorda van Damma
Dla przypomnienia: Grabieżca Lorda van Damma jest dostępny tylko na Twisted Treeline!
Podobnie jak Wykradacz Dusz Mejai, Grabieżca ma być ryzykownym zakupem, który nie zawsze się opłaci. Jednak w przeciwieństwie do Mejai, Grabieżca ma być przedmiotem do końcowej fazy gry, który wymaga pokaźnych zasobów do ukończenia. Utrata kontroli nad ołtarzami na Treeline jest dużym ciosem w skuteczność Grabieżcy, ale teraz jego koszt jest bardziej odpowiedni do jego ogólnej siły.
Summoner’s Rift
Żyjąca Dżungla
Jeden patch później wszyscy wciąż próbują dojść do tego, jak rośliny wpasowują się w mecze. Na razie czekamy, aż gracze do końca przyzwyczają się do roślin na Summoner’s Rift, zanim zaczniemy wprowadzać duże zmiany, ale w międzyczasie mamy kilka poprawek błędów!
Ogólne
Wybuchowa Szyszka
Miodowy Owoc
Rozkwit Wróżbity
Doświadczenie z dżungli
Więcej PD za Małe Skalniaki, mniej PD za dużego Brzytwodzioba.
Czas poświęcany przez dżunglerów na zabicie Skalniaków nie był opłacalny na tyle, na ile byśmy tego chcieli. W związku z tym przenosimy trochę doświadczenia z Brzytwodziobów na Małe Skalniaki. Całkowita wartość doświadczenia w dżungli pozostaje mniej więcej taka sama, ale trochę bardziej skupia się w Skalniakach.
Ogólne
Brzytwodzioby
Skalniaki
Kamera przy Teleportacji i Powrocie
To zmiana na te wszystkie okazje, kiedy za bardzo porwą was wydarzenia w innej części mapy.
Aktualizacja klienta League of Legends
Alfa oficjalnie się zakończyła i wystartowała otwarta beta!
Szczegóły w FAQ poświęconym otwartej becie.
Wydajność jest naszym największym priorytetem. Wciąż zajmujemy się optymalizacją wydajności, aby wszystko działało dobrze, jednocześnie pracując nad dodaniem brakujących funkcjonalności klienta (jak tryb obserwatora, boty w niestandardowych grach, rotacyjne tryby gry) w kilku najbliższych patchach.
Jeżeli macie problemy techniczne lub nękają was błędy uniemożliwiające komfortową rozgrywkę, pamiętajcie, że wciąż macie dostęp do klasycznego klienta. Wystarczy, że klikniecie „Uruchom klasycznego klienta” przed zalogowaniem się. Rozwiązania większości najbardziej powszechnych problemów znajdziecie w dziale Znane problemy na naszej stronie wsparcia.
Nowe funkcje
Poniżej znajduje się lista najważniejszych aktualizacji, które dodaliśmy do klienta League w tym patchu. Miejcie na uwadze, że nie są na niej zawarte wszystkie zmiany i dodatki.
Ważniejsze poprawki
- Zmieniliśmy standardowe poziomy dźwięku i usprawniliśmy ustawienia dźwięku w kliencie. Powinno to rozwiązać problem z kwestiami bohaterów, które były bardzo głośne na ekranie wyboru bohaterów.
- Patch spowoduje aktualizację ikon League of Legends na pulpicie, tak aby prawidłowo wyświetlała się ikona zaktualizowanego klienta. Nie będzie już trzeba używać klasycznego patchera, aby uruchomić zaktualizowanego klienta.
- Proces LeagueClient.exe nie powinien już pozostawać aktywny po zamknięciu klienta.
- Klient nie powinien się już psuć i wyświetlać całkowicie czarny, gdy gracz spróbuje rozpocząć niestandardową grę, a inny gracz wkrótce po tym z niej wyjdzie.
I wreszcie — nie zapomnieliśmy o ikonach przywoływacza z alfy. Jeżeli zalogowaliście się do zaktualizowanego klienta przed 15 listopada, do 29 listopada powinniście otrzymać swoją ikonę przywoływacza.
Preferencja pozycji
Wymuszona pozycja została włączona we wszystkich kolejkach z preferencją pozycji. Istnieje mała szansa, że znajdziesz się na pozycji, której nie została wybrana jako główna lub drugorzędna (zazwyczaj jest to wsparcie), ale czas oczekiwania w kolejce znacznie się skróci.
Nadal gwarantujemy pozycję wybraną jako główna lub drugorzędna, jeśli ostatnio trafiło się na wymuszoną pozycję, dołączyło do kolejki jako wsparcie albo dowolna, albo jest się w serii gier o awans.
Zakończyliśmy testowanie wykluczania pozycji na serwerach LAN oraz LAS i zaobserwowaliśmy, że ma to zły wpływ na czas oczekiwania w kolejce, dlatego nie będziemy rozwijać tej funkcji. Nadal będziemy eksperymentowali z całościowymi usprawnieniami procesu wyboru bohatera.
Naprawione błędy
- Naprawiono kilka błędów, które sprawiały, że klony Shaco i LeBlanc nie przekazywały prawidłowo korzyści za zabójstwo do Shaco i LeBlanc (np. Wykradacz Dusz Mejai).
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że czas odnowienia Q — Ciosu Alfa Mastera Yi nie wyświetlał się prawidłowo.
- Obrażenia E — Psotnika / Rozrabiaki nie są już zadawane, jeżeli Fizz zginie, znajdując się na swojej tyczce.
- Poprawiono niektóre informacje o skalowaniu w opisach umiejętności Kha’Zixa.
- Efekt użycia Protopasa Hextech-01 może być teraz prawidłowo aktywowany podczas Powrotu, przerywając przygotowanie.
- Totemy Kontroli nie umieszczają już wskaźnika wyłączenia nad Portalami Zz’Rot (ponieważ faktycznie ich nie wyłączają).
- Efekty graficzne Katariny z Walczących Królestw zostały poprawione, aby dodać trochę więcej stylu, utraconego podczas aktualizacji przedsezonowej.
- Płomienie przy W — Okaleczającym Ciosie wydobywające się z topora tablicy Mistrza Wsadów Dariusa nie są już od niej odczepione.
- R — Noxiańska Gilotyna Mistrza Wsadów Dariusa nie zostawia już pomarańczowego śladu na ziemi, gdy zostanie użyta na celu z pięcioma ładunkami Krwawienia.
- Szpony W — Nigdyruchu Swaina Tyrana nie drgają już, gdy przeciwnicy próbują się ruszyć podczas działania unieruchomienia.
- Efekty cząsteczkowe R — Chmary Kruków Mrocznego Cukierka Fiddlesticksa nie wyświetlają się już jak efekty Fiddlesticksa Niespodzianki dla wrogów i obserwatorów.
- Pogodynka Janna nie odtwarza już swojego żartu oraz żartu podstawowej Janny jednocześnie.
- Naprawiono linie dialogowe przy Powrocie Kieszonkowca Twitcha, Twitcha Wandala i Twitcha Gangstera.
- Efekty dźwiękowe Powrotu Lissandry Krwawych Kamieni wygasną, jeżeli Powrót zostanie przerwany.
- Wodne efekty dźwiękowe Powrotu Syndry z Atlantydy nie zostają już przerwane przed zakończeniem przygotowania.