Patch 7.4: Wystawna Uczta Cho


Nieco więcej szczegółów dotyczących niedawno wprowadzonych zmian Cho’Gatcha.

Cho’Gath był naszym pierwszym potworem z Pustki. Trzeba uczciwie powiedzieć, że jego zestaw nie oparł się próbie czasu. Patch z zeszłego tygodnia wprowadził kilka poprawek, które nieco odświeżyły jego superumiejętność, Ucztę. Przegapiliście opis patcha? Żaden problem.

W SKRÓCIE — Cho nie będzie tracił ładunków Uczty w momencie śmierci i może zdobywać nieograniczoną liczbę ładunków za bohaterów i potężne potwory!

  •   R — Uczta

    Cho’Gath pożera wroga, zadając 300/475/650 pkt. (+10% dodatkowego zdrowia) (+0,5 pkt. mocy umiejętności) nieuniknionych obrażeń bohaterom lub 1000 pkt. (+10% dodatkowego zdrowia) (+0,5 pkt. mocy umiejętności) nieuniknionych obrażeń stworom i potworom. Jeżeli cel zostanie zabity, Cho’Gath zyskuje ładunek Uczty, dzięki któremu staje się większy, a jego maksymalne zdrowie zwiększa się o 80/110/140 pkt.

    Ze stworów i niepotężnych potworów można zyskać w sumie maksymalnie 5 ładunków.


    UWAGI:

    • Śmierć nie powoduje utraty ładunków Uczty.
    • Nie ma ograniczeń liczby ładunków za bohaterów lub potężne potwory.
    • Nowe skalowanie dodatkowego zdrowia.
    • Ucztowanie na bohaterach nie zapewnia podwójnych ładunków; ucztowanie na stworach nie zwraca czasu odnowienia ani many.
    • Ładunki zapewniają mniej zdrowia. Potrzeba będzie ośmiu ładunków, aby osiągnąć poziom poprzedniej premii za sześć ładunków, z czego co najmniej trzy muszą pochodzić od bohaterów lub potężnych potworów.

 

Niesycąca Uczta

W całej historii League of Legends Cho’Gath był jedynym bohaterem, który stawał się słabszy pod względem statystycznym, gdy umierał. Utrata ładunków Uczty pociągała za sobą także stratę zapewnianego przez nie dodatkowego zdrowia, dlatego Cho miał jeszcze większe szanse na zgon w następnej walce. To stawiało go w nieciekawym położeniu: kto chciałby grać obrońcą, który może stracić walory obrońcy? Nie było dobrej odpowiedzi na to pytanie, poza „Rozwiń szybko postać tak bardzo, żeby dosłownie nigdy nie ginęła”. Odwrócony efekt zyskiwania przewagi musiał zniknąć.

Oczywistym rozwiązaniem było dopuszczenie permanentnych ładunków Uczty, ale podczas testów wywoływało to małą lawinę problemów. Niepewność działania Uczty była wpisana w jej projekt od lat — wszystko, poczynając od sposobu, w jaki Cho’Gath zyskuje ładunki, po sposób ich działania, było obarczone ryzykiem nieudanej walki, która mogła kosztować Cho setki punktów zdrowia. Bez wprowadzenia innych zmian permanentne ładunki Cho byłyby spalone już na starcie. Bezpośrednie rozwiązanie problemu mogłoby polegać na zmniejszeniu wartości Uczty do „sprawiedliwych” poziomów i uznanie ich za wyważone, ale w ten sposób Uczta stałaby się mniej ekscytująca. A tego nie chcieliśmy…

Obecnie Uczta kumuluje się bez ograniczeń, gdy Cho pożera największe ofiary.

Na szczęście jest to rozwiązanie problemu ze sprawiedliwością, jak i sposób na zachowanie ekscytacji. Skoro ładunki są permanentne, samo ich zdobywanie stało się trudniejsze. Powiązaliśmy je z testem umiejętności zamiast chłodnego zarządzania czasem odnowienia, co z kolei pozwoliło nam usunąć ograniczenie maksymalnej liczby ładunków. Przeczytaliście dobrze — obecnie Uczta ma nieograniczoną liczbę ładunków, jeśli Cho pożera największe ofiary na Summoner’s Rift. Dorzuciliśmy mu też kilka „ładunków bezpieczeństwa”, by upewnić się, że Cho, który się zapóźnił, wciąż jest w stanie wstać na nogi (inaczej nie rozwiązalibyśmy niczego), ale będzie musiał pożreć kilka celów, aby zrównać się z premiami, które otrzymywał przed patchem 7.4 — a tym bardziej, by je przekroczyć.

Nowoczesna etykieta przy stole

Co to oznacza dla grających Cho? Po pierwsze Fantazja o Późnej Fazie Gry(™) z superobrońcą Cho’Gathem realizuje się kosztem delikatniejszego bohatera we wczesnej i środkowej fazie gry. Zdobywanie ładunków trwa dłużej niż wcześniej i nie zapewniają one już tak dużo zdrowia. Podchodźcie do wczesnych walk z rozwagą, przystosowując się do nowego tempa Uczty — z faktu, że ładunki pozostają po śmierci, nie wynika, że warto dopuszczać do wyświetlenia szarego ekranu.

Po drugie namyślcie się dobrze, zanim zbierzecie pięć ładunków za stwory/małe potwory. Wstrzymywanie czasu odnowienia Uczty do gankowania nie jest tak efektywne czasowo jak szybkie chrupanie stworów, ale użycie R w celu zdobycia wczesnych zabójstw pozwoli wam utrzymać w rezerwie ładunki bezpieczeństwa, które przydadzą się w przypadkach, gdy trudno będzie znaleźć wrogów z niskim poziomem zdrowia. Ostatecznie ta decyzja zależy od konkretnej sytuacji i z czasem nauczycie się ją podejmować we właściwym momencie.

I wreszcie, nowe skalowanie dodatkowego zdrowia zapewnianego przez Ucztę ma wielkie znaczenie podczas walk drużynowych. Szczególnie dotyczy to grających Cho w roli obrońcy, ale Cho’Gath budowany z mocą umiejętności także dołączy do zabawy, gdy zacznie zbierać ładunki. Decydując się na zakupy, bierzcie pod uwagę skalowanie zdrowia! (PS: jeśli chcecie poeksperymentować z nowymi kombinacjami — powiedzmy, z Kolosalną Hydrą lub Gruboskórnością Steraka — pamiętajcie, że jest już dostępne narzędzie treningowe! Nadeszły wspaniałe czasy!)


Jedna zaktualizowana umiejętność nie rozwiąże wszystkich problemów Cho’Gatha, ale w znacznym stopniu zapewni mu lepsze miejsce w składzie 134 bohaterów. Życzymy powodzenia wszystkim graczom, którzy skupiają się na grze Cho. Nie traćcie apetytu!


Podziel się ze znajomymi!