Riot Pls: Kolejki rankingowe


W kolejnym artykule z serii Riot Pls twórcy dzielą się informacjami dotyczącymi kolejki rankingowej. Artykuły z tej serii pozwalają się na dzielenie wizją z graczami i informowanie nas o bieżących wydarzeniach.

Witajcie!

Tu New001 — główny producent League of Legends — specjalnie dla poświęconego rankingom wydania Riot Pls.

Kolejka dynamiczna wciąż nie spełnia wielu waszych oczekiwań. Konkretnie problemem jest naruszona integralność rywalizacji na wyższych poziomach gry. Zajęcie się tą sprawą zabrało nam zbyt wiele czasu. Przepraszamy za zwłokę.

Przejdźmy od razu do rzeczy:

W SKRÓCIE: Z myślą o graczach, którzy znaleźli się w pobliżu szczytu drabinki przywracamy kolejkę solo i wprowadzamy kilka innych zmian skupiających się na integralności rywalizacji. Snując plany na rok 2017, rozwijamy nowy system rankingowy, który zapewni wiarygodną klasyfikację pozycji graczy wszystkich poziomów umiejętności. Szczegóły funkcji, które zostaną wprowadzone w 2017 roku, podamy pod koniec września. Czytajcie dalej, aby dowiedzieć się o planowanych zmianach doraźnych.

Obecnie koncentrujemy się na szczycie drabinki, ponieważ to w tym obszarze zmiany z sezonu rankingowego 2016 wywoływały najgłośniejsze protesty. Uważamy, że właśnie tam możemy podjąć natychmiastowe działania w reakcji na komentarze graczy. Precyzyjna klasyfikacja pozycji ma krytyczne znaczenie dla ustalenia szczytu drabinki. Chcemy zająć się tą kwestią, wprowadzając następujące zmiany:

    • Krąg Pretendenta przejdzie na czyste solo, natomiast kręgi Diamentu i Mistrza na solo/duet. Wprowadzamy tę zmianę najpierw w kręgach Diamentu/Mistrza/Pretendenta, ponieważ nawet małe, skoordynowane grupy umawiane mogą wywrzeć nieproporcjonalnie duży wpływ na jakość meczu na najwyższym kręgu kolejki rankingowej — biorąc pod uwagę ograniczenia puli graczy i czasami ogromne różnice w umiejętnościach między poszczególnymi dywizjami.
    • Zaostrzamy zasady tracenia PL w kręgach Pretendenta i Mistrza, aby zachęcać do zdrowej rywalizacji na najwyższych poziomach gry.
    • Chcemy okazać większe uznanie graczom, którzy osiągnęli szczyt drabinki na koniec sezonu rywalizacji, dlatego pracujemy nad nowymi nagrodami fizycznymi dla Pretendenta (wkrótce więcej szczegółów).
  • Dodajemy „okres ochrony” wymuszonej pozycji dla wszystkich graczy i gwarantujemy, że nigdy nie będziecie grali na wymuszonej pozycji podczas serii awansu. Wymuszona pozycja ma kluczowe znaczenie dla zapewnienia krótszego czasu oczekiwania w kolejce poza godzinami szczytu, ale może być dość denerwująca, gdy zdarza się w grach rozgrywanych jedna po drugiej (generalnie ma to miejsce tylko w kręgu Mistrza i wyższych).

Zmiany te powinny stanowić wielkie kroki we właściwym kierunku, ale będziemy uważnie słuchać waszych opinii. Zmiany zostaną wprowadzone w kilku kolejnych patchach i będą kontynuowane także w miarę zbliżania się następnego sezonu.

Ponadto obecnie kończymy ostateczne projekty systemu rankingowego na rok 2017, aby stworzyć system, który zapewni wiarygodną klasyfikację pozycji graczy biorących udział w rywalizacjach wszelkiego typu. To prawda, że w tym roku zdecydowaliśmy się na zbyt wiele kompromisów w systemie rankingowym, ale myślimy, że teraz jesteśmy już na właściwych torach. Szczegóły wciąż są finalizowane i powiemy o nich więcej we wrześniu. Wtedy też ujawnimy nasze nagrody na koniec sezonu.

I wreszcie: chociaż słyszeliśmy pewne komentarze sugerujące coś przeciwnego, nigdy nie było naszym celem sprawienie, by League coraz bardziej stawało się grą dla zwykłych, mało zaangażowanych graczy. Wierzymy, że League to gra dla hardkorowców i błędnie przypuszczaliśmy, że zdołamy zapewnić wyrównaną rywalizację, zapewniającą ten sam poziom satysfakcji graczom dowolnego poziomu umiejętności. Naszą dalekosiężną wizją jest stworzenie globalnej dyscypliny sportu, a nasz cel pozostaje ten sam: udostępnienie gry zapewniającej rywalizację wszystkim graczom, od grających solo do skupionych na współpracy drużynowej. Wiele jeszcze przed nami, zanim osiągniemy ten cel, ale to właśnie w tym kierunku zmierzamy.

Jesteśmy zdecydowani nadal ulepszać dla was League. Dziękujemy, że jesteście z nami.


Podziel się ze znajomymi!