Spytaj Riot: Snowdown Showdown i zabójstwa


W kolejnym artykule z serii spytaj Riot, twórcy gry poruszają temat związany z powrotem trybu Snowdown Showdown, zabójstwami i fabule.

Pomówmy o Snowdown Showdown, autorach-budowniczych świata i profesjonalnych zabójstwach. A, i jeszcze jedno! Szybko zbliża się pierwsza rocznica Spytaj Riot i zamierzamy to uczcić, zapraszając Marca „Tryndamere” Merrilla i Brandona „Ryze” Becka, czyli współzałożycieli Riot i współtwórców League, do rozmowy, podczas której odpowiedzą na kilka pytań. Jeśli macie palące pytanie do gości, którzy zaczęli to wszystko, walcie śmiało!

Są jakieś szanse, by tryb Snowdown Showdown (lub jakikolwiek tryb 1 na 1) powrócił w przyszłości?

Tryb gry 1 na 1 Snowdown Showdown po prostu nie zaskoczył. Pomysł trybu wydawał się ciekawy, ale po publikacji okazał się spektakularnie niepopularny. Być może dałoby się go zrealizować w sposób bardziej porywający niż wersja 1.0, ale wymagałoby to poważnych modyfikacji. Wydaje się, że lepiej skupić się jednak na nowszych trybach, takich jak Krwawy Księżyc.

Ten tryb sprawdził się znacznie lepiej jako element widowiska podczas turniejów lub imprez e-sportowych (jak All-Stars). Myślę, że nadal będzie znajdował tam dla siebie miejsce (a ponadto to niezła zabawa, oglądać, jak zawodnicy toczą walkę jeden na jeden!).

L4T3NCY, główny projektant ds. rotacyjnych trybów gry

Czy uznajecie za problem niską liczbę zabójstw w grach profesjonalnych?

Koniec końców e-sport jest sportem widowiskowym. Musi się go ciekawie oglądać, inaczej ludzie się zniechęcą. Nie oznacza to, że macie całkiem porzucić strategię i dobre dowodzenie drużyną na rzecz rozlewu krwi, ale wszyscy oczekujemy pewnej ilości akcji.

To w porządku, gdy zdarza się gra z niską liczbą zgonów, ponieważ przez to, że są rzadkie, stają się niezwykłe, a zatem interesujące. Ale jeśli niska śmiertelność stanie się normą i widownia straci zainteresowanie, to prawie na pewno wkroczymy.

Dążymy do równowagi, w której gra jest pełna rywalizacji i zapewnia dobrą zabawę grającym profesjonalistom, a jednocześnie świetnie się ją ogląda i dopinguje zawodnikom.

Ghostcrawler, dyrektor ds. projektowania gry

Jakich cech oczekuje Riot od autorów fabuły i budowniczych świata?

Od autora-budowniczego świata oczekuję czterech rzeczy. Są to:

  • Ogromne przywiązanie do szczegółów przy zachowaniu szerokiej perspektywy. Autorzy-budowniczowie świata powinni potrafić wplatać w materię opowieści i istniejącą fabułę piękne detale, które wzmacniają siłę przekazu i naturalne wrażenie całości. Najlepsi pisarze, z którymi pracowałam, potrafią oszałamiać szczegółami, wciągać mnie w świat, aż zaczynam widzieć go własnymi oczami, a gdy robię krok w tył, widzę, jak te detale wtapiają się w znacznie szerszą osnowę fabuły. Jest to szczególnie ważne w pracy z gatunkiem fantasy, ponieważ to właśnie detale ożywiają wyimaginowane miejsce i sprawiają, że wydaje się prawdziwe, dzięki czemu, gdy rozgrywają się szersze wątki fabuły, wrażenie jest głębokie i silne.
  • Żaden autor nie jest samotnikiem, gdy chodzi o budowanie świata. Kluczowe znaczenie mają rozwinięte umiejętności komunikacji. Gdy autor wymyśli nową nazwę, miejsce, wydarzenie, postać itd., dyskutuje z innymi budowniczymi świata, by upewnić się, że jego pomysł sprawia naturalne wrażenie, jest logicznie spójny, unikalny i wzbogaca tło historii. Koniecznie trzeba umieć wyrażać opinie i przyjmować je. Koniec końców opowiadamy historię wspólnymi siłami. To nie jest wizja czy idea jednej osoby. To wiele głosów, stylów, pomysłów i wyobrażeń współbrzmiących ze sobą, dlatego wczesna i częsta komunikacja jest nieodzowna dla stworzenia harmonii.
  • Elastyczność i wszechstronność. Nasze uniwersum jest zróżnicowane i WIELKIE. To oznacza, że nasi autorzy muszą być w stanie korzystać z wielu różnych umiejętności w różnych momentach, aby utrzymać równowagę między wszystkimi tak bardzo różniącymi się bohaterami i częściami świata. Dobrze jest mieć własną specjalność, ale najlepsi autorzy potrafią przeskakiwać między mediami, stylami i gatunkami tekstu, dzięki czemu możemy opowiadać właściwe opowieści we właściwym czasie.
  • Doświadczenie. Nasz zespół pracuje szybko i autorzy muszą potrafić pisać niemal dosłownie „w biegu”, co oznacza, że doświadczenie zawodowe jest bezcenne. Obojętnie, czy macie doświadczenie w pisaniu do gier, filmów, telewizji, komiksów, prozy itd. — pokażcie nam najbardziej wyczesane rzeczy, które napisaliście, abyśmy mogli zobaczyć unikalny styl, który wprowadzicie do League of Legends.

Riot Tiger Lily, redaktor, Budowniczowie


Podziel się ze znajomymi!