Środkowo-sezonowa aktualizacja – rework magów


O środkowo-sezonowej aktualizacji pisaliśmy już wiele, ale dopiero teraz jesteśmy w stanie podzielić się szczegółami związanymi ze zmianami w bohaterach i przedmiotach. Aktualizacja ta ma na celu wprowadzenie zmian w balansie i dostosowanie klasy magów do obecnie panujących standardów w grze.

Riot podzielił się filmem zwiastującym nadejście zmian w bohaterach oraz buffach!

MAGICZNE AKTUALIZACJE

Magowie to jedna z najstarszych klas w League, ale z upływem czasu ich strategiczna tożsamość zatraciła przejrzystość, a sposób gry nimi został w tyle za wciąż ewoluującymi standardami. Podobnie jak w przypadku molochów i strzelców, tak i tutaj dostrzegliśmy możliwość zaktualizowania „zestawu” bohaterów i chcemy sprawić, by również i ta klasa była istotna oraz by dawała radość z gry. Naszym ostatecznym celem jest zapewnienie magom różnorodności, spójności i zdrowej rozgrywki, dając każdemu z nich wyjątkowy powód, dla którego warto będzie go wybrać.

W środkowej części sezonu magowie znajdą się w samym centrum wydarzeń!

Malzahar

Malzahar wciąż jest mającym ograniczoną mobilność magiem, który unieruchamia cele, ale od teraz chronić go będzie więcej kumpli z Pustki. Prorok otrzymuje też nową umiejętność bierną – Przemianę Pustki, która ułatwi mu zbliżanie się do celów podczas walk drużynowych.

Brand

Zmiany u Branda nakierowane są na podpalanie całego świata. Trudniej będzie mu likwidować pojedyncze cele, ale kiedy wrogowie skupią się razem dla bezpieczeństwa, Płomień Zemsty będzie miał idealną okazję na wysadzenie ich w powietrze.

Vladimir

Vladimir nadal jest leczącym się magiem krwi, ale wzmacniamy jego możliwość wykorzystywania zdrowia do siania spustoszenia.

Zyra

Zyra jest kontrolującym magiem z najbardziej zielonym kciukiem w League, a jej nowa umiejętność bierna pozwoli jej rozprzestrzeniać na Summoner’s Rift jeszcze więcej flory. Pozwólcie Zyrze przez chwilkę pielęgnować swój cierniowy las, a będzie miała szerokie możliwości wykonania kontr-inicjacji na agresorach.

Vel’Koz

Vel’Koz to potwór z wyboru, kiedy chcecie nękać wrogów z dużej odległości albo… mieć do dyspozycji zadający nieuchronne obrażenia laserowy promień! Najpierw rozpuścicie ich przednią formację, a potem zetrzecie w pył tych trzymających się z tyłu.

Cassiopeia

Kiedy wrogi zespół charakteryzuje się wysoką mobilnością, Cassiopeia jest wężem, którego należy wezwać. Wraz z Cassiopeią wprowadzamy całkiem nowy rodzaj osłabienia – „uziemienie”, które na czas trwania odbiera wrogom możliwość użycia Błysku, doskoku, a nawet skorzystania z latarni Thresha.

… I WIELE WIĘCEJ!

Annie

Swain

Fiddlesticks

Ziggs

Syndra

Xerath

Anivia

Veigar

MAGICZNE PRZEDMIOTY

Wraz z aktualizacją magów, transformację przejdą też ich czarnoksięskie przyrządy. Wcześniej, magowie decydowali się tylko dla konkretnych statystyk, których potrzebowali, z niewielkimi zmianami w kolejności ich kupowania, w zależności od przebiegu gry. Od teraz przedmioty dla magów nastawione są bardziej taktycznie, a każdy z nich zmienia sposób, w jaki dany mag przyczynia się do walki. Dokonaj wyboru sposobu, w jaki chcesz zamanifestować swoją siłę i zobacz, czym odpłacą ci się przeciwnicy.

KOMPONENTY

ZAKTUALIZOWANE

ŁZA BOGINI

Na czasy, kiedy chcesz tylko używać czarów.

PODSUMOWANIE

  • Mana
UMIEJĘTNOŚĆ BIERNA:Zwraca część użytej many.
UMIEJĘTNOŚĆ BIERNA – DOŁADOWANIE MANY:Przy każdym użyciu zaklęcia lub użyciu many daje dodatkową maksymalną manę (do określonego poziomu). Co 8 sekund zyskuje manę.
Nie daje już regeneracji many.

NOWE

KATALIZATOR EONÓW

W sam raz dla wszystkich pełnych werwy magów.

PODSUMOWANIE

  • Zdrowie
  • Mana
UMIEJĘTNOŚĆ BIERNA:Odzyskujesz część z otrzymywanych obrażeń w postaci many. Część użytej many wraca w postaci zdrowia, do określonej górnej granicy.

ZAKTUALIZOWANE

KIELICH HARMONII

Dosłownie.

PODSUMOWANIE

  • Odporność na magię
  • Regeneracja many
UMIEJĘTNOŚĆ BIERNA:Daje wysoką regenerację zdrowia, jeśli procentowa ilość twoich punktów zdrowia jest niższa od procentowej ilości twoich punktów many. Daje wysoką regenerację many, jeśli procentowa ilość twoich punktów many jest niższa od procentowej ilości twoich punktów zdrowia.

ZAKTUALIZOWANE

REWOLWER HEXTECH

To w końcu broń palna, więc powinna strzelać.

PODSUMOWANIE

  • Moc umiejętności
BIERNIE – MAGICZNY GROM: Zadanie obrażeń wrogowi za pomocą podstawowego ataku poraża go, zadając dodatkowe obrażenia magiczne (30 sekund odnowienia).
Nie daje już Wampiryzmu zaklęć.

NOWE

ZAGINIONY ROZDZIAŁ

Krok na drodze do Morellonomicona.

PODSUMOWANIE

  • Moc umiejętności
  • Mana
BIERNIE: Po zyskaniu poziomu przywraca część maksymalnej many posiadacza na przestrzeni 3 sekund.

ZAKTUALIZOWANE

CZARCI KODEKS

Ciągle czarci.

PODSUMOWANIE

  • Moc umiejętności
  • Skrócenie czasu odnowienia

URZĄDZENIA HEXTECH

ZAKTUALIZOWANE

MIECZ-PISTOLET HEXTECH

Nadal strzela.

PODSUMOWANIE

  • Obrażenia od ataku
  • Moc umiejętności
SKŁADOWE: Kordelas z Bilgewater + Rewolwer Hextech + Złoto
BIERNIE – WSZYSTKOŻERCA:Natychmiastowo leczy za część wszystkich zadanych obrażeń – fizycznych, magicznych oraz nieuchronnych. Ma ograniczony efekt w przypadku czarów obszarowych.
UŻYCIE – BŁYSKAWICA: Zadaje natychmiastowe obrażenia magiczne i spowalnia cel.

NOWE

HEXTECH GLP-800

Na wypadek potrzeby spowolnienia nadciągających wrogów.

PODSUMOWANIE

  • Moc umiejętności
  • Zdrowie
  • Mana
SKŁADOWE: Rewolwer Hextech + Katalizator Eonów + Złoto
BIERNIE: Odzyskujesz część z otrzymywanych obrażeń w postaci many. Część użytej many wraca w postaci zdrowia, do określonej górnej granicy.
UŻYCIE – MROŹNY POCISK:Wystrzeliwuje lodowe pociski, które zadają obrażenia magiczne i spowalniają wrogich bohaterów.

NOWE

PROTOPAS HEXTECH-01

Na potrzeby efektownych wejść.

PODSUMOWANIE

  • Moc umiejętności
  • Zdrowie
  • Skrócenie czasu odnowienia
SKŁADOWE: Rewolwer Hextech + Rozgrzany Klejnot + Złoto
UŻYCIE – OGNISTY POCISK:Doskakujesz, jednocześnie wyzwalając ogniste pociski, które zadają magiczne obrażenia.

URZĄDZENIA MAGICZNE

ZAKTUALIZOWANE

KOSTUR ARCHANIOŁA

Kostur Archanioła

PODSUMOWANIE

  • Mana
  • Moc umiejętności
SKŁADOWE: Łza Bogini + Absurdalnie Wielka Różdżka
BIERNIE – PRZENIKLIWOŚĆ:Zyskujesz moc umiejętności równą niewielkiemu procentowi twojej maksymalnej many.
UMIEJĘTNOŚĆ BIERNA – DOŁADOWANIE MANY: Przy każdym użyciu zaklęcia lub użyciu many daje dodatkową maksymalną manę (do określonego poziomu).
BIERNIE: Zwraca część użytej many.

ZAKTUALIZOWANE

MORELLONOMICON

Perfekcyjny, kiedy przeciwny zespół dysponuje uleczeniami i regeneracją.

PODSUMOWANIE

  • Mana
  • Moc umiejętności
  • Skrócenie czasu odnowienia
SKŁADOWE: Zaginiony Rozdział + Czarci Kodeks + Złoto
BIERNIE: Zadanie magicznych obrażeń wrogiemu bohaterowi, który ma mniej niż 40% zdrowia, nakłada na niego Głębokie Rany.
Nie daje już regeneracji many.

ZAKTUALIZOWANE

BLUŹNIERCZY GRAAL ATHENE

Bluźnierczy Graal Athene

PODSUMOWANIE

  • Moc umiejętności
  • Regeneracja many
  • Odporność na magię
  • Skrócenie czasu odnowienia
SKŁADOWE: Kielich Harmonii + Czarci Kodeks + Złoto
BIERNIE: Daje wysoką regenerację zdrowia, jeśli procentowa ilość twoich punktów zdrowia jest niższa od procentowej ilości twoich punktów many. Daje wysoką regenerację many, jeśli procentowa ilość twoich punktów many jest niższa od procentowej ilości twoich punktów zdrowia.
BIERNIE: Zyskujesz część z obrażeń zadanych twoim sojusznikom jako ładunki krwi. Leczenie lub przyznawanie ochronnych tarcz sojusznikom zużywa ładunki krwi, lecząc ich za zebraną wartość.

ZAKTUALIZOWANE

RÓŻDŻKA WIEKÓW

Przedmiot pierwszego wyboru na magach lubiących warcholić.

PODSUMOWANIE

  • Moc umiejętności
  • Mana
SKŁADOWE: Katalizator Eonów + Absurdalnie Wielka Różdżka + Złoto
BIERNIE: Przedmiot co minutę zyskuje zdrowie, manę i moc umiejętności, do maksymalnie 10 razy.
BIERNIE: Odzyskujesz część z otrzymywanych obrażeń w postaci many. Część użytej many wraca w postaci zdrowia, do określonej górnej granicy.

USUNIĘTO

WOLA STAROŻYTNYCH

Archaiczne i przestarzałe!

Usunięto z gry.

URZĄDZENIA DEFENSYWNE

ZAKTUALIZOWANE

BERŁO OTCHŁANI

Twój przyrząd chroniący przed magią.

PODSUMOWANIE

  • Moc umiejętności
  • Odporność na magię
  • Skrócenie czasu odnowienia
SKŁADOWE: Czarci Kodeks + Płaszcz Negacji + Wzmacniająca Księga + Złoto
BIERNA AURA: Zmniejsza odporność na magię pobliskich wrogich bohaterów. Skaluje się z poziomem.

ZAKTUALIZOWANE

KLEPSYDRA ZHONYI

Twój przyrząd chroniący przed atakami fizycznymi.

PODSUMOWANIE

  • Moc umiejętności
  • Pancerz
  • Skrócenie czasu odnowienia
SKŁADOWE: Naramiennik Poszukiwacza + Czarci Kodeks + Złoto
UŻYCIE – ZAWIESZENIE: Na kilka sekund wprowadzasz się w stan zawieszenia, w wyniku czego nie można cię obrać za cel i dysponujesz niewrażliwością, ale nie możesz też się ruszać, atakować i używać czarów ani przedmiotów.

SMOKI ŻYWIOŁÓW

Zauważyliśmy, że cele we wczesnej i środkowej fazie gry (poza wieżami) często nie były dla zespołów wystarczająco interesujące, i dlatego staraliśmy się znaleźć sposób, aby w środkowej części sezonu to zmienić. W kwestii Smoka doszliśmy do wniosku, że siła pojedynczych wzmocnień by się zmieniała i raz „fajnie byłoby je mieć”, a innym razem byłyby „konieczne”, więc zamiast tego zdecydowaliśmy się stworzyć unikalny ekosystem adaptacyjny, który zwiększa skuteczność różnych kompozycji zespołów i strategii.

Smoki żywiołów wzbijają się w powietrze!

Przez pierwsze 35 minut gry na mapie pojawiać się będzie jeden z czterech smoków żywiołów. Kiedy go zlikwidujecie, na minimapie wyświetli się informacja, który z żywiołów reprezentował będzie kolejny smok.

Obydwie strony będą zawsze wiedziały, który smok pojawi się jako następny, a wzmocnienia żywiołów będą się kumulowały, czyniąc was jeszcze mocniejszymi w tym aspekcie. Musicie się więc dobrze zastanowić, zanim oddacie dwa Smoki Ziemi – może to was kosztować wszystkie wieże w bazie!

  • Smok Ognia
  • Smok Ziemi
  • Smok Wody
  • Smok Powietrza

STARSZY SMOK

Po 35 minutach gry, każdy kolejny pojawiający się smok będzie Starszym Smokiem. Starszy Smok jest znacznie trudniejszy do pokonania od swoich reprezentujących żywioły odpowiedników, ale zlikwidowanie go przyznaje umiejętnościom i atakom potężny efekt spalania w czasie, jak również wzmocnienie, które jest tym mocniejsze, im więcej ładunków każdego z żywiołów posiadacie.


Podziel się ze znajomymi!