Riot pochwalił się w jaki sposób powstają splash arty, można bezpośrednio przeczytać o tym na ich stronie, a my postaramy się to nieco streścić.
Pierwotnie splash arty nie były niczym nadzwyczajnym, twórcy dodawali je jako podgląd wyglądu bohatera, co można zaobserwować na grafice Malphite z 2009 roku.
Potem splashe zaczęły być tworzone w taki sposób, aby pokazywały co dany bohater ma do zaoferowania i tak na nowej grafice, Malphite jest bardziej dynamiczny i został zaprezentowany podczas używania swojej specjalnej umiejętności.
Splashe prezentują tożsamość bohaterów i tak na przykład Nami ze względu na swoje zawirowanie została zaprezentowana w taki sposób, aby można było to zauważyć, z kolei archaiczny sposób myślenia Jinx i jej ciekawość świata została wyeksponowany w teledysku Get Jinxed.
Nie da się z niczego zrobić czegoś świetnego, dlatego też splah arty najpierw muszą powstać jako szkic, który niekoniecznie ładnie wygląda, za to doskonale odzwierciedla szczegóły, które mają ukazać się na splash arcie.
Braum
[twentytwenty]
[/twentytwenty]
Heimerdinger
[twentytwenty]
[/twentytwenty]