PolscyGracze.pl
Dołącz do naszej grupy! Nasz Discord

10 banów wkrótce pojawi się w zwykłej grze

10 banów już niedługo! Riot dzieli się z nami informacjami odnośnie nadejścia i wyglądu systemu 10 banów, a to wszystko już w patchu 7.11!

Zaczynając od patcha 7.11 faza banowania we wszystkich trybach draftu na Summoner’s Rift będzie udostępniać pięć banów na drużynę zamiast dotychczasowych trzech. Wprowadzimy tę funkcję we wszystkich regionach wraz z patchem. Zapowiadamy także podwyższenie wymaganej do udziału w rozgrywkach rankingowych liczby posiadanych bohaterów z 16 do 20.

Jak ogłosiliśmy wcześniej, format 10 banów w grze zwykłej różni się do tego, który jest stosowany na arenie profesjonalnej. Poniżej opisujemy szczegóły niektórych wprowadzonych zmian w działaniu tego systemu.

FORMAT

Faza zamiaru wyboru nie zmieniła się. Każdy gracz może wskazać bohatera, którym chce grać.

Po tym następuje nowa faza banowania. Największa zmiana polega na tym, że teraz każdy gracz może banować bohatera. Wszystkich 10 graczy banuje jednocześnie, mając możliwość „wskazywania” banów, co pozwoli drużynie skoordynować wybory. Gracze nie będą widzieli wyborów dokonywanych przez przeciwników. Obok portretów bohaterów wskazanych do banowania pojawią się odpowiednie oznaczenia, a po zatwierdzeniu banów ich portrety przesuną się na górę ekranu. Kilka patchów wcześniej wprowadziliśmy wskaźniki, dzięki którym łatwo stwierdzicie, których bohaterów wasza drużyna zamierza wybrać lub zbanować.

Po tym jak obie drużyny zatwierdzą swoje wybory, bany każdej drużyny zostaną ujawnione przeciwnikom (bany mogą się duplikować w obu drużynach) i faza wyborów będzie kontynuowana normalnie.

PROJEKT

Jednym z naszych głównych celów związanych z wprowadzeniem 10 równoczesnych banów jest zapewnienie graczom większej kontroli podczas wyboru bohaterów. Chcemy się upewnić, że bez względu na to, w której kolejności wybieracie, macie realną możliwość wybrania odpowiedniego bana i wyrównania swoich szans w alei. Na przykład w bieżącym systemie gracz dokonujący drugiego wyboru po stronie niebieskiej nie ma bana i wybiera ogółem jako czwarty, co oznacza, że dla niego szanse na wybranie optymalnego bohatera albo najlepszej kontry są dość niewysokie. Zapewnienie graczom większego udziału w tej fazie powinno rozwiązać ten problem.

Po raz pierwszy wszyscy mogą usunąć bezpośrednią kontrę na swojej alei. Na przykład jeśli preferujecie niemobilnego maga wspierającego, możecie usunąć z gry Blitzcranka albo zabezpieczyć Tryndamere’a, nie musząc polegać na tym, że współgracz zbanuje Teemo.

Jednoczesne bany mogą skrócić czas wyboru bohaterów od 30 sekund do dwóch minut, dzięki czemu szybciej dostaniecie się do gry.

A zatem dlaczego nie wprowadzamy formatu e-sportowego w kolejkach solo i elastycznej?  Wszystko sprowadza się do tego, że potrzeby drużyny zorganizowanych zawodników bardzo różnią się od potrzeb pojedynczych graczy umieszczonych w zestawionej drużynie. W grze zorganizowanej posiadanie pewnej wiedzy o strategii przeciwników oznacza, że można tak pokierować fazą wybierania i banowania, aby unieszkodliwić słabszych zawodników albo skupić się na mniejszej puli bohaterów.

W aktualnie istniejących kolejkach draft w rundach prowadzi do trudnych scenariuszy, w których graczom wybierającym jako ostatni mogą grozić dokuczliwe bany w drugiej fazie. Częste są sytuacje, w których osoba wybierająca jako czwarta ma do czynienia z co najmniej trzema lub czterema banami wymierzonymi przeciwko zajmowanej przez nią pozycji. Ponadto bierzemy pod uwagę koszt wydłużenia wybierania bohaterów o maksymalnie dwie minuty — sprawia to, że celowe (lub niecelowe) opuszczenie poczekalni przez jednego gracza staje się znacznie dotkliwsze dla pozostałej dziewiątki. Zdajemy sobie sprawę, że obecnie gra zwykła mocno różni się od rozgrywek profesjonalnych, dlatego pracujemy nad wprowadzeniem e-sportowego formatu wyboru naprzemiennego do trybu dla drużyn zorganizowanych, ale rzecz nie jest jeszcze ostatecznie sfinalizowana. Coś tam, coś tam wkrótce™.

Za kilka dni opublikujemy na stronie wpis bloga /od dewelopera, w którym dokładniej wyjaśnimy, dlaczego zdecydowaliśmy się wprowadzić jednoczesne bany, a także pokażemy przykłady innych formatów, które testowaliśmy.

SESJA PYTAŃ I ODPOWIEDZI

  • Ile mam czasu na banowanie?

    Wciąż testujemy różne długości liczników, ale aktualnie faza banowania trwa 35 sekund.

  • Co się stanie, jeśli nie zechcę zbanować któregokolwiek bohatera?

    Dla tych, którzy lubią ryzyko, dodaliśmy opcję wyboru „bez bana”. Chcieliśmy także dodać zabezpieczenie na wypadek, gdyby dwójka lub więcej współgraczy zdecydowało się zbanować tego samego bohatera w kilku ostatnich sekundach — w takim przypadku domyślnie wybierzesz opcję „bez bana”, nie ryzykując kar za unikanie wyboru.

  • Czy wciąż muszę zatwierdzić wybrane bany?

    Nie, ale wciąż musisz wskazać jakiegoś bohatera! Nadal z tym eksperymentujemy, ale chcąc zredukować wszelkie problemy, wypróbowujemy następujące zasady:

    • Jeśli wskażesz ban i zablokujesz go, ten ban zostanie zatwierdzony i nie będzie możliwy do wybrania przez współgraczy.
    • Jeśli wskażesz ban i nie zatwierdzisz go, dany bohater zostanie zablokowany na koniec fazy banowania.
    • Jeśli więcej niż jedna osoba będzie wskazywać tego samego bohatera po upłynięciu czasu, bohater zostanie zbanowany. Jednakże duplikujące się wskazania nie oznaczają wyjścia z poczekalni — to byłoby przykre, biorąc pod uwagę możliwość zatwierdzenia bana dokonywanego w ostatniej sekundzie. Generalnie jeśli w dowolnym momencie podczas fazy banowania dokonasz jakiegoś wyboru, unikniesz wyjścia z poczekalni.
    • Jeśli jednak nie wskażesz bana i nie zatwierdzisz go, wyjdziesz z poczekalni.

    W sytuacji, gdyby ten system się nie sprawdził, dokonamy potrzebnych zmian.

  • Co się stanie, jeśli dwójka lub więcej graczy spróbuje zbanować tego samego bohatera w mojej drużynie?

    Gdy tylko jeden z graczy zatwierdzi ban, drużyna nie będzie mogła już wybrać danego bohatera. Jeśli nastąpi to w ciągu kilku ostatnich sekund fazy banowania i dwójka współgraczy spróbuje zatwierdzić ban w tym samym momencie, zatwierdzenie drugiego gracza zostanie domyślnie zastąpione przez opcję „bez bana”. Jest to ostatecznie zabezpieczenie przed karą za niedokonanie wyboru.

  • Co się dzieje, jeśli dwójka graczy banuje tego samego bohatera w przeciwnych drużynach?

    Istnieje szansa na występowanie zduplikowanych banów w przeciwnych drużynach. Umożliwienie podglądania banów przeciwnika przed upływem czasu powoduje, że najmocniejsza strategia zostaje zachowana na ostatnią chwilę. Drużyny starają się zwodzić wroga i zamieniać bany pod sam koniec fazy, co nie brzmi zbyt zabawnie. Ponadto nowe rozwiązanie redukuje szanse na banowanie pewnych bohaterów w danym stanie gry za każdym razem. Wiecie, kogo mamy na myśli.

  • Co się stanie, jeśli moja drużyna spróbuje zbanować bohatera, którego chcę wybrać?

    Podobnie jak poprzednio, system wciąż dopuszcza taką możliwość. Teraz jednak istnieje znacznie więcej możliwości wprowadzania zmian w systemie wyboru (ponadto zaplanowane wybory mogą zostać nieumyślnie przeoczone). Dlatego dodaliśmy wyraźne wskaźniki na siatce wyboru bohaterów, dzięki którym drużyna zobaczy wskazywanego przez ciebie bohatera.

  • Czy oznacza to, że niektórzy bohaterowie będą banowani w każdej grze?

    Mamy nadzieję, że tak nie będzie; umożliwienie duplikowania banów to jedna z decyzji, które podjęliśmy na etapie projektowania. W formacie wyboru naprzemiennego gracze banujący później są obciążeni większą odpowiedzialnością za dokonanie banów „obowiązkowych” w danym patchu. W sytuacji banowania dyktowanego przez stan gry są pewne przypadki — szczególnie w grach na wysokim poziomie — gdy rzadziej wybierani bohaterowie, tacy jak Shaco, mają swoich zagorzałych fanów i wciąż ryzykują banem, ale takie wyważenie systemu, by brał pod uwagę takie przypadki, jest niemal niemożliwe. Będziemy przyglądać się bohaterom, którzy mają największe szanse na stałe banowanie w grach na dowolnym poziomie i wprowadzimy zmiany, jeśli okażą się konieczne. Być może dla zrekompensowania po prostu wzmocnimy wszystkich pozostałych bohaterów.

  • Co się dzieje z niestandardowymi grami i Twisted Treeline?

    Gry niestandardowe funkcjonują w klasycznej usłudze dobierania, dlatego zamierzamy włączyć je bez zmian do niestandardowego wyboru draftowego lub Twisted Treeline. Wszelkie niespójności poprawimy nieco później.

    • Wybór draftowy
      • Ta kolejka pozostaje bez zmian, dopóki nie przeniesiemy jej do bieżącej usługi dobierania; sześć banów naprzemiennie.
    • Draft turniejowy
      • Teraz będzie wykorzystywać format e-sportowy (wybór w rundach), ale przez pewien czas przebieg wyborów i banów może wydawać się dość dziwaczny. Chcemy dać wszystkim możliwość zapoznania się z tym formatem i uporządkujemy odpowiednio interfejs użytkownika w późniejszym patchu.
    • Rankingowa elastyczna Twisted Treeline
      • Bany pozostają bez zmian; sześć banów naprzemiennie.
  • Co mogę zrobić, jeśli chcę trenować z wykorzystaniem e-sportowego formatu 10 banów?

    Obecnie niestandardowe gry draftu turniejowego będą wykorzystywać format draftu e-sportowego, ale zaraz po jego publikacji może to wyglądać trochę dziwnie. W późniejszym patchu uporządkujemy odpowiednio interfejs użytkownika, aby w lepszy sposób prezentował przebieg procesu draftu w rundach.

    Możesz także zapoznać się z sieciowym narzędziem draftu e-sportowego na stronie http://prodraft.leagueoflegends.com.

  • NieGramSupportemBoToSsie

    I dobrze

  • Marcin Marciniak

    Czyli już na rankedzie Yasuo nie zagram nigdy :(

    • Gracze Yasuo maja wodogłowie

      I bardzo dobrze

  • Adrian

    Ja bym wolał ten system co jest na msi