10 ciekawostek o Howling Abyss


Reklama

10 rzeczy, których pewnie nie wiecie o ARAM-ie, jeśli właśnie urwaliście się z choinki w dżungli na Summoner’s Rift.


Howling Abyss ma mnóstwo easter eggów i opcji rozgrywki, które możecie zbadać. Oto lista 10 rzeczy, których nie wiedzie o ARAM-ie, jeśli urwaliście się z choinki na Summoner’s Rift.

1. Howling Abyss ma unikalne wzmocnienia i osłabienia

Wiedzieliście, że czary przywoływacza w ARAM-ie mają 40% skrócenia czasu odnowienia? Oznacza to więcej możliwości, także śmiało — błyskajcie, żeby trafić hakiem! Kolejne ważne wzmocnienie: bohaterowie walczący w zwarciu mają +10 odporności na magię. Pozwala im to poradzić sobie z nękaniem magów we wczesnej grze i sprawia, że nękający strzelcy, tacy jak Jayce, Jhin i Varus, są najlepsi. Jeśli chodzi o osłabienia, to efektywność leczenia innych (nie siebie) jest zredukowana o 50%. To zapobiega przed nieskończonym leczeniem (chyba, że jesteście Soraką z Plemienną Zbroją). Ponadto otrzymujecie tylko 4 esencje duszy z zabójstw i 2 z oblężniczych stworów, jeśli gracie z Mrocznymi Żniwami. To sprawia, że przegięta runa nie jest aż tak niebezpieczna. Ba, nawet przestała być przez to używana. Świadomość tych różnic może pomóc w zmaksymalizowaniu efektywności waszego bohatera.

2. Dopalacz Skórki

Na ekranie wyboru bohatera możecie wybrać jednorazowy dopalacz — coś, co jest dostępne tylko w trybie ARAM. I nie, nie ma to nic wspólnego z podbijaniem, czyli innymi graczami zdobywającymi zwycięstwo za was. Za 95 RP (lub o 50% taniej w czasie ARAM-aramy), możecie odblokować następujące premie: 200 dodatkowej niebieskiej esencji dla siebie, 100 dodatkowej niebieskiej esencji dla drużyny i losową skórkę dla każdego członka drużyny z wami włącznie. Działa to tylko na jeden mecz (nie zachowujecie skórki). Tylko jedna osoba w danym meczu może aktywować dopalacz. Jeśli dokonacie wymiany, wciąż otrzymacie losową skórkę dla nowego bohatera, a jeśli ktoś wyjdzie z kolejki — dostaniecie z powrotem swoje RP.

3. Interakcje z handlarzami

Handlarze, Gregor i Lyte, wchodzą w unikalne interakcje z wieloma bohaterami. Butcher’s Bridge również zachował te interakcje z Bubbsem i Finnem. Na początku gry zwróćcie uwagę na te małe smaczki na ARAM-owej mapie.

4. Nakarmcie Poro albo przepadnijcie

Jeśli poro zostanie nakarmiony 10 razy przez graczy z którejkolwiek drużyny, wybuchnie, dzieląc się na 8 małych poro. Zaczynacie grę z jednym Poro-Chrupkiem w swoim ekwipunku i otrzymujecie następny, jeśli zniszczycie pierwszą wieżę. Jeśli gracie Braumem, wasze Poro-Chrupki sprawią, że poro wyrosną wąsy. A nawet lepiej — jeśli jesteście Braumem Pogromcą Smoków, wąsy będą pomarańczowe! #karmporo

5. Podążajcie za śnieżką, żeby zmniejszyć jej czas odnowienia

Jeżeli doskoczycie po udanym użyciu śnieżki, czas odnowienia tego czaru przywoływacza będzie o 25% skrócony. Oznacza to, że jeśli niechcący traficie stwora i możecie do niego bezpiecznie doskoczyć, lepiej jest to zrobić, żeby odzyskać czar wcześniej. Nigdy nie wiadomo, kiedy przyda się wam do istotnej inicjacji.

6. Relikty zdrowia skalują się z brakującym zdrowiem i maną

Relikty w ARAM-ie nie leczą o stałą wartość, a zapewniają więcej zdrowia i many, gdy macie mniej któregokolwiek z tych zasobów. Oznacza to, że najbardziej wypompowani członkowie drużyny zyskają najwięcej z użycia reliktu.

7. Butcher’s Bridge

Butcher’s Bridge jest unikalną skórką Howling Abyss, która pojawia się podczas wydarzeń Bilgewater. Miało to miejsce dwa razy: podczas przeróbki Gangplanka i wypuszczenia Pyke’a. Przy tym drugim wydarzeniu dodane zostały nowe przedmioty, które wzbogaciły rozgrywkę. Były to: Duchowi Tułacze, którzy pozwalali na skopiowanie Kayna i przechodzenie przez ściany; Widmowy Rapier, który pozwalał na powrót do miejsca, gdzie był aktywowany (coś w stylu superumiejętności Ekko); Całun Krwawego Listu, który dawał tarczę magii po użyciu umiejętności. Te zmiany niestety nie zostały zachowane w grze, ale najważniejsza modyfikacja pozostała! Mamy system ławki rezerwowych przy wymianach. Nie musicie już wołać o pomstę do nieba, gdy członek drużyny wymieni waszego ulubionego bohatera!

8. Legenda o Królu Poro

Jeden z najbardziej rozpoznawalnych rotacyjnych trybów gry, Legenda o Królu Poro, wprowadził to, co jest największym postępem w historii ARAM-u — Naznaczenie. Przed wejściem śnieżki wielu bohaterów było beznadziejnych, bo nie mogli zainicjować walki ani doskoczyć. A gdy nawet wam się to udało, przeciwnik zawsze mógł błysnąć i czmychnąć. To sprawiło, że nękające drużyny miały praktycznie zagwarantowaną wygraną. Rzut Poro, który stał się Naznaczeniem/Doskokiem, czy też „śnieżką”, otworzył zupełnie nowe możliwości na rozpoczęcie walki. To drastycznie pomogło z wyważeniem gry i sprawiło, że ARAM stał się dużo bardziej zbalansowany, z pominięciem pewnych ekstremów.

9. Rywalizacja między rodzeństwem

Gdy będziecie grali jedną z trzech sióstr z Freljordu — Lissandrą, Ashe lub Sejuani — a przeciwnicy będą grali inną z nich, pojawi się unikalne zadanie. Zadaniem tym jest Bitwa o Freljord, a jego cel jest prosty: zabić siostrę z Freljordu w drużynie przeciwnej, zanim zginie siostra z waszej drużyny. Walczcie o Freljord i przejmijcie kontrolę nad Howling Abyss!

10.  Opowieść Lissandry

Jeśli poczekacie po zobaczeniu ekranu Zwycięstwa lub Porażki, Lissandra wyrecytuje krótką historię Freljordu i Howling Abyss. To świetny sposób, jeśli chcecie szybko dowiedzieć się czegoś o historii ARAM-owej mapy.

Bawcie się dobrze podczas ARAM-aramy i nie zdziwcie się, jeśli będziecie mieli ochotę na odwiedzenie Howling Abyss od czasu do czasu po zakończeniu wydarzenia. Będę czekać tam na was ze śnieżką za plecami.

Wróćcie jutro po kolejny artykuł o ARAM-ie. Będziemy publikować całą serię artykułów tego typu podczas ARAM-aramy. Jeśli ominęliście jakieś, zajrzyjcie do nich poniżej.

Dodatkowe informacje o autorze:

Amoneychan obecnie studiuje na uniwersytecie i bardzo dużo gra w trybie ARAM. Odkrył League już w 3. sezonie, zaraz po wypuszczeniu Quinn i tuż przed ogłoszeniem Howling Abyss. Rozegrał od tego czasu ponad 4000 gier w ARAM-ie i wciąż próbuje przekonać innych, żeby spróbowali gry w tym trybie.

Reklama

Podziel się ze znajomymi!