Casting komiksów: Pierwsza Czwórka


Nieco więcej o komiksach, które mogliście przeczytać w tym roku! Jak wygląda dobry komiks League of Legends?

Video

Jak wygląda dobry komiks League of Legends? To pytanie, które wielokrotnie zadawaliśmy sobie w tym roku.

Komiksy różnią się na całym świecie pod względem formatu, stylu grafiki i preferowanych treści. W ostatniej dekadzie duże firmy takie jak Marvel czy DC/Vertigo poszerzyły swoje pomysły na temat tego, czym może być współczesny komiks, a to wciąż tylko niewielka część komiksów na całym świecie. Inne regiony, jak na przykład Korea, mają swój ulubiony format: cyfrowe komiksy zaprojektowane do oglądania w przeglądarkach i na urządzeniach mobilnych, co dostarcza zupełnie innego doświadczenia niż klasyczne drukowane komiksy.

Dla komiksów League oznaczało to, że możliwościom, które możemy zastosować, nie było końca Tak długo jak historia i styl dobrze pasowały do bohatera, byliśmy otwarci na próbowanie różnych rzeczy, zarówno technologicznie jak i artystycznie. Mieliśmy jednak pewne cele, które chcieliśmy osiągnąć:

  • Opowiadanie historii z większą częstotliwością. W przeszłości komiksy były używane jako promocja dla bohatera, a nie kontynuowana seria historii. Chcieliśmy spróbować publikować nowy komiks co dwa tygodnie — i przekonać się, czego byśmy potrzebowali, żeby utrzymać takie tempo w przyszłości. Ponadto komiksy mogą być zrobione znacznie szybciej niż filmiki takie jak Dzika magia.
  • Coś więcej niż „porno walki”. Już o tym mówiliśmy i ma to zastosowanie również dla komiksów. Ogólnie rzecz ujmując, uważamy, że dużo bardziej interesujące są historie, w których bohater kończy w innym miejscu niż zaczynał na początku. Pokazywanie zarówno rozwoju bohaterów, jak i regionów, do których należą, jest sposobem na progres historii League i dalsze budowanie świata Runeterry.
  • Interakcje między bohaterami. Przez lata mówiliście nam, że chcielibyście zobaczyć interakcje między bohaterami poza grą i żeby elementy świata Runeterry były bardziej powiązane ze sobą. Wydaje nam się, że komiksy to świetne miejsce, gdzie ścieżki bohaterów mogą się przecinać i mogą one pokazywać, co się stanie, kiedy dystynktywne osobowości zderzą się ze sobą.

Mając te wytyczne na uwadze, stworzyliśmy pierwszą „falę” czterech komiksów. Choć były dość eksperymentalne, chcieliśmy utrzymać bohaterów i ich historie w centrum uwagi. W procesie, który w przemyśle komiksowym nazywa się „castingiem”, zebraliśmy razem pracowników Riot, którzy posiadali szeroką wiedzę na temat fabuły League i naszych ulubionych artystów z całego świata. Wygląda to mniej więcej tak, jak brzmi: próbujemy znaleźć autora i grafika, którzy wzajemnie będą uzupełniali swój styl i którzy oddadzą odpowiednio styl konkretnego komiksu (lub w naszym przypadku — osobowość danego bohatera).

DARIUS — „KREW NOXUSU”

Dla „Krwi Noxusu” chcieliśmy połączyć wyszukany styl grafiki z autorem, który będzie w stanie poradzić sobie z epickim militarnym dramatem. Graham McNeill pracował wcześniej nad wieloma rzeczami związanymi z Warhammerem nim dołączył do Riot, więc był dobrym wyborem dla komiksu o żołnierzach zamieszkujących Noxus. Sana Takeda wykonała natomiast realistyczne, ale dopracowane ilustracje przedstawiające trudne życie Noxian.

Komiks „Krew Noxusu” był również naszą próbą zdefiniowania regionu poprzez jego bohaterów: Darius, Draven i Quiletta mają inne spojrzenie na Noxus i jego ideały, które ukazywane są w komiksie.

NAMI — „W OTCHŁAŃ”

W komiksie Nami chcieliśmy zagłębić się w format zaprojektowany specjalnie dla urządzeń mobilnych: komiks przewijany pionowo. Jest on bardziej popularny w Azji, ale chcieliśmy zobaczyć jak gracze na całym świecie zareagują na komiks cyfrowy, który został zaprojektowany przede wszystkim w celu oglądania go na telefonach i w przeglądarkach.

Poprosiliśmy naszą graficzkę Vivianę Medeiros, żeby wykorzystała w „W otchłani” swoje doświadczenie z pracy w WebToons. Dołączyliśmy do tego Raylę Heide, żeby opowiedziała historię Nami, w której udaje się ona w podróż do podwodnego rowu, żeby odzyskać perłę i uratować swój lud. Ciągłe przewijanie sprawia, że fizyczne zanurzanie się Nami komponuje się z ruchami wykonywanymi przez czytelnika komiksu, co oddaje też zwiększającą się paranoję, izolację i introspektywny stan Nami, w miarę jak zanurza się coraz głębiej.

ZIGGS I JINX — „BARWNE MIASTO”

Ziggs i Jinx na pierwszy rzut oka mogą wyglądać jak tacy sami bohaterowie — oboje lubią wysadzać różne rzeczy. W „Barwnym mieście” chcieliśmy zagłębić się w to, jak mogłaby wyglądać przyjaźń między dwójką bohaterów, dla których wspólnym zainteresowaniem są materiały wybuchowe, pokazując interakcje między bohaterami, o które gracze prosili (była to też nasza pierwsza próba stworzenia dziwacznej drużyny, co jest jedną z największych tradycji w historii komiksów!).

Ponieważ Ziggs i Jinx są tak daleko od bycia poważnymi, jak to tylko możliwe, potrzebowaliśmy autora i grafika, którzy ujęliby ich szalone perypetie zarówno w dialogach, jak i w grafice. Fabio Moon i Dave Stewart stworzyli komiks, który jest bardziej kreskówkowy niż jakikolwiek inny komiks, który stworzyliśmy, a Anthony Burch wniósł do niego humor idealnie pasujący do dwóch największych czubków spośród bohaterów League.

MISS FORTUNE — „UŚMIECH FORTUNY”

Chcieliśmy wreszcie zbudować też komiks na podstawie jednej z kontynuowanych historii z Runeterry, więc zdecydowaliśmy się sprawdzić, co dzieje się z Miss Fortune po wydarzeniach z „Morza w Ogniu”. Komiks ten został stworzony techniką wykorzystaną po raz pierwszy przez Marvel: najpierw napisaliśmy historię, a grafik Ramon Perez zdecydował jak podzielić ją na panele i strony, a następnie autor Anthony Burch po raz kolejny przerobił dialogi, żeby lepiej dopasować je do rysunków.

Proces ten oznaczał, że „Uśmiech fortuny” został wysoce zoptymizowany dla urządzeń mobilnych — słowa są większe, obrazki są większe i ogólnie zapewnia on lepsze doświadczenie podczas czytania na telefonie. Nigdy nie musicie przybliżać widoku, żeby przeczytać tekst albo zobaczyć mniejsze detale panelu, jak ma to czasem miejsce z innymi komiksami o bardziej klasycznej kompozycji. Z drugiej strony oznacza to, że ma on bardzo nietradycyjny format na pulpicie, więc zastanawialiśmy się czy graczom łatwo będzie go czytać, czy może wyda się zbyt chaotyczny.

KOLEJNE KOMIKSY NADCHODZĄ

Praktycznie nie da się stworzyć komiksu, który będzie tak samo uwielbiany przez wszystkich, szczególnie w przypadku tak wielkiej międzynarodowej publiczności jaką są gracze League. Naszym celem w zespole komiksowym jest stworzenie wystarczająco zróżnicowanych (ale zawsze dopracowanych) komiksów, tak, żeby wszyscy, którzy chcą przeczytać komiks League, mogli znaleźć chociaż jeden, który pokochają.

Wiele się nauczyliśmy robiąc te komiksy, a szczególnie teraz, kiedy możemy dowiedzieć się od was, co podobało wam się najbardziej (nie zapomnijcie zostawić komentarza poniżej!). Chcemy wiedzieć jak nam idzie, jak czytacie (jakie platformy/urządzenia wykorzystujecie) i jak możemy ulepszać komiks cyfrowy jako medium, ponieważ dopiero zaczynamy.


Podziel się ze znajomymi!