PolscyGracze.pl

Cele poszczególnych pozycji z różnych momentach gry


Jakie są cele dla poszczególnych pozycji w różnych momentach gry? Czy role powinny być podobnie silne w każdym momencie gry, czy też niektóre z nich powinny być silniejsze? Chętnie poznam opinie na ten temat, ponieważ wydaje się, że projektanci chcą, aby krzywa mocy prowadzących była bardziej dopasowana do innych pozycji.


Celem jest, aby każda pozycja sprawiała wrażenie, że może w znaczący sposób wpłynąć na wynik gry. Ze względu na kształt mapy (smoki pojawiają się wcześniej w dolnej alei, Baron pojawia się później w górnej alei, środkowy może wędrować do innych alei itd.) dokładna równowaga we wszystkich momentach gry nie jest czymś, do czego dążymy. W rzeczywistości uważamy, że wyjątkowe krzywe mocy to dobra rzecz. Niewielkie różnice mocy w różnych momentach tworzą szerszy zakres decyzji i elementów strategicznych do rozważenia.

Analogicznie różne pozycje są i powinny być różnie traktowane z powodu atutów, które wnoszą do gry. Wspierający bez wątpienia są słabsi w pojedynkach 1 na 1 od środkowych, ale często zapewniają wizję pola walki, a użyteczność ich zestawów umiejętności staje się krytycznie ważna w miarę upływu gry. Innymi słowy, mają mniejszą bezpośrednią siłę bojową, dlatego dużo ważniejsze są ich atuty strategiczne.

Poza zróżnicowaniem mocy w zależności od pozycji uważamy, że przyrost mocy w trakcie gry jest zdrowym sposobem na zróżnicowanie wrażeń związanych z klasami bohaterów. Na przykład wśród strzelców łatwo jest rozróżnić bohaterów nękających we wczesnej fazie gry (Draven, Caitlyn) i bohaterów hiperskalujących się w późnej fazie gry (Vayne, Kog’Maw). To pomaga graczom wybrać między stylem, który im się podoba, a pasującym do drużyny, którą chcą stworzyć.

Jeśli chodzi o przedsezonowe zmiany przedmiotów dla strzelców, uważamy, że ich krzywa mocy w późnej fazie gry była nieco za ostra. Prowadziło to do sytuacji, w których gry kończyły się, zanim zdążyli oni osiągnąć skok mocy i z niego skorzystać. Zmieniliśmy więc przedmioty dla strzelców, aby umożliwić im wcześniejszy skok mocy, co miało bardziej odpowiadać realiom gry, zamiast dopasowywać ich do innych pozycji. W tym kierunku nastąpiła poprawa, ale nadal zamierzamy utrzymać ich krzywą mocy skierowaną w stronę późnej fazy gry.


Podziel się ze znajomymi!