Jakie są cele dla poszczególnych pozycji w różnych momentach gry? Czy role powinny być podobnie silne w każdym momencie gry, czy też niektóre z nich powinny być silniejsze? Chętnie poznam opinie na ten temat, ponieważ wydaje się, że projektanci chcą, aby krzywa mocy prowadzących była bardziej dopasowana do innych pozycji.
Analogicznie różne pozycje są i powinny być różnie traktowane z powodu atutów, które wnoszą do gry. Wspierający bez wątpienia są słabsi w pojedynkach 1 na 1 od środkowych, ale często zapewniają wizję pola walki, a użyteczność ich zestawów umiejętności staje się krytycznie ważna w miarę upływu gry. Innymi słowy, mają mniejszą bezpośrednią siłę bojową, dlatego dużo ważniejsze są ich atuty strategiczne.
Poza zróżnicowaniem mocy w zależności od pozycji uważamy, że przyrost mocy w trakcie gry jest zdrowym sposobem na zróżnicowanie wrażeń związanych z klasami bohaterów. Na przykład wśród strzelców łatwo jest rozróżnić bohaterów nękających we wczesnej fazie gry (Draven, Caitlyn) i bohaterów hiperskalujących się w późnej fazie gry (Vayne, Kog’Maw). To pomaga graczom wybrać między stylem, który im się podoba, a pasującym do drużyny, którą chcą stworzyć.
Jeśli chodzi o przedsezonowe zmiany przedmiotów dla strzelców, uważamy, że ich krzywa mocy w późnej fazie gry była nieco za ostra. Prowadziło to do sytuacji, w których gry kończyły się, zanim zdążyli oni osiągnąć skok mocy i z niego skorzystać. Zmieniliśmy więc przedmioty dla strzelców, aby umożliwić im wcześniejszy skok mocy, co miało bardziej odpowiadać realiom gry, zamiast dopasowywać ich do innych pozycji. W tym kierunku nastąpiła poprawa, ale nadal zamierzamy utrzymać ich krzywą mocy skierowaną w stronę późnej fazy gry.