Co dalej z URFem? Statystyki na TFT!


Historia na TFT niedługo zostanie dodana. Kiedy powróci URF?


Witam, a co z URF?

No tak, co z URF? Nie jesteśmy jeszcze gotowi wskazać konkretnego patcha, ale możecie spodziewać się, że jakaś forma trybu ARURF pojawi się do końca tego roku wraz z niewielkimi zmianami, które powinny się wam spodobać.

PS Pamiętacie, że URF po raz pierwszy pojawił się jako primaaprilisowy żart? Wiele się od tamtego czasu zmieniło. (Uwaga: film pokazuje starą mapę, starego Ryze’a i stare memy).

RIOT_MORT
Główny projektant gry

Co bierzecie pod uwagę, gdy postanawiacie, że bohater nie będzie miał many? (Moim głównym bohaterem jest Talon i denerwuje mnie, że muszę wracać do bazy, gdy nęka mnie Katarina, Zed, Vladimir i im podobni).

Bohaterowie dostają manę „z automatu” jako zużywający się zasób, który spełnia dwie funkcje:

  1. Sprawia, że rzucenie każdego zaklęcia wymaga podjęcia dodatkowej decyzji: „Czy to jest warte straty many?”.
  2. Daje nam wolnozużywający się środek, który co jakiś czas wymusza powrót do bazy.

Istnieje jednak wiele powodów, które mogą być przyczyną usunięcia many z zestawu bohatera:

  1. Bohater ma inny ważny zasób, którego musi używać (jak Gniew Gnara). W przypadku nowszych bohaterów mamy możliwość dodania drugiego zasobu (np. systemu pocisków Jinx), co pozwala im zachować manę. Takie rozwiązanie wykorzystujemy, gdy model lub podstawowa koncepcja bohatera opiera się na nowym lub innym niż mana zasobie.
  2. Nie chcemy, żeby rzucanie zaklęć wiązało się z ryzykiem zużywania czegoś, ponieważ zależy nam na bardziej agresywnym „spamowaniu” zaklęciami (jak w przypadku Riven i Garena). Taki model stosujemy w przypadku bohaterów, którzy muszą podejmować ryzyko, aby uzyskać przewagę, dlatego zwykle stosujemy go w przypadku delikatnych bohaterów walczących wręcz lub na bliski dystans. Natomiast nękający magowie, tacy jak Ziggs, byliby bardzo nieodpowiednimi kandydatami.
  3. Chcemy położyć nacisk na inny zużywający się zasób, na przykład na zdrowie w przypadku Mundo i Vlada. Doświadczenie pokazało, że nie jest to szczególnie atrakcyjny czy interesujący kierunek, więc nie tworzyliśmy kolejnych bohaterów w oparciu o model zużycia zdrowia. Znaczący koszt w zdrowiu sprawia, że rzucanie zaklęć jest związane z bardziej bezpośrednim ryzykiem (a nie rozłożonym w czasie), co zbyt często prowadzi do zaniechania czarów.
RIOTSCRUFFY
Główny projektant rozgrywki

Kiedy PT zyskają jakiś rodzaj historii meczów?

Już za chwilę! Właśnie testujemy pierwszą wersję historii meczów PT na serwerze testowym i jeśli wszystko dobrze pójdzie, uruchomimy ją w patchu 9.19. Gdy już zacznie działać, będziemy starali się ją doskonalić. Aktualizacji i bardziej dopracowanej wersji możecie spodziewać się kilka patchów później.

RIOT MAPLE NECTAR
Główny producent, rozgrywka, rozgrywka


Podziel się ze znajomymi!

0 Comments

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *