Counterplay oczami Riotu


Kontrowanie bohaterów – temat rzeka. Wiele osób narzeka na grę, właśnie ze względu na brak możliwości kontrowania danego bohatera, czy aby na pewno zrobiliśmy wszystko co w naszej mocy, aby zapobiec przewadze wroga? Oto jak Riot postrzega temat kontr-gry.

Dobrze byłoby porozmawiać odnośnie filozofii związanej z kontr-grą (counterplay).  Zacznijmy od stwierdzenia rzeczy oczywistych. Uważamy, że każdego bohatera powinniśmy w jakiś sposób móc skontrować. W ten sposób możemy udaremnić jego plany, przeciwstawić się jego działaniom i osiągnąć to co chcesz. To nie to samo, co wstawianie kontry w każdym możliwym momencie.

Bohaterowie jako całość powinni mieć kontr-grę, ale powinni móc poradzić sobie ze swoimi słabościami. Dobrym przykładem jest Q Nasusa. Jeżeli bohater znajduje się na topie i ma dużo stacków – otrzymał bonus od którego nie ma odwrotu. W pewien sposób można kontrować Nasusa, przykładowo trzymając go na dystans lub uniemożliwić mu stackowanie i kupowanie potrzebnych przedmiotów. Kontr-grę można podzielić na kilka części gry: jak mechanicznie wykorzystujesz umiejetności, jak grasz strategicznie, jakie przedmioty kupujesz, jakich bohaterów wybierasz. Czasami dyskusje odnośnie kontr skupiają się głównie na „czy mogę unikną umiejetności” i/lub „co mogę kupić, aby skontrować tego bohatera”. Mogą być to dobre typu kontr, jednak nie skupiajmy się tylko na nich, ponieważ są także inne opcje.


Podziel się ze znajomymi!