Digital Dragons 2017 w Krakowie


Reklama

Reprezentanci Blizzarda, Guerilla Games, Humble Bundle i Fig.co oraz Krzysztof Gonciarz dołączają do listy prelegantów Digital Dragons 2017 w Krakowie

Już tylko sześć tygodni dzieli nas od konferencji Digital Dragons 2017 organizowanej przez Krakowski Park Technologiczny. Zespół KPT ujawnił kolejne nazwiska gości, którzy w dniach 22-23 maja wygłoszą swoje prelekcje na tym największym w Europie Środkowej spotkaniu profesjonalistów branży gier wideo. Już od pierwszej, odbywającej się w 2012 roku edycji, wydarzenie to stanowi dla nich okazję do dzielenia się wiedzą techniczną, doświadczeniem w projektowaniu i tworzeniu gier oraz biznesowymi tajnikami działania ogromnego rynku rozrywki elektronicznej. Wszystko, co warto wiedzieć o profesjonalnym tworzeniu gier – od podstaw projektowania, przez sekrety sukcesu w finansowaniu społecznościowym, aż po globalną dystrybucję i współpracę z funduszami inwestycyjnymi – przedstawiane jest uczestnikom w esencjonalnej formie w ciągu dwóch dni trwania tego wyjątkowego wydarzenia. Oto, czego jeszcze można się spodziewać po tegorocznej edycji!

Co to znaczy być projektantem gier i co mieści się pod pojęciem game designu w 2017 roku? Nie ma chyba wielu lepszych osób do odpowiedzi na te pytania niż ktoś, kto pracował w zespole, dzięki któremu w ręce graczy trafiły majstersztyki takie jak Warcraft: The Burning Crusade i Legion czy też Diablo III: Reaper of Souls. Luis Barriga zajmuje stanowisko Game Directora w Blizzard Entertainment. Podczas swojej prezentacji na Digital Dragons 2017 skoncentruje się na przybliżeniu procesu powstawania gier w dużym, kreatywnym zespole gdzie każdy ze współpracowników wnosi do gry swoje własne pomysły – bo w takim właśnie modelu realizowane były wspomniane tytuły Blizzarda.

Cieszący się podobnym uznaniem za stworzenie jednego za najoryginalniejszych i najżywszych wirtualnych światów, zespół Guerilla Games zbiera pochwały od kolegów po fachu mediów i graczy po premierze Horizon: Zero Dawn. Paul van Grinsven to programista rozgrywki, dzięki któremu Aloy – rudowłosa bohaterka Horizon – przemierza w płynny i naturalny sposób tę niesamowitą scenerię, która nadała zupełnie nowego znaczenia określeniu „post-apokaliptyczny”.

Krzysztof Gonciarz, na stałe mieszkający w Japonii właściciel studia produkcji wideo Tofu Media, to jedna z najbardziej rozpoznawalnych polskich osobowości na YouTubie. Autor książek Wybuchające beczki – zrozumieć gry wideo oraz uznawanej za „biblię” ambitnych youtuberów Webshows – sekrety wideo w Internecie to twórca, który przetarł szlaki nowego medium dla profesjonalistów z Polski. Wielkie, globalne marki takie jak Intel, Pepsi, Huawei czy HBO cenią sobie współpracę z nim pozostawiając Krzysztofowi dużą wolność twórczą w realizowanych wspólnie kampaniach promocyjnych. Zdrowa, pozostawiająca przestrzeń na kreatywność współpraca między marką a influencerem to idea, którą twórca będzie promował wśród uczestników Digital Dragons.

Justin Bailey, CEO Fig Publishing, Inc, prowadzącego platformę Fig.co, gdzie finansowanie społecznościowe odbywa się na zasadzie inwestycji a dokładający się do produkcji staje się udziałowcem powstającego tytułu, chętnie opowie jak nowa usługa goniła i w 2017 roku przegoniła Kickstartera pod względem kwot zebranych na projekty gamingowe. Amerykańska firma bacznie przygląda się rynkowi europejskiemu. „Polska stała się jednym z najważniejszych miejsc na mapie światowego gamedevu. Cieszę się, że będę miał okazję przyjrzeć się temu wszystkiemu z bliska”, powiedział Bailey. Opowie uczestnikom konferencji o bieżących trendach w crowdfundingu i przybliży najkorzystniejsze opcje tym, którzy zastanawiają się nad takim modelem finansowania swoich projektów.

Na drugim, sprzedażowym końcu biznesowej machiny rynku gier, jest John Graham – współzałożyciel Humble Bundle, który ma do powiedzenia wiele na temat ekonomicznej dynamiki rynku gier, oraz o tym, jak ważne dla marki jest posiadanie własnej, wyraźnej osobowości, która może pozwolić nawet na przekucie jednorazowej wyprzedaży z wątkiem charytatywnym w sprawnie działający model biznesowy o wielomilionowej wartości.

Cała piątka gości, podobnie jak pozostałe wielkie nazwiska branży gier odwiedzające konferencje, takie jak Brenda Romero, Rami Ismail, czy Sam Lake, po przedstawieniu swych prezentacji pozostaną na miejscu, by porozmawiać z uczestnikami, honorując w ten sposób tradycję Digital Dragons, która czyni to wydarzenie wyjątkową okazją do networkingu.

Reklama

Podziel się ze znajomymi!