Esportowe podsumowanie września 2017


Świat biegnie, esport pędzi! Badania i raporty pokazują, że dobrze wie dokąd zmierza. Nad losami graczy pochylił się już Parlament Europejski, a fenomen esportu zadziwił parlamentarzystów ponoć bardziej od Brexitu. Co dalej: Coca-Cola w FIFA18, stylowi zawodnicy, finał Mistrzostw Polski ESL i więcej. Zapraszamy na esportowe podsumowanie września:

Parlament Europejski debatował o esporcie

Parlamentarzyści wysłuchali dwóch prezentacji. Towarzyszyły im media, eksperci i przedstawiciele esportu.

Parlamentarzyści wysłuchali dwóch prezentacji. Towarzyszyły im media, eksperci i przedstawiciele esportu.

Dnia 6 września członkom Parlamentu Europejskiego po raz pierwszy oficjalnie została przedstawiona kwestia esportu. Przedstawiciele największych europejskich organizacji: ESL, SK Gaming oraz Esport Integrity Coalition w trakcie dwóch konferencji z udziałem notabli przedstawili najważniejsze zagadnienia związane z przyszłością esportu i jego uregulowaniem prawnym. Wedle hiszpańskiego członka komisji ds. handlu międzynarodowego Santiago Fisas Ayxelà, kwestia esportu miała wywołać wśród parlamentarzystów większe poruszenie niż Brexit! Na razie nie możemy oczekiwać konkretnych ustaleń związanych z włączeniem esportu w proces legislacji takich jak: przyznanie mu statusu sportu, opodatkowania czy wsparcia ze strony Unii. Konferencja miała charakter introdukcyjny, natomiast na podstawie entuzjastycznych i pełnych zainteresowania głosów, wkrótce można spodziewać się kolejnych wydarzeń tego typu, popartych już konkretnymi działaniami ze strony ustawodawców.

Źródło: https://esportsobserver.com/esports-eu-parliament-discussion/

Milenialsi oglądają więcej esportu niż sportu tradycyjnego

Według raportu Limelight Networks “State of Online Video” mężczyźni w wieku 18-25 lat częściej wybierają oglądanie esportu od sportu tradycyjnego. Przeciętny użytkownik Internetu spędza na oglądaniu contentu online 5 godzin 45 minut tygodniowo. Statystykę zawyżają milenialsi; odbiorcy w UK i Niemczech na transmisje online przeznaczają średnio 4-7 godzin. Dla porównania ludzie w wieku 26-60 lat spędzają na oglądaniu średnio 1,5 godziny tygodniowo.
tabela oglądalności .png

“Wraz z ekspansją treści wideo online, widzowie oddalają się od tradycyjnych przekazów telewizyjnych, które nie są w stanie zapewnić im wygody i jakości dostępnej w sieci” –

MICHAEL MILLIGAN, SENIOR DIRECTOR W LIMELIGHT NETWORKS.

Wciąż najpopularniejszą treścią oglądaną online pozostają filmy i seriale.

Źródło: http://esports-marketing-blog.com/insights-consumers-viewing-habits-males-18-25-watch-esports-online-video-gaming-traditional-sports-programming/#.Wcz9TEyB1-U

Slang gamingowy wchodzi do szkół

Co oznacza dropnąć lootasellować itemazdobywać eqrushować na B?
Aby się dowiedzieć warto sięgnąć po najnowszy podręcznik języka polskiego, który wyjaśni część zawiłości. Język polski ewoluuje nieustannie, wiele słów, których brakuje w naszych słownikach czerpiemy z angielskiego. Jeszcze niedawno dziwne, obce, trochę pretensjonalne nazwy korporacyjnych stanowisk i procesów: Senior Account Executive, Junior Brand Manager, briefing, obecnie na nikim nie robią już wrażenia. Czy w przyszłości w razie wypadku na skuterze, ubezpieczyciel wypłaci nam odszkodowanie proporcjonalne do tego “ile damage’u zadał nam asfalt”?

Źródło: http://polygamia.pl/cze-cr-sellnalem-rekawice-bo-wczoraj-mialem-slaby-drop-zeszyt-cwiczen-z-jezyka-polskiego-mocno-zaskakuje/

Esport w piątce najpopularniejszych sportów w Niemczech

Po zainicjowaniu w sierpniu br. „Nielsen Esports24” – narzędzia do badań i analizy rynków esportowych, agencja Nielsen publikuje raport na temat niemieckich odbiorców wirtualnej rozgrywki. Według niego 23% Niemców określa siebie jako zainteresowanych esportem. Aż 62% z nich zamierza w przyszłości uczestniczyć w wydarzeniach esportowych – a tych w Niemczech nie brakuje.

Źródło: https://esportsobserver.com/interview-michael-heina-nielsen/

Coca-Cola po raz pierwszy w grze komputerowej

Producent najpopularniejszego napoju na świecie zdecydował się na jego umieszczenie w świecie wirtualnym. W najnowszej odsłonie gry FIFA 18, gracz będzie świadkiem scenki, w trakcie której młody kibic częstuje swojego idola – Alexa Huntera puszką Coli Zero. Następnie panowie wykonują wspólne selfie, wciąż eksponując produkt. Kontakt między The Coca-Cola Company a EA Sports – producentem gry, będzie wykraczać poza wirtualny świat. Logotypy gry i napoju mają znaleźć się na opakowaniach i w miejscach dystrybucji obu marek.

Źródło: http://www.polsatsport.pl/wiadomosc/2017-09-25/fifa-18-znany-koncern-po-raz-pierwszy-zdecydowal-sie-na-reklame-w-grze-wideo/

Moda przed monitorami: Jack & Jones ubierze team Astralis

Jedna z największych sieci sklepowych z modą męską Jack&Jones zawiązała ostatnio współpracę z topową drużyną CS:GO – Astralis. Współpraca będzie obejmować wypuszczenie serii ubrań firmowanych nazwą teamu, odziewanie drużyny, tworzenie wspólnych kolekcji, spotkania z entuzjastami obu marek itd. Do tej pory J&J zawierało kontrakty z indywidualnymi sportowcami: kierowcami F1 i piłkarzami. Współpraca z esportem jest dla marki naturalnym przedłużeniem tych działań.

Źródło: http://esports-marketing-blog.com/worlds-largest-retail-chain-menswear-just-entered-partnership-top-esports-team-astralis/#.Wc0Nz0yB1-U

Jagiellonia Białystok znalazła gracza na wirtualne boisko

Jagiellonia to już szósty klub piłkarski w Polsce, który postanowił zainwestować w esport. Za zwycięstwo w organizowanym 29 września białostockim mikroturnieju “Gram w grę FIFA 18” zwycięzca – Mikołaj Ambroziak zgarnął 3000 złotych, oraz otrzymał możliwość podpisania kontraktu z klubem.Poza Jagiellonią w esport inwestowały już wcześniej: Legia Warszawa, Piast Gliwice, Wisła Płock, GKS Tychy i Zagłębie Sosnowiec. Za granicą, szczególnie w Anglii i Niemczech taka praktyka jest już stosowana od dawna, a gracze esportowi występują w barwach największych klubów piłkarskich.

Źródło: http://www.polsatsport.pl/wiadomosc/2017-09-26/jagiellonia-bialystok-inwestuje-w-esport-zostan-jej-graczem/

ESL Mistrzostwa Polski rozstrzygnięte

17 września odbył się finał ESL Mistrzostwa Polski rozgrywany w Counter Strike: Global Offensive. Tytuł z zeszłego roku utrzymał Team Kinguin, mierząc się w finale z AGO Gaming i pokonując go 2:1. Kolejne miejsca zajęły drużyny ex-Pompa Team Black oraz PRIDE. Suma nagród wynosiła 60 000 złotych.

Źródło: http://pro.eslgaming.com/polska/sezon-15/csgo/news/team-kinguin-broni-tytulu-na-esl-mistrzostwach-polski/

kinguin.jpg

Podziel się ze znajomymi!