W ciągu ostatniego miesiąca niesamowitą aktywność w kierunku akcji charytatywnych wykazują osoby związane z internetami. W sumie zebranych zostało kilkaset tysięcy złotych i jak to zazwyczaj bywa, z poważnymi kwotami przyszły również kontrowersje. Zapraszam
Na przełomie grudnia 2014 i stycznia 2015 mieliśmy cztery duże akcje charytatywne zorganizowane przez ludzi związanych z internetem, zazwyczaj byli to youtuberzy lub streamerzy. Udało się zebrać w sumie około 270 tyś. Kwota robi wrażenie, ale po kolei.
Jako pierwsi (mam na myśli ciąg podobnych akcji a krótkim odstępie czasu), jeszcze w zeszłym roku przykład dali youtuberzy – LachuHQ oraz Jcobplay. Pomysł był prosty, zorganizować
72 godzinny stream, podczas którego będą zbierane pieniądze na Dom Dziecka w Cieszynie. Cel nie był duży – 1500zł. Półtora tysiąca pękło w dosłownie chwilę, a akcje zamknęła kwota 72 tysięcy złotych. Nie byłoby to możliwe, gdyby w trakcje trwania streamu nie dołączyli się inni, równie znani twórcy, o których wspomnę później.
Następnie mieliśmy akcję kolejnego youtubera – Rezigiusz. Jak większość rozpoznawalnych osób nagrywających filmy posiada on własny sklep z koszulkami, bluzami oraz kubkami. Rezi postanowił, że pieniądze uzyskane ze sprzedaży z dnia 31 grudnia zostaną przekazane szpitalowi w Jastrzębiu Zdrój. W jeden dzień udało się zebrać, uwaga… 112 tysięcy złotych.
Skoro oni mogą, to dlaczego nie ja? Zapewne tak myśląc kolejna osoba z polskiego youtube – Stuu zorganizowała charytatywny, 24 godzinny livestream. Tym razem nie obyło się bez problemów technicznych, cóż bywa. Cel zakładał 50 tysięcy, w trakcie trwania eventu został zmniejszony do 20. Ludzie po raz kolejny pokazali jak wielkie są ich serca i udało się zgromadzić 30 tysięcy złotych.
Ostatnie wydarzenie tego typu miało miejsce wczoraj i było ściśle związane z WOŚP. 17 streamerów z ekipy Ja,Rock postanowiło wesprzeć akcję Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy i zorganizować 24 godzinny live, zmieniając się co jakiś czas. Celem było uzbieranie 30 tysięcy, jednak i w tym przypadku ludzie przegonili oczekiwania i akcja została zamknięta w okolicach 55 tysięcy złotych. Livestream za pośrednictwem Hitbox.tv w jednym czasie oglądało nawet 22 tysiące osób.
Zostaniemy jeszcze przez chwilę przy temacie Hitboxa, otóż serwis ten postanowił podwoić dochody z reklam transmitowanych podczas livestreamu Ja,Rock. Naprawdę miły gest i zdecydowanie warty wspomnienia. W sumie udało się uzbierać dodatkowe 5 tysięcy!
To wszystko wydarzyło się w przeciągu miesiąca i napawa wielkim optymizmem. Pojawiło się co prawda nieco kontrowersji. Ludzie zarzucali głównie fakt, że głównym celem organizatorów nie jest pomoc innym a wypromowanie siebie. Naprawdę nie rozumiem, po co sączyć jad w takich sprawach. Zostawiam to wam do przemyślenia. Na koniec wspomnę o innych osobach, które wspierały bądź nagłaśniały wspomniane akcje, byli to SA Wardega, Isamu, Gimper, TheNitroZyniak, Kamykhd.