Wiodący twórcy gier zaczynają już wykorzystywać platformę NVIDIA RTX. Pierwsze efekty zobaczymy w grach Battlefield V oraz Shadow of the Tomb Raider
Po zaprezentowaniu pierwszych kart graficznych dla graczy GeForce RTX™ opartych na architekturze NVIDIA Turing™, firma NVIDIA ujawniła listę gier, w tym m.in. Battlefield™ V oraz Shadow of the Tomb Raider, wykorzystujących możliwości platformy NVIDIA RTX™, która umożliwia zastosowanie techniki raytracingu w czasie rzeczywistym oraz całkowicie nowej funkcji przetwarzania obrazu za pomocą sztucznej inteligencji.
Platforma NVIDIA RTX szybko stała się branżowych standardem technologii raytracingu w czasie rzeczywistym i sztucznej inteligencji w grach. Nowe rdzenie RT architektury Turing umożliwiają raytracing w czasie rzeczywistym obiektów i środowisk z fizycznie dokładnymi cieniami, odbiciami i załamaniami światła oraz globalnym oświetleniem.
„Platforma NVIDIA RTX i karty graficzne GeForce RTX z serii 20 zapewniają raytracing w czasie rzeczywistym w grach 10 lat wcześniej, niż ktokolwiek się spodziewał”, powiedział Tony Tamasi, wiceprezes ds. treści i technologii w firmie NVIDIA. „Dzięki interfejsowi SI i sprzętowej akceleracji promieni światła wbudowanych w karty graficzne GeForce RTX, gry wykorzystujące te futurystyczne techniki wkrótce trafią na nasze komputery”.
Platformie NVIDIA RTX towarzyszy rozbudowany zestaw narzędzi, za pomocą których twórcy gier mogą dodawać efekty raytracingu i SI do swoich tytułów, w tym sprzętowe i programowe rozwiązania umożliwiające stosowanie nowoczesnych programowalnych shaderów, efektów opartych na raytracingu i przetwarzania wykorzystującego algorytmy głębokiego uczenia się. Platforma NVIDIA RTX obsługuje nowy interfejs API DirectX Raytracing (DXR) firmy Microsoft, gry wykorzystujące tę technologie z interfejsami API Windows lub Vulkan oraz akcelerację sprzętową zintegrowaną z architekturą NVIDIA Turing.
„GeForce RTX i architektura NVIDIA Turing stanowią zadziwiająco potężne fundamenty do tworzenia gier, po raz pierwszy w historii łącząc akcelerację raytracingu, sprzęt przyspieszający sztuczną inteligencję oraz programowalne cieniowanie w jednym procesorze graficznym”, powiedział Tim Sweeney, dyrektor generalny Epic Games.
Raytracing w czasie rzeczywistym zyskuje popularność z grach
Gry, które wykorzystają technologię raytracingu w czasie rzeczywistym to m.in.:
- Assetto Corsa Competizione od Kunos Simulazioni/505 Games
- Atomic Heart od Mundfish
- Battlefield V od EA/DICE
- Control od Remedy Entertainment/505 Games
- Enlisted od Gaijin Entertainment/Darkflow Software
- Justice od NetEase
- JX3 od Kingsoft
- MechWarrior 5: Mercenaries od Piranha Games
- Metro Exodus od 4A Games
- ProjectDH od devCAT firmy Nexon
- Shadow of the Tomb Raider od Square Enix/Eidos-Montréal/Crystal Dynamics/Nixxes
Karty graficzne GeForce RTX, oparte na rdzeniach tensorowych architektury Turing, które wykonują błyskawiczne obliczenia sieci neuronowych, obsługują również technikę Deep Learning Super-Sampling (DLSS), w której stosuje się algorytmy głębokiego uczenia się oraz sztucznej inteligencji do poprawy renderowanego obrazu, co owocuje wysoką precyzją i wyrazistością krawędzi obiektów w grach.
Rosnąca popularność techniki DLSS w grach
Technika DLSS zostanie zaimplementowana m.in. w następujących tytułach:
- Ark: Survival Evolved od Studio Wildcard
- Atomic Heart od Mundfish
- Dauntless od Phoenix Labs
- Final Fantasy XV od Square Enix
- Fractured Lands od Unbroken Studios
- Hitman 2 od IO Interactive/Warner Bros.
- Islands of Nyne od Define Human Studios
- Justice od NetEase
- JX3 od Kingsoft
- MechWarrior 5: Mercenaries od Piranha Games
- PlayerUnknown’s Battlegrounds od PUBG Corp.
- Remnant: From the Ashes od Arc Games
- Serious Sam 4: Planet Badass od Croteam/Devolver Digital
- Shadow of the Tomb Raider od Square Enix/Eidos-Montréal/Crystal Dynamics/Nixxes
- The Forge Arena od Freezing Raccoon Studios
- We Happy Few od Compulsion Games/Gearbox
Wsparcie największych deweloperów z branży
Wiele najważniejszych firm z branży gier komputerowych oraz szereg deweloperów profesjonalnych aplikacji renderujących, takich jak firmy Adobe, Autodesk i Pixar, zadeklarowało już wsparcie dla platformy NVIDIA RTX:
- „Dzięki GeForce RTX przyszłość nadeszła już dziś – NVIDIA całkowicie odmienia techniki grafiki komputerowej, umożliwiając raytracing w czasie rzeczywistym. Dzięki platformie NVIDIA RTX po raz pierwszy zyskaliśmy możliwość integracji globalnego oświetlenia w czasie rzeczywistym w naszym silniku, używanym w przygotowywanej przez nas grze Metro Exodus. W ten sposób osiągnęliśmy realistyczne symulacje oświetlenia, jakich nie widziano dotychczas w grafice generowanej w czasie rzeczywistym”. — Oleksandr Shyshkovtsov, dyrektor ds. technologii w firmie 4A Games
- „Nasza współpraca z firmą NVIDIA podczas tworzenia gry Rise of the Tomb Raider była bardzo owocna. Teraz z przyjemnością informujemy, że dzięki technologii NVIDIA RTX, Shadow of the Tomb Raider będzie adekwatnie do swojej nazwy zawierać cienie generowane w czasie rzeczywistym”. — Rich Briggs, dyrektor marki w firmie Crystal Dynamics
- „Dla producentów gier GeForce RTX firmy NVIDIA jest bardzo ekscytującym produktem. Przed nami przyszłość, w której gry są bardziej realistyczne i bardziej wciągające. To doskonały czas dla graczy komputerowych”. – Klemens Kundratitz, dyrektor generalny w firmie Deep Silver
- „Fani serii Battlefield oczekują, że będziemy bić rekordy jakości oprawy graficznej, a nowa platforma NVIDIA RTX pozwala nam dotrzymać tego zobowiązania. Nasza inwestycja w platformę RTX pozwoli nam dokonać ogromnego skoku jakościowego. Battlefield będzie wyglądać znacznie bardziej realistycznie i dynamicznie na komputerach PC”. — Christian Holmquist, dyrektor techniczny firmy DICE
- „Architektura Turing firmy NVIDIA pozwoliła nam przełamać barierę fotorealizmu, z którą dotychczas borykały się techniki rasteryzacyjne obecnej generacji”. — Kim Libreri, dyrektor ds. technologii w firmie Epic Games
- „DLSS zapewnia oszałamiającą jakość obrazu, wygładzając krawędzie renderowanych obiektów w niespotykany dotąd sposób. W grach MMORPG zastosowanie sztucznej inteligencji w technikach antyaliasingu zapewnia dużo lepsze doznania w grach – to doskonały sposób na wykorzystanie rdzeni tensorowych GeForce RTX w praktyce”. — Kris Guo, wiceprezes studia Kingsoft
- „Integracja raytracingu w grze Atomic Heart za pomocą użyciu platformy NVIDIA RTX była niezwykle prostym zadaniem. Jak zawsze, firma NVIDIA dostarczyła nam doskonały zestaw narzędzi oraz wiedzę, a GeForce RTX zapewnił niezbędną moc”. — Robert Bagratuni, dyrektor generalny firmy Mundfish
- „Procesor graficzny GeForce RTX pozwolił nam wdrożyć technikę raytracingu w czasie rzeczywistym w grze Justice, a efekt końcowy powoduje opad szczęki. Dzięki oprogramowaniu GeForce RTX raytracing w czasie rzeczywistym stał się rzeczywistością na 10 lat przed spodziewanym terminem”. — ZhiPeng Hu, dyrektor generalny NetEase LeiHuo Studio
- „Raytracing w czasie rzeczywistym był zawsze czymś pożądanym, ale niedostępnym w grach. Karty GeForce RTX zmieniają ten stan rzeczy. Cienie, refleksy, załamania światła i okluzja otoczenia są zachwycające – dosłownie odmieniają wygląd gier”. — Donggun Kim, producent gry ProjectDH w NEXON Korea devCAT Studio
- „Studio Nixxes Software może pochwalić się długą historią współpracy z firmą NVIDIA. Jesteśmy podekscytowani, że możemy kontynuować tę tradycję, integrując cienie w czasie rzeczywistym renderowane za pomocą techniki raytracingu w grze Shadow of the Tomb Raider”. — Jurjen Katsman, dyrektor generalny studia Nixxes Software BV.