Mel – umiejętności

League of Legends

Reklama

Poznaliśmy umiejętności najnowszej bohaterki League of Legends Mel.


Mel Medarda jest uznawana za spadkobierczynię rodu Medarda, niegdyś najpotężniejszego w Noxusie. To na pozór uprzejma arystokratka, ale pod zasłoną dobrych manier kryje się uzdolniona polityczka, której ambicją jest zdobycie wiedzy o każdym, kogo spotka.

Wilk i lis — oba potrzebne, oba nieubłagane.

Video

Po spotkaniu z tajemniczą Czarną Różą Mel odkrywa, jak daleko siegały oszustwa jej matki, i po raz pierwszy staje wobec sytuacji, która potencjalnie może wymknąć się jej spod kontroli. Mając w zanadrzu nowo odkryte magiczne umiejętności, wybiera się w morską podróż do domu, by poznać odpowiedzi — mimo licznych prób stłumienia jej wewnętrznego ognia w gębi duszy Mel wciąż jest buntowniczką.

Umiejętności Mel

Umiejętność bierna — Dojmująca Jasność

Po każdym użyciu umiejętności Mel zyskuje 3 dodatkowe pociski do swojego następnego ataku podstawowego, maksymalnie dziewięć.

Gdy Mel zadaje obrażenia od umiejętności i ataku, nakłada Przytłoczenie, które kumuluje obrażenia, aby wykończyć wroga. Gdy wróg zostanie trafiony przez Mel wystarczającą liczbą obrażeń Przytłoczenia, by go zabić, skumulowane ładunki zostają zużyte podczas wykańczania wroga.

Q — Świetlista Salwa

Mel wystrzeliwuje serię pocisków, które wybuchają w lokalizacji wroga, zadając wielokrotne obrażenia wrogom znajdującym się w tym obszarze.

W — Odbicie

Mel zyskuje prędkość ruchu oraz tworzy wokół siebie barierę, która odbija wrogie pociski w kierunku przeciwników i chroni przed obrażeniami.

E — Słoneczne Unieruchomienie

Mel wystrzeliwuje świetlistą kulę, która unieruchamia wrogów w środku i nakłada obrażenia rozłożone w czasie oraz spowolnienie na otaczającym obszarze.

R — Złote Zaćmienie

Mel uderza wszystkich wrogów oznaczonych Przytłoczeniem niezależnie od odległości, zadając dodatkowe obrażenia za każdy ładunek Przytłoczenia.

Wyższe poziomy Złotego Zaćmienia zwiększają obrażenia zadawane przez Przytłoczenie.

Mel FAQ

  • Mel po raz pierwszy pojawiła się w Arcane. Czy możecie powiedzieć coś o procesie adaptowania Mel jako grywalnego bohatera w grze?
    • Po raz pierwszy zobaczyliśmy Mel w pierwszym sezonie Arcane, ale przymiarki do wprowadzenia jej na Summoner’s Rift zaczęły się wcześniej, czyli już podczas produkcji serialu. Nie mieliśmy żadnych szczegółów dotyczących tego, jak wykorzystuje swoje moce poza tym, że będzie w stanie ochronić się przed wybuchem na zakończenie pierwszego sezonu, oraz ogólnym wrażeniem tworzonym przez tę złotą, jakby mackowatą wizualizację. A ponieważ nigdy nie pokazaliśmy wyraźnie jej mocy w pierwszym sezonie, projekt został odłożony do momentu, aż zostaną ujawnione w drugim sezonie.W 2023 roku po tym, gdy uzyskaliśmy więcej informacji o tym, jak jej moce wpiszą się w całą historię Arcane, przeprowadziliśmy kilka eksperymentów technicznych i znaleźliśmy sposób na odbijanie pocisków. Widzieliśmy, jak fajnie to działa, i chociaż wcale nie było to proste, poinformowaliśmy zespół Arcane o tym ekscytującym kierunku i odłożyliśmy projekt z zamiarem wrócenia do niego w 2024 roku.

      Na początku 2024 roku zaczęliśmy regularnie spotykać się z zespołem Arcane, aby wspólnie zaplanować postać i wymienić się swoimi dotychczasowymi pracami. Scenarzyści okazali się świetnymi partnerami i zawsze byli bardzo podekscytowani nowymi wersjami Mel; a nawet starali się zwizualizować nam jej moce, aby uzyskać większe podobieństwo.

      Mel, którą widzimy w grze, pochodzi z okresu fabuły nieco późniejszego niż wydarzenia w Arcane, jest więc trochę silniejsza niż w serialu.

 

  • Jakie cele przyświecały wam przy projektowaniu Mel?
    • Mieliśmy wiele celów: 1. uzasadniona zbieżność z jej mocami i postacią z serialu, 2.  ciekawy mag, którym każdy może grać, zarówno gracz grający w League od lat, jak i ktoś, kto zaczął grać po obejrzeniu Arcane, 3. wyposażenie jej w zupełnie wyjątkową moc odróżniającą ją od reszty naszego składu i 4. zapewnienie, że będzie elegancka i olśniewająca. Chcieliśmy stworzyć bohaterkę, którą pokochaliby gracze Lux i Morgany — to miał być taki powrót do klasycznego maga w nowoczesnym ujęciu.Mieliśmy nadzieję, że wielu powracających graczy zechce nią zagrać po obejrzeniu jej w Arcane. Miało to wpływ na wiele naszych decyzji i zaprojektowanie niższego progu opanowania umiejętności, tak by znajomi mówili wam „pewnie, wypróbuj ją”, gdy zapytacie, jak się nią gra, a nie „eee, jest za trudna, lepiej weź kogoś innego”.

      Również w związku z tym pozwoliliśmy, aby dość łatwo było częściowo trafiać jej umiejętnościami z bezpiecznej odległości. Nie chcemy nagradzać was za pudłowanie, ale z radością dajemy wam trochę forów, gdy się uczycie. Dopilnowaliśmy też, aby odbijanie wrogich pocisków sprowadzało się do naciśnięcia przycisku we właściwym momencie; nie musicie wiedzieć, jak działają umiejętności przeciwników, tylko skupić się na odpowiednim czasie reakcji.

      Bardzo nam też zależało na sprawiedliwości. Chcieliśmy, aby wrogowie mogli „zbudować odporność na magię” i powstrzymać zadawane przez nią obrażenia; osiągnęliśmy to, przekształcając odbijane przez nią pociski w obrażenia magiczne i obniżając ich siłę w początkowej fazie gry poprzez skalowanie tych obrażeń w zależności od jej poziomu i mocy umiejętności. Nie aktywuje też żadnych przedmiotów z efektami przy trafieniu należących do oryginalnego rzucającego, więc traci wiele mocy, bo nie nakłada efektów Blasku i podobnych.

      Nie chcieliśmy, aby miała wiele konkretnych dopasowań, takich gdy jej odbijanie działa tylko wobec niektórych wrogów, a w przypadku innych jest bezużyteczne. Upewniliśmy się, że zawsze ma dobry klawisz do obrony, dając jej blokowanie nadlatujących obrażeń i zapewniając jej prędkość ruchu, gdy użyje Odbicia, by mogła zmienić pozycję, nawet gdy nie ma pocisków do odbijania. Wierzcie lub nie, ale Mel przez długi czas miała doskok po Odbiciu, jednak z uwagi na uzasadnione obawy o uczciwość zmieniliśmy ten projekt.

 

  • Do jakiej roli została przystosowana i czy można nią grać w innych rolach?
    • Mel powstała jako środkowy i wspierający mag. Spodziewamy się, że projekt jej zestawu będzie promował ją bardziej jako środkowego niż wspierającego w grze na wysokim poziomie ze względu na koncentrację na obrażeniach, ale pracujemy również nad tym, aby rola wspierającego też była dobrym wyborem.

 

  • Jak opisalibyście styl rozgrywki Mel? Warto podkreślić jakieś konkretne interakcje?
    • Gry Mel łatwo się nauczyć, trudno zostać jej mistrzem. Pomoc drużynie z jej umiejętnościami jest dość łatwa; Q Mel, Świetlista Salwa, wysyła do 10 pocisków, które wybuchają wokół celu, i ma daleki zasięg. Jest duża szansa, chociaż kilka w nich trafi w cel. Jej E, Słoneczne Spowolnienie, wysyła kulę emanującą słoneczną energią, która spowalnia wrogów i zadaje im obrażenia, więc nawet jeśli nie uda się unieruchomić celu w samym środku, można uzyskać niewielką kontrolę tłumu i trochę obrażeń.Jej superumiejętność, Złote Zaćmienie, trafia wszystkie cele oznaczone bierną umiejętnością Przytłoczenie; nie można nie trafić superumiejętnością. A skoro jesteśmy już przy umiejętności biernej, Dojmującej Jasności, dopilnowaliśmy, by zadawanie ostatnich ciosów było superłatwe, dzięki czemu możecie skupić się na PvP, zamiast pocić się nad ustrzeleniem stwora oblężniczego za pomocą mizernego ataku podstawowego maga.

      Jednak żeby być prowadzącym w grze, trzeba trafiać we właściwe miejsca, przewidywać ruchy przeciwników i zwracać uwagę na kumulacje umiejętności biernej na różnych celach, aby mocno uderzyć superumiejętnością. Jej W, Odbicie, odbija pociski i chroni przed obrażeniami z wyłączeniem tych zadawanych przez budowle. To duża siła dostępna za naciśnięciem jednego przycisku, jednak niewiele zdziała, jeśli nie blokujecie lub nie odbijacie cennych zaklęć.

      Główne elementy ekspresji umiejętności Mel polegają na trafieniu wszystkimi pociskami Q, uderzeniu środkiem E, odbiciu kluczowych zaklęć, gdy lecą w waszym kierunku, i poczekaniu, aż kumulacje Przytłoczenia przekroczą próg zabójstwa. I pamiętajcie o atakach podstawowych — każde użycie zapewnia trzy ładunki Dojmującej Jasności w formie dodatkowych pocisków podczas następnego ataku. Ten efekt może skumulować się trzykrotnie, zapewniając przy następnym ataku dziewięć dodatkowych pocisków.

 

  • Jakieś rady, jak grać jako Mel?
    • Q Mel nie zadaje zbyt wielu obrażeń, jeśli większość pocisków spudłuje. Starajcie się przewidzieć, gdzie przemieści się przeciwnik, i bierzcie to pod uwagę, celując, aby zadać więcej obrażeń.Za każdym razem, gdy użyjecie umiejętności, następny atak wysyła dodatkowe pociski, które nakładają kumulacje biernego Przytłoczenia. Superumiejętność zadaje tym więcej obrażeń, im więcej ładunków Przytłoczenia nałożono na wroga, więc warto atakować po użyciu umiejętności.

      Wciśnięcie umiejętności W tak, aby odbić najważniejsze umiejętności wroga, jest kluczem do ogrania przeciwników. Odbicie superumiejętności Seraphine jest znacznie bardziej wartościowe niż zablokowanie ataku podstawowego zbłąkanego obrońcy.

 

  • Jakieś rady, jak grać przeciwko Mel?
    • Mel potrzebuje czasu, by zadać obrażenia, i można to wykorzystać. Gdy was trafi i zacznie nakładać kumulacje Przytłoczenia, wycofajcie się, nim nałoży ich zbyt dużo i zabije was swoją superumiejętnością, albo idźcie na całości i zabijcie ją, zanim zwiększy kumulację Przytłoczenia i was załatwi.Każdy atak i umiejętność Mel aktywują Przytłoczenie i mogą was zabić, jeśli macie mało zdrowia, więc bądźcie ostrożni, gdy macie go mało. Wycofajcie się i wyleczcie albo przygotujcie umiejętności obronne. Tarcze i Linia Życia są bardzo skuteczne przeciwko Mel, która wykorzystuje progi zdrowia, by uzyskać zabójstwo. I oczywiście zawsze skuteczna jest odporność na magię.

      Umiejętność W Mel, Odbicie, odbija pociski, co może być dosyć zniechęcające. Ale Odbicie ma dość długi czas odnowienia, więc postarajcie się to wykorzystać. Gdy użyje Odbicia, będzie łatwym celem przez mniej więcej jedną falę we wczesnej fazie gry. Spróbujcie użyć jakiejś umiejętności na przynętę lub zmusić ją do użycia Odbicia frontalnym atakiem.

 

  • Czy w procesie projektowania Mel pojawiły się jakieś niespodziewane wyzwania? Czy macie jakieś ciekawostki, którymi chcecie się podzielić?
    • Testowaliśmy wiele różnych wersji odbijania. Jedną była umiejętność bierna w stylu Malzahara, gdy odbijany byłby następny nadlatujący pocisk, ale trudno byłoby jej działać zgodnie z przeznaczeniem, nie blokując ostatnich trafień stworów niczym troll.Kolejną była bańka do umieszczenia na ziemi. Były nawet zaklęcia zaprojektowane dla Mel, aby mogła sama odbijać tę bańkę.  Ale tu również pojawiał się problem uniemożliwiania zadawania ostatniego ciosu wrogom i generalnie było to dość szalone zagrożenie (wyobraźcie sobie, że nie moglibyście użyć umiejętności, gdy Mel jest blisko kogokolwiek na ekranie).

      Objęcie odbiciem sojuszników mogłoby być tylko superumiejętnością, ale taka superumiejętność byłaby też trudna do używania i często by się całkowicie marnowała, gdyby wróg nie użył akurat swoich umiejętności. Po wielu testach i próbach doszliśmy do wniosku, że najlepszą wersją Odbicia jest ta, która działa tylko wokół niej.

Reklama
Czytaj więcej