Micropatche i filozofia hotfixów


Reklama

Hotfixy i micropatche – dzisiaj to właśnie na nich się skupimy i na ostatnich poprawkach Janny. Riot tłumaczy jak kiedyś przebiegał ten proces i jak to wygląda dzisiaj.

Ostatnie hotfixy Janny wywołały małe poruszenie wśród graczy. Na początku bieżącego roku otrzymaliśmy technologię micropatchy, która pozwala nam na stworzenie zmian i wysłanie ich w bardzo krótkim czasie, zazwyczaj jest to godzina lub dwie. Było to spore usprawnienie dla całego procesu hotfixów.

Wcześniej takie zmiany były bardzo czasochłonne. Najpierw musieliśmy wprowadzić zmiany, co też wymagało kilkugodzinnego testu działu jakości, a potem członkowie zespołu wydawniczego potrzebowali nawet jednego dnia, aby zmiany wysłać do siedemdziesięciu pięciu osób na całym świecie. Było to bardzo nieporęczne i ograniczało zdolność reagowania na takie sprawy. Musieliśmy być pewni w 100% tych zmian, aby nic się nie popsuło, ponieważ nie mogliśmy po prostu cofnąć ich bez powyższego procesu. Nie mogliśmy także takich zmian dokonywać w piątek, ponieważ musielibyśmy czekać cały weekend na wydanie kolejnych poprawek w poniedziałek, gdyby okazało się, że coś poszło nie tak.

Równowaga hotfixów jest niezwykle wydajna, ale także niebezpieczna. Zbyt wiele hotfixów oznacza, że nadal coś jest nie tak. W przypadku nowych bohaterów i reworków czasami wolimy odpuścić, ale gdy widzimy, że wszystko zmierza w złym kierunku i jest poniżej/powyżej dopuszczalnej normy, wtedy zaczynamy reagować. Warto jest się lepiej przyjrzeć ostatnim zmianom Janny.

Zielony pasek oznacza, że ilość wygranych gier Janny od ostatniego patcha zwiększyło się o 2,7% do 58,8%. Byliśmy skłonni do tego, aby wypuścić ją silną i w przypadku dalszych wątpliwości wypuszczać hotfixy.

Powyższy screen obrazuje dzień po pierwszym hotfixie. Powyższe informacje wskazują na to, że pierwszy hotfix sprowadził Jannę do ziemi, a czerwony pasek pokazuje, że na wszystkich dywizjach bohaterka wygrywała 56,4% gier, a na wysokich 56,1%. Oczywiście nie bazujemy tylko na winratio, ale jest to jeden z głównych czynników.

Reklama

Podziel się ze znajomymi!