Niebieska Esencja i poziom konta — aktualizacja

Wprowadzamy pewne zmiany dotyczące nagród Przepustki bojowej i poziomu kont.
Cześć wszystkim. Tu Meddler z informacjami na temat tempa zdobywania Niebieskiej Esencji i PD na koncie po premierze sezonu.
W skrócie: Zdecydowanie daliśmy ciała w tym temacie. W przypadku wielu z was wartości, które wypuściliśmy, są dalekie od tego, jakie powinny być. W patchach 25.S1.2 i 25.S1.3 będziemy wprowadzać konieczne poprawki.
Chcemy przedstawić szczegóły, więc powiemy kolejno:
- Jakie były założenia
- Co poszło nie tak
- Co konkretnie poprawimy
- Jakie były przyczyny problemów
Jakie były założenia
Przechodząc na nowy model sezonów, chcieliśmy zachować tempo zdobywania Niebieskiej Esencji na takim samym lub nieco wyższym poziomie dla wszystkich graczy. Nowi i okazjonalni gracze powinni zaś zauważyć dość istotne wzrosty. Chcieliśmy, aby zdobywana NE pojawiała się w nowej Przepustce jako część uproszczonego systemu nagród League, przy czym NE z Przepustki miała w założeniach co najmniej kompensować wszelkie jej straty w innych miejscach.
Jeśli chodzi o poziom konta, nie zamierzaliśmy zmieniać liczby gier potrzebnych do uzyskania dostępu do kolejki rankingowej, a w przypadku graczy, którzy cenią poziom konta i związane z nim ikony, zmieniać tempa podnoszenia poziomu konta.
Co poszło nie tak
Zauważyliśmy jednak kilka problemów. W przypadku wielu graczy tempo pozyskiwania NE jest obecnie znacznie niższe. Znacznie więcej czasu (o około 30%) zajmuje też dojście od poziomu 1 do 30 i uzyskanie dostępu do kolejki rankingowej. I wreszcie nie poinformowaliśmy, że kapsuły bohaterów z nagród za poziom konta (po poziomie 30) zostały przeniesione do Przepustki, gdy omawialiśmy inne zmiany w listopadzie.
Badając problem z NE, zauważyliśmy następujące prawidłowości pojawiające się w różnych grupach graczy. Ponieważ wcześniejsze tempo zdobywania NE i postępy w nowej Przepustce bojowej mogą różnić się w zależności od skuteczności wykonywania misji, na potrzeby dalszych rozważań omówimy tu cztery przykłady graczy w różnym stopniu angażujących się w grę na przestrzeni dwóch miesięcy.
Na tym wykresie „Niski” odnosi się do graczy, którzy mało grali w ramach Przepustki, „Średni” do graczy grających okazjonalnie, „Wysoki” do graczy grających regularnie, a „Superwysoki” do graczy, którzy bardzo sumiennie kończyli misje Przepustki i kamienie milowe. Większość graczy znalazła się w granicach kategorii „Średni” z niewielkimi wychyleniami zawartości w kierunku „Średni-Wysoki”.
Mówiąc w skrócie, zmiany zadziałały zgodnie z planem w przypadku mniej zaangażowanych w grę graczy (często, choć nie zawsze, w przypadku graczy okazjonalnych), ale zdecydowanie rozjechaliśmy się z założeniami, jeśli chodzi o wielu innych graczy, w tym tych, którzy dużo grają.
Co konkretnie poprawimy
Po pierwsze, jeśli chodzi o tempo zdobywania NE, zamierzamy zdecydowanie podnieść współczynnik zdobywania NE w darmowej Przepustce, jak pokazano w tabeli poniżej. Mówiąc w skrócie, podnosimy całkowitą ilość NE z kamieni milowych z 4750 do 9000 jednostek i z powtarzalnych kamieni milowych epilogu z 50 do 750 NE. Zmiany dotyczące epilogu powinny wejść w życie w patchu 25.S1.2.
Wszystkie zmiany pokazane w tabeli poniżej zostaną wprowadzone przed uruchomieniem 2 aktu Przepustki.
Ponieważ 1 akt Przepustki jest już aktywny i duża liczba graczy zdobyła kamienie milowe oraz NE, nie jesteśmy w stanie skorygować nagród za kamienie milowe w tym akcie. Dlatego przyznamy 4250 NE poprzez jednorazową, łatwą do ukończenia misję, która pojawi się najdalej w patchu 25.S1.3 i powinna zrekompensować NE należną z nagród za te kamienie milowe. Dostaniecie te 4250 NE niezależnie od tego, czy ukończyliście Przepustkę, czy nie, ale nie będziemy w stanie dodać wstecznie ponownych wzrostów NE, uzyskanych przed wejściem w życie tych zmian.
Zamierzamy też zmienić ostatnią kapsułę bohaterów w Przepustce na Wspaniałą kapsułę bohaterów, poczynając od 2 aktu Przepustki.
Jeśli chodzi o PD konta, to zwiększymy PD zdobyte na koncie o 40%. Dzięki temu średnia liczba gier potrzebna do osiągnięcia 30 poziomu i odblokowania kolejki rankingowej będzie zbliżona do wcześniejszej albo nawet mniejsza.
Przyczyny problemów
Gdy Przepustki weszły w życie, otrzymaliśmy od was bardzo dużo opinii i analiz, co skłoniło nas do ponownego przyjrzenia się naszym obliczeniom. Gdy to zrobiliśmy, zauważyliśmy, że nie uwzględniliśmy w naszych obliczeniach zysków NE z nagród za pierwszą wygraną dnia — zarówno bezpośredniego wzrostu PD, jak i pośredniego przyspieszenia dostępu do kapsuł bohaterów dzięki wzrostowi poziomu konta.
Jeśli chodzi o PD konta problem był bardzo podobny — nie uwzględniliśmy strat związanych z pierwszą wygraną dnia, co oznaczało drastyczne spowolnienie postępów w podnoszeniu poziomu konta i tym samym dostępu do kolejki rankingowej.
Kolejne kroki
Pracując nad przygotowaniem tych zmian, będziemy też szczegółowo sprawdzać, dlaczego w ogóle to pominęliśmy i jak zapobiec podobnym sytuacjom w przyszłości. Przyglądając się działaniu naszych systemów, będziemy informować was na bieżąco o wszelkich potencjalnych korektach. Jednocześnie przepraszamy za niedociągnięcia zarówno w dopasowaniu wartości, jak i w komunikacji na temat tego, co się zmieni lub nie zmieni.