/od dewelopera: aktualizacja maestrii bohaterów


Wszystko, co trzeba wiedzieć o zbliżających się zmianach maestrii bohaterów.

Hej wszystkim! Nazywam się Evan „Riot Revenancer” Humphreys i jestem głównym projektantem systemów motywacyjnych. W opublikowanym dzisiaj filmie deweloperów powiedziałem, że w tym roku będziemy aktualizować system maestrii bohaterów. W tym wpisie wyjaśnię to bardziej szczegółowo.

Nasze cele

Bohaterowie są podstawą League, a każdy gracz ma swoich ulubieńców – maestria jest odzwierciedleniem tych preferencji graczy. Dla wielu z was, szczególnie tych, którzy nie grają w kolejce rankingowej, jest też sposobem demonstrowania rozwoju umiejętności.

Obecny system maestrii wymaga naszym zdaniem kilku ulepszeń, aby mógł dostarczać więcej satysfakcji i stać się trwałą częścią gry. Teraz, gdy mamy tylko 7 poziomów, wielu graczy dawno osiągnęło już maksymalną maestrię swojego ulubionego bohatera (tak, przeczytaliśmy wszystkie posty na temat dodania 8 poziomu) – punkty maestrii są fajne, ale brakuje im przełożenia na większą liczbę poziomów. Pamiętajmy też, że bohaterowie i gra podlegają stałemu wyważaniu, a maestria się nie zmienia – nie ma możliwości wykazania się mistrzostwem w określonym oknie czasowym (na przykład wymiataniem swoim zaklinaczem, gdy meta gry faworyzuje wspierających obrońców).

Tak więc wiedzieliśmy, że zmiany są potrzebne. Wiedzieliśmy też, że w przypadku tak lubianego systemu jak ten, ważne jest określenie pewnych wytycznych, które wyznaczą kierunek przeróbek:

  • Maestria jest przeznaczona dla wszystkich graczy niezależnie od tego, w jakim trybie grają lub jaką mają rangę.
  • Maestria odzwierciedla realne osiągnięcia, a nie wysiłek wkładany w grę.
  • Gracze zawsze dążą do osiągnięcia wyższego poziomu maestrii – i system powinien to odzwierciedlać.

To sporo filozofii… jak na zmiany, które postanowiliśmy wprowadzić.

Zmiany w awansowaniu

Pierwsza i najważniejsza zmiana jest taka, że usuwamy ograniczenie liczby poziomów maestrii, co oznacza, że teraz będzie można awansować w nieskończoność. Podoba się nam to, w jaki sposób obecny system nagradza zarówno doświadczenie, jak i osiągnięcia, więc zachowamy tę dynamikę, dodając kilka drobnych regulacji. Teraz zawsze będziecie mieli pewną liczbę punktów maestrii, a nową mechanikę zastępującą obecny system ocen S nazywaliśmy „znakami maestrii”.

Znaki maestrii mają reprezentować specyficzne osiągnięcia w grze danym bohaterem. Początkowo będzie się je zdobywać, demonstrując swoje umiejętności w każdym splicie i osiągając wysokie oceny danym bohaterem (czyli dokładnie tak samo, jak dzieje się to teraz), ale docelowo zamierzamy poszerzyć tę mechanikę, aby przyznawała znaki za wszystkie rodzaje osiągnięć w grze danym bohaterem.

Jak to działa:

  • Zdobywacie punkty maestrii, grając jak do tej pory (więcej, aby uzyskać wyższe oceny).
  • Zdobywacie znaki maestrii na nowej ścieżce nagród każdego bohatera resetowanej w każdym splicie.
  • Awansujecie, gdy macie odpowiednią liczbę punktów maestrii (doświadczenie w grze danym bohaterem) oraz znaków maestrii (osiągnięcia).
Poziom maestrii Wymagane znaki
1-4 Żadne
5-9 1 na poziom
10 i kolejne 2 na poziom

Gracze, którzy już posiadają bardzo dużo punktów maestrii, nie mają powodu do niepokoju. Nie będziemy resetować postępów, a gdy system zostanie wdrożony, otrzymacie dodatkowe znaki w oparciu o liczbę dodatkowych punktów w ramach dużego jednorazowego zasilenia systemu reprezentującego waszą historię gry danymi bohaterami.

Nowe herby maestrii

Nowe poziomy oznaczają pojawienie się nowych wersji herbów i emotek! A ponieważ dodajemy nowe herby maestrii, wykorzystaliśmy tę okazję, aby odświeżyć nieco przestarzałą stylistykę tych, które obecnie funkcjonują w grze. Nowe herby są inspirowane Górą Targon, bo trud związany ze wspinaczką na szczyt skojarzył się nam z mozolnym zdobywaniem maestrii i chcieliśmy to zawrzeć w nowej stylistyce. Poza nowym wyglądem herbów dla poziomów 1–7 dodaliśmy nowe herby poziomów 8–10 oraz skalujący się w nieskończoność symbol wyższych poziomów.

010523_Mastery.jpg

Maestria splitu

Wcześniej wspomnieliśmy o „ścieżce nagród resetowanej w każdym splicie” i być może zastanawiacie się, co to oznacza. Gdy zaczęliśmy przerabiać system maestrii, postanowiliśmy wprowadzić kilka zmian, które wpłynęłyby na wasze postrzeganie robienia postępów. Po pierwsze system, który nie ma ograniczeń, może być niekiedy postrzegany jako mozolne zadanie, a my chcieliśmy stworzyć coś, co podkreśli krótkoterminowe osiągnięcia – coś, co pozwoli wam potwierdzić swoją maestrię gry danym bohaterem w konkretnym sezonie lub splicie.

Po drugie chcieliśmy zmienić sposób, w jaki przekazujemy nagrody za maestrię. Zdobywanie Skrzyń Hextech poprzez uzyskiwanie ocen S w dzisiejszym systemie bywa losowe i trudne do przewidzenia. Połączyliśmy więc nagrody z postępami uzyskiwanymi na przestrzeni splitu – dzięki temu mogliśmy zarówno ułatwić celowe uzyskiwanie skrzyń, jak i usunąć ograniczenie maksymalnej liczby skrzyń, które można zdobyć.

Jak to działa:

  • W każdym splicie każdy bohater będzie miał 4-etapową ścieżkę nagród.
  • Aby kończyć etapy, musicie grać i uzyskiwać coraz bardziej imponujące oceny maestrii – ukończenie każdego etapu wymaga uzyskania co najmniej jednej wysokiej oceny.
  • Zaliczenie etapu zapewnia znaki maestrii i inne nagrody.
    • Po ukończeniu 4 etapów pojawia się trudniejszy powtarzalny etap premiowy dla naszych jednobohaterowców i ambitnych perfekcjonistów.
  • Ukończenie ostatniego etapu (4.) odblokuje tytuł bohatera (na przykład w przypadku Aatroxa to będzie Ostrze Darkinów), którego możecie używać jako swojego tytułu przez resztę splitu!
Etap podczas sezonu Wymagane oceny Nagrody
1 1 x B, 4 x D- i wyższe 1 znak maestrii

Skrzynia Hextech (do 6 w splicie)

2 1 x A, 4 x D- i wyższe 1 znak maestrii
3 1 x S, 4 x D- i wyższe 2 znaki maestrii

Skrzynia Hextech (bez limitu)

4 1 x S, 4 x D- i wyższe 2 znaki maestrii

Odblokowanie tytułu bohatera do następnego splitu

5 i powyżej (bez limitu) 3 x S, 7 x D- i wyższe 1 znak maestrii

Zestawy maestrii

Poza podążaniem ścieżkami nagród poszczególnych bohaterów chcemy też zaoferować nagrody dla tych, którzy lubią rozmach i chcą zademonstrować maestrię gry wieloma różnymi bohaterami. W tym celu stworzyliśmy dla każdego gracza w każdym splicie coś, co nazwaliśmy „zestawem maestrii”.Każdy zestaw składa się z listy bohaterów obejmującej waszych ulubionych bohaterów, bohaterów, których naszym zdaniem moglibyście polubić, i jeszcze kilku innych. Kończenie etapów na ścieżkach nagród bohaterów z zestawu będzie dodawało postępy do nagrody za zestaw. Gdy ukończycie wystarczająco dużo etapów na ścieżkach bohaterów z listy, zdobędziecie dodatkowe nagrody, w tym nową superdoładowaną skrzynię maestrii.

Uwagi końcowe

Wiemy, że system maestrii jest drogi waszym sercom, i chcemy właściwie przeprowadzić tę modernizację. Dajcie nam znać, co sądzicie o tych zmianach, a my przekażemy wam kolejne informacje, gdy zbliży się termin ich wypuszczenia planowany na początek lata!

Hej wszystkim! Nazywam się Evan „Riot Revenancer” Humphreys i jestem głównym projektantem systemów motywacyjnych. W opublikowanym dzisiaj filmie deweloperów powiedziałem, że w tym roku będziemy aktualizować system maestrii bohaterów. W tym wpisie wyjaśnię to bardziej szczegółowo.

Nasze cele

Bohaterowie są podstawą League, a każdy gracz ma swoich ulubieńców – maestria jest odzwierciedleniem tych preferencji graczy. Dla wielu z was, szczególnie tych, którzy nie grają w kolejce rankingowej, jest też sposobem demonstrowania rozwoju umiejętności.

Obecny system maestrii wymaga naszym zdaniem kilku ulepszeń, aby mógł dostarczać więcej satysfakcji i stać się trwałą częścią gry. Teraz, gdy mamy tylko 7 poziomów, wielu graczy dawno osiągnęło już maksymalną maestrię swojego ulubionego bohatera (tak, przeczytaliśmy wszystkie posty na temat dodania 8 poziomu) – punkty maestrii są fajne, ale brakuje im przełożenia na większą liczbę poziomów. Pamiętajmy też, że bohaterowie i gra podlegają stałemu wyważaniu, a maestria się nie zmienia – nie ma możliwości wykazania się mistrzostwem w określonym oknie czasowym (na przykład wymiataniem swoim zaklinaczem, gdy meta gry faworyzuje wspierających obrońców).

Tak więc wiedzieliśmy, że zmiany są potrzebne. Wiedzieliśmy też, że w przypadku tak lubianego systemu jak ten, ważne jest określenie pewnych wytycznych, które wyznaczą kierunek przeróbek:

  • Maestria jest przeznaczona dla wszystkich graczy niezależnie od tego, w jakim trybie grają lub jaką mają rangę.
  • Maestria odzwierciedla realne osiągnięcia, a nie wysiłek wkładany w grę.
  • Gracze zawsze dążą do osiągnięcia wyższego poziomu maestrii – i system powinien to odzwierciedlać.

To sporo filozofii… jak na zmiany, które postanowiliśmy wprowadzić.

Zmiany w awansowaniu

Pierwsza i najważniejsza zmiana jest taka, że usuwamy ograniczenie liczby poziomów maestrii, co oznacza, że teraz będzie można awansować w nieskończoność. Podoba się nam to, w jaki sposób obecny system nagradza zarówno doświadczenie, jak i osiągnięcia, więc zachowamy tę dynamikę, dodając kilka drobnych regulacji. Teraz zawsze będziecie mieli pewną liczbę punktów maestrii, a nową mechanikę zastępującą obecny system ocen S nazywaliśmy „znakami maestrii”.

Znaki maestrii mają reprezentować specyficzne osiągnięcia w grze danym bohaterem. Początkowo będzie się je zdobywać, demonstrując swoje umiejętności w każdym splicie i osiągając wysokie oceny danym bohaterem (czyli dokładnie tak samo, jak dzieje się to teraz), ale docelowo zamierzamy poszerzyć tę mechanikę, aby przyznawała znaki za wszystkie rodzaje osiągnięć w grze danym bohaterem.

Jak to działa:

  • Zdobywacie punkty maestrii, grając jak do tej pory (więcej, aby uzyskać wyższe oceny).
  • Zdobywacie znaki maestrii na nowej ścieżce nagród każdego bohatera resetowanej w każdym splicie.
  • Awansujecie, gdy macie odpowiednią liczbę punktów maestrii (doświadczenie w grze danym bohaterem) oraz znaków maestrii (osiągnięcia).
Poziom maestrii Wymagane znaki
1-4 Żadne
5-9 1 na poziom
10 i kolejne 2 na poziom

Gracze, którzy już posiadają bardzo dużo punktów maestrii, nie mają powodu do niepokoju. Nie będziemy resetować postępów, a gdy system zostanie wdrożony, otrzymacie dodatkowe znaki w oparciu o liczbę dodatkowych punktów w ramach dużego jednorazowego zasilenia systemu reprezentującego waszą historię gry danymi bohaterami.

Nowe herby maestrii

Nowe poziomy oznaczają pojawienie się nowych wersji herbów i emotek! A ponieważ dodajemy nowe herby maestrii, wykorzystaliśmy tę okazję, aby odświeżyć nieco przestarzałą stylistykę tych, które obecnie funkcjonują w grze. Nowe herby są inspirowane Górą Targon, bo trud związany ze wspinaczką na szczyt skojarzył się nam z mozolnym zdobywaniem maestrii i chcieliśmy to zawrzeć w nowej stylistyce. Poza nowym wyglądem herbów dla poziomów 1–7 dodaliśmy nowe herby poziomów 8–10 oraz skalujący się w nieskończoność symbol wyższych poziomów.

010523_Mastery.jpg

Maestria splitu

Wcześniej wspomnieliśmy o „ścieżce nagród resetowanej w każdym splicie” i być może zastanawiacie się, co to oznacza. Gdy zaczęliśmy przerabiać system maestrii, postanowiliśmy wprowadzić kilka zmian, które wpłynęłyby na wasze postrzeganie robienia postępów. Po pierwsze system, który nie ma ograniczeń, może być niekiedy postrzegany jako mozolne zadanie, a my chcieliśmy stworzyć coś, co podkreśli krótkoterminowe osiągnięcia – coś, co pozwoli wam potwierdzić swoją maestrię gry danym bohaterem w konkretnym sezonie lub splicie.

Po drugie chcieliśmy zmienić sposób, w jaki przekazujemy nagrody za maestrię. Zdobywanie Skrzyń Hextech poprzez uzyskiwanie ocen S w dzisiejszym systemie bywa losowe i trudne do przewidzenia. Połączyliśmy więc nagrody z postępami uzyskiwanymi na przestrzeni splitu – dzięki temu mogliśmy zarówno ułatwić celowe uzyskiwanie skrzyń, jak i usunąć ograniczenie maksymalnej liczby skrzyń, które można zdobyć.

Jak to działa:

  • W każdym splicie każdy bohater będzie miał 4-etapową ścieżkę nagród.
  • Aby kończyć etapy, musicie grać i uzyskiwać coraz bardziej imponujące oceny maestrii – ukończenie każdego etapu wymaga uzyskania co najmniej jednej wysokiej oceny.
  • Zaliczenie etapu zapewnia znaki maestrii i inne nagrody.
    • Po ukończeniu 4 etapów pojawia się trudniejszy powtarzalny etap premiowy dla naszych jednobohaterowców i ambitnych perfekcjonistów.
  • Ukończenie ostatniego etapu (4.) odblokuje tytuł bohatera (na przykład w przypadku Aatroxa to będzie Ostrze Darkinów), którego możecie używać jako swojego tytułu przez resztę splitu!
Etap podczas sezonu Wymagane oceny Nagrody
1 1 x B, 4 x D- i wyższe 1 znak maestrii

Skrzynia Hextech (do 6 w splicie)

2 1 x A, 4 x D- i wyższe 1 znak maestrii
3 1 x S, 4 x D- i wyższe 2 znaki maestrii

Skrzynia Hextech (bez limitu)

4 1 x S, 4 x D- i wyższe 2 znaki maestrii

Odblokowanie tytułu bohatera do następnego splitu

5 i powyżej (bez limitu) 3 x S, 7 x D- i wyższe 1 znak maestrii

Zestawy maestrii

Poza podążaniem ścieżkami nagród poszczególnych bohaterów chcemy też zaoferować nagrody dla tych, którzy lubią rozmach i chcą zademonstrować maestrię gry wieloma różnymi bohaterami. W tym celu stworzyliśmy dla każdego gracza w każdym splicie coś, co nazwaliśmy „zestawem maestrii”.Każdy zestaw składa się z listy bohaterów obejmującej waszych ulubionych bohaterów, bohaterów, których naszym zdaniem moglibyście polubić, i jeszcze kilku innych. Kończenie etapów na ścieżkach nagród bohaterów z zestawu będzie dodawało postępy do nagrody za zestaw. Gdy ukończycie wystarczająco dużo etapów na ścieżkach bohaterów z listy, zdobędziecie dodatkowe nagrody, w tym nową superdoładowaną skrzynię maestrii.

Uwagi końcowe

Wiemy, że system maestrii jest drogi waszym sercom, i chcemy właściwie przeprowadzić tę modernizację. Dajcie nam znać, co sądzicie o tych zmianach, a my przekażemy wam kolejne informacje, gdy zbliży się termin ich wypuszczenia planowany na początek lata!


Podziel się ze znajomymi!