Odłamki Gwiazd i Choncc


Dziś poświęcimy całą uwagę TFT, w tym najtrudniejszym bohaterom w Losach i garścią ciekawych statystyk.


Dziś skupiamy się na TFT: Odłamkach Gwiazd, statystykach, bohaterach i Chonccu.

Dlaczego tyle czasu zajęło wprowadzenie Odłamków Gwiazd dla Małych Legend?

Nieustannie wsłuchujemy się w opinie graczy i skupiamy się rzeczach, które chcemy wprowadzić do gry. Gdy Małe Legendy zadebiutowały w TFT, dowiedzieliśmy się, że chcielibyście mieć większy wpływ zarówno na kupowane gatunki, jak i warianty Małych Legend. Tak powstał sklep rotacyjny Małych Legend. Ponieważ okazało się, że musimy jeszcze trochę zrobić, aby spełnić wasze oczekiwania, zdecydowaliśmy się na token ulepszenia Małych Legend (tokeny ostatecznie stały się Odłamkami Gwiazd).

Pojawiło się pytanie, kiedy moglibyśmy rozpocząć poświęcone im prace?

Mimo że w głowach kiełkował nam pomysł na Odłamki Gwiazd, nasz zespół wdrażał TFT Mobile (w tym samouczek i sklep), rotację Galaktyki, aktualizację śródrotacyjną Galaktyk… O nowej galaktyce w każdym patchu nie wspominając! W okolicach czerwca tego roku w końcu udało nam się uruchomić ten projekt.

Na ile sposobów gracze mogliby zdobywać Odłamki Gwiazd? Jak mógłby ten proces brzmieć i wyglądać? I jak go powiązać w działającą całość z RP? To tylko kilka pytań, na które nasze zespoły musiały znaleźć odpowiedzi, a potem wprowadzić je w życie.

Jednym z celów utworzenia systemu Odłamków Gwiazd było nadanie im statusu niezależnej, nowej waluty, nieograniczonej przez inne istniejące w League środki płatnicze. Dzięki temu możemy być bardziej elastyczni, a do tego dodaliśmy jeszcze automatyzację. Ściśle współpracowaliśmy z naszym PIE (czyli zespołem ds. skórek i wydarzeń), Gildią Kupiecką i zespołem Centrum dostępu do zawartości, aby mieć pewność, że wszystkie te elementy będą dobrze ze sobą współgrać.

Zorganizowaliśmy wiele demonstracji i testów rozgrywek, aby zebrać opinie i upewnić się, że wszystko działa tak, jak powinno. Na przykład musieliśmy dopilnować, aby system Odłamków Gwiazd był odpowiednio podpięty pod ekwipunek graczy, a wydawanie tej waluty poprawnie ulepszało Małe Legendy.

Rozwój, testy i implementacja wymienionych rzeczy zajęły nam trzy miesiące.

Zespól nadal dopracowuje Odłamki Gwiazd (równolegle z pracami nad grą!). Mamy wiele do zrobienia i potrzebujemy do tego utalentowanych ludzi, więc jeśli pragniecie dołączyć do naszej drużyny i sprawić, aby gra stała się jeszcze bardziej fantastyczna, zerknijcie tutaj: Kariera w Riot.

Riot FireNRain, producentka TFT

Jakie cechy były w Galaktykach najpopularniejsze? Bohaterowie? Przedmioty?

Czy ktoś tu pytał o dane? Poniżej kilka ciekawych statystyk…

Najpopularniejszymi cechami indywidualnymi przed aktualizacją śródrotacyjną były 2-Chronomistrz i Najemnik. Po śmierci Najemnika najpopularniejszymi indywidualnymi cechami stały się 2-Chronomistrz i 2-Obrońca. Jeśli macie ochotę na jeszcze więcej fajnych danych, najpopularniejszą cechą 6-elementową w Galaktykach był 6-Mistrz miecza. Najczęściej wygrywającą (i potencjalnie przereklamowaną) cechą była 9-Mroczna Gwiazda przed aktualizacją śródrotacyjną, a po niej — 9-Czarodziejka Gwiazd.

Przyjrzyjmy się temu jeszcze dokładniej. Nie przewijajcie tekstu — prosiliście o dane, więc wam je dostarczamy.

Najpopularniejsi bohaterowie wg kosztu w złocie w pierwszej połowie Galaktyk to:

  • 1 szt. złota: Malphite (solidny wybór)
  • 2 szt. złota: Blitzcrank z Shenem zaraz na drugim miejscu (łapłapłapłapłap)
  • 3 szt. złota: Ashe, a potem Vi i Ezreal na 2. i 3. miejscu (ale to Kassadin był najskuteczniejszy w zdobywaniu PL)
  • 4 szt. złota: Wukong (Kayle była zaraz za nim oraz miała większe szanse na zdobycie PL)
  • 5 szt. złota: Miss Fortune (bez absolutnie żadnych konkurentów)

A po aktualizacji śródrotacyjnej wyglądało to tak:

  • 1 szt. złota: Jarvan IV (wiwat król!)
  • 2 szt. złota: Rakan (musi czuć się samotny bez Xayah)
  • 3 szt. złota: Ashe (Jayce był bardziej popularny na początku, ale potem odpadł)
  • 4 szt. złota: Wukong (ale Jhin skuteczniej zdobywał PL… tu wstawić słaby żart numer 4)
  • 5 szt. złota: Gangplank i Thresh (dynamiczny duet… czy coś w tym stylu, zresztą nieważne)

Myślicie, że to koniec? LOL — chcielibyście.

Najpopularniejsze przedmioty w całej rotacji to Ostrze Nieskończoności i Anioł Stróż. Ostrze Gniewu Guinsoo zdobyło 3. miejsce w pierwszej połowie, gdy Kayle miała znaczną przewagę, ale później, po aktualizacji śródrotacyjnej, na czoło wybił się Uścisk Serafina.

Najpopularniejszymi przedmiotami nie okazały się jednak te, które najlepiej „zarabiały” PL. Jeśli chcielibyście zdobywać konkretne ilości LP (w zależności od patcha): Czerwone Wzmocnienie, Morellonomicon, Jonowa Iskra i Kosa Statikka (jak również Ładunek Dewastatora, Zbroja Maszyny Wojny i oczywiście Siła Natury, o ile zdołaliście znaleźć do nich Szpatułki).

OK, teraz możecie przewijać dalej.

Riot Benobo, Analityk Przenikliwości

Którego bohatera było najtrudniej przenieść z Summoner’s Rift do świata Losów TFT?

Jednym z najtrudniejszych bohaterów do przeniesienia z Summoner’s Rift do TFT: Losy okazał się Azir. Stworzył on całą serię problemów projektowych i technicznych:

Projektowanie ścian Shurimy

Trudno nam było zdecydować się na zaklęcie, które oddałoby jego klimat z Summoner’s Rift, ale nie wnosiłoby zbyt dużo wizualnego szumu do walki w późnej fazie gry. Ponieważ używaliśmy już pojawiających się żołnierzy jako zaklęcia 3. kategorii w rotacji Żywioły powstają, wiedzieliśmy, że musimy się bardziej postarać w przypadku tego bohatera 5. kategorii i dać mu coś więcej. Nie było bardziej charakterystycznego zaklęcia niż jego ściana żołnierzy Shurimy.

Jedna z początkowych wersji zaklęcia sprawiała, że ściana odrzucała wszystkich wrogów, przez których przeszła, a następnie pozostawała na miejscu jako nieprzekraczalny element terenu, podczas gdy jego żołnierze Imperatora ustawiali się za ścianą, aby uderzyć we wrogów próbujących przez nią przejść. Mimo że podobały nam się przeciwdziałające zabójcom właściwości tej wersji, okazało się, że w późnej fazie gry utrudniały one nadążanie za rozgrywką: Azir mieszał układ drużyny przeciwnej, jego własnej (ścigającej odrzuconych wrogów), a także jego żołnierzy. W końcu przeszliśmy do wersji, w której ściana tylko odpychała wrogów w pobliżu bohatera, a jego żołnierze nie poruszali się wraz z nią. Dzięki temu znacznie zmniejszyliśmy liczbę jednostek, które były przemieszczane przy każdym użyciu zaklęcia.

Tworzenie strażników Imperatora

Cecha Imperatora Azira wymagała od nas zmiany części podstawowych systemów, aby pasowały do właściwości żołnierzy. Podobnie jak w przypadku meepów Barda w Galaktykach, musieliśmy dodać pewne funkcje do systemu przeciągania i upuszczania, aby umożliwić graczom umieszczanie Piaskowych Strażników tylko na planszy. Ponadto musieliśmy upewnić się, że Piaskowi Strażnicy awansowali wraz z Azirem, nie wpływając na liczbę jednostek i nie pojawiając się na wykresach obrażeń.

Dodatkowo — ponieważ gdy Azir ginie, umierają również jego żołnierze — armia klonów Azira potrzebowała możliwości odnalezienia swoich żołnierzy-duchów, by im powiedzieć, kiedy zginąć. Oznaczało to, że nie mogliśmy po prostu zrobić mechanicznej kopii poziomu Azira i jego żołnierzy, by stworzyć klony — musieliśmy dać im coś więcej. Dlatego przekazaliśmy jednostkom z klonami informacje o pierwotnej jednostce, z której zostały skopiowane, a następnie odtworzyliśmy połączenie, jakie oryginalny Azir ma ze swoimi żołnierzami, klonem-Azirem i żołnierzami-klonami.

Wyróżnienia

Aphelios: tworzenie wież tak, by nie przeszkadzały w wyznaczaniu drogi przez jednostki, jest zawsze trudne. Musieliśmy też upewnić się, że zyskują wzmocnienia przedmiotów i cech Apheliosa.

Sett: ma mnóstwo logiki ruchu po to, aby i on, i otaczające go jednostki poruszały się i wyznaczały drogi odpowiednio do jego cechy Gangster i techniki suples.

Lee Sin: musieliśmy dać jednostkom możliwość poruszania się poza obszarem wysp, żeby mógł je wyrzucić.

(Gdyby nie pojawił się jako epickie spotkanie w Galaktykach, Kayn najprawdopodobniej też znajdowałby się na tej liście ze względu na różne formy, jakie przyjmuje.)

Shynkro, projektantka techniczna TFT

Kim jest twoja ulubiona Mała Legenda i dlaczego jest to Choncc?

Riot Green Teej: Choncc ma coś, czego potrzebuję.

Riot FireNRain: Podoba mi się mój Wafelkowy Marudoróg i Oryginalny Fuwa. Przykro mi ʕ´•ᴥ•`ʔ

Riot Benobo: Bum, bum, klask, bum, bum, klask, bum, klask, bum, bum, bum, bum, klask.

Shynkro: Bum, bum, klask, bum, bum, klask, bum, klask, bum, bum, bum, bum, klask.

 Fanklub Choncca (i Marudoroga), czyli zespół TFT


Podziel się ze znajomymi!