Opis patcha 2.4 Wild Rift


Patch 2.4 wprowadza 19 nowych lub przerobionych przedmiotów, 3. sezon rankingowy, bany bohaterów, nowiutką Dziką Przepustkę, automatyczne najlepsze zagrywki, poprawki dotyczące złota oraz systemowe, ulepszone dobieranie przeciwników… i oczywiście Zbuntowanego Strażnika we własnej osobie – Akshana.


A więc… Chcecie dowiedzieć się, jak Akshan ocalił świat?

W końcu doczekaliście się patcha 2.4 i niemałych zmian. Wydarzenie Strażnicy Światła dobiega ekscytującego końca. Zanim jednak nasi bohaterowie stawią czoła ostatecznemu wrogowi w bitwie o wszystko, musimy rzucić okiem na OGROMNĄ aktualizację gry. Patch 2.4 wprowadza 19 nowych lub przerobionych przedmiotów, 3. sezon rankingowy wraz z nowymi wrażeniami płynącymi z gier rankingowych (w tym usunięcie meczów o awans i bany bohaterów), nowiutką Dziką Przepustkę z Hexodkrywcą Teemo na czele, automatyczne najlepsze rozgrywki, poprawki dotyczące złota oraz systemowe… i oczywiście Zbuntowanego Strażnika we własnej osobie – Akshana. Kolejny patch zostanie wyjątkowo wypuszczony za trzy tygodnie, ponieważ robimy sobie krótkie wakacje.

Przypominamy: zawartość będzie pojawiała się na przestrzeni tego patcha. Jeśli ją przegapiliście, oto zapowiedź niektórych nowych rzeczy, które pojawią się w Wild Rift na przestrzeni następnych kilku miesięcy.

NOWOŚCI

NOWY BOHATER

AKSHAN ZBUNTOWANY STRAŻNIK

07272021_WRPatchNotes24_Akshan.jpg

Ledwie unoszący brew w obliczu niebezpieczeństwa Akshan walczy ze złem, wykorzystując swoją oszałamiającą charyzmę, pragnienie dokonania słusznej zemsty i rzucający się w oczy brak jakiejkolwiek koszuli. Wyróżnia się niesamowitymi umiejętnościami prowadzenia walki z ukrycia – potrafi unikać spojrzeń wrogów, by wyłonić się przed nimi, gdy najmniej się tego spodziewają. Wraz ze swoim gorliwym poczuciem sprawiedliwości oraz legendarną bronią potrafiącą odwrócić śmierć Akshan naprawia krzywdy wyrządzone przez zamieszkujących Runeterrę drani. Sam żyje według własnego kodu moralnego, który brzmi: „Nie bądź dupkiem”.

Akshan będzie dostępny o 02:01 CEST 28 lipca.

 

NOWE FUNKCJE

3. SEZON RANKINGOWY

 

3. sezon rankingowy już tu jest i niesie ze sobą całe mnóstwo aktualizacji! Jeśli w tym sezonie osiągniecie krąg Złota (i wygracie 10 gier), do waszej kolekcji dołączy Wspaniała Lulu! Chcielibyśmy przypomnieć, że otwarcie sezonu może wiązać się z pewnymi problemami z wyświetlaniem. Jeśli wolicie grać, gdy wszystko działa stabilnie, radzimy poczekać z grą rankingową jeden dzień od rozpoczęcia sezonu.

 

 

3. sezon rankingowy rozpoczął się 27 lipca o 00:00 CEST.

 

07272021_WRPatchNotes24_GloriousLulu.jpg

BANY

Wprowadzamy bany do gier rankingowych! Ostatni trzej gracze obu drużyn będą mogli jednocześnie zbanować po jednym bohaterze. Mamy nadzieję, że opcja trzech banów dostarczy wam więcej sensownych i pełnych zdrowej rywalizacji wrażeń płynących z gry, jednocześnie nie wpływając negatywnie na różnorodność bohaterów. Docelowo dążymy do zwiększenia liczby banów do pięciu na drużynę. Mając na uwadze ten plan, będziemy uważnie monitorować, jak sprawuje się opcja trzech banów.

Bany będą dostępne w trybie rankingowym od 08:00 CEST 29 lipca.

 

07272021_WRPatchNotes24_Bans.jpg

USUNIĘTE MECZE O AWANS

 

Jak wspominaliśmy w aktualizacjach kolejki rankingowej w patchu 2.4, usuwamy mecze o awans z trybu rankingowego. Uważamy, że mecze o awans źle wpływały na tryb rankingowy w Wild Rift i nie były tak korzystne, jak zakładaliśmy. Ostatnia wygrana w aktualnej randze nie będzie przenosić was już do meczów o awans, lecz sprawiać, że będziecie natychmiast awansować do kolejnej rangi. Po usunięciu meczów o awans będziemy uważnie przyglądać się trybowi rankingowemu, aby upewnić się co do słuszności tej zmiany.

 

 

Mecze o awans zostaną usunięte o 02:01 CEST 27 lipca.

 

DZIKA PRZEPUSTKA 2. SEZONU

 

Dzika Przepustka wraca na drugą rundę! Wprowadziliśmy w niej parę poprawek:

 

  • Zwiększamy liczbę Niebieskich Drobinek, Monet Poro i Energii Poro do otrzymania za kupienie Przepustki. Teraz na przykład możecie zdobyć wystarczająco Niebieskich Drobinek, by zakupić bohatera.
  • Zwiększamy też liczbę darmowych nagród za awansowanie na kolejne poziomy.
  • Pozwalamy także sprezentować Przepustkę innym graczom z listy znajomych.
  • Mimo tych ulepszeń cena pozostaje bez zmian.

Od teraz Dzika Przepustka będzie na stałe towarzyszyć grze, a między kolejnymi Przepustkami nie będzie przerw. Zapraszamy więc do hexplorowania Wild Rift u boku Teemo!

Dzika Przepustka 2. sezonu będzie dostępna od 02:01 CEST 30 lipca.

07272021_WRPatchNotes24_HexplorerTeemo.jpg

NAJLEPSZE ZAGRYWKI

 

 

Najlepsze zagrywki pojawią się w patchu 2.4! Jeśli włączycie nagrywanie najlepszych zagrywek w ustawieniach, uwiecznimy wasze momenty chwały – od wielobójstw po kradzieże smoków. Nagramy wszystko, co dzieje się na ekranie. Nie umknie nam więc żadna sytuacja, w której bierzecie udział. Zachowane klipy przejrzycie i zapiszecie na urządzeniu z poziomu ekranu po zakończeniu rozgrywki. Pamiętajcie, że włączenie nagrywania najlepszych zagrywek może wpłynąć na zużycie baterii oraz działanie urządzenia.

 

 

Najlepsze zagrywki będą dostępne od 02:01 CEST 27 lipca.

07272021_WRPatchNotes24_Highlights.jpg

TRYB OBSERWATORA I POWTÓRKI

Dodaliśmy kilka nowych sposobów na oglądanie meczów i odtwarzanie powtórek! Możecie teraz włączyć mgłę wojny widoczną dla czerwonej i/lub niebieskiej drużyny, aby przyjąć perspektywę danego zespołu. Ponadto stworzyliśmy nowy interfejs, który pozwoli wam na wygodniejsze oglądanie rozgrywających się walk drużynowych. W trybie obserwatora dostępne są więc dwie opcje: interfejs nastawiony na walki drużynowe oraz bardziej minimalistyczna opcja „bez interfejsu”.

Nowy tryb obserwatora oraz powtórki będą dostępne od 02:01 CEST 27 lipca.

07272021_WRPatchNotes24_SpectatorFoG.jpg

EKRAN PO ZAKOŃCZENIU ROZGRYWKI

Do ekranu po zakończeniu rozgrywki dodaliśmy systemy postępów, aby ułatwić graczom dostęp do informacji dotyczących ich postępów po każdej grze oraz nagród gotowych do odebrania! W patchu 2.4 postępy będą skupiały się na Dzikiej Przepustce, codziennych misjach oraz misjach wyzwań. Planujemy jednak wyposażyć ten ekran w więcej opcji, jak na przykład postępy wydarzenia.

Zaktualizowany ekran po zakończeniu rozgrywki będzie dostępny od 02:01 CEST 27 lipca.

07272021_WRPatchNotes24_EndofGameScreen.jpg

EKRAN UDOSTĘPNIANIA

Dodaliśmy opcję dzielenia się waszymi osiągnięciami w Wild Rift przy wykorzystaniu okna udostępniania za pośrednictwem innych aplikacji w waszych urządzeniach, by ułatwić wam dostęp do wszystkich ulubionych aplikacji i mediów społecznościowych. Stuknijcie ikonę, by otworzyć okno udostępniania. Tam wybierzcie dowolną aplikację, za pośrednictwem której chcecie opublikować wpis!

Aktualizacja ekranu udostępniania będzie dostępna 27 lipca.

 

OPIS PATCHA W APLIKACJI

 

Do opisu patcha Wild Rift dotrzecie teraz bezpośrednio za pomocą aplikacji! W lewym górnym rogu ekranu głównego znajdziecie przycisk, który przeniesie was do najnowszego opisu patcha na stronie Wild Rift.

 

WSPARCIE JĘZYKOWE

 

Chiński uproszczony (Malezja) został dodany jako język tekstu gry.

 

SKÓRKI

07272021_WRPatchNotes24_SentinelIrelia.jpg

 

Dostępne 28 lipca o 02:01 CEST:

 

  • Strażniczka Irelia
  • Strażniczka Riven
  • Strażniczka Vayne
  • Akshan z Akademii Bojowej
  • Zniszczony Draven
  • Zniszczona Miss Fortune
  • Zniszczona Shyvana

 

Dostępne 30 lipca o 02:01 CEST:

 

  • Hexodkrywca Teemo

AKCESORIA

 

Akcesoria możecie otrzymać lub kupić z wielu różnych źródeł. Sprawdźcie odpowiednią stronę w grze, aby dowiedzieć się, jak je zdobyć!

 

07272021_WRPatchNotes24_GoodiesOverviewResized.jpg

 

Błyskotki: Kondolencje; Korona Lamentów; Żółwik; Polecą Głowy; Światełko w Ciemności; Nie Przywiera; Surowe lub Pieczone; O Jedno Słowo Za Dużo; Wyluzuj

 

 

Ikony: Bitwa o Barona; Detektyw Pingu; Hexnialnie!; Wygłodniały Poro; Czuję Przypływ Mocy!; Siła Pingu; Uwodziciel Poro; Odkupienie Rudzielca; Droga Przekąsek

 

 

Ramki ikon: Jesienna Chmura; Galanteria Rycerska; Niezłomne Poświęcenie; Współpraca Czyni Cuda

 

 

Emotki: Żółwik Choncc; Zranione Uczucia; Wcale Nie Płaczę; Doskonale!; TO NIESPRAWIEDLIWE; Nioch, Nioch, Nioch!; Prezent Pingu!; Wycofać Się!; Udało Się!; Super-Shisa; Kciuk za Wspomnienia; Witam, Witam!

 

 

Powroty: Mgła

 

 

Wszystkie powyższe akcesoria pojawią się w tym patchu.

 

WYDARZENIA

07272021_WRPatchNotes24_SoLKV2.jpg

STRAŻNICY ŚWIATŁA

Mimo że Strażnicy rosną w siłę, Czarna Mgła podkrada się coraz bliżej. Senna i Lucian, poszukując sojuszników, natrafili na Zbuntowanego Strażnika z przeszłości. Czy ten lekkomyślny łotr ma w sobie wystarczająco światła, by odwrócić losy świata? Dołączcie do Strażników Światła w tym ostatecznym pojedynku i stańcie razem w boju przeciwko Zrujnowaniu!

Wydarzenie Strażnicy Światła będzie kontynuowane o 02:01 CEST 28 lipca. Kliknijcie tutaj, aby uzyskać więcej informacji o wydarzeniu.

ZMIANY BOHATERÓW

07272021_WRPatchNotes24_Amumu.jpg

AMUMU

 

Może i nie zdejmiemy z niego klątwy, ale możemy zająć się pewnym dokuczliwym błędem.

 

 

(3) Histeria

 

  • [NAPRAWIONY BŁĄD]: Umiejętność bierna poprawnie działa teraz przeciwko umiejętnościom, które kilkukrotnie zadają obrażenia fizyczne. Obrażenia nie są już zmniejszane tylko raz w przypadku trafienia Amumu taką umiejętnością.

07272021_WRPatchNotes24_Ashe.jpg

ASHE

 

Ashe nie radziła sobie ostatnio najlepiej, dlatego postanowiliśmy wprowadzić w przypadku tej bohaterki drobne poprawki, które wzmocnią jej pozycję jako strzelca użytkowego.

 

 

(3) Sokole Oko

 

  • Czas trwania ujawnienia wroga: 3 s → 5 s

 

(Superumiejętność) Zaczarowana Kryształowa Strzała

 

  • Prędkość sterowania strzałą: 38°/s → 45°/s

07272021_WRPatchNotes24_Fizz.jpg

FIZZ

 

Po naszych zmianach w dżungli Fizz zrobił znaczne postępy. Przewaga w alei, szczególnie na wyższych poziomach rozgrywek, wciąż jest jednak dość drażliwym tematem. Jego (2) Rozdzierająca Fala też robi kiepskie wrażenie, postanowiliśmy więc nieco ją poprawić. Ponadto niektóre zagrywki wykonywane Fizzem bez mrugnięcia okiem przez uzdolnionych graczy w wersji PC nie działają poprawnie w Wild Rift. Zajęliśmy się również tą kwestią. Jako że naszego Szachraja Sztormów czeka wiele zmian, będziemy uważnie przyglądać się, jak wpłyną one na jego funkcjonowanie.

 

 

(2) Rozdzierająca Fala

 

  • [NOWOŚĆ] Dodatkowe obrażenia magiczne zadawane wskutek pierwszego ataku rozpryskują się teraz na obszarze o zasięgu 175 jedn. naokoło trafionego celu oraz nakładają Trójząb (B) na cele trafione tym rozpryskiem.

 

(3) Psotnik / Rozrabiaka

 

  • [NOWOŚĆ] Protopas buforuje się podczas działania Psotnika zamiast je przerywać.
  • [NOWOŚĆ] Protopas nie anuluje już pluśnięcia wywołanego zeskoczeniem za pomocą Rozrabiaki, jeśli Fizz nie użył tej umiejętności ponownie.

07272021_WRPatchNotes24_Graves.jpg

GRAVES

 

Graves radzi sobie całkiem nieźle, biorąc pod uwagę współczynnik zwycięstw. Znaczna część jego mocy leży jednak w podstawowych statystykach we wczesnej fazie gry, co nie wpływa najlepiej na poziom satysfakcji odczuwanej z grania nim. Zmieniamy nieco moc tego bohatera, kładąc nacisk na wybuchową część jego zestawu umiejętności. Dzięki temu zręczne posługiwanie się umiejętnościami Gravesa będzie lepiej nagradzane. Szukamy też lepszych sposobów na rozwinięcie opcji jego zestawów, znacznie zwiększając wartości dotyczące obrażeń od ataku oraz przebicia pancerza w umiejętności eksplozywnej (1) To Koniec!.

 

 

Podstawowe statystyki

 

  • Podstawowe zdrowie: 650 pkt. → 610 pkt.
  • Podstawowe obrażenia od ataku: 70 pkt. → 64 pkt.
  • Obrażenia od ataku / poziom: 3,6 pkt. → 4,55 pkt.

 

(1) To Koniec!

 

  • Czas odnowienia: 12/11/10/9 s → 11/10/9/8 s
  • Współczynnik dodatkowych obrażeń od ataku zadawanych przez wybuchowy pocisk: 40% → 70%
  • Obrażenia podstawowe eksplozji pocisku: 85/125/165/205 pkt. → 80/130/180/230 pkt.
  • Współczynnik dodatkowych obrażeń od ataku zadawanych przy eksplozji pocisku: 100% na wszystkich poziomach → 70/100/130/160% w zależności od poziomu

 

(3) Rozpęd

 

  • Pancerz za ładunek Prawdziwego Męstwa: 4/8/12/16 pkt. → 6/10/14/18 pkt.

07272021_WRPatchNotes24_Katarina.jpg

KATARINA

 

Aktualizujemy system Głębokich Ran (zmniejszanie leczenia), by składał się z kilku stopni wartości. Właśnie dlatego zajęliśmy się częścią bohaterów, która nakłada je za pomocą swoich umiejętności.

 

 

(Superumiejętność) Lotos Śmierci

 

  • Nakłada Głębokie Rany o wartości 50% → Nakłada Głębokie Rany o wartości 60%

07272021_WRPatchNotes24_Lucian.jpg

LUCIAN

 

Lucian szybko rozniósł Wild Rift. Poniższe zmiany dotyczące bazowych statystyk tego bohatera powinny nieco go przystopować i wyrównać szanse jego przeciwników.

 

 

Podstawowe statystyki

 

  • Podstawowe zdrowie: 610 pkt. → 570 pkt.
  • Podstawowy pancerz: 40 pkt. → 35 pkt.
  • Podstawowa odporność na magię: 34 pkt. → 30 pkt.
  • Odporność na magię co poziom: 1,2 pkt. → 0,8 pkt.
  • Podstawowa regeneracja many: 18 pkt. → 15 pkt.
  • Prędkość ruchu: 340 jedn. → 335 jedn.

07272021_WRPatchNotes24_Rengar.jpg

RENGAR

 

Zajęliśmy się błędami nękającymi naszego groźnego kotka od czasu premiery. Z pewnością wpłynie to na jego moc, szczególnie w przypadku uzdolnionych graczy, którzy po niego sięgają, dlatego będziemy go bacznie obserwować i pracować nad nim w razie potrzeby.

 

 

(Umiejętność bierna) Niewidoczny Drapieżnik

 

  • [NAPRAWIONY BŁĄD] Atakowanie wroga w zwarciu przy poziomie 0 pkt. Zaciekłości podczas przebywania w zaroślach zapewnia teraz 1 pkt. Zaciekłości.

 

(2) Bitewny Ryk

 

  • [NAPRAWIONY BŁĄD] Użycie Bitewnego Ryku po wzmocnionym Bitewnym Ryku teraz poprawnie leczy Rengara.

07272021_WRPatchNotes24_Varus.jpg

VARUS

 

Aktualizujemy system Głębokich Ran (zmniejszanie leczenia), by składał się z kilku stopni wartości. Właśnie dlatego zajęliśmy się częścią bohaterów, która nakłada je za pomocą swoich umiejętności.

 

 

(3) Grad Strzał

 

  • Nakłada Głębokie Rany o wartości 50% → Nakłada Głębokie Rany o wartości 40%

07272021_WRPatchNotes24_Ziggs.jpg

ZIGGS

 

Ziggs wciąż odrobinę za szybko niszczy wieże. Mimo że wybuchowość leży w jego naturze, jej stopień bardzo źle wpływał na rozgrywki na wyższych poziomach, dlatego troszkę zmniejszyliśmy zadawane przez niego obrażenia.

 

 

(3) Ładunek Kumulacyjny

 

  • Próg zniszczenia wieży: 20/25/30/35% → 15/20/25/30%

ARAM

 

Tryb wszyscy losowo, wszyscy na środku (ARAM) powraca! Popracowaliśmy nad jego wyważeniem oraz dodaliśmy kilka niewielkich funkcji i poprawek. Niedługo dostarczymy wam więcej informacji na temat przyszłości tego trybu.

 

  • Stwory oblężnicze mogą teraz wykrywać pułapki.

 

ARAM będzie dostępny jako dodatkowy tryb gry od 11 sierpnia do 9 września.

 

ZMIANY ROZGRYWKI

NOWE PRZEDMIOTY

07272021_WRPatchNotes24_CrystallineReflector.jpg

KRYSZTAŁOWY ODBŁYŚNIK

 

Doczekaliśmy się debiutu w Wild Rift tego długo wyczekiwanego przedmiotu bazującego na mocy umiejętności i pancerzu! To taka Kolczasta Kolczuga, tylko oparta na mocy umiejętności. Mamy nadzieję, że ten odjazdowy odbłyśnik przypadnie do gustu naszym magom, zwłaszcza gdy będą mogli użyć go przeciwko napakowanym prowadzącym zadającym obrażenia fizyczne.

 

  • Łączny koszt: 2900 szt. złota
    • Powstaje z Naramiennika Poszukiwacza (1200 szt. złota) + Czarciego Kodeksu (1000 szt. złota) + 700 szt. złota
  • 60 pkt. mocy umiejętności
  • 45 pkt. pancerza
  • 15 pkt. przyspieszenia umiejętności
  • UMIEJĘTNOŚĆ BIERNA – Lustrzana Moc: Używanie umiejętności zapewnia odłamki lustra (maks. 3). Każdy z nich blokuje otrzymywane od wrogich bohaterów obrażenia fizyczne równe 10 pkt. + 5% mocy umiejętności i zadaje tym bohaterom obrażenia magiczne o wartości 20 pkt. + 10% mocy umiejętności.

07272021_WRPatchNotes24_EssenceReaver.jpg

ZŁODZIEJ ESENCJI

 

Złodziej Esencji stanowi nową podstawę dla wszystkich bohaterów trafiających krytycznie, którzy w dodatku potrzebują trochę many, by móc zadawać obrażenia za pomocą swoich umiejętności.

 

  • Łączny koszt: 3100 szt. złota
    • Powstaje z Młota Bojowego Caulfielda (1200 szt. złota) + Płaszcza Zręczności (1000 szt. złota) + 900 szt. złota
  • 40 pkt. obrażeń od ataku
  • 25% szansy na trafienie krytyczne
  • 25 pkt. przyspieszenia umiejętności
  • UNIKALNE – Rozbłysk Esencji: Umiejętności zadające obrażenia i wzmocnione ataki zadają 10 pkt. + 70% wartości szansy na trafienie krytyczne dodatkowych obrażeń fizycznych. Dana umiejętność użyta na unikalnym celu może aktywować ten efekt tylko raz na jedno użycie.
  • UNIKALNE – Syfon Many: Ataki przywracają 2% brakującej many przy trafieniu.

07272021_WRPatchNotes24_NavoriQuickblades.jpg

SZYBKIE OSTRZA NAVORI

 

Podobnie jak Złodziej Esencji, Szybkie Ostrza Navori mają na celu wycisnąć więcej obrażeń z umiejętności bohaterów bazujących na trafieniach krytycznych. O wiele bardziej stawiają jednak na wielokrotne używanie umiejętności. Uważajcie na Tryndamere’a i Mastera Yi!

 

  • Łączny koszt: 3100 szt. złota
    • Powstaje z Młota Bojowego Caulfielda (1200 szt. złota) + Płaszcza Zręczności (1000 szt. złota) + 900 szt. złota
  • 45 pkt. obrażeń od ataku
  • 25% szansy na trafienie krytyczne
  • 15 pkt. przyspieszenia umiejętności
  • UMIEJĘTNOŚĆ BIERNA – Zręczne Uderzenia: Trafienia krytyczne podstawowymi atakami skracają czasy odnowienia podstawowych umiejętności o 15% ich pozostałego czasu odnowienia.

PL_12089_Items_Assets_Template.jpg

NASZYJNIK PROROKA

 

Ze względu na zmianę Kuli Zagłady w przedmiot, który będzie bardziej skupiony na Głębokich Ranach, postanowiliśmy, że warto byłoby zastąpić ją nowym przedmiotem 2. kategorii bazującym na przebiciu odporności na magię. Oto Naszyjnik Proroka. Powiadają, że kto go założy, zobaczy koniec wszechrzeczy.

 

  • Łączny koszt: 1250 szt. złota
    • Wzmacniająca Księga (500 szt. złota) + 750 szt. złota
  • 125 pkt. zdrowia
  • 25 pkt. mocy umiejętności
  • UMIEJĘTNOŚĆ BIERNA – Zapowiedź Zagłady: +15 pkt. przebicia odporności na magię

07272021_WRPatchNotes24_Seeker_sArmguard.jpg

NARAMIENNIK POSZUKIWACZA

  • Łączny koszt: 1200 szt. złota
    • Pochodzi z ulepszenia Lekkiej Szaty (500 szt. złota) + 700 szt. złota
  • 30 pkt. pancerza
  • 25 pkt. mocy umiejętności.

07272021_WRPatchNotes24_Serylda_sGrudge.jpg

URAZA SERYLDY

 

Uraza Seryldy została wprowadzona do Wild Rift z League na PC z myślą o graczach, którzy zamiast martwić się o Głębokie Rany, wolą skupić się na użyteczności. Przedmiot ten jest szczególnie przydatny w walce przeciwko szybko poruszającym się wrogom.

 

  • Łączny koszt: 3000 szt. złota
    • Powstaje z Młota Bojowego Caulfielda (1200 szt. złota) + Ostatniego Szeptu (1300 szt. złota) + 500 szt. złota
  • 40 pkt. obrażeń od ataku
  • 15 pkt. przyspieszenia umiejętności
  • 30% przebicia pancerza
  • UNIKALNE – Przenikliwe Zimno: Umiejętności zadające obrażenia spowalniają wrogów o 30% na 1 sek.

07272021_WRPatchNotes24_StaffofFlowingWater.jpg

KOSTUR PŁYNĄCEJ WODY

 

W tym patchu nie zapomnieliśmy też o wspierających! Kostur Płynącej Wody wpływa do Wild Rift z League na PC, by dopełnić kolekcję przedmiotów dla zaklinaczy. Wspierający mogą teraz zoptymalizować swój zestaw przedmiotów, jeśli trafią im się współgracze bazujący na mocy umiejętności.

 

  • Łączny koszt: 2500 szt. złota
    • Powstaje z Czarciego Kodeksu (1000 szt. złota) + Zaginionego Rozdziału (1050 szt. złota) + 450 szt. złota
  • 350 pkt. many
  • 65 pkt. mocy umiejętności
  • 20 pkt. przyspieszenia umiejętności
  • UMIEJĘTNOŚĆ BIERNA – Fale: Leczenie lub osłonięcie tarczą sojusznika zapewnia jemu i wam 20 pkt. przyspieszenia umiejętności i 20-40 (zależnie od poziomu sojusznika) pkt. mocy umiejętności na 4 sek.

07272021_WRPatchNotes24_Stormrazor.jpg

KLINGA BURZY

 

Klinga Burzy również przywędrowała do nas z League na PC, by uzupełnić braki w systemie przedmiotów opierających się na Naładowaniu. Może przydać się też graczom kupującym inne przedmioty bazujące na tym efekcie.

 

  • Łączny koszt: 2900 szt. złota
    • Powstaje z Płaszcza Zręczności (1000 szt. złota) + Odłamka Kircheis (900 szt. złota) + 1000 szt. złota
  • 25 pkt. obrażeń od ataku
  • 25% szansy na trafienie krytyczne
  • 20% prędkości ataku
  • UMIEJĘTNOŚĆ BIERNA – Naładowanie: Poruszanie się i trafianie atakami generuje Naładowany atak.
  • UMIEJĘTNOŚĆ BIERNA – Paraliż: Twoje Naładowane ataki zadają 50-120 pkt. dodatkowych obrażeń magicznych. Ponadto Naładowane ataki spowalniają wrogów o 75% na 0,5 sek.

07272021_WRPatchNotes24_SolariChargeblade.jpg

NAŁADOWANE OSTRZE SOLARI

 

Może i nie jest to miecz Leony, ale też można się na nie nadziać. Naładowane Ostrze Solari to kolejny przedmiot, który debiutuje w Wild Rift. Mamy nadzieję, że przyczyni się on do powstania ciekawych zestawów przedmiotów opartych o trafienia krytyczne. Zapewniona przez ten przedmiot zwiększona szansa na trafienie krytyczne stworzy nowe możliwości na lepsze wykorzystanie innych przedmiotów.

 

 

  • Łączny koszt: 3000 szt. złota
    • Powstaje z Żądełka (1200 szt. złota) + Płaszcza Zręczności (1000 szt. złota) + 800 szt. złota
  • 30% prędkości ataku
  • 25% szansy na trafienie krytyczne
  • 25 pkt. przyspieszenia umiejętności
  • UNIKALNE – Słoneczny Wybuch: Użycia umiejętności kumulują Poświatę (maksymalnie 3 ładunki). Ładunki te zapewniają 25% szansy na trafienie krytyczne na maks. 10 sek. Ataki, które trafiają krytycznie, zużywają ładunki Poświaty, zadając 26-40 pkt. dodatkowych obrażeń nieuchronnych przy trafieniu. Obrażenia te zwiększają się o do 150% przeciwko celom o niskim poziomie zdrowia. Każda unikalna umiejętność może kumulować ładunek raz na 2 s.
    • Maksymalne obrażenia nieuchronne: 65-100 pkt., kiedy cel ma <= 35% zdrowia

07272021_WRPatchNotes24_Wit_sEnd.jpg

KONIEC ROZUMU

 

Wprowadzamy również Koniec Rozumu, by uzupełnić kolekcję antymagicznych przedmiotów używanych przez bohaterów zadających obrażenia fizyczne.

 

  • Łączny koszt: 2700 szt. złota
    • Wygięty Łuk (900 szt. złota) + Płaszcz Negacji (900 szt. złota) + 900 szt. złota
  • 50 pkt. odporności na magię
  • 45% prędkości ataku
  • UMIEJĘTNOŚĆ BIERNA – Koniec Rozumu: Podstawowe ataki zadają 15-80 pkt. (w zależności od poziomu) dodatkowych obrażeń magicznych przy trafieniu. Jeśli macie mniej niż 50% zdrowia, zadawanie obrażeń wrogim bohaterom leczy was o część zadanych przez ten efekt obrażeń po redukcji (100% w przypadku bohaterów walczących w zwarciu oraz 33% w przypadku bohaterów walczących z dystansu).

ZMIANY PRZEDMIOTÓW

 

Dostosowujemy efekty Głębokich Ran w przedmiotach, by odpowiadały one League na PC oraz były bardziej atrakcyjne z punktu widzenia rozgrywki.

 

07272021_WRPatchNotes24_Bloodthirster.jpg

KRWIOPIJEC

 

Naszym celem jest zwiększenie różnorodności przedmiotów opartych na trafieniach krytycznych, dlatego zmieniamy nieco Krwiopijca, by bardziej przypominał swój odpowiednik z League na PC.

 

  • Łączny koszt: 3400 szt. złota → 3200 szt. złota
    • Powstaje z Płaszcza Zręczności (1000 szt. złota) + Wampirycznego Kostura (1200 szt. złota) + 1000 szt. złota
  • 65 pkt. obrażeń od ataku → 40 pkt. obrażeń od ataku
  • [NOWOŚĆ] 25% szansy na trafienie krytyczne

07272021_WRPatchNotes24_BrambleVest.jpg

KAMIZELKA CIERNIOWA

  • Zmieniono efekt bierny.
    • Ciernie: W momencie trafienia podstawowym atakiem odbija obrażenia magiczne równe 3 pkt. (+8% dodatkowego pancerza) i nakłada na atakującego Głębokie Rany w wysokości 50% na 3 s. Ciernie: W momencie trafienia podstawowym atakiem odbija obrażenia magiczne równe 3 pkt. (+8% dodatkowego pancerza) i nakłada na atakującego Głębokie Rany w wysokości 40% na 3 s.

07272021_WRPatchNotes24_Executioner_sCalling.jpg

WEZWANIE KATA

  • Zmieniono efekt bierny.
    • Wezwanie Kata: Obrażenia fizyczne nakładają na wrogich bohaterów Głębokie Rany na 3 s. → Sepsa: Zadawanie obrażeń fizycznych nakłada na wrogich bohaterów Głębokie Rany w wysokości 40% na 3 s.

07272021_WRPatchNotes24_InfinityOrb.jpg

KULA NIESKOŃCZONOŚCI

  • Zaktualizowany przepis: Kulę Zagłady zastąpiono Naszyjnikiem Proroka.
  • Całkowity koszt pozostaje bez zmian.

07272021_WRPatchNotes24_Morellonomicon.jpg

MORELLONOMICON

  • Łączny koszt: 3000 szt. złota
    • Powstaje z Kuli Zagłady (1000 szt. złota) + Naszyjnika Proroka (1250 szt. złota) + 750 szt. złota
  • Zmieniono efekt bierny.
    • Przekleństwo: Zadawanie obrażeń magicznych wrogiemu bohaterowi nakłada na niego Głębokie Rany o wartości 50% na 3 s. → Przekleństwo: Zadawanie obrażeń magicznych wrogim bohaterom nakłada na nich Głębokie Rany o wartości 40% na 3 s. Jeśli cel ma mniej niż 50% zdrowia, wartość Głębokich Ran zwiększa się do 60%.

 

07272021_WRPatchNotes24_MortalReminder.jpg

ŚMIERTELNE PRZYPOMNIENIE

  • Zmieniono efekt bierny.
    • Wezwanie Kata: Obrażenia fizyczne nakładają na wrogich bohaterów Głębokie Rany na 3 s. → Sepsa: Zadawanie obrażeń fizycznych nakłada na wrogich bohaterów Głębokie Rany w wysokości 40% na 3 s. Trafienie wrogiego bohatera 3 atakami z rzędu wzmocni efekt Głębokich Ran do 60% przeciwko temu celowi, dopóki efekt pozostanie aktywny.

07272021_WRPatchNotes24_OblivionOrb.jpg

KULA ZAGŁADY

  • Łączny koszt: 1000 szt. złota
    • Powstaje z Wzmacniającej Księgi (500 szt. złota) + 500 szt. złota
  • 40 pkt. mocy umiejętności
  • Przekleństwo: Zadawanie bohaterom obrażeń magicznych nakłada na nich Głębokie Rany o wartości 40% na 3 s.
  • [USUNIĘTO] Dotyk Śmierci

07272021_WRPatchNotes24_Thornmail.jpg

KOLCZASTA KOLCZUGA

  • Zmieniono efekt bierny.
    • Ciernie: W momencie trafienia podstawowym atakiem odbija obrażenia magiczne równe 25 pkt. (+10% dodatkowego pancerza) i nakłada na atakującego Głębokie Rany na 3 s. Unieruchomienie wrogiego bohatera nakłada na niego Głębokie Rany o wartości 50% na 3 s. → Ciernie: W momencie trafienia podstawowym atakiem odbija obrażenia magiczne równe 25 pkt. (+10% dodatkowego pancerza) i nakłada na atakującego Głębokie Rany na 3 s. Unieruchomienie wrogiego bohatera nakłada na niego Głębokie Rany o wartości 60% na 3 s.

USUNIĘTE PRZEDMIOTY

LODOWY MŁOT

 

Lodowy Młot pełnił bardzo podobną funkcję do Lodowej Rękawicy, nie wnosząc zbyt wiele do rozgrywki. Usuwamy go, by poprawić jakość naszej kolekcji przedmiotów.

 

RUNY

DETERMINACJA: UŚCISK NIEUMARŁEGO

 

Górna aleja jest zdominowana przez Uścisk Nieumarłego, dlatego rozluźniamy go nieco i zmniejszamy obrażenia.

 

  • Obrażenia magiczne: 4% → 3% waszego maksymalnego zdrowia

ZMIANY SYSTEMOWE

  • Dodano możliwość wcześniejszego poddania się w ciągu 5 minut, jeśli cała piątka graczy zagłosuje za poddaniem się.
  • Czas odnowienia superumiejętności, czarów przywoływacza oraz przedmiotów można zasygnalizować teraz z poziomu tablicy wyników.
  • W opisie śmierci wyświetla się teraz źródło obrażeń, które zabiły gracza.
  • Zwiększono dopuszczalny czas pomiędzy quadrakillem a pentakillem.
  • Zaktualizowaliśmy wyświetlanie kary, która ogranicza zdobywanie złota za zabijanie stworów, gdy wśród waszych czarów przywoływacza znajduje się Porażenie.
  • Do pasków zdrowia dodano efekt, który lepiej ilustruje, gdy umiejętność zużywa lub przywraca wam punkty zdrowia.

HEROLD

 

Wczesna faza gry jest zbyt mocno skupiona wokół Smoków, a znikanie Herolda – o wiele częstsze od jego zabijania. Zmieniamy więc czas pojawiania się tego potwora, by częściej uwzględniano go w strategiach obieranych na początku gry.

 

  • Pierwsze pojawienie się: po 360 s → po 240 s

PODPALENIE

Zaktualizowaliśmy Podpalenie, by dobrze współgrało ze zmianami dotyczącymi Głębokich Ran.

  • [NOWOŚĆ] Nakłada Głębokie Rany o wartości 60%.

BIERNE ZŁOTO

 

Wyciągnęliśmy wnioski z wcześniejszych zmian dotyczących przychodu biernego złota i postanowiliśmy ponownie go dostosować. Będzie on stały na przestrzeni gry, jednak wciąż dążymy do zmniejszenia liczby przypadków, kiedy to gracze posiadają pełne zestawy przedmiotów na długo przed zakończeniem gry. Ponadto do systemu biernego złota dodajemy nową mechanikę, która wspomoże najmniej zamożnych współgraczy w zdobywaniu dodatkowego złota. Mamy nadzieję, że spowolni to nieco zyskiwanie przewagi, ale również umożliwi spełnianie swoich zachcianek na przedmioty graczom w roli wspierających.

 

  • Złoto zdobywane co sekundę: Zmiana z 4 do 3 szt. złota po 8. minucie → 3,5 szt. złota przez cały mecz
  • [NOWOŚĆ] Wyrównanie Szans: Po upływie 5 minut gry współgracz z najmniejszą ilością złota będzie dodatkowo otrzymywać 1 szt. złota na sekundę.

ZŁOTO ZA ZABÓJSTWA, ASYSTY I PRZERWANIE SERII ZABÓJSTW

 

Regulujemy sposób przyznawania złota za przerwanie serii zabójstw. Ponadto zajęliśmy się kwotami, by zwiększyć szanse na powroty do gry. Postanowiliśmy, że pojedynczy gracze będą teraz zyskiwać więcej złota za zabójstwa, zmniejszając tym samym nagrody przyznawane za asysty. Zmiany te powinny zwiększyć wpływ, jaki poszczególni gracze mają na wynik meczu, ponieważ nie będą musieli oni już tak bardzo polegać na tym, jak ich sojusznicy gospodarują podzielonym pomiędzy nich złotem.

PL_12089_2.4_Bounty_Gold_Table.jpg

ZMIANY DOTYCZĄCE USTAWIEŃ

STEROWANIE

  • [NOWOŚĆ] Priorytet namierzania – najbliższy cel
    • Wprowadziliśmy kilka drobnych poprawek, by ta opcja dotyczyła tylko bohaterów. Wybór tej funkcji sprawi, że stukając przycisk umiejętności, namierzycie najbliższego bohatera, który znajduje się w zasięgu.
  • [NOWOŚĆ] Filtrowanie namierzanych celów
    • Dzięki tej opcji możecie wyeliminować stwory i wieże z listy celów do namierzenia. Gracze nie muszą już martwić się o przypadkową zmianę celu z wrogich bohaterów na stwory lub wieże w trakcie walki.
  • Ulepszenie systemu namierzania po stuknięciu
    • Gdy stukniecie teraz przycisk umiejętności w trakcie doskoku, umiejętność spróbuje namierzyć cel, który znajduje się w pobliżu punktu docelowego doskoku zamiast na drodze doskoku.
  • Zmiany regulujące
    • Zmniejszyliśmy prawdopodobieństwo tego, że wyjechanie palcem poza ekran może być odebrane jako wykonanie niepożądanej akcji w grze.
  • Superumiejętności namierzają teraz tylko bohaterów, gdy zostaną użyte poprzez stuknięcie. Zmiany te mają na celu zmniejszenie liczby niecelnych trafień wywołanych błędnym osądem gracza co do zasięgu, które kończą się na wystrzeleniu umiejętności w kierunku losowego stwora.
    • Wyjątki: Corki i Xayah. Superumiejętność Corkiego ma krótki czas odnowienia i często używana jest do farmienia. Z kolei Xayah dzięki swojej superumiejętności nie może zostać obrana za cel – szybkie reagowanie to jej nieodzowna część.

ZACHOWANIE GRACZY

ZMIANY DOTYCZĄCE AFK

  • Pierwsze kary za brak aktywności w niektórych trybach, takich jak na przykład Razem przeciw SI, będą teraz bardziej pobłażliwe, ponieważ odejście od urządzenia nie wpływa w tym przypadku tak znacząco na innych współgraczy. Powtarzający się brak aktywności będzie karany jak zwykle.
  • Liczba Punktów Męstwa odbieranych za częsty brak aktywności w grach rankingowych została zwiększona z 10 do 20. Punkty te są po równo rozdzielane między sojuszników nieaktywnego gracza, którzy nie byli częścią jego grupy.

ZNACZNIK BANA NA STAŁE

  • Znacznik bana na stałe będzie wyświetlał się na profilu oraz liście znajomych przy nazwie zbanowanego konta.

ZGŁASZANIE

  • Okienko do zgłaszania graczy ma teraz większy limit znaków, dzięki czemu możecie bardziej szczegółowo opisywać napotkane problemy.

INNE

  • Ramki rankingowe nie będą wyświetlały się już w kolejkach do gier nierankingowych.
  • Dodaliśmy potwierdzenia wizualne po dotknięciu w wersji gry na telefony z Androidem.
  • Poprawiliśmy doświadczenia płynące z gry dla graczy ze słabszym połączeniem sieciowym.
  • Wprowadziliśmy poprawki do modeli 3D bohaterów i skórek oraz udostępniliśmy więcej opcji w ustawieniach graficznych.
  • Ogłoszenia głosowe mogą teraz zostać wyłączone z poziomu menu ustawień w grze.

ROTACJA DARMOWYCH BOHATERÓW

29 lipca – 4 sierpnia: Amumu, Braum, Draven, Kennen, Orianna, Rakan, Singed, Xayah, Xin Zhao, Ziggs

5–11 sierpnia: Corki, Diana, Irelia, Lulu, Rakan, Rammus, Rengar, Teemo, Varus, Zed


Podziel się ze znajomymi!