Opis patcha 2.4a Wild Rift


Strażnicy pokonali Viego, więc czas Zrujnowania dobiegł końca. Nie ma lepszego towarzystwa do świętowania od najbardziej uroczych stworzeń Runeterry: Poro! Dołączcie do stadka Poro, które wkraczają do akcji ze zmianami wyważającymi dla garstki bohaterów i przedmiotów na Summoner’s Rift.


Strażnicy uratowali Runeterrę przed Zrujnowaniem! Świętujcie wraz z Poro i sprawdźcie, czy zdołacie nadążyć za ich stadkiem, które przybywa ze zmianami wyważającymi w patchu 2.4a.

Przypominamy: zawartość będzie pojawiała się na przestrzeni tego patcha.

 

NOWOŚCI

NOWY BOHATER

THRESH STRAŻNIK ŁAŃCUCHÓW

081721-Unbound_Thresh-inline.jpg

Sadystyczny i przebiegły Thresh jest ambitnym, a zarazem niespokojnym duchem Wysp Cienia. Niegdyś był opiekunem niezliczonych magicznych tajemnic, jednak później został zmieniony przez moce potężniejsze niż życie czy śmierć – a teraz istnieje tylko dzięki swojej straszliwej inwencji twórczej w powolnym zadawaniu cierpienia. Ofiary Thresha cierpią daleko poza śmiertelną powłokę, albowiem rujnuje on ich dusze, więżąc je w swej demonicznej latarni tylko po to, by zadawać im tortury przez całą wieczność.

Thresh jest dostępny od 2:01 CEST 13 sierpnia.

 

SKÓRKI

081721-Dark_Star_Kha-Zix-inline.jpg

Dostępna od 2:01 CEST 13 sierpnia:

  • Cybernetyczny Thresh.

Dostępne od 2:01 CEST 19 sierpnia:

 

  • Kha’Zix Mrocznej Gwiazdy,
  • Varus Mrocznej Gwiazdy.

AKCESORIA

 

Akcesoria możecie otrzymać lub kupić z wielu różnych źródeł. Sprawdźcie odpowiednią stronę w grze, aby dowiedzieć się, jak je zdobyć!

 

081721-Patch_2.4a-Goodies-inline.jpg

Błyskotka: Odlatuj Stąd

Ikona: Miniboss

Wszystkie powyższe akcesoria pojawią się w tym patchu.

 

WYDARZENIA

081721-Join-the-Fluft-inline.jpg

WSKOCZ W PUCH!

Szukacie paczki puchatych Poro? Wykonujcie zabawne i urocze zadania, by szybować z puchem!

Wydarzenie Wskocz w Puch! rozpocznie się o 2:01 CEST 17 sierpnia.

 

ZMIANY BOHATERÓW

081721-Akshan-Classic-herobanner.jpg

AKSHAN

 

Nasz Zbuntowany Strażnik słabo sobie radzi, więc wyciągamy do niego pomocną dłoń, aby mógł stanąć na nogi w Wild Rift.

 

 

Podstawowe statystyki

 

  • Przyrost obrażeń od ataku: 3,6 pkt. → 4,5 pkt.
  • Podstawowa mana: 345 pkt. → 390 pkt.
  • Podstawowa regeneracja many: 12 pkt. → 15 pkt.
  • Początkowa dodatkowa prędkość ataku: 30% → 40%

 

(B) Nieczysta Walka

 

  • Prędkość ruchu: 40-80 jedn. (w zależności od poziomu) → 40-120 jedn. (w zależności od poziomu)

 

(1) Bumerang Mściciela

 

  • Koszt many: 60/70/80/90 pkt. → 50/60/70/80 pkt.

 

(Superumiejętność) Zasłużona Kara

 

  • Czas odnowienia: 90/65/60 s → 75/65/55 s
  • [NOWOŚĆ] Teraz może wykańczać stwory.

081721-Annie-Classic-herobanner.jpg

ANNIE

 

Annie trochę za bardzo się rozgrzała w środkowej alei, więc osłabiamy jej moc we wczesnej fazie gry, by jej przeciwnicy mogli nieco ochłonąć.

 

 

Podstawowe statystyki

 

  • Podstawowe zdrowie: 570 pkt. → 530 pkt.

 

(2) Spopielenie

 

  • Koszt many: 60/70/80/90 pkt. → 70/80/90/100 pkt.

Blitzcrank_Classic_Wild_Rift_Splash.jpg

BLITZCRANK

 

Rakietowy Chwyt Blitzcranka nie wzbudza grozy w takim stopniu, w jakim powinien, a złapany nim wróg zbyt łatwo może przetrwać – nawet jeśli umiejętność zostanie właściwie wykonana. Zwiększamy obrażenia (1) Rakietowego Chwytu, by przyciąganie zabłąkanych wrogów było bardziej satysfakcjonujące.

(1) Rakietowy Chwyt

  • Obrażenia podstawowe: 80/140/200/260 pkt. → 100/160/220/280 pkt.

 

Camille_Classic_Wild_Rift_Splash.jpg

CAMILLE

 

Camille jest nieco za silna, zwłaszcza w grach na wysokim poziomie umiejętności, więc zwiększamy jej podatność na ataki we wczesnej fazie gry i zmniejszamy częstotliwość, z jaką może kontrolować wrogów.

 

 

(3) Haki

 

  • Czas trwania ogłuszenia: 1 s → 0,75 s

(Ult) Hextechowe Ultimatum

  • Czas odnowienia: 90/75/60 s → 100/85/70 s

3_28_21_Patch22Article_Corki.jpg

CORKI

 

Dzielny Bombardier radzi sobie zbyt dobrze w alei Smoka, dlatego osłabiamy przeżywalność tego bohatera, by miał bardziej wyraźną słabość.

 

 

Podstawowe statystyki

 

  • Pancerz co poziom: 4,3 pkt. → 3,9 pkt.

 

(2) Walkiria

 

  • Czas odnowienia: 20/18/16/14 s → 22/20/18/16 s

4_12_21_Patch22article_DrMundo.jpg

DR MUNDO

 

Doktorek świetnie radził sobie w dżungli, ale w alei Barona nie szło mu za dobrze. Nieco podkręcamy jego statystyki, aby mógł chodzić, gdzie chce.

 

 

Podstawowe statystyki

 

  • Podstawowe zdrowie: 650 pkt. → 690 pkt.
  • Podstawowa regeneracja zdrowia: 9 pkt. → 12 pkt.

 

(1) Zatruty Tasak

 

  • Koszt zdrowia: 45/60/75/90 pkt. → 30/45/60/75 pkt.

 

(Superumiejętność) Sadyzm

 

  • Całkowita regeneracja zdrowia: 50/75/100% → 60/85/110%

07272021_WRPatchNotes24_Fizz.jpg

FIZZ

 

Osłabiamy Fizza po ostatnich drobnych poprawkach i wzmocnieniach, które dały mu za dużo mocy, szczególnie w dżungli.

 

 

(B) Trójząb

 

  • Współczynnik obrażeń zadawanych potworom: 150% → 120%

 

(3) Psotnik / Rozrabiaka

 

  • Czas odnowienia: 15,5/13,5/11,5/9,5 s → 16/14/12/10 s

 

(Superumiejętność) Mącenie Wody

 

  • Czas odnowienia: 65/55/45 s → 80/65/50 s

07272021_WRPatchNotes24_Graves.jpg

GRAVES

 

Graves czerpie nieco za dużo korzyści z ostatnich zmian przedmiotów, dlatego musimy go trochę osłabić. Dzięki temu Banita zostanie wyważony względem swojego nowego uzbrojenia.

 

 

Podstawowe statystyki

 

  • Podstawowe obrażenia od ataku co poziom: 4,5 pkt. → 3,6 pkt.

5-11-2021-Patch22c_Jax.jpg

JAX

 

Jax świetnie radził sobie w dżungli, ale w alei Barona wciąż nie może się odnaleźć. Zmieniamy nieco moc bohatera i dodajemy nową mechanikę do Kontrataku, aby Mistrz Broni mógł radzić sobie w alei Barona i uchodzić z życiem po większej liczbie starć drużynowych.

 

 

Podstawowe statystyki

 

  • Podstawowa dodatkowa prędkość ataku: 20% → 10%

 

(B) Niezłomny Szturm

 

  • Jax zyskuje teraz 2 ładunki Niezłomnego Szturmu, atakując wrogich bohaterów lub stwory.
  • Maksymalna liczba ładunków Niezłomnego Szturmu: 8 → 10
  • Dodatkowa prędkość ataku za każdy ładunek Niezłomnego Szturmu: 3,6/4,2/4,8/5,4/6/6,6/7,2/7,8/8,4/9/9,6/10,2/10,8/11,4/12 jedn. → 3/3,6/4,2/4,8/5,4/6/6,6/7,2/7,8/8,4/9/9,6/10,2/10,8/11,4 jedn.

 

(3) Kontratak

 

  • [NOWOŚĆ] Jax otrzymuje o 25% mniej obrażeń od bohaterów w trakcie przyjmowania postawy obronnej.

07272021_WRPatchNotes24_Lucian.jpg

LUCIAN

 

Lucian jest zbyt silny w wielu alejach, a także za dobrze się skaluje, co chcemy osłabić, wprowadzając poniższe zmiany. Ułatwią one także walkę przeciwko Klerykowi Broni, gdy ten przyjmuje agresywną taktykę.

 

 

Podstawowe statystyki

 

  • Podstawowe obrażenia od ataku: 58 pkt. → 64 pkt.
  • Podstawowe obrażenia od ataku co poziom: 4,55 pkt. → 2,65 pkt.
  • Pancerz co poziom: 4,3 pkt. → 3,9 pkt.

 

(3) Bezwzględny Pościg

 

  • Czas odnowienia: 22/19/16/13 s → 23/20/17/14 s

081721-Master-Yi-Classic-herobanner.jpg

MASTER YI

 

Master Yi ma problemy w dżungli, więc dajemy mu garść wzmocnień, które sprawią, że częściej zobaczycie go w potyczkach. Szermierz Wuju będzie również lepiej skalował się do późnej fazy gry.

 

 

Podstawowe statystyki

 

  • Pancerz co poziom: 3,5 pkt. → 3,9 pkt.

 

(1) Cios Alfa

 

  • Dodatkowe obrażenia zadawane potworom: 75/110/145/180 pkt. → 90/125/160/195 pkt.

 

(3) Styl Wuju

 

  • Dodatkowe obrażenia nieuchronne: 18/30/42/54 pkt. → 25/40/55/70 pkt.

 

(Superumiejętność) Nieśmiertelny

 

  • Czas odnowienia: 85/75/65 s → 75/60/45 s
  • Prędkość ruchu: 25/35/45% → 35/45/55%

6_29_2021_Patch23bArticle_Rammus.jpg

RAMMUS

 

Szybkość czyszczenia dżungli była bolączką Pancerznika już od jakiegoś czasu. Poniższe zmiany są ukierunkowane na jej przyspieszenie. Pomogą one Rammusowi radzić sobie z inwazjami na jego dżunglę i umożliwią mu wcześniejsze gankowanie, jednocześnie zmniejszając część ukrytych obrażeń, które zadaje w walkach drużynowych.

 

 

Podstawowe statystyki

 

  • Regeneracja many co poziom: 1,1 pkt. → 0,9 pkt.
  • Odporność na magię co poziom: 1,6 pkt. → 0,8 pkt.

(2) Kula Obronna

  • Obrażenia przeciwko stworom i potworom: 100% → 150%

 

(Superumiejętność) Podniebne Uderzenie

 

  • Obrażenia podstawowe: 125/200/275 pkt. → 100/175/250 pkt.
  • Obrażenia wstrząsów wtórnych: 35/60/85 pkt. → 30/45/60 pkt.
    • Opis umiejętności teraz wyświetla poprawne wartości obrażeń wstrząsów wtórnych.

 

07272021_WRPatchNotes24_Rengar.jpg

RENGAR

 

Rengar nie tylko dominuje w rozgrywkach na wysokim poziomie, ale jest silny w rękach większości graczy. Dostosowujemy moc Łowcy we wczesnej fazie gry, co pozwoli jego przeciwnikom na karanie go, zanim zyska przewagę.

 

 

(2) Bitewny Ryk

 

  • Obrażenia podstawowe: 80/110/140/170 pkt. → 50/90/130/170 pkt.

(3) Rzut Bolą

 

  • Wartość spowolnienia: 45/60/75/90% → 30/50/70/90%

 

(Superumiejętność) Zew Łowów

 

  • Czas odnowienia: 90/75/60 s → 100/80/60 s

081721-Seraphine-Classic-herobanner.jpg

SERAPHINE

 

Seraphine miała problemy techniczne na scenie. Naprawiliśmy je, więc reszta występu Rozmarzonej Piosenkarki może przebiec bez problemu.

 

  • [NAPRAWIONY BŁĄD] Więcej Basu teraz poprawnie zadaje obrażenia przed sprawdzeniem, czy cel jest spowolniony.
    • Oznacza to, że Kryształowy Kostur Rylai działa teraz z (3) Więcej Basu i zamienia spowolnienie w unieruchomienie!

3_15_21_PatchPatch21bArticle_Soraka_slice.jpg

SORAKA

 

Moc Soraki jest trudna do zauważenia, a jej ciągła potrzeba poświęcania zdrowia nasila to wrażenie. Poniższe zmiany pomogą wymiataczom, którzy trafiają (1) Deszczem Gwiazd, uniknąć zbyt szybkiego wydawania swoich punktów zdrowia na leczenie sojuszników.

 

 

(2) Astralne Natchnienie

 

  • Czas odnowienia: 8/6/4/2 s → 5/4/3/2 s
  • [NOWOŚĆ] Jeśli umiejętność zostanie użyta w trakcie działania Odmłodzenia, koszt zdrowia zostanie obniżony o 70/80/90/100%.

ZMIANY ROZGRYWKI

PRZEDMIOTY

KRWIOPIJEC

 

Krwiopijec nie zachwyca, odkąd wprowadziliśmy w nim zmiany, więc trochę podbijamy jego statystyki, by był atrakcyjniejszym wyborem w zestawach przedmiotów bardzo skupiających się na obrażeniach od ataku.

 

  • Łączny koszt: 3200 szt. złota → 3300 szt. złota
    • Koszt skompletowania: 1000 szt. złota → 1100 szt. złota
  • Obrażenia od ataku: 40 pkt. → 50 pkt.

ZŁODZIEJ ESENCJI

 

Złodziej Esencji oferuje zbyt wiele w zdecydowanie za niskiej cenie, więc odpowiednio go dostosowujemy.

 

  • Łączny koszt: 3100 szt. złota → 3250 szt. złota
    • Koszt skompletowania: 900 szt. złota → 1050 szt. złota
  • Przyspieszenie umiejętności: 25 jedn. → 20 jedn.

ABSURDALNIE WIELKA RÓŻDŻKA

 

Zbyt wielu bohaterów skupiających się na mocy umiejętności kupuje Zabójczy Kapelusz Rabadona w pierwszej kolejności, podczas gdy naszym zdaniem przedmiot ten powinien być kupowany w późniejszej fazie gry. Wprowadzamy kilka zmian, aby ta strategia była trudniejsza do wykonania i mniej korzystna.

 

  • Moc umiejętności: 65 pkt. → 60 pkt.
  • Koszt skompletowania: 800 pkt. → 900 pkt.

KAPELUSZ RABADONA

  • Koszt skompletowania: 900 szt. złota → 700 szt. złota
  • Moc umiejętności: 130 pkt. → 120 pkt.

NAŁADOWANE OSTRZE SOLARI

 

Naładowane Ostrze Solari ma nieco za dużo mocy jak na swoją cenę, więc trochę podwyższamy jego koszt.

 

  • Łączny koszt: 3000 szt. złota → 3100 szt. złota
    • Koszt skompletowania: 800 szt. złota → 900 szt. złota

ROTACJA DARMOWYCH BOHATERÓW

19–25 SIERPNIA: Darius, Fizz, Graves, Jhin, Kai’Sa, Katarina, Leona, Olaf, Renekton, Soraka

26 SIERPNIA – 1 WRZEŚNIA: Ahri, Alistar, Aurelion Sol, Camille, Ezreal, Jarvan IV, Lee Sin, Riven, Thresh, Tristana


Podziel się ze znajomymi!