Opis patcha VALORANT 8.11

Patrzcie pod nogi… i wypróbujcie najnowszą mapę, Abyss.
Dziś mam dla was opis całkiem sporego patcha 8.11. Wprowadziliśmy parę aktualizacji części szturmowców, o których pisaliśmy już w zeszłym tygodniu. Mamy też nową rotację map i całkiem nową mapę, Abyss… Pamiętajcie tylko, by patrzeć pod nogi. Oprócz tego to pierwszy patch, który ucieszy naszych nowych znajomych z konsol. Przygotowaliśmy dla nich parę funkcji i z radością witamy ich w naszej społeczności!
Nie możemy się doczekać, aż zobaczymy wasze klipy z Abyss (pokażcie nam kreatywne sposoby zrzucania innych w otchłań, bo czekamy na takie nagrania od początku prac nad mapą) i poznamy ogólne opinie na temat tego patcha, więc koniecznie nam je podeślijcie. Życzymy powodzenia podczas rozgrywek i świetnej zabawy z patchem 8.11.
AKTUALIZACJE AGENTÓW
Celem tego patcha było umożliwienie innym szturmowcom konkurowania z agentami, takimi jak Jett i Raze, którzy dzięki szybkości i mobilności przodują w tworzeniu możliwości dla swoich drużyn. Zmiany te zapewniają szturmowcom więcej okazji do zdobywania przestrzeni dla swoich zespołów i bycia na szpicy dzięki swoim wyjątkowym stylom gry – niezależnie od tego, czy chodzi o silniejsze umiejętności typowo do pojedynkowania się, jak w przypadku Iso, mieszankę szybkości i uników w walce, jak u Neon, czy też połączenie możliwości odzyskiwania sił i ucieczki z walki u Reyny.
WSZYSTKIE PLATFORMY
ISO
Iso otrzymuje w tym patchu wyłącznie wzmocnienia, ponieważ osiąga słabe wyniki niezależnie od poziomu umiejętności. Skupienie się na zwiększeniu wydajności umiejętności popisowej Iso ma na celu uczynienie go bardziej niezawodnym podczas walk o kontrolę nad obszarami mapy i wygrywania pojedynków we wczesnych fazach rund poprzez przyznanie mu tarczy natychmiast po użyciu zdolności. Wzmocnienie Iso wciąż pozostanie aktywne, a kule nadal będą się pojawiać, jeśli straci on tarczę i zdobędzie zabójstwo w trakcie Dubletu. Strzelanie w kule będzie odświeżać czas trwania wzmocnienia i tarczy.
Dublet (E)
- Iso otrzymuje teraz tarczę po zakończeniu 1-sekundowej animacji, podczas której nie może używać broni.
- Dźwięk tworzenia tarczy będzie słyszalny pod koniec używania zdolności, gdy ta zostaje aktywowana.
- Zmniejszono liczbę ładunków z 2 do 1.
- Zdobycie 2 zabójstw podczas Dubletu odzyskuje teraz jego ładunek.
- Po zniszczeniu tarczy Iso otrzymuje teraz znacznik przebijalności ścian zamiast standardowego znacznika wysokiej przebijalności. Oznacza to, że po utracie tarczy będzie teraz mniej spowalniany.
- Ponadto Iso będzie teraz widział wskaźnik obrażeń od strony wroga, który zniszczył tarczę.
- Iso może teraz ponownie użyć Dubletu, gdy tarcza jest aktywna, aby odświeżyć czas jej działania.
- To szczególnie istotne w sytuacjach, w których odnowi ładunek Dubletu po zdobyciu 2 zabójstw.
NEON
Chcemy wspomóc Neon jako agentkę do prowadzenia mobilnych potyczek bezpośrednio z wrogami, wzmacniając aspekty jej postaci niepowtarzalne na tle całej gry. Sprawiliśmy, że jej wślizg jest skuteczniejszy w bezpośrednim wchodzeniu w przeciwników, zwiększając jego gotowość do walki i usuwając negatywne modyfikatory odrzutu broni w jego trakcie – a także wprowadzając kilka innych zmian. Aktualizacje jej Pasa Wysokiego Napięcia (C) mają sprawić, że walki z wykorzystaniem jej ścian będą bardziej intuicyjne dla sojuszników Neon, jednocześnie zmniejszając wizualny szum generowany przez nią w grze.
Wyostrzenie jej Błyskawicy Przekaźnikowej (Q) tak, aby była bardziej niezawodną umiejętnością z jednym ładunkiem, ma na celu umożliwienie Neon odnoszenia większych sukcesów podczas wchodzenia do walki z użyciem ślizgu, a także tworzenia przestrzeni do wykorzystania drugiego ładunku.
Pas Wysokiego Napięcia (C)
- Pas Wysokiego Napięcia (C) wyłania się teraz zza pleców, aby zminimalizować wizualny szum w obszarze walki i zapewnić Neon dodatkową osłonę.
- Dźwięk Pasa Wysokiego Napięcia (C) został zaktualizowany, aby przenosił się wraz z animacją pojawiania się ściany.
- Skrócono czas trwania ściany z 6 do 4 sek.
- Wydłużono czas zanikania ściany z 1 do 2 sek.
Wysoki Bieg (E)
- Sprint
- Neon nie porusza się już wolniej na boki podczas sprintowania.
- Zwiększono maksymalną prędkość poruszania się na boki podczas sprintu z 6,73 do 9,11 metrów/sek.
- Skrócono czas potrzebny na pełne przywrócenie paliwa z 60 do 20 sek.
- Ślizg
- Zwiększono liczbę ładunków ślizgu z 1 do 2.
- Neon nie ma teraz żadnych negatywnych modyfikatorów odrzutu przy strzelaniu z broni podczas ślizgu.
- W praktyce oznacza to, że będzie bardziej precyzyjna podczas ślizgania się.
- Drugi ładunek ślizgu kosztuje 150 kredytów.
- Przyspieszono dobieranie broni po ślizgu z szybkiego na natychmiastowe.
- Potrzeba 0,2 sek. na wyciągnięcie broni po zakończeniu ślizgu.
Błyskawica Przekaźnikowa (Q)
- Zmniejszono liczbę ładunków z 2 do 1.
- Skrócono czas przygotowania z 1,1 do 0,8 sek.
- Wydłużono czas trwania ogłuszenia z 3 do 3,5 sek.
REYNA
W tej aktualizacji Reyna otrzyma zarówno wzmocnienia, jak i osłabienia, tak aby o sile tej agentki decydowały inne elementy jej zestawu umiejętności. Celem zmian jest zmniejszenie poziomu dominacji, jaki może ona osiągnąć w trybie rankingowym – zwłaszcza na niskich i średnich rangach, gdy jej użytkownik przewyższa swoich przeciwników – a jednocześnie zwiększenie jej skuteczności podczas skoordynowanych działań.
- Statystyki wykazały, że leczenie jest bardzo silne w grach rankingowych – szczególnie na niskich i średnich rangach. Zmiana ta powinna ograniczyć zdolność Reyny do korzystania z efektu kuli śnieżnej z rundy na rundę na niższych dywizjach.
- Usunięcie ograniczeń czasowych dla Pożarcia (Q) i Cesarzowej (X) powinno ułatwić graczom przystosowywanie się do tempa swoich drużyn i zwiększyć podstawową przydatność obydwu tych umiejętności w skoordynowanych meczach, gdzie rundy rozgrywają się wolniej.
- Drwina (E) została tak zmodyfikowana, by zapewniała większą premię do szybkości ruchu – ale ma krótszy czas działania. Powinno to wynagrodzić zdecydowanych i zręcznych graczy Reyny, umożliwiając szybsze i bardziej efektywne zmiany pozycji w walce.
Będziemy się uważnie przyglądać, jak te aktualizacje wpływają na Reynę na różnych poziomach umiejętności i w różnych konfiguracjach rozgrywki.
Pożarcie (Q)
- Zmniejszono wartość leczenia ze 100 do 50.
- Skrócono czas potrzebny na wyleczenie do pełna z 3 do 2 sek.
- Nadmiarowe przywrócenie pancerza nie zanika już po upływie czasu efektu.
Drwina (E)
- Zwiększono maksymalną prędkość z 9,1 do 12 metrów/sek.
- Skrócono łączny czas trwania Drwiny z 2 do 1,5 sek.
Cesarzowa (X)
- Cesarzowa nie ma już określonego czasu działania i trwa aż do chwili zabicia Reyny lub zakończenia rundy.
RAZE
Widząc, jak gracze coraz lepiej radzą sobie z mobilnością bomby zdalnej Raze, odkryliśmy, że jej całkowita szybkość i potencjał ruchu mogą negatywnie wpływać na pętlę taktyczną naszej gry. Zmiany te mają umożliwić efektywniejsze kontrowanie Raze – czy to za pomocą narzędzi poszczególnych agentów, czy też odpowiednich umiejętności strzeleckich. Chociaż nadal chcemy zachować niemal nieograniczoną swobodę ruchów z użyciem bomb zdalnych, Raze nie powinna być aż tak niespodziewana, gdy nie ma wsparcia w postaci narzędzi sojuszników.
Bombowa Paka (Q)
- Po zniszczeniu przez przeciwnika bomby zdalne Raze już nie eksplodują, odrzucając / zadając obrażenia.
- Zmniejszono prędkość poruszania się Raze w poziomie podczas korzystania z bomb zdalnych.
- Zaktualizowano odgłos eksplozji bomb zdalnych tak, aby wrogowie mogli usłyszeć pierwszą z nich podczas podwójnego skoku Raze z ich użyciem.
CLOVE
Chociaż jesteśmy podekscytowani tym, jak Clove od razu zyskału na znaczeniu w rozgrywkach rankingowych i jak bardzo podoba wam się gra num, jenu wyniki w rozgrywkach rankingowych są lepsze, niż byśmy chcieli. Obcinamy trochę zbędnej mocy z samolubnych cech wynikających ze szturmowej strony jenu natury przy jednoczesnym zachowaniu posiadanych przez Clove cech kontroleru.
Na Zdrówko (C)
- Zwiększono koszt ze 100 do 200 kredytów.
- Skrócono czas trwania z 10 do 8 sek.
- Skrócono czas na aktywację po asyście z zadaniem obrażeń z 10 do 6 sek.
Jeszcze Żyję (X)
- Zwiększono koszt z 7 do 8 punktów.
- Wydłużono opóźnienie powrotu do postaci z 0,7 do 0,8 sek.
- NAPRAWIONY BŁĄD: Zdobycie asysty za dym podczas trwania ulta nie będzie już przywracać Clove do życia.
Dodaliśmy także po jednej nowej kwestii mówionej dla Omena i Clove na rozpoczęcie meczu na Abyss.
FUNKCJE ESPORTOWE
NA PC
- Ulepszenia strony drużyny w centrum esportu
- Do informacji o składzie dodaliśmy role, by ułatwić rozróżnianie graczy, zmienników i trenerów.
- Wprowadziliśmy dopiski, które przybliżają osobowości i dokonania. Na razie dotyczą drużyn z VCT Americas i VCT Pacific, ale pracujemy nad kolejnymi!
AKTUALIZACJE SYSTEMÓW ROZGRYWKI
WSZYSTKIE PLATFORMY
Koła łączności radiowej
- Komunikacja między graczami jest kluczowym elementem głównej pętli rozgrywki VALORANT, dlatego udoskonaliliśmy koła łączności radiowej, które teraz zawierają dokładniejsze wywołania oraz bardziej różnorodne sygnały i kwestie mówione agentów. Dodaliśmy także całkiem nowe koła, by komunikacja między graczami obejmowała więcej faz rundy. Oprócz tego usunęliśmy mniej przydatne polecenia, by korzystanie z kół było jak najprostsze, a dostęp do najważniejszych komend jak najłatwiejszy.
- Dzięki tym zmianom dotychczasowe narzędzia do komunikacji stały się jaśniejsze i bardziej konkretne, a członkowie drużyn zyskali nowe sposoby łączności i omawiania strategii:
- nowe koła strategiczne w fazie zakupów;
- odrębne koła strategiczne dla atakujących i obrońców;
- nowe koło komend na dużej mapie;
- zaktualizowane opcje na dotychczasowych kołach komend;
- zaktualizowane kwestie mówione w dotychczasowych menu komend (tylko na PC);
- uproszczone koła zawierające najważniejsze opcje komend.
NA KONSOLACH
Rady dla nowych graczy
- Gdy dołączacie do społeczności i po ukończeniu samouczka zaczynacie szlifować swoje umiejętności na polu walki, chcemy zapewnić wam wszystkie informacje potrzebne do odnoszenia sukcesów! W tym celu wprowadziliśmy system rad dla nowych graczy, który będzie wyświetlał w grze przydatne informacje w oparciu o działania podejmowane przez was w trakcie meczu. Wskazówki dostarczą wam kluczowych informacji o podstawach rozgrywki, potencjalne sposoby na doskonalenie umiejętności i propozycje bardziej zaawansowanych strategii.
- Rady dla nowych graczy zostały przygotowane od podstaw z myślą o ograniczonej fazie beta na konsolach, by umożliwić wam szybsze poznawanie VALORANT i rozwijanie umiejętności poprzez:
- wskazówki „słuchające” waszych działań i zachowań podczas meczy;
- podpowiedzi, które dostosowują się do waszego poziomu, gdy uczycie się podstaw rozgrywki w VALORANT – od rad dla nowicjuszy po zaawansowane strategie.
- Jeśli wracacie do gry po przerwie, rady dla nowych graczy nie będą się wyświetlać, bo zapewne dobrze znacie już podstawy. Gdyby mimo to się pojawiały, a nie chcecie ich widzieć, możecie je wyłączyć w ustawieniach.
AKTUALIZACJE MAP
NA PC
NOWA MAPA: ABYSS
- Ekscytująca mapa 5 na 5 do trybu podkładania Spike’a z niebezpiecznymi przepaściami (patrzcie pod nogi) i rozgrywką w pionie. Abyss to pierwsza mapa VALORANT, która nie ma granic i rozgrywa się w tajnej, ukrytej fortecy Następców Klepsydry.
- Nasza najnowsza mapa obejmuje trzy aleje i dwa punkty.
AKTUALIZACJE PUL MAP
- Przypominamy, że w patchu 8.11 znacząco zmodyfikowaliśmy pule map. Oprócz dodania zupełnie nowej mapy do rotacji wprowadziliśmy też poniższe zmiany.
- Od patcha 8.11 kolejka rankingowa, kolejka trybu deathmatch i kolejka Premier będą zawierały ASCENT, BIND, ICEBOX, LOTUS, SUNSET oraz HAVEN (powracające).
- ABYSS zawita do puli rankingowej w patchu 9.0.
- ABYSS zawita do puli Premier w patchu 9.02.
- BREEZE oraz SPLIT zostaną usunięte z powyższych pul map.
- Od patcha 8.11 tryb nierankingowy, Szybka Gra, Gorączka Spike’a i Eskalacja zostaną przeniesione do OTWARTEJ puli map. W tych kolejkach dostępne będą wszystkie mapy (w tym ABYSS).
- Będziemy kontynuować ulepszanie pul map, a was prosimy o nadsyłanie uwag. Zachowajcie też czujność, bo w przyszłości przedstawimy więcej informacji o pulach map!
NA KONSOLACH
PULE MAP NA KONSOLACH
- W dniu rozpoczęcia bety nowi gracze na konsolach będą mieli dostęp do ograniczonej liczby map. Wiemy, że osoby zaczynające przygodę z VALORANT muszą się wiele nauczyć, dlatego zmniejszyliśmy pulę map, by ułatwić naukę podstawowych mechanik i układów map tym graczom, którzy dołączają do kolejki po raz pierwszy.
- Wstępna pula map dostępna na konsolach będzie obejmować ABYSS, ASCENT, BIND oraz HAVEN.
- W patchu 9.0 i każdym kolejnym będziemy wprowadzać po jednej nowej mapie.
- Podczas bety na konsolach dostępna będzie też ograniczona liczba kolejek trybów (więcej informacji znajdziecie w sekcji „Aktualizacje trybów”).
- W ramach bety na konsole dostępne będą wszystkie mapy drużynowego deathmatchu.
- W trybie gry niestandardowej dostępne będą wszystkie mapy VALORANT do trybu podkładania Spike’a.
- OTWARTA STRZELNICA
- Na potrzeby bety na konsolach zaktualizowaliśmy otwartą strzelnicę.
- Różne aktualizacje graficzne otoczenia.
- Aktualizacja graficzna paneli interfejsu w świecie gry (strzelnica z botami i cel ćwiczebny).
- Cel ćwiczebny został przeniesiony w nowe miejsce.
- Z otoczenia usunięto portal i grywalne minimoduły szkoleniowe.
AKTUALIZACJE TRYBÓW
NA PC
KOLEJKA ABYSS (TYLKO NA PC)
- Pamiętajcie, że kolejka tylko z mapą Abyss będzie grywalna jedynie przez tydzień.
- Rozgrywki tylko z mapą Abyss będą korzystały z formatu trybu nierankingowego.
NA KONSOLACH
KOLEJKI TRYBÓW NA KONSOLACH
- W dniu rozpoczęcia ograniczonej bety gracze na konsolach będą mieli dostęp do ograniczonej liczby trybów.
- Uczestnicy ograniczonej bety na konsolach będą mieli dostęp do następujących trybów:
- Nierankingowy;
- Szybka Gra;
- Deathmatch;
- Drużynowy deathmatch;
- Gra niestandardowa.
- Tryb rankingowy dla graczy na konsolach zostanie wprowadzony w patchu 9.0.
NOWY SAMOUCZEK O PODSTAWACH (TYLKO NA KONSOLACH)
- Z okazji premiery na konsolach zaktualizowaliśmy samouczek w grze! Wszyscy gracze dołączający do kolejki na konsolach zostają automatycznie przekierowani do nowego szkolenia, które przybliża podstawy rozgrywki w VALORANT (strzelanie, umiejętności agentów, formaty meczy i wiele więcej!).
NOWY MECZ TRENINGOWY Z BOTAMI (TYLKO NA KONSOLACH)
- Wprowadziliśmy nowy, OPCJONALNY mecz z botami dla nowych graczy, którzy mają ochotę na rozgrzewkę z członkami drużyny i botami kontrolowanymi przez SI. Ten specjalny mecz jest przeznaczony dla nowych graczy, którzy chcą sprawdzić w praktyce to, czego nauczyli się podczas samouczka poświęconego podstawom.
- Mecz treningowy z botami jest pełnym meczem w trybie Szybkiej Gry na mapie Haven.
NOWE OPCJE TRENINGÓW (TYLKO NA KONSOLACH)
- Z okazji premiery na konsolach zaktualizowaliśmy menu treningów.
- Otwarta strzelnica (gracz pojawi się bezpośrednio przed strzelnicą z botami)
- Powtórz samouczek (możliwość ponownego zagrania w nowy samouczek)
- Stare moduły treningowe zostały usunięte z menu treningów.
Uwaga: Wszystkie nowe treści treningowe zostaną dodane do wersji na PC w późniejszym patchu.
AKTUALIZACJE WYDAJNOŚCI
NA PC
- Zaktualizowaliśmy zachowanie wątków, by poprawić wydajność na dwurdzeniowych urządzeniach. Wpłynie to na poprawę wydajności w grze i skrócenie wczytywania.
ZACHOWANIE GRACZY
WSZYSTKIE PLATFORMY
- W patchu 8.11 wprowadzimy tymczasowe rozwiązanie, które ma na celu zmniejszyć skuteczność luki związanej z powtórzeniami gry. Wcześniej nasze systemy nie podejmowały odpowiednich działań, gdy mecz kończył się powtórzeniem gry. W efekcie gracze mogli próbować rozgrywać kolejne powtórzenia gry bez żadnego egzekwowania zasad. Obecnie zwiększyliśmy dotkliwość interwencji w przypadku AFK skutkującego powtórzeniem meczu. Oznacza to, że w takim przypadku natychmiast dojdzie do interwencji, która będzie stawać się poważniejsza z każdym kolejnym wystąpieniem. Wciąż przyglądamy się tej kwestii, więc prosimy o przesyłanie uwag.
AKTUALIZACJE SYSTEMÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH
NA PC
- Zaktualizowaliśmy listę znajomych, by wyświetlała graczy VALORANT na konsolach. Dzięki temu wasi znajomi na platformie Riot, którzy grają na konsolach, będą widoczni na liście znajomych w sekcji „Inne gry”.
NA KONSOLACH
- Zmieniliśmy domyślne działanie czatu głosowego, by nadać priorytet czatowi głosowemu drużyny. Teraz po połączeniu z kanałem czatu głosowego drużyny będziecie automatycznie mówić do całej drużyny, a nie tylko do członków grupy.
AKTUALIZACJE PREMIER
NA PC
- Po zaplanowanych na 23 czerwca play-offach drużyny, które się wykazały, otrzymają powiadomienia o awansie!
- Jeśli wasza drużyna gra w dywizjach od Otwartej do Elitarnej, wygrajcie swoją drabinkę play-offów, a po powrocie do ekranu głównego Premier zobaczycie powiadomienie.
- Jeśli gracie w dywizji Zawodników, zakończcie play-offy jako jedna z 32 najlepszych drużyn, a powiadomienie wyświetli się, gdy odwiedzicie ekran główny Premier po raz pierwszy po sfinalizowaniu klasyfikacji.
- Gdy wasza drużyna zdobędzie awans, wasza ikona dywizji na ekranie głównym Premier i stronie drużyny Premier będzie ozdobiona wskaźnikiem awansu przez resztę fazy O8A3.
- Jeśli gracie w dywizji od Otwartej do Elitarnej, na początku etapu O9A1 zostaniecie umieszczeni co najmniej jedną dywizję wyżej.
- Jeśli gracie w dywizji Zawodników, zostaniecie umieszczeni w nowej dywizji Zaproszeniowej, gdzie będziecie rywalizować o szansę awansu do ligi Challengers.
ZMIANY SKLEPU
NA PC
- Zaktualizowaliśmy wygląd sklepu, by zwiększyć jego przejrzystość i poprawić jakość etapu zakupu.
- Narzędzia sojuszników są teraz widoczne na miejscach na członków drużyny, co ułatwi dobieranie strategii.
- Pozostały pancerz jest teraz przedstawiany w interfejsie jako wypełnienie.
- Dodano holistycznie animacje, dzięki którym ocena przystępności cenowej, wysyłanie próśb i kupowanie broni będzie przejrzystsze.
- Wygląd stanów przedmiotów został odświeżony, by poprawić ich czytelność.
NAPRAWIONE BŁĘDY
Agenci
WSZYSTKIE PLATFORMY
- Naprawiono lukę, w wyniku której gracze mogli stać na Działku (E) Killjoy, gdy zostało zaklinowane w kącie. Teraz w takiej sytuacji gracze będą strzelać równie niecelnie co podczas skakania.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Clove odtwarzału niewłaściwą animację lub ślizgału się po ziemi podczas wykonywania ostatecznego ciosu ze skórki, gdy zostału ostatnią postacią przy życiu i miału dostępnego ulta.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego gracze w miejscu powstawania dymu Clove znajdowali się w mniej korzystnej sytuacji niż gracze poza dymem.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Na Zdrówko (C) Clove nie aktywowało się na botach z obszaru treningowego.
- Naprawiono błąd związany z Jeszcze Żyję (X) Clove, w wyniku którego asysty za dym pozwalały wu przetrwać.
Systemy dotyczące rozgrywki
- Naprawiono błąd, w wyniku którego efekty wizualne Podpalacza (Q) Brimstone’a nie wyświetlały się, jeśli gracz nie patrzył w kierunku, z którego nadchodziły.
- Naprawiono kilka błędów, w wyniku których informacje o graczu w raporcie z bitwy nie uwzględniały poprawnych danych o śmierci.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego pomimo wyłączenia ich w ustawieniach smugi po pociskach wciąż były widoczne, gdy gracz strzelał pod pewnymi kątami poza mapę.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego umiejętności agentów przyczepiające się do ścian mogły być wystrzeliwane przez nieprzebijalne powierzchnie.
- Naprawiono wskazówki, które nie aktualizowały się po zmianie przypisanych klawiszy, gdy agent wyposażył umiejętność.
- Naprawiono błędy formatowania języka arabskiego widoczne podczas używania Wingmana (Q) Gekko albo podnoszenia broni.
- Naprawiono błąd związany z dłuższymi nazwami profilów celownika wydłużającymi okienko Usuń/powiel profil w ustawieniach.
Premier
TYLKO NA PC
- Naprawiono błąd, w wyniku którego zielona strzałka wyboru strony przy wybieraniu i banowaniu map się nie wyświetlała.