Opis patcha VALORANT 9.0
Powitajcie 9. odcinek i jego pierwszy patch. Przed nami sporo zmian do omówienia.
Zmieniamy Dublet Iso i wprowadzamy Abyss do rozgrywek rankingowych na PC.
AKTUALIZACJE AGENTÓW
WSZYSTKIE PLATFORMY
- Dodaliśmy nowe kwestie dialogowe rozmów między agentami dla: Phoenixa, Harbora, Brimstone’a, Yoru, Raze, Iso, Sage, Neon, Gekko, Skye, Deadlock, Omena, Kayo i Reyny.
NA PC
Iso
Cieszy nas, że Iso chętniej pojawia się na czele swojej drużyny, ale chcielibyśmy, by w bardziej przemyślany sposób wybierał moment aktywacji Dubletu. Dzięki temu kontrowanie tej zdolności poprzez przełamywanie tarczy Iso lub uniemożliwianie mu używania kul Dubletu będzie skuteczniejsze.
W związku z tym skracamy czas trwania wzmocnienia z Dubletu i usuwamy odświeżanie po dwóch zabójstwach. Teraz Iso może wydłużyć czas trwania Dubletu wyłącznie poprzez trafienie kul, które pojawiają się, gdy wzmocnienie jest aktywne.
- Dublet (E): Czas trwania skrócony z 20 sek. do 12 sek.
- Usunięto reset po zabójstwach umiejętnością popisową.
NA KONSOLACH
- Zwiększono zdrowie Sowiego Drona Sovy z 60 pkt. do 100 pkt.
AKTUALIZACJE GRY RANKINGOWEJ
NA PC
- Abyss zostało dodane do puli map rozgrywek rankingowych.
NA KONSOLACH
- W ramach tego patcha wprowadzamy tryb rankingowy na konsole! Dołączcie do kolejki, zdobywajcie rangi i sprawdźcie, czy zdołacie dostać się do tabel Nieśmiertelnych. Powodzenia w pierwszym wyścigu ku randze Promienistego!
- Na początku pula map trybu rankingowego będzie zawierać Abyss, Ascent, Bind, Haven i Sunset. Dalsze mapy dodamy w kilku kolejnych patchach.
AKTUALIZACJE SYSTEMÓW ROZGRYWKI
NA KONSOLACH
- Wprowadzono nowy ekran wyboru „Ustawienia wstępne sterowania” wyświetlany przy pierwszym uruchomieniu przed wczytaniem samouczka.
- Teraz na start możecie wybrać nasze ustawienie wstępne przygotowane specjalnie z myślą o grze VALORANT i TRADYCYJNE konsolowe sterowanie z gier FPS.
- Ustawienia wstępne sterowania można z łatwością zmienić lub dostosować w dowolnej chwili w menu ustawień w grze.
- Dopracowano przejścia dźwiękowe między skupieniem a spoglądaniem przez celownik, by jasno wskazywały, w który tryb się przełączacie.
- Ustawienia wstępne celownika zostały zaktualizowane, by lepiej pasowały do różnych dostępnych celowników.
- Zmieniono ustawienia wstępne sterowania „Wojownik”, by kucanie wymagało przytrzymania przycisku, a nie było przełączane.
- Dodano holistyczny suwak czułości celowania.
- Wprowadzono możliwość włączenia trybu precyzyjnego w ustawieniach sterowania, co pozwala dostosować suwaki czułości z dokładnością do 0,1 pkt.
ZACHOWANIE GRACZY
NA PC
- Oprócz usuwania terminów z kategorii „zero tolerancji” z czatu tekstowego będziemy nakładać surowsze kary na osoby, które nagminnie używają tych terminów.
AKTUALIZACJE PREMIER
NA PC
Witamy na Drodze do zawodowca!
- Drużyny z Dywizji Zawodników, które awansowały na etapie O8A3, trafiły do nowej Dywizji Zaproszeniowej. Jeśli ukończą etap z wystarczająco wysoką rangą, zyskają szansę dostania się do ligi Challengers.
- Rozgrywki w Dywizjach Zawodników i Zaproszeniowej nieco się różnią:
- Dzięki ścisłej ochronie przed rewanżami w cotygodniowych meczach nigdy nie staniecie w szranki z tą samą drużyną więcej niż raz w trakcie jednego etapu.
- Jeśli nie zdołamy znaleźć dla was odpowiedniego meczu w przedziale czasowym okienka, zyskacie walkowera. Walkowery zapewniają zwycięstwo w meczu i 100 pkt.
- Porażki dają 0 pkt.
- Finały play-offów rozgrywane są do 2 wygranych.
- W Dywizjach Zawodników i Zaproszeniowej obowiązują pewne dodatkowe ograniczenia składów.
- Szczegółowe informacje o nowych zasadach obowiązujących w Dywizjach Zawodników i Zaproszeniowej znajdziecie wzaktualizowanym artykule „Wszystkie najważniejsze informacje o Premier”.
ZMIANY SPOŁECZNOŚCIOWE
NA PC
- Teraz przy dodawaniu znajomych możecie wkleić lub wpisać pełne Riot ID (wraz z tagiem) w polu „Riot ID”. Dane te zostaną automatycznie rozdzielone między pola „Riot ID” i „Tag”.
NA KONSOLACH
- Zaktualizowaliśmy menu komunikacji, by ułatwić zarządzanie czatem głosowym drużyny i grupy w trakcie gry.
- Dodaliśmy czat głosowy do strony ustawień. Teraz możecie dostosować działanie mikrofonu i ustawienia głosu.
NAPRAWIONE BŁĘDY
Agenci
- NA KONSOLACH
- Naprawiono błąd, który zmniejszał odległość doskoku w ramach Pomyślnego Wiatru (ukośnego doskoku) Jett.
Systemy rankingowe
- NA KONSOLACH
- Naprawiono błąd dotyczący drużynowych deathmatchów, przez który na ekranach końca gry wynik był błędnie wyświetlany jako remis.
- Dodano osobne ekrany tablicy wyników w trybach deathmatch i drużynowy deathmatch.
Systemy dotyczące rozgrywki
- WSZYSTKIE PLATFORMY
- Naprawiono błąd dotyczący efektów cząsteczkowych podczas spoglądania przez celownik przy używaniu kolekcji Skrytokwit poziomu 3. i 4.
- Naprawiono błąd występujący przy wychodzeniu z Kamery Szpiegowskiej Cyphera, przez który obserwatorzy widzieli, że Cypherowi zacinają się ręce.
- NA KONSOLACH
- Naprawiono błąd, przez który podczas przejść odtwarzane były dźwięki zarówno skupienia, jak i spoglądania przez celownik.
- Naprawiono utrzymywanie się menu opuszczania gry przy bierności z powodu AFK.
- Naprawiono błąd animacji związany z menu opuszczania gry.
Mapy
- ABYSS
- Naprawiono kilka miejsc dających niezamierzoną przewagę.
- Naprawiono błędy, przez które gracze mogli znaleźć się pod mapą.
- Osłona punktu A powinna teraz wyświetlać się poprawnie w światach celowania dymem Omena i Astry.
- Naprawiono lukę, która pozwalała Omenowi dostać się pomiędzy bariery stref odrodzenia.
Media społecznościowe
- NA KONSOLACH
- Naprawiono błąd dotyczący listy znajomych, która czasami wyświetlała nieprawidłowe informacje na temat używanych przez nich platform.
ZNANE PROBLEMY
Ogólne
- NA KONSOLACH
- Podczas przeglądania menu poddania się istnieje ryzyko zablokowania sterowania na całą rundę. Z tego powodu postanowiliśmy wyłączyć menu poddania się i powtórzenia gry, póki nie rozwiążemy tego problemu. Remis będzie dalej działać.
Premier
- NA PC
- Podczas zmieniania etapu w menu rozwijanym na stronie klasyfikacji nie odświeża się jej zawartość. Aby zobaczyć prawidłowe klasyfikacje z poprzednich etapów, należy zmienić etap, a następnie zmienić dywizję lub strefę, by odświeżyć zawartość.
- Czasami strona klasyfikacji nie aktualizuje się, więc liczba widocznych tam drużyn może być niższa od oczekiwanej. Aby naprawić ten błąd, należy kliknąć inną zakładkę na ekranie głównym Premier, a potem wrócić do klasyfikacji.
- Jeśli gracie w Dywizji Zawodników lub Zaproszeniowej i uzyskacie walkower podczas cotygodniowych meczy, mecz ten nie zostanie odnotowany w zakładce historii meczów Premier. Zostanie wam przyznana wygrana wraz ze 100 pkt. wyniku Premier, co zostanie prawidłowo odnotowane w klasyfikacji.