Opis patcha VALORANT 9.06

Aktualizacje systemów zachowania graczy i rozgrywki, rady dla nowych graczy VALORANT i nie tylko.
Szczególnie warte wymienienia jest to, że teraz będziecie widzieć, czy bierzecie Vandala Łupieżcę czy Vandala Porzuconego, nowi gracze VALORANT na PC dostaną porady co do tego, jak grać, a system głosowania nie będzie już uwzględniał graczy AFK w głosowaniu za remisem.
Jak zawsze, dajcie nam znać, co myślicie o tych nowościach. Zawsze chętnie poznamy wasze uwagi.
WSZYSTKIE PLATFORMY
AKTUALIZACJE AGENTÓW
- Umiejętności agentów wchodzące w interakcje ze ścianami będą teraz inaczej reagować na szklane okno na mapie Ascent.
- Pożoga Phoenixa i Pas Wysokiego Napięcia Neon wybiją okno, jeśli środkowy punkt początkowego użycia tych umiejętności trafiłby okno, ale same ściany nie wejdą w interakcję z oknem.
- Wysoki Przypływ Harbora nie będzie już wybijał okna, ponieważ nie uderza on ścian.
- Znak Rozpoznawczy Chambera, Potykacz Cyphera i Blokada Killjoy nie będą już wybijać okien, gdy zostaną użyte zbyt blisko.
- Dźwięk przygotowania/aktywacji obszaru działania Ostrzału Orbitalnego Brimstone’a i dźwięk przygotowania obszaru działania Stalowego Ogrodu Vyse zaktualizowano tak, żeby nie były umiejscowione bezpośrednio na agencie znajdującym się na obszarze działania. Teraz są odrobinę przesunięte w kierunku pochodzenia obszaru działania, dzięki czemu będziecie słyszeć, w którym kierunku się przemieszczać, aby uciec.
AKTUALIZACJE SYSTEMÓW ROZGRYWKI
- Zaktualizowano systemy głosowania, aby głosowania za remisem nie uwzględniały już graczy AFK.
AKTUALIZACJE MAP
- Haven
- Wprowadzono kilka drobniejszych usprawnień, aby ułatwić umieszczanie Łukowej Róży Vyse i Potykacza Cyphera na skrzyniach.
ZACHOWANIE GRACZY
- Dostosowaliśmy nasze kary za nadużycia podczas komunikacji, aby zapewnić lepszą komunikację w VALORANT. Osoby, które będą powtórnie dopuszczać się tego rodzaju nadużyć, otrzymają jeszcze surowsze kary.
- W trosce o zapewnienie pozytywnych doświadczeń podczas korzystania z systemów komunikacji w VALORANT będziemy nakładać kary za nadużycia podczas komunikacji na osoby, które przeszły ręczną ocenę behawioralną w związku z powtarzającą się tendencją do nadużyć podczas komunikacji.
ZMIANY SPOŁECZNOŚCIOWE
- Zaktualizowaliśmy nasz system czatu głosowego. Teraz możecie mieć większą pewność, że po nieoczekiwanym rozłączeniu z czatem głosowym połączenie zostanie przywrócone.
AKTUALIZACJE BRONI
- Dodajemy nazwy skórek broni do przełącznika broni w grze. Mamy nadzieję, że ułatwi wam to określenie, z jakiej skórki korzystacie, kiedy podniesiecie lub przełączycie się na daną broń. Tę zmianę zobaczycie na waszym interfejsie w grze.
NAPRAWIONE BŁĘDY
Agenci
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Wykrywacz Dźwięku Deadlock mógł pozostać aktywny, jeśli został umieszczony w momencie śmierci Deadlock.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Potykacz Cyphera nie otrzymywał obrażeń od pewnych umiejętności.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Wingman Gekko mógł utknąć w pętli podczas próby pogoni za nieosiągalnym celem.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Zmyłka Yoru nie aktywowała Ścięcia Vyse.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Breach nie mógł używać umiejętności przez Ścięcie Vyse.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Strzała Zwiadowcza Sovy była niszczona przez Ścięcie Vyse.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Thrash Gekko i Gwóźdź Programu Raze mogły trafiać graczy znajdujących się po drugiej stronie Ścięcia Vyse.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Łukowej Róży Vyse nie można było umieścić na nieprawidłowych przedmiotach.
- Naprawiono wiele błędów kolizji związanych ze Ścięciem Vyse, w wyniku których pociski i gracze byli blokowani, gdy umiejętność zanikała.
- Naprawiono rzadko pojawiający się błąd, w wyniku którego ciała graczy przenikały do wnętrza Ścięcia Vyse.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego efekty wizualne Ciernistego Pnącza i Ścięcia Vyse utrzymywały się, jeśli umiejętności zakończono wcześniej.
Elementy kosmetyczne
- Naprawiono animację kosy Nocy z perspektywy trzeciej osoby, aby nie wyświetlała się ona powyżej modelu agenta podczas wyposażania broni w zwarciu. Dzięki za to zgłoszenie, Kanga!
Systemy dotyczące rozgrywki
- Naprawiono błąd, w wyniku którego raport z bitwy nie wyświetlał tekstu związanego z zabójstwem sojusznika.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego tekst „zabójca:” był niepoprawnie równany w wersji arabskiej.
Mapy
- Breeze
- Naprawiono błąd mechanicznych drzwi w przełączniku A, w wyniku którego pociski nie przenikały nawet przez otwarte drzwi.
NA PC
AKTUALIZACJE SYSTEMÓW ROZGRYWKI
- Rady dla nowych graczy (domyślnie włączone tylko na nowych kontach)
- Gdy dołączacie do społeczności, po ukończeniu samouczka zaczynacie szlifować swoje umiejętności na polu walki, a my chcemy zapewnić wam wszystkie informacje potrzebne do odnoszenia sukcesów! W tym celu wprowadziliśmy system rad dla nowych graczy, który będzie wyświetlał w grze przydatne informacje w oparciu o działania podejmowane przez was w trakcie meczu. Wskazówki dostarczą wam kluczowych informacji o podstawach rozgrywki, potencjalne sposoby na doskonalenie umiejętności i propozycje bardziej zaawansowanych strategii.
- UWAGA: W przypadku obecnych graczy rady dla nowych graczy nie będą się wyświetlać, o ile nie zostaną włączone w ustawieniach.
- Rady dla nowych graczy zostały przygotowane od podstaw, by umożliwić wam szybsze poznawanie VALORANT i rozwijanie umiejętności poprzez:
- Wskazówki „słuchające” waszych działań i zachowań podczas meczów;
- Podpowiedzi, które dostosowują się do waszego poziomu, gdy uczycie się podstaw rozgrywki w VALORANT – od rad dla nowicjuszy po zaawansowane strategie.
- Rady można włączyć i wyłączyć w ustawieniach.
ZMIANY SPOŁECZNOŚCIOWE
- Można teraz blokować komunikację z innymi graczami. Po zablokowaniu danej osoby nie będzie się już widzieć ani słyszeć żadnych bezpośrednich wiadomości od niej, w tym:
- wiadomości na czacie tekstowym;
- komunikacji głosowej;
- zaproszeń i próśb o dołączenie do grupy;
- zaproszeń do znajomych.
NA KONSOLACH
AKTUALIZACJE SYSTEMÓW ROZGRYWKI
- Zaktualizowano ustawienia czułości kursora na dużej mapie:
- Dodano nowe ustawienie, aby umożliwić dostosowanie krzywej kontroli kursora na dużej mapie.
- Dodano ustawienia krzywej kursora dla umiejętności konkretnych agentów, które wykorzystują dużą mapę:
- Podniebny Dym i Ostrzał Orbitalny Brimstone’a;
- Zwód Clove;
- kontrola mapy Z Cieni Omena.
- Usunięto wsparcie celowania dla niektórych umiejętności, dla których nie zakładano używania na graczach z drużyny przeciwnej.
AKTUALIZACJE MAP
- Fracture dołącza do kolejek gier nierankingowych i Szybkiej Gry. Jest to ostatnia klasyczna mapa, którą dodajemy do kolejek w trybach gry na konsole. Gracze korzystający z konsoli mają w tej chwili dostęp do całego wachlarza obecnie istniejących map VALORANT.