Patch 10.14 – Opis zmian //Patch notes


Reklama

Planowane zmiany na patch 10.14.

Przeminął deszczowy czerwiec i nadeszła pora na błękitne niebo oraz patch 10.14!

W tym patchu słodzimy tym, którzy potrzebowali trochę słodyczy, czyli Alistarowi, Kha’Zixowi i Sejuani. Zmiany otrzymają także nasz cieniowy zabójca oraz zaciekła wojowniczka i jej miecz.

Poza tym wprowadzamy drobne poprawki do bohaterów, którzy często pojawiali się na (profesjonalnej) scenie, takich jak Trundle czy Varus, by ich koledzy mieli większe szanse zabłysnąć. W związku z tym kierujemy specjalną uwagę w stronę krwawej bestii z doków Bilgewater i mieszamy trochę w dolnej alei.

Ponadto być może zauważyliście, że zaktualizowaliśmy patch w skrócie – obrazek, który wykorzystujemy w celu podsumowania najważniejszych zmian w patchu. Zgodnie z celami, które opisaliśmy w ostatniej aktualizacji systemu wyważania, chcemy przekazywać kolejne wieści na temat naszego toku myślenia w związku z wyważaniem, więc dodaliśmy tam więcej kontekstu. Najlepszym miejscem na umieszczenie tych informacji będzie obrazek, który zawiera wszystkie najważniejsze aktualizacje wprowadzone w danym patchu. Dajcie nam znać, co o tym myślicie!

A teraz ruszajcie zapoznać się z opisem patcha. Potem uderzajcie na Summoner’s Rift i pędźcie wybraną aleją! Zobaczymy się przy następnym opisie.

Patch w skrócie

Skórki Zdobywca Nautilus, Adeptka Arkanów Zoe, Adeptka Arkanów Zoe (Prestiżowa Edycja), Adept Arkanów Shaco i Adept Arkanów Kog’Maw będą dostępne od 9 lipca 2020 r. Skórki Piekielny Karthus, Piekielny Vel’Koz i Piekielny Kennen będą dostępne od 16 lipca 2020 r.

Bohaterowie

Alistar

Krótszy czas odnowienia Q.

Wzmacniamy tego potężnego minotaura – a konkretnie jego zdolność do siania zamieszania w szeregach wrogów podczas dłuższych starć – poprzez umożliwienie mu częstszego używania jego potężnych pięści.

Q – Zmiażdżenie

CZAS ODNOWIENIA 17/16/15/14/13 sek.  15/14/13/12/11 sek.

Ezreal

Dłuższy czas odnowienia E.

Ezreal jest trochę zbyt bezpieczny podczas potyczek w alei oraz w trakcie środkowej i późnej fazy gry, a przy tym zadaje olbrzymie obrażenia, więc osłabiamy jego zdolność do unikania przeciwników. Wydłużamy czas odnowienia, ale niezbyt drastycznie, by wciąż mógł potencjalnie skorzystać z E po raz drugi. Będzie jednak musiał zachować większą ostrożność.

E – Magiczne Przejście

CZAS ODNOWIENIA 25/22/19/16/13 sek.  28/25/22/19/16 sek.

Karthus

Zwiększone podstawowe zdrowie i prędkość ruchu. Zwiększone obrażenia Q, zmniejszone obrażenia zadawane potworom. Przywracanie many E jest teraz zawsze aktywne. Zwiększona częstotliwość zadawania obrażeń obszarowych na sekundę.

Wzmacniamy mordercze zdolności Piewcy Śmierci, celując w jego dwie najważniejsze role. Jeżeli chodzi o Karthusa w dżungli, przenosimy część jego siły z potworów na wrogich bohaterów, aby nie skupiał się aż tak na farmieniu. Oznacza to także, że ta zmiana wzmocni trochę Karthusa w środkowej alei, zwiększając jego wczesną przeżywalność i zadawane obrażenia, przez co lepiej będzie sprawdzał się w walce z rywalami. Dodatkowo zmieniamy E, by działało sprawniej i bardziej intuicyjnie.


Podstawowe statystyki

ZDROWIE 528 pkt.  550 pkt.
PRĘDKOŚĆ RUCHU 325 jedn.  335 jedn.

Q – Zrównanie z Ziemią

OBRAŻENIA 45/65/85/105/125 pkt. (+0,3 pkt. mocy umiejętności)  50/70/90/110/130 pkt. (+0,35 pkt. mocy umiejętności)
ZMNIEJSZENIE OBRAŻEŃ ZADAWANYCH POTWOROM 0%  15%

E – Profanacja

PRZYWRÓCENIE MANY Tylko po wyłączeniu umiejętności  Zawsze
CZĘSTOTLIWOŚĆ ZADAWANIA OBRAŻEŃ OBSZAROWYCH Zadaje obrażenia raz na sekundę  Zadaje obrażenia 4 razy na sekundę (obrażenia i koszt na sekundę bez zmian). Wyłączenie Profanacji zadaje jedno draśnięcie obrażeń.

Kha’Zix

Zwiększone dodatkowe obrażenia zadawane odizolowanym celom.

Ostrzymy szpony tego robaka. Jest on dość słaby w rękach przeciętnych oraz zdolnych graczy i uważamy, że niewielkie wzmocnienie może poprawić jego sytuację również, gdy sięgną po niego elitarni gracze. W końcu zmiany są dobre.

Q – Zakosztuj Ich Strachu

DODATKOWE OBRAŻENIA ZADAWANE ODIZOLOWANYM CELOM 100%  120%

Pyke

Zmniejszony podstawowy przyrost odporności na magię i pancerza. Zmniejszony koszt many Q, który dodatkowo teraz się skaluje. Czas odnowienia skrócony na początku. Zwiększone obrażenia podstawowe. Dodatkowa prędkość ruchu W jest teraz stała na wszystkich poziomach. Zwiększone podstawowe obrażenia E.

Chcemy odciągnąć tego krwawego potwora od środkowej alei i wzmocnić jego rolę jako wspierającego. Jako nieuchwytny zabójca miał trochę za dużo luzu podczas atakowania niektórych wrogów. Poza tym Pyke na środku zdobywa doświadczenie zdecydowanie szybciej niż w dolnej alei. By osłabić te mocne strony, zmniejszamy jego przyrost pancerza, przez co nie będzie już najlepszy w swojej klasie, a także trochę ograniczamy jego mobilność. Zmiany będzie się dało odczuć głównie w środkowej alei, gdzie Pyke wcześniej sięgał po wyższe poziomy W, dzięki czemu szybciej wędrował po mapie. Dodatkowo wzmacniamy jego Q, co umożliwi mu bardziej bezkarnie i częściej używać harpuna na przeciwnikach w dolnej alei.


Podstawowe statystyki

PRZYROST ODPORNOŚCI NA MAGIĘ 1,5 pkt.  1,25 pkt.
PRZYROST PANCERZA 5 pkt.  3,5 pkt.

Q – Kościany Harpun

KOSZT 70 pkt. many  50/55/60/65/70 pkt. many
CZAS ODNOWIENIA 12/11/10/9/8 sek.  10/9,5/9/8,5/8 sek.
OBRAŻENIA PODSTAWOWE 75/125/175/225/275 pkt.  85/135/185/235/285 pkt.

W – Nur w Upiorne Wody

DODATKOWA PRĘDKOŚĆ RUCHU 40/45/50/55/60%  40% na wszystkich poziomach

E – Widmowy Odpływ

OBRAŻENIA PODSTAWOWE 95/125/155/185/215 pkt.  105/135/165/195/225 pkt.

Riven

Zwiększone dodatkowe obrażenia umiejętności biernej.

Ze względu na aktualny stan mety, który kompletnie nie pasuje do stylu gry Riven, czuje się ona wygnana z Summoner’s Rift. Zwiększamy zadawane przez nią obrażenia, by gracze częściej sięgali po przedmioty dające obrażenia (takie jak Złodziej Esencji, Widmowe Ostrze Youmuu czy Krwiopijec), zamiast po te, które zwiększają jej wytrzymałość (jak Czarny Tasak i Taniec Śmierci).

Umiejętność bierna – Runiczne Ostrze

OBRAŻENIA DODATKOWE 25-50% całkowitych obrażeń od ataku (poziomy 1-18)  30-60% całkowitych obrażeń od ataku (poziomy 1-18) (kradzież życia i trafienia krytyczne także dotyczą tych obrażeń)

Sejuani

Zwiększone podstawowe obrażenia E. Czas odnowienia Zamrożenia na ogłuszonych wrogich bohaterach został skrócony i jest stały na wszystkich poziomach.

Z ostrożnością podchodzimy do zmian u Sejuani i Bristle’a ze względu na ich tendencję do dominowania w profesjonalnych rozgrywkach. Nie chcemy pozwolić im za bardzo się rozszaleć, jednak mimo to postanowiliśmy zwiększyć zadawane przez nich obrażenia.

E – Wieczne Zamrożenie

OBRAŻENIA PODSTAWOWE 40/90/140/190/240 pkt.  55/105/155/205/255 pkt.
CZAS ODNOWIENIA ZAMROŻENIA Ogłuszeni wrodzy bohaterowie nie mogą zostać Zamrożeni przez 10/9/8 sek. (poziomy 1/7/14)  Ogłuszeni wrodzy bohaterowie nie mogą zostać Zamrożeni przez 8 sek. (poziomy 1-18)

Trundle

Zmniejszona dodatkowa prędkość ataku W na niższych poziomach.

Ten podstępny troll ostatnio się rozszalał, szczególnie w profesjonalnych rozgrywkach. Cofamy wzmocnienie z patcha 9.6, mając nadzieję, że spowolni to szybkość, z jaką czyści dżunglę we wczesnej fazie gry, a także osłabi jego skuteczność w pojedynkach.

W – Zamarznięte Terytorium

DODATKOWA PRĘDKOŚĆ ATAKU 30/47,5/65/82,5/100%  20/40/60/80/100%

Varus

Współczynnik maksymalnych dodatkowych obrażeń Q teraz się skaluje. Zmniejszone obrażenia podstawowe E na niższych poziomach.

Varus, podobnie jak Król Trolli, często wyróżniał się w profesjonalnych rozgrywkach jako wybór w ciemno (albo pierwszy ban czerwonej drużyny). Osłabienie jego nękania we wczesnej fazie gry powinno zmniejszyć jego zdolność do przeganiania wrogów z alei.

Q – Przebijająca Strzała

SKALOWANIE MAKSYMALNYCH DODATKOWYCH OBRAŻEŃ 150% całkowitych obrażeń od ataku  125/130/135/140/145% całkowitych obrażeń od ataku (minimalne obrażenia zawsze wynoszą 66% maksymalnych obrażeń)

E – Grad Strzał

OBRAŻENIA PODSTAWOWE 70/105/140/175/210 pkt.  50/90/130/170/210 pkt.

Volibear

Zmniejszona podstawowa prędkość ataku. Leczenie W podczas walki z potworami zostało osłabione o połowę.

Ta grzmiąca bestia ostatnio trochę się rozbrykała, szczególnie w dżungli u graczy na średnim poziomie umiejętności. Osłabiamy ją trochę, by wyważyć szybkość, z jaką czyści dżunglę, oraz zdolność do utrzymania się w niej przy życiu.


Podstawowe statystyki

PRĘDKOŚĆ ATAKU 0,66 jedn.  0,625 jedn.

W – Wściekłe Okaleczenie

LECZENIE PO UŻYCIU NA RANNYCH WROGACH Zmniejszone o 50% w przypadku stworów  Zmniejszone o 50% w przypadku stworów i potworów

Wukong

Skrócony czas działania podrzucenia R.

Wukong jest dość silny, więc osłabiamy jego zdolność do siania obszarowego zamętu podczas walk drużynowych.

R – Cyklon

CZAS DZIAŁANIA PODRZUCENIA 0,75 sek.  0,6 sek.

Zed

Zwiększona prędkość pocisku W, skrócony czas odnowienia na niższych poziomach.

Pomagamy Zedowi wyjść z cienia oraz wzmacniamy go, ułatwiając mu korzystanie z kombinacji umiejętności i ogrywanie przeciwników. Tak, dobrze nas słyszeliście, gra bardzo się zmieniła od czasu sezonu 3. i cofamy zmniejszenie prędkości W, które wprowadziliśmy w patchu 3.13, a do tego sprawiamy, że umiejętność będzie funkcjonalniejsza. Powinno to sprawić, że jego kombinacje będą płynniejsze i silniejsze, a shurikeny będą latać często i gęsto.

W – Żywy Cień

PRĘDKOŚĆ POCISKU 1750 jedn.  2500 jedn.
CZAS ODNOWIENIA 22/20/18/16/14 sek.  20/18,5/17/15,5/14 sek.

Runy

Drapieżnik

Drapieżnik wciąż nie jest tak silny, jak byśmy tego chcieli, więc kontynuujemy nasze zmiany. Wzmacniamy go, aby mógł lepiej rywalizować z innymi runami kluczowymi.

PRZYROST OBRAŻEŃ 30-90 pkt. (poziomy 1-18)  40-120 pkt. (poziomy 1-18)
CZAS ODNOWIENIA 100-70 sek. (poziomy 1-18)  90-60 sek. (poziomy 1-18)

Czary przywoływacza

Duch

Nasze zmiany Ducha w patchu 10.12 delikatnie go osłabiły, wydłużając czas odnowienia, więc teraz wzmacniamy go, aby szybko zmierzał w odpowiednią stronę.

DODATKOWA PRĘDKOŚĆ RUCHU 20-40% (poziomy 1-18)  24-48% (poziomy 1-18)

Clash Zdobywców

Organizujemy specjalny, trwający jeden weekend turniej Clash w terminie 11–12 lipca, w którym do zdobycia będą dodatkowe nagrody za wykorzystanie biletu ulepszonego oraz nagrody za Punkty Triumfu. Pełne informacje znajdziecie tutaj!

Naprawione błędy / drobne zmiany

  • Rzucenie Q – Mrocznej Kuli Syndry na maksymalnym zasięgu działa teraz idealnie w połączeniu z E – Precz, Słabeusze.
  • Opis E – Profanacji Karthusa wspomina teraz o zwiększonym koszcie many na sekundę na każdym poziomie.
  • Shaco zostaje teraz prawidłowo uwzględniony przy udziale w zabójstwie, gdy asystował tylko jego klon.
  • Bohaterowie dysponujący Prędkością Zbliżeniową nie zachowają już dodatkowej prędkości ruchu do momentu, gdy wróg, którego ruchy były ograniczone, odrodzi się.
  • Q – Ślad Trucizny Singeda teraz prawidłowo zmienia kolor na niebieski w trybie dla daltonistów.
  • Czas odnowienia E – Lunarnego Skoku Diany nie resetuje się już, gdy Księżycowa Poświata z Q – Ciosu Półksiężyca zostanie zablokowana przez tarczę magii. Księżycowa Poświata z Q – Ciosu Półksiężyca nie działa już na bohaterów, którzy zablokują ją za pomocą tarczy magii.
  • Ikona przyczepienia się Yuumi za pomocą W – Ty i Ja! nie znika już z minimapy, gdy bohater, do którego jest przyczepiona, skorzysta z Powrotu.
  • Gdy Volibear skorzysta z R – Zwiastuna Burzy po aktywacji Drapieżnika, nie stanie się już niewrażliwy na wszelkie efekty przemieszczenia aż do śmierci.
  • Jhin nie będzie już używał pułapki E – Ująć Widownię zamiast czwartego strzału umiejętności biernej – Szeptu w niektórych sytuacjach.
  • Czas odnowienia Q – Kwitnącego Wybuchu Neeko nie zostanie już natychmiast zresetowany, gdy ta po użyciu przybierze postać Apheliosa.
  • Prędkość Zbliżeniowa teraz prawidłowo aktywuje się E – Senną Bańką Kłopotów Zoe.
  • Zbliżenie się do i aktywowanie wieżyczek Heimerdingera z Q – Działka Rozwojowego H-28G nie aktywuje już Pożogi.
  • Poro w Howling Abyss nie aktywują już Pożogi.
  • Polecane przedmioty Zyry, Gnara i Yoricka będą teraz zawierać przedmioty do dżungli, gdy gracz wybierze Porażenie.
  • Przemieszczanie stworów lub potworów jako Sett za pomocą E – Rozbijacza Twarzy nie wydłuża już ich obszarów trafienia.
  • Aktywowanie umiejętności biernej – Słonecznego Blasku Leony za pomocą obrażeń obszarowych Nunu i Willumpa z ich umiejętności biernej – Zewu Freljordu nie sprawi już, że ich umiejętność bierna nie będzie dostępna przez resztę gry.
  • Q – Podwójne Ugryzienie Shyvany w Postaci Smoka teraz prawidłowo zadaje dwa punkty obrażeń totemom i mackom Illaoi.
  • Gdy Yuumi zaatakuje Starszego Smoka, a następnie skorzysta z W – Ty i Ja! na zakamuflowanym sojuszniku, Starszy Smok nie utraci już zasięgu odciągnięcia.
  • Mrożące Porażenie teraz prawidłowo daje ładunek Zdobywcy.
  • W – Dziki Wrzask Cho’Gatha teraz prawidłowo uciszy Wędrującego Kraba.
  • Sylas nie zachowa już E2 – Wspinaczki Elise, dopóki ponownie nie ukradnie jej superumiejętności, jeżeli zginie podczas używania tej umiejętności.
  • Klejnoty znajdujące się nad prawym ramieniem Tarica nie znikają już, gdy zginie po raz pierwszy w czasie gry.
  • Umiejętności z aurami zadającymi obrażenia, takie jak R – Dominus Renektona, nie zadają już obrażeń pobliskim wrogom, gdy bohater jest w trakcie wskrzeszania (jak w wyniku działania Anioła Stróża).
  • Zarośla W – Siewcy Zarośli Iverna tworzone za cienkimi ścianami nie są już częściowo niewidzialne z punktu widzenia wrogów.
  • Podczas najeżdżania kursorem na nienauczone umiejętności opis umiejętności teraz prawidłowo informuje gracza, że nie zna jeszcze tej umiejętności („Jeszcze nie uzyskano tej umiejętności!”).
  • Obrażenia R – Warty w Świetle Księżyca Apheliosa są teraz zgodne z opisem umiejętności, gdy posiada on przedmioty wpływające na trafienie krytyczne.

Nadchodzące skórki i Barwy

Podczas tego patcha pojawią się poniższe skórki. Portrety w pełnej rozdzielczości możecie zgarnąć, ściągając aplikację Kompozycje Pulpitu League!

Reklama

Podziel się ze znajomymi!