Patch 11.15 – Opis zmian //Patch notes


Reklama

Szczegóły zmiany na patch 11.15.



Wsiadajcie, Strażnicy, oto patch 11.15!

Przejażdżka nie będzie jednak szalona – w przypadku części bohaterów po prostu zajęliśmy się ich potencjałem utrzymywania się przy życiu we wczesnej fazie gry. U innych podkręciliśmy nieco tempo (Blitz! Kennen! Xayah!). Mamy dla was również kilka zmian wyważających i aktualizacje Superksięgi Czarów, w tym superumiejętność pewnego kamiennego twardziela.

Dodajcie do tego Strażnika o zniewalającym uśmiechu, skórkę (wyzwolonego) Strażnika Łańcuchów i w sumie macie cały patch!

Do następnego razu.

Patch w skrócie

Strażnik Graves, Strażnik Pyke, Strażnik Rengar, Zniszczona Miss Fortune oraz Akshan Haker będą dostępni 22 lipca 2021 r. Wyzwolony Thresh będzie dostępny 29 lipca 2021 r. tylko za tokeny w sklepie. W patchu 11.20 dodamy go jako skórkę do bezpośredniego kupienia.

Strażnicy Powstają

Dotarły do nas wasze uwagi dotyczące powolnego zdobywania postępów w przygodzie fabularnej Strażnicy Powstają. Do jej kolejnego rozdziału dodaliśmy nową, niekończącą się misję, która nagradza Strażników dodatkowymi punktami za rozgrywanie gier, wliczając w to podstawowe TFT.

Uwaga: Ponieważ wprowadzamy to w trakcie wydarzenia, misje są ukryte, ale szybsze zdobywanie postępów powinno być odczuwalne na pierwszy rzut oka.

NOWA MISJA Rozegraj jedną dobieraną grę PVP na Summoner’s Rift, w trybie ARAM, Superksiędze Czarów lub Teamfight Tactics (z wyjątkiem Hyper Roll), by zdobyć 600 punktów wydarzenia Strażnicy Powstają. Misję można powtarzać dowolną liczbę razy. Nie pojawi się ona w dzienniku misji.
AKTYWACJA W tym tygodniu wraz z III rozdziałem wydarzenia Strażnicy Powstają.

Bohaterowie

nowość

Akshan

Zbuntowany Strażnik

Akshan wskakuje do walki przeciwko Zrujnowaniu 22 lipca!

Annie

Q: zmniejszone skalowanie obrażeń.

Mała piromanka i jej miś przeginają w rozgrywkach na wyższych poziomach! Annie świetnie radzi sobie z bohaterami o krótkim zasięgu i to właśnie przeciwko nim jest wybierana najczęściej. Postanowiliśmy zająć się jej nękaniem w alei i obrażeniami eksplozywnymi zadawanymi na dzień dobry.


Q – Dezintegracja

SKALOWANIE OBRAŻEŃ 80% mocy umiejętności 75% mocy umiejętności

Aurelion Sol

Q: dłuższy czas odnowienia.

Aurelion Sol całkiem nieźle radził sobie na elitarnym poziomie rozgrywki. Do tego stopnia, że w końcu postanowił położyć na nim swoją łapę. Musimy więc nieco go przystopować.


Q – Gwiezdna Fala

CZAS ODNOWIENIA 11/10/9/8/7 sek. 12/11/10/9/8 sek.

Blitzcrank

Zwiększony podstawowy pancerz i obrażenia Q.

Blitzcrank nie był ostatnio skłonny do siania destrukcji we wczesnej i środkowej fazie gry. Zważywszy na fakt, że jego pięść jest dość imponująca, uderzenie nią powinno przynosić więcej satysfakcji. Do tego przyda mu się małe polerowanie i delikatne wzmocnienie metalowej powłoki.


Podstawowe statystyki

PANCERZ 37 pkt. 40 pkt.

Q – Rakietowy Chwyt

OBRAŻENIA 70/120/170/220/270 pkt. (+100% mocy umiejętności) 90/140/190/240/290 pkt. (+120% mocy umiejętności)

Caitlyn

Q: zwiększone skalowanie obrażeń na wyższych poziomach.

Naszej Szeryf Piltover przydałby się mały kopniak na zachętę, by dogonić obecną metę strzelców. Ostatnio dobrze sobie radziła z zestawami opartymi o maksymalizowanie Q, dlatego podkręcamy skalowanie właśnie tej umiejętności.


Q – Rozjemca z Piltover

SKALOWANIE OBRAŻEŃ 130/140/150/160/170% obrażeń od ataku130/145/160/175/190% obrażeń od ataku

Cassiopeia

E: zwiększone podstawowe wzmocnione obrażenia.

Cassiopeia była niegdyś prawdziwą tyranką alei. Jednak z upływem lat jej styl gry zmienił się w cierpliwe farmienie we wczesnej fazie gry, dzięki któremu skaluje się do momentu, kiedy to może zadawać potężne obrażenia. Dzięki poniższym zmianom będzie mogła czerpać korzyści z trafiania Q we wczesnej fazie gry w alei.


E – Podwójny Kieł

PODSTAWOWE WZMOCNIONE OBRAŻENIA 10/30/50/70/90 pkt. 20/40/60/80/100 pkt.

Gwen

E: zmniejszona dodatkowa prędkość ataku na niższych poziomach.

Gwen, wyposażona w mocne statystyki i wielką parę nożyc, potrafi z łatwością podcinać skrzydła nawet najsilniejszym przeciwnikom. Chcemy podkreślić nieco jej słabszą stronę i obniżyć prędkość, z którą ciacha od 1. poziomu.


E – Unik i Cięcie

DODATKOWA PRĘDKOŚĆ ATAKU 40/50/60/70/80% 20/35/50/65/80%

Irelia

W: zmniejszone skalowanie z obrażeniami od ataku. Zmniejszona redukcja obrażeń na wyższych poziomach.

Patch 11.14 był korzystny dla Irelii. Teraz znajduje się ona po silnej stronie mocy i jest na dobrej drodze do osiągnięcia wyważonej pozycji. Zobaczymy, jakie efekty przyniosą te zmiany w dłuższym okresie. Na razie jednak osłabiamy nieco jej W.


W – Buntowniczy Taniec

SKALOWANIE Z OBRAŻENIAMI 50% obrażeń od ataku (maks. 150% obrażeń od ataku) 40% obrażeń od ataku (maks. 120% obrażeń od ataku)
REDUKCJA OBRAŻEŃ 40-80% obrażeń fizycznych, 20-40% obrażeń magicznych (na poziomach 1-18) 40-70% obrażeń fizycznych, 20-35% obrażeń magicznych (na poziomach 1-18)

Kayle

Zmniejszona podstawowa odporność na magię.

Kayle może pewnie stać latać w środkowej alei, czekając na osiągnięcie pełni swojej mocy, ponieważ jest bezpiecznym wyborem. Zajęliśmy się odpornością na magię tej bohaterki, by jej przeciwnicy od samego początku mieli więcej okazji, aby ukarać ją za błędy.


Podstawowe statystyki

ODPORNOŚĆ NA MAGIĘ 30 pkt. 26 pkt.

Kennen

Q: zwiększone obrażenia.

Kennen zszedł ostatnio ze sceny, nie radząc sobie za dobrze w żadnej roli. Podkręcamy jego główną umiejętność, by przypominała bardziej piorun niż ukłucie.


Q – Grzmiący Shuriken

OBRAŻENIA 75/115/155/195/235 pkt. (+75% mocy umiejętności) 85/130/175/220/265 pkt. (+80% mocy umiejętności)

Mordekaiser

W: skrócony czas odnowienia. Zwiększone przechowywane obrażenia po redukcji od zadanych obrażeń.

Żelazny Upiór miewał ostatnio kłopoty z dorównaniem reszcie wojowników w górnej alei. Postanowiliśmy wzmocnić jego wytrzymałość, by lepiej radził sobie zarówno w alei, jak i w całej grze.


W – Niezniszczalny

CZAS ODNOWIENIA 14/13/12/11/10 sek. 12/11/10/9/8 sek.
PRZECHOWYWANE OBRAŻENIA PO REDUKCJI OD ZADANYCH OBRAŻEŃ 35% 45%

Nidalee

Zwiększone podstawowe zdrowie i przyrost zdrowia.

Nidalee jest znana jako nieustraszona łowczyni. Ostatnio jednak nie szło jej najlepiej na wszystkich poziomach gry. Zwiększone zdrowie powinno pozwolić tej bohaterce z większą śmiałością atakować swoje ofiary pod postacią pumy oraz sprawić, że będzie przystępniejszym wyborem dla graczy, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z nią.


Podstawowe statystyki

ZDROWIE 545 pkt. (poziom 1.) 570 pkt. (poziom 1.)
PRZYROST ZDROWIA 85 pkt. 95 pkt.

Rell

W: skrócony czas odnowienia.

Rell powinna siać zamęt i spustoszenie wśród swoich wrogów, zwłaszcza gdy uda jej się wyprowadzić pełną kombinację w dłuższych walkach. Obecnie jest jednak dość słaba na wszystkich poziomach gry. Odchodzimy od jej osłabienia wprowadzonego w patchu 11.5, by mogła zaszarżować na swoich wrogów, wyjść z walki, ponownie dosiąść wierzchowca, a następnie wszystko powtórzyć.


W – Ferromancja

CZAS ODNOWIENIA 13 sek. 11 sek.

Rumble

Naprawiliśmy wiele błędów związanych z nagrzaniem Rumble’a oraz wprowadziliśmy inne poprawki!

Zajęliśmy się wieloma irytującymi usterkami dotyczącymi Przegrzania Rumble’a, które pozostały po naszych zmianach z patcha 11.13. Poniższe zmiany powinny je wyeliminować i sprawić, że kontrolowanie Tristy będzie łatwiejsze.


Umiejętność bierna – Tytan ze Złomowiska

zaktualizowanoNAPRAWIONY BŁĄD ZANIKANIA NAGRZANIA Naprawiono błąd powodujący, że punkty nagrzania Rumble’a zaczynały zanikać w różnym czasie, a nie tak, jak powinny, czyli po 4 sekundach.
nowośćKONTROLA PRZEGRZANIA Rumble przegrzewa się teraz po osiągnięciu 100 pkt. nagrzania w sposób natychmiastowy. Zlikwidowaliśmy okno czasowe pozwalające mu na rzucanie zaklęć przed osiągnięciem Przegrzania.
zaktualizowanoNAPRAWIONY BŁĄD DOTYCZĄCY COFNIĘCIA ZAKUPU Nagrzanie Rumble’a nie powraca już do poprzedniej wartości po cofnięciu zakupu w sklepie.
zaktualizowanoOPIS Teraz poprawnie wskazuje, że Przegrzanie trwa 5,25 sek. (nie zmieniono czasu trwania Przegrzania).

E – Elektroharpun

zaktualizowanoNAPRAWIONY BŁĄD DOTYCZĄCY NIEWYSTARCZAJĄCEGO ZASIĘGU Rumble nie zatrzyma się już, jeśli wymierzy Elektroharpun na zbyt dużą odległość.

Shyvana

Q: krótszy czas odnowienia na niższych poziomach. Zwiększone skalowanie obrażeń.

Shyvana mogłaby lepiej wykorzystywać swoją umiejętność, która nie wymaga wielu punktów, by robić dobrą robotę. Podkręcamy Q tej bohaterki, aby zwiększyć jej szybkość czyszczenia oraz pozwolić mocniej wgryzać się w przeciwników. Zajęliśmy się również jej mocą umiejętności, by dobrze radziła sobie też w tym wydaniu.


Q – Podwójne Ugryzienie

CZAS ODNOWIENIA 9/8/7/6/5 sek. 7/6,5/6/5,5/5 sek.
SKALOWANIE OBRAŻEŃ PIERWSZEGO UDERZENIA 25% mocy umiejętności 35% mocy umiejętności (niezmienione skalowanie z obrażeniami od ataku)
SKALOWANIE OBRAŻEŃ DRUGIEGO UDERZENIA 15% mocy umiejętności 25% mocy umiejętności (niezmienione skalowanie z obrażeniami od ataku)

Sylas

Q: zwiększone obrażenia wybuchu. W: zmniejszone leczenie.

Sylas to wszechstronny pojedynkowicz, który w walkach leczy się trochę za dobrze. W rezultacie szala zwycięstwa często przechyla się na jego stronę, zaskakując jego wrogów. Mimo że utrzymywanie się przy życiu to ważny aspekt tego bohatera, wrogowie powinni mieć szansę trafić na skazę w jego pancerzu. Postanowiliśmy więc osłabić tę stronę Sylasa, ale w zamian wzmocniliśmy nieco jego łańcuchy. Przez to pojedynki będą dla niego trochę trudniejsze, ale trafianie innymi umiejętnościami wciąż będzie mogło przynieść mu zwycięstwo.


Q – Smagnięcie Łańcuchem

OBRAŻENIA WYBUCHU 60/115/170/225/280 pkt. (+80% mocy umiejętności) 70/125/180/230/290 pkt. (+90% mocy umiejętności)

W – Królobójca

LECZENIE 30/60/90/120/150 pkt. (+45% mocy umiejętności) 25/50/75/100/125 pkt. (+40% mocy umiejętności)
MAKSYMALNE LECZENIE 60/120/180/240/300 pkt. (+90% mocy umiejętności) 50/100/150/200/250 pkt. (+80% mocy umiejętności)

Syndra

Q: zmniejszony koszt na niższych poziomach.

Osłabienie many Syndry z patcha 10.13 miało na celu przystopować ją nieco w grach profesjonalistów. Nie było jednak w pełni efektywne i negatywnie odbiło się na jej kondycji we wczesnej fazie gry. Syndry nie widać już tak często w rozgrywkach profesjonalnych, odchodzimy więc od tych zmian, a jeśli w przyszłości bohaterka ta znów będzie sprawiać kłopoty, zajmiemy się tym w inny sposób.


Q – Mroczna Kula

KOSZT 60/65/70/75/80 pkt. many 40/50/60/70/80 pkt. many

Thresh

E: dłuższy czas odnowienia.

Thresh świetnie sprawdza się w roli eskorty nawet najsłabszych sojuszników, ponieważ zna wiele sposobów na ochronę swoich przyjaciół. Ostatnio zdominował rozgrywki na poziomie profesjonalnym, dlatego postanowiliśmy zająć się czasem odnowienia jego E.


E – Młynek

CZAS ODNOWIENIA 11/10,5/10/9,5/9 sek. 13/12,25/11,5/10,75/10 sek.

Viego

Q: zmniejszone podstawowe obrażenia. Zwiększone dodatkowe obrażenia przeciwko potworom. Zmniejszone leczenie z obrażeń zadawanych oznaczonym stworom.

Mimo ostatniego występu Viego w opisie patcha 11.13, wciąż jest on popularnym wyborem na wszystkich swoich pozycjach. Tym razem zajęliśmy się jego mocą w solowej alei, ale wzmocniliśmy jego obrażenia przeciwko potworom, by na dłuższą metę osiągnąć stosunkowo wyważony stan.


Q – Ostrze Zniszczonego Króla

OBRAŻENIA PODSTAWOWE 25/40/55/70/85 pkt. 15/30/45/60/75 pkt.
DODATKOWE OBRAŻENIA PRZECIWKO POTWOROM 10 pkt. 20 pkt.
LECZENIE Z OBRAŻEŃ ZADAWANYCH OZNACZONYM STWOROM 50% 10%

Wukong

Zmniejszona podstawowa regeneracja zdrowia.

Wukong nie ma problemu z utrzymaniem się w alei, nawet jeśli ktoś spuści mu manto. Zajęliśmy się jego regeneracją zdrowia, by ten silny pojedynkowicz potrzebował nieco więcej czasu na zagojenie ran.


Podstawowe statystyki

REGENERACJA ZDROWIA 4 pkt. 2,5 pkt.

Xayah

R: skrócony czas odnowienia.

Xayah ciągnie się ostatnio na szarym końcu stada. Jej piórkom przydałoby się poczuć nieco wiatru.


R – Nawałnica Piór

CZAS ODNOWIENIA 160/145/130 sek. 140/120/100 sek.

Przedmioty

Kadłubołamacz

Kadłubołamaczowi przydałaby się pomoc w późniejszej fazie gry. W związku z tym zwiększamy wytrzymałość dla wszystkich samotnych łowców.


DODATKOWY PANCERZ I ODPORNOŚĆ NA MAGIĘ ZAŁOGI ABORDAŻOWEJ 20-45 pkt. dodatkowego pancerza i odporności na magię (na poziomach 9-18) 20-60 pkt. dodatkowego pancerza i odporności na magię (na poziomach 9-18)
DODATKOWY PANCERZ I ODPORNOŚĆ NA MAGIĘ ZAŁOGI ABORDAŻOWEJ DLA STWORÓW 60-135 pkt. dodatkowego pancerza i odporności na magię (na poziomach 9-18) 60-180 pkt. dodatkowego pancerza i odporności na magię (na poziomach 9-18)

Aktualizacje Superksięgi Czarów

Pula alternatywnych superczarów przywoływacza

nowośćR Malphite’a R – Niepowstrzymana Siła Malphite’a jest teraz dostępna wraz z dodatkowym przyspieszeniem umiejętności wynoszącym 0 jedn. i skalowaniem w wysokości 80%.
usuniętoR Tryndamere’a R – Niezmordowany Szał Tryndamere’a nie jest już dostępny.

Wzmocnienia bohaterów

Bard +5% zadawanych obrażeń, -5% otrzymywanych obrażeń

Osłabienia bohaterów

Jax +5% otrzymywanych obrażeń
Trundle +5% otrzymywanych obrażeń
Yuumi -5% zadawanych obrażeń, -20% siły leczenia i tarcz -5% zadawanych obrażeń, -25% siły leczenia i tarcz

Wzmocnienia alternatywnych superczarów przywoływacza

R Miss Fortune 80% skalowania z mocą umiejętności / obrażeniami od ataku 100% skalowania z mocą umiejętności / obrażeniami od ataku
R Jhina 35 jedn. dodatkowego przyspieszenia umiejętności 45 jedn. dodatkowego przyspieszenia umiejętności
R Ezreala 80% skalowania z mocą umiejętności / obrażeniami od ataku 90% skalowania z mocą umiejętności / obrażeniami od ataku
R Lux 80% skalowania z mocą umiejętności / obrażeniami od ataku 90% skalowania z mocą umiejętności / obrażeniami od ataku
R Xeratha 90% skalowania z mocą umiejętności / obrażeniami od ataku 100% skalowania z mocą umiejętności / obrażeniami od ataku

Osłabienia alternatywnych superczarów przywoływacza

R Olafa 10 jedn. dodatkowego przyspieszenia umiejętności 0 jedn. dodatkowego przyspieszenia umiejętności

Naprawione błędy i inne

  • Ukrywający się bohaterowie mogą już wybierać bazujące na ukrywaniu się alternatywne superczary przywoływacza.
  • Klony teraz poprawnie kopiują ikony paska zdrowia, w tym ikony alternatywnych superczarów przywoływacza. Ten błąd został również naprawiony w innych kontekstach (np. Wszechkamień poprawnie kopiuje swoją ikonę).
  • Złoto za pierwszą krew teraz poprawnie odpowiada wartościom z klasycznego Summoner’s Rift (150 szt. złota 100 szt. złota).
  • Odrodzenie Duszy Smoka aktywuje się teraz po innych odrodzeniach.
  • Naprawiono błąd, który dotyczył nieprawidłowego tekstu ogłaszającego kradzież Zniszczonego Smoka.
  • Volibear nie będzie już czasami wypluwać pocisków ze swojego alternatywnego superczaru przy próbie ugryzienia celu.

Dobieranie przeciwników

  • Przeorganizowaliśmy dobieranie przeciwników w kolejce Superksięgi Czarów! Oznacza to, że będziecie teraz rozgrywać mecze w towarzystwie graczy będących na poziomie umiejętności podobnym do waszego. Naprawiliśmy ten błąd już w połowie zeszłego patcha, ale stwierdziliśmy, że należałoby o tym wspomnieć.

Rozpoczęcie 3. splitu rankingowego na Summoner’s Rift

Trzeci split rankingowy rozpocznie się w niedzielę 8 sierpnia o 23:59 lokalnego czasu waszego regionu! Wespnijcie się na sam szczyt, zdobywając po drodze ekskluzywne nagrody, w tym ikonę przywoływacza Akshana, emotki Akshana oraz Kapsułę Patronów z 1. Serii.

Start turnieju Clash

  • Clash Góry Targon: drugi weekend turnieju Clash z motywem Góry Targon odbędzie się 24 i 25 lipca. Tworzenie drużyn na drugi weekend będzie możliwe od 19 lipca.
  • Clash Bandle City: pierwszy weekend turnieju Clash z motywem Bandle City odbędzie się 7 i 8 sierpnia. Tworzenie drużyn na pierwszy weekend będzie możliwe od 2 sierpnia. Drugi weekend turnieju odbędzie się w patchu 11.16.

Naprawione błędy / drobne zmiany

  • Efekty dźwiękowe Powrotu odtwarzają się teraz dla podstawowego Nautilusa, Nautilusa z Otchłani, Podziemnego Nautilusa, AstroNautilusa oraz Destruktora Światów Nautilusa.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że E Kayna odtwarzało pykający dźwięk podczas zapętlania.
  • Globalne efekty dźwiękowe związane z przemianą Kayna odtwarzają się teraz dla obydwu drużyn.
  • Muzyka tańca Kayna z Odysei odpowiada teraz jego formie.
  • Efekty dźwiękowe W Kayna przy trafieniu odpowiadają teraz jego formie.
  • Efekty dźwiękowe Powrotu podstawowego Kayna odpowiadają teraz jego formie.
  • Efekty dźwiękowe przemiany Kayna odtwarzane są teraz graczom w pobliżu w formie stereo.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że prędkość ruchu Q – Kwitnących Ciosów Lillii nie skalowała się z mocą umiejętności z run.
  • Umiejętność bierna – Ostrza Cieni Nocturne’a prawidłowo leczy teraz o pełną wartość przeciwko zwierzątkom.
  • Animacja Q – Uderzenia Macką Illaoi nie blokuje się już, gdy zaraz po użyciu tej umiejętności użyta zostanie inna komenda.
  • Pomarańczowy dym z Q – Podstępu Shaco wyświetla się teraz prawidłowo z perspektywy wroga, gdy umiejętność zostanie użyta we mgle wojny.
  • Przywrócono jedną z linii dialogowych W Kleda w jego podstawowej wersji oraz we wszystkich skórkach.
  • Linie dialogowe Kleda Marudera poprawnie przełączają się teraz w zależności od tego, czy bohater jest na Skaarlu, czy porusza się pieszo.
  • Viego odpowiada teraz na interakcje głosowe związane z Wyspami Cienia, a nie Demacią.
  • Przywrócono linie dialogowe prowokacji Zoe wobec Ezreala i Lux.
  • Przywrócono unikalne linie dialogowe skórki Senny z True Damage.

Nadchodzące skórki i Barwy

Podczas tego patcha pojawią się poniższe Barwy:

Reklama

Podziel się ze znajomymi!