Patch 12.11 – Opis zmian //Patch notes


Szczegóły zmiany na patch 12.11.


Lawendowe Morze wciąż się rozszerza, a Bel’Veth wkracza na Summoner’s Rift, by je sobie przywłaszczyć. Dołączcie do Bel’Veth Cesarzowej Pustki już w tym patchu!

Obliczenia wykonane i… bohaterowie są teraz wytrzymalsi! Po obszernych zmianach, które wprowadziliśmy w ostatnim patchu, ten tydzień będzie dla nas czasem porządków, by przywrócić wyważenie do Summoner’s Rift. W tym patchu skupiliśmy się na dwóch ważnych sprawach. Po pierwsze nie chcemy za bardzo osłabić ani wzmocnić żadnych bohaterów ze względu na aktualizację wytrzymałości. Unikamy tego stanu rzeczy poprzez analizę silnych stron i słabości wszystkich bohaterów z osobna na tle ogólnego wyważenia klasy/roli, a także preferowanych przedmiotów. Po drugie, wprowadzone w patchu 12.10 ogólne osłabienia leczenia i tarcz bardzo odbiły się na niektórych bohaterach. Tym razem każdego bohatera rozpatrujemy indywidualnie. Tam, gdzie jest to niezbędne, cofamy nieco osłabienia leczenia i tarcz bądź inwestujemy tę utraconą moc w inne aspekty ich zestawu umiejętności.

Z innej beczki: w tym patchu wypuszczamy nową serię skórek Oceanicznych Pieśni wraz z Seraphine Oceanicznych Pieśni (Prestiżową), która będzie dostępna przez ograniczony czas. (Zanim zapytacie: nie, Ocean, w którym ci bohaterowie się pluskają, to nie te same wody, co Lawendowe Morze Bel’Veth).

Patch w skrócie

Bel’Veth Cesarzowa Pustki wkracza na Summoner’s Rift 9 czerwca 2022 r.

Bojowy Boss Bel’Veth, Ashe Oceanicznych Pieśni, Nidalee Oceanicznych Pieśni, Seraphine Oceanicznych Pieśni, Yone Oceanicznych Pieśni oraz Zeri Oceanicznych Pieśni będą dostępni od 9 czerwca 2022 r.

Seraphine Oceanicznych Pieśni (Prestiżowa) będzie dostępna od 9 czerwca do 14 lipca 2022 r.

Bohaterowie

nowość

Bel’Veth

Cesarzowa Pustki

Dołączcie do Lawendowego Morza!

Aphelios

Umiejętność bierna: zwiększona prędkość ataku i destrukcja co poziom.

Aphelios jest bardzo słaby w tym patchu, a aktualizacja wytrzymałości wcale mu nie pomogła. Wzmacniamy jego umiejętność bierną, by jego spluwy miały większą siłę ognia księżyca.


Umiejętność bierna – Zabójca i Wieszczka

Dodatkowa prędkość ataku 6/12/18/24/30/36% 7,5/15/22,5/30/37,5/45%
Dodatkowa destrukcja 4,5/9/13,5/18/22,5/27 pkt. 5,5/11/16,5/22/27,5/33 pkt.

Brand

Umiejętność bierna: zmniejszone procentowe obrażenia od podpalenia.

Brand wręcz pali się do walki, odkąd wprowadziliśmy zmiany wytrzymałości. W końcu większa ilość zdrowia innych bohaterów oznacza, że przydatność jego umiejętności również urosła. Przygaszamy odrobinę jego zdolność do podpalania wrogów, a mianowicie procentowe obrażenia od maksymalnego zdrowia.


Umiejętność bierna – Płomień

Obrażenia od podpalenia umiejętności biernej 3% maksymalnego zdrowia przez 4 sek. 2,5% maksymalnego zdrowia przez 4 sek.
Obrażenia od podpalenia przy wybuchu 10-14% (na poziomach 1-17) maksymalnego zdrowia 9-13% (na poziomach 1-17) maksymalnego zdrowia

Caitlyn

Q: zmniejszone skalowanie z obrażeniami od ataku oraz koszt many na niższych poziomach i zwiększone na wyższych poziomach. E: zwiększone obrażenia podstawowe i skrócony czas odnowienia.

Cait wypadała słabo przed patchem 12.10, a jej reputacja tyranki alei odniosła jeszcze większy uszczerbek podczas aktualizacji. Wzmacniamy Rozjemcę z Piltover, by pomóc bohaterce w wywieraniu presji na pretensjonalnych osobników (wrogów w alei).


Q – Rozjemca z Piltover

Obrażenia fizyczne 50/90/130/170/210 pkt. (+130/145/160/175/190% obrażeń fizycznych) 50/90/130/170/210 pkt. (+125/145/ 165/185/205% obrażeń fizycznych)
Koszt many 50/60/70/80/90 pkt. 55/60/65/70/75 pkt.

E – Wystrzel Sieć

Obrażenia magiczne 70/110/150/190/230 pkt. (+80% mocy umiejętności) 80/130/180/230/280 pkt. (+80% mocy umiejętności)
Czas odnowienia 16/14,5/13/11,5/10 sek. 16/14/12/10/8 sek.

Fizz

Zmniejszony przyrost zdrowia. Zwiększony przyrost many.

Wprawdzie Szachraj Sztormów utrzymywał się ostatnio na powierzchni, ale jego spore koszty many dawały się we znaki graczom podczas dłuższych walk. Podbijamy jego statystyki w późniejszej fazie gry, ale ograniczamy jego odporność, by nie napsocił za dużo.


Podstawowe statystyki

Przyrost zdrowia 112 pkt. 106 pkt.
Zdrowie na 18. poziomie 2544 pkt. 2442 pkt.
Przyrost many 37 pkt. 52 pkt.
Mana na 18. poziomie 946 pkt. 1201 pkt.

Gragas

Q: zwiększone skalowanie z mocą umiejętności; skrócony czas odnowienia. E: skrócony czas odnowienia.

Gragas nie radził sobie w dłuższych potyczkach, co spowodowała aktualizacja wytrzymałości, więc dolewamy czegoś mocniejszego do Graggy Ice, po którego wypiciu bohater będzie mógł zwinniej się przemieszczać podczas długich walk.


Q – Toczenie Beczki

Obrażenia 80/120/160/200/240 pkt. (+70% mocy umiejętności) 80/120/160/200/240 pkt. (+80% mocy umiejętności)
Czas odnowienia 11/10/9/8/7 sek. 10/9/8/7/6 sek.

E – Natarcie

Czas odnowienia 16/15/14/13/12 sek. 14/13,5/13/12,5/12 sek.

Gwen

W: zwiększony czas odnowienia; zmniejszony dodatkowy pancerz i odporność na magię na niższych poziomach; teraz skaluje się z poziomem umiejętności. E: zmniejszone zwrócenie czasu odnowienia z pierwszego ataku podstawowego.

Gwen jest najlepszą górną w rozgrywkach profesjonalnych dzięki swojej wysokiej odporności, mobilności i zadawanym obrażeniom. Podczas przeciągających się walk jest w stanie użyć Uświęconej Mgły dwukrotnie, więc zwiększamy czas odnowienia tej umiejętności, która jest potężna w walkach drużynowych. Cofamy również zmianę E z patcha 12.7, która za bardzo zwiększyła dostępność jej doskoku w walkach.


W ― Uświęcona Mgła

Dodatkowy pancerz i odporność na magię wewnątrz mgły 20 pkt. (+5% mocy umiejętności) 12/14/16/18/20 pkt. (+5% mocy umiejętności)
Czas odnowienia 22/20/18/16/14 sek. 22/21/20/19/18 sek.

E ― Unik i Cięcie

Czas odnowienia zwrócony za pierwszy atak podstawowy 60% 50%

Irelia

Q: zwiększone leczenie. E: skrócony czas odnowienia na niższych poziomach.

Aktualizacja wytrzymałości nie wpłynęła pozytywnie na Tańczącą z Ostrzami. Znacznie osłabiła jej potencjał, by zdobywać zabójstwa we wczesnej fazie gry. Było to co prawda zamierzone, jednak nie w aż takim stopniu. Wzmacniamy nieco możliwości utrzymywania się bohaterki. Dajemy jej również więcej okazji do ogłuszania przeciwników, by wspomóc ją na inny sposób niż przez zwiększanie obrażeń eksplozywnych. Pora osłabić wzmocnić Irelię.


Q – Fala Ostrzy

Leczenie 7/8/9/10/11% obrażeń od ataku 9/10/11/12/13% obrażeń od ataku

E – Obłędny Duet

Czas odnowienia 18/16,5/15/13,5/12 sek. 16/15/14/13/12 sek.

Kayn

Q: zmniejszone obrażenia w postaci Darkina.

Darkin Kayn zakosił sporo korzyści dzięki aktualizacji wytrzymałości. W końcu cała masa bohaterów z większą ilością zdrowia biega sobie po Summoner’s Rift. Osłabiamy nieco jego Q, by powrócił do grona wyważonych bohaterów po patchu 12.10.


Q – Koszące Cięcie (postać Darkina)

Obrażenia 65% obrażeń od ataku [+5% (+5,5% za każde 100 pkt. obrażeń od ataku) maksymalnego zdrowia celu] 65% obrażeń od ataku [+5% (+5% za każde 100 pkt. obrażeń od ataku) maksymalnego zdrowia celu]

Kog’Maw

Q: zmniejszone osłabienie pancerza i odporności na magię; zmniejszona prędkość ataku efektu biernego. W: zmniejszony procent obrażeń od maksymalnego zdrowia przy trafieniu.

Nasz milusi szczeniak Pustki pokazał kły (swoją drogą, przypominają Ostrze Gniewu Guinsoo). Biorąc pod uwagę jego zamiłowanie do obgryzania swoich gryzaków i wrogów w trakcie walk drużynowych, postanowiliśmy pogłaskać skarcić zwierzaka, osłabiając jego obrażenia procenta zdrowia i prędkość ataku.


Q – Żrąca Plwocina

Wartość osłabienia pancerza i odporności na magię 25/27/29/31/33% 23/25/27/29/31%
Dodatkowa bierna prędkość ataku 15/20/25/30/35% 10/15/20/25/30%

W – Broń Biomagiczna

Obrażenia procenta maksymalnego zdrowia przy trafieniu 3/4/5/6/7% 3/3,8/4,6/5,2/6%

Lee Sin

Zwiększone podstawowe obrażenia od ataku. Q: zwiększone obrażenia.

Od wprowadzenia aktualizacji wytrzymałości Lee Sin ma trudności w utrzymywaniu przewagi zdobytej we wczesnej fazie gry. Cofamy więc część osłabień wprowadzonych w patchu 12.7, by Ślepy Mnich mógł stanąć na nogi.


Podstawowe statystyki

Podstawowe obrażenia od ataku 66 pkt. 68 pkt.

Q – Fala Dźwięku / Uderzenie Rezonansu

Obrażenia Fali Dźwięku 50/75/100/125/150 pkt. (+100% dodatkowych obrażeń od ataku) 55/80/105/130/155 pkt. (+100% dodatkowych obrażeń od ataku)
Minimalne obrażenia Uderzenia Rezonansu 50/75/100/125/150 pkt. (+100% dodatkowych obrażeń od ataku) 55/80/105/130/155 pkt. (+100% dodatkowych obrażeń od ataku)
Maksymalne obrażenia Uderzenia Rezonansu 100/150/200/250/300 pkt. (+200% dodatkowych obrażeń od ataku) 110/160/210/260/310 pkt. (+200% dodatkowych obrażeń od ataku)

Lillia

Zmniejszone podstawowe zdrowie. Umiejętność bierna: zmniejszone obrażenia.

Podobnie jak w przypadku Branda i Kayna, umiejętności Lillii zadające procent obrażeń od maksymalnego zdrowia zostały pośrednio wzmocnione przez aktualizację wytrzymałości. Osłabiamy bohaterkę w obszarach, w których odniosła największe korzyści, by gra przeciwko niej nie była aż takim koszmarem podczas tego patcha.


Podstawowe statystyki

Podstawowe zdrowie 650 pkt. 625 pkt.

Umiejętność bierna – Wypełniony Snami Kostur

Obrażenia Sennego Pyłu 6% (+1,5% za każde 100 pkt. mocy umiejętności) maksymalnego zdrowia celu 6% (+1,2% za każde 100 pkt. mocy umiejętności) maksymalnego zdrowia celu

Master Yi

Zmniejszony przyrost zdrowia. E: zmniejszone podstawowe obrażenia nieuchronne przy trafieniu.

Jak się okazuje, wytrzymały bohater zadający obrażenia nieuchronne jest ciutkę za silny. Osłabiamy wytrzymałość i obrażenia nieuchronne Szermierza Wuju, które zostały przesadnie wzmocnione przez aktualizację wytrzymałości.


Podstawowe statystyki

Przyrost zdrowia 106 pkt. 100 pkt.
Zdrowie na 18. poziomie 2471 pkt. 2369 pkt.

E – Styl Wuju

Dodatkowe obrażenia nieuchronne przy trafieniu 30/38/46/54/62 pkt. (+35% dodatkowych obrażeń od ataku) 30/35/40/45/50 pkt. (+35% dodatkowych obrażeń od ataku)

Nunu i Willump

Q: zwiększone leczenie przeciwko jednostkom niebędącym bohaterami. E: czas odnowienia skraca się teraz wraz z poziomem umiejętności.

Nunu był obrońcą polegającym na obrażeniach eksplozywnych. Jego osłabienia w patchu 12.10 wpłynęły negatywnie zarówno na jego wytrzymałość, jak i obrażenia. Wolimy, żeby był nieco mniej zabójczy, ale w zamian za zmniejszone obrażenia podbijamy jego wytrzymałość. No i możecie teraz rzucać większą liczbę śnieżek w każdej grze. Naprawdę ogromną liczbę śnieżek. Walczymy na śnieżki?


Q – Gryz!

Leczenie przeciwko jednostkom niebędącym bohaterami 65/95/125/155/185 pkt. (+70% mocy umiejętności) (+6% dodatkowego zdrowia) 65/95/125/155/185 pkt. (+90% mocy umiejętności) (+10% dodatkowego zdrowia)(+10% dodatkowego zdrowia)
Leczenie przeciwko bohaterom 39/57/75/93/111 pkt. (+42% mocy umiejętności) (+3,6% dodatkowego zdrowia) 39/57/75/93/111 pkt. (+54% mocy umiejętności) (+6% dodatkowego zdrowia)

E – Salwa Śnieżek

Czas odnowienia 14 sek. na wszystkich poziomach 14/13/12/11/10 sek.

Olaf

Umiejętność bierna: zwiększona maksymalna wartość progu kradzieży życia. Q: zwiększone obrażenia; skrócony minimalny czas ponownego użycia. W: zwiększony czas odnowienia na wyższych poziomach. R: zmniejszony pancerz i odporność na magię efektu biernego.

Niewielka aktualizacje Olafa w połączeniu z aktualizacją wytrzymałości sprawiły, że Berserker strasznie się rozbestwił. W szczególności w górnej alei. Zabieramy mu trochę dodatkowych statystyk i osłabiamy jego wytrzymałość w późnej fazie gry, ale za to wzmacniamy jego zdolność do czyszczenia dżungli.


Umiejętność bierna – Gniew Berserkera

Próg maksymalnej wartości kradzieży życia 22,5% maksymalnego zdrowia 30% maksymalnego zdrowia
Kradzież życia 10-30% (na poziomach 1-18) 8-25% (na poziomach 1-18)

Q – Rzut Toporem

Obrażenia 60/110/160/210/260 pkt. (+100% dodatkowych obrażeń od ataku) 70/120/170/220/270 pkt. (+100% dodatkowych obrażeń od ataku)
Minimalny czas pomiędzy użyciami 3 sek. 2,5 sek.

W – Trzeba Być Twardym

Czas odnowienia 16/14,5/13/11,5/10 sek. 16/15/14/13/12 sek.

R – Ragnarok

Pancerz i odporność na magię efektu biernego 10/25/40 pkt. 10/20/30 pkt.

Rakan

Q: zwiększone leczenie. W: skrócony czas odnowienia. E: zmniejszony koszt many; zwiększona wytrzymałość tarczy.

Rakanowi nieźle się dostało przez aktualizację wytrzymałości, gdyż bohater jest mocno uzależniony od tarcz i udziałów w zabójstwach z użyciem swoich efektów kontroli tłumu (co jest znacznie trudniejsze, gdy bohaterowie są wytrzymalsi). Oddajemy mu to, co utracił, z małym bonusem, by mógł zrobić Wielkie Wejście z powrotem na Summoner’s Rift.


Q – Lśniące Pióro

Leczenie 18-90 pkt. (na poziomach 1-18) 30-115 pkt. (na poziomach 1-18)

W – Wielkie Wejście

Czas odnowienia 18/16,5/15/13,5/12 sek. 16/14,5/13/11,5/10 sek.

E – Taniec Bojowy

Koszt many 60/70/80/90/100 pkt. 40/45/50/55/60 pkt.
Wytrzymałość tarczy 35/60/85/110/135 pkt. (+70% mocy umiejętności) 50/75/100/125/150 pkt. (+70% mocy umiejętności)

Rengar

Zmniejszone podstawowe zdrowie. R: wydłużony czas odnowienia na wyższych poziomach.

Rengar cieszy się sporym sukcesem z zestawami przedmiotów skupiającymi się na destrukcji i tych dla wojowników. Szczególnie można to odczuć na elitarnym poziomie rozgrywek. Wprowadzamy ogólne osłabienia bohatera. Będziemy bacznie obserwować, jak radzi sobie z poszczególnymi zestawami przedmiotów podczas tego patcha.


Podstawowe statystyki

Podstawowe zdrowie 655 pkt. 620 pkt.

R – Zew Łowów

Czas odnowienia 110/90/70 sek. 110/100/90 sek.

Ryze

E: zwiększone skalowanie z mocą umiejętności; zmniejszony koszt many.

Luzujemy nieco ograniczenia many Ryze’a, by rzucanie przez niego zaklęć pozwalało na większy margines błędu, gdy bohater się skaluje. Zdajemy sobie sprawę, że nie rozwiąże to wszystkich bolączek bohatera. Staramy się nieco ulżyć jego cierpieniom, podczas gdy my pomyślimy nad nowymi sposobami, które sprawią, że gra Ryze w kolejce solo znów będzie sprawiała frajdę, a bohater nie będzie dominował w rozgrywkach profesjonalnych.


E – Fluktuacja Magii

Obrażenia 60/80/100/120/140 pkt. (+30% mocy umiejętności) (+2% dodatkowej many) 60/80/100/120/140 pkt. (+35% mocy umiejętności) (+2% dodatkowej many)
Koszt many 40/55/70/85/100 pkt. 35/45/55/65/75 pkt.

Samira

Zwiększony przyrost obrażeń od ataku. Q: zwiększone skalowanie z obrażeniami od ataku.

Po aktualizacji wytrzymałości Samira nie była w stanie zyskiwać przewagi w grze. Zwiększamy skalowanie bohaterki, by zwiększyć jej potencjał do stylowego załatwiania swoich wrogów w późnej fazie gry.


Podstawowe statystyki

Przyrost obrażeń od ataku 3 pkt. 3,3 pkt.
Obrażenia od ataku na 18. poziomie 108 pkt. 113,1 pkt.

Q ― Smykałka

Obrażenia 0/5/10/15/20 pkt. (+80/90/100/110/120% obrażeń od ataku) 0/5/10/15/20 pkt. (+85/95/105/115/125% obrażeń od ataku)

Senna

Umiejętność bierna: zwiększona szansa na wypadnięcie Upiora z Mgły po zabójstwie. Q: osłabiony stopień spowolnienia; skrócony czas działania spowolnienia na niższych poziomach; teraz skaluje się z poziomem.

Aktualizacja wytrzymałości nieco za mocno wzmocniła Sennę, która nie przestaje wygrywać w alei i górować nad swoimi wrogami. Osłabiamy ją w roli wspierającej, ale za to roli prowadzącej dajemy więcej okazji do zbierania Upiorów z Mgły.


Umiejętność bierna – Rozgrzeszenie

Szansa na wypadnięcie Upiora z Mgły po zabiciu stwora przez Sennę 2,166% 8,333%

Q – Przebijająca Ciemność

Spowolnienie 20% (+10% za każde dodatkowe 100 pkt. obrażeń od ataku 15% (+10% za każde dodatkowe 100 pkt. obrażeń od ataku)
Czas działania spowolnienia 2 sek. 1/1,25/1,5/1,75/2 sek.

Swain

Umiejętność bierna: zmniejszone leczenie. W: zmniejszone obrażenia magiczne i skalowanie z mocą umiejętności. R: zmniejszone leczenie co sekundę.

Okazuje się, że nowym imperium Swaina był patch 12.10, w którym bohater szybko rósł w siłę w każdej alei. Wprowadzamy ogólne osłabienia bohatera. W szczególności skupiamy się na górnej i środkowej alei, osłabiając jego leczenie i obrażenia w późnej fazie gry.


Umiejętność bierna – Krwiożercze Stado

Leczenie 3,5/4,5/5,5/7% 3/4/5/6%

W – Wizja Imperium

Obrażenia magiczne 80/120/160/200/240 pkt. (+70% mocy umiejętności) 80/115/150/185/220 pkt. (+55% mocy umiejętności)

R – Demoniczne Wzejście

Leczenie co sekundę 15/30/45 pkt. (+20% mocy umiejętności) 15/27,5/40 pkt. (+18% mocy umiejętności)

Sylas

W: zmniejszony koszt many; zwiększone skalowanie leczenia z mocą umiejętności; skrócony czas odnowienia na niższych poziomach. E: skrócony czas odnowienia na niższych poziomach.

Po aktualizacji wytrzymałości Sylas nie jest w stanie tak efektywnie rozwalać swoich przeciwników, jak robił to wcześniej. Obrażenia eksplozywne bohatera zostały osłabione, ale nie planujemy wzmacniać go w tym obszarze. Zamiast tego chcemy przywrócić jego moc na inne sposoby. Poprawiamy wszechstronność bohatera, by lepiej radził sobie w starciach.


W – Królobójca

Koszt many 60/70/80/90/100 pkt. 50/60/70/80/90 pkt.
Leczenie 20/40/60/80/100 pkt. (+35% mocy umiejętności) 20/40/60/80/100 pkt.(+40% mocy umiejętności)
Czas odnowienia 13/11,25/9,5/7,75/6 sek. 12/10,5/9/7,5/6 sek.

E – Ucieczka / Uprowadzenie

Czas odnowienia 14/13/12/11/10 sek. 13/12/11/10/9 sek.

Tahm Kench

Umiejętność bierna: zwiększone obrażenia magiczne przy trafieniu. Q: zwiększone leczenie. R: zwiększona wytrzymałość tarczy.

NIE BÓJCIE ŻABY I SKUMAJCIE ZMIANY. Aktualizacja wytrzymałości nie była zbyt miła dla suma, więc spełniamy życzenia tej rybeńki, wzmacniając jego leczenie oraz tarczę. Dzięki temu będzie mógł spędzić więcej czasu w walce.


Umiejętność bierna – Smakosz

Dodatkowe obrażenia magiczne przy trafieniu 8-60 pkt. (na poziomach 1-18) (+2,5% dodatkowego zdrowia) 8-60 pkt. (na poziomach 1-18) (+4% dodatkowego zdrowia)

Q – Smagnięcie Językiem

Uzdrowienie po trafieniu 10/12,5/15/17,5/20 pkt. (+3/3,5/4/4,5/5% brakującego zdrowia) 10/15/20/25/30 pkt. (+3/3,5/4/4,5/5% brakującego zdrowia)

R – Pożarcie

Wytrzymałość tarczy 500/700/900 pkt. 650/800/950 pkt.

Taliyah

Zmniejszone podstawowe zdrowie. Umiejętność bierna: zaktualizowano. Q: zmniejszone obrażenia. E: zwiększone obrażenia zadawane potworom. R: zaktualizowano.

Niewielka aktualizacja Taliyah w patchu 12.9 była świetną wiadomością dla adoratorów bohaterki, szczególnie tych grających nią na elitarnym poziomie rozgrywek. Wprowadzamy osłabienia Tkaczki Skał wymierzone w elitarnych graczy oraz drobne zmiany i poprawki błędów w ramach rekompensaty.


Podstawowe statystyki

Podstawowe zdrowie 570 pkt. 550 pkt.

Q – Utkana Salwa

Czas odnowienia 6,5/5,5/4,5/3,5/2,5 sek. 7/6/5/4/3 sek.
Obrażenia jednego kamienia 38/61/84/107/130 pkt. (+50% mocy umiejętności) 40/60/80/100/120 pkt. (+50% mocy umiejętności)
Obrażenia przy 5 kamieniach 98,8/158,6/218,4/278,2/338 pkt. (+130% mocy umiejętności) 104/156/208/260/312 pkt. (+130% mocy umiejętności)
Obrażenia skały 72,4/115,9/159,6/203,3/247 pkt. (+90% mocy umiejętności) 75/114/152/190/228 pkt. (+90% mocy umiejętności)

E – Rozpruta Ziemia

zaktualizowanoW DŻUNGLI KAMIENIE SĄ TWARDSZE E – Rozpruta Ziemia zadaje teraz 150% obrażeń potworom.

R – Ściana Tkaczki

zaktualizowanoDAJ SOBIE NA WSTRZYMANIE Taliyah nie może już rzucić R – Ściany Tkaczki w ciągu 3 sek. od zadania obrażeń innych niż od efektów.

Naprawione błędy

  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Taliyah w pewnych sytuacjach nie mogła ponownie aktywować i zniszczyć swojej ściany, jeśli otrzymała obrażenia, podczas gdy jej ściana była wzniesiona.

Taric

Q: zwiększone leczenie; zmniejszony koszt many i nie zwiększa się już z poziomem. E: skrócony czas odnowienia; zwiększony czas działania ogłuszenia.

Taric ostatnio nie jest już takim klejnotem wśród bohaterów jak dawniej. Wprowadzamy porządne wzmocnienia bohatera, które wspomogą go podczas dłużących się walk. Niech Taric znów zabłyśnie w nowej mecie!


Q – Gwiezdne Muśnięcie

Leczenie za każdy ładunek 25 pkt. (+15% mocy umiejętności) (+0,75% maksymalnego zdrowia Tarica) 25 pkt. (+15% mocy umiejętności) (+1% maksymalnego zdrowia Tarica)
Koszt many 65/70/75/80/85 pkt. 60 pkt. na wszystkich poziomach

E – Rozbłysk

Czas odnowienia 17/16/15/14/13 sek. 15/14/13/12/11 sek.
Czas trwania ogłuszenia 1,25 sek. 1,5 sek.

Tryndamere

Q: zwiększone leczenie. R: skrócony czas odnowienia.

Tryndamere nieźle podupadł w patchu 12.10. Jego leczenie z furii jest bardzo kosztowne, więc cofamy wyprzedzające osłabienia leczenia, które wprowadziliśmy w patchu 12.10. Zwiększamy również dostępność jego superumiejętności.


Q – Zew Krwi

Podstawowe leczenie 25/33/41/49/57 pkt. 30/40/50/60/70 pkt.
Podstawowe leczenie za każdy ładunek furii 0,45/0,75/1,05/1,35/1,65 pkt. 0,5/0,95/1,4/1,85/2,3 pkt.

R – Niezmordowany Szał

Czas odnowienia 130/110/90 sek. 120/100/80 sek.

Veigar

Zmniejszony podstawowy pancerz i zwiększony przyrost pancerza. E: wydłużony czas odnowienia.

Bierzemy na celownik skalowanie z poziomem Veigara, ograniczając dostępność jego E. Dzięki temu zapewnimy, że jego kontrola walk drużynowych zostanie utrzymana na rozsądnym poziomie – w szczególności w późnej fazie gry, gdy bohater zdobywa nieco przyspieszenia umiejętności.


Podstawowe statystyki

Pancerz 23 pkt. 21 pkt.
Przyrost pancerza 3,75 pkt. 4,0 pkt.

E – Horyzont Zdarzeń

Czas odnowienia 18/16,5/15/13,5/12 sek. 20/18/16/14/12 sek.

Naprawione błędy

  • Naprawiono błąd, w wyniku którego opis Q – Złowrogiego Uderzenia Veigara zawierał błędną informację, że dodatkowe ładunki mogły być zdobywane poprzez zadawanie ostatnich ciosów bohaterom (więc nie wstrzymujcie się z używaniem Q, by zabijać nim bohaterów).

Wukong

W: dłuższy czas odnowienia na niższych poziomach. E: zmniejszone obrażenia dodatkowe zadawane potworom.

Wukong był silny już przed aktualizacją wytrzymałości, a po jej wprowadzeniu przekroczył granicę wyważenia. Chcemy osłabić go w roli dżunglera, biorąc na celownik jego czyszczenie dżungli, a także rolę górnego poprzez ograniczenie mobilności we wczesnej fazie gry.


W – Wojowniczy Żartowniś

Czas odnowienia 20/18/16/14/12 sek. 22/19,5/17/14,5/12 sek.

E – Cios Nimbu

Obrażenia zadawane potworom 180% 160%

Xin Zhao

Umiejętność bierna: zwiększone skalowanie leczenia z obrażeniami od ataku. W: zwiększone obrażenia; teraz koszt many zmniejsza się wraz z poziomem.

Xin Zhao nie stanowi już aż tak dużego zagrożenia dla prowadzących tylnej formacji jak dawniej. Postanowiliśmy zwiększyć obrażenia jego najsprawiedliwszej umiejętności i jego możliwości w długotrwałych walkach


Umiejętność bierna – Zdecydowanie

Leczenie 6-74 pkt. (na poziomach 1-18) (+7% obrażeń od ataku) (+55% mocy umiejętności) 6-74 pkt. (na poziomach 1-18) (+10% obrażeń od ataku) (+55% mocy umiejętności)

W – Z Wiatru Grom

Obrażenia Pchnięcia 40/75/110/145/180 pkt. (+80% obrażeń od ataku) (+50% mocy umiejętności) 50/85/120/155/190 pkt. (+90% obrażeń od ataku) (+65% mocy umiejętności)
Koszt many 60 pkt. na wszystkich poziomach 60/55/50/45/40 pkt.

Zeri

Q: zwiększone obrażenia użycia; zwiększone skalowanie z mocą umiejętności i obrażenia zależne od brakującego zdrowia celu naładowanego ataku podstawowego; usunięto spowolnienie z naładowanych ataków podstawowych. W: zwiększone skalowanie z obrażeniami od ataku; osłabiony stopień spowolnienia; skrócony czas odnowienia. E: skrócony czas odnowienia; zmniejszone skrócenie czasu odnowienia za każdy atak podstawowy i trafienie krytyczne. R: skrócony czas odnowienia; zmniejszona prędkość ruchu za każdy ładunek; zwiększona liczba ładunków za każdego bohatera trafionego pierwszym użyciem.

Zeri, Zeri, tak cię osłabili, że prawie cię z LoL-a usunęli. Dostajesz więc obrażeń ciut, by miło ci było znów. Wzmocnienia mają swoją cenę, więc przezornie osłabiamy użytkowe umiejętności i mobilność tej elektrycznej prowadzącej.


Q – Szybka Seria

Obrażenia od użycia 7/9/11/13/15 pkt. (+110/112,5/115/117,5/120% całkowitych obrażeń od ataku) 8/11/14/17/20 pkt. (+110/115/120/125/130% całkowitych obrażeń od ataku)
Obrażenia po naładowaniu z efektu biernego 90-200 pkt. (na poziomach 1-18) (+80% mocy umiejętności) (+1-10% maksymalnego zdrowia celu (na poziomach 1-13)) 90-200 pkt. (na poziomach 1-18) (+90% mocy umiejętności) (+3-15% maksymalnego zdrowia celu (na poziomach 1-13))
usuniętoSpowolnienie naładowanego ataku efektu biernego 18/26/34/42/50% na 1 sek. USUNIĘTO

W – Laserowy Wstrząs

Obrażenia 10/45/80/115/150 pkt. (+140% obrażeń od ataku) (+70% mocy umiejętności) 10/45/80/115/150 pkt. (+150% obrażeń od ataku) (+70% mocy umiejętności)
Spowolnienie 30/40/50/60/70% 30/35/40/45/50%
Czas odnowienia 13/12/11/10/9 sek. 12/11/10/9/8 sek.
nowośćPĘDZĄCY GROM Jeśli W – Laserowy Wstrząs uderzy w ścianę, trafi krytycznie bohaterów i potwory.

E – Iskrząca Moc

Czas odnowienia 26/24,5/23/21,5/20 sek. 22/20,5/19/17,5/16 sek.
Skrócenie czasu odnowienia za każdy atak 1 sek. 0,5 sek.
Skrócenie czasu odnowienia za każde trafienie krytyczne 3 sek. 1,5 sek.

R – Piorunujący Strzał

Czas odnowienia 120/95/70 sek. 100/85/70 sek.
Prędkość ruchu za każdy ładunek 1,5% 1%
Ładunki za każdego bohatera trafionego Piorunującym Strzałem 4 8

Przedmioty

Głębokie Rany

Pomimo osłabienia w ostatnim patchu Głębokie Rany nadal mają zbyt duży wpływ na rozgrywkę. W pewnym sensie wymusza to na nas wzmacnianie leczenia do nierozsądnego poziomu. Uważamy, że Głębokie Rany powinny być świadomym wyborem, który jest naprawdę świetny przeciwko wrogom z przytłaczającym leczeniem, a nie przeciętną jego ilością. Przez obecny stan rzeczy gracze nie wybierają innych ekscytujących przedmiotów. Osłabiamy więc Głębokie Rany, ale wzmacniamy przedmioty, które je nakładają, by były mniej więcej na tym samym poziomie mocy.

Głębokie Rany 30% 25% mniej leczenia
Wzmocnione Głębokie Rany 50% 40% mniej leczenia

Zmiany te mają zastosowanie do wszystkich przedmiotów z Głębokimi Ranami poniżej, a także do Głębokich Ran nakładanych przez umiejętności (Katarina, Kled, Singed, Varus i Podpalenie).


Kamizelka Cierniowa

Bierne Gdy trafi cię atak podstawowy, przy trafieniu zadaj 3 pkt. 4 pkt. obrażeń magicznych atakującemu.
Głębokie Rany 30% 25% (dotyczy również Kolczastej Kolczugi)

Kolczasta Kolczuga

Bierne – Kolce Gdy trafi cię atak podstawowy, przy trafieniu zadaj 10 pkt. (+10% dodatkowego pancerza) 10 pkt. (+20% dodatkowego pancerza) obrażeń magicznych atakującemu

Wezwanie Kata

Obrażenia od ataku 15 pkt. 20 pkt.
Głębokie Rany 30% 25% (dotyczy również Chempunkowego Łańcuchowego Miecza i Śmiertelnego Przypomnienia)

Śmiertelne Przypomnienie

Bierne – Sepsa Trafienie atakiem podstawowym bohatera pod wpływem Głębokich Ran 3 razy 2 razy zwiększa ten efekt.
Wzmocnione Głębokie Rany 50% 40%

Chempunkowy Łańcuchowy Miecz

Obrażenia od ataku 45 pkt. 55 pkt.
Przyspieszenie umiejętności 15 jedn. 25 jedn.
Wzmocnione Głębokie Rany 50% 40%

Kula Zagłady

Moc umiejętności 30 pkt. 35 pkt.
Głębokie Rany 30% 25% (dotyczy również Morellonomiconu i Chemtechowego Skaziciela)

Morellonomicon

Moc umiejętności 80 pkt. 90 pkt.
Zdrowie 250 pkt. 300 pkt.
Wzmocnione Głębokie Rany 50% 40%

Chemtechowy Skaziciel

Moc umiejętności 55 pkt. 60 pkt.
Wzmocnione Głębokie Rany 50% 40%

Przedmioty dla magów

Wprowadzamy całościowe zmiany mitycznych przedmiotów, by ich moc utrzymywała się na podobnym poziomie. Po aktualizacji wytrzymałości moc Cierpienia Liandry’ego i Szczelinotwórcy znacznie wzrosła dzięki dłuższym potyczkom. Natomiast Wieczna Zmarzlina już od jakiegoś czasu jest potężna. Jeśli zaś chodzi o Koronę Roztrzaskanej Królowej, to jest rozczarowująca już od dawna, a w patchu 12.10 jest wybierana jeszcze rzadziej przez zmniejszone obrażenia eksplozywne. Na koniec mamy Nocnego Żniwiarza, który jest rzadko wybierany przez zabójców z mocą umiejętności i potrzebuje nieco miłości.


Korona Roztrzaskanej Królowej

Moc umiejętności 60 pkt. 70 pkt. (80 pkt. 90 pkt. w przypadku Cezury, mistrzowskiego przedmiotu Ornna)

Wieczna Zmarzlina

Użycie – czas działania spowolnienia/unieruchomienia 1,5 sek. 1 sek. (tak samo w przypadku Wiecznej Zimy, mistrzowskiego przedmiotu Ornna)

Cierpienie Liandry’ego

Udręka – obrażenia od podpalenia 60 pkt. (+6% mocy umiejętności) (+4% maks. zdrowia) 50 pkt. (+6% mocy umiejętności) (+4% maks. zdrowia) (tak samo w przypadku Lamentu Liandry’ego, mistrzowskiego przedmiotu Ornna)

Nocny Żniwiarz

Przyspieszenie umiejętności 15 jedn. 25 jedn. (20 jedn. 30 jedn. w przypadku Vesperiańskiego Przypływu, mistrzowskiego przedmiotu Ornna)
Czas odnowienia (na bohatera) 40 sek. 30 sek. (tak samo w przypadku Vesperiańskiego Przypływu, mistrzowskiego przedmiotu Ornna)

Szczelinotwórca

Moc umiejętności 80 pkt. 70 pkt. (100 pkt. 90 pkt. w przypadku Klątwy Icathii, mistrzowskiego przedmiotu Ornna)

Przedmioty dla obrońców

Klasa obrońców ogólnie ma trudności po aktualizacji wytrzymałości. Ze względu na to, że wszyscy są wytrzymalsi, główna zaleta obrońców została osłabiona (relatywnie rzecz biorąc), natomiast ich już i tak niskie obrażenia zagrażają przeciwnikom w jeszcze mniejszym stopniu niż wcześniej. Zwiększamy ilość zdrowia zapewnianą przez przedmioty mityczne dla obrońców, by stworzyć podstawę dla wyższych wartości pancerza i odporności na magię na ich najważniejszych przedmiotach legendarnych (niektóre z nich również wzmacniamy).


Żar Bami

Łączny koszt 1100 szt. złota 1000 szt. złota
Koszt skompletowania 300 szt. złota 200 szt. złota

Rękawica Mroźnego Ognia

Koszt skompletowania 950 szt. złota 1050 szt. złota (łączny koszt bez zmian)
Zdrowie 350 pkt. 450 pkt. (500 pkt. 600 pkt. w przypadku Oszronionego Uścisku, mistrzowskiego przedmiotu Ornna)

Słoneczna Egida

Koszt skompletowania 700 szt. złota 800 szt. złota (łączny koszt bez zmian)
Zdrowie 350 pkt. 450 pkt. (500 pkt. 600 pkt. w przypadku Herbu Ognia Kuźni, mistrzowskiego przedmiotu Ornna)

Turbochemiczny Pojemnik

Koszt skompletowania 950 szt. złota 1050 szt. złota (łączny koszt bez zmian)
Zdrowie 350 pkt. 450 pkt. (500 pkt. 600 pkt. w przypadku Turbodoładowanego Hexperymentu, mistrzowskiego przedmiotu Ornna)

Maska Otchłani

Odporność na magię 30 pkt. 35 pkt.
Zatracenie – dodatkowa odporność na magię Zyskaj 7 pkt. 9 pkt. dodatkowej odporności na magię za każdego przeklętego wroga.

Przysięga Rycerska

Przyspieszenie umiejętności 10 jedn. 20 jedn.

Omen Randuina

Pancerz 80 pkt. 90 pkt.

Oblicze Ducha

Odporność na magię 40 pkt. 50 pkt.

Konwergencja Zeke’a

Pancerz 25 pkt. 35 pkt.

Przedmioty dla wojowników

Taniec Śmierci i Paszcza Malmortiusa były gorącym tematem już przed aktualizacją wytrzymałości. Chcieliśmy zobaczyć, jak będą się sprawdzać po aktualizacji, zanim wprowadzimy zmiany w tych przedmiotach. Okazuje się, że wciąż są za mocne, więc je osłabiamy. Ostrze Zniszczonego Króla zaś mocno osłabło (nie aż tak jak Gruboskórność Steraka), więc wzmacniamy oba przedmioty. Ostatnim przedmiotem jest Chłeptacz Posoki, który potrzebuje małego wzmocnienia. Zwiększamy więc jego skalowanie z przyspieszeniem umiejętności, by przedmiot lepiej sprawdzał się w dłuższych walkach.


Taniec Śmierci

Przeciwstawienie – skalowanie leczenia 140% 120% dodatkowych obrażeń od ataku

Ostrze Zniszczonego Króla

Kradzież życia 7% 8%

Paszcza Malmortiusa

Czas odnowienia 60 sek. 75 sek.

Gruboskórność Steraka

Pazury do Chwytania – dodatkowe obrażenia od ataku 40% 45% podstawowych obrażeń od ataku
Linia Życia – tarcza 70% 75% dodatkowego zdrowia

Chłeptacz Posoki

Mityczne bierne 5 jedn. 7 jedn. przyspieszenia umiejętności za każdy legendarny przedmiot (tak samo w przypadku Nieustającego Głodu, mistrzowskiego przedmiotu Ornna)

Pogromca Krakenów

Pogromca Krakenów stał się silniejszy dzięki dłuższym walkom, więc osłabiamy premię zapewnianą przez trzeci ładunek przedmiotu.


Powalenie – dodatkowe obrażenia nieuchronne 60 pkt. (+45% dodatkowych obrażeń od ataku) 50 pkt. (+40% dodatkowych obrażeń od ataku) (tak samo w przypadku Poświęcenia Wężowej Ofiary, mistrzowskiego przedmiotu Ornna)

Glewia Umbry

Co prawda, nie jest to powiązane z aktualizacją wytrzymałości, ale Glewia Umbry dawała nieco za dużo kontroli nad wizją, więc w połowie cofamy skrócenie czasu odnowienia wprowadzone w patchu 12.7.


Czas odnowienia 35 sek. 40 sek.

Zmiany systemowe

Pierwsze wieże dają obecnie niezły wycisk. Trochę przesadziliśmy ze wzmocnieniami obrażeń wież we wczesnej fazie gry, co zniechęcało graczy do proaktywnych i agresywnych zagrywek na początku meczu. Osłabiamy pierwsze wieże, by nie były już takim superbezpiecznym sanktuarium dla skalujących się bohaterów, którzy prosperują w patchu 12.10.


Zewnętrzne wieże

Obrażenia 167-391 pkt. 162-344 pkt. (czas gry: 0:00-13:30) (uwaga: wieże zadają maksymalnie do 120% więcej obrażeń bohaterom)

Puchar Demacii

Tworzenie drużyn na Puchar Clash Demacii rozpoczęło się 6 czerwca, a turniej odbędzie się 11 i 12 czerwca! Tworzenie drużyn na drugi tydzień Pucharu rozpocznie się 20 czerwca, a turniej odbędzie się 25 i 26 czerwca.

Systemy behawioralne

Teraz macie wybór, czy chcecie dołączyć do czatu po zakończeniu gry! Wiadomości od innych graczy w poczekalni po grze zobaczycie tylko wtedy, gdy klikniecie na ikonkę czatu lub sami napiszecie wiadomość. Kliknięcie ikonki czatu włączy/wyłączy wiadomości od graczy.

Naprawione błędy i drobne zmiany

  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Q – Ostrze Ixtal Qiyany czasem nie zadawało obrażeń wrogom, którzy poruszali się w jej kierunku. (Ten błąd powinien być naprawiony, jednak nie jesteśmy w 100% pewni ze względu na mały współczynnik jego odtworzenia. Będziemy bacznie przyglądać się temu błędowi podczas patcha 12.11).
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego leczenie Sylasa z ukradzionego R – Wielkiego Wyzwania Fiory nie skalowało się prawidłowo z mocą umiejętności Sylasa.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Gnar nie otrzymywał dodatkowej prędkości ataku ze swojego E – Hop, jeśli jego skok został przerwany przez niektóre efekty kontroli tłumu.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Viego nadal miał aktywną umiejętność bierną – Pomyślne Wiatry Janny po zakończeniu przejęcia.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego czas odnowienia E – Ścieżki Przerażenia Viego całkowicie się odświeżał, jeśli zawładnął innym bohaterem, podczas gdy wrogi bohater był pod wpływem E – Nigdyruchu przejętego Swaina.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego E – Pierwotna Moc Nidalee nie przyznawała dodatkowej prędkości ataku, gdy była rzucana na sojuszników.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego runy Gravesa nie zmieniały się z Lodowcowego Ulepszenia, mimo że bohater nie mógł aktywować jego efektu (przepraszamy użytkowników Wiecznej Zmarzliny).
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego głowa Akshana zmieniała kierunek, jeśli bohater odchodził od wroga podczas rzucania R – Zasłużonej Kary.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego efekt wizualny przy trafieniu W – Piekielnym Ostrzem Kassadina nie działał.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Q – Ostrze-Bumerang Sivir czasem nie było słyszalne dla sojuszników, jeśli bohater został trafiony w mgle wojny.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Gruboskórność Steraka nieprawidłowo naliczała „obrażenia zablokowane przez tarcze”.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego paski zdrowia zewnętrznych wież nie wybuchały po zniszczeniu.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego osłabienie Imperialnego Mandatu, Skoordynowany Ogień, nie wyświetlało prawidłowo swojej ikony na pasku osłabień gracza pod jego wpływem.
  • Naprawiono błąd wizualny dotyczący Clasha, by dokładniej wyświetlać, dlaczego gracz nie może dołączyć do drużyny Clash.
  • Naprawiono błąd wizualny, w wyniku którego ekrany modalne raportowania dla ostatnich trzech graczy były ucięte na ekranie podsumowania rozgrywki.
  • Naprawiono błąd wizualny, który występował po najechaniu kursorem na ikonę przywoływacza na ekranie podsumowania rozgrywki.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego przycisk zgłoszenia na tablicy wyników był zasłaniany przez długie imiona.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego ikony przywoływaczy graczy nie były wyświetlane na rankingach wyzwań.

Nadchodzące skórki i Barwy


Podziel się ze znajomymi!