Patch 12.15 – Opis zmian //Patch notes


Reklama

Szczegóły zmiany na patch 12.15.


Jeśli chcecie należeć do ścisłej czołówki, zapoznajcie się ze wszystkimi zmianami (i Poskramiaczami Potworów) w tym artykule!

W opisie tego patcha przeczytacie o wzmocnieniach bohaterów polegających na energii, dalszych poprawkach Sivir i Mastera Yi oraz ulepszeniach niektórych inicjujących wspierających. Zmniejszymy też siłę Boskiego Łamacza i Pierwszego Uderzenia, aby nieco ograniczyć ich skuteczność. A teraz chodźcie ze mną, bo nadszedł już czas na patch 12.15!

Patch w skrócie

Poskramiaczka Potworów Lulu, Poskramiacz Potworów Veigar i Zap’Maw będą dostepni od 11 sierpnia 2022 roku.

Bohaterowie

Akali

W: zwiększone przywracanie energii i premia do maksymalnej energii.

Z założenia energia miała zapewniać bohaterom wzrosty mocy, które ostatecznie przemijają razem z wydłużoną walką. Biorąc pod uwagę aktualny stan gry, postacie korzystające z energii miały pewne trudności z odniesieniem sukcesu przed jej wyczerpaniem (uwaga: ta sekcja będzie powtarzana pod opisami postaci używających energii). W przypadku Akali delikatnie zwiększymy ilość energii, którą zyskuje dzięki swojej osłonie, aby mogła użyć jednej lub dwóch umiejętności więcej w każdej walce.


W – Osłona Zmierzchu

Przywracanie energii 80 pkt.  100 pkt.
Zwiększenie maksymalnej energii 80 pkt.  100 pkt.

Gwen

Q: zmniejszona konwersja obrażeń nieuchronnych.

Zmiany wprowadzone u Gwen w 12.13 faktycznie ułatwiły granie nią w alei oraz finalizację jej kombinacji, ale spowodowały również, że stała się nieco zbyt skuteczna na wyższym poziomie rozgrywek. Zamierzamy zachować charakterystyczne dla niej potężne skalowanie, ale troszeńkę zmniejszymy obrażenia zadawane przez Gwen w późnej fazie gry.


Q ― Ciach, Ciach!

Obrażenia nieuchronne na środku 75%  50% zadanych obrażeń zostaje zamienione na obrażenia nieuchronne

Kalista

Zmniejszone podstawowe obrażenia od ataku.

Kalista zdominowała ostatnio dolną aleję w profesjonalnych rozgrywkach jako solidny wybór na wczesną fazę gry. Nieco zmniejszymy zadawane przez nią obrażenia, aby stała się odrobinę mniej dokuczliwa w pierwszych minutach starcia.


Podstawowe statystyki

Podstawowe obrażenia od ataku 69 pkt.  66 pkt.

Kennen

W: zmniejszony czas odnowienia we wczesnej fazie gry, zwiększone obrażenia magiczne. R: zwiększone skalowanie z mocą umiejętności.

Nasz elektryczny Yordle nie ma kłopotów z energią, jak inni bohaterowie poprawiani w tym patchu. Cierpi on natomiast z zupełnie innych powodów. Zszokowani? Ze względu na większą wytrzymałość celów Kennen ma trudności z udowodnieniem swojej reputacji jako tyran alei lub zwycięzca walk drużynowych. Nieco wzmocnimy jego umiejętności związane ze współpracą z zespołem, ulepszając skuteczność bohatera w walce dzięki delikatnemu zwiększeniu obrażeń zadawanych przez jego W oraz R.


W – Porażenie Elektryczne

Czas odnowienia 14/12/10/8/6 sek.  13/11,25/9,5/7,75/6 sek.
Obrażenia magiczne 60/85/110/135/160 pkt.  70/95/120/145/170 pkt.

R – Tnąca Burza

Obrażenia magiczne każdego pocisku 40/75/110 pkt. (+20% mocy umiejętności)  40/75/110 pkt. (+22,5% mocy umiejętności)

Lee Sin

Q, W i E: zmniejszony koszt energii reaktywacji.

Z założenia energia miała zapewniać bohaterom wzrosty mocy, które ostatecznie przemijają razem z wydłużoną walką. Biorąc pod uwagę aktualny stan gry, postacie korzystające z energii miały pewne trudności z odniesieniem sukcesu przed jej wyczerpaniem (uwaga: ta sekcja będzie powtarzana pod opisami postaci używających energii). W przypadku Lee Sina nieco zmniejszymy ilość energii, której potrzebuje, aby zwiększyć jego pole manewru przy ponownym użyciu zaklęć podczas kombinacji.


Q – Fala Dźwięku / Uderzenie Rezonansu

Koszt energii Uderzenia Rezonansu 30 pkt.  25 pkt.

W – Osłona / Żelazna Wola

Koszt energii Żelaznej Woli 30 pkt.  25 pkt.

E – Nawałnica / Okaleczenie

Koszt energii Okaleczenia 30 pkt.  25 pkt.

Leona

Q: zmniejszony koszt many na wszystkich poziomach. R: wydłużony czas działania kontroli tłumu.

Naszym zdaniem inicjujący wspierający są nieco za słabi po niedawnej aktualizacji wytrzymałości. Skoro teraz wrogowie mają większą szansę na przetrwanie inicjacji Leony, zapewnimy jej nieco więcej mocy w wydłużonych walkach i wtedy, gdy uda jej się pomyślnie użyć umiejętności mierzonych.


Q – Pawęż Brzasku

Koszt many 45/50/55/60/65 pkt.  35/40/45/50/55 pkt.

R – Rozbłysk Słoneczny

Czas trwania ogłuszenia i spowolnienia 1,5 sek.  1,75 sek.

Lillia

Umiejętność bierna: zwiększony limit obrażeń zadawanych potworom.

Lillia stała się nieco zbyt słaba w dżungli na wszystkich poziomach. Zapewnimy jej kilka wzmocnień z myślą o dżungli, które powinny przyspieszyć jej oczyszczanie bez zbytniego zwiększenia skuteczności Lillii w górnej alei.


Umiejętność bierna – Wypełniony Snami Kostur

Limit obrażeń zadawanych potworom 40-100 pkt. (na poziomach 1-18)  50-150 pkt. (na poziomach 1-18)

Master Yi

E: czas odnowienia nie zmniejsza się już wraz z rangą.

Master Yi radzi sobie całkiem nieźle od ostatniego zestawu zmian, notując dość równy współczynnik zwycięstw na różnych poziomach umiejętności graczy. Wciąż jest jednak nieco zbyt silny, niż powinien być w naszej opinii, więc ograniczymy mu dostęp do jego E i obrażeń nieuchronnych, zwłaszcza wtedy, gdy zdecyduje się na ulepszenie umiejętności Stylu Wuju do maksimum jako pierwszej.


E – Styl Wuju

Czas odnowienia 18/17/16/15/14 sek.  18 sek. na wszystkich poziomach

Qiyana

Zmniejszone skalowanie dodatkowych obrażeń od ataku umiejętności biernej. Usunięto błąd Pierwszego Uderzenia.

Qiyana stała się ostatnio prawdziwą cesarzową Rift, częściowo ze względu na błąd, który pozwalał jej dwukrotnie aktywować swoją umiejętność bierną przy użyciu Pierwszego Uderzenia. Usunęliśmy ten błąd i osłabiliśmy Pierwsze Uderzenie, co powinno doprowadzić do ogólnego zmniejszenia skuteczności tej postaci. Ograniczymy też siłę jej umiejętności biernej, aby stała się mniej dokuczliwa dla innych.


Umiejętność bierna – Królewski Przywilej

Obrażenia 15-83 pkt. (na poziomach 1-18)(+45% dodatkowych obrażeń od ataku)(+30% mocy umiejętności)  15-83 pkt. (na poziomach 1-18)(+30% dodatkowych obrażeń od ataku)(+30% mocy umiejętności)

Naprawione błędy

  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Qiyana mogła aktywować swoją umiejętność bierną o jeden raz więcej po wyposażeniu Pierwszego Uderzenia.

Rammus

R: zmodyfikowany czas odnowienia, zwiększony podstawowy zasięg rzucenia, zwiększony przyrost zasięgu doskoku, zwiększona minimalna i maksymalna prędkość doskoku.

Ze względu na wprowadzone w 12.14 zmiany w przedmiotach dla obrońców Rammus stracił nieco ze swojego wcześniejszego entuzjazmu. Zamierzamy przywrócić odrobinę siły do jego zestawu umiejętności poprzez kilka poprawek jego superumiejętności, na co Rammus pewnie odburknąłby: „OK”.


R – Podniebne Trzaśnięcie

Czas odnowienia 110/95/80 sek.  90 sek. na wszystkich poziomach
Podstawowy zasięg rzucenia 600 jedn.  800 jedn.
Przyrost zasięgu doskoku 1,3  1,5 (uwaga: to wartość, z jaką zasięg będzie skalowany z prędkością ruchu)
Minimalna prędkość doskoku 700 jedn.  900 jedn.
Maksymalna prędkość doskoku 1800 jedn.  2000 jedn.

Shen

E: zwiększony zwrot energii umiejętności biernej w późnej fazie gry.

Z założenia energia miała zapewniać bohaterom wzrosty mocy, które ostatecznie przemijają razem z wydłużoną walką. Biorąc pod uwagę aktualny stan gry, postacie korzystające z energii miały pewne trudności z odniesieniem sukcesu przed jej wyczerpaniem (uwaga: ta sekcja będzie powtarzana pod opisami postaci używających energii). Shen radzi sobie całkiem nieźle pod względem wydajności energii, więc zapewnimy mu tylko niewielkie wzmocnienie, aby wspomóc go w późnej fazie gry.


E – Bieg przez Cienie

Zwrot energii po zadaniu obrażeń umiejętnością bierną lub E 30/35/40 pkt.  30/40/50 pkt.

Singed

Zwiększona premia do prędkości ruchu umiejętności biernej, zmniejszony czas odnowienia na każdym celu. R: zwiększona premia do statystyk we wczesnej fazie gry.

Skoro czasy Singeda szalejącego w środkowej alei już minęły, zdecydowaliśmy się cofnąć kilka zmian wprowadzonych w celu zmniejszenia jego wytrzymałości w patchu 12.12 oraz wzmocnimy jego umiejętność bierną, aby lepiej sprawdzała się w walce drużynowej. Teraz będzie mógł biegać po polu bitwy i dawać się wrogom we znaki ku uciesze swojego wypełnionego chemią serca.


Umiejętność bierna – Toksyczne Ślizganie

Dodatkowa prędkość ruchu 20%  25%
Czas odnowienia na każdym celu 10 sek.  8 sek.

R – Mikstura Obłędu

Dodatkowe statystyki 20/60/100 pkt.  30/65/100 pkt.

Sivir

Zmniejszony przyrost obrażeń od ataku. E: wydłużony czas odnowienia na wszystkich poziomach. R: wydłużony czas odnowienia na wszystkich poziomach.

Kontynuujemy naszą pracę nad aktualizacją Sivir, która odnalazła swoje miejsce jako hiperskalujący strzelec zadający obrażenia obszarowe. Ten zestaw zmian ma za zadanie nieco osłabić ją w późnej fazie gry i zapewnić jej przeciwnikom szansę na nawiązanie walki.


Podstawowe statystyki

Przyrost obrażeń od ataku 3,3 pkt.  3 pkt.

E – Tarcza Magii

Czas odnowienia 22/20/18/16/14 sek.  24/22,5/21/19,5/18 sek.

R – Wielkie Łowy

Czas odnowienia 100/85/70 sek.  120/100/80 sek.

Taliyah

E: wydłużony czas odnowienia na wszystkich poziomach. R: skrócony czas działania ściany.

Rozpruta Ziemia Taliyah stanowi świetne narzędzie do opóźniania walki drużynowej i tworzenia niebezpiecznych stref w celu odstraszenia przeciwników. Aktualnie zapewnia ona jednak nieco zbyt wiele czasu dla samej Taliyah i jej sojuszników. Teraz bohaterka nie będzie już mogła rzucać Rozprutej Ziemi tak często, ale wciąż powinna być w stanie użyć tej umiejętności dwa lub więcej razy podczas walk w późnej fazie gry.


E – Rozpruta Ziemia

Czas odnowienia 16/15/14/13/12 sek.  18/17/16/15/14 sek.

R – Ściana Tkaczki

Czas działania ściany 5 sek. ⇒ 4 sek.

Thresh

Q: zmniejszony czas odnowienia na wszystkich poziomach, zwiększone obrażenia magiczne na wszystkich poziomach.

Tak jak inni inicjujący wspierający, Thresh ma trudności z rozpoczynaniem walk, przez co jego Wyrok Śmierci nie wydaje się już tak śmiercionośny. Skrócimy więc jego czas odnowienia i zwiększymy zadawane przez niego obrażenia, aby haki Thresha stały się nieco groźniejsze.


Q – Wyrok Śmierci

Czas odnowienia 20/18/16/14/12 sek.  19/17/15/13/11 sek.
Obrażenia magiczne 80/120/160/200/240 pkt.  100/140/180/220/260 pkt.

Zed

E: zmniejszony koszt energii.

Z założenia energia miała zapewniać bohaterom wzrosty mocy, które ostatecznie przemijają razem z wydłużoną walką. Biorąc pod uwagę aktualny stan gry, postacie korzystające z energii miały pewne trudności z odniesieniem sukcesu przed jej wyczerpaniem (uwaga: ta sekcja będzie powtarzana pod opisami postaci używających energii). W przypadku Zeda zmniejszymy koszt energii jego E i zapewnimy jego cieniowi nieco więcej swobody, aby nie musiał zawsze kroczyć u boku swojego pana.


W – Żywy Cień

Zasięg naśladowania zaklęcia Cień 2000 jedn.  bez ograniczeń

E – Cięcie Cienia

Koszt energii 50 pkt.  40 pkt.

Przedmioty

Boski Łamacz

Opadł już kurz po zmianach Boskiego Łamacza w patchu 12.13, ale wciąż przedmiot ten jest nieco zbyt skuteczny, niż byśmy tego chcieli. Zamierzamy osłabić zapewniane przez niego leczenie, aby nie wyróżniał się tak bardzo na tle innych mitycznych opcji.

Leczenie 65%  55% czystych obrażeń (+(4,8% w zwarciu / 2,4% na dystans) maksymalnego zdrowia celu) (+100% podstawowych obrażeń od ataku)

Rtęciowy Bułat

Rtęciowy Bułat nie przyciąga ostatnio uwagi jako ważny przedmiot, który zapewnia odporność na magię, większą szansę na trafienie krytyczne i wbudowane efekty usunięcia kontroli tłumu. Zwiększymy więc udzielane przez niego korzyści, aby stał się nieco bardziej kuszącą opcją w porównaniu do innych przedmiotów budowanych z mieczy, po które mogą sięgnąć prowadzący.

Odporność na magię 30 pkt.  40 pkt.
Czas działania Żywego Srebra 1 sek.  1,5 sek.

Świt Srebrzystej

Choć radzi sobie lepiej niż Rtęciowy Bułat, ogólnie Świt Srebrzystej nie jest tak skuteczny, jak powinien. Zamierzamy zatem zwiększyć jego możliwości obronne, ale podchodzimy do tych zmian dużo łagodniej niż w przypadku Rtęciowego Bułatu.

Odporność na magię 35 pkt.  40 pkt.
Premia do statystyk po aktywacji Żywego Srebra 40% nieustępliwości i 40% odporności na spowolnienie  50% nieustępliwości i 50% odporności na spowolnienie

Runy

Pierwsze Uderzenie

Pierwsze Uderzenie stało się głównym wyborem bohaterów polegających na obrażeniach eksplozywnych w aktualnej mecie. Nieco ograniczymy jego potencjał pod względem zadawania obrażeń, co powinno również zmniejszyć ilość złota generowaną przez tę runę.

Dodatkowe obrażenia nieuchronne 10%  9%

Puchar Clash Zaun

Tworzenie drużyn na drugi weekend Pucharu Clash Zaun rozpoczyna się 15 sierpnia, a turniej odbędzie się 20 i 21 sierpnia!

Superksięga Czarów

Wydarzenie Czarodziejki Gwiazd dobiega końca, ale Superksięga Czarów pozostanie z nami jeszcze przez jakiś czas!


Wzmocnienia bohaterów

Aurelion Sol +5% zadawanych obrażeń, +5% prędkości ruchu

Osłabienia bohaterów

Xin Zhao -5% zadawanych obrażeń, +5% otrzymywanych obrażeń

Wzmocnienia alternatywnych superczarów przywoływacza

R Gwen Teraz ma wzmocnienie siły adaptacyjnej / pancerza / odporności na magię.

Osłabienia alternatywnych superczarów przywoływacza

R Annie 100% skalowania z mocą umiejętności / obrażeniami od ataku  80% skalowania z mocą umiejętności / obrażeniami od ataku

Następujące alternatywne superczary przywoływacza zostały zaktualizowane, by działały tak, jak w przypadku oryginalnych bohaterów:

  • R Annie
  • R Ashe
  • R Taliyah

Dodano efekty z motywem Czarodziejek Gwiazd dla następujących alternatywnych superczarów przywoływacza:

  • R Jhina
  • R Orianny (ponadto po aktualizacji będzie on odpowiadać najnowszym zmianom w jej efektach graficznych)
  • R Janny
  • R Miss Fortune
  • R Soraki

Naprawione błędy

  • Wskaźnik R Akali będzie teraz prawidłowo wskazywać odnawianie po rzuceniu R2.
  • R Kai’Sy będzie teraz działać prawidłowo i nakładać wskaźnik plazmy przy jej własnych atakach podstawowych lub efektach unieruchomienia wywołanych przez kogoś z drużyny. Zaktualizowano opis, aby odzwierciedlał jego właściwości.
  • R Urgota nie będzie już wyłączać miejsc na zaklęcia w nieprawidłowy sposób po zablokowaniu przez inne źródła.
  • R Neeko nie zapewnia już niewidzialności używającemu go bohaterowi, gdy ten zginie przed zakończeniem rzucania.
  • R Ahri nie sprawia już, że można rzucać Q i W za darmo.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Sylas musiał na stałe korzystać z superumiejętności Yone lub Kha’Zixa po tym, jak je ukradł.
  • R Annie nie będzie już natychmiastowo aktywować umiejętności biernej Dariusa.
  • Naprawiono błąd graficzny, pojawiający się, gdy Kayn po przemianie korzystał z R Morgany.
  • Naprawiono brakujące efekty wizualne R Morgany.
  • Wskaźnik R Taliyah pokaże odnawianie po ponownym użyciu lub wygaśnięciu czasu.
  • R Taliyah nie wywołuje już wyświetlania wskaźnika ponownego użycia w przypadku kilku umiejętności bohaterów.
  • Uzupełniono brakujące tłumaczenia w opisach niektórych alternatywnych superczarów przywoływacza.

Podwyżka cen w RP

Przypominamy, że od 19 sierpnia czasu pacyficznego wzrosną ceny w RP i Monetach TFT w większości regionów Riot. Więcej informacji na temat podwyżki cen znajdziecie w pełnym artykule tutaj!

Systemy rywalizacji

Bycie w umówionym duecie zapewnia lekką przewagę, ale pomimo że gracze z najwyższych kręgów (Mistrz, Arcymistrz i Pretendent) nie mogą utworzyć z nikim duetów, system opiera się tylko o aktualną rangę. W ramach tej zmiany zwiększymy ograniczenie najwyższych kręgów tak, aby miało też zastosowanie do MMR.

Naszym celem jest uniemożliwienie smerfom dostania się do najwyższych kręgów używając kolejki duetów. Zawodnicy, którzy z nich spadną (oraz czołówka kręgu Diament I), również mogą zostać dotknięci tą zmianą.

Do tej pory wspomniani gracze mogli korzystać z kolejki duetów i w ten sposób dostać się do gier o najwyższą stawkę, co nie było sprawiedliwe wobec ich przeciwników, którzy nie mieli takiej możliwości. Jeśli ta zmiana zadziała zgodnie z naszymi oczekiwaniami, zastanowimy się nad wprowadzeniem jej na całym świecie i rozważymy to ponownie przed rozpoczęciem sezonu.

Najpierw wprowadziliśmy tę zmianę na próbę w patchu 12.10 na serwerach NA i KR z pozytywnym skutkiem, więc teraz wdrożymy ją również dla reszty świata. Od tej pory gracze z MMR skorelowanym z kręgiem Mistrz lub wyższymi nie będą już mogli grać w duecie w rankingowej kolejce solo/duet, nawet jeśli nie osiągnęli kręgu Mistrza lub wyższego.

Naprawione błędy i drobne zmiany

  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Yuumi nie mogła korzystać z wymienionych czarów przywoływacza z Rozpieczętowanej Księgi Czarów po użyciu Teleportacji.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Viego wyglądał jak spolimorfowany bohater po zabiciu i opętaniu bohatera, który znajdował się pod działaniem Polimorfii.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego E – Królewski Wir Bel’Veth nie zostawał anulowany po rzuceniu jej R – Nieustannego Bankietu na Koralowca Pustki, który znajdował się poza zasięgiem.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego efekty dźwiękowe umiejętności biernej Nilah Nieskończona Radość były czasem słyszalne we mgle wojny.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego umiejętność bierna Nilah Nieskończona Radość aktywowała się ze wzmocnieniem Oceanicznego Smoka.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego W – Zniekształcenie LeBlanc zadawało nieco mniejsze obrażenia na 3. poziomie, niż powinno.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Evelynn przestawała się ukrywać po tym, jak zabity przez nią cel zmieniał się w zombie, po czym umierał po raz kolejny (np. w wyniku umiejętności biernej Siona).
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego wskaźniki zasięgu pojedynczego celu czasami podążały za wrogami we mgle wojny.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Rakan automatycznie rzucał drugi E – Taniec Bojowy na sojusznika po użyciu Błysku.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Yone mógł aktywować umiejętności w swojej widmowej postaci podczas znajdowania się w animacji odrzucenia przez Wybuchową Szyszkę.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego efekt podpalenia Lamentu Liandry’ego nie działał prawidłowo.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Ostrze Zniszczonego Króla zadawało mniejsze obrażenia, jeśli kupiono je po innych przedmiotach.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego drugie użycie E – Nigdyruchu Swaina mogło przyciągać cele w inercji.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Herold nie szarżował na wieże, jeśli pojawił się obok nich.

Nadchodzące skórki i Barwy

Podczas tego patcha pojawią się poniższe skórki:

W tym patchu pojawią się następujące Barwy:

Reklama

Podziel się ze znajomymi!