Patch 12.18 – Opis zmian //Patch notes

League of Legends

Reklama

Szczegóły zmiany na patch 12.18.


Oto patch Mistrzostw 2022!

Zgodnie z tendencją naszych ostatnich dwóch patchów, 12.18 skupia się na osłabieniu niektórych postaci, takich jak Kalista i Lulu, które radzą sobie zbyt dobrze w rozgrywkach zawodowców, oraz na delikatnym wzmocnieniu bohaterów umykających uwadze graczy. Wprowadzone zmiany będą raczej powierzchowne, ponieważ naszym celem nie jest całkowita przebudowa mety przed play-offami. I tym miłym akcentem przechodzimy do Mistrzostw!

Patch w skrócie

Pogromca Popiołów Sylas, Annie Postrach Nocy, Draven Postrach Nocy, Nautilus Postrach Nocy, Renata Glasc Postrach Nocy, Trundle Postrach Nocy, Urgot Postrach Nocy i Azir Mistrzostw Świata 2022 będą dostępni od 22 września 2022 r.

Bohaterowie

Ashe

Q: zwiększona dodatkowa prędkość ataku.

Choć Ashe stała się ostatnio popularna jako wspierająca, jej siła trochę odstaje od innych strzelców. Zwiększymy więc zadawane przez nią obrażenia, aby mogła błyszczeć w grach, w których brakuje opcji użytkowych dla prowadzących.


Q – Skupienie Tropicielki

Dodatkowa prędkość ataku 20/25/30/35/40%  25/32,5/40/47,5/55%

Hecarim

Q: zmniejszone skalowanie z obrażeniami od ataku, zmniejszone obrażenia za każdy ładunek. W: zmniejszone leczenie obrażeń po redukcji.

Hecarim ruszył do szarży po jego ostatniej aktualizacji. Zmniejszymy więc jego ogólną moc, ale zwłaszcza chcemy obniżyć siłę jego zestawów opartych na obrażeniach od ataku bez przywracania Heca w roli obrońcy.


Podstawowe statystyki

Podstawowe zdrowie 650 pkt.  625 pkt.

Q – Szał

Skalowanie z dodatkowymi obrażeniami od ataku 95%  90%
Zwiększone obrażenia za każdy ładunek 4% (+6% za każde dodatkowe 100 pkt. obrażeń od ataku)  4% (+5% za każde dodatkowe 100 pkt. obrażeń od ataku)

W – Duch Postrachu

Odsetek obrażeń wyleczonych po redukcji 30% (+2,5% za każde dodatkowe 100 pkt. obrażeń od ataku)  25% (+2% za każde dodatkowe 100 pkt. obrażeń od ataku) (uwaga: obrażenia niezadane przez Hecarima pozostają zmniejszone o połowę)

Kalista

Zmniejszone podstawowe zdrowie.

Od pewnego czasu Kalista cieszy się sporą popularnością w rozgrywkach zawodowców ze względu na jej całkowitą dominację w fazie gry w alei. Teraz stanie się wrażliwsza na ataki w sytuacjach, w których za bardzo zaangażuje się na początku gry.


Podstawowe statystyki

PODSTAWOWE ZDROWIE 604 pkt.  574 pkt.

Kayn

Q: zmniejszone skalowanie z dodatkowymi obrażeniami od ataku w postaci Darkina.

Od pewnego czasu Rhaast zwycięża walkę o preferowaną formę Kayna na większości poziomów rozgrywkowych. Nie tylko zadaje on zaskakująco duże obrażenia, ale okazuje się również niemal niezniszczalnym, czerpiącym zdrowie z wroga obrońcą. Zależy nam, aby stawiał bardziej na leczenie, więc zmniejszymy zadawane przez niego obrażenia. Dzięki temu nie będzie już mógł wyciągać tego, co najlepsze z obu postaci.


Q – Koszące Cięcie

Obrażenia w postaci Darkina 65% obrażeń od ataku [+5% maksymalnego zdrowia celu (+5% za 100% dodatkowych obrażeń od ataku)]  65% obrażeń od ataku [+5% maksymalnego zdrowia celu (+3,5% za 100% dodatkowych obrażeń od ataku)]

Lee Sin

Zwiększony przyrost zdrowia. W: zwiększone kradzież życia i wampiryzm zaklęć.

Czy można mówić o patchu Mistrzostw bez wzmocnienia Lee Sina? Żarty na bok. Lee nie jest teraz w najlepszym stanie. Nie cieszy się zbyt dużą popularnością w rozgrywkach zawodowców i ma pewne trudności w kolejce solo, więc zapewnimy temu ulubieńcowi graczy wzmocnienia wysokiego poziomu, aby mógł powrócić na swoje miejsce.


Podstawowe statystyki

Przyrost zdrowia 99 pkt.  105 pkt.

W – Osłona/Żelazna Wola

Kradzież życia i wampiryzm zaklęć 5/9,5/14/18,5/23% 5/10,5/16/21,5/27%

Lulu

W: zmniejszona dodatkowa prędkość ruchu, skrócony czas trwania przemiany, wydłużony czas odnowienia.

Ostatnimi czasy Lulu znalazła się wśród czołówki zaklinaczy na Rift. Nie tylko jest świetna przy utrzymywaniu swoich prowadzących przy życiu, ale zapewnia też mnóstwo użyteczności własnym drużynom. Osłabimy więc jedno z jej potężniejszych narzędzi w rozgrywkach zawodowców, aby nie odstawała tak bardzo od reszty zaklinaczy.


W – Fanaberia

Prędkość ruchu 30%  25%
Czas działania przemiany 1,25/1,5/1,75/2/2,25 sek.  1,2/1,4/1,6/1,8/2 sek.
Czas odnowienia 17/16/15/14/13 sek.  17/16,5/16/15,5/15 sek.

Maokai

Umiejętność bierna: zmniejszone leczenie. Q: zwiększone obrażenia dodatkowe zadawane potworom. E: zmniejszone skalowanie z mocą umiejętności.

Aktualizacja Maokaia zakończyła się sukcesem, dzięki czemu nie tylko udało mu się zakorzenić w roli wspierającego, ale znalazł się również w czołówce (co było jednym z ważniejszych celów!). Ma jednak pewne trudności, aby rozrosnąć się w dżungli, więc zapewnimy mu specjalne wzmocnienia w nadziei, że przyniosą owoce oraz delikatnie przytniemy jego atuty w innych rolach. Przepraszamy. Gry słowne związane z botaniką okazały się dla nas zbyt kuszące… niczym rajskie jabłka.


Umiejętność bierna – Wyssanie Magii

Uzdrowienie 4,8-14% (zależnie od poziomu)   4,5-12% pkt. (zależnie od poziomu)

Q – Cierniowe Uderzenie

Obrażenia dodatkowe zadawane potworom 40/60/80/100/120 pkt.  80/100/120/140/160 pkt.

E – Rzut Sadzonką

Obrażenia 55/80/105/130/155 pkt. (+6% dodatkowego zdrowia) (+42,5% mocy umiejętności)  55/80/105/130/155 pkt. (+6% dodatkowego zdrowia) (+40% mocy umiejętności)
Wzmocnione obrażenia 110/160/210/260/310 pkt. (+12% dodatkowego zdrowia) (+85% mocy umiejętności)  110/160/210/260/310 pkt. (+12% dodatkowego zdrowia) (+80% mocy umiejętności)

Naprawione błędy

  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Q Maokaia czasami przyciągało cele bliżej zamiast je odrzucić.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego efekt R Maokaia był węższy, niż zamierzaliśmy.

Miss Fortune

Zmniejszony przyrost zdrowia i obrażeń od ataku.

Wzmocnienia Miss Fortune w patchu 12.17 okazały się bardzo skuteczne dla obu zestawów jej umiejętności, nawet pomimo osłabień w późniejszej aktualizacji. Jej zestawy oparte na trafieniach krytycznych/prędkości ataku zyskały znacznie więcej niż te związane z destrukcją, więc nieco je osłabimy. Obniżymy też jej zdrowie, aby nie była aż tak skuteczna.


Podstawowe statystyki

Przyrost obrażeń od ataku 2,7 pkt.  2,4 pkt.
Przyrost zdrowia 107 pkt.  103 pkt.

Nocturne

Zmniejszony przyrost obrażeń od ataku.

Wzmocnienia Nocturne’a w ostatnim patchu sprawiły, że stał się nieco zbyt silny. Osłabimy więc jego podstawowe statystyki, aby nie był aż tak przerażający, ale jednak budził strach u wroga.


Podstawowe statystyki

Przyrost obrażeń od ataku 3,1 pkt.  2,6 pkt.

Thresh

Zwiększony przyrost zdrowia. E: Zwiększone obrażenia podstawowe.

Thresh stał się cieniem samego siebie i odstawał od wielu innych wspierających w tym sezonie. Staramy się być ostrożni z naszymi wzmocnieniami, bo nie chcemy, aby stał się bezkonkurencyjny na tej pozycji (zwłaszcza w kontekście nadchodzących mistrzów), ale zależy nam, aby sympatycy Thresha chętniej stawiali na agresywną grę w miarę upływu czasu, zamiast wykorzystywania go w roli dostarczyciela latarni.


Podstawowe statystyki

Przyrost zdrowia 115 pkt.  120 pkt.

E – Młynek

Obrażenia magiczne 65/95/125/155/185 pkt. (+40% mocy umiejętności)  75/110/145/180/215 pkt. (+40% mocy umiejętności)

Udyr

Zmniejszony podstawowy przyrost zdrowia i pancerza. Zmniejszony koszt many Q, zwiększone skalowanie mocy umiejętności, pierwsze 2 ataki zyskują teraz 50 jedn. zasięgu, przebudzone Q zadaje teraz dodatkowe obrażenia od maksymalnego zdrowia przy pierwszych 2 atakach. W: zmniejszony odsetek leczenia, kradzież życia skaluje się teraz z poziomem. R: zmniejszone obrażenia podstawowe; zmniejszone skalowanie z mocą umiejętności, dostosowano obrażenia zadawane stworom.

Jak w przypadku większości nowych/zaktualizowanych bohaterów, zdążyliście przyzwyczaić się do Udyra w jego nowej, silniejszej postaci. Teraz naszym zdaniem stał się nieco zbyt potężny. Celem wprowadzonych przez nas zmian jest delikatne zmniejszenie jego skalowania, przeniesienie siły z jego wersji z maksymalnym R do tej z maksymalnym Q (zwłaszcza w alejach), osłabienie jego drugiej wersji z maksymalnym W oraz zachęcenie graczy do wczesnego przeznaczenia co najmniej 1 punktu na Q.


Podstawowe statystyki

Przyrost zdrowia 106 pkt.  98 pkt.
Przyrost pancerza 5,2 pkt.  4,7 pkt.

Q – Dziki Szpon

Koszt many 45-28 pkt. (zależnie od poziomu)  20 pkt.
Skalowanie z mocą wzmocnionego Uderzenia Pioruna +0,6% za każde 100 pkt. mocy umiejętności  +0,8% za każde 100 pkt. mocy umiejętności
nowośćNIEZŁY ZASIĘG Pierwsze dwa ataki Udyra zyskują 50 jedn. zasięgu ataku, odpowiednio dla działania jego przebudzonego Q.
nowośćZUPEŁNE ZASKOCZENIE Przebudzone Q zadaje teraz dodatkowe 2-5% (zależnie od poziomu) (+0,03% dodatkowych obrażeń od ataku) obrażeń fizycznych zależnych od maks. zdrowia przy pierwszych dwóch atakach.

W – Żelazna Opończa

Odsetek leczenia PŻ 1,2/1,26/1,32/1,38/1,44/1,5%  1,2%
Odsetek PŻ tarczy 2/2,4/2,8/3,2/3,6/4,0%  2/2,3/2,6/2,8/3,2/3,5%
Kradzież życia 15%  15/16/17/18/19/20%

R – Skrzydlata Burza

Obrażenia magiczne 20/38/56/74/92/110 pkt. (+40% mocy umiejętności)  20/36/52/68/84/100 pkt. (+35% mocy umiejętności)
Obrażenia zadawane stworom 50/60/70/80% (poziomy 1/6/11/16)  40/55/70/85% (poziomy 1/6/11/16)

Rywalizacja

Gdy wprowadziliśmy ochronę przed wymuszeniem pozycji, rola wspierających nie wzbudzała wielkiego zainteresowania. Preferencje graczy w tej kwestii z czasem uległy jednak zmianie i mogą się też różnić w zależności od regionu. Około rok temu zaczęliśmy pracować nad zmianą, aby zapobiec wymuszeniu pozycji graczy stojących w kolejkach do bardzo popularnych ról.

Teraz ujawnimy wam, które role cieszą się popularnością, kiedy gracze wybierają swoją rolę przy pomocy znacznika priorytetu widocznego w poczekalni. Dzięki temu możecie zdecydować, czy wolicie stanąć w kolejce do jednej z nich, aby uniknąć wymuszenia pozycji w kolejnej grze i szybciej rozpocząć rozgrywkę.

nowośćWYBIERZ MNIE Wybór priorytetowej roli uchroni was przed wymuszeniem pozycji tylko w nadchodzącej grze.
USUNIĘTO DOMINACJA WSPIERAJĄCYCH Usunięto gwarancję ochrony przed wymuszeniem pozycji w trakcie ustawiania się w kolejce jako wspierający lub dowolny bohater.
BEZ ZMIAN POWRACAJĄCA OCHRONA Gracze wciąż będą chronieni przed wymuszeniem pozycji przez 2 gry po rozegraniu meczu na wymuszonej pozycji.

Systemy behawioralne

Gracze, których ostatnio uhonorowaliście, lub którzy ostatnio uhonorowali was, pojawią się w menu sugerowanych członków grupy z ikoną honoru obok ich imienia przywoływacza. Teraz możecie zagrać ponownie z osobami, z którymi już raz dobrze wam się współpracowało!

Zawartość mityczna

Przy okazji tej rotacji mitycznego sklepu zobaczycie też nowe powracające prestiżowe i mityczne przedmioty, mityczne barwy oraz nowy sezonowy mityczny przedmiot.


JUŻ DOSTĘPNE

  • Leona z Akademii Bojowej (Prestiżowa)
  • Ezreal z Psychoperacji (Prestiżowy)
  • Hextechowa Poppy
  • Vayne Złodziejka Dusz
  • Pogromca Popiołów Sylas
  • Mityczna Barwa Pogromcy Popiołów Sylasa (Żywy żar)

OPUSZCZAJĄ MITYCZNY SKLEP

  • Lux z Akademii Bojowej (Prestiżowa)
  • PROJEKT: Zed (Prestiżowy)
  • Hextechowy Ziggs
  • Kosmiczny Pirat Darius
  • Rycerz Popiołów Pantheon
  • Mityczna Barwa Ezreala z Akademii Bojowej

MITYCZNE AKTUALIZACJE

  • Zmieniono kolorystykę efektów wizualnych Barw Żywego Żaru Rycerza Popiołów Pyke’a i Zdobywcy Popiołów Pantheona, aby odpowiadała Pogromcy Popiołów Sylasowi (który pojawi się w tym patchu).
  • Nazwa Rycerza Popiołów Pantheona została zmieniona na „Zdobywca Popiołów Pantheon”.

Clash Mistrzostw

Tworzenie drużyn na pierwszy weekend Clashu Mistrzostw rozpocznie się 26 września, a rozgrywki odbędą się 1 i 2 października. Oprócz trofeum, banera i nagród logo z innych turniejów pod tym szyldem, Clash Mistrzostw zapewnia też dodatkową nagrodę w postaci kapsuły łupów!

Ta kapsuła łupów będzie zawierać następujące przedmioty:

  • Dla uczestników wydarzenia Clash Mistrzostw z biletami ulepszonymi, którzy zajmą od 1. do 7. miejsca: (1) trwała skórka Mistrzostw
  • Dla wszystkich uczestników wydarzenia Clash Mistrzostw (zarówno dla posiadaczy biletów podstawowych, jak i ulepszonych), którzy zdobędą 1. miejsce: (1) Kapsuła Mistrzostw
  • Dla uczestników wydarzenia Clash Mistrzostw z biletami ulepszonymi, którzy zajmą od 8. do 15. miejsca: (1) odłamek skórki Mistrzostw

Wyzwania

W patchu 12.18 pojawią się nowe wyzwania!

  • Nadeszły Wyzwania – oto nowe, limitowane czasowo wyzwanie w ramach podziękowań dla graczy za ich cierpliwość (i rekompensaty za to, że usunęliśmy bardzo entuzjastyczny opis „Nadeszły Wyzwania!”). To wyzwanie można wypełnić, logując się od teraz do momentu wdrożenia patcha 12.20.

Aktualizacje

  • Kryteria wyzwania „Niezniszczalny Demoniczny Król” zostały zmienione z „wygrywaj gry bez umierania” na „wygrywaj gry bez umierania i weź udział w co najmniej 30% zabójstw”.

Naprawione błędy i drobne zmiany

  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Oblicze Ducha podwajało wszechwampiryzm innych przedmiotów, które zostały kupione wcześniej.
  • Naprawiono błąd, który wbrew naszym intencjom usuwał wskaźnik zasięgu kursora R Xeratha.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego umiejętności niektórych bohaterów były niewidzialne dla użytkowników komputerów Mac.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego niektóre umiejętności były widoczne i słyszalne we mgle wojny.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego W Zeri czasami nie strzelało przez elementy rzeźby terenu i wieże.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego gracze mogli dokonać Oczyszczenia podrzucenia W Tahma Kencha.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Taliyah nie mogła wystrzelić większego głazu, jeśli przeniosła się na Wyjałowioną Ziemię, żeby go rzucić.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Akshan mógł zadawać obrażenia swoim E, jednocześnie ładując swój R.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego E Kennena mogło obchodzić efekty wizualne Wyczerpania.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego położenie Lulu zostawało ujawnione, jeśli Pix atakowała po przyczepieniu się do sojusznika.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Wyzwanie „Pozdro, poćwicz” nie śledziło postępów z gier, które trwały dłużej niż 10 minut.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego koło pod koniec gry wyświetlało liczbę punktów doświadczenia zdobytych w aktualnej grze, a nie tych potrzebnych do awansu na kolejny poziom.
  • Naprawiono błąd, który zakłócał działanie efektów dźwiękowych przy odchodzeniu i ponownym dołączaniu do poczekalni umówionej grupy.

Nadchodzące skórki i Barwy

Reklama
Czytaj więcej