Patch 12.9 – Opis zmian //Patch notes


Reklama

Szczegóły zmiany na patch 12.9.


NADCHODZĄ NOWE WYZWANIA! Nadszedł czas na patcha 12.9 i premierę naszego nowego systemu wyzwań. Wykonujcie wyzwania i udowodnijcie, że jesteście najlepszymi z najlepszych!

Lepiej się przygotujcie na więcej toporów i kamieni na waszych drogach, gdyż wraz z tym patchem wprowadzamy małe aktualizacje dla Olafa i Taliyah! Inne wyzwania, jakimi zajmiemy się w tym wydaniu opisu patcha, obejmują zombi wbiegających w wieże, monopol pewnej chembaronessy, lisy hasające po Rift, niezbyt wesołego wąsatego pana i rubasznych kowbojów strzelających we wszystko, co się rusza w moich grach rankingowych.

Pamiętajcie, by śledzić Mid-Season Invitational w Busan, gdzie 10 maja rozpoczyna się faza grupowa! Wypuszczamy również linię skórek EDG z okazji ich wygranej w Mistrzostwach Świata 2021!

Patch w skrócie

Katarina w Samo Południe, Leona w Samo Południe, Mordekaiser w Samo Południe, Talon w Samo Południe, Varus w Samo Południe i Talon w Samo Południe (Prestiżowy) będą dostępni od 12 maja 2022 r.

EDG Aphelios, EDG Graves, EDG Viego, EDG Yuumi i EDG Zoe będą również dostępni od 12 maja 2022 r.

Wyzwania

Wyzwania śledzą wasze postępy w League pod kątem wielu kategorii. Stwórzcie własną historię dzięki ponad 300 unikalnym wyzwaniom, które obejmują waszych głównych bohaterów, podbite tryby gry, zagrywki, uzbierane przedmioty i nie tylko.

Pochwalcie się wyzwaniami, z których ukończenia jesteście dumni najbardziej dzięki tytułom i tokenom. Możecie sprawdzić, jak radzicie sobie z innymi graczami w swoich regionach dzięki rankingom regionalnym – w końcu macie jakieś szanse na zdobycie w czymś rangi Pretendenta.

Nieważne, w jaki sposób grasz – dla ciebie również znajdzie się wyzwanie. Więcej informacji na temat wyzwań można sprawdzić w ich pełnym opisie.

Bohaterowie

zaktualizowanoOlaf

Niewielka aktualizacja, zmodyfikowano wszystkie umiejętności!

Mimo popularności Olafa w rozgrywkach profesjonalnych bohater jest jednym z rzadziej wybieranych bohaterów w League już od jakiegoś czasu. Elastyczność Ragnaroku jako narzędzia do inicjacji walki lub ucieczki oraz jego szybkość czyszczenia dżungli sprawiają, że Berserker jest najlepszym przykładem bohatera, który balansuje na granicy bycia przepakowanym w rozgrywkach profesjonalnych, a który wypada raczej marnie na wszystkich innych poziomach rozgrywek.

Wraz z tą niewielką aktualizacją planujemy przenieść część jego mocy z szybkości czyszczenia obozów na narzędzia, dzięki którym gracze poczują się silniejsi i będą mieli większą kontrolę nad przeżywalnością Olafa, który jedną nogą jest już w grobie. Zmiany te powinny uściślić tożsamość Olafa jako Berserkera i pozwolić odnaleźć mu się w roli górnego.


Podstawowe statystyki

Przyrost obrażeń od ataku 3,5 pkt. 4,7 pkt.
Obrażenia od ataku na 18. poziomie 127,5 pkt. 148 pkt.
Przyrost zdrowia 100 pkt. 105 pkt.
Przyrost many 42 pkt. 50 pkt.

Umiejętność bierna – Gniew Berserkera

Maksymalna wartość przyznawanej prędkości ataku 99% 40-100% (na poziomach 1-18)
nowośćCZAS NA WALKĘ Gniew Berserkera zapewnia teraz 10-30% kradzieży życia (na poziomach 1-18) w zależności od brakującego zdrowia Olafa.
zaktualizowanoSZYBKA MATMA Bonusy osiągają maksymalny próg, gdy poziom zdrowia wynosi 0% 30%

Q – Rzut Toporem

Czas odnowienia 7 sek. 9 sek.
Obrażenia 80/125/170/215/260 pkt. 60/110/160/210/260 pkt.
Minimalny zasięg 300 jedn. 425 jedn.
Koszt many 60 pkt. na wszystkich poziomach 40/45/50/55/60 pkt.
zaktualizowanoŻONGLOWANIE TOPOREM Teraz podnoszenie toporów zwraca cały czas odnowienia Q – Rzutu Toporem, ale toporami można rzucać tylko raz na 3 sek. (Uwaga: limit 3 sek. skaluje się z przyspieszeniem umiejętności).
zaktualizowanoZ DROGI Wprowadzamy drobne wzmocnienie Q – Rzutu Toporem, by od teraz sprawniej zapewniało przenikanie przed potwory z dżungli, które zostały trafione przez Olafa, lub które znajdują się w pobliżu bohatera, gdy ten użyje Q.

W – Trzeba Być Twardym

zaktualizowanoZMIANA NAZWY Zgubne Uderzenia Trzeba Być Twardym
Czas odnowienia 16 sek. na wszystkich poziomach 16/14,5/13/11,5/10 sek.
Prędkość ataku 50/60/70/80/90% 40/50/60/70/80%
Czas działania umiejętności 6 sek. 4 sek.
nowośćPO PROSTUW teraz resetuje ataki podstawowe Olafa.
nowośćTRZEBA Po aktywacji Olaf zyskuje tarczę o wytrzymałości 10/45/80/115/150 pkt. (+25% brakującego zdrowia, maks. do 30% jego aktualnego zdrowia) na 2,5 sek.
usunięto BYĆ Nie zapewnia już kradzieży życia.
usunięto TWARDYM Nie wzmacnia już leczenia Olafa w zależności od brakującego zdrowia.

R – Ragnarok

Dodatkowe obrażenia od ataku 15/20/25 pkt. (+30% obrażeń od ataku) 10/20/30 pkt. (+25% obrażeń od ataku)
Czas trwania 6 sek. 3 sek.
Pancerz i odporność na magię efektu biernego 20/30/40 pkt. 10/25/40 pkt.
usunięto JESTEM NIE DO POWSTRZYMANIADodatkowy pancerz i odporność na magię efektu biernego R – Ragnaroku nie są już tracone w trakcie trwania umiejętności.
nowośćMÓJ GNIEW NIE ZNA GRANIC Trafienie bohatera atakiem podstawowym lub E – Szaleńczym Zamachem wydłuża czas trwania Ragnaroku do 2,5 sek. Olaf może w nieskończoność odświeżać Ragnarok.

zaktualizowanoTaliyah

Niewielka aktualizacja, zmodyfikowano wszystkie umiejętności!

Dajcie kamienia, gdyż jedyna w swoim rodzaju Tkaczka Skał jest gotowa do akcji (na glebie). Taliyah nie mogła się odnaleźć na Rift. Problem ten dotyczył nie tylko środkowej alei, lecz również dżungli. Ponadto bohaterka jest bardzo trudna mechanicznie, a jej zestaw umiejętności uciążliwy dla graczy, którzy nią grają.

Jeśli chodzi o aktualizację Taliyah, naprawdę chcieliśmy skupić się na tym, by przyjemniej się nią zabawnie grało (w szczególności graczom, którzy poświęcili sporo czasu na grę Tkaczkę Skał). Chcemy, by powróciła na środkową aleję i sprawiamy, że jej zestaw umiejętności będzie wybaczał więcej pomyłek. Mamy nadzieję, że te zmiany wami wstrząsną, a bohaterka będzie mogła na nowo zawojować Rift!


Podstawowe statystyki

Podstawowe zdrowie 531 pkt. 500 pkt.
Podstawowa regeneracja zdrowia 7 pkt. 6,5 pkt.
Przyrost regeneracji zdrowia 0,7 pkt. 0,65 pkt.
Podstawowa mana 425 pkt. 470 pkt.
Podstawowa regeneracja many 9,34 pkt. 8 pkt.
Przyrost regeneracji many 0,85 pkt. 0,8 pkt.
Podstawowy pancerz 20 pkt. 18 pkt.
Prędkość ruchu 335 jedn. 330 jedn.

Umiejętność bierna – Skalna Surferka

Dodatkowa prędkość ruchu poza walką 20-45% (na poziomach 1-18) 10/20/35/55% (na poziomach 1/9/12/15)
Zanikanie umiejętności biernej, gdy Taliyah nie jest w pobliżu terenu 1 sek. 2,5 sek.

Q – Utkana Salwa

Koszt many 50/60/70/80/90 pkt. 60/65/70/75/80 pkt.
Czas odnowienia 7/6/5/4/3 sek. 6,5/5,5/4,5/3,5/2,5 sek.
Obrażenia jednego kamienia 70/95/120/145/170 pkt. (+45% mocy umiejętności) 38/61/84/107/130 pkt. (+50% mocy umiejętności)
Zmniejszenie obrażeń za każdy kolejny odłamek kamienia 50% 60%
Obrażenia przy 5 kamieniach 210/285/360/435/510 pkt. (+135% mocy umiejętności) 98,8/158,6/218,4/278,2/338 pkt. (+130% mocy umiejętności)
Zmniejszenie obrażeń za każdy kolejny odłamek kamienia przeciwko potworom 25% 60%
nowośćNIESAMOWITA SKUTECZNOŚĆ Każdy odłamek kamienia zadaje teraz dodatkowe 30 pkt. (+10% mocy umiejętności) obrażeń potworom.
nowośćROZRZUCONE KAMIENIE Odłamki kamieni zadają teraz obrażenia obszarowe w promieniu 175 jedn. (około 1,6 Teemo).
nowośćTWARDA JAK SKAŁA Q – Utkana Salwa nie będzie się kończyć, gdy Taliyah jest pod wpływem Inercji.
nowośćTO NIE ZWYKŁY KAMIEŃ Użycie Q – Utkanej Salwy na Wyjałowionej Ziemi teraz zużywa Wyjałowioną Ziemię, by wystrzelić jedną skałę, która zadaje podwójne obrażenia [76/122/168/214/260 pkt. (+100% mocy umiejętności)] i spowalnia trafione cele na obszarze o promieniu 225 jedn. o 30/35/40/45/50% na 2 sek.
Koszt many na Wyjałowionej Ziemi 1 pkt. 20 pkt.
Minimalny czas odnowienia na Wyjałowionej Ziemi 1 sek. 0,75 sek.
Czas trwania Wyjałowionej Ziemi 25 sek. 30 sek.
Promień Wyjałowionej Ziemi 300 jedn. 400 jedn.
zaktualizowanoRÓWNY TEREN Rozmiar Wyjałowionej Ziemi na Howling Abyss jest teraz taki sam, jak na Summoner’s Rift.
nowośćPUSZCZANIE KACZEK Q – Utkana Salwa ma teraz nowe efekty wizualne, dźwiękowe, animacje i ikonkę, gdy jest rzucana na Wyjałowionej Ziemi!

W – Sejsmiczny Wstrząs

Koszt many 70/80/90/100/110 pkt. 40/30/20/10/0 pkt.
Czas odnowienia 16/15/14/13/12 sek. 14/12,5/11/9,5/8 sek.
Zasięg podrzucenia 200 jedn. 225 jedn.
Opóźnienie przed podrzuceniem 0,8 sek. 0,75 sek.
zaktualizowanoDELIKATNY JAK PIASEK W – Sejsmiczny Wstrząs już nie zadaje obrażeń.

E – Rozpruta Ziemia

Czas odnowienia 16/14/12/10/8 sek. 16/15/14/13/12 sek.
Obrażenia pierwszego użycia 50/75/100/125/150 pkt. (+40% mocy umiejętności) 60/105/150/195/240 pkt. (+60% mocy umiejętności)
Stopień spowolnienia 20% (+4% mocy umiejętności) 20/22/24/26/28% (Usunięto skalowanie z mocą umiejętności)
Obrażenia wybuchu skały 50/60/70/80/90 pkt. (+30% mocy umiejętności) 25/45/65/85/105 pkt. (+30% mocy umiejętności)
Zmniejszenie obrażeń za każde kolejne trafienie skałą 15% 25%
Maksymalne obrażenia wybuchu skały 155/186/217/248/279 pkt. (+93% mocy umiejętności) 62,5/112,5/162,5/212,5/262,5 pkt. (+75% mocy umiejętności)
Opóźnienie między użyciem umiejętności a pojawieniem się pierwszego rzędu skał 0,1 sek. 0 sek.
Opóźnienie między pojawianiem się rzędów skał po pierwszym rzędzie 0,1 sek. 0,17 sek.
zaktualizowanoRUCHY TEKTONICZNE E – Rozpruta Ziemia teraz tworzy 6 rzędów skał, które rozchodzą się na zewnątrz od Taliyah. W każdym rzędzie znajdują się 4 skały (wcześniej powstawały 4 rzędy skał z 6 skałami w każdym).
nowośćMIĘDZY MŁOTEM A KOWADŁEM Skały ogłuszają teraz wrogów, którzy przez nie doskakują, na czas trwania doskoku + 0,6/0,7/0,8/0,9/1 sek. (Uwaga: maksymalny czas działania ogłuszenia wynosi 2 sek., a potwory zawsze zostają ogłuszone na maksymalny możliwy czas).
zaktualizowanoTO TYLKO SKAŁA E – Rozpruta Ziemia już nie wybucha, zadając dodatkowe obrażenia po 4 sek.

R – Ściana Tkaczki

Zasięg 3000/4500/6000 jedn. 2500/4500/6500 jedn.
Zasięg doskoku po zeskoczeniu ze ściany 400 jedn. 700 jedn.
Szybkość doskoku po zeskoczeniu ze ściany 1000 jedn. 1200 jedn.
zaktualizowanoPUSZCZANIE KACZUCH Poruszanie się Taliyah w trakcie podróży na Ścianie Tkaczki powoduje, że Taliyah doskakuje w kliknięte miejsce na maksymalny zasięg doskoku, zamiast zrzucać ją prostopadle do ściany.
zaktualizowanoSKALNA SURFERKA Użycie doskoku w trakcie zeskakiwania ze ściany pozwala na większy margines błędu podczas prób doskakiwania przez teren.
nowośćNIE TAK PRĘDKO PTASZKU Obrażenia zadawane przez wrogich bohaterów lub budowle teraz uniemożliwiają Taliyah rzucenie R – Ściany Tkaczki na 3 sek.
usuniętoPIONIERZY POTRAFILI SURFOWAĆ PO ŚCIANACH KILOMETRAMI Otrzymywanie obrażeń nie zrzuca już Taliyah z jej ściany.

Naprawione błędy

  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Taliyah czasem na stałe traciła swoją umiejętność bierną, jeśli miała aktywną Tarczę Magii.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Taliyah nie zyskiwała skróconego czasu odnowienia swojego Q – Utkanej Salwy, gdy użyła jej na Wyjałowionej Ziemi.

Ahri

E: wydłużony czas odnowienia. R: wydłużony czas odnowienia na wszystkich poziomach.

Ahri jest bardzo często wybieraną bohaterką, odkąd ją zaktualizowaliśmy. Świetnie sprawdza się w wyłapywaniu wrogów i zabijaniu prowadzących, jednocześnie mało ryzykując i będąc poza zasięgiem wrogów. Zmniejszamy dostępność kontroli tłumu bohaterki oraz jej doskoków, by pościgi za nią były nieco bardziej emocjonujące.


E – Urok

Czas odnowienia 12 sek. 14 sek.

R – Widmowa Szarża

Czas odnowienia 130/105/80 sek. 140/115/90 sek.

Braum

Krótszy czas odnowienia umiejętności biernej w późnej fazie gry. E: zwiększone zmniejszenie obrażeń.

Uwielbiany przez wszystkich Obrońca Poro pozostaje ostatnio na lodzie. Chcemy przywrócić uśmiech pod jego wspaniałym wąsem (oraz na twarzach jego Poro), wzmacniając jego umiejętności obronne.


Umiejętność bierna – Wstrząsające Uderzenia

Czad odnowienia na każdym celu 8/7/6 sek. 8/6/4 sek.

E – Niezłomność

Zmniejszenie obrażeń 30/32,5/35/37/40% 35/40/45/50/55%

Hecarim

Q: zwiększone skalowanie z obrażeniami od ataku. W: skrócony czas odnowienia.

Hecarim jest bardzo słaby po ostatniej serii osłabień jego zestawu z przedmiotami obronnymi. Pomagamy konikowi wrócić do gry z kopyta (jednocześnie pilnujemy się, by uniknąć ponownego umożliwienia zbudowania go pod natychmiastowe zabijanie wszystkiego za pomocą E). Wzmacniamy skalowanie się z przedmiotami i jego kluczową umiejętność zapewniającą przeżywalność, by rozprowadzić silne strony bohatera po równo w jego zestawie umiejętności. Dzięki tym zmianom Hecarim znajdzie sobie stabilniejsze miejsce w mecie, nie stając się przy tym pseudo-zabójczym koniem wyścigowym.


Q – Szał

Obrażenia fizyczne 60/90/120/150/180 pkt. (+85% dodatkowych obrażeń od ataku) 60/90/120/150/180 pkt. (+90% dodatkowych obrażeń od ataku)

W – Duch Postrachu

Czas odnowienia 18 sek. 14 sek.

Master Yi

R: zmniejszona dodatkowa prędkość ataku.

Szermierz Wuju nieco za szybko zabija swoich wrogów, w szczególności w późnej fazie gry. Obniżamy skalowanie obrażeń bohatera, by nieco go spowolnić i umożliwić wrogom nadążenie za nim.


R – Nieśmiertelny

Dodatkowa prędkość ataku 25/45/65% 25/35/45%

Nidalee

Zmniejszone podstawowe zdrowie.

Nidalee wyłapywała ofiary na prawo i lewo dzięki zwiększonej częstotliwości, z jaką może używać umiejętności. Daje się to we znaki szczególnie na wyższych poziomach rozgrywek. Osłabiamy jej siłę w starciach 1 na 1 we wczesnej fazie gry, by nie osiągała przewagi z taką łatwością.


Podstawowe statystyki

Podstawowe zdrowie 570 pkt. 540 pkt.

Pyke

Umiejętność bierna: zwiększona konwersja szarego zdrowia. Q: zwiększony koszt many; zwiększona wartość zwracanej many; teraz zwraca manę przy trafieniu wrogiego bohatera. R: skrócony czas odnowienia; zmniejszono ilość okazji do zdobycia Twojej Działki.

Od czasu zmian wprowadzonych w 9. sezonie, Pyke skłania się raczej ku środkowej alei, więc cofamy te zmiany, by Rozpruwacz krwawych wód powrócił na dół. Wprowadzamy tez zmiany w innych częściach jego zestawu, by umocnić go na pozycji niekonwencjonalnego wspierającego. Zabójstwa (i kasa) zaklepane.


Umiejętność bierna – Dar Topielców

Obrażenia zamienione w szare zdrowie, gdy w pobliżu znajduje się dwóch lub więcej wrogów 40% (+0,5% za każdy pkt. destrukcji) 45% (+0,5% za każdy pkt. destrukcji)

Q – Kościany Harpun

nowośćBON APETIT Kościany Harpun przywraca teraz manę przy trafieniu wrogiego bohatera.
Koszt many 50/55/60/65/70 pkt. 74/78/82/86/90 pkt.
Zwrot Many: 50% 75%

R – Śmierć z Głębin

Czas odnowienia 120/100/80 sek. 100/85/70 sek.
usunięto LEKKA KIESZEŃ Pyke nie otrzymuje już dodatkowo Twojej Działki ze złotem za egzekucję wrogich bohaterów swoim R (ostatni asystujący sojusznik wciąż otrzyma Twoją Działkę).
usunięto NIE MA TAKICH GRATISÓW Pyke nie otrzymuje już dodatkowej Twojej Działki ze złotem, gdy sojusznicy zabiją wrogów w obszarze egzekucji Śmierci z Głębin.

Renata Glasc

Zmniejszony podstawowy pancerz. Umiejętność bierna: zmniejszone obrażenia.

Renata Glasc zmonopolizowała dolną aleję na wszystkich poziomach gry, a biznes naprawdę kwitnie na elitarnym poziomie rozgrywek. Bohaterka czerpie za dużo zysku ze swojej umiejętności biernej, podczas gdy zwrot z inwestycji w przedmioty dla wspierających skupiające się na obrażeniach jest bardzo niski. Te niewielkie poprawki względem skalowania przedmiotów z mocą umiejętności powinny wpłynąć na wyważenie i zróżnicować zestawy przedmiotów bohaterki.


Podstawowe statystyki

Podstawowy pancerz 29 pkt. 27 pkt.

Umiejętność bierna ― Lewarowanie

Dodatkowe obrażenia magiczne przeciwko oznaczonym celom 1-3,5% (na poziomach 1-13) (+1% za każde 100 pkt. mocy umiejętności) 1-2% (na poziomach 1-9) (+2% za każde 100 pkt. mocy umiejętności) (obrażenia przeciwko nieoznaczonym celom bez zmian)

Renekton

Zwiększony przyrost zdrowia i obrażeń od ataku. W: zwiększone obrażenia podstawowe; wydłużony czas odnowienia na niższych poziomach i skrócony na wyższych poziomach. R: zwiększone obrażenia podstawowe.

Renekton zniknął z rozgrywek profesjonalnych po zmianach przedmiotów dla wojowników wprowadzonych w patchu 12.3. Chcemy przywrócić mu nieco skalowania, by bohater stawał się silniejszy wraz z przebiegiem gry. Zmniejszamy również przepaść dzielącą strategie polegające na rozwijaniu w drugiej kolejności W lub E, ponieważ wybór ten prowadzi do poważnego spadku współczynnika wygranych na średnim poziomie rozgrywek. Tutaj czytacie to po raz pierwszy – kroksy są z powrotem w modzie.


Podstawowe statystyki

Przyrost zdrowia 92 pkt. 97 pkt.
Przyrost obrażeń od ataku 3,75 pkt. 4,15 pkt.
Obrażenia od ataku na 18. poziomie 132,75 pkt. 139,55 pkt.

W – Bezwzględny Drapieżnik

Czas odnowienia 13/12/11/10/9 sek. 16/14/12/10/8 sek.
Łączne obrażenia fizyczne 10/30/50/70/90 pkt. (+75% obrażeń od ataku) 10/40/70/100/130 pkt. (+75% obrażeń od ataku)
Łączne obrażenia fizyczne przy wzmocnieniu 15/45/75/105/135 pkt. (+75% obrażeń od ataku) 15/60/105/150/195 pkt. (+75% obrażeń od ataku)

R – Dominus

Obrażenia magiczne na sekundę 40/80/120 pkt. (+10% mocy umiejętności) 50/100/150 pkt. (+10% mocy umiejętności)

Rengar

W: zmniejszone obrażenia przeciwko potworom.

Zmiany Rengara wprowadzone w patchu 12.7 pomogły kici dostosować się do życia w dziczy nieco za dobrze – teraz bohater pokazuje pazur w dżungli. Cofamy wzmocnienie czyszczenia dżungli, a resztę statystyk pozostawiamy bez zmian.


W – Bitewny Ryk

Obrażenia zadawane potworom 85-150 pkt. (na poziomach 1-18) 65-130 pkt. (na poziomach 1-18)

Naprawione błędy

  • Naprawiono błąd, w wyniku którego efekty użycia wzmocnionych umiejętności Rengara oraz leczenie W – Bitewnego Ryku były widoczne przez mgłę wojny.

Shyvana

W: zmniejszona częstotliwość zadawania obrażeń.

Wprowadzamy drobne zmiany i serię poprawek błędów, by rozpalić ogień Shyvany.


W – Wypalenie

nowośćObszar działania E – Ognistego Podmuchu Shyvany nakłada teraz oznaczenia na wrogów, którzy wejdą w obszar.

Naprawione błędy

  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Q – Podwójne Ugryzienie Shyvany nie atakowało dwukrotnie celów stworzonych przez graczy (np. grzybów Teemo czy macek Illaoi).
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego drugi atak Q – Podwójnego Ugryzienia Shyvany nie zadawał obrażeń, jeśli wróg uciekał przed Shyvaną.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego efekty wizualne W – Wypalenia nie wyświetlały się prawidłowo wewnątrz R – Wymiaru Śmierci Mordekaisera.

Sion

Zmniejszone bierne obrażenia zadawane budowlom w postaci zombie Siona.

Sion ponosił nieco zbyt chwalebną śmierć. „Celowo umierający Sion” cieszył się sporą popularnością, jednak stwierdziliśmy, że na dłuższą metę nie jest to dobra taktyka. Niszczenie wież poprzez dywersję powinno być możliwe nawet jeśli wasza drużyna jest w tyle. Natomiast jeżeli strategia wymaga od was częstego umierania, to nie daje frajdy obu drużynom. Osłabiamy zdolności dywersji nieumarłego Siona, by przywrócić równowagę jego cyklowi życia.


Umiejętność bierna – Chwalebna Śmierć

nowośćNIE NISZCZYCIELSKA SIŁA Sion zadaje teraz budowlom o 40% mniej obrażeń w trakcie trwania swojej umiejętności biernej (obejmuje runy i przedmioty).

Thresh

Umiejętność bierna: zwiększone moc umiejętności i dodatkowy pancerz za każdą duszę. W: zwiększone skalowanie wytrzymałości tarczy z duszami.

Co warta jest dusza? (Obecnie… nie za dużo). Thresh pozostał nieco w tyle, w szczególności na średnim poziomie rozgrywek i w rękach uzdolnionych graczy, więc zwiększamy skalowanie bohatera. Teraz zbieranie esencji zmarłych będzie bardziej opłacalne. Złap je wszystkie.


Umiejętność bierna – Potępienie

Moc umiejętności i dodatkowy pancerz za każdą duszę 0,75 pkt. 1 pkt.

W – Mroczne Przejście

Wytrzymałość tarczy 60/90/120/150/180 pkt. (+1 pkt. za każdą duszę) 60/90/120/150/180 pkt. (+2 pkt. za każdą duszę)

Varus

Umiejętność bierna: zwiększona prędkość ataku przyznawana za zabójstwa stworów i bohaterów. W: zwiększone obrażenia magiczne przy trafieniu.

Varus wypada raczej słabo odkąd wprowadziliśmy osłabienia jego zestawu z destrukcją w ostatnim sezonie. Wzmacniamy jego zestawy przedmiotów z obrażeniami przy trafieniu, by ułatwić bohaterowi zemstę.


Umiejętność bierna – Uosobienie Zemsty

Dodatkowa prędkość ataku za zabójstwa jednostek niebędących bohaterami 10/15/20% (+15% dodatkowej prędkości ataku) 10/15/20% (+20% dodatkowej prędkości ataku)
Dodatkowa prędkość ataku za zabójstwa bohaterów 40% (+30% dodatkowej prędkości ataku) 40% (+40% dodatkowej prędkości ataku)

W – Kołczan Rozkładu

Dodatkowe obrażenia magiczne przy trafieniu 7/10,5/14/17,5/21 pkt. (+30% mocy umiejętności) 7/12/17/22/27 pkt. (+30% mocy umiejętności)

Przedmioty

Kadłubołamacz

Kadłubołamacz to bardzo ważne narzędzie wzmacniające dywersję, jednak gdy jest budowany jako pierwszy przedmiot, obfite premie do pancerza i odporności na magię tego przedmiotu mogą kompletnie uniemożliwić grę w alei i doprowadzić do nieprzyjemnych doświadczeń. Nadal sądzimy, że jest to cenny przedmiot w grze, ponieważ w przeciwieństwie do starych przedmiotów do dywersji, takich jak Portal Zz’rot, Kadłubołamacz wymaga od bohaterów, by zostali w alei, w której przeprowadzają dywersję. Osłabiamy więc siłę działania przedmiotu we wczesnej fazie gry.


Dodatkowy pancerz i odporność na magię bohaterów podczas samotnych łowów (Walczących w zwarciu) 20-60 pkt. (na poziomach 1-18) 10 pkt. (na poziomach 1-11), potem 20/35/43/51/59/67/75 pkt. (na poziomach 12-18)
Dodatkowy pancerz i odporność na magię bohaterów podczas samotnych łowów (Walczących na dystans) 10-30 pkt. (na poziomach 1-18) 5 pkt. (na poziomach 1-11), potem 10/17,5/21,5/25,5/29,5/33,5/37,5 pkt. (na poziomach 12-18)
zaktualizowanoWYTRZYMALSZY KADŁUB Zadawaj 20% dodatkowych obrażeń ze wszystkich źródeł budowlom TYLKO ataki zadają 20% dodatkowych obrażeń budowlom

Clash MSI

Zaczyna się MSI 2022, pora więc na turnieje Clash o tematyce MSI! Turnieje będą odbywać się w systemie drabinki złożonej z 16 drużyn zamiast typowo w 8-drużynowej drabince. Tworzenie drużyn na Puchar Clash MSI rozpoczyna się 9 maja, a turniej odbędzie się 14 i 15 maja! Tworzenie drużyn na drugi tydzień Pucharu rozpocznie się 16 maja, a turniej odbędzie się 21 i 22 maja.

W ramach turnieju Clash MSI gracze, którzy kupią ulepszony bilet w trakcie Clashu, będą mogli odebrać następujące nagrody: (UWAGA: Region JP jest wykluczony z tych nagród ze względu na ograniczenia prawne).

Miejsca 1–5 w turnieju będą nagradzane losową, trwałą, klasyczną skórką Zdobywcy.

Miejsca 6–8 w turnieju będą nagradzane odłamkiem klasycznej skórki Zdobywcy.

Aktualizacja klienta

Usunęliśmy przycisk samonaprawiania z klienta League of Legends, gdyż była to zbędna funkcja. Samonaprawianie klienta wciąż jest dostępne poprzez ustawienia w kliencie Riot Games.

Naprawione błędy i drobne zmiany

  • Naprawiono błąd, w wyniku którego stare opisy umiejętności Swaina wyświetlały się na stronie informacji o bohaterze.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Swain mógł ponownie aktywować E – Nigdyruch, by przyciągnąć wrogów bliżej siebie, nawet jeśli użyli Oczyszczenia na unieruchamiającym efekcie.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Rengar mógł nadal zadać obrażenia Q – Dzikością, gdy był oślepiony przez Q – Oślepiającą Strzałkę Teemo.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego inhibitory po stronie chaosu (czerwonej) po wyborze wyświetlały niebieskie ikony.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego kwestie dialogowe poruszania się i ataków Kayle nie były prawidłowo odtwarzane, gdy Kayle była Wyniesiona.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego W – Wybuchowy Pająk Elise ignorował Barona i nie wybuchał.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego linia dialogowa R – Paranoi Nocturne’a była odgrywana głośniej niż powinna, gdy gracze widzieli więcej niż 1 bohatera pod wpływem krótkowzroczności.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Styl Niedźwiedzia Udyra z Czarnym Pasem wyświetlał nieprawidłowe tekstury.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Irelia zyskiwała ładunki swojej umiejętności biernej – Ioniańskiego Zapału tylko wtedy, gdy jednocześnie trafiała bohaterów i stwory lub potwory.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Lillia nie była leczona o właściwą wartość ze swojej umiejętności biernej – Wypełnionego Snami Kostura.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego efekty dźwiękowe W – Salwy Ashe wyłączały się, jeśli umiejętność osiągała 2. poziom podczas rzucania.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego R – Kanonada Gangplanka anulowała autoataki sojuszników, jeśli została wzmocniona przez Podnieś Morale.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego opis Q – Czasowstrzymywacza Ekko wyświetlał nieprawidłowe skalowanie z mocą umiejętności.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego obrażenia Q – Wyjącej Wichury Janny nie uwzględniały prawidłowo podstawowego skalowania Q z mocą umiejętności.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego kombinacja polegająca na użyciu E – Ciosu Nimbu, a następnie Q – Miażdżącego Ciosu Wukonga nie przyznawała ładunku Zdobywcy.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego wieże priorytetowo traktowały i obierały za cele wrogów, którzy otrzymali obrażenia od umiejętności biernej – Icathiańskiej Niespodzianki Kog’Mawa.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego efekty dźwiękowe Q – Ciosu Alfa Mastera Yi były czasem słyszalne przez wrogą drużynę we mgle wojny.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego umiejętność bierna – Cios w Plecy Shaco był czasem słyszalny przez wrogą drużynę we mgle wojny.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego efekty dźwiękowe zmiany broni i umiejętności Apheliosa były czasem słyszalne we mgle wojny.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego efekt dźwiękowy rozbicia tarczy Wędrującego Kraba był słyszalny we mgle wojny.

Nadchodzące skórki i Barwy

Reklama

Podziel się ze znajomymi!