Patch 13.15 – Opis zmian //Patch notes


Reklama

Szczegóły zmiany na patch 13.15.


Dzyń, dzyń, dzyń! Patch 13.15 wkracza na ring! Mamy nadzieję, że letnie wydarzenie Duchowy Wojownik przypadło wam do gustu! Część z was zdążyła już zapewne wybadać konkurencję i położyć na łopatki swoich wrogów, dlatego najwyższa pora wprowadzić KOLEJNYCH zawodników. Wypatrujcie drugiej połowy składu Duchowych Wojowników, którzy dołączą do walki w tym patchu. Pojawią się również na Arenie, więc miejcie oczy dookoła głowy, gladiatorzy! Dla Areny wprowadziliśmy już dwa mikropatche, ale to nie koniec! Aby zapewnić graczom frajdę z rozgrywki i powiew świeżości, wprowadzamy kolejną serię modyfikacji wyważających. Liczymy na to, że świetnie się bawicie na Arenie i nie możemy się doczekać, by zobaczyć was na ringu! Przyjrzyjmy się zatem zmianom wyważenia na Summoner’s Rift. W tym patchu osłabiamy Sejuani i Maokaia, którzy brylują w rozgrywkach profesjonalnych. Wprowadzamy drobne aktualizacje dla Rell oraz cofamy kilka wcześniejszych wzmocnień, które okazały się przesadzone. Mamy również aktualizacje interakcji Porażenia ze zwierzątkami, co wymagało modyfikacji ich wytrzymałości.

Patch w skrócie

Duchowy Wojownik Shaco (Prestiżowy), Duchowa Wojowniczka Evelynn, Duchowa Wojowniczka Gwen, Duchowy Wojownik Jhin, Duchowy Wojownik Shaco i Duchowy Wojownik Viego będą dostępni 3 sierpnia 2023 o godz. 22:00 CEST.

Ograniczenie MMR dla duetów w najwyższych kręgach

W patchu 13.15 przywrócono ograniczenie MMR dla duetów w najwyższych kręgach.

Bohaterowie

Aatrox

Q: zmniejszone obrażenia.

Wzmocnienia Aatroxa z ostatniego patcha były nieco przesadzone, więc osłabiamy tego bohatera. Chcemy ograniczyć zadawane przez niego olbrzymie obrażenia, nie wpływając na skuteczność, z jaką czyści fale, której nadal potrzebuje.

Q – Ostrze Darkinów

  • Obrażenia pierwszego użycia: 10/25/40/55/70 pkt. (+60/70/80/90/100% obrażeń od ataku) ⇒ 10/25/40/55/70 pkt. (+60/67,5/75/82,5/90% obrażeń od ataku) (Uwaga: Drugie użycie Q nadal zada o 25% więcej obrażeń podstawowych, a trzecie użycie zada o 50% więcej).

Caitlyn

Umiejętność bierna: zwiększone skalowanie z szansą na trafienie krytyczne. R: zwiększone dodatkowe obrażenia trafienia krytycznego.

Caitlyn nie sprawdza się na obecnym poziomie mocy, dlatego napełniamy jej karabin prochem strzelniczym (hextechem?), by miała nieco większego kopa. Wzmacniamy jej skalowanie z przedmiotami skupiającymi się na trafieniach krytycznych. W szczególności chodzi o skalowanie szansy na trafienie krytyczne jej umiejętności biernej oraz superumiejętności. Dzięki tym zmianom nie zyska przewagi w alei, ale będzie mogła walczyć na równi z przeciwnikami w zakresie skalowania z przedmiotami.

Umiejętność bierna – W Głowę

  • Współczynnik konwersji szansy na trafienie krytyczne: 1,2 ⇒ 1,3 (Uwaga: zapewnia +27 pkt. obrażeń podstawowych przy 100% szansy na trafienie krytyczne)

R – Strzał w Dziesiątkę

  • Współczynnik konwersji szansy na trafienie krytyczne na obrażenia: 2,5% dodatkowych obrażeń za każde 10% szansy na trafienie krytyczne ⇒ 3,5% dodatkowych obrażeń za każde 10% szansy na trafienie krytyczne

Camille

Zmniejszony przyrost obrażeń od ataku. R: zwiększone obrażenia przy trafieniu.

Ostrza Camille nieco się stępiły i jest rzadko wybierana w rozgrywkach profesjonalnych. Wzmacniamy ją zatem. Zwiększymy jej przyrost obrażeń od ataku oraz obrażenia zadawane podczas superumiejętności, aby mogła dopadać swoje ofiary w bocznych alejach oraz walkach drużynowych.

Podstawowe statystyki

  • Przyrost obrażeń od ataku: 3,5 pkt. ⇒ 3,8 pkt.

R – Hextechowe Ultimatum

  • Dodatkowe podstawowe obrażenia magiczne każdego ataku: 5/10/15 pkt. ⇒ 20/30/40 pkt.

Gwen

Zwiększona podstawowa regeneracja zdrowia. W: zwiększony dodatkowy pancerz i odporność na magię.

Gwen potrzebuje pomocy, więc rzucamy jej nić Ariadny. Zadawane przez nią obrażenia są obecnie w dobrym położeniu. Chcemy wzmocnić jej wczesną fazę gry w szczególności podczas trudnych potyczek, zwiększając jej wytrzymałość. Zmiany powinny pomóc Gwen w wymianie ciosów z twardymi przeciwnikami, zwłaszcza gdy umiejętnie korzysta z Uświęconej Mgły.

Podstawowe statystyki

  • Regeneracja zdrowia co 5 sek.: 8,5 pkt. ⇒ 9 pkt.

W ― Uświęcona Mgła

  • Dodatkowy pancerz i odporność na magię 17/19/21/23/25 pkt. (+7% mocy umiejętności) ⇒ 22/24/26/28/30 pkt. (+7% mocy umiejętności)

Ivern

Zmniejszona odporność na magię. W: zwiększone obrażenia sojusznika przy trafieniu. E: zmodyfikowana siła tarczy. R: skrócony czas trwania Stokrotki; zmniejszony pancerz i odporność na magię; zmniejszone zdrowie i obrażenia od ataku.

Ivern zajmuje wyjątkowe miejsce w League of Legends jako zaklinający dżungler. Uważamy, że powinien skupić się na zaklinaniu. Jego zestawy bazujące na mocy umiejętności mają być skuteczne, ale obecnie są o wiele silniejsze niż zestawy dla wspierającego. Osłabiamy skalowanie jego E z mocą umiejętności i wzmacniamy podstawową wytrzymałość tarczy. Ponadto osłabiamy skalowanie Stokrotki z mocą umiejętności zależne od dodatkowych obrażeń od ataku (nie powinna być w stanie walczyć na równi 1 na 1 przeciwko bohaterom). Wzmacniamy również nastawione na wspieranie drużyny W Iverna. Zmiany powinny zachęcić graczy do używania tego bohatera w roli wspierającego i zniechęcić do kupna Nocnego Żniwiarza. Ponadto Ivern jest po prostu zbyt silny. Modyfikujemy jego odporność na magię, by odpowiadała innym bohaterom walczącym z dystansu. Czas działania Stokrotki zostaje zaś skrócony do czasu działania Tibbersa. 45 sekund to wciąż wystarczająco dużo, by na nią uważać, ale zwykle nie będzie się utrzymywać przy życiu przez cały czas trwania. Wprowadzamy również ogólne zmiany wytrzymałości Stokrotki z dwóch powodów. Po pierwsze, Porażenie nie będzie już zadawać wysokich obrażeń zwierzątkom, co wymaga osłabienia jej wytrzymałości. Po drugie, jej wytrzymałość nie będzie już oparta o poziom umiejętności, lecz o poziom bohatera. Robimy to dlatego, że stan gry na 6 poziomie znacznie się różni od stanu na 10 poziomie. Jeśli chodzi o zwierzątka, to rzadko występują spore różnice w wytrzymałości pomiędzy 6 a 10 poziomem.

Podstawowe statystyki

  • Odporność na magię: 32 pkt. (+2,05 pkt. co poziom) ⇒ 30 pkt. (+1,3 pkt. co poziom) (Uwaga: jest to norma w przypadku innych bohaterów walczących z dystansu)

W – Siewca Zarośli

  • Obrażenia przy trafieniu sojusznika: 5/7,5/10/12,5/15 pkt. (+10% mocy umiejętności Iverna) ⇒ 10/15/20/25/30 pkt. (+10% mocy umiejętności Iverna)

E – Wybuchowe Nasiono

  • Wytrzymałość tarczy: 80/115/150/185/220 pkt. (+75% mocy umiejętności) ⇒ 85/125/165/205/245 pkt. (+50% mocy umiejętności) (Uwaga: jest to wzmocnienie, dopóki Ivern nie osiągnie 20/40/60/80/100 pkt. mocy umiejętności)

R – Stokrotka!

  • Czas trwania: 60 sek. ⇒ 45 sek.
  • Pancerz i odporność na magię: 20/50/100 pkt. (+5% mocy umiejętności) ⇒ 30-90 pkt. (na poziomach 6-18)
  • Zdrowie: 1300/2600/3900 pkt. (+50% mocy umiejętności) ⇒ 1000-4400 pkt. (na poziomach 6-18, skalowanie nieliniowe) (+50% mocy umiejętności) (Uwaga: około 5% więcej wytrzymałości)
  • Obrażenia od ataku Stokrotki!: 70/100/130 pkt. (+30% mocy umiejętności) ⇒ 70/100/130 pkt. (+15% mocy umiejętności) (Uwaga: obrażenia ostatniej fali uderzeniowej bez zmian)

Kai’Sa

Zmniejszone podstawowe zdrowie. Q: zmniejszone obrażenia. W: dłuższy czas odnowienia.

Kai’Sa zyskała na popularności i ma całe mnóstwo skutecznych zestawów przedmiotów. Zestawy z obrażeniami od ataku zawierające Krakena czy Szybkie Ostrza są nieco zbyt silne, a te z mocą umiejętności są stanowczo za mocne, przez co bohaterka stała się potężną dolną. Wprowadzamy niewielkie osłabienie jej mocy umiejętności oraz ogólne osłabienie. Liczymy, że nadal będzie miała sporo skutecznych zestawów przedmiotów i zapewni graczom frajdę z rozgrywki.

Podstawowe statystyki

  • Podstawowe zdrowie: 670 pkt. ⇒ 640 pkt.

Q – Icathiański Deszcz

  • Obrażenia od każdego pocisku: 40/55/70/85/100 pkt. (+50% dodatkowych obrażeń od ataku; +30% mocy umiejętności) ⇒ 40/55/70/85/100 pkt. (+50% dodatkowych obrażeń od ataku; +20% mocy umiejętności)
  • Maksymalne obrażenia przeciwko jednemu celowi (Bez ewolucji): 90/123,75/157,5/191,25/225 pkt. (+112,5% dodatkowych obrażeń od ataku; +67,5% mocy umiejętności) ⇒ 90/123,75/157,5/191,25/225 pkt. (+112,5% dodatkowych obrażeń od ataku; +45% mocy umiejętności)
  • Maksymalne obrażenia przeciwko jednemu celowi (Po ewolucji): 150/206,25/262,5/318,75/375 pkt. (+187,5% dodatkowych obrażeń od ataku; +112,5% mocy umiejętności) ⇒ 150/206,25/262,5/318,75/375 pkt. (+187,5% dodatkowych obrażeń od ataku; +75% mocy umiejętności)

W – Szperacz Pustki

  • Skrócenie czasu odnowienia po ewolucji: 77% ⇒ 75% (Uwaga: oznacza to zwiększenie czasu odnowienia przy trafieniu o 8,7%)

Maokai

Q: zmniejszone obrażenia zadawane potworom.

Maokai radzi sobie za dobrze w rozgrywkach profesjonalnych, ale jest w dobrym położeniu w kolejce solo. Bohater świetnie się sprawdza w kontrolowaniu tłumów wrogów podczas ganków i walk drużynowych. Nie zmieniamy tego, ale spowalniamy jego szybkość czyszczenia dżungli.

Q – Cierniowe Uderzenie

  • Dodatkowe obrażenia przeciwko potworom:: 100/120/140/160/180 pkt. ⇒ 80/100/120/140/160 pkt.

Nami

Umiejętność bierna: zwiększona dodatkowa prędkość ruchu. Q: zwiększone obrażenia podstawowe.

Po naszych ostatnich zmianach Nami stała się silną, niezależną rybką, która już nie potrzebuje Luciana. A skoro nie jest z nim tak silnie związana, uważamy, że możemy nieco wzmocnić jej zestaw umiejętności. Zwiększamy prędkość ruchu, jaką może zapewnić sojusznikom, oraz obrażenia jej Q. Ostrożnie podchodzimy do jej W i E, które są głównymi umiejętnościami wspierającymi, dlatego postawiliśmy na zwiększenie prędkości ruchu zapewnianej sojusznikom. Zwiększamy również satysfakcję z trafiania jej zaklęciami, co zapewni więcej mocy we wczesnej fazie gry, w której powinna dominować.

Umiejętność bierna – Spiętrzone Fale

  • Dodatkowa prędkość ruchu: 90 jedn. (+20% mocy umiejętności) ⇒ 100 jedn. (+25% mocy umiejętności)

Q – Wodne Więzienie

  • Obrażenia magiczne: 75/130/185/240/295 pkt. (+50% mocy umiejętności) ⇒ 90/145/200/255/310 pkt. (+50% mocy umiejętności)

Rell

Wprowadzono wiele drobnych poprawek.

Niewielka aktualizacja Rell sprawiła, że bohaterka sieje spustoszenie w dolnej alei i dżungli już od jakiegoś czasu. Nazbierało się trochę błędów, problemów ze spójnością i innych drobnych aspektów, które rozwiązujemy w tym patchu. Jej kombinacja Q + Błysk działała kiedyś podobnie do E Ahri. Po Błysku bohaterka kierowała się do lokacji, która była początkowo obrana za cel, odpowiednio dostosowując kąt. Ma to swoje zalety i wady, ale powoduje sytuacje, w których Rell rzuca Q w tył lub pod zupełnie innym kątem, niż powinna. Jest to w szczególności widoczne po użyciu Błysku przez ścianę, co wybija graczy z rytmu. Co więcej, jej atak W2 był nieco powolny i mało responsywny, więc to poprawiamy. Istnieją pewnie niespójności w sposobie nakładania jej umiejętności biernej pomiędzy jej zaklęciami a atakami podstawowymi, co również rozwiązujemy.

Umiejętność bierna – Odkształcanie Formy

  • Konsekwentność to podstawa: Wszystkie zaklęcia i ataki podstawowe nakładają obrażenia w pierwszej kolejności, a DOPIERO POTEM efekt bierny. (Uwaga: Wcześniej Q, W2 i R nakładały efekt bierny, a dopiero potem obrażenia, natomiast E i ataki podstawowe odwrotnie).

Q – Roztrzaskujące Uderzenie

  • Interakcja Q z Błyskiem: Q zapamiętuje pierwotną lokację celu po użyciu Błysku ⇒ Q zapamiętuje bezwzględny kierunek po użyciu Błysku. (Uwaga: Będzie to bardziej intuicyjne i będzie lepiej odpowiadać spodziewanym rezultatom).

W – Ferromancja: Na Koń!

  • Drobna poprawka: Zwiększona prędkość doskoku przed saltem, gdy Rell namierzy cel. Powinno to naprawić pewne błędy i sprawić, że umiejętność będzie szybsza i bardziej responsywna.
  • Manewr Dosiadania: Naprawiono błąd, w wyniku którego W – Na Koń Rell nie zadawało dodatkowych obrażeń potężnym potworom.

Sejuani

W: zmniejszone obrażenia podstawowe.

Podobnie jak Maokai, Sejuani jest jedną z najlepszych profesjonalnych dżunglerek tego sezonu. Nadeszła pora, by wykazali się też inni dżunglerzy. Osłabiamy podstawowe obrażenia jej W, które jest w szczególności wartościowe w rozgrywkach profesjonalnych ze względu na czyszczenie dżungli i potyczki we wczesnej fazie gry.

W – Furia Zimy

  • Obrażenia pierwszego użycia: 20/25/30/35/40 pkt. (+20% mocy umiejętności) (+2% maksymalnego zdrowia) ⇒ 10/15/20/25/30 pkt. (+20% mocy umiejętności) (+2% maksymalnego zdrowia)
  • Obrażenia drugiego użycia: 30/70/110/150/190 pkt. (+60% mocy umiejętności) (+6% maksymalnego zdrowia) ⇒ 20/60/100/140/180 pkt. (+60% mocy umiejętności) (+6% maksymalnego zdrowia)

Shyvana

Zmniejszony przyrost obrażeń od ataku oraz zdrowia.

Ostatnia seria zmian Shyvany była przesadzona, więc nieco przygasimy jej płomienie. Bohaterka zawsze radziła sobie lepiej na niższych MMR, ale jej ostatnie zmiany jeszcze bardziej to uwydatniły. W tej porcji zmian chcemy to nieco ograniczyć, zmniejszając jej statystyki podstawowe. Bohaterka będzie nieco słabsza w późnej fazie gry, gdzie może sobie pozwolić na utratę niewielkiej porcji mocy, ale nie wpłynie to na już i tak słabe czyszczenie.

Podstawowe statystyki

  • Przyrost obrażeń od ataku: 3,4 pkt. na poziom ⇒ 3 pkt. na poziom
  • Przyrost zdrowia: 109 pkt. na poziom ⇒ 104 pkt. na poziom

Taliyah

Q: zwiększone obrażenia. E: skrócony czas odnowienia na niższych poziomach; zwiększone obrażenia zadawane potworom.

Taliyah, choć jest twarda jak skała, nie cieszy się ostatnio popularnością. Obecnie uważamy, ze możemy wzmocnić bohaterkę w roli środkowej i dżunglerki. W szczególności chodzi o jej obrażenia oraz częstotliwość używania umiejętności we wczesnej fazie gry.

Q – Utkana Salwa

  • Obrażenia magiczne: 45/65/85/105/125 pkt. (+50% mocy umiejętności) ⇒ 50/70/90/110/130 pkt. (+50% mocy umiejętności)

E – Rozpruta Ziemia

  • Czas odnowienia: 18/17/16/15/14 sek. ⇒ 16/15,5/15/14,5/14 sek.
  • Modyfikator obrażeń zadawanych potworom: 150% ⇒ 175%

Yasuo

Umiejętność bierna: zmodyfikowano skalowanie tarczy.

Yasuo jeszcze się nie pozbierał po aktualizacji śródsezonowej, w której Nieśmiertelny Łuklerz przestał być dobrym przedmiotem we wczesnej fazie gry. Kontynuujemy nasze zmiany, mające na celu zwiększenie jego wytrzymałości. Chcemy, by bohater był w stanie przetrwać walki we wczesnej i środkowej fazie gry bez konieczności polegania na Ostrzu Zniszczonego Króla lub Tańcu Śmierci, które nie są logicznym wyborem w przypadku bohatera skupiającego się na trafieniach krytycznych. Wzmacniamy więc jego tarczę o 30-50% w środkowej fazie gry. Na poziomach 1 i 18 nie ma zmian.

Umiejętność bierna – Droga Wędrowca

  • Wytrzymałość tarczy: 125-600 pkt. (zależnie od poziomu) ⇒ 125-600 pkt. (teraz odzwierciedla skalowanie statystyk podstawowych)

Yone

W: zwiększona wytrzymałość tarczy.

Yone wypada obecnie słabo w kolejce solo. Podobnie jak Yasuo, utracił Nieśmiertelny Łuklerz we wczesnej fazie gry, który zapewniał mu przeżywalność. Zwiększamy wytrzymałość tarczy W, aby mógł skuteczniej wymieniać się zabójstwami w alei. Poprawiamy również jego ogólną wytrzymałość w trakcie gry.

Q – Śmiercionośna Stal

  • Wytrzymałość tarczy: 45-65 pkt. (zależnie od poziomu) (+65% dodatkowych obrażeń od ataku) ⇒ 60-80 pkt. (zależnie od poziomu) (+75% dodatkowych obrażeń od ataku)

Porażenie i super przywołańce

Obecnie Porażenie ma dwie wartości obrażeń: jedną dla bohaterów, a drugą dla innych jednostek. Jeśli chodzi o bohaterów ze zwierzątkami, czyli takich jak Annie czy Ivern, te „inne jednostki” obejmują zwierzątka, które mają przeżyć wystarczająco długo, by być użyteczne. Całkowite zniwelowanie superumiejętności bohatera za pomocą Porażenia wypada słabo. Co więcej, uważamy, że dżunglerzy nie muszą sobie wybitnie radzić z przywołańcami. Zmieniamy interakcję Porażenia ze zwierzątkami, by była taka sama, jak przeciwko bohaterom, którzy je przywołują – niskie obrażenia, a po ulepszeniu również spowolnienie. Co do samych zwierzątek z superumiejętności mamy kilka celów. Po pierwsze, osłabiamy Porażenie przeciwko nim, więc w ramach rekompensaty musimy obniżyć ich wytrzymałość. Zmiany te oznaczają około 5-10% mniej wytrzymałości podczas gry. Drugim celem jest uspójnienie ich zdrowia. Na 6 poziomie zwierzątka są zbyt wytrzymałe w walkach 1 na 1, ale są słabe w walkach drużynowych w środkowej fazie gry, do poziomu 9-10. Uzależniamy ich wytrzymałość od poziomu bohatera zamiast superumiejętności, co powinno usunąć te problemy. Usuwamy też część skalowania z mocą umiejętności z wytrzymałości zwierzątek. Skalowanie pomaga usprawnić wytrzymałość zwierzątek. Ważne jest jednak, aby miały solidną podstawową wytrzymałość i funkcjonalność. Z drugiej strony, ich ofensywne aspekty powinny skalować się z przypływem złota i poziomem umiejętności.

Porażenie

  • Obrażenia zadawane stworom poza aleją: 600/900/1200 pkt. ⇒ 20-160 pkt. (zależnie od poziomu) (Uwaga: Obrażenia zadawane potworom w dżungli i alei pozostają bez zmian. Zmiana dotyczy jedynie stworów, które są tworzone przez innych bohaterów).
  • Nowość20% spowolnienia przez 2 sek.: Odblokowane po pierwszym ulepszeniu Wyzwolonego Porażenia ⇒ Odblokowane po drugim ulepszeniu Pierwotnego Porażenia

Annie

Zmniejszona wytrzymałość Tibbersa.

R – Przywołanie: Tibbers

  • Pancerz i odporność na magię: 30/60/90 pkt. (+5% mocy umiejętności) ⇒ 30-90 pkt. (na poziomach 6-18)
  • Zdrowie: 1300/2200/3100 pkt. (+75% mocy umiejętności) ⇒ 1150-3500 pkt. (na poziomach 6-18, skalowanie nieliniowe) (+50% mocy umiejętności) (Uwaga: około 5-10% mniej wytrzymałości)

Heimerdinger

R: zmniejszona wytrzymałość Potężnego Działka.

R – Działko H-28G Apex

  • Zdrowie Działka: 850-1450 pkt. (zależnie od poziomu) (+25-200% mocy umiejętności w zależności od poziomu) ⇒ 725-1525 pkt. (zależnie od poziomu) (+50% mocy umiejętności)
  • Pancerz Działka: 10-80 pkt. (zależnie od poziomu) ⇒ 30-90 pkt. (zależnie od poziomu)
  • Odporność na magię Działka: 25-65 pkt. (zależnie od poziomu) ⇒ 30-90 pkt. (zależnie od poziomu)

Yorick

R: zmodyfikowano wytrzymałość Dziewicy. Dziewica ma teraz pancerz, odporność na magię oraz regenerację zdrowia.

R – Chluba Wysp

  • nowośćKrólowa Powrotów: Mglista Dziewica regeneruje teraz 2,5 pkt. zdrowia na sekundę.
  • nowośćPancerz i odporność na magię Dziewicy: 0 pkt. ⇒ 10-50 pkt. (na poziomach 6-18, skalowanie nieliniowe)
  • Zdrowie: 350/1100/3300 pkt. (+75% maks. zdrowia Yoricka) ⇒ 400-1950 pkt. (na poziomach 6-18, skalowanie nieliniowe) (+60% maks. zdrowia Yoricka)

Przedmioty

Nocny Żniwiarz

Nocny Żniwiarz bardzo dobrze współgra z Kosą Statikka i ciężko jest skontrować tę kombinację. Chcemy sprawić, że zastosowanie tego przedmiotu z innymi będzie spójniejsze. Powinno wymagać rzucenia umiejętności albo chociaż zadania obrażeń atakiem podstawowym.

  • Warunek aktywacji Rozerwania Duszy: Zadanie obrażeń wrogiemu bohaterowi ⇒ Zadanie obrażeń wrogiemu bohaterowi atakiem, umiejętnością lub zwierzątkiem (Uwaga: przedmioty nie aktywują już Nocnego Żniwiarza)

Runy

Lodowcowe Ulepszenie

Lodowcowe Ulepszenie jest całkiem przegięte i dominuje na wspierających obrońcach. Niestety przez to nie mogą poczuć efektów Opiekuna i Reperkusji. W tym patchu osłabiamy podstawowe wartości tej runy i zwiększamy statystyki zapewniane wspierającym obrońcom, którymi zazwyczaj nie dysponują. Powinno to pomóc bohaterom niebędącym obrońcami na progu 2+ przedmiotów ze skuteczniejszym spowolnieniem. Zwykli obrońcy będą mogli używać podstawowego spowolnienia równie skutecznie.

  • Stopień spowolnienia Lodowej Strefy: 30% (+3% za każde 100 pkt. mocy umiejętności, +4% za każde 100 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku, +9% za każde 10% siły leczenia i tarcz) ⇒ 20% (+6% za każde 100 pkt. mocy umiejętności, +7% za każde 100 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku, +9% za każde 10% siły leczenia i tarcz)

Modyfikacje wyważenia Areny

Oto modyfikacje wyważenia Areny! Poprawki wprowadzone w patchu 13.14 miały głównie rozruszać metę oraz osłabić hiper-prowadzących strzelców radzących sobie za dobrze. Patch 13.15 bardziej skupia się na wzmocnieniu słabych postaci i zmianach konkretnych wybijających się bohaterów, a nie całych klas. W przyszłości będziemy bacznie obserwować obrońców i zabójców, którzy słabo wypadali w różnych scenariuszach. Najpierw musimy zobaczyć, co przyniosą zmiany w 13.15. Mamy nadzieję, że gra na Arenie dostarczyła wam mnóstwa frajdy! Zanim zajmiemy się modyfikacjami wyważenia, przypominamy, że w tym patchu na Arenę wkroczą kolejni Duchowi Wojownicy. Na wasze Areny wejdą:

  • Evelynn: zapewnia kamuflaż wszystkim graczom.
  • Gwen: czasami osłania gracza z najmniejszym zdrowiem za pomocą swojego W, Uświęconej Mgły.
  • Jhin: rzuca superumiejętność, Kurtynę!, która będzie naprzemiennie atakować graczy.
  • Shaco: ustawia swoje Zabawki Niespodzianki na Arenie.
  • Viego: pierwszy gracz, który umrze, stanie się na jakiś czas Viego.

WZMOCNIENIA

Akshan

  • Obrażenia Q: 5-85 pkt. (+80% całkowitych obrażeń od ataku) ⇒ 15-135 pkt. (+100% całkowitych obrażeń od ataku)
  • Procent zdrowia po wskrzeszeniu W: 33% ⇒ 60%
  • Skalowanie z prędkością ataku E: 0,3 jedn. za każde 100% dodatkowej prędkości ataku ⇒ 0,45 jedn. za każde 100% dodatkowej prędkości ataku
  • Współczynnik obrażeń od ataku R: 10% ⇒ 20%

Bard

  • Dzwonki potrzebne na każdy poziom ulepszenia umiejętności biernej: 5 ⇒ 2
  • Skalowanie obrażeń meepa z mocą umiejętności: 30% ⇒ 60%
  • Czas ładowania W: 10 sek. ⇒ 8 sek.
  • Przyspieszenie umiejętności W: 0 jedn. ⇒ +70 jedn.
  • Maksymalna liczba ołtarzy W: 3 ⇒ 33
  • Leczenie W: podwojone
  • Przyspieszenie umiejętności E: 0 jedn. ⇒ +70 jedn.

Blitzcrank

  • Stosunek many do tarczy umiejętności biernej: 1:1 ⇒ 1:2
  • Czas odnowienia umiejętności biernej: 90 sek. ⇒ 30 sek.
  • Współczynnik mocy umiejętności Q: 120% ⇒ 150%
  • Przyspieszenie umiejętności Q: 0 jedn. ⇒ +40 jedn.
  • Podstawowe obrażenia efektu biernego R: 50/100/150 pkt. + (30/40/50% mocy umiejętności) ⇒ 60/110/160 pkt. + (40/50/60% mocy umiejętności)
  • Współczynnik mocy umiejętności użycia R: 100% ⇒ 300%

Kassadin

  • Obrażenia podstawowe Q: 65/95/125/155/185 pkt. ⇒ 100/130/160/190/210 pkt.
  • Obrażenia podstawowe W: 50/75/100/125/150 pkt. ⇒ 75/100/125/150/175/220 pkt.
  • Obrażenia podstawowe R: 70/90/110 pkt. ⇒ 100/120/140 pkt.
  • Dodatkowe podstawowe obrażenia za każdy ładunek R: 35/45/55 pkt. ⇒ 45/55/65 pkt.

Katarina

  • Skalowanie obrażeń umiejętności biernej z obrażeniami od ataku: +60% dodatkowych obrażeń od ataku ⇒ +80% dodatkowych obrażeń od ataku
  • Skrócenie czasu odnowienia umiejętności biernej za zabójstwa: 15 sek. ⇒ 20 sek.
  • Obrażenia Q: 80/110/140/170/200 pkt. (+35% mocy umiejętności) ⇒ 80/110/140/170/200 pkt. (+50% mocy umiejętności)
  • Obrażenia E: 20/35/50/65/80 pkt. (+40% obrażeń od ataku) (+ 25% mocy umiejętności) ⇒ 50/65/80/95/110 pkt. (+50% obrażeń od ataku) (+35% mocy umiejętności)
  • Obrażenia każdego sztyletu R: 25/37,5/50 pkt. (+19% mocy umiejętności) (16% dodatkowych obrażeń od ataku) ⇒ 50/62,5/75 pkt. (+22% mocy umiejętności) (16% dodatkowych obrażeń od ataku)

K’Sante

  • Podstawowy czas odnowienia Q: 3,5 sek. ⇒ 2,75 sek.
  • Przyspieszenie umiejętności E: 0 jedn. ⇒ +20 jedn.

Rammus

  • Dodatkowa prędkość ruchu Q: 25-39% (zależnie od poziomu) ⇒ 50-78% (zależnie od poziomu)
  • Współczynnik mocy umiejętności Q: 100% ⇒ 125%
  • Dodatkowy pancerz W: 35 pkt. (+40/50/60/70/80% całkowitego pancerza) ⇒ 35 pkt. (+60/70/80/90/100% całkowitego pancerza)
  • Dodatkowa odporność na magię W: 10 pkt. (+30/35/40/45/50% całkowitej odporności na magię) ⇒ 10 pkt. (+40/45/50/55/60% całkowitej odporności na magię)
  • Czas działania prowokacji E: 1,2/1,4/1,6/1,8/2 sek. ⇒ 1,6/1,8/2/2,2/2,4 sek.
  • Czas działania premii do prędkości ataku E: 1,2/1,4/1,6/1,8/2 sek. ⇒ 1,6/1,8/2/2,2/2,4 sek.
  • Współczynnik mocy umiejętności R: 60% ⇒ 100%

Xerath

  • Obrażenia umiejętności biernej zadawane roślinom: 1 pkt. ⇒ 2 pkt.
  • Podstawowe spowolnienie W: 25% ⇒ 40% (Uwaga: wzmocnione spowolnienie bez zmian)
  • Dodatkowe podstawowe obrażenia za każdy ładunek R: 20/25/30 pkt. ⇒ 30/35/40 pkt.

Ziggs

  • Obrażenia podstawowe Q: 70/110/150/190/230 pkt. ⇒ 100/140/180/220/260 pkt.
  • Przyspieszenie umiejętności E: 0 jedn. ⇒ +30 jedn.
  • Skalowanie z mocą umiejętności E: 30% ⇒ 40%
  • Spowolnienie E: 10/20/30/40/50% ⇒ 30/40/50/60/70%

Echa Helii

  • Leczenie za każdy odłamek: 20-80 pkt. ⇒ 40-160 pkt.
  • Obrażenia za każdy odłamek: 30-180 pkt. ⇒ 45-270 pkt.

Sztylet Strażnika

  • Destrukcja: 10 pkt. ⇒ 15 pkt.

Miecz-Pistolet Hextech

  • Moc umiejętności: 70 pkt. ⇒ 80 pkt.
  • Wszechwampiryzm: 15% ⇒ 20%

Szpon Ciemnego Typa

  • Współczynnik obrażeń od ataku: 20 pkt. (dystans) / 15 pkt. (w zwarciu) ⇒ 45 pkt. (dystans) / 30 pkt. (w zwarciu)

Kostur Płynącej Wody

  • Prędkość ruchu: 10% ⇒ 15%
  • Moc umiejętności zapewniana po aktywacji efektu biernego: 45-70 pkt. ⇒ 60-90 pkt.
  • Przyspieszenie umiejętności zapewniane po aktywacji efektu biernego: 30 jedn. ⇒ 35 jedn.

Znaczenie Ziemi

  • Czas trwania eksplozji: 1 sek. ⇒ 0,75 sek.

Wytrwałość

  • Podstawowa regeneracja zdrowia: 500% ⇒ 600%
  • Wzmocniona regeneracja: 1000% ⇒ 1200%

OSŁABIENIA

Alistar

  • Przyspieszenie umiejętności W: 0 jedn. ⇒ -30 jedn.
  • Przyspieszenie umiejętności R: 0 jedn. ⇒ -50 jedn.

Annie

  • Podstawowe zdrowie Tibbersa: zmniejszone o 50%

Corki

  • Czas trwania Paczki: 60 sek. ⇒ 15 sek.
  • Przyspieszenie umiejętności E: 0 jedn. ⇒ -30 jedn.

Heimerdinger

  • Podstawowe zdrowie Działka: zmniejszone o 30%
  • Przyspieszenie umiejętności E: 0 jedn. ⇒ -30 jedn.

Jax

  • Przyspieszenie umiejętności E: 0 jedn. ⇒ -30 jedn.
  • Obrażenia podstawowe aktywacji efektu biernego R: 60-160 pkt. ⇒ 40-120 pkt.

Kayle

  • Przyspieszenie umiejętności R: -50 jedn. ⇒ -100 jedn.
  • Obrażenia podstawowe R: 200-400 pkt. ⇒ 50-150 pkt.

Kennen

  • Obrażenia magiczne W: 70/95/120/145/170 pkt. (+80% mocy umiejętności) ⇒ 70/90/110/130/150 pkt. (+60% mocy umiejętności)
  • Dodatkowy pancerz i odporność na magię R: 20/40/60 pkt. ⇒ 20/30/40 pkt.
  • Obrażenia magiczne każdego pocisku R: 40/75/110 pkt. (+22,5% mocy umiejętności) ⇒ 30/55/80 pkt. (+18% mocy umiejętności)

Poppy

  • Przyspieszenie umiejętności W: 0 jedn. ⇒ -30 jedn.
  • Przyspieszenie umiejętności E: 0 jedn. ⇒ -30 jedn.

Wukong

  • Obrażenia podstawowe Q: 20-120 pkt. ⇒ 10-90 pkt.
  • Przyspieszenie umiejętności W: 0 jedn. ⇒ -30 jedn.
  • Obrażenia na sekundę maksymalnego podstawowego zdrowia R: 4-8% ⇒ 3-6%

Yorick

  • Czas pojawienia się grobu umiejętności biernej: 6 sek. ⇒ 8 sek.
  • Zdrowie Ghula: zmniejszone o 30%

Błogosławieństwo Piewcy Wiatrów

  • Pancerz i odporność na magię: 45-105 pkt. (zależnie od poziomu) ⇒ 30-90 pkt. (zależnie od poziomu)

Naafiri (gościnnie)

  • Procent obrażeń od maksymalnego zdrowia: 20-60% ⇒ 10-20%

DROBNE ZMIANY I POPRAWKI BŁĘDÓW ARENY

Aktualizacje

  • Pierścień Ognia będzie teraz nakładać coraz większe Głębokie Rany.
  • Panel ulepszeń gracza został dodany do interfejsu jako panel dodatkowych statystyk.
  • Zmieniono kolejność w sklepie z przedmiotami: przedmioty początkowe -> epickie -> mityczne -> legendarne.

Naprawione błędy

  • Naprawiono błąd, w wyniku którego mityczna premia Mocy Trójcy w pewnych sytuacjach nie zapewniała prawidłowej wartości prędkości ruchu.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Snajperskie Uzbrojenie zapewniało nieprawidłową wartość zasięgu ataku.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego na ekranie ładowania pojawiały się wskazówki z TFT.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego ekran podsumowania rozgrywki nie wyświetlał czasu gry i ID.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego portrety bohaterów nie pojawiały się w przypadku wczesnego opuszczenia gry.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Q Karmy przestawało działać, gdy użyła ulepszenia Śmierci Mówimy Nie.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego gracze nie mogli sprawdzić bohaterów, klikając na nich podczas oglądania walki.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Kukła Stracha na Wróble Fiddlesticksa nie miała ikony umiejętności.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego umiejętność bierna Camille zapewniała magiczną tarczę podczas atakowania bohatera z obrażeniami od ataku.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego ulepszenie Grom Dźwiękowy śledziło obrażenia zadane kukłom treningowym podczas fazy planowania.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego ulepszenie Na Doczepkę zakłócało celowanie, jeśli sojusznik użytkownika poruszył się.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego R Mordekaisera sprawiało, że ekran robił się zielony, jeśli Mordekaiser zabił za jego pomocą ostatniego wroga.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego klon W Neeko nie ruszał się, a potem teleportował się w kierunku wprowadzonej komendy.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego R Neeko pokazywało efekt wizualny umiejętności, gdy ta była w kamuflażu.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego R Kha’Zixa odnawiało się, gdy zostało użyte w poprzedniej fazie planowania.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego ruch ataku priorytetowo traktował rośliny, a nie bohaterów.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego bohaterowie mogli nakładać efekty przy trafieniu na relikt leczenia.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego po wygraniu/przegraniu meczu pojawiał się nieprawidłowy ekran zwycięstwa/porażki.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego W Gwen nie blokowało obrażeń.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Znaczenie Ziemi wybuchało tylko w miejscu, w którym Maokai lądował po użyciu W.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego ulepszenia Srebrnych Węży R Gangplanka nie wyświetlały prawidłowych ikon.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego gościnni bohaterowie mogli przejmować Kryształowe Iglice Skarnera.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego nazwa Wukonga pojawiała się jako KrólMałp na tablicy wyników. Przebananowaliśmy.

Zmiany w trybie ARAM

WZMOCNIENIA

  • Hecarim: 95% otrzymywanych obrażeń ⇒ 90% otrzymywanych obrażeń
  • Darius: 100% zadawanych obrażeń ⇒ 105% zadawanych obrażeń
  • Lucian: 0 jedn. przyspieszenia umiejętności ⇒ 10 jedn. przyspieszenia umiejętności
  • Amumu: 105% otrzymywanych obrażeń ⇒ 100% otrzymywanych obrażeń
  • Corki: 0 jedn. przyspieszenia umiejętności ⇒ 10 jedn. przyspieszenia umiejętności
  • Pantheon: 100% zadawanych obrażeń ⇒ 105% zadawanych obrażeń

OSŁABIENIA

  • Lissandra: 100% otrzymywanych obrażeń ⇒ 105% otrzymywanych obrażeń
  • Aatrox: 95% otrzymywanych obrażeń ⇒ 100% otrzymywanych obrażeń
  • Singed: 105% otrzymywanych obrażeń ⇒ 110% otrzymywanych obrażeń
  • Teemo: 90% zadawanych obrażeń ⇒ 85% zadawanych obrażeń
  • Zyra: 0 jedn. przyspieszenia umiejętności ⇒ -20 jedn. przyspieszenia umiejętności
  • Nasus: 95% zadawanych obrażeń ⇒ 90% zadawanych obrażeń
  • Lillia: 105% otrzymywanych obrażeń ⇒ 110% otrzymywanych obrażeń
  • Swain: 90% leczenia ⇒ 80% leczenia
  • Pyke: 90% otrzymywanych obrażeń ⇒ 95% otrzymywanych obrażeń

Naprawione błędy

  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Gangplank nie otrzymywał biernie Srebrnych Węży.

Naprawione błędy i drobne zmiany

DROBNE ZMIANY

  • Przepustki wydarzenia można teraz komuś sprezentować w zakładce „Prezenty”! Znajdziecie je pod opcją „Wyślij znajomemu prezent z Warsztatu Hextech”.
  • Postępy misji przepustki wydarzenia dla Areny zostały zmienione z 6 pkt. na minutę za zwycięstwa i 4 pkt. na minutę za przegrane na system oparty o zajęte miejsca. 6 pkt. za 1. miejsce, 4 pkt. za 2. miejsce, 3 pkt. za 3. miejsce i 2 pkt. za 4. miejsce.

NAPRAWIONE BŁĘDY

  • Naprawiono błąd, w wyniku którego zwierzątka/przywołańce, np. Tibbers czy klon Shaco, nie były w stanie atakować inhibitorów i Nexusa.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego ślad trucizny Q Singeda nie zadawał obrażenia Baronowi.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Przypływ Życia aktywował efekt bierny Ech Helii.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego mityczna premia Mocy Trójcy w pewnych sytuacjach nie zapewniała prawidłowej wartości prędkości ruchu.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego W Naafiri nieprawidłowo wchodziło w kolizję z zaklęciami/pułapkami za jej celem.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego ogary Naafiri nie podążały za celem jej W, jeśli cel stał się niemożliwy do obrania.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego animacje Naafiri nie odtwarzały się płynnie podczas używania kilku umiejętności.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego W2 Rell czasami nie trafiało Wędrującego Kraba.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego wzmocnione ataki W2 Rell nie zadawały obrażeń potężnym potworom.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego E Rell ignorowało jeden ładunek jej umiejętności biernej podczas obliczania obrażeń zadawanych celowi.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego efekty wizualne Q i R Bojowej Dyrektorki Yuumi oraz Łamaczki Serc Yuumi nie dopasowywały się prawidłowo do rozmiarów nosiciela Yuumi.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego opis Aksjomatycznego Łuku wyświetlał 0% zwróconego czasu odnowienia z superumiejętności gracza.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego efekty wizualne umiejętności Iverna źle się wyświetlały.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego wzmocnienie Perfekcji Arkanów R Xeratha utrzymywało się na pasku wzmocnień, jeśli umiejętność dobiegła końca, zanim wszystkie ponowne użycia zostały zużyte.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego drugi strzał umiejętności biernej Akshana nie dochodził do skutku przeciwko Pusklętom i Ghulom.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Katarina rozpraszała efekt bierny Nocnego Drapieżcy Mrocznego Ostrza Draktharru po użyciu E.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego ogary Naafiri nie teleportowały się razem z nią po wykorzystaniu Teleportacji Narzędzia Treningowego.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego superumiejętność Rengara nie zawierała efektów ostrzeżenia na ekranie dla przeciwników.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego ogary Barwy Duchowej Wojowniczki Naafiri nie miały efektów wizualnych przy trafieniu.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego wzmocnienie Nieustępliwości Oczyszczenia trwało za długo.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego kupno dodatkowych eliksirów wizualnie resetowało czas odnowienia istniejącego eliksiru (uwaga: był to wyłącznie błąd wizualny).
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego użycie R Aureliona Sola po ulepszeniu nie zmieniało statusu superumiejętności na odnawianie.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego efekt wizualny superumiejętności Ryze’a wyświetlał się nieprawidłowo.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego efekt wizualny E Ryze’a wyświetlał się nieprawidłowo.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego efekt wizualny pierścienia E Jaxa z Królestw Mecha pozostawał obecny po uniknięciu kilku uderzeń za pomocą E.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego klon R Shaco kopiował animację chodu Q, jeśli był używany podczas działania kamuflaża Q.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego E Iverna nie nakładało Imperialnego Mandatu, Przypływu Życia i innych efektów aktywowanych spowolnieniami.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego osłabienie krótkowzroczności R Nocturne’a pojawiało się na Neeko, gdy ta była zakamuflowana jako stwór, używając swojej umiejętności biernej.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego występowały problemy z efektami wizualnymi Evelynn, gdy ta wychodziła z ukrywania się, zapewnianego przez jej umiejętność bierną i R.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Q Vayne nie zapewniało jej niewidzialności natychmiast podczas jej superumiejętności.

Nadchodzące skórki i Barwy

W tym patchu pojawią się następujące skórki:

Duchowy Wojownik Shaco (Prestiżowy)

Duchowa Wojowniczka Evelynn

Duchowa Wojowniczka Gwen

Duchowy Wojownik Jhin

Duchowy Wojownik Shaco

Duchowy Wojownik Viego

W tym patchu pojawią się następujące Barwy:

Duchowa Wojowniczka Evelynn

Duchowa Wojowniczka Gwen

Duchowy Wojownik Jhin

Duchowy Wojownik Shaco

Duchowy Wojownik Viego

Reklama

Podziel się ze znajomymi!