Patch 13.17 – Opis zmian //Patch notes


Reklama

Szczegóły zmiany na patch 13.17.


Coś lśni na niebie niczym Kosmiczna Matriarchini Bel’Veth… to patch 13.17!W tym patchu mamy kilka celów: po pierwsze zajmujemy się wojownikami, którzy nie mają obecnie do wyboru zbyt wielu przedmiotów dla swojej klasy. Wprowadzamy zmiany zestawu umiejętności Aatroxa, Hecarima, Vi i Xin Zhao, którzy często kupują przedmioty niezapewniające wytrzymałości, a powinni raczej miksować przedmioty z obrażeniami i wytrzymałością.Wzmacniamy również niektóre przedmioty dla wojowników. Zwiększamy wytrzymałość zapewnianą przez niektóre przedmioty, by wojownicy mogli polegać na Chłeptaczu Posoki, Łamaczu Falangi i znacznie zmodyfikowanej Włóczni Shojin, jako przedmiotach zwiększających ich wytrzymałość, które sprawdzają się w śmiercionośnych walkach drużynowych. Wzmocnienia Włóczni Shojin mają na celu uczynienie jej atrakcyjnym drugim przedmiotem dla graczy, którzy właśnie zaczęli szybko zyskiwać przewagę. Może ktoś z was to przegapił, ale zagłębiliśmy się już w ten temat podczas naszych przemyśleń na temat rozgrywki w patchu 13.16 (artykuł w języku angielskim), więc zapoznajcie się z nimi!Przyglądamy się również ogólnej wytrzymałości bohaterów i wprowadzamy zmiany wyróżniających się jednostek, których wytrzymałość ostatnio bardzo spadła. Wytrzymałość Yasuo i Yone została już poprawiona z powodu zmian Łuklerza, a teraz postanowiliśmy przystosować do obecnej sytuacji również Samirę. Quinn i Akshan ostatnio używają delikatnych zestawów, więc również nieco ich modyfikujemy. Skoro już mowa o Łuklerzu, zmieniamy przedmioty z szansą na trafienie krytyczne i kradzieżą życia, aby Łuklerz był atrakcyjniejszą opcją w porównaniu do Krwiopijcy. Osłabiamy też Zasłonę Równości, aby jej moc była podobna do Naszyjnika Żelaznych Solari. Ogółem zmiany te powinny zwiększyć średnią wytrzymałość bohaterów, która ostatnio spadła.W tym patchu po długich wyczekiwaniach powraca Emporium Niebieskiej Esencji! Emporium będzie dostępne przez dwa tygodnie od 6 września o godz. 22:00 CEST. Pamiętajcie, by tam zajrzeć i wydać swoją Niebieską Esencję, zanim Emporium przestanie być aktywne 20 września 2023 o godz. 22:00 CEST. Jeśli macie za mało Esencji, a pozostało wam nieco odłamków bohaterów, skorzystajcie z nowej funkcji masowego rozmieniania, którą wprowadziliśmy w ostatnim patchu.

Patch w skrócie

Kosmiczna Matriarchini Bel’Veth, Kosmiczny Paladyn Nautilus, Kosmiczny Paladyn Sion, Kosmiczni Paladyni Nunu i Willump oraz Jhin Likwidator Mrocznego Kosmosu będą dostępni 30 sierpnia 2023 o godz. 22:00 CEST.

Bohaterowie

Aatrox

Umiejętność bierna: rodzaj obrażeń zmieniony na obrażenia magiczne. W: rodzaj obrażeń zmieniony na obrażenia magiczne.

Aatrox najczęściej kupuje obecnie Mroczne Ostrze, a następnie Urazę Seryldy. Ma przez to bardzo niską wytrzymałość w walkach drużynowych, co czyni go zero-jedynkowym. Zmiana obrażeń jego umiejętności biernej i W na magiczne oznacza, że destrukcja i przebicie pancerza nie będą już tak dobrze skalowały zadawanych przez niego obrażeń lub samoleczenia, gdyż leczenie następuje po redukcji obrażeń. Powinno to zachęcić go do kupowania przedmiotów zapewniających wytrzymałość, takich jak Chłeptacz Posoki, Łamacz Falangi czy Czarny Tasak, co umożliwi mu granie jak moloch, a nie jak szturmowiec-zabójca.

Umiejętność bierna – Styl Siewcy Śmierci

  • Rodzaj obrażeń: fizyczne ⇒ magiczne

W – Piekielne Łańcuchy

  • Rodzaj obrażeń: fizyczne ⇒ magiczne

Akshan

Zwiększony przyrost zdrowia i pancerza, zmniejszony przyrost obrażeń od ataku.

Ogólna wytrzymałość bohaterów spadła przez ostatni rok, w szczególności w przypadku delikatnych bohaterów. Wciąż jest wyższa niż w patchu 12.9 (zaraz przed aktualizacją wytrzymałości), jednak straciliśmy jakąś połowę wytrzymałości tego patcha, zwłaszcza w przypadku strzelców. Nie wszystkich bohaterów to dotyczy, ale niektórzy odczuli to o wiele bardziej od innych. Akshan, Quinn i Samira otrzymają w tym patchu zmiany, które powinny rozwiązać problem. Yasuo i Yone otrzymali je już na początku roku.Zestawy przedmiotów Akshana nie skupiają się już na przedmiotach z wytrzymałością i obrażeniami przy trafieniu, obejmującymi Koniec Rozumu i Łuklerz. Odnalazł się z nowym zestawem i nie mamy nic przeciwko temu, ale walki z nim kończą się przez to bardzo szybko. Chcemy je nieco spowolnić, aby zarówno bohater, jak i jego przeciwnicy mieli czas na wytchnienie.Wprowadzamy niewielkie zmiany. Mniejsze podstawowe obrażenia od ataku dają mniej mnożników obrażeń krytycznych, co zwiększa względną wartość obrażeń przy trafieniu, np. w przypadku Ostrza Zniszczonego Króla czy Końca Rozumu.

Podstawowe statystyki

  • Przyrost zdrowia: 104 pkt. ⇒ 107 pkt.
  • Przyrost pancerza: 4,2 pkt. ⇒ 4,7 pkt.
  • Przyrost obrażeń od ataku: 3,5 pkt. ⇒ 3 pkt.

Blitzcrank

Zwiększone podstawowe zdrowie i odporność na magię, zmniejszone podstawowa prędkość ataku i współczynnik prędkości ataku. Umiejętność bierna: zmodyfikowano wytrzymałość tarczy. W: zmniejszony koszt many, zwiększona dodatkowa prędkość ataku. E: zwiększone skalowanie z obrażeniami od ataku, zmniejszony koszt many, usunięte obrażenia dodatkowe zadawane jednostkom niebędącym bohaterami. R: zwiększone obrażenia efektu biernego.

Patrząc z perspektywy czasu, Blitzcrank zawsze był dość nieskomplikowanym bohaterem. Zarówno my, jak i gracze, to doceniamy i na tym chcemy się skupić. Postanowiliśmy cofnąć zmiany z zeszłego roku, które pomagały Blitzowi grać w dżungli. Podczas minionego roku miał on problemy w obu rolach. Nawet gdy dobrze szło mu w dżungli, gracze nie chcieli tam nim grać. W przyszłości skupimy się na wyważeniu Blitza w jego najpopularniejszej pozycji, jaką jest wsparcie.

Podstawowe statystyki

  • Podstawowe zdrowie: 633 pkt. ⇒ 650 pkt.
  • Odporność na magię: 28 pkt. ⇒ 32 pkt.
  • Podstawowa prędkość ataku: 0,65 jedn. ⇒ 0,625 jedn.
  • Skalowanie prędkości ataku: 0,7 jedn. ⇒ 0,625 jedn.

Umiejętność bierna – Bariera Many

  • Wytrzymałość tarczy: 15-45% maksymalnej many (w zależności od poziomu) ⇒ 30% maksymalnej many

W – Zwiększone Obroty

  • Koszt many: 85 pkt. ⇒ 75 pkt.
  • Dodatkowa prędkość ataku: 30/40/50/60/70% ⇒ 30/43/56/69/82%

E – Pięść Mocy

  • Dodatkowe obrażenia fizyczne: 75% obrażeń od ataku (+25% mocy umiejętności) ⇒ 100% obrażeń od ataku (+25% mocy umiejętności)
  • Koszt many: 40 pkt. ⇒ 25 pkt.
  • usuniętoObrażenia dodatkowe zadawane jednostkom niebędącym bohaterami: E nie zadaje dodatkowo 150% obrażeń od ataku (+125% mocy umiejętności) jednostkom niebędącym bohaterami

R – Pole Statyczne

  • Obrażenia efektu biernego: 50/100/150 pkt. (+50% mocy umiejętności) ⇒ 50/100/150 pkt. (+50% mocy umiejętności) (+2% maksymalnej many)

Elise

Umiejętność bierna: zwiększone dodatkowe obrażenia magiczne i leczenie ataków podstawowych. E: zwiększony czas działania ogłuszenia.

Elise może i jest Królową Pająków, ale z pewnością nie jest obecnie królową dżungli. Jej zdolność do czyszczenia dżungli jest słabsza niż w przypadku wielu innych dżunglerów. Często zajmuje jej to dłużej, a po skończeniu ma mniej zdrowia, przez co jej pierwszy gank (w którym powinna mieć przewagę) jest słabszy, niż powinien. Chcemy również zmodyfikować jej późniejsze fazy gry, by nadal mogła skutecznie wyłapywać wrogów.

Umiejętność bierna – Królowa Pająków

  • Dodatkowe obrażenia magiczne ataków podstawowych: 10/20/30/40 pkt. (+20% mocy umiejętności) 12/22/32/42 pkt. (+20% mocy umiejętności)
  • Leczenie przy trafieniu atakiem podstawowym: 4/6/8/10 pkt. (+8% mocy umiejętności) 6/8/10/12 pkt. (+8% mocy umiejętności)

E – Kokon

  • Czas działania ogłuszenia: 1,6/1,7/1,8/1,9/2 sek. ⇒ 1,6/1,8/2/2,2/2,4 sek.

Gnar

Q: zwiększone obrażenia podstawowe jako Mega-Gnar. W: zwiększone obrażenia podstawowe jako Mega-Gnar.

Gnar obecnie ma problemy zarówno w kolejce solo, jak i rozgrywkach profesjonalnych. Chcemy wzmocnić jego fazę gry w alei, dlatego zwiększamy obrażenia podstawowe jego Q i W w postaci Mega-Gnara, aby mógł pójść na całość i przemienić wymiany ciosów na przewagę znacznie częściej.

Q – Daj Kamienia! (Mega-Gnar)

  • Obrażenia fizyczne: 25/70/115/160/205 pkt. (+140% obrażeń od ataku) ⇒ 45/90/135/180/225 pkt. (+140% obrażeń od ataku)

W – Łomot (Mega-Gnar)

  • Obrażenia fizyczne: 25/55/85/115/145 pkt. (+100% obrażeń od ataku) ⇒ 45/75/105/135/165 pkt. (+100% obrażeń od ataku)

Hecarim

Zwiększona podstawowa mana, podstawowa regeneracja many i przyrost regeneracji many, zmniejszony przyrost many. Q: zmniejszony koszt many. W: zmniejszony koszt many i wszechwampiryzm.

Obecne zestawy przedmiotów Hecarima nie zapewniają mu zbyt wiele wytrzymałości. Zaczyna korzystać z Włóczni Shojin, co dobrze wróży, ale nadal kupuje też Mroczne Ostrze i Manamune. Po pierwsze chcemy, by nie był aż tak uzależniony od Manamune. Jeśli nadal będzie kupować ten przedmiot, będzie on zapewniać mniej obrażeń. Jeśli nie, jego problemy z maną nie będą już tak odczuwalne. Jeżeli bohater nie będzie zmuszany do kupowania Manamune, będzie mógł w jego miejsce zakupić inny przedmiot dla wojownika.Co więcej, obecnie najlepszym przedmiotem dla Hecarima jest Włócznia Shojin, którą w tym patchu wzmacniamy. Spodziewamy się, że zyska sporo mocy dzięki zmianom systemowym, więc zapobiegawczo wprowadzamy osłabienie jego samoleczenia. Dodatkowe zdrowie z innych przedmiotów to wynagrodzi. W razie potrzeby wprowadzimy kolejne zmiany w przyszłości.

Podstawowe statystyki

  • Podstawowa mana: 277 pkt. ⇒ 280 pkt.
  • Przyrost many: 60 pkt. ⇒ 40 pkt.
  • Podstawowa regeneracja many: 6,5 pkt. ⇒ 7 pkt.
  • Przyrost regeneracji many: 0,6 pkt. ⇒ 0,8 pkt.

Q – Szał

  • Koszt many: 30 pkt. na wszystkich poziomach ⇒ 28/26/24/22/20 pkt.

W – Duch Postrachu

  • Koszt many: 50/60/70/80/90 pkt. ⇒ 50/55/60/65/70 pkt.
  • Wszechwampiryzm: 25% (+2% za każde dodatkowe 100 pkt. obrażeń od ataku) zadanych obrażeń ⇒ 20% zadanych obrażeń (Uwaga: to wciąż obrażenia po redukcji zadanych obrażeń).

Kayn

W: zmniejszone skalowanie z obrażeniami od ataku.

Kayn już od dłuższego czasu sieje spustoszenie, więc znacznie go osłabiamy. Obecnie Cienisty Skrytobójca radzi sobie lepiej niż Darkin Kayn, w szczególności na wyższych poziomach umiejętności. Bardziej osłabiamy tę pierwszą postać. Jego W jest ciężkie do skontrowania, więc obniżenie jego mocy pozwoli nam zniwelować jego irytującą zdolność do nękania i osiągnąć nasze cele dotyczące obu jego postaci.

W – Dotyk Ostrza

  • Obrażenia fizyczne: 90/135/180/225/270 pkt. (+130% dodatkowych obrażeń od ataku) ⇒ 85/130/175/220/265 pkt. (+110% dodatkowych obrażeń od ataku)

Drobna zmiana

  • Nowy ja, nowe życie, nowa mana: Kayn przywraca sobie teraz maksymalną ilość zdrowia i many po przemianie w Cienistego Skrytobójcę lub Darkińskiego Zabójcę. (Uwaga: funkcja jest wyłączona w ARAM-ie).

Kha’Zix

Q: zmniejszone skalowanie z obrażeniami od ataku.

Podobnie jak w przypadku Kayna, Kha’Zix radzi sobie zbyt dobrze w dżungli już od kilku miesięcy. Przyda mu się drobne osłabienie Q. Zachowujemy pełną moc nękania bohatera Kolcami Pustki, biorąc pod uwagę fakt, że gracze mogą chować się za stworami lub blokować je dla swoich sojuszników. Zamiast tego osłabiamy jego zdolność do ostrych zagrań. Wciąż powinien zadawać sporo obrażeń, ale nie będą występować już znaczne skoki mocy, gdy ma przewagę w złocie.

Q – Zakosztuj Ich Strachu

  • Obrażenia fizyczne: 70/95/120/145/170 pkt. (+115% dodatkowych obrażeń od ataku) ⇒ 70/95/120/145/170 pkt. (+110% dodatkowych obrażeń od ataku)

Kindred

E: zmniejszone spowolnienie i obrażenia od procenta brakującego zdrowia.

Pomimo naszych starań, Kindred panują w kolejce solo na wysokim poziomie umiejętności. Osłabiamy moc ich ganków, aby pomóc ich przeciwnikom. Co więcej, zmniejszając obrażenia podstawowe ich zestawu umiejętności, spodziewamy się, że Kindred będą kupować przedmioty skupiające się na obrażeniach zamiast tych, które oferują dużo wytrzymałości (np. Gruboskórność Steraka).

E – Narastający Strach

  • Obrażenia fizyczne: 80/100/120/140/160 pkt. (+80% dodatkowych obrażeń od ataku) (+8% (+0,5% za oznaczenie) brakującego zdrowia celu) ⇒ 80/100/120/140/160 pkt. (+80% dodatkowych obrażeń od ataku) (+5% (+0,5% za oznaczenie) brakującego zdrowia celu)
  • Spowolnienie: 50% (+5% za każde 100 pkt. mocy umiejętności) przez 1 sek. ⇒ 30% (+5% za każde 100 pkt. mocy umiejętności) przez 1 sek.

Lux

Zwiększona podstawowa regeneracja many. Umiejętność bierna: zwiększone obrażenia. Q: czas odnowienia skraca się teraz wraz z poziomem umiejętności. E: zmniejszone obrażenia podstawowe.

W tym patchu chcemy wzmocnić Lux w roli środkowej prowadzącej zadającej obrażenia. Staramy się również robić to w taki sposób, by nie wzmocnić nadto jej roli wspierającej. Dlatego wprowadzamy osłabienia regeneracji many, aby nieco osłabić bohaterkę w roli wspierającej. W zamian dajemy jej skalujący się czas odnowienia na Q i więcej obrażeń umiejętności biernej. Doświadczeni gracze Lux będą mieć dzięki temu więcej okazji do wpływających na rozgrywkę zagrywek.

Podstawowe statystyki

  • Podstawowa regeneracja many: 8 pkt. ⇒ 7 pkt.

Umiejętność bierna – Iluminacja

  • Obrażenia magiczne: 20-190 pkt. (zależnie od poziomu) (+20% mocy umiejętności) ⇒ 30-200 pkt. (zależnie od poziomu) (+25% mocy umiejętności)

Q – Związanie Światłem

  • Czas odnowienia: 11 sek. na wszystkich poziomach ⇒ 11/10,5/10/9,5/9 sek.

E – Świetlista Osobliwość

  • Obrażenia magiczne: 70/120/170/220/270 pkt. (+80% mocy umiejętności) ⇒ 65/115/165/215/265 pkt. (+80% mocy umiejętności)

Naafiri

Zmniejszone podstawowe zdrowie. Umiejętność bierna: zwiększony czas odnowienia, ogary teraz otrzymują obrażenia dodatkowe od ataków w zwarciu. Q: zmniejszone obrażenia i leczenie. E: zmniejszone obrażenia.

Naafiri wciąż jest potężna, nawet po ostatnich osłabieniach. W tym patchu chcemy zmniejszyć czas, przez jaki utrzymują się jej ogary. Dzięki temu zabijanie ich w alei powinno być skuteczną strategią, która daje czas na wytchnienie. Zmusi to również Naafiri do ich ochrony. Ułatwiliśmy także rozprawianie się z ogarami w przypadku bohaterów walczących w zwarciu, gdyż są znacznie łatwiejszymi celami dla Q.Zmniejszamy zdolność do nękania i utrzymywania się Q2, ale zachowujemy moc wykończenia. Nadal warto jest trafiać oboma użyciami Q, ale wartość w przypadku celów z wysokim zdrowiem nie będzie już tak wysoka.

Podstawowe statystyki

  • Podstawowe zdrowie: 650 pkt. ⇒ 635 pkt.

Umiejętność bierna – Jesteśmy Czymś Więcej

  • Czas odnowienia: 25-10 sek. (zależnie od poziomu) ⇒ 30-15 sek. (zależnie od poziomu)
  • nowośćSmutny pieseł: Ogary Naafiri otrzymują teraz 100% obrażeń dodatkowych od ataków w zwarciu.

Q – Sztylet Darkinów

  • Minimalne obrażenia ponownego użycia: 35/50/65/80/95 pkt. (+70% dodatkowych obrażeń od ataku) ⇒ 30/45/60/75/90 pkt. (+40% dodatkowych obrażeń od ataku)
  • Maksymalne obrażenia ponownego użycia: 70/100/130/160/190 pkt. (+70% dodatkowych obrażeń od ataku) ⇒ 60/90/100/130/180 pkt. (+70% dodatkowych obrażeń od ataku)
  • Wartość leczenia przy ponownym użyciu: 45/65/85/105/125 pkt. (+40% dodatkowych obrażeń od ataku) ⇒ 45/60/75/90/105 pkt. (+40% dodatkowych obrażeń od ataku)

E – Wypatroszenie

  • Obrażenia fizyczne doskoku: 35/50/65/80/95 pkt. (+60% dodatkowych obrażeń od ataku) ⇒ 35/50/65/80/95 pkt. (+50% dodatkowych obrażeń od ataku)
  • Obrażenia fizyczne Gradu Ciosów: 65/100/135/170/205 pkt. (+90% dodatkowych obrażeń od ataku) ⇒ 65/100/135/170/205 pkt. (+80% dodatkowych obrażeń od ataku)

Orianna

Zwiększony przyrost zdrowia. W: zwiększone obrażenia podstawowe.

Orianna ostatnio pozostaje kilka kroków w tyle, w szczególności w środkowej fazie gry. Chcemy zachować jej słabość we wczesnej fazie gry, ale wzmocnić ją, gdy jest najsilniejszą wersją siebie i nieustannie trafia wrogów swoim W.

Podstawowe statystyki

  • Przyrost zdrowia: 105 pkt. ⇒ 110 pkt.

W – Rozkaz: Dysonans

  • Obrażenia magiczne: 60/105/150/195/240 pkt. (+70% mocy umiejętności) ⇒ 70/120/170/220/270 pkt. (+70% mocy umiejętności)

Quinn

Zwiększony przyrost zdrowia. Q: zmniejszone obrażenia podstawowe. E: zmniejszone obrażenia podstawowe.

Wspomnieliśmy już (sprawdźcie sekcję z Akshanem), że kilku bohaterów straciło sporo wytrzymałości. Quinn jest jedną z tych bohaterek, która nie kupuje już przedmiotów dla zwadźców (Koniec Rozumu, Ostrze Zniszczonego Króla, stary Krwiopijec). Zamiast tego używa zestawów ofensywnych z destrukcją.Chcemy spowolnić styl walki Quinn i sprawić, by znów musiała polegać na prędkości ataku, a mniej na obrażeniach eksplozywnych. Zwiększamy również jej podstawową wytrzymałość, by nie padała na jeden strzał.

Podstawowe statystyki

  • Przyrost zdrowia: 99 pkt. ⇒ 107 pkt.

Q – Oślepiający Nalot

  • Obrażenia fizyczne: 20/45/70/95/120 pkt. (+80/90/100/110/120% obrażeń od ataku) (+50% mocy umiejętności) ⇒ 20/40/60/80/100 pkt. (+80/90/100/110/120% obrażeń od ataku) (+50% mocy umiejętności)

E – Doskok

  • Obrażenia fizyczne: 40/70/100/130/160 pkt. (+20% dodatkowych obrażeń od ataku) ⇒ 40/65/90/115/140 pkt. (+20% dodatkowych obrażeń od ataku)

Samira

Zwiększone podstawowe zdrowie.

Samira to nasza ostatnia bohaterka na liście strzelców, która utraciła ostatnio dużo wytrzymałości. Bez wczesnego Łuklerza jest bardzo delikatna. Jej styl gry polegająca na resetowaniu umiejętności po zdobywaniu zabójstw zdecydowanie powinien nieść ze sobą trochę ryzyka. Oczywiście jeśli chce kupować Łuklerz jako drugi przedmiot, to nikt jej tego nie broni. Obecnie wzmacniamy jednak jej podstawową wytrzymałość, aby grało się nią bezpieczniej przy agresywnym stylu gry we wczesnej fazie rozgrywki.

Podstawowe statystyki

  • Podstawowe zdrowie: 600 pkt. ⇒ 630 pkt.

Tryndamere

Zwiększony zasięg ataku. Zmniejszone obrażenia od ataku.

Tryndamere słabo sobie radzi we wzbudzaniu strachu w sercach swoich wrogów, dlatego wzmacniamy go w taki sposób, aby bardziej pasował do nowych bohaterów walczących w zwarciu. Jest wielu zwadźców walczących w zwarciu, którzy dysponują 175 jedn. zasięgu (Trundle, Master Yi, Darius itd.), więc dla graczy powinno to być bardziej intuicyjne. Zdajemy sobie sprawę, że dodatkowe 50 jedn. zasięgu to sporo, więc zawczasu osłabiamy podstawowe obrażenia od ataku Tryndamere’a, co ukróci jego zdolność do zyskiwania przewagi dzięki zagrywkom na całość na 1 i 2 poziomie. Będziemy bacznie monitorować Tryndamere’a po wprowadzeniu tych zmian.

Podstawowe statystyki

  • Zasięg ataku: 125 jedn. ⇒ 175 jedn.
  • Obrażenia od ataku: 72 pkt. ⇒ 68 pkt.

Twisted Fate

Q: zwiększone obrażenia.

Twisted Fate wypada raczej słabo w kolejce solo i nie cieszy się popularnością w rozgrywkach profesjonalnych, więc nieco przechylamy szalę na jego korzyść. Chcemy wzmocnić zestaw umiejętności bohatera, zwiększając obrażenia zadawane przez jego Q, na którym bardzo polega w późniejszej fazie gry, ponieważ nie jest w stanie podejść zbyt blisko przeciwników. Koniec z memami z poleganiem na żółtej karcie. Nękający Twisted Fate wkracza do akcji!

Q – Jokery

  • Obrażenia magiczne: 60/100/140/180/220 pkt. (+80% mocy umiejętności) ⇒ 60/100/140/180/220 pkt. (+90% mocy umiejętności)

Vex

Q: zwiększone obrażenia podstawowe. W: skrócony czas odnowienia.

Vex czuje się bardziej ponuro niż zazwyczaj, więc dodajemy jej nieco wigoru. W tym patchu próbujemy wzmocnić jej zaklęcia we wczesnej fazie gry, nie zwiększając jej mocy w korzystnych zestawieniach. Nie zmieniamy umiejętności, które wymagają użycia doskoku od wrogów.

Q – Porywisty Pocisk

  • Obrażenia magiczne: 60/105/150/195/240 pkt. (+70% mocy umiejętności) ⇒ 70/115/160/205/250 pkt. (+70% mocy umiejętności)

W – Przestrzeń Osobista

  • Czas odnowienia: 20/18/16/14/12 sek. ⇒ 16/15/14/13/12 sek.

Vi

Umiejętność bierna: zwiększone skalowanie wytrzymałości tarczy ze zdrowiem. W: zwiększone skrócenie czasu odnowienia. E: skrócony czas odnowienia. R: zmniejszone obrażenia.

Wyważenie Vi w tym roku jest jak huśtawka. Obecnie bohaterka wypada bardzo słabo w kolejce solo, a osłabienia z patcha 13.13 wyeliminowały ją z rozgrywek profesjonalnych. Chcemy, aby Vi kupowała przedmioty dla wojowników, a nie dla obrońców lub zabójców. Zwiększamy wartość jej ataków podstawowych i W jako głównego narzędzia defensywnego.Zmiana jej E powinna sprawić, że maksymalne rozwijanie tej umiejętności nie będzie miało tak wielkiego znaczenia, co oznacza, że gracze mogą maksować W jako drugie. Osłabienie R wpływa bardziej na rozgrywki profesjonalne niż kolejkę solo.

Umiejętność bierna – Tarcza Przeciwuderzeniowa

  • Wytrzymałość tarczy: 10% maksymalnego zdrowia Vi ⇒ 12% maksymalnego zdrowia Vi

W – Wgniatające Uderzenia

  • Skrócenie czasu odnowienia umiejętności biernej: 3 sek. ⇒ 4 sek.

E – Bezlitosna Siła

  • Czas odnowienia: 14/12,5/11/9,5/8 sek. ⇒ 12/11/10/9/8 sek.

R – Nie Stawiaj Oporu

  • Obrażenia fizyczne: 150/325/500 pkt. (+110% dodatkowych obrażeń od ataku) ⇒ 150/275/400 pkt. (+90% dodatkowych obrażeń od ataku)

Xerath

Zmniejszona podstawowa regeneracja many. Umiejętność bierna: zwiększony zwrot czasu odnowienia po zabiciu jednostki. W: zwiększony koszt many.

Xerath w roli wspierającego radzi sobie świetnie w kolejce solo. Nęka wrogów na śmierć albo zmusza ich do Powrotu. Wzmocnienia wprowadzone w patchu 13.14 miały spory wpływ na Xeratha w roli środkowego, ale zwiększyły także jego współczynnik zwycięstw w roli wspierającego (gdzie już był całkiem mocny). Ponieważ jesteśmy zadowoleni z jego siły na środku, to osłabiamy dostęp bohatera do many w taki sposób, by wpłynęło to głównie na jego rolę wspierającego.

Podstawowe statystyki

  • Podstawowa regeneracja many: 8 pkt. ⇒ 6,85 pkt.

Umiejętność bierna – Przypływ Many

  • Zwrot czasu odnowienia po zabiciu jednostki: 2 sek. ⇒ 2,5 sek.

W – Oko Zniszczenia

  • Koszt many: 70/80/90/100/110 pkt. ⇒ 80/90/100/110/120 pkt.

Xin Zhao

Umiejętność bierna: zmodyfikowane leczenie.

Zestawy Xin Zhao zazwyczaj skupiają się na przedmiotach dla wojowników, takich jak Zaćmienie czy Ostrze Zniszczonego Króla. Nie jest to z gruntu niewłaściwe podejście, ale chcemy się upewnić, że warto dla niego kupować przedmioty takie jak Moc Trójcy czy Czarny Tasak. Dodajemy współczynnik zdrowia, aby był w stanie omijać co bardziej zabójcze przedmioty, takie jak Kolekcjoner czy Złodziej Esencji, i kupować przedmioty zapewniające wytrzymałość.

Zdecydowanie otrzymuje wzmocnienie w przypadku braku przedmiotów oraz osłabienie, jeśli każdy przedmiot daje obrażenia od ataku bez zdrowia. Jest również wzmocnieniem w połączeniem z choć jednym hybrydowym przedmiotem z wytrzymałością (Moc Trójcy, Chłeptacz Posoki, Czarny Tasak).

Umiejętność bierna – Zdecydowanie

  • Leczenie przy trzecim ładunku: 6-74 pkt. (zależnie od poziomu) (+10% obrażeń od ataku) (+65% mocy umiejętności) ⇒ 3/3,5/4% (na poziomach 1/6/11) (+65% mocy umiejętności) maksymalnego zdrowia

Zoe

Zwiększona podstawowa regeneracja zdrowia. E: zwiększony czas działania uśpienia, zwiększone zmniejszenie odporności na magię.

W tym patchu chcemy zapewnić Zoe kilka narzędzi, dzięki którym gra nią będzie łatwiejsza. Usuwamy skalowanie z osłabienia odporności na magię, które w zasadzie nie robi zbyt wiele przed kupnem pancerza i odporności na magię. Zwiększamy również podstawową regenerację zdrowia bohaterki, gdyż jest niezwykle delikatna i musi walczyć na bliskim dystansie we wczesnej fazie gry. Będzie dzięki temu skuteczniejsza w alei.

Podstawowe statystyki

  • Podstawowa regeneracja zdrowia: 6,5 pkt. ⇒ 7,5 pkt.

E – Senna Bańka Kłopotów

  • Zmniejszenie odporności na magię: 20/22,5/25/27,5/30% ⇒ 30% na wszystkich poziomach

Przedmioty

Krwiopijec

Krwiopijec jest nieco zbyt silnym przedmiotem i chciwym zakupem dla wygrywających graczy. Znajduje się w całkiem dobrym położeniu i cieszymy się, że gracze mogą z łatwością uzyskać dwie tarcze w tym samym zestawie przedmiotów. Przedmiot potrzebuje jednak drobnej zmiany. Aktualizacja ma na celu zrównanie go z zasadami Całkowitego Skupienia. Dla spójności efekty te powinny aktywować się i powracać w tym samym czasie.

  • Zdrowie wymagane przez Nasycenie, by zapewnić dodatkowe obrażenia od ataku: powyżej 50% zdrowia ⇒ powyżej 70% zdrowia

Mroczne Ostrze Draktharru

W tym patchu chcemy, by efekt bierny przedmiotu był taki sam, jak w przypadku innych efektów niemożliwości obrania za cel (z wyjątkiem blokowania wież). Powinno to sprawić, że interakcje przedmiotu będą bardziej intuicyjne dla graczy. Usuwamy również niewrażliwość na obrażenia z efektu biernego, gdyż uważamy, że zabezpieczenie zabójstwa przez użycie np. Podpalenia nie powinno być negowane przez efekt Mrocznego Ostrza.

  • usuniętoJak cała reszta: Efekt bierny Nocnego Drapieżcy został zmodyfikowany, by jego funkcjonalność odpowiadała innym efektom niemożliwości obrania za cel. Mroczne Ostrze Draktharru nadal nie będzie blokować wież.
  • usuniętoNieuchwytny, ale nie nieśmiertelny: Nie zapewnia posiadaczowi niewrażliwości na obrażenia, gdy jest niemożliwy do obrania za cel.
  • nowośćWciąż nieuchwytny: Teraz niszczy nadchodzące pociski niepochodzące z wież, gdy zostaje aktywowany.

Zasłona Równości

Przedmiot wypada zbyt dobrze w rękach wspierających obrońców. Jest tak silny, że używają go wszystkie klasy. Jego koszt, statystyki i przepis odpowiadają Naszyjnikowi Żelaznych Solari, więc drogą eliminacji dochodzimy do wniosku, że to unikalny efekt bierny jest zbyt silny! Eureka!

  • Wzmocnienie obrażeń Iskrzenia: 10% ⇒ 7%

Chłeptacz Posoki

Chłeptacz Posoki ma być silnym przedmiotem dla wojowników, którego główną statystyką jest wytrzymałość. Powinni po niego sięgać wojownicy, których celem jest jak najdłuższe utrzymanie się przy życiu. Mamy nadzieję, że zwiększenie zapewnianej wytrzymałości i wartości przedmiotu w tym pomoże.

  • Przepis: Żelazny Bicz + Młot Bojowy Caulfielda + Rozgrzany Klejnot ⇒ Żelazny Bicz + Pożeracz + Rozgrzany Klejnot (Uwaga: koszt skompletowania bez zmian).
  • Zdrowie: 300 pkt. ⇒ 400 pkt.

Nieśmiertelny Łuklerz

Łuklerz jest obecnie nieco słaby, ale cieszy nas, że nie jest oczywistym pierwszym wyborem podczas gry, gdyż zmniejsza znaczenie interakcji bohaterów w alei. Jeśli gracze chcą kupić ten przedmiot jako drugi, muszą opóźnić kupno przedmiotu o wysokiej wartości, np. Ostrza Nieskończoności, Potęgi Wichury czy Szybkich Ostrzy, co może mieć znaczny wpływ na rozgrywkę. Czujemy się komfortowo z pozostawieniem graczom decyzji w tej kwestii, więc wzmacniamy wczesną wytrzymałość tarczy, aby zachęcić graczy do jego wcześniejszego zakupu. Będziemy zadowoleni, jeśli gracze będą traktować Łuklerz i Krwiopijcę na równi, jeśli chodzi o wybór przedmiotu z szansą na trafienie krytyczne i kradzieżą życia.

  • Wytrzymałość tarczy Linii Życia: 215-500 pkt. (na poziomach 11-18) ⇒ 290-500 pkt. (na poziomach 11-18)

Włócznia Shojin

W tym patchu pragniemy sprawić, że Włócznia Shojin stanie się przedmiotem dla wojowników średniej wagi. Wydajność jej statystyk zostanie znacznie wzmocniona, by zyskała więcej kupujących. Unikalny efekt bierny również otrzyma znaczne wzmocnienie przed uzyskaniem czterech przedmiotów. Spodziewamy się, że bohaterowie tacy jak Jax czy Hecarim będą z tego wzmocnienia bardzo zadowoleni. Przedmiot powinien także przykuć uwagę bohaterów, którzy wcześniej go nie używali. W razie potrzeby wprowadzimy zmiany reagujące indywidualne problemy z wyważeniem. Uważamy jednak, że jeśli więcej wojowników będzie kupować przedmioty zapewniające 500 pkt. zdrowia, pozytywnie wpłynie to na grę.

  • Przepis: Młot Bojowy Caulfielda + K.W. Miecz + Rozgrzany Klejnot ⇒ Młot Bojowy Caulfielda + Kilof + Rozgrzany Klejnot
  • Koszt: 100 szt. złota ⇒ 525 szt. złota (Uwaga: łączny koszt przedmiotu bez zmian).
  • Obrażenia od ataku: 65 pkt. ⇒ 60 pkt.
  • Zdrowie: 350 pkt. ⇒ 500 pkt.
  • Siła Smoka: 8 jedn. (+8% dodatkowych obrażeń od ataku) przyspieszenia umiejętności w przypadku bohaterów walczących w zwarciu / 6 jedn. (+6% dodatkowych obrażeń od ataku) przyspieszenia umiejętności w przypadku bohaterów walczących z dystansu ⇒ 16 jedn. (+4% dodatkowych obrażeń od ataku) przyspieszenia umiejętności w przypadku bohaterów walczących w zwarciu / 12 jedn. (+3% dodatkowych obrażeń od ataku) przyspieszenia umiejętności w przypadku bohaterów walczących z dystansu (Uwaga: to wzmocnienie do momentu uzyskania 200 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku).

Kosa Statikka

W patchu 13.10 zmodyfikowaliśmy współczynnik mocy umiejętności Kosy Statikka, by stworzyć kolejny przedmiot hybrydowy odpowiadający bohaterom korzystającym głównie z ataków podstawowych ze skalowaniem z mocą umiejętności. Zamiary były podobne jak w przypadku Zęba Nashora czy starego Ostrza Gniewu Guinsoo. W przypadku wielu bohaterów hybrydowych (Kai’Sa, Varus) było to całkiem rozsądne posunięcie. Jednak dla LeBlanc przedmiot stał się bardzo popularny, nawet po osłabieniu jego interakcji z Nocnym Żniwiarzem. Musimy osłabić synergię Kosy z zestawami przedmiotów z mocą umiejętności.

  • Obrażenia dodatkowe zadawane bohaterom: 100-180 pkt. (zależnie od poziomu) (+30% mocy umiejętności) ⇒ 100-180 pkt. (zależnie od poziomu) (+15% mocy umiejętności)

Łamacz Falangi

Przedmiot jest całkiem silny, ale obecnie używa go mała liczba bohaterów, gdyż nie są w stanie wykorzystać w pełni jego możliwości. Delikatne wzmocnienie zwiększy obrażenia przedmiotu, ale wciąż będzie miał mniej wytrzymałości niż Chłeptacz Posoki, choć więcej niż Moc Trójcy, jeśli chodzi o inne opcje z prędkością ataku.

  • Zdrowie: 300 pkt. ⇒ 375 pkt.

Runy

Rynek Przyszłości

Rynek Przyszłości jest zbyt silną runą i zdecydowanie popularniejszą wśród dżunglerów niż w przypadku innych ról. Zmiana ta powinna pomóc zmniejszyć moc runy w dżungli i pozytywnie wpłynąć na ogólne wyważenie run.

  • Limit zadłużenia: zaczyna się przy 145 szt. złota + 5 szt. na minutę ⇒ zaczyna się przy 100 szt. złota + 8 szt. na minutę (Uwaga: to wzmocnienie, które działa od 18. minuty gry).

Zmiany systemowe

MECHANIKA NADRABIANIA STRAT

 

Mechanika ta działa w dżungli zgodnie z naszymi zamiarami, ale jest kilka nietypowych sytuacji, które sprawiają wrażenie, jakby wróg tak naprawdę nie pozostawał dość w tyle i nie powinien zdobywać dodatkowego doświadczenia. Wynika to ze sposobu, w jaki zaokrąglany był średni poziom. W niektórych przypadkach gracze byli ledwo ponad dwa poziomy w tyle, co doprowadzało do zaokrąglenia do trzech poziomów w tyle i włączenia mechaniki. Zmieniamy sposób obliczania, aby poziom nie zawsze ulegał zaokrągleniu. Powinno to zapobiec rzadkim sytuacjom, w których wrogi dżungler niesprawiedliwie odzyskuje przewagę.

 

CIERPLIWOŚĆ SMOKÓW

 

W tym patchu dodajemy pasek cierpliwości dla wszystkich Smoków! Podobnie jak w przypadku pozostałych celów, Smoki będą miały teraz wizualny wskaźnik obrazujący, jak daleko można je odciągnąć. Jeśli Smok zostanie odciągnięty zbyt daleko, pasek cierpliwości zacznie maleć. Mamy nadzieję, że zmiana ta doprecyzuje zasięg odciągania Smoków dla graczy mniej zaznajomionych z tą mechaniką i umożliwi konsekwentną likwidację tych celów.Jedynym sposobem, by zaimplementować działający pasek cierpliwości i wskaźnik odciągania, było fundamentalne przerobienie SI Smoków, więc zauważycie drobne różnice. Oznacza to koniec z dziwnym robieniem przysiadów z wyskokiem przez Smoki w trakcie walki i drobne różnice w zasięgu odciągania.

 

  • nowośćNiecierpliwe Smoki: Dodano pasek cierpliwości i wskaźnik zasięgu odciągania dla wszystkich Smoków.

Zmiany w trybie ARAM

WZMOCNIENIA

  • Anivia: 100% otrzymywanych obrażeń ⇒ 95% otrzymywanych obrażeń
  • Gnar: 0% zwiększenia całkowitej prędkości ataku ⇒ 2,5% zwiększenia całkowitej prędkości ataku
  • Kennen: 100% zadawanych obrażeń ⇒ 105% zadawanych obrażeń
  • Vladimir: 95% leczenia ⇒ 100% leczenia
  • Zilean: 0 jedn. przyspieszenia umiejętności ⇒ 10 jedn. przyspieszenia umiejętności

OSŁABIENIA

  • Brand: 0 jedn. przyspieszenia umiejętności ⇒ -10 jedn. przyspieszenia umiejętności
  • Kayle: 103% otrzymywanych obrażeń ⇒ 105% otrzymywanych obrażeń
  • Maokai: 105% otrzymywanych obrażeń ⇒ 110% otrzymywanych obrażeń
  • Nasus: 105% otrzymywanych obrażeń ⇒ 110% otrzymywanych obrażeń
  • Samira: 100% otrzymywanych obrażeń ⇒ 105% otrzymywanych obrażeń
  • Tryndamere: 115% zadawanych obrażeń ⇒ 110% zadawanych obrażeń
  • Vladimir: 100% leczenia ⇒ 90% leczenia

NAPRAWIONE BŁĘDY

  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Viego mógł przejść do sklepu w Howling Abyss po wykorzystaniu swojej umiejętności biernej – Dominacji Suwerena, by przejąć kontrolę nad wrogiem.

Emporium Niebieskiej Esencji

Emporium Niebieskiej Esencji powraca! Będziecie mogli wydać swoją Niebieską Esencję na Barwy, akcesoria i wiele więcej, począwszy od 22:00 CEST 6 września. Emporium będzie otwarte do 22:00 CEST 20 września, więc wpadajcie!

Nowe ikony bohaterów

W tym patchu wprowadzimy nowe ikony dla 164 bohaterów! Będzie je można kupić w sklepie w cenie 250 RP za każdą.

Naprawione błędy i drobne zmiany

DROBNE ZMIANY

  • Zaktualizowaliśmy okno czatu w poczekalni, aby zawierało tekst zastępczy i nowe czcionki oraz kolory, co poprawi widoczność.
  • Naciśnięcie „Enter” w poczekalni aktywuje pisanie na czacie.
  • Dodano wizualne rozróżnienie pomiędzy rolą a opisem roli.
  • Znacznie polepszono wydajność podczas przeglądania rankingów w kliencie. Strona powinna ładować się znacznie szybciej, a po załadowaniu przewijanie przez listę będzie płynniejsze.

NAPRAWIONE BŁĘDY

  • Naprawiono błąd, w wyniku którego efekt wizualny płatku śniegu Mroźnego Serca pojawiał się nad jednostkami niebędącymi bohaterami.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Uzdrowienie nie zapewniało prędkości ruchu uleczonemu sojusznikowi.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego R – Koniec Przedstawienia Setta przygważdżał cele na dłuższy czas, jeśli podrzucenie umiejętności zostało zablokowane tarczą magii.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego nazwa Kukły Treningowej wyświetlała się jako „Unknown” w Narzędziu Treningowym.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego R – Tornado Śmierci Dravena odtwarzało nieprawidłowy efekt dźwiękowy po użyciu i powrocie.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego animacja R – Ściany Tkaczki Taliyah była wolniejsza, niż powinna.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Camille mogła rozpoznać, czy Neeko była zakamuflowana dzięki swojej umiejętności biernej – Defensywie Adaptacyjnej.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Aery zapewniała wizję, gdy wracała do bazy.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego efekt kontroli tłumu E – Uprowadzenia Sylasa działał na wrogów za krótko.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego efekt wizualny gałki ocznej R – Przeznaczenia Twisted Fate’a trwał dłużej, niż powinien.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego totemy nie pokazywały się, gdy zostały odepchnięte przez potężne potwory.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego bohaterowie byli ujawniani przez Soczewkę Wyroczni, jeśli doskoczyli w miejsce, w którym umieszczono totem.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Przypływ Życia nie aktywował umiejętności biernej – Miotacza Światła Luciana.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Q – Odłamek Lodu Lissandry był anulowany, jeśli na bohaterkę nałożono efekt kontroli tłumu, gdy rzucała umiejętność.

NAPRAWIONE BŁĘDY SKÓREK

  • Naprawiono błąd, w wyniku którego model Nautilusa Postrachu Nocy poruszał się, gdy nie powinien, po użyciu Q – Zakotwiczenia.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Jhin ze Zwojów Shan Hai nie miał pulsującego efektu.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego linie dialogowe R – Kurtyny! oraz umiejętności biernej Jhina Mrocznego Kosmosu się nie odtwarzały.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego dolna część ciała PROJEKT-u: Zeda zastygała w bezruchu, gdy używał ataków aktywujących jego umiejętność bierną – Pogardę dla Słabych.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego dym podczas animacji Powrotu Pogromczyni Smoków Kayle miał prostokątny kształt.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego efekt wizualny Sony z Psychoperacji wyświetlał się nieprawidłowo, gdy gotowa była umiejętność bierna – Akord Potęgi.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego efekt wizualny wskazujący na dodatkową prędkość ruchu Q – Deszczu Gwiazd Kawiarnianego Cukiereczka Soraki nie odtwarzał się, gdy trafiła wroga swoim Q.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego ikona interfejsu Prestiżowej Sony Nieśmiertelnej Podróży używała portretu klasycznej Soraki Nieśmiertelnej Podróży.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego ikony tablicy wyników i minimapy Kayle Nieśmiertelnej Podróży nie odzwierciedlały zmian 11. poziomu portretu klasycznej Kayle.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego efekt wizualny E – Kontrataku Jaxa z Królestw Mecha nie znikał po uniknięciu kilku trafień jednym użyciem E.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego skórka Cybernetycznej Caitlyn (wraz z jej Barwami) nie wyświetlała efektu wizualnego gotowości W Głowę.

NAPRAWIONE BŁĘDY ARENY

  • Naprawiono błąd, w wyniku którego przyspieszenie czarów przywoływacza nie wpływało na Ewokację.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego mityczny efekt bierny Szybkich Ostrzy Navori nie przyznawał dodatkowych obrażeń od ataku legendarnym przedmiotom.

Nadchodzące skórki i Barwy

W tym patchu pojawią się następujące skórki:

 

Kosmiczna Matriarchini Bel’Veth

Kosmiczny Paladyn Nautilus

Kosmiczny Paladyn Sion

Kosmiczni Paladyni Nunu i Willump

Jhin Likwidator Mrocznego Kosmosu

W tym patchu pojawią się następujące Barwy:

Kosmiczna Matriarchini Bel’Veth

Kosmiczny Paladyn Nautilus

Kosmiczny Paladyn Sion

Kosmiczni Paladyni Nunu i Willump

Reklama

Podziel się ze znajomymi!