Patch 13.22 – Opis zmian //Patch notes


Reklama

Szczegóły zmiany na patch 13.22.


To nie paranoja, patch 13.22 naprawdę już tu jest! Patch oprócz typowych zmian wyważenia obejmuje dwie duże aktualizacje. Pierwsza wprowadza zmiany magów i innych podobnych bohaterów w zakresie ich prędkości ataku. Zauważyliśmy, że prędkość ataku wielu magów jest niska, i chcemy ją zwiększyć dla prawie każdego z nich do nowego punktu odniesienia dla prędkości pocisków i przejrzystości ich animacji ataków podstawowych. Wyjątkiem są bohaterowie, których ataki podstawowe są zastępowane umiejętnościami, np. Karthus czy Fiddlesticks. Zapewniamy również prędkość ataku magom we wczesnej fazie gry, którzy wybierają odłamki z prędkością ataku, nie mają silnych synergii z atakami podstawowymi i nie dysponują zwiększoną prędkością ataku na 1. poziomie. Druga zmiana obejmuje aktualizację zestawu umiejętności Janny. Przywracamy elementy jej zestawu sprzed kilku lat, by była bardziej aktywną uczestniczką gry, która nie tylko rzuca tornada z daleka.W tym patchu dacie też czadu dzięki nowym skórkom HEARTSTEEL oraz mitycznej odmianie Ekko Przełomu z True Damage. Możecie również sprawdzić nową rotację w mitycznym sklepie. Wprowadziliśmy także kilka modyfikacji ARAM-u i Nexus Blitz!

Patch w skrócie

Kayn z HEARTSTEEL, K’Sante z HEARTSTEEL, Ezreal z HEARTSTEEL, Sett z HEARTSTEEL, Aphelios z HEARTSTEEL, Yone z HEARTSTEEL, Yone z HEARTSTEEL (Prestiżowy) i Ekko Przełomu z True Damage będą dostępni 8 listopada 2023 o godz. 21:00 CET.

Bohaterowie

Brand

Umiejętność bierna: zwiększony modyfikator obrażeń zadawanych potworom. E: zwiększone obrażenia.

Brand jest całkiem blisko naszych celów odnośnie do jego mocy z ostatniego patcha, ale chcemy go jeszcze nieco wzmocnić. Chcemy rozpalić temperament Branda w środkowej alei i dżungli, aby stały się one jego najlepszymi rolami. Jednocześnie zachowujemy skuteczność bohatera w roli wspierającego. Z tego powodu wzmacniamy umiejętność, którą często rozwija w roli środkowego i dżunglera, a którą w roli wspierającego pozostawia na 1. poziomie.

Umiejętność bierna – Płomień

  • Modyfikator obrażeń zadawanych potworom: 220% ⇒ 230%

E – Pożoga

  • Obrażenia: 65/90/115/140/165 pkt. (+50% mocy umiejętności) ⇒ 60/90/120/150/180 pkt. (+60% mocy umiejętności)

Briar

Q: zmniejszone obrażenia i osłabienie pancerza. R: zmniejszone obrażenia.

Gracze zyskali nieco doświadczenia w grze Briar (i przestali tyle ginąć), dzięki czemu bohaterka pnie się w górę w rankingu dżunglerów. Obecnie wszystkie jej zestawy przedmiotów wypadają za dobrze, a w szczególności te z destrukcją. Obrażenia umiejętności i osłabienie pancerza mają synergie z destrukcją. Dlatego postawiliśmy na osłabienia, które wyrównają moc zestawów przedmiotów specyficznych dla wojowników oraz tych z destrukcją.

Q – Zawrót Głowy

  • Obrażenia fizyczne: 60/100/140/180/220 pkt. (+80% dodatkowych obrażeń od ataku) ⇒ 60/95/130/165/200 pkt. (+80% dodatkowych obrażeń od ataku)
  • Zmniejszenie pancerza: 10/14/18/22/26% ⇒ 10/12,5/15/17,5/20%

R – Pewna Śmierć

  • Obrażenia fizyczne: 150/325/500 pkt. (+110% dodatkowych obrażeń od ataku) (+110% mocy umiejętności) ⇒ 150/300/450 pkt. (+75% dodatkowych obrażeń od ataku) (+110% mocy umiejętności)

Dr Mundo

E: zwiększone obrażenia dodatkowe efektu biernego.

Nasze osłabienie Dr Mundo z ostatniego patcha wpłynęło znacznie bardziej negatywnie na jego współczynnik zwycięstw, niż tego chcieliśmy. Dlatego częściowo cofamy wprowadzone zmiany. Chcemy zwiększyć wpływ Mundo na rozgrywkę, więc cofamy osłabienie obrażeń od ataku efektu biernego E, gdyż wpłynęło na bohatera o wiele bardziej niż osłabienie użycia E (efekt bierny nie jest uzależniony od brakującego zdrowia).

E – Tępy Uraz

  • Dodatkowe obrażenia od ataku efektu biernego: 2/2,25/2,5/2,75/3% ⇒ 2/2,35/2,7/3,05/3,4%

Gragas

E: zwiększone skrócenie czasu odnowienia. R: skrócony czas lotu.

Gragas z maksymalną statystyką przyspieszenia umiejętności dysponuje zdolnością uniemożliwiania wrogom uczestniczenia w rozgrywce, co jest nieakceptowalne. Mamy jednak świadomość, że Gragas potrzebuje również wzmocnień. W tym patchu wzmacniamy Gragasa, zwiększając zwracany czas odnowienia E (aż do około 70 jedn. przyspieszenia umiejętności) oraz nieco zwiększając skuteczność jego superumiejętności. Spodziewamy się, że te zmiany najbardziej pomogą Gragasowi w dżungli, więc jeśli chcecie wywołać małe zamieszanie pośród Brzytwodziobów, Gragas jest gotowy wtoczyć się do akcji.

E – Natarcie

  • Zwrot czasu odnowienia przy trafieniu: 3% ⇒ 40% pozostałego czasu odnowienia
  • Obliczenia zrobiliśmy za was: 3 pkt. ⇒ 5,6/5,4/5,2/5/4,8 pkt., skaluje się z przyspieszeniem umiejętności

R – Wybuchająca Beczka

  • Czas podróży: 0,55 sek. ⇒ 0,5 sek.

Graves

E: zmniejszony dodatkowy pancerz za każdy ładunek.

Graves, będący już wcześniej w dobrym położeniu, odniósł korzyści z modyfikacji towarzyszy dżungli z patcha 13.20 (dodatkowy pancerz, który otrzymuje dzięki E). Może bezpiecznie czyścić dżunglę dzięki zasięgowi i umiejętności biernej. Co więcej, może agresywnie podchodzić do starć dzięki wbudowanej wytrzymałości. Dzięki temu świetnie skaluje się do środkowej i późnej fazy gry, gdzie wypada całkiem nieźle. Chcemy dać jego przeciwnikom więcej szans, gdy walczą z nim we wczesnej fazie gry. Zmodyfikujemy więc dodatkowy pancerz jego E. Zmniejszamy wartości na poziomach od 1. do 5., aby zwiększyć jego podatność we wczesnej fazie gry, jednocześnie zachowując jego moc na takim samym poziomie w środkowej i późnej fazie gry.

E – Rozpęd

  • Dodatkowy pancerz za każdy ładunek: 4/7/10/13/16 pkt. ⇒ 2/5/8/11/14 pkt.

Janna

Statystyki i umiejętności zostały dostosowane do bardziej agresywnego stylu gry, który skupia się na korzystaniu z W i ataków podstawowych.

Zauważyliśmy, że popularność Janny spadła, pomimo że jest ona całkiem silnym wyborem na wielu poziomach umiejętności. Przyjrzeliśmy się wcześniejszym wersjom bohaterki i zidentyfikowaliśmy elementy, które zdawały się przemawiać do jej potencjalnych użytkowników, dlatego przywracamy niektóre z dawnych wersji jej umiejętności. Co najważniejsze, odchodzimy od bohaterki z małą liczbą interakcji, która próbuje jedynie trafić tornadem i osłania sojuszników tarczą, na korzyść agresywnej bohaterki korzystającej z ataków podstawowych i Zefira. Wiele z tych zmian definiuje na nowo motywacje i budżety mocy. Ataki podstawowe i W stają się silniejsze i częściej dostępne, ale bohaterka traci nieco mocy Q. Koszty many zostają obniżone, by zmotywować graczy do częstszego używania Zefira, ale pula many zostaje zmniejszona. Ogólnie spodziewamy się, że gracze Janny będą w pierwszej kolejności rozwijać Zefir, a dopiero potem Oko Cyklonu. Zachęcamy do agresywnej gry i nękania przeciwników.

Podstawowe statystyki

  • Zasięg ataku: 500 jedn. ⇒ 550 jedn.
  • Podstawowa mana: 350 pkt. ⇒ 360 pkt.
  • Przyrost many: 64 pkt. ⇒ 50 pkt.
  • Przyrost zdrowia: 84 pkt. ⇒ 90 pkt.
  • Przyrost pancerza: 5 pkt. ⇒ 4,5 pkt.
  • Podstawowe obrażenia od ataku: 52 pkt. ⇒ 47 pkt.
  • Przyrost obrażeń od ataku: 3 pkt. ⇒ 2,5 pkt.
  • Czas przygotowania ataku: 22% ⇒ 20%

Umiejętność bierna – Pomyślne Wiatry

  • *Usunięto*: Janna nie zyskuje już dodatkowej prędkości ruchu, gdy porusza się w kierunku sojuszniczych bohaterów.
  • *Nowość*: Ataki podstawowe Janny i W zadają dodatkowe obrażenia magiczne równe 20/25/30/35% (1/6/11/16) jej dodatkowej prędkości ruchu.

Q – Wyjąca Wichura

  • Koszt many: 60/70/80/90/100 pkt. ⇒ 90/95/100/105/110 pkt.
  • Czas odnowienia: 12 sek. ⇒ 14 sek.
  • Minimalne obrażenia: 60/85/110/135/160 pkt. (+35% mocy umiejętności) ⇒ 55/90/125/160/195 pkt. (+50% mocy umiejętności)
  • Maksymalne obrażenia dodatkowe: 45/60/75/90/105 pkt. (+30% mocy umiejętności) ⇒ 30/45/60/75/90 pkt. (+30% mocy umiejętności)

W – Zefir

  • Czas odnowienia: 12 sek. ⇒ 9/8,5/8/7,5/7 sek.
  • Mana: 50/60/70/80/90 pkt. ⇒ 50/55/60/65/70 pkt.
  • Obrażenia: 80/110/140/170/200 pkt. (+60% mocy umiejętności) ⇒ 55/90/125/160/195 pkt. (+60% mocy umiejętności) (+ obrażenia dodatkowe Pomyślnego Wiatru)
  • Czas działania spowolnienia: 3 sek. ⇒ 2 sek.
  • *Nowość*: Prędkość ruchu efektu biernego Zefira nie jest już usuwana, gdy umiejętność się odnawia.

E – Oko Cyklonu

  • Czas odnowienia: 15/13,5/12/10,5/9 sek. ⇒ 16/15/14/13/12 sek.
  • Mana: 70/80/90/100/110 pkt. ⇒ 70/75/80/85/90 pkt.
  • Tarcza: 75/100/125/150/175 pkt. (+55% mocy umiejętności) ⇒ 80/115/150/185/220 pkt. (+55% mocy umiejętności)
  • Czas działania tarczy: 5 sek. ⇒ 4 sek.
  • *Usunięto*: Tarcza już nie zanika.
  • *Usunięto*: Janna nie zyskuje już siły leczenia i tarczy dla efektów kontroli tłumu.
  • *Nowość*: Zmniejsza czas odnowienia o 20% pozostałego czasu odnowienia przy spowolnieniu lub podrzuceniu. Maksymalnie raz na zaklęcie.

K’Sante

Q: zwiększony próg dodatkowego zdrowia wymaganego do minimalnego czasu rzucenia.

Wraz z patchem 13.21 wprowadziliśmy mikropatch dla K’Santego. Pragniemy tylko przypomnieć, że zmiana ta weszła w życie w zeszłym tygodniu. Zmiany bohatera dodawane przez ostatnie kilka tygodni zmniejszyły przepaść pomiędzy rozgrywkami na poziomach elitarnym i średnim. Zgodnie z naszymi zamiarami bohater nadal wypada lepiej w rękach doświadczonych graczy. Skoro jest dostępniejszy i silniejszy w rękach większej liczby graczy, poczekamy trochę i przekonamy się, jak jego nowe silne i słabe strony objawiają się w rozgrywkach profesjonalnych. Nadal zamierzamy bacznie przyglądać się jego skuteczności na pozostałych poziomach rozgrywek.

Q – Uderzenie Ntofo

  • Dodatkowe zdrowie wymagane do minimalnego czasu rzucenia: 1200 pkt. ⇒ 1600 pkt.

Kassadin

E: zmniejszone obrażenia. R: zmniejszone obrażenia bez ładunków.

Kassadin, podobnie jak inni skalujący się bohaterowie, odniósł korzyści po zmniejszeniu stopnia szybkiego zyskiwania przewagi w grze i przydadzą mu się osłabienia. Zdecydowaliśmy się zmniejszyć obrażenia jego E i R, ponieważ bohater lepiej się teraz skaluje i ma dostęp do wysokich współczynników mocy umiejętności, co pozwala mu skutecznie zadawać wysokie obrażenia. Wprowadzamy zmianę, przez którą bohater będzie musiał skumulować więcej ładunków R, zanim zada wysokie obrażenia.

E – Puls Mocy

  • Obrażenia magiczne: 60/90/120/150/180 pkt. (+85% mocy umiejętności) ⇒ 60/90/120/150/180 pkt. (+80% mocy umiejętności)

R – Krok przez Wymiary

  • Obrażenia magiczne bez ładunków: 70/90/110 pkt. (+60% mocy umiejętności) (+2% maksymalnej many) ⇒ 70/90/110 pkt. (+50% mocy umiejętności) (+2% maksymalnej many)

Nilah

Q: zmniejszona dodatkowa prędkość ataku. R: zmniejszone obrażenia w czasie, zmniejszone maksymalne obrażenia całkowite.

Nilah dobrze sobie radzi już od jakiegoś czasu, co zaczyna dawać się we znaki. W tym patchu ograniczamy jej zdolność do zapewniania zwycięstw w walkach drużynowych dzięki swojemu biczo-ostrzu.

Q – Bezkształtne Ostrze

  • Dodatkowa prędkość ataku: 10-60% (zależnie od poziomu) ⇒ 10-50% (zależnie od poziomu)

R – Apoteoza

  • Obrażenia w czasie: 60/120/180 pkt. (+112% dodatkowych obrażeń od ataku) ⇒ 60/120/180 pkt. (+80% dodatkowych obrażeń od ataku)
  • Maksymalne obrażenia całkowite: 185/345/505 pkt. (+232% dodatkowych obrażeń od ataku) ⇒ 185/345/505 pkt. (+200% dodatkowych obrażeń od ataku)

Rammus

W: zwiększony dodatkowy pancerz.

Rammus zyskał mnóstwo mocy w patchu 13.20, gdyż pancerz stał się znacznie silniejszą statystyką w dżungli. Potem stracił więcej niż zyskał w patchu 13.21 w związku z bezpośrednimi osłabieniami i systemowymi wzmocnieniami dżunglerów z obrażeniami od ataku. Chcemy przywrócić poziom mocy Rammusa do stanu z patcha 13.19. W tym celu cofamy część osłabień z patcha 13.21.

W – Kula Obronna

  • Dodatkowy pancerz: 30 pkt. (+35/45/55/65/75% całkowitego pancerza) ⇒ 40 pkt. (+35/45/55/65/75% całkowitego pancerza)

Senna

Q: zmniejszone obrażenia i leczenie.

Senna stała się znacznie silniejsza po zmianach przeciwko zyskiwaniu znacznej przewagi z patcha 13.20. Musimy osłabić bohaterkę – w szczególności w rozgrywkach na poziomie elitarnym. Jest silną, dobrze skalującą się bohaterką, która świetnie sobie radzi w starciach z różnymi przeciwnikami i ma duży wpływ na rozgrywkę. Obecnie odnosi jednak zbyt duże sukcesy jako tyranka alei i zadaje zbyt dużo obrażeń eksplozywnych w środkowej fazie gry. Obrażenia i leczenie Q są wyższe na elitarnym MMR niż zwykłym, co tłumaczy nasze zmiany.

Q – Przebijająca Ciemność

  • Obrażenia: 30/65/100/135/170 pkt. (+50% dodatkowych obrażeń od ataku) ⇒ 30/60/90/120/150 pkt. (+50% dodatkowych obrażeń od ataku)
  • Leczenie: 40/55/70/85/100 pkt. (+30% dodatkowych obrażeń od ataku) (+40% mocy umiejętności) (+1,6 pkt. za 1 pkt. destrukcji) ⇒ 40/50/60/70/80 pkt. (+30% dodatkowych obrażeń od ataku) (+40% mocy umiejętności) (+1,6 pkt. za 1 pkt. destrukcji)

Seraphine

Umiejętność bierna: zmodyfikowane obrażenia. Q: dłuższy czas odnowienia na niższych poziomach. W: zmniejszona wytrzymałość tarczy.

Zmiany Seraphine wprowadzone w ostatnim patchu wzmocniły ją we wszystkich rolach i sprawiły, że jeśli w roli wspierającej rozwija W w pierwszej kolejności, to jest znacznie silniejsza niż wcześniej. Ze względu na to, że wszystkie jej role są silniejsze, ma nieco zbyt dużą przewagę w dolnej alei, czym zajmiemy się w tym patchu. Zwiększamy podstawowe wartości jej umiejętności biernej, ale obniżamy jej współczynnik mocy umiejętności. Powinno to pozytywnie wpłynąć na jej role środkowej i wspierającej, aby wyrównać poziom mocy w dolnej alei z pozostałymi rolami. Cofamy wzmocnienie czasu odnowienia Q z ostatniego patcha i wprowadzamy osłabienie współczynnika mocy umiejętności W. Osłabi to bohaterkę we wszystkich rolach, ale najmocniej wpłynie na dolną aleję. Będziemy sprawdzać, jak sobie radzi w tym patchu, i w razie potrzeby wprowadzimy zmiany, by zrównać ze sobą poziom mocy jej ról.

Umiejętność bierna ― Osobowość Sceniczna

  • Obrażenia za każdą nutę: 4/8/14/25 pkt. (zależnie od poziomu) (+7% mocy umiejętności) ⇒ 5/10/18/30 pkt. (zależnie od poziomu) (+5% mocy umiejętności)

Q ― Wysoka Nuta

  • Czas odnowienia: 9/8/7/6/5 sek. ⇒ 10/8,75/7,5/6,25/5 sek.

W – Dźwięk Przestrzenny

  • Tarcza: 50/75/100/125/150 pkt. (+25% mocy umiejętności) ⇒ 50/75/100/125/150 pkt. (+20% mocy umiejętności)

Tahm Kench

Umiejętność bierna: zmniejszone dodatkowe obrażenia magiczne.

Tahm Kench stał się o wiele silniejszy po wzmocnieniach z ostatniego patcha, ale nie zamierzamy cofnąć ich w całości. Radzi sobie całkiem nieźle w roli wspierającego, więc obieramy za cel jego skalowanie ze złotem, osłabiając dodatkowe skalowanie ze zdrowiem umiejętności biernej. Dzięki tej zmianie moc Tahma Kencha powinna osiągnąć sensowny poziom. Jednocześnie zachowujemy wzmocnienie z patcha 13.21.

Umiejętność bierna – Smakosz

  • Dodatkowe obrażenia magiczne: 6-48 pkt. (zależnie od poziomu) (+2% mocy umiejętności za każde 100 pkt. dodatkowego zdrowia) (+5% dodatkowego zdrowia) ⇒ 6-48 pkt. (zależnie od poziomu) (+2% mocy umiejętności za każde 100 pkt. dodatkowego zdrowia) (+4% dodatkowego zdrowia)

Ziggs

Zwiększony czas przygotowania ataku podstawowego, zmniejszony podstawowy pancerz.

Ziggs nieco za bardzo cieszy się większą efektywnością Q od patcha 13.20. Zdecydowaliśmy się nieco zmodyfikować tę umiejętność. Bohater jest bezpiecznym wyborem ze względu na to, że może atakować wrogów z daleka. Jego osłabienie ma zwiększyć jego podatność w określonych starciach w środkowej i dolnej alei – przeciwnicy z obrażeniami od ataku powinni czerpać więcej korzyści z tego, że uda im się do niego dotrzeć. Ponadto jego ataki podstawowe staną się nieco lepsze dzięki modyfikacjom dla magów. Więcej na ten temat przeczytacie poniżej.

Podstawowe statystyki

  • Podstawowy pancerz: 22 pkt. ⇒ 18 pkt.
  • Klatka animacji ataku podstawowego: 20,8% ⇒ 20%

Zmiany w prędkości ataku

W tym patchu wprowadziliśmy zmiany wszystkich magów i zauważyliśmy, że ataki podstawowe wielu z nich pozostawiają wiele do życzenia. Nie spodziewaliśmy się, że ci bohaterowie będą tak dynamiczni jak strzelcy i będą dysponować tak samo efektywnymi atakami podstawowymi. Ważne jest jednak, aby graczom sprawiało przyjemność używanie ataków podstawowych, nawet wtedy, gdy nie są one głównym źródłem mocy danego bohatera.

Skupiamy się na trzech aspektach:

  • Po pierwsze ustanawiamy nowy punkt odniesienia czasu przygotowania ataku podstawowego (czas, w którym w całej animacji ataku podstawowego następuje właściwy atak). Wyjątkami są bohaterowie z wbudowanymi mechanikami, przez które ich ataki podstawowe są zastępowane (Zrównanie z Ziemią Karthusa), lub z bronią, która sugeruje powolne ataki podstawowe (buława Mordekaisera).
  • Po drugie ustanawiamy nową minimalną wartość prędkości pocisków, co powinno pomóc w zadawaniu ostatnich ciosów stworom.
  • Po trzecie chcemy ograniczyć stosowanie odłamków z prędkością ataku w przypadku magów, którzy nie mają synergii z prędkością ataku w swoim zestawie umiejętności. Modyfikujemy prędkość ataku na 1. poziomie i współczynniki skalowania ataków podstawowych (stopień, w jakim bohaterowie skalują się ze źródłami dodatkowej prędkości ataku) oraz wrodzony przyrost prędkości ataku. Wielu z tych bohaterów radzi sobie już całkiem dobrze, dlatego ograniczamy poziom tych zmian do około 5% dodatkowej prędkości ataku na 1. poziomie. Będziemy przyglądać się bohaterom, którzy staną się za silni po wprowadzeniu tych zmian.

Ahri

Zwiększony przyrost podstawowej prędkości ataku, dłuższy czas przygotowania.

Podstawowe statystyki

  • Czas przygotowania ataku: 20,1% ⇒ 20%
  • Współczynnik prędkości ataku: 0,668 jedn. ⇒ 0,625 jedn.
  • Podstawowa prędkość ataku: 0,668 jedn. (bez zmian)
  • Przyrost prędkości ataku: 2% ⇒ 2,2%

Anivia

Zwiększona podstawowa prędkość ataku.

Podstawowe statystyki

  • Podstawowa prędkość ataku: 0,625 jedn. ⇒ 0,658 jedn.

Annie

Zwiększona podstawowa prędkość ataku, współczynnik i prędkość pocisku.

Podstawowe statystyki

  • Podstawowa prędkość ataku: 0,579 jedn. ⇒ 0,61 jedn.
  • Współczynnik prędkości ataku: 0,579 jedn. ⇒ 0,625 jedn.
  • Prędkość pocisku ataku podstawowego: 1200 jedn. ⇒ 1500 jedn.

Cassiopeia

Zwiększona prędkość pocisku ataku podstawowego.

Podstawowe statystyki

  • Prędkość pocisku ataku podstawowego: 1200 jedn. ⇒ 1500 jedn.

Heimerdinger

Zwiększony czas przygotowania i prędkość ataku podstawowego.

Podstawowe statystyki

  • Podstawowa prędkość ataku: 0,625 jedn. ⇒ 0,658 jedn.
  • Czas przygotowania ataku: 20,1% ⇒ 20%

Ivern

Zwiększony czas przygotowania ataku podstawowego. Przywrócono animację ataku.

Podstawowe statystyki

  • Czas przygotowania ataku: 23% ⇒ 20%
  • Animacje ataku: Przywrócono alternatywną animację ataku, która będzie używana w 25% przypadków ataków podstawowych i za każdym razem dla trafień krytycznych.

Karthus

Zwiększona prędkość pocisku ataku podstawowego.

Podstawowe statystyki

  • Prędkość pocisku ataku podstawowego: 1200 jedn. ⇒ 1500 jedn.

LeBlanc

Zwiększono prędkość, współczynnik i przyrost podstawowej prędkości ataku.

Podstawowe statystyki

  • Podstawowa prędkość ataku: 0,625 jedn. ⇒ 0,658 jedn.
  • Współczynnik prędkości ataku: 0,4 jedn. ⇒ 0,625 jedn.
  • Przyrost prędkości ataku: 2,2% ⇒ 1,5%

Lissandra

Zwiększony przyrost podstawowej prędkości ataku.

Podstawowe statystyki

  • Przyrost prędkości ataku: 1,36% ⇒ 1,5%

Neeko

Zwiększony czas przygotowania ataku.

Podstawowe statystyki

  • Czas przygotowania ataku: 21,5% ⇒ 20%

Orianna

Zwiększona prędkość pocisku ataku podstawowego.

Podstawowe statystyki

  • Prędkość pocisku ataku podstawowego: 1450 jedn. ⇒ 1500 jedn.

Rumble

Zwiększony czas przygotowania ataku podstawowego.

Podstawowe statystyki

  • Czas przygotowania ataku: 22,9% ⇒ 20%

Ryze

Zwiększona podstawowa prędkość ataku.

Podstawowe statystyki

  • Podstawowa prędkość ataku: 0,625 jedn. ⇒ 0,658 jedn.

Singed

Zwiększona podstawowa prędkość, współczynnik i czas przygotowania ataku podstawowego.

Podstawowe statystyki

  • Podstawowa prędkość ataku: 0,613 jedn. ⇒ 0,625 jedn.
  • Współczynnik prędkości ataku: 0,613 jedn. ⇒ 0,625 jedn.
  • Czas przygotowania ataku: 23,6% ⇒ 20%

Syndra

Zwiększona podstawowa prędkość ataku.

Podstawowe statystyki

  • Podstawowa prędkość ataku: 0,625 jedn. ⇒ 0,658 jedn.

Taliyah

Zwiększona podstawowa prędkość ataku.

Podstawowe statystyki

  • Podstawowa prędkość ataku: 0,625 jedn. ⇒ 0,658 jedn.

Teemo

Zwiększona prędkość pocisku ataku podstawowego i czas przygotowania.

Podstawowe statystyki

  • Prędkość pocisku ataku podstawowego: 1300 jedn. ⇒ 1500 jedn.
  • Czas przygotowania ataku: 21,6% ⇒ 20%

Twisted Fate

Zwiększony czas przygotowania ataku podstawowego.

Podstawowe statystyki

  • Czas przygotowania ataku: 24,4% ⇒ 20%

Veigar

Zwiększona prędkość pocisku ataku podstawowego.

Podstawowe statystyki

  • Prędkość pocisku ataku podstawowego: 1100 jedn. ⇒ 1500 jedn.

Vel’Koz

Zwiększona podstawowa prędkość ataku i jej przyrost.

Podstawowe statystyki

  • Podstawowa prędkość ataku: 0,625 jedn. ⇒ 0,643 jedn. (23-25. cyfry liczby pi)
  • Przyrost prędkości ataku: 1,36% ⇒ 1,59% (4-6. cyfry liczby pi)

Xerath

Zwiększony czas przygotowania i prędkość ataku podstawowego. Zmodyfikowana animacja ataku podstawowego.

Podstawowe statystyki

  • Klatka animacji ataku podstawowego: 25,1% ⇒ 20%
  • Podstawowa prędkość ataku: 0,625 jedn. ⇒ 0,658 jedn.
  • Animacje ataku: Teraz używa obu animacji ataku po równo zamiast 75%/25%.

Zilean

Zwiększona podstawowa prędkość ataku i prędkość pocisku.

Podstawowe statystyki

  • Prędkość pocisku ataku podstawowego: 1200 jedn. ⇒ 1500 jedn.
  • Prędkość ataku podstawowego: 0,625 jedn. ⇒ 0,658 jedn.

Zoe

Zwiększona podstawowa prędkość ataku.

Podstawowe statystyki

  • Podstawowa prędkość ataku: 0,625 jedn. ⇒ 0,658 jedn.

Modyfikacje wizji

Modyfikujemy sposób, w jaki przyznawana jest wizja podczas atakowania z mgły wojny na Summoner’s Rift. Doświadczeni gracze wiedzą, że atakowanie z zarośli sprawia, że stają się one bezużyteczne, więc nie zaprzątają sobie tym głowy. Nie da się jednak dokładnie stwierdzić, na jak długo jest się ujawnianym podczas zwyczajnych zachowań, takich jak atakowanie wrogów zza ściany. Wiąże się z tym również wada polegająca na zdradzaniu pozycji swoich chowających się sojuszników. Zmniejszamy rozmiar ujawniającego okręgu, by ograniczyć sytuacje, w których ujawniani są sojusznicy, i skracamy czas ujawnienia, aby opóźnienie przed powrotem do mgły wojny było nieco bardziej intuicyjne.

  • Zasięg ujawnienia po ataku: 400 jedn. ⇒ 300 jedn.
  • Czas utrzymywania się ujawniającego okręgu: 4,5 sek. ⇒ 2 sek.

Zmiany sygnałów

Cały czas analizujemy zmiany sygnalizowania i obecnie uważamy, że osiągnęliśmy nasze pierwotne cele. Zauważyliśmy sporą poprawę, jeśli chodzi o uczucie bycia szanowanym przez innych graczy i poczucie bezpieczeństwa w grze, co wynika z wprowadzenia tych zmian oraz ograniczeń rankingowych. Nadal pracujemy nad odpowiednim wyważeniem pomiędzy konstruktywną komunikacją i chronieniem rozgrywki przed negatywną komunikacją.

  • Więcej świętowania: Przez 10 sek. po zdobyciu epickiego celu wszystkie sojusznicze sygnały użyte na bohaterze gracza są widoczne dla drużyny.
  • Czas blokady sygnałów: 5/15/30/60/120 sek. ⇒ 6/12/16/20/24 sek. Zmieniliśmy to w patchu 13.19, ale nie zawarliśmy informacji na temat tej zmiany w opisie patcha.
  • Sygnał alarmowy i „Wróg zniknął” mogą zostać użyte tylko 3 razy, zanim ich użycie zostanie ograniczone.

Znane błędy zmian sygnałów

  • Zasygnalizowanie czasu odnowienia przedmiotu sojusznika, superumiejętności lub czaru przywoływacza, gdy jego czas odnowienia wynosi poniżej 50%, pokaże [Grupa] przed sygnałem, mimo że sygnał jest wysyłany do całej drużyny.

Zmiany w trybie ARAM

Wzmocnienia

  • Lillia: otrzymywane obrażenia: 110% ⇒ 105%
  • Aphelios: otrzymywane obrażenia: 100% ⇒ 95%

Osłabienia

  • K’Sante: otrzymywane obrażenia: 90% ⇒ 95%
  • Tryndamere: leczenie: 140% ⇒ 135%

Zmiany Nexus Blitz

Nexus Blitz jest już w grze od ostatniego patcha, a nasz zespół ciężko pracował nad rozwiązaniem błędów i naprawieniem głównych bolączek, z którymi borykają się gracze.

Wydarzenia

Usunięto Aspekt Smoka z ogólnej puli nagród. Jeśli drużynie uda się wygrać w trzech wydarzeniach, otrzyma Aspekt Smoka.

Ze względu na duży wpływ na stan rozgrywki i postrzegany poziom mocy Aspekt Smoka był kontrowersyjny, odkąd dodaliśmy go jako nagrodę wydarzenia. Nie wszystkie nagrody mają być sobie równe, ale moc Starszego Smoka to nieco zbyt wiele. Chcieliśmy zachować wizję zdobycia wzmocnienia Starszego Smoka, ale ograniczyć tę możliwość tylko do drużyn, które na to zasługują.

Wzmocnienia

  • Bard: Zwiększono częstotliwość pojawiania się dzwonków. Pierwsze pojawienie się następuje w 30. sek. Dwa dodatkowe pojawiają się co 20 sek.
  • Blitzcrank: +5% zadawanych obrażeń
  • Rek’Sai: +5% zadawanych obrażeń, -10% otrzymywanych obrażeń
  • Gromadzenie ładunków Różdżki Wieków: 60 sek. ⇒ 30 sek.

Osłabienia

  • Brand: otrzymywane obrażenia: +5% ⇒ +8%
  • Morgana: -5% zadawanych obrażeń
  • Sion: +5% otrzymywanych obrażeń
  • Teemo: -5% zadawanych obrażeń, +5% otrzymywanych obrażeń
  • Zyra: otrzymywane obrażenia: +5% ⇒ +8%

Modyfikacje

  • Thresh: 2 razy więcej otrzymywanych dusz umiejętności biernej
  • Thresh: zadawane obrażenia: +10% ⇒ 0%
  • Thresh: otrzymywane obrażenia: -10% ⇒ 0%

Naprawione błędy

  • Zegar Herolda pokazuje się teraz wraz z tablicą wyników.
  • Wydarzenie Chronić Sorakę nie będzie odtwarzać swoich efektów dźwiękowych na maksymalnej głośności, niezależnie od ustawień dźwięku. Przepraszamy wszystkich użytkowników słuchawek.
  • Wydarzenie Chronić Sorakę nie będzie już miało utrzymujących się elementów interfejsu na ekranie, gdy jest to pierwsze wydarzenie.
  • Wydarzenie Król Wzgórza ma teraz maksymalny limit czasowy wynoszący 5 min.
  • Trafienie superumiejętnością Briar we wroga w momencie rozpoczęcia Deathmatchu URF lub Walki o Nagrodę nie spowoduje już permanentnego sprowokowania Briar.
  • Detonacja Wybuchowego Nasiona Iverna teraz zadaje obrażenia obozom w dżungli, gdy zostaje rzucone na niego lub na Stokrotkę.

Premiera szybkiej gry

Szybka gra zadebiutuje wraz z patchem 13.22. Wybór w ciemno zostanie wyłączony po premierze szybkiej gry.

  • Chcemy mieć pewność, że gracze posiadający ograniczoną liczbę bohaterów będą mieli dostęp do szybkiej gry, dlatego rotacja darmowych bohaterów dla nowych graczy zostaje rozszerzona. Teraz należą do niej: Diana, Jinx, Malphite, Mordekaiser, Rammus, Yuumi, Sona, Teemo, Tristana, Vi, Caitlyn, Kai’Sa, Syndra, Leona, Sett, Pantheon, Ziggs, Talon, Amumu i Viktor.
  • Gracze mogą wybrać Porażenie od 3. poziomu przywoływacza.
  • Pierwsze głosowanie za poddaniem się w szybkiej grze będzie dostępne w 10. minucie rozgrywki i powiedzie się, jeśli 4/5 graczy będzie chciało się poddać.
  • Głosowanie za poddaniem się w szybkiej grze w 20. minucie rozgrywki powiedzie się, jeśli 3/5 graczy będzie chciało się poddać.

Znane błędy z szybką grą

  • Zakup Barwy w poczekalni Szybkiej Gry kilka razy z rzędu może tymczasowo zablokować możliwość zakupu Barwy.
  • Preferencje Barw nie zapisują się po zmianie skórki.

Globalny wybór języków

Gracze będą mogli teraz wybrać preferowany język gry w menu ustawień LoL klienta Riot. W tej aktualizacji chcemy upewnić się, że gracze mogą doświadczyć rozgrywki w preferowanym języku niezależnie od miejsca zamieszkania. Pamiętajcie, że mogą występować nieścisłości językowe w zawartości publikowanej w kliencie, gdyż nie lokalizujemy wszystkich naszych publikowanych treści regionalnych.

  • Funkcja ta zostanie wprowadzona oddzielnie od patcha 8 listopada o godz. 19:00 CET.

Rotacja mitycznego sklepu

Już dostępne

  • Janna z Cyberaureolą (Prestiżowa)
  • Evelynn z K/DA (Prestiżowa)
  • Adeptka Arkanów Zoe (Prestiżowa)
  • Aatrox Krwawego Księżyca (Prestiżowy)
  • Mityczna Barwa Senny w Samo Południe
  • Mityczna Barwa Pogromcy Galaktyki Zeda

Opuszczają Mityczny Sklep

  • Czarodziejka Gwiazd Syndra (Prestiżowa)
  • Seraphine Oceanicznych Pieśni (Prestiżowa)
  • Malphite Mrocznej Gwiazdy (Prestiżowy)
  • Porcelanowa Lux (Prestiżowa)

Naprawione błędy i drobne zmiany

  • Naprawiono błąd, w wyniku którego umiejętność bierna Renaty natychmiast zabijała Zaca, gdy sojusznik zaatakował Kapkę Zaca, nakładając na nią osłabienie umiejętności biernej bohaterki.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Pix czasami uniemożliwiała graczom Lulu zdobywanie nagród za zabójstwo.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego następowało masowe rozłączanie po użyciu R Briar na bohaterze, który stawał się niemożliwy do obrania za cel w momencie lądowania Briar.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego opis W Janny wyświetlał błędne informacje.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego wskaźniki umiejętności biernych Kai’Sy i Brauma nakładały się na siebie.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego efekt wizualny ukrywania się towarzysza dżungli pojawiał się dla wszystkich wrogów i ujawniał również ukrywających się bohaterów.
  • Poprawiono błędy w opisie Wygiętego Łuku.
  • Naprawiono błąd związany z ASU Skarnera. Nie możemy wam powiedzieć, o co dokładnie chodzi, ale obiecujemy, że go naprawiliśmy.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego w przypadku zabicia Barona przez Briar za pomocą Przekąszenia bohaterka otrzymywała korzyści za wszystkie zabójstwa stworów ze wzmocnieniem Barona. Ups.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Krwawy Szał Briar liczył się jako efekt kontroli tłumu w opisie śmierci i punktach za kontrolę tłumu w pomeczowych statystykach.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego ataki podstawowe Briar nie działały po użyciu superumiejętności.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego klon Neeko nie wyświetlał poprawnie jej Powrotu Honoru poziomu 5. lub Powrotu Pretendenta.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Briar w stanie berserka czasami atakowała sojuszników.
  • Naprawiono błąd z wyświetlaniem, przez który Q Varusa pokazywało wskaźnik liniowy nawet przy wyłączonym ustawieniu.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego płomień Jaxa Empireum był w złym położeniu podczas animacji Powrotu.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego odtwarzana była standardowa animacja W Jaxa, gdy miał ładunki umiejętności biernej.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego animacje ataku podstawowego W Briar przeciwko innym bohaterom były wolniejsze.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego interfejs Sylasa wyświetlał nieprawidłową superumiejętność po przejęciu superumiejętności Neeko.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Szał Briar powodował błysk ekranu jak przy utracie kontroli.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego można było ponownie dodać przedmiot dżungli do ekwipunku po transformacji, korzystając z funkcji cofnięcia zakupu w sklepie.

Nadchodzące skórki i Barwy

Podczas tego patcha pojawią się poniższe skórki:

Kayn z HEARTSTEEL

K’Sante z HEARTSTEEL

Ezreal z HEARTSTEEL

Sett z HEARTSTEEL

Aphelios z HEARTSTEEL

Yone z HEARTSTEEL

Yone z HEARTSTEEL (Prestiżowy)

Ekko Przełomu z True Damage

W tym patchu pojawią się następujące Barwy:

Kayn z HEARTSTEEL

K’Sante z HEARTSTEEL

Ezreal z HEARTSTEEL

Sett z HEARTSTEEL

Aphelios z HEARTSTEEL

Yone z HEARTSTEEL

Reklama

Podziel się ze znajomymi!