Patch 14.5 – Opis zmian //Patch notes


Reklama

Szczegóły zmiany na patch 14.5.


Wbijajcie do gry, nadchodzi patch 14.5! W tym patchu kontynuujemy modyfikacje wprowadzone w poprzednich patchach dla Seraphine, Rek’Sai i Smoldera. Wprowadzamy też zmiany dla kilku bohaterów, którzy obecnie są zbyt silni. Dodajemy zmiany wyważające niektórych przedmiotów wspierających. Chcemy je zrównoważyć między sobą i zwiększyć opcje w zakresie przedmiotów dla zabójców z mocą umiejętności.Ponadto mamy datę i czasy zakończenia 1. splitu sezonu 2024, serię zmian wyważenia dla ARAM-u, nowe skórki PROJEKT-u i aktualizację Vanguard!

Patch w skrócie

PROJEKT: Naafiri, PROJEKT: Jax i PROJEKT: Gangplank będą dostępni 6 marca 2024 r. o godz. 21:00 CET.

Vanguard

W patchu 14.5 przetestujemy Vanguard na serwerze filipińskim, aby sprawdzić, jak funkcjonuje dla graczy oraz po naszej stronie. Dla graczy z Filipin oznacza to, że Vanguard będzie aktywny i wymagany do gry w League of Legends. Dla pozostałych regionów Vanguard nadal nie będzie aktywny. Zalecamy jednak pobranie Vanguard już teraz, by zapewnić pełną kompatybilność, gdy wprowadzimy Vanguard w pozostałych regionach po jego przetestowaniu. Będziemy was informować o procesie wprowadzania Vanguard we wszystkich regionach Riot przez następnych kilka tygodni. Więcej informacji uzyskacie w naszych artykułach Wsparcia Gracza dotyczących Vanguard.

Daty rankingowego splitu 1. i 2.

Split 1. sezonu 2024 trwa już dwa miesiące, więc udostępniamy datę jego zakończenia, aby ambitni gracze (oraz ci, którzy lubią prokrastynować) mogli wcześniej zaplanować swoje cele rankingowe.

  • Data zakończenia 1. splitu: 14 maja 2024 r. o godz. 23:59:59 lokalnego czasu serwera.
  • Data zakończenia 2. splitu: 15 maja 2024 r. o godz. 12:00:00 lokalnego czasu serwera.
  • Naprawiony błąd: Jesteśmy świadomi błędu, w wyniku którego odliczanie czasu dla sezonu rankingowego w kliencie odlicza do daty zakończenia 1. splitu na podstawie daty zakończenia z zeszłego roku. Przygotowaliśmy poprawkę, która zostanie wprowadzona w patchu 14.6. Odliczanie będzie odpowiadać datom i czasom wskazanym powyżej.

Bohaterowie

Bel’Veth

E: zmniejszone zmniejszenie obrażeń. Naprawiono błąd, w wyniku którego Bel’Veth otrzymywała za dużo ładunków za zabijanie potężnych potworów Pustki.

Bel’Veth jest Cesarzową Pustki i pojedynków we wczesnej fazie gry. Zmniejszenie obrażeń z jej E odgrywa tutaj kluczową rolę, więc nieco je osłabiamy i naprawiamy błędy związane z Czerwiami, które działały na jej korzyść.

Umiejętność bierna – Lawendowa Śmierć

  • Naprawiony błąd: Naprawiono błąd, w wyniku którego Bel’Veth otrzymywała 3 ładunki za każdego potężnego potwora Pustki. Teraz bohaterka prawidłowo otrzymuje 2 ładunki Lawendowej Śmierci za każdego Czerwia Pustki (łącznie otrzymuje 6 ładunków, jeśli zabije wszystkie 3 Czerwie Pustki) oraz 2 ładunki za zabicie Herolda.

E – Królewski Wir

  • Zmniejszenie obrażeń: 42/49/56/63/70% ⇒ 35/40/45/50/55%

Brand

Umiejętność bierna: zwiększone obrażenia zadawane potworom. R: zmniejszone obrażenia; wydłużony czas odnowienia.

Odnosimy wrażenie, że poziom mocy Branda jest na odpowiednim miejscu w dżungli, ale za to jest on zdecydowanie za silny w roli środkowego i wspierającego w kręgu Platyny i niższych. Zmniejszamy jego obrażenia eksplozywne, które są zbyt mocne w tym przedziale umiejętności.

Umiejętność bierna – Płomień

  • Obrażenia zadawane potworom: 200% ⇒ 215%

R – Piroklazm

  • Obrażenia od każdego z trafień: 100/200/300 pkt. (+25% mocy umiejętności) ⇒ 100/175/250 pkt. (+25% mocy umiejętności)
  • Czas odnowienia: 105/90/75 sek. ⇒ 110/100/90 sek.

Evelynn

Q: zmniejszone obrażenia.

Evelynn dominuje na wysokich poziomach umiejętności kolejki solo już od jakiegoś czasu, więc osłabiamy jej możliwości w zakresie zyskiwania przewagi, gdy ma więcej złota (i ładunków Tajemniczej Pieczęci).

Q – Kolec Nienawiści

  • Obrażenia: 25/30/35/40/45 pkt. (+30% mocy umiejętności) ⇒ 25/30/35/40/45 pkt. (+25% mocy umiejętności)

Jarvan IV

Zwiększony przyrost pancerza. Q: skrócony czas odnowienia.

Po zmianach wprowadzonych dla Włóczni Shojin na początku roku Jarvan nie musi już być modyfikowany w oparciu o wysoki poziom przyspieszenia umiejętności. Potrzebuje teraz nieco więcej mocy, więc cofamy niektóre zmiany wprowadzone, gdy Shojin była w jego rękach znacznie silniejsza.

Podstawowe statystyki

  • Przyrost pancerza: 4,8 pkt. ⇒ 5,2 pkt.

Q – Cios Smoka

  • Czas odnowienia: 10/9,5/9/8,5/8 sek. ⇒ 10/9/8/7/6 sek.

Kayn

Umiejętność bierna: zwiększone leczenie formy Darkina. R: zwiększone leczenie formy Darkina.

Czerwony Kayn obecnie nieco zazdrości niebieskiemu. Po utracie dostępu do Chłeptacza Posoki i osłabieniach jego umiejętności biernej bohater nie jest już w stanie przetrwać walk jako obrońca wysysający zdrowie wrogów. Tym samym zmuszony jest do kupna przedmiotów z destrukcją, by szło mu nieco lepiej niż w przypadku kupna przedmiotów dla wojowników. Nie jest to pożądany stan rzeczy. Chcemy podnieść poziom mocy Darkina Kayna i zachęcić go do kupna przedmiotów dla wojowników. Zwiększamy jego samoleczenie, które ma synergię z zestawami przedmiotów dla wojowników.

Umiejętność bierna – Kosa Darkinów

  • Premia Darkina – leczenie: 25% ⇒ 25% (+0,5% za każde 100 pkt. dodatkowego zdrowia)

R – Wtargnięcie Umbry

  • Leczenie formy Darkina: 65% zadanych obrażeń ⇒ 75% zadanych obrażeń

Kog’Maw

Umiejętność bierna: zwiększona dodatkowa prędkość ruchu. Q: zmodyfikowano czas rzucania. E: zwiększone spowolnienie. R: zwiększone obrażenia.

Kog’Maw jest smutnym szczeniaczkiem Pustki, który w dużym stopniu bazuje na swoim W. Chcemy sprawić, by wszystkie umiejętności Kog’Mawa były skuteczne, a używanie ich podczas gry dawało frajdę. Dążymy do tego, by gracze częściej używali jego Q (możliwe, że Moc Trójcy stanie się teraz pożądanym przedmiotem, ale nie jest to nasz główny cel). Zależy nam również, by E było zaklęciem wartym używania, gdyż obecnie większość użytkowników tego bohatera nawet nie zawraca sobie głowy awansowaniem E. Na koniec zwiększamy skuteczność umiejętności biernej i wzmacniamy R dla zestawów przedmiotów z obrażeniami od ataku.

Umiejętność bierna – Icathiańska Niespodzianka

  • Dodatkowa prędkość ruchu: 0-40% w ciągu 4 sek. ⇒ 10-50% w ciągu 4 sek.

Q – Żrąca Plwocina

  • Czas rzucenia: 0,25 sek. ⇒ teraz odpowiada klatkom ataku podstawowego Kog’Mawa

E – Szlam Pustki

  • Spowolnienie: 30/35/40/45/50% ⇒ 40/45/50/55/60%

R – Żywy Pocisk

  • Minimalne obrażenia: 100/140/180 pkt. (+65% dodatkowych obrażeń od ataku) (+35% mocy umiejętności) ⇒ 100/140/180 pkt. (+75% dodatkowych obrażeń od ataku) (+35% mocy umiejętności)

Maokai

Zmniejszona podstawowa prędkość ruchu. Q: zwiększone obrażenia dodatkowe zadawane potworom. W: wydłużony czas odnowienia.

Maokai nadal radzi sobie jako wspierający znacznie lepiej, niż powinien. Głównym powodem tego stanu rzeczy jest fakt, że Sanie Przesilenia są za silne. Uważamy, że po osłabieniu Sani Przesilenia w tym patchu i bezpośrednich zmianach Maokaia bohater będzie odpowiednio wyważony w roli wspierającego. Osłabiamy go w roli wspierającego, ale chcemy zachować jego obecną skuteczność w dżungli. Przyspieszamy jego pierwsze czyszczenie dżungli, które stało się znacznie wolniejsze po ostatnich osłabieniach Q i E.

Podstawowe statystyki

  • Podstawowa prędkość ruchu: 335 jedn. ⇒ 330 jedn.

Q – Cierniowe Uderzenie

  • Obrażenia dodatkowe przeciwko potworom: 80/100/120/140/160 pkt. ⇒ 120/130/140/150/160 pkt.

W – Spaczone Natarcie

  • Czas odnowienia: 13/12/11/10/9 sek. ⇒ 14/13/12/11/10 sek.

Nidalee

Zmniejszona podstawowa prędkość ruchu. Q: zmniejszone dodatkowe obrażenia postaci pumy zadawane celom łowów.

Nidalee jest obecnie w stabilnym położeniu w kręgu Szmaragdu i niższych. W wysokim Diamencie i wyższych kręgach jest drapieżnikiem z krwi i kości. Chcemy, by bohaterka była dobrze wyważona dla większości graczy. Wprowadzamy osłabienia skupiające się na wysokim poziomie umiejętności, czyli podstawowej mobilności i obrażeniach od Q.

Podstawowe statystyki

  • Podstawowa prędkość ruchu: 340 jedn. ⇒ 335 jedn.

Q – Dobijanie

  • Dodatkowe obrażenia zadawane celom łowów: 40% ⇒ 30%

Rek’Sai

Drobne aktualizacje i naprawione błędy. E: zwiększone obrażenia i limit przeciwko potworom. R: zwiększone obrażenia.

Aktualizacja zestawu umiejętności Rek’Sai zwiększyła poziom zainteresowania bohaterką (jej popularność się podwoiła). Niestety wypada ona za słabo, więc wprowadzamy szereg wzmocnień. Animacje ataku bohaterki zostaną przyspieszone, więc przywracamy nieprzerywalny atak Gniewu Królowej, tymczasowo usunięty celem zapobiegnięcia występowania innego błędu, który został już naprawiony. Wzmacniamy również jej najsilniejsze E i R, aby zadawały satysfakcjonującą ilość obrażeń.

Podstawowe statystyki

  • Czas przygotowania ataku: 26,67% (+100% prędkości ataku) ⇒ 20% (+60% prędkości ataku) (Uwaga: oznacza to, że pełna animacja ataków trwa 25% krócej na 1. poziomie, do 3% krócej z Łamaczem Falangi, runami oraz aktywnym Q na 18. poziomie).
  • Klatka ataku podstawowego: 12 ⇒ 10 (Uwaga: oznacza to, że ataki zadają swoje obrażenia o 20% wcześniej podczas animacji).
  • Klatka trafienia krytycznego: 9 ⇒ 10

Q – Gniew Królowej

  • Drobna zmiana: Ataki nie mogą już być anulowane w trakcie; teraz odpowiada to innym wzmocnionym atakom.
  • Klatka rzucenia: 12 ⇒ 9 (Uwaga: oznacza to, że ataki trafiają cel około 33% wcześniej podczas animacji).
  • Naprawiony błąd: Ataki zapewniają teraz ładunki Włóczni Shojin, gdy trafiają tylko jednego bohatera.

W – Zanurzenie / Wynurzenie

  • nowośćUnosząca Zmiana: Wynurzenie teraz podrzuci wszystkie duże potwory w zasięgu, jeśli działają na nie efekty podrzucenia.
  • nowośćNieunosząca Zmiana: Wynurzenie może teraz zadawać obrażenia (ale nie podrzucić) celom, które zostały ostatnio podrzucone i są niewrażliwe na Wynurzenie.
  • Naprawiony błąd: Naprawiono błąd, w wyniku którego Rek’Sai mogła przestać atakować po Zanurzeniu i szybkim Wynurzeniu.

E – Tunel

  • Naprawianie błędu w toku: Zmniejszono częstotliwość występowania błędu, w wyniku którego Rek’Sai czasami nie doskakiwała, gdy przechodziła przez ściany. Będziemy się przyglądać temu błędowi i pracować nad rozwiązaniem problemu.

E – Ukąszenie Furii

  • Dodatkowe obrażenia za 100 pkt. Furii: 6/8/10/12/14% maksymalnego zdrowia celu ⇒ 8/9,5/11/12,5/14% maksymalnego zdrowia celu
  • Limit obrażeń zadawanych potworom: 60-400 pkt. (zależnie od poziomu) ⇒ 75-400 pkt. (zależnie od poziomu)

R – Pośpiech Pustki

  • Obrażenia fizyczne: 100/250/400 pkt. (+100% dodatkowych obrażeń od ataku) (+20/25/30% brakującego zdrowia celu) ⇒ 150/300/450 pkt. (+100% dodatkowych obrażeń od ataku) (+25/30/35% brakującego zdrowia celu)

Inne

  • Wprowadzono drobne aktualizacje opisów, by poprawić przejrzystość.

Senna

Q: zmniejszone obrażenia.

Senna jest obecnie całkiem silna. Dominuje jako konwencjonalna dolna w kolejce solo oraz jako wspierająca w rozgrywkach profesjonalnych. Chcemy nieco osłabić bohaterkę, więc zmniejszamy jej skalowanie Q z obrażeniami od ataku, co powinno zmniejszyć jej obrażenia. Jednocześnie zachowujemy jej aspekty użytkowe na tym samym poziomie.

Q – Przebijająca Ciemność

  • Obrażenia: 30/60/90/120/150 pkt. (+50% dodatkowych obrażeń od ataku) ⇒ 30/60/90/120/150 pkt. (+40% dodatkowych obrażeń od ataku)

Seraphine

Wprowadzono zmiany we wszystkich umiejętnościach.

Większość graczy używa Seraphine w roli wspierającej, a obecnie jest w niej bardzo słaba. Zwykle po prostu byśmy ją wzmocnili, ale bohaterka jest niezwykle silna w dolnej alei jako prowadząca z mocą umiejętności, co oznacza, że nie możemy tak po prostu dodać jej mocy. Ponownie próbujemy zmniejszyć przepaść pomiędzy tymi rolami, ale mamy na uwadze, z czego gracze czerpią frajdę podczas gry bohaterką. Jeśli chodzi o Seraphine w roli prowadzącej z mocą umiejętności, wzmacniamy jej powtarzalne obrażenia. Szybkość pocisku Q i obrażenia wykończenia przeciwko bohaterom wzrosły, a E jest teraz warte rozwijania w pierwszej kolejności w porównaniu do W, gdyż ma lepsze skalowanie z mocą umiejętności. W ramach rekompensaty osłabiamy jej możliwości przeciwko stworom oraz superumiejętność. Jeśli chodzi o Seraphine w roli wspierającej, to bierzemy pod lupę różnorodne zestawy przedmiotów. Można uargumentować rozwijanie umiejętności w dowolnej możliwej kolejności, dlatego próbujemy sprawić, że różnorodne wybory będą skuteczne w zależności od sytuacji w grze. Chcecie się głównie zająć rzucaniem tarcz? Powinno być to tak samo skuteczne jak rozwijanie do maksimum Q lub E. Chcecie przebrać się za maga i zadawać jak najwięcej obrażeń? Droga wolna, to również powinno być możliwe. Wprowadzamy także drobne zmiany pod kątem jej roli wspierającej. Skupiamy się na regeneracji many, co ma synergię z jej przedmiotem dla wspierających. Zwiększamy też nieco prędkość ruchu, która jest ważna dla roli opartej na wędrowaniu.

Podstawowe statystyki

  • Prędkość ruchu: 325 jedn. ⇒ 330 jedn.
  • Przyrost many: 50 pkt. ⇒ 25 pkt.
  • Regeneracja many:: 0,4 pkt. ⇒ 0,95 pkt.
  • Podstawowe obrażenia od ataku: 55 pkt. ⇒ 50 pkt.

Umiejętność bierna ― Osobowość Sceniczna

  • Obrażenia: 5/10/18/30 pkt. (+5% mocy umiejętności) (na poziomach 1/6/11/16) ⇒ 4-25 pkt. (zależnie od poziomu, skalowanie liniowe) (+4% mocy umiejętności)
  • usunięto Usunięto modyfikator obrażeń (300%) zadawanych stworom.

Q ― Wysoka Nuta

  • Prędkość pocisku: 1200 jedn. ⇒ 1300 jedn.
  • Czas odnowienia: 10/8,75/7,5/6,25/5 sek. ⇒ 8/7,5/7/6,5/6 sek.
  • Koszt many: 65/70/75/80/85 pkt. ⇒ 60/70/80/90/100 pkt.
  • Obrażenia: 55/80/105/130/155 pkt. (+50% mocy umiejętności) ⇒ 60/85/110/135/160 pkt. (+50% mocy umiejętności)
  • Wzmocnienie maksymalnych obrażeń w zależności od brakującego zdrowia: 50% ⇒ 60%
  • usunięte Wzmocnienie obrażeń nie wpływa na jednostki niebędące bohaterami.
  • usunięte Nie zapobiega już śmierci stworów od ataków innych stworów podczas walki.

W – Dźwięk Przestrzenny

  • Czas odnowienia: 28/25/22/19/16 sek. ⇒ 22/21/20/19/18 sek.
  • Koszt many: 80/85/90/95/100 pkt. ⇒ 70/75/80/85/90 pkt.
  • Tarcza: 50/75/100/125/150 pkt. (+20% mocy umiejętności) ⇒ 60/85/110/135/160 pkt. (+20% mocy umiejętności)
  • Dodatkowa prędkość ruchu Seraphine: 20% (+4% mocy umiejętności) ⇒ 20% (+2% mocy umiejętności)

E ― Więcej Basu

  • Czas odnowienia: 10 sek. ⇒ 11/10,5/10/9,5/9 sek.
  • Koszt many: 60/65/70/75/80 pkt. ⇒ 60 pkt. na wszystkich poziomach
  • Obrażenia: 60/95/130/165/200 pkt. (+35% mocy umiejętności) ⇒ 70/100/130/160/190 pkt. (+50% mocy umiejętności)
  • Czas działania spowolnienia: 1,25 sek. ⇒ 1,1/1,2/1,3/1,4/1,5 sek.
  • Obrażenia zadawane stworom: 100% ⇒ 70%

R ― Bis

  • Obrażenia: 150/200/250 pkt. (+60% mocy umiejętności) ⇒ 150/200/250 pkt. (+40% mocy umiejętności)
  • Czas odnowienia: 160/130/100 sek. ⇒ 160/140/120 sek.

Sivir

Zwiększony podstawowy pancerz.

Sivir już od jakiegoś czasu wypada słabo. Sprawdziliśmy, jak możemy ją wzmocnić, i zauważyliśmy, że z tak niskim zasięgiem ataku ciężko jest jej wchodzić w interakcje podczas fazy gry w alei. Dlatego zwiększamy jej podstawowy pancerz, aby mogła skuteczniej walczyć w alei.

Podstawowe statystyki

  • Podstawowy pancerz: 26 pkt. ⇒ 30 pkt.

Smolder

Q: zmodyfikowane obrażenia. E: zmodyfikowana liczba pocisków. R: zmniejszone obrażenia; zwiększone obrażenia w centrum ataku; zwiększone samoleczenie.

Smolder jest obecnie w dobrym miejscu pod względem wyważenia i ogólnie jesteśmy zadowoleni z tego, jak radzi sobie na Summoner’s Rift. W tym patchu modyfikujemy jego skalowanie i interakcje z systemem przedmiotów, aby zniechęcić kupowanie zestawów przedmiotów dla obrońców. Chcemy położyć większy nacisk na kumulowanie ładunków i smoczą fantazję w późnej fazie gry. Zależy nam, by proaktywne rzucanie E miało większe znaczenie dla wszystkich zestawów przedmiotów, a nie tylko dla tych opartych na trafieniach krytycznych. Centrum trafienia R nie jest wystarczająco uwydatnioną mechaniką, dlatego sprawiamy, że będzie miało większe znaczenie!

Q – Superspalający Oddech

  • Dodatkowe obrażenia nieuchronne 3. ulepszenia: 6,5% maksymalnego zdrowia celu ⇒ +2% dodatkowych obrażeń od ataku (+1% mocy umiejętności) (+0,8% ładunków Smoczej Praktyki) maksymalnego zdrowia celu

E – Trzepu, Trzepu, Trzep

  • Liczba pocisków: 5-10 (w zależności od szansy na trafienie krytyczne) ⇒ 5 (+1 za każde 50 ładunków Smoczej Praktyki)
  • Opis został zaktualizowany i informuje, że te pociski nie są atakami.

R – MAAAAAMOOO!

  • Obrażenia: 225/350/475 pkt. (+110% dodatkowych obrażeń od ataku) (+100% mocy umiejętności) ⇒ 200/300/400 pkt. (+110% dodatkowych obrażeń od ataku) (+100% mocy umiejętności)
  • Zwiększony mnożnik obrażeń w centrum ataku: 30% ⇒ 50%
  • Samoleczenie: 110/160/210 pkt. (+75% mocy umiejętności) ⇒ 100/135/170 pkt. (+50% dodatkowych obrażeń od ataku) (+75% mocy umiejętności)

Inne

  • Zmodyfikowano klatki ataków podstawowych, by bardziej odpowiadały animacjom Smoldera.

Twisted Fate

E: zmniejszona dodatkowa prędkość ataku; zmniejszone obrażenia.

Twisted Fate nadal radzi sobie wyśmienicie i jest non stop banowany. Ostatnie osłabienia tego nie zmieniły. Chcemy mieć pewność, że Twisted Fate z mocą umiejętności jest silniejszy, ale opieranie się na obrażeniach od ataku również będzie skutecznym sposobem gry. Ostatecznie jednak nie chcemy, aby Twisted Fate z obrażeniami od ataku był silniejszy od innych bohaterów w swoich rolach.

E – As z Rękawa

  • Dodatkowa prędkość ataku: 10/22,5/35/47,5/60% ⇒ 10/20/30/40/50%
  • Dodatkowe obrażenia: 65/90/115/140/165 pkt. (+75% dodatkowych obrażeń od ataku) (+40% mocy umiejętności) ⇒ 65/90/115/140/165 pkt. (+20% dodatkowych obrażeń od ataku) (+40% mocy umiejętności)

Vayne

Umiejętność bierna: zmniejszona dodatkowa prędkość ruchu. Q: wydłużony czas odnowienia na niższych poziomach.

Zmiany Vayne wprowadzone w patchu 13.6 zwiększyły jej możliwości walki w zakresie wymian ciosów we wczesnej fazie gry w alei. Obecnie stało się jasne, że Vayne jest o wiele za silna, w szczególności jako górna. Chcielibyśmy zachować satysfakcję z używania Akrobacji we wczesnej fazie gry, gdyż daje to bohaterce szansę w starciach przeciwko bohaterom walczącym na dystans. Nie chcemy jednak, by miażdżyła przeciwników w górnej alei.

Umiejętność bierna – Nocna Łowczyni

  • Dodatkowa prędkość ruchu: 45 jedn. ⇒ 30 jedn. (Uwaga: Podczas Godziny Sądu dodatkowa prędkość ruchu pozostaje bez zmian na poziomie 90 jedn.).

Q – Akrobacja

  • Czas odnowienia: 4/3,5/3/2,5/2 sek. ⇒ 6/5/4/3/2 sek.

Veigar

Q: zwiększone obrażenia. R: skrócony czas odnowienia.

W sezonie 14. osłabiliśmy mnożnik mocy umiejętności Zabójczego Kapelusza Rabadona i ogólnie zmniejszyliśmy współczynniki mocy umiejętności przedmiotów, co nie było dobre dla Veigara. Pomimo naszych starań w patchu 14.2 bohater nie jest tak silny, jak byśmy tego chcieli. W tym patchu wprowadzamy drobne wzmocnienie jego Q, aby zadawało nieco więcej obrażeń, i ułatwiamy kumulowanie ładunków. Bohater będzie również stanowił większe zagrożenie we wczesnej fazie gry dzięki swojej superumiejętności.

Q – Złowrogie Uderzenie

  • Obrażenia: 80/120/160/200/240 pkt. (+45/50/55/60/65% mocy umiejętności) ⇒ 80/120/160/200/240 pkt. (+50/55/60/65/70% mocy umiejętności)

R – Przedwieczny Wybuch

  • Czas odnowienia: 120/90/60 sek. ⇒ 100/80/60 sek.

Vex

Umiejętność bierna: zwiększone obrażenia. Zmodyfikowano interakcję E z umiejętnością bierną.

Vex nie ma wystarczająco obrażeń, by zdobywać wielobójstwa tak, jak robiła to w ostatnim sezonie, więc zwiększamy jej obrażenia w roli maga ograniczającego mobilność wrogów.

Umiejętność bierna – Zagłada i Mrok

  • Obrażenia wybuchu Mroku: 30-140 pkt. (zależnie od poziomu, +20% mocy umiejętności) ⇒ 40-150 pkt. (zależnie od poziomu, +25% mocy umiejętności)

E – Otulająca Ciemność

  • nowość Zabijanie jednostek Otulającą Ciemnością zapewnia teraz zwrot czasu odnowienia Mroku i Zagłady.

Wukong

Umiejętność bierna: zmniejszono maksymalną liczbę ładunków; zwiększono procentowe wzmocnienie za każdy ładunek; zmodyfikowano współczynnik zmniejszania liczby ładunków.

Wukong nie radzi sobie dobrze, więc chcemy go wesprzeć w górnej alei. W obecnym stanie jego krzywa mocy jest skierowana na późną fazę gry, dlatego modyfikujemy umiejętność bierną bohatera, by stał się nieco silniejszy we wczesnej fazie gry. W obecnym stanie jego umiejętność bierna regularnie osiąga maksymalną liczbę ładunków, gdy Wukong gra w roli dżunglera. Niestety słabo sobie radzi przeciwko bohaterom w alei. Zmiany te powinny pomóc bohaterowi lepiej wykorzystać umiejętność bierną w alei oraz nieco wzmocnić bohatera w dżungli.

Umiejętność bierna – Kamienna Skóra

  • Maksymalna liczba ładunków: 10 ⇒ 5
  • Procentowe wzmocnienie za każdy ładunek: 50% ⇒ 100%
  • Współczynnik zmniejszania liczby ładunków: wszystkie naraz ⇒ 1 naraz

Yorick

E: zmniejszone obrażenia zadawane przeklętym wrogom. R: zwiększony pancerz i odporność na magię Dziewicy; nie zmniejsza już obrażeń obszarowych o 50%; naprawiono błąd interakcji z Unikiem.

W obecnym stanie Mglista Dziewica ma za dużo wytrzymałości w starciach przeciwko określonym bohaterom, a jednocześnie ginie zbyt szybko przeciwko innym. Wprowadzone przez nas zmiany mają na celu uspójnienie starć z Dziewicą. Chcemy również osłabić ogólną moc Yoricka, która obecnie nieco przekracza granicę wyważenia.

Umiejętność bierna – Pasterz Dusz

  • Teraz opis zawiera informacje, że tylko Istoty Mgły otrzymują zmniejszone obrażenia od potworów.

E – Żałobna Mgła

  • Obrażenia dodatkowe zadawane przeklętym wrogom kolejnymi 8 atakami: 30% ⇒ 20%

R – Chluba Wysp

  • Pancerz i odporność na magię Dziewicy: 10-50 pkt. (zależnie od poziomu) ⇒ 30-90 pkt. (zależnie od poziomu)
  • usunięto Dziewica nie zmniejsza już obrażeń obszarowych o 50%.
  • Opis teraz zawiera informację, że Dziewica otrzymuje o 70% mniej obrażeń od stworów w alei.
  • Naprawiony błąd: Obrażenia Dziewicy równe 1/2/3% maksymalnego zdrowia nie omijają już uników (np. W Shena). (Uwaga: Oślepienie i Unik działają prawidłowo przeciwko pozostałym atakom Dziewicy).

Zac

W: zmniejszone obrażenia.

Zac przejął górną aleję, ale jego moc w dżungli wciąż pozostaje zrównoważona. Dlatego wprowadzamy pewne osłabienia skupione na jego roli górnego. Z racji tego, że Zac w roli górnego w pierwszej kolejności rozwija W, a w dżungli E, zmniejszenie skalowania z każdym poziomem jego W powinno nieco osłabić jego moc w górnej alei przy minimalnym wpływie na rolę dżunglera (nawet nieco wzmocni czyszczenie obozów na 1. poziomie).

W – Niestabilna Materia

  • Obrażenia: 35/50/65/80/95 pkt. (+4/5/6/7/8% (+3% za każde 100 pkt. mocy umiejętności) maksymalnego zdrowia celu) ⇒ 40/50/60/70/80 pkt. (+4/5/6/7/8% (+3% za każde 100 pkt. mocy umiejętności) maksymalnego zdrowia celu)

Przedmioty

Astralny Sprzeciw

W tym patchu osłabiamy Sanie Przesilenia (więcej informacji poniżej), ale chcemy też wzmocnić Astralny Sprzeciw, by mógł zdetronizować Sanie z miejsca najlepszego przedmiotu dla wspierających obrońców. Osłabienie Sań nie wystarczyłoby do zmniejszenia przepaści dzielącej te dwa przedmioty. Obieramy za cel efekty charakterystyczne dla walki w zwarciu, gdyż nie chcemy, by przedmiot był dominującym wyborem wśród zaklinaczy.

  • Czas odnowienia: 20 sek. ⇒ 18 sek.
  • Czas działania spowolnienia: 1,5 sek. ⇒ 2 sek.
  • Stopień spowolnienia: 50% ⇒ 60%

Spełniacz Marzeń

Kontynuujemy zmiany wprowadzone w ostatnim patchu. Modyfikujemy przedmioty dla wspierających, aby ich skoki mocy nie były tak drastyczne, ale w zamian wzmacniamy ich skalowanie w późnej fazie gry. Ogólnie mamy nadzieję, że wprowadzone zmiany w ostatecznym rozrachunku nieco wzmocnią większość zaklinaczy.

  • Zmniejszenie obrażeń Niebieskiej Bańki: 140 pkt. ⇒ 75-255 pkt. (na poziomach 6-18)
  • Dodatkowe obrażenia Fioletowej Bańki: 90 pkt. ⇒ 50-170 pkt. (na poziomach 6-18)

Mroźne Serce

Mroźne Serce jest obecnie najczęściej kupowanym przedmiotem dla obrońców w grze. W przypadku niszowego przedmiotu, który jest bardzo skupiony na hamowaniu konkretnego rodzaju obrażeń, oznacza to, że przedmiot ten jest zbyt silny. W tym patchu osłabiamy mocne strony Mroźnego Serca, aby zachować jego skuteczność w kontrowaniu konkretnego rodzaju obrażeń. Nie skupiamy się zbytnio na ogólnej użyteczności.

  • Koszt całkowity: 2400 szt. złota ⇒ 2500 szt. złota
  • Pancerz: 70 pkt. ⇒ 65 pkt.

Stalowe Serce

Stalowe Serce nie jest obecnie warte zakupu dla większości bohaterów – nawet dla tych z wysokimi współczynnikami zdrowia lub łatwym dostępem do rozgrywki, którą wspiera ten przedmiot. W tym patchu wzmacniamy skalowanie przedmiotu, ale utrzymujemy jego statystyki we wczesnej fazie gry na podobnym poziomie, aby gracze mogli solidnie przyłożyć swoim przeciwnikom. (Uwaga: opis w patchu 14.5 nie będzie informował o zmianie, ale poprawimy go w patchu 14.6).

  • Obrażenia dodatkowe przy aktywacji: 100 pkt. (+10% dodatkowego zdrowia z przedmiotów) ⇒ 80 pkt. (+12% dodatkowego zdrowia z przedmiotów)

Lewiatan (ulepszenie Ornna)

  • Obrażenia dodatkowe przy aktywacji: 100 pkt. (+10% dodatkowego zdrowia z przedmiotów) ⇒ 80 pkt. (+12% dodatkowego zdrowia z przedmiotów)
  • Naprawiony błąd: Naprawiono błąd, w wyniku którego Lewiatan otrzymywał 25 jedn. przyspieszenia umiejętności.

Sanie Przesilenia

Sanie Przesilenia obecnie wjeżdżają na wyżyny przedmiotów dla wspierających obrońców, pozostawiając Astralny Sprzeciw daleko w tyle. Chcemy zrównać moc tego przedmiotu z pozostałymi opcjami, więc go osłabiamy.

  • Czas odnowienia: 20 sek. ⇒ 30 sek.
  • Dodatkowe zdrowie: 7% maksymalnego zdrowia ⇒ 50-230 pkt. (na poziomach 6-18)
  • Dodatkowa prędkość ruchu: 30% ⇒ 25%
  • Zaktualizowano tekst licznika przedmiotu.

Włócznia Shojin

Wprowadzamy zmiany włóczni Shojin, by miała lepszą synergię z bohaterami, którzy są głównymi użytkownikami tego przedmiotu. Dzięki temu będzie się sprawdzać lepiej w ich rękach. (Uwaga: zmiana ta została wprowadzona w patchu 14.4).

  • Zaklęcia zapewniają teraz 1 ładunek za każde rzucenie, maksymalnie 1 na sekundę w przypadku zaklęć, które zadają obrażenia rozłożone w czasie.
  • Zaklęcia oparte na atakach teraz dodają ładunek, a ich obrażenia wzrastają dzięki wzmocnieniu zaklęcia.
  • Obrażenia od umiejętności biernych bohaterów nie powinny już zapewniać ładunków Skupionej Woli.

Słoneczna Egida

Na podstawie naszej analizy podczas patcha 14.1 Słoneczna Egida była zbyt silna i wymagała osłabienia. Pył już opadł i stało się jasne, że wprowadzone osłabienia nie były konieczne, dlatego je cofamy.

  • Zdrowie: 450 pkt. ⇒ 500 pkt.
  • Obrażenia podstawowe Pożogi: 12 pkt. ⇒ 15 pkt.

Przedmioty dla zabójców z mocą umiejętności

Niektóre z naszych przedmiotów dla zabójców z mocą umiejętności są słabo wyważone. Przez to gracze na wyższych poziomach umiejętności praktycznie zawsze kupują te same przedmioty bez względu na to, którym zabójcą z mocą umiejętności grają. Chcemy nieco urozmaicić graczom wybór, wyrównując moc tych trzech przedmiotów.

Zmora Licza

  • Obrażenia Czaroostrza: 75% podstawowych obrażeń od ataku (+50% mocy umiejętności) ⇒ 75% podstawowych obrażeń od ataku (+45% mocy umiejętności)

Przepływ Burzy

  • Prędkość ruchu: +5% ⇒ +8%

Hextechowy Pas Rakietowy

  • Koszt całkowity: 2500 szt. złota ⇒ 2600 szt. złota
  • Moc umiejętności: 60 pkt. ⇒ 70 pkt.

Zmiany wyważenia w trybie ARAM

W tej porcji zmian ARAM-u chcemy tchnąć nowe życie w obrońców, którzy od jakiegoś czasu nie pojawiają się w grach. Teraz mamy więcej informacji o tym, jak nowy system przedmiotów wpłynął na tych bohaterów. Chcemy również, aby Camille i Naafiri były nieco bardziej przystępne dla graczy. Dajemy im przyspieszenie umiejętności, tworząc tym samym więcej możliwości w zakresie używania ich umiejętności podczas gry.Co do osłabień, modyfikujemy zmiany wprowadzone w patchu 14.4 pod względem rozgrywki na Summoner’s Rift, przez które niektórzy bohaterowie stali się zbyt silni w ARAM-ie. Wprowadzamy również drobne osłabienie Zaca dla trybu ARAM (poza osłabieniami pod kontem Summoner’s Rift). Do tego dodajemy kolejne osłabienia leczenia Illaoi, gdyż bohaterka zdaje się odporna na ostatni patch dzięki Rozdartemu Niebu i swojemu E.

Wzmocnienia

  • Camille: nałożone tarcze: 120% ⇒ 110%; przyspieszenie umiejętności: 0 jedn. ⇒ 15 jedn.
  • Dr Mundo: otrzymywane obrażenia: 110% ⇒ 105%
  • Naafiri: przyspieszenie umiejętności: 0 jedn. ⇒ 10 jedn.
  • Nasus: otrzymywane obrażenia: 110% ⇒ 105%

Osłabienia

  • Anivia: otrzymywane obrażenia: 95% ⇒ 100%
  • Illaoi: wyleczone obrażenia: 90% ⇒ 80%
  • Karma: zadawane obrażenia: 100% ⇒ 95%
  • Lulu: nałożone tarcze: 110% ⇒ 105%
  • Renekton: wyleczone obrażenia: 120% ⇒ 105%
  • Zac: wyleczone obrażenia: 120% ⇒ 110%

Naprawione błędy i drobne zmiany

Drobne zmiany

  • Usprawniono efekt wizualny inhibitorów, by wyraźniej wskazywał, kiedy się odrodzą.
  • Dodano możliwość wyłączenia opóźnienia obserwatora dla gier niestandardowych.
  • Skrócono czas odnowienia ponownego użycia E Diany z 0,5 sek. do 0,25 sek.

Naprawione błędy

  • Naprawiono błąd, w wyniku którego efekty dźwiękowe i wizualne tworzenia wież umiejętności biernej Azira odtwarzały się wielokrotnie po pojawieniu się wieży.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego umiejętność bierna Diany czasami desynchronizowała się i aktywowała co 2 lub 4 ataki podstawowe.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Diana czasami mogła trzykrotnie doskoczyć za pomocą swojego E.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego umiejętność bierna Iverna nie mogła zabić Dziecka Pustki Wędrującego Kraba.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego rekomendowanie ekwipunku przestawało rekomendować przedmioty, gdy gracz osiągnął pełny zestaw.
  • Niedawno zidentyfikowaliśmy błąd, przez który gracze powyżej 1000. poziomu mocy przywoływacza nie otrzymywali nagród. Wprowadziliśmy poprawkę, dzięki której nagrody już zdobyte poprzez awansowanie zostaną przyznane. Nagrody nadal będą przyznawane za kolejne awanse. Wsteczne nagrody nie będą miały powiadomień, więc sprawdźcie zakładkę łupów po rozegraniu kilku gier w tym patchu. Pracujemy również nad nagrodą wieńczącą dla naszych najbardziej oddanych graczy, która powinna pojawić się pod koniec roku. Czekajcie na wieści!
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego trafienia krytyczne nakładane przez umiejętność bierną Sylasa nakładały mnożniki obrażeń trafienia krytycznego i kradzież zdrowia.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego użycie W Sylasa na wrogich bohaterach sprawiało, że stwory nieprawidłowo atakowały tych bohaterów.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego dodatkowa mana Uścisku Serafina nie zamieniała się na zdrowie w URF-ie.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego obszarowy efekt bierny Bluźnierczej Hydry aktywował kradzież życia.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego umiejętności różnych bohaterów nie nakładały efektów zaklęć.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego E Smoldera nie mogło przelecieć nad ścianą R Taliyah.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego połączenie E LeBlanc unieruchamiało wrogów, gdy bohaterka była martwa, jeśli początkowe połączenie trafiło.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Q Miss Fortune przerywało ataki podstawowe, jeśli nie było drugiego celu, do którego mogłoby się odbić.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego R Sylasa zamieniało współczynniki obrażeń od ataku na moc umiejętności, nawet jeśli jego obrażenia adaptacyjne były obrażeniami od ataku.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego kolumna tworzona przez E Trundle’a zapewniała wizję wokół siebie.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego po wyjściu poza zasięg Soczewka Wyroczni wyłączała totemy na dłużej, niż powinna.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Soczewka Wyroczni wyłączała totemy na krócej, niż powinna, w przypadku ujawnienia totemu w momencie jej wygaśnięcia.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego umiejętność bierna Viktora zapewniała ładunki umiejętności za udziały w zabójstwach Larw Pustki.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego efekt wizualny Pychy i Ataraxii znikał, jeśli gracz z przedmiotem rozłączył się i ponownie dołączył do gry.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego wzmocnienie prędkości ruchu Niszczyciela Marzeń zanikało szybciej, niż powinno.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Ornn mógł zakupić kilka Różdżek Wieków po ulepszeniu pierwszej w mistrzowski odpowiednik przedmiotu. Nie jesteś czarodziejem, Ornnie.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego kara w złocie Łowcy Potworów dla stworów czasami zapewniała negatywne złoto za udziały w zabójstwach.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Q i W Volibeara nie sprawiały, że sojusznicze stwory atakowały bohatera obranego za cel.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego wskaźnik zasięgu R Kai’Sy nie odpowiadał zmianom wprowadzonym w ostatnim patchu, mimo że zmiany rozgrywki zostały zaimplementowane.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego aktywacja umiejętności biernej Aatroxa skracała jej czas odnowienia.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Briar kilkukrotnie anulowała ataki podstawowe, jeśli jej szybkość ataku była wystarczająco niska.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego efekt wizualny Piekielnego Żaru był widzialny we mgle wojny.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego efekt dźwiękowy emotki Twitcha nie przestawał się odtwarzać po zakończeniu animacji emotki.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego użytkownicy Atlasu Świata mogli aktywować wykańczanie stworów efektu biernego, jeśli ich sojusznik był na samym krańcu zasięgu przedmiotu, ale nie otrzymywali złota i nie zużywali ładunków zadania.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego udziały w zabójstwach Czerwi Pustki natychmiast pojawiały się w wyniku zabitych stworów przez gracza bez uprzedniego ujawnienia wroga.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego efekt wizualny ulepszenia Bogactwa Światów pojawiał się na klonach, jeśli pierwotny użytkownik ulepszył już przedmiot.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Q Ashe zatrzymywało interakcję pomiędzy Pogromcą Krakenów a Ostrzem Gniewu Guinsoo.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego muzyka w legowisku Barona nie zatrzymywała się po wyjściu z legowiska.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego leczenie Echa Helii oraz odłamki leczenia mogły zostać użyte tylko wtedy, gdy w pobliżu znajdowali się wrogowie.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Pochłanianie Dusz Ech Helii nie aktywowało się, gdy gracz rzucił tarczę na sojusznika z pełnym zdrowiem.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Sion mógł kumulować ładunki swojej umiejętności biernej na Larwach Pustki.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego księgi zaklęć Hweia współdzieliły czas odnowienia ostatniego użytego podstawowego zaklęcia.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego efekt wizualny stożka E Lillii potwierdzający trafienie nie pojawiał się dla wrogów, jeśli wszedł w kolizję z terenem.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego prawa ręka Bogini Broni Miss Fortune wykręcała się w nienaturalny sposób podczas jej żartu (Ctrl+1).
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego efekt wizualny animacji łowienia ryb w stanie bezczynności Neo Jaxa z PAX wyświetlał się w nieprawidłowy sposób, jeśli bohater stał bezczynnie w rzece.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego dochodziło do nieprawidłowego przejścia efektu wizualnego łączącego beczki FPX Gangplanka oraz Zdrajcy Gangplanka.

Nadchodzące skórki i Barwy

W tym patchu pojawią się następujące skórki:

PROJEKT: Gangplank

PROJEKT: Jax

PROJEKT: Naafiri

Zgodnie z zapowiedziami z poprzedniego patcha Barwy Wystawności dla Porcelanowego Aureliona Sola, Dariusa, Gravesa, Morgany, Miss Fortune oraz Irelii zostaną włączone w sklepie wydarzenia w tym patchu, więc nie zapomnijcie do niego zajrzeć!

W tym patchu pojawią się następujące Barwy:

PROJEKT: Gangplank

PROJEKT: Jax

PROJEKT: Naafiri

Reklama

Podziel się ze znajomymi!