Patch 25.S1.3 – Opis zmian //Patch notes

Szczegóły zmiany na patch 25.S1.3.
Witamy w naszym pierwszym obszernym patchu z wyważeniami bohaterów w 2025.S1! Dopracowujemy większość naszych systemów i przyglądamy się problemom z wyważeniem. Osłabiamy 3 najsilniejszych dżunglerów (Viego, Skarner i Wukong), przywracamy sporo mocy w drzewku Dominacji po ostatnich zmianach dokonanych w runach i wprowadzamy systemowe wzmocnienie ataków podstawowych, polegające na zwiększeniu globalnego progu prędkości ataku. Zmniejszamy również nagrody za bohaterów dla prowadzących w przegrywającej drużynie. Wprowadzamy także zmiany wyważające potężnych potworów. Osłabiamy Czerwie Pustki, Żarłocznego Atakhana i Podniebną Duszę. Wzmacniamy natomiast Chemtechową Duszę, gdyż wypada najsłabiej. Poza tym mamy wiele zmian poszczególnych bohaterów. Wprowadzamy aktualizacje Szybkiej Gry, które mają na celu z ograniczyć presję związaną z potężnymi potworami. Chcemy, aby rozgrywki w Szybkiej Grze kończyły się odpowiednio szybko, tak jak nazwa wskazuje.
Patch w skrócie
Uroczy Pierożek Syndra i Uroczy Pierożek Amumu będą dostępni 5 lutego 2025 r. o godz. 21:00 CET.
MacOS: przejście z OpenGL na Metal i zmiany DirectX
Aby utrzymać stabilność i wydajność naszych gier, czasami musimy odejść od wsparcia starszego sprzętu czy oprogramowania, które nie są już w powszechnym użyciu przez naszych graczy. Tego typu zmiany zazwyczaj wpływają na niewielką liczbę graczy, ale chcieliśmy odpowiednio wcześniej wszystkich uprzedzić. Za kilka patchów przeniesiemy użytkowników macOS z OpenGL na Metal. Zmiany będą wprowadzane stopniowo z możliwością przywrócenia OpenGL na pewien czas, aż do jego usunięcia. Jeśli nadal korzystacie z OpenGL, klient automatycznie będzie używać Metal po zakończeniu wsparcia, nie musicie zatem podejmować żadnych działań po swojej stronie. Jeśli jednak korzystaliście z OpenGL ze względu na sprzęt niekompatybilny z grafiką Metal, musicie ulepszyć go, zanim wprowadzimy tę zmianę, aby móc nadal grać bez przeszkód po zakończeniu wsparcia dla OpenGL. Usprawnimy również proces wykorzystania DirectX 11 dla użytkowników systemu Windows. Jeśli wasze karty graficzne obsługują poziom funkcji 11_0 DirectX 11, klient zostanie automatycznie zaktualizowany. Jeśli wasze karty graficzne obsługują poziom funkcji jedynie do 10_0 DirectX 11, będziecie musieli zaktualizować sprzęt, aby móc grać po wprowadzeniu aktualizacji. Minimalne i zalecane konfiguracje sprzętowe znajdziecie w artykule Wsparcia Gracza.
Tryb streamowania
W tym patchu wprowadzamy tryb streamowania. Dla gracza z włączonym trybem nazwy kont zostaną zastąpione nazwami bohaterów z ekranu wczytywania aż do samego końca gry. Chcemy ograniczyć zjawisko stream snipingu i inne formy nękania streamerów.
Aby włączyć tryb streamowania, wystarczy włączyć opcję w ustawieniach interfejsu w kliencie. Wystarczy przejść w Ustawienia -> Interfejs -> Paski zdrowia i zasobów.
Zmiany systemowe
Próg prędkości ataku
Średni poziom mocy bohaterów powoli wzrastał przez ostatnie 15 lat League. W tyle pozostały ataki podstawowe. Ponieważ całkowite wartości efektywnego zdrowia i obrażeń umiejętności wzrosły, pora zwiększyć częstotliwość ataków podstawowych w późnej fazie gry. Zwiększamy teoretyczny maksymalny próg obrażeń na sekundę o 20%. Uważamy, że w grze powinno być ograniczenie dotyczące tego, jak szybko mogą atakować bohaterowie. Nawet w późnej fazie gry zwykli śmiertelnicy powinni być w stanie nadążyć, jednak naszym zdaniem 3 ataki na sekundę będą w sam raz.
- Próg podstawowej prędkości ataku: 2,5 jedn. ⇒ 3,0 jedn.
Nagrody za bohaterów
Kontynuujemy zmiany nagród za bohaterów dla przegrywających drużyn. Tym razem podchodzimy do tematu agresywniej niż ostatnio. Nadal mamy miejsce na wprowadzenie kolejnych zmian w razie potrzeby. Chcemy jednak ograniczyć sytuacje, w których występuje nagroda za jednego samotnego bohatera próbującego udźwignąć drużynę na swych barkach niczym Atlas Ziemię.
Bierne ograniczenie nagród
- Przewaga wymagana do aktywacji ograniczenia pozytywnych nagród została zmniejszona o 60%.
- Przewaga wymagana do całkowitego usunięcia nagród dla przegrywającej drużyny została zmniejszona o 33%.
- Po pojawieniu się nagród za cele nagrody za bohaterów zostaną w pełni ograniczone dla przegrywającej drużyny.
Chemtechowa Dusza
Jest to obecnie najsłabsza dusza Smoków, więc wzmacniamy ją, aby miała podobny wpływ na rozgrywkę, co pozostałe dusze.
- Wzmocnienie poniżej 50% zdrowia: obrażenia i zmniejszenie obrażeń zwiększone o 11% ⇒ obrażenia i zmniejszenie obrażeń zwiększone o 13%
Podniebna Dusza
Jest to obecnie najlepsza duszo, co potwierdzają zarówno dane, jak i gracze z rozgrywek na wyższym poziomie. Osłabiamy bierny przyrost prędkości ruchu, gdyż ciężko go skontrować.
- Zyskiwana prędkość ruchu: 20% ⇒ 15%
Czerwie Pustki
Uważamy, że Czerwie Pustki są obecnie zbyt wartościowe, dlatego zmniejszamy obrażenia ich wzmocnienia. Wprowadzamy też zmianę, dzięki której ich zdrowie i obrażenia od ataku będą się prawidłowo aktualizować po pojawieniu się.
- Przy pierwszym pojawieniu się zdrowie i obrażenia od ataku aktualizują się natychmiast zamiast w 6 min 4 sek. gry.
- Wzmocnienie obrażeń przeciwko budowlom za każdy ładunek: 8/4 pkt. co 1 sek. przez 4 sek. ⇒ 6/3 pkt. co 1 sek. przez 4 sek.
Atakhan
Wpływ Żarłocznego Atakhana na współczynnik wygranych wykroczył w ostatnim patchu poza skalę pomimo osłabień. Wprowadzamy więc kolejne, w tym wydłużenie czasu potrzebnego graczom, by powrócili na mapę, gdy aktywuje się ich Fałszywe Życie.
- Dodatkowe złoto zdobywane za udział w zabójstwie: 40 szt. ⇒ 25 szt.
- Teraz w pełni leczy gracza zamiast w pełni przywracać podstawowe zdrowie.
- Czas działania inercji Fałszywego Życia: 5,5 sek. ⇒ 15 sek.
Bohaterowie
Cassiopeia
Q: zmniejszone obrażenia. W: zmniejszone obrażenia.
Cassiopeia świetnie radziła sobie przed Dowodami Siły i nadal wypada bardzo dobrze po ostatnim osłabieniu. Dążymy do tego, by zachować jej zdolność do przyjęcia kilku trafień, gdyż jest magiem bitewnym walczącym na średnim dystansie. Chcemy również w miarę możliwości zachować obecny stan Podwójnego Kła, ale bez osłabiania bohaterki, której faza gry w alei i tak jest już słaba. Osłabiamy obrażenia zadawane przez Cassiopeię w późnej fazie gry, które pochodzą z mniej ekscytujących źródeł.
Q – Trujący Wybuch
- Obrażenia: 75/110/145/180/215 pkt. (+70% mocy umiejętności) ⇒ 75/110/145/180/215 pkt. (+65% mocy umiejętności)
W – Miazmat
- Obrażenia na sekundę: 20/25/30/35/40 pkt. (+15% mocy umiejętności) ⇒ 20/25/30/35/40 pkt. (+10% mocy umiejętności)
Evelynn
E: zwiększone obrażenia.
Evelynn nie radzi sobie zbyt dobrze, nawet w rękach tych graczy, którzy w drugiej kolejności rozwijają Pokuszenie. Chcemy wzmocnić ją dla wszystkich użytkowników. W szczególności zależy nam na zmniejszeniu przepaści dzielącej intuicyjne rozwijanie E w pierwszej kolejności i ogólnie silniejsze rozwijanie najpierw W. Bohaterka jest już w stanie szybko zyskiwać przewagę, a do tego polega na Wykradaczu Dusz Mejai i Zabójczym Kapeluszu Rabadona. Chcemy więc dać jej możliwość łatwiejszego osiągnięcia progów zabójstw przeciwko delikatniejszym celom, nawet gdy nie ma przewagi w złocie lub ładunkach.
E – Smagnięcie
- Obrażenia podstawowe: 55/70/85/100/115 pkt. (+3% (+1,5% mocy umiejętności) maksymalnego zdrowia celu) ⇒ 60/90/120/150/180 pkt. (+3% (+1,5% za każde 100 pkt. mocy umiejętności) maksymalnego zdrowia celu)
- Wzmocnione obrażenia: 75/100/125/150/175 pkt. (+4% (+2,5% mocy umiejętności) maksymalnego zdrowia celu) ⇒ 80/120/160/200/240 pkt. (+4% (+2,5% za każde 100 pkt. mocy umiejętności) maksymalnego zdrowia celu)
Galio
Zmniejszone podstawowe zdrowie.
Galio powinien być podatniejszy we wczesnej fazie gry, gdyż ma potężny skok mocy po zakupie pierwszego przedmiotu. Chcemy dać graczom więcej możliwości kontrowania bohatera, zmniejszając jego podstawowe zdrowie. Robimy to w szczególności dlatego, że bohater radzi sobie najlepiej w rozgrywkach na wysokim poziomie.
Podstawowe statystyki
- Zdrowie: 632 pkt. ⇒ 600 pkt.
Kayn
Q: zwiększone obrażenia.
Cienisty Skrytobójca Kayn jest obecnie słabszym wyborem, co nie wydaje się sprawiedliwe dla tego dwoistego bohatera. Zwiększamy obrażenia zadawane przez Q, aby był bardziej zabójczy, gdy nie gra jako Rhaast, który i tak zastępuje jego Q.
Q – Koszące Cięcie
- Obrażenia: 75/95/115/135/155 pkt. (+85% dodatkowych obrażeń od ataku) ⇒ 75/100/125/150/175 pkt. (+85% dodatkowych obrażeń od ataku)
Jax
Zwiększony przyrost zdrowia i podstawowa regeneracja many. R: zwiększone obrażenia.
Jax jest słaby, w szczególności na niższych rangach. Po usunięciu many zapewnianej przez ciastka problemy z maną Jaxa stały się bardzo problematyczne. W ramach rekompensaty wzmacniamy więc podstawową regenerację many bohatera. Zapewniamy mu więcej zdrowia co poziom, gdyż jego skalowanie zdrowia było znacznie niższe w porównaniu do podobnych bohaterów w jego klasie. Będzie to ogólne wzmocnienie mocy bohatera. Wzmacniamy również obrażenia aktywacji R, zwiększając moc bohatera na wszystkich poziomach rozgrywki.
Podstawowe statystyki
- Przyrost zdrowia: 100 pkt. ⇒ 103 pkt.
- Podstawowa regeneracja many: 7,6 pkt. ⇒ 8,2 pkt.
R – Mistrz Broni
- Obrażenia 3. trafienia: 70/120/170 pkt. (+60% mocy umiejętności) ⇒ 75/130/185 pkt. (+60% mocy umiejętności)
Jayce
Q: zmniejszone obrażenia w obu postaciach. W: zmniejszone obrażenia. R: zmniejszone obrażenia.
Jayce w roli obrońcy jest zbyt często wybierany w rozgrywkach profesjonalnych, a gracze nie są z tego zadowoleni. Z upływem czasu wzmocnienia Jayce’a obejmowały zwiększenie podstawowych obrażeń. Z tego powodu je wycofujemy i wprowadzamy wzmocnienia rekompensacyjne dla współczynników obrażeń od ataku wszystkich głównych źródeł obrażeń bohatera. Zmiany powinny być neutralne pod względem mocy dla Jayce’a skupiającego się na obrażeniach od ataku. Stanowią natomiast ogólne osłabienie dla bohatera, który nie kupuje przedmiotów z obrażeniami od ataku.
Q – Ku Niebiosom!
- Obrażenia: 60/110/160/210/260/310 pkt. (+120% dodatkowych obrażeń od ataku) ⇒ 60/105/150/195/240/285 pkt. (+135% dodatkowych obrażeń od ataku)
Q – Porażająca Eksplozja
- Obrażenia: 60/115/170/225/280/335 pkt. (+125% dodatkowych obrażeń od ataku) ⇒ 60/110/160/210/260/310 pkt. (+140% dodatkowych obrażeń od ataku)
W – Pole Elektryczne
- Obrażenia: 40/55/70/85/100/115 pkt. (+25% mocy umiejętności) ⇒ 35/50/65/80/95/110 pkt. (+25% mocy umiejętności)
R – Transformacja:
Młot Rtęciowy
- Obrażenia wzmocnionego ataku podstawowego: 25/65/105/145 pkt. (zależnie od poziomu) (+25% dodatkowych obrażeń od ataku) ⇒ 25/60/100/130 pkt. (zależnie od poziomu) (+30% dodatkowych obrażeń od ataku)
Miss Fortune
Zmniejszone pancerz i przyrost pancerza.
Chcemy stopniowo przez cały rok zmniejszać pancerz w późnej fazie gry. Robimy to głównie po to, aby kompozycje z fizyczną destrukcją nie pozostawały tak daleko w tyle wraz z upływem czasu w grze. Miss Fortune jest jedną z bohaterek, która może sobie pozwolić na utratę pancerza. Dysponuje dużą mocą w fazie gry w alei, dlatego większość osłabienia skupia się na jej wczesnej fazie gry, chociaż nawet jej podstawowy pancerz ma dalekosiężne efekty wraz z upływem czasu gry.
Podstawowe statystyki
- Pancerz: 28 pkt. ⇒ 25 pkt.
- Przyrost pancerza: 4,2 pkt. ⇒ 4 pkt.
Nasus
Umiejętność bierna: zwiększona kradzież życia.
Nasus został ostatnio osłabiony zbyt mocno, a do tego utracił nieco mocy w tym sezonie, dlatego chcemy przywrócić mu nieco zdolności do utrzymywania się z umiejętności biernej, co powinno mu pomóc podczas gry.
Umiejętność bierna – Duszożerca
- Kradzież życia: 9/15/21% (zależnie od poziomu) ⇒ 12/18/24% (zależnie od poziomu)
Quinn
W: zwiększona prędkość ataku.
Quinn jest obecnie dość słaba i musiała polegać na zestawach z eksplozywną destrukcją, by wypaść w miarę dobrze. W tym patchu chcemy przywrócić dawną chwałę jej atakom podstawowym i w razie potrzeby wprowadzimy kolejne wzmocnienia w przyszłości.
W – Wyostrzone Zmysły
- Prędkość ataku: 28/36/44/52/60% ⇒ 28/41/54/67/80%
Rakan
Krótszy czas odnowienia W na niższych poziomach.
Dla większości graczy League Rakan jest słabszy, niż powinien, więc musimy go wzmocnić. Wzmocnienie wygląda na drobną zmianę, ale uważamy, że możliwości w zakresie wczesnego inicjowania walk bardzo pomogą bohaterowi. Jeśli wzmocnienia nie będą wystarczające, wprowadzimy kolejne.
W – Wielkie Wejście
- Czas odnowienia: 16/14,5/13/11,5/10 sek. ⇒ 14/13/12/11/10 sek.
Rell
Zmniejszone podstawowe zdrowie i przyrost pancerza.
Moc Rell zmieniała się w ciągu ostatnich miesięcy, ale obecnie bohaterka jest najlepszą wspierającą dla większości graczy. Jest samotniczką, ale nie oznacza to, że powinna być tak daleko przed pozostałymi bohaterami. Wprowadzamy proste osłabienia wytrzymałości, gdyż ostatnim razem, gdy była zbyt silna, okazały się całkiem skuteczne.
Podstawowe statystyki
- Zdrowie: 640 pkt. ⇒ 620 pkt.
- Przyrost pancerza: 4,3 pkt. ⇒ 4 pkt.
Samira
E: dłuższy czas działania premii do prędkości ataku.
Eksperci grający Samirą radzą sobie całkiem dobrze, ale chcemy, by większość graczy odnosiła nią sukcesy. Wzmocnienie prędkości ataku powinno pomóc graczom, którzy nie są w stanie skutecznie używać kombinacji i przechodzić w Piekielny Spust w ułamek sekundy. Pomoże również podczas wszystkich gier, w których kontakt z wrogą drużyną skończyłby się natychmiastową śmiercią. Wzmacniamy więc ataki podstawowe we wczesnej fazie gry w alei i w walkach drużynowych.
E – Dziki Pęd
- Czas działania premii do prędkości ataku: 3 sek. ⇒ 5 sek.
Skarner
Zmniejszony przyrost pancerza. E: wydłużony czas odnowienia.
Skarner jest bardziej mobilny niż większość obrońców i ma niezwykle skuteczną umiejętność inicjacyjną i przerywającą walki. Jego E ma już wbudowane 35% skrócenie czasu odnowienia, jeśli ogłuszy nim cel. Możemy więc wydłużyć czas odnowienia, aby utrudnić inicjację i ucieczkę w ramach tej samej, krótkiej walki. Co więcej, Skarner jest na tyle mobilny, że może utracić nieco własnej wytrzymałości, aby przybliżyć go do pozostałych obrońców.
Podstawowe statystyki
- Przyrost pancerza: 4,8 pkt. ⇒ 4,5 pkt.
E – Uderzenie Ixtal
- Czas działania ogłuszenia: 1,5 sek. ⇒ 1 sek.
Swain
Umiejętność bierna: zwiększone dodatkowe maksymalne zdrowie.
Ostatnie osłabienia Swaina były nieco przesadzone, więc przywracamy mu trochę mocy. Zdrowie zapewniane przez umiejętność bierną powinno sprawić, że nie będzie musiał kupować przedmiotów ze zdrowiem. Jeśli chodzi o wzmocnienie współczynnika mocy umiejętności – dzięki niemu bohater będzie czerpał wartość z tej statystyki.
Jesteśmy zadowoleni, że Swain ma do dyspozycji różnorodne przedmioty, gdyż należy do grona magów bitewnych pierwszej linii, który chce się otoczyć wrogimi bohaterami. Z tego powodu przedmioty dla obrońców spisują się dobrze w rękach Swaina, ale chcemy mieć pewność, że moc umiejętności również dobrze się sprawdzi.
Umiejętność bierna – Krwiożercze Stado
- Maksymalne zdrowie za każdy Skrawek Duszy: 12 pkt. ⇒ 15 pkt.
E – Nigdyruch
- Obrażenia: 80/120/160/200/240 pkt. (+60% mocy umiejętności) ⇒ 80/120/160/200/240 pkt. (+70% mocy umiejętności)
Teemo
E: zmniejszone obrażenia.
Teemo dobrze sobie radzi z nękaniem w górnej alei. Najsilniejszą dźwignią ograniczenia tego są obrażenia przy trafieniu E, często nakładane przeciwko wrogom, z którymi Teemo walczy w zwarciu, jeszcze zanim zaniknie cała trucizna. Zmiana ta znacznie zmniejszy obrażenia przy trafieniu na poziomie 1. i 2. Ogólnie równoważy się na 5. poziomie, gdy jest mniej skuteczna ze względu na to, że obrażenia Teemo w środkowej fazie gry pochodzą głównie z grzybów, a nie ataków podstawowych. Osłabienie na 1. poziomie da przeciwnikom w alei więcej czasu na odblokowanie 3 podstawowych umiejętności. Dzięki temu będą mieli większe szanse przeciwko nękającemu ich Teemo.
E – Toksyczne Strzałki
- Obrażenia przy trafieniu: 14/27/40/53/66 pkt. (+30% mocy umiejętności) ⇒ 9/23/37/51/65 pkt. (+30% mocy umiejętności)
Thresh
Zwiększone podstawowe zdrowie. E: zwiększone obrażenia.
Thresh jest super i jesteśmy zadowoleni, gdy dobrze sobie radzi. Wzmacniamy jego podstawowe zdrowie, aby mógł walczyć w alei. Wzmacniamy również obrażenia efektu biernego E podczas ataku, aby obrażenia lepiej skalowały się z upływem gry.
Podstawowe statystyki
- Zdrowie: 600 pkt. ⇒ 620 pkt.
E – Młynek
- Obrażenia od ataku podstawowego: 1,5 pkt. za każdą duszę (+ maks. 80/110/140/170/200%) ⇒ 1,7 pkt. za każdą duszę (+ maks. 90/120/150/180/210% całkowitych obrażeń od ataku)
Viego
Zmniejszone podstawowe obrażenia od ataku.
Viego radzi sobie dobrze i ma wysoki współczynnik wyboru oraz banowania. Zmniejszamy więc jego moc, osłabiając obrażenia od ataku, które zyskał dzięki wzmocnieniu wprowadzonemu wraz z patchem poprzedzającym Mistrzostwa.
Podstawowe statystyki
- Obrażenia od ataku: 60 pkt. ⇒ 57 pkt.
Wukong
W: wydłużony czas odnowienia. E: zmniejszona prędkość ataku.
Wukong stał się ostatnio królem dżungli. Chcemy otworzyć się na więcej możliwości w tej roli, dlatego cofamy część ostatnich wzmocnień, które zbyt mocno wpłynęły na dżunglę. Jednocześnie nie zmieniamy zbytnio Wukonga w roli górnego.
W – Przynęta
- Czas odnowienia: 18/17/16/15/14 sek. ⇒ 20/19/18/17/16 sek.
E – Cios Nimbu
- Prędkość ataku: 40/45/50/55/60% ⇒ 35/40/45/50/55%
Przedmioty
Krwawa Pieśń
Krwawa Pieśń jest nieco zbyt silna. W szczególności tyczy się to wspierających takich jak Poppy czy Leona, których współczynnik wyboru wzrósł z upływem czasu. Osłabiamy efekt bierny przedmiotu w taki sposób, aby nie wywrzeć dużego wpływu na bohaterów walczących z dystansu.
- Zwiększone otrzymywane obrażenia Ujawnij Słabość: 10% w zwarciu | 5% na dystans bez zmian ⇒ 8% | 5% na dystans
- Czas działania: 6 sek. ⇒ 4 sek.
Kolec Królestwa Zaz’Zaka
Chcemy osłabić Krwawą Pieśń i Kolec Królestwa, aby zniechęcić graczy do wspierających zadających obrażenia i zachęcić ich do obrońców i zaklinaczy. Wprowadzamy drobne osłabienie Kolca Królestwa. Będzie to głównie służyć jako placebo, aby zniechęcić graczy do wspierających skupiających się na obrażeniach. Jednocześnie nie zmniejszamy zbytnio współczynnika zwycięstw, gdyż już jest dość niski – w szczególności w porównaniu z Krwawą Pieśnią.
- Skalowanie z mocą umiejętności: 20% ⇒ 15%
Runy
Elektryzacja
Czujemy się komfortowo z nowymi runami wizji Dominacji, ale samo drzewko Dominacji jest zbyt słabe. Chcemy to zrównoważyć, dlatego wprowadzamy wzmocnienia run kluczowych. Zabójcy powinni wrócić do tego drzewka i odnosić z nim sukcesy. Elektryzacja jest wzmocnieniem skupiającym się na wczesnej fazie gry. Chcemy, aby stanowiło kontrast w porównaniu z Pierwszym Uderzeniem, które jest oparte na czekaniu do późnej fazy gry.
- Obrażenia: 50-190 pkt. (zależnie od poziomu) ⇒ 70-240 pkt. (zależnie od poziomu, współczynnik bez zmian)
Mroczne Żniwa
Mroczne Żniwa otrzymują podobne wzmocnienie, co Elektryzacja. Otrzymuje 50% więcej obrażeń we wczesnej fazie gry i 25% więcej obrażeń ze skalowania. Dzięki temu runa nie będzie wymagała doskonałej wczesnej fazie gry, aby nadążyć. Świetnie nagrodzi również tych, którzy świetnie sobie poradzą.
- Obrażenia 20 pkt. (+9 pkt. za każdą duszę) ⇒ 30 pkt. (+11 pkt. za każdą duszę, współczynnik bez zmian)
Nawałnica Mieczy
Wiemy, że wzmocnienie czasu odnowienia nieproporcjonalnie wpłynie na bohaterów walczących na dystans, dlatego zwiększamy prędkość ataku tylko dla tych, którzy walczą w zwarciu.
- Prędkość ataku w zwarciu: 110% ⇒ 140%
- Czas odnowienia: 12 sek. ⇒ 10 sek.
Szybka Gra
W tym patchu wprowadzamy aktualizację obejmującą dwie główne funkcje. Po pierwsze obiecujemy próg czasu trwania gry. Obecnie 90% gier trwa ponad 33 min. Nie chcemy jednak, aby gracze tkwili w jednym meczu dłużej niż 35 min. Nawet średni czas gry wynoszący 24 min 45 sek. może zostać nieco skrócony. Po drugie według uwag graczy w grze jest zbyt dużo czynności do wykonania w jednym momencie, a wolą po prostu walczyć z innymi graczami zamiast z potężnymi potworami. Jeśli chodzi o zakończenie meczu, wzmocniliśmy skalowanie stworów, aby bardziej odpowiadało szybkości zdobywania złota i doświadczenia przez bohaterów. Dzięki temu ich pule zdrowia powinny lepiej przetrzymać czyszczenie fal przez bohaterów, a ich ostrza będą szybciej niszczyć budowle. Dodaliśmy również mechanikę nagłej śmierci podobną do tej w Clashu. W 25. minucie budowle zaczną tracić pancerz i odporność na magię. W 27. minucie wszyscy otrzymają 3-minutowe ostrzeżenie. W 30. minucie podatne budowle ulegną zniszczeniu w ciągu 1. minuty. Spodziewamy się, że mechanika nie będzie decydowała o zakończeniu większości rozgrywek. Zamiast tego zachęci graczy do działania, aby sami odnosili zwycięstwo. Jeśli chodzi o tempo związane z potężnymi potworami, to ustawiliśmy czas odrodzenia smoków na standardową 5. minutę gry. Herold pojawi się pomiędzy Czerwiami Pustki a Baronem Nashorem, aby zmniejszyć liczbę potworów z dżungli, które walczą o uwagę graczy.
Aktualizacje tempa rozgrywki
Stwory
- Skalowanie stworów: co 90 sek. ⇒ co 60 sek.
- Obrażenia od ataku stworów walczących w zwarciu co ulepszenie: zmniejszone, by odpowiadać wersji klasycznej
- Obrażenia od ataku stworów walczących na dystans co ulepszenie: zmniejszone, by odpowiadać wersji klasycznej
Nagła śmierć
- Teraz istnieje.
- W 25. minucie gry wieże zaczynają tracić 35% bieżącego pancerza i odporności na magię co minutę. Efekt kumuluje się i działa na wszystkie wieże.
- W 27. minucie gry pojawi się informacja: „Pozostały 3 minuty do Nagłej Śmierci!”.
- W 30. minucie gry każda namierzalna budowla traci 3,3% maksymalnego zdrowia co 2 sek. Pojawi się informacja: „Rozpoczęła się Nagła Śmierć!”.
- Bez interakcji ze strony graczy w 36. minucie gry nastąpi zakończenie gry poprzez spalenie Nexusa.
Potężne potwory
- Czas odrodzenia się Smoka: 4:30 ⇒ 5:00
- Czas pojawienia się Herolda: 10:00 ⇒ 11:30
- Naprawiono błąd, w wyniku którego w Szybkiej Grze zwiększenie obrażeń Herolda nie było nakładane, jeśli bohater w nie wszedł.
- Początkowe obrażenia podstawowe szarży: 1875 pkt. ⇒ 2250 pkt.
Czary przywoływacza
Teleportacja
- Czas ulepszenia: 10 min ⇒ 8 min
Runy
Nadchodząca Burza
- Aktualizacja statystyk: 10 min ⇒ 7 min
Przedmioty
Symbiotyczne Podeszwy
- Wymagany dystans: 150 000 jednostek ⇒ 120 000 jednostek
Łza Bogini
- Mana za każdy ładunek: 4,5 pkt. ⇒ 6,5 pkt.
Manamune
- Mana za każdy ładunek: 4,5 pkt. ⇒ 6,5 pkt.
Kostur Archanioła
- Mana za każdy ładunek: 4,5 pkt. ⇒ 6,5 pkt.
Objęcia Zimy
- Mana za każdy ładunek: 4,5 pkt. ⇒ 6,5 pkt.
Nieokiełznane Strzały Yun Tal
- Szansa na trafienie krytyczne każdego ataku: 0,2% ⇒ 0,5%
- Maksymalna liczba ładunków: 125 ⇒ 50
Bohaterowie
Fiddlesticks
Dajemy bohaterowi moc niepochodzącą z superumiejętności. Zwiększamy zdolność utrzymywania się i użytkowość jego umiejętności w PvP.
- Leczenie W: 25/32,5/40/47,5/55% ⇒ 35/42,5/50/57,5/65%
- Spowolnienie E: 30/35/40/45/50% ⇒ 40/45/50/55/60%
Ivern
Gracze używający Iverna w Szybkiej Grze skupiają się raczej na mocy umiejętności i czerpią frajdę ze Złowrogości. Cóż, mieliby frajdę, gdyby byli w stanie wygrać jakieś gry. Pora wzmocnić Iverna skupiającego się na mocy umiejętności. Chcemy umożliwić mu korzystanie z potężnych tarcz na Stokrotce i zawieranie kolejnych przyjaźni!
- Wytrzymałość tarczy E: 75/115/155/195/235 pkt. (+50% mocy umiejętności) ⇒ 75/115/155/235 pkt. (+60% mocy umiejętności)
- Obrażenia E: 70/90/110/130/150 pkt. (+80% mocy umiejętności) ⇒ 70/100/130/160/190 pkt. (+80% mocy umiejętności)
Nidalee
Bohaterka naprawdę sobie nie radzi w tym trybie. Chcemy jej pomóc, zwiększając jej podstawową przeżywalność i zadawane przez nią obrażenia w sposób, który nie polega w dużej mierze na złocie.
- Przyrost zdrowia: 109 pkt. ⇒ 124 pkt.
- Minimalne obrażenia Q: 70/90/110/130/150 pkt. (+50% mocy umiejętności) ⇒ 70/95/120/145/170 pkt. (+55% mocy umiejętności)
Yorick
Yorick świetnie radzi sobie w wygrywaniu rozgrywek w Szybkiej Grze poprzez dywersję. Zmniejszamy obrażenia zadawane budowlom przez jego ghule, aby nie mogły prowadzić dywersji w aż tak skuteczny sposób.
- Zmniejszenie obrażeń ghuli przeciwko budowlom: 50% ⇒ 70%
Zoe
Zoe jest słaba, w szczególności na niższych poziomach umiejętności, więc wzmacniamy obrażenia i dajemy jej więcej możliwości do trafiania bańką.
- Obrażenia E: 70/110/150/190/230 pkt. (+45% mocy umiejętności) ⇒ 85/125/165/205/245 pkt. (+45% mocy umiejętności)
- Czas odnowienia E: 16/15/14/13/12 sek. ⇒ 14/13,5/13/12,5/12 sek.
ARAM
Witajcie, gracze ARAM-u. Wiemy, że Sett jest bardzo silny, więc zamiast czekać na zmiany do S1.3, wprowadzamy mikropatch wyważający w S1.2. Będziemy przyglądać się osiągom Setta w grze. Poniżej znajdują się modyfikacje tego cyklu patcha:
Modyfikacje bohaterów
Briar
- Otrzymywane obrażenia: 100% ⇒ 95%
- Leczenie: 120% ⇒ 105%
Zilean
- Czas odnowienia efektu biernego: 120 sek. ⇒ 90 sek.
- Czas odnowienia W: 14/12 /10/8/6 sek. ⇒ 13/11/10/7/5 sek.
- Czas odnowienia E: 15 sek. ⇒ 13 sek.
- Współczynnik leczenia R: 200% ⇒ 250%
- Przyspieszenie umiejętności: 10 jedn. ⇒ 0 jedn.
Ashe
- Czas odnowienia W: 18/17,5/17/16,5/16 sek. ⇒ 18/17/16/15/14 sek.
- Prędkość ataku: 3% ⇒ 0%
Wzmocnienia przedmiotów
- Kosa Statikka: obrażenia zadawane bohaterom przez Elektryczną Iskrę: 60 pkt. ⇒ 70 pkt.
ARURF
Sporą zmianą w tym patchu będzie podniesienie progu prędkości ataku z 2,5 ataku na sekundę do 10 ataków na sekundę. W związku z tym wprowadzamy modyfikacje wyważenia bohaterów, którzy skorzystają z tej zmiany. Będziemy się przyglądać bohaterom, którzy są za słabi lub za silni.
Zmiany systemowe
Próg prędkości ataku
Strzelaj superultraszybko.
- Próg podstawowej prędkości ataku: 2,5 jedn. ⇒ 10,0 jedn.
Przedmioty
Tajemnicza Pieczęć
- Przywrócono!
- Chwała za zabójstwo: 2 ⇒ 1
- Chwała tracona po śmierci: 5 ⇒ 3
Wykradacz Dusz Mejai
- Przywrócono!
- Chwała za zabójstwo: 4 ⇒ 2
- Chwała za asystę: 2 ⇒ 1
- Chwała tracona po śmierci: 10 ⇒ 5
Kosa
- Przywrócono!
- Próg zabitych stworów: 100 ⇒ 50
Stalowe Serce
Po zastosowaniu przyspieszenia przedmiotów w URF-ie czas odnowienia spada z 10 sek. do 7,5 sek.
- Czas odnowienia: 40 sek. ⇒ 30 sek.
Osłabienia bohaterów
- Garen: otrzymywane obrażenia: 90% ⇒ 95%
- Kog’Maw: zadawane obrażenia: 95% ⇒ 90%
- Kennen: otrzymywane obrażenia: 100% ⇒ 95%
- Renekton: otrzymywane obrażenia: 100% ⇒ 95%
- Renekton: zadawane obrażenia: 100% ⇒ 95%
- Renekton: przyspieszenie umiejętności Rąb i Siecz: -200 jedn.
- Sivir: zadawane obrażenia: 90% ⇒ 85%
- Veigar: zadawane obrażenia: 100% ⇒ 90%
- Trundle: otrzymywane obrażenia: 100% ⇒ 95%
- Veigar: zadawane obrażenia: 100% ⇒ 95%
- Teemo: zadawane obrażenia: 95% ⇒ 90%
- Mel: zadawane obrażenia: 100% ⇒ 90%
Wzmocnienia bohaterów
- Yuumi: zadawane obrażenia: 65% ⇒ 75%
- Yuumi: otrzymywane obrażenia: 120% ⇒ 90%
Mityczny sklep
Już dostępne
- Twórczyni Mitów Cassiopeia (Prestiżowa)
- Księżycowa Bestia Fiora (Prestiżowa)
- Porcelanowa Lux (Prestiżowa)
- Porcelanowi Kindred (Prestiżowi)
- Wysłannik Smoków Rakan (Prestiżowy)
- Kosmiczny Pirat Darius
- Lansjer Zero Hecarim
- Hextechowy Jarvan IV
- Hextechowy Rammus
- Księżycowa Bestia Fiora (Żywotność)
- Rozrywkowa Diana (Złoty Tygrys)
- Rozrywkowy Sett (Złoty Tygrys)
- Rozrywkowy Teemo (Złoty Tygrys)
- Rozrywkowa Tristana (Złoty Tygrys)
- Rozrywkowy Xin Zhao (Złoty Tygrys)
- Porcelanowy Amumu (Złoty Tygrys)
- Porcelanowi Kindred (Złoty Tygrys)
- Porcelanowa Lux (Złoty Tygrys)
- Porcelanowy Protektor Ezreal (Złoty Tygrys)
- Fajerwerkowy Totem 2022
- Ikona Króliczka Twórców Mitów
- Ikona Królika Twórców Mitów
- Totem Niebiańskiej Szali
Opuszczają mityczny sklep
- Twórczyni Mitów Cassiopeia (Prestiżowa)
- Twórczyni Mitów Sivir (Prestiżowa)
- Porcelanowa Lissandra (Prestiżowa)
- Ezreal Niebiańskiej Szali (Prestiżowy)
- Seraphine Oceanicznych Pieśni (Prestiżowa)
- Garen z Królestw Mecha (Prestiżowy)
- Rozrywkowa Vayne (Prestiżowa Edycja)
- Hextechowa Sejuani
- Leona Crystalis Motus
- Porcelanowa Lissandra (Złoty Tygrys)
- Ezreal Niebiańskiej Szali (Blask)
- Twórczyni Mitów Sivir (Złocona)
- Rozrywkowa Vayne (Złoty Tygrys)
- Leona Crystalis Motus (Odzyskana)
- Twórca Mitów Galio (Złocony)
- Twórca Mitów Garen (Złocony)
- Twórczyni Mitów Irelia (Złocona)
- Twórczyni Mitów Zyra (Złocona)
- Ikona Bogactwa Niebiańskiej Szali
- Ikona Dobrobytu Niebiańskiej Szali
- Ikona Królestw Mecha 2020
- Ikona Festynu Księżyca 2022
- Ikona Skupienia Niebiańskiej Szali
- Totem Królestw Mecha 2020
- Totem Festynu Księżyca 2023
Naprawione błędy i drobne zmiany
- Wszystkie źródła wzmocnienia obrażeń zwiększają teraz całe obrażenia nieuchronne z wyjątkiem Porażenia i obrażeń towarzyszy dżungli.
- Zwierzątka nie przyciągają już uwagi stworów na swojego posiadacza.
- Pająki Elise nie zapewniają już ładunków Włóczni Shojin.
- QW Varusa i idealne trafienia Q Aatroxa używają teraz kosmetycznej ikony trafienia krytycznego.
- Neeko zmniejsza teraz obrażenia od aktualnego zdrowia stworów na podstawie zdrowia stwora, za którego jest przebrana, zamiast własnego bieżącego zdrowia.
- Rengar prawidłowo zyskuje ładunki Zdobywcy dla swoich umiejętności w każdej sytuacji.
- Aksjomatyczny Adept Arkanów nie zwiększa już obrażeń W Shaco i QWE Heimerdingera w niektórych okolicznościach.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego możliwe było zdobycie dwóch Błysków dzięki wykorzystaniu Rozpieczętowanej Księgi Czarów.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Urgot mógł zresetować Atakhana za pomocą W.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Herold nie mógł otrzymać dodatkowych obrażeń szarży w Szybkiej Grze, gdy dosiadał go gracz.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego odbicie Q Qiyany za pomocą W Mel sprawiało, że Mel miała umiejętność bierną Qiyany do końca gry.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego umiejętność bierna Twitch uniemożliwiała aktywację Huraganu Runaana.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego wzmocnienie Fałszywe Życie Żarłocznego Atakhana nie zapewniało złota w przypadku, gdy ostatni cios przeciwko wrogowi nie był zadany przez bohatera.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego osłabienie Ostrza Zniszczonego Króla wyświetlało starą ikonę.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego bohaterom rekomendowane były buty ze zduplikowanymi Dowodami. Nie musicie nic udowadniać dwa razy.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego umiejętność bierna Aurory utrzymywała się na Viego po przejęciu.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego w trybie obserwatora wyświetlana była nieprawidłowa ikona Atakhana.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Różdżka Wieków / Katalizator Eonów nie wyświetlał prawidłowych wartości w unoszącym się tekście.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego wszystkie obrażenia Heimerdingera były wzmocnione, jeśli R zostało aktywowane podczas korzystania z Aksjomatycznego Łuku.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego trafienia krytyczne zaklęć nie wyświetlały odpowiedniej ikony.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego nagroda za Czerwie Pustki była przyznawana wielokrotnie.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego wzmocniony atak Q Wukonga ujawniał go, gdy atakował totem/roślinę.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego animacje Draven zatrzymywały się po użyciu Teleportacji.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Skarner mógł zabrać wszystkich z powrotem do fontanny, jeśli umarł ze wskrzeszeniem Atakhana.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego bohaterowie w R Mordekaisera nie otrzymywali nagród za Dowody.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Wyczyn Działań Wojennych nie wyświetlał się po drugim zabójstwie dla tej samej drużyny.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego odbicie E Ashe za pomocą W Mel zapewniało Ashe obszarową wizję po odbiciu.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego tekst był nieprawidłowo wyświetlany, przez co Z/Z/A i nagrody nakładały się na siebie.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego dubbing występujący podczas spotkania i zabicia Ambessy przez Mel nie miał echa.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego niektóre kwestie dialogowe Mel i Ambessy nie odtwarzały kolejnych linii.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego niektóre kwestie dialogowe Ambessy przeciwko Mel się nie odtwarzały.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego czas odnowienia umiejętności biernej Udyra nie był skracany przez Aksjomatycznego Adepta Arkanów.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego kombinacja QR i ER Katariny nie aktywowała efektu Aksjomatycznego Adepta Arkanów.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego inne przedmioty przestawały być dostępne po kupnie, aktywacji i odsprzedaży Kolosalnej Hydry w zamian za inny aktywny przedmiot.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego totemy umieszczane przed bazą wrogów nie aktywowały Głębokiego Totemu.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego R Lillii nie usypiało celów w określonych okolicznościach.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego nazwa Czerwiów Pustki czasami była błędnie wyświetlana w informacji o pojawieniu się. Poćwiczyliśmy pisownię grupowo.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego wieże wizualnie odradzały się z 0 pkt. zdrowia we mgle wojny.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego podczas korzystania z W Shaco mógł aktywować wzmocnienie obrażeń Aksjomatycznego Adepta Arkanów.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego spowolnienie Łamacza Falangi kumulowało się ze spowolnieniem Omenu Randuina.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego odbicie E Jhina za pomocą W Mel nie aktywowało prawidłowego efektu dźwiękowego przy używaniu skórki Jhina Mrocznego Kosmosu.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego oznaczenie Kindred nie wyświetlało się na pasku wzmocnień/osłabień Atakhana.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego przejęcie Lillii jako Viego sprawiało czasami, że kombinacja ER Lillii nie znikała po trafieniu w ścianę.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Ambessa nie mogła ignorować uniku/oślepienia za pomocą swojej umiejętności biernej.
Nadchodzące skórki i Barwy
W tym patchu pojawią się następujące skórki:
Uroczy Pierożek Syndra
Uroczy Pierożek Amumu
W tym patchu pojawią się następujące Barwy: