Patch 7.12 przyniesie nam sporo zmian, zwłaszcza w balansie bohaterów, a przede wszystkim przedmiotów. Nie zabraknie innych nowości, takich jak nowych skórek Riven i Yasuo oraz bardzo możliwe, że ujrzymy nowy system misji.
Witajcie, przyjaciele.
7.12 to pierwszy patch od dość dawna, w którym nie ma nowego lub zaktualizowanego bohatera, ale nie oznacza to, że będziemy się obijać. Koniecznie musicie przeczytać jedną rzecz przed pobraniem patcha 7.12: sprawdźcie zmiany przedmiotów dla wspierających. Chcemy stworzyć większą różnorodność kupowanych przedmiotów między obronnymi wspierającymi a zaklinaczami. Zmiany te wprowadzimy począwszy od kosztów a skończywszy na pełnej przeróbce Zwiastuna Zeke’a (obecnie Konwergencja Zeke’a). Poza tym mamy sporo poprawek wyważających, zarówno dla kilku niedawnych pacjentów, jak i twarzy, których nie widzieliśmy od dawna.
Mamy także trochę zmian poza rozgrywką! To pierwszy patch, który będzie w pełni obsługiwał system 10 banów i nie możemy się doczekać, żeby zobaczyć, jak będzie rozwijać się meta banów. Punkty za kontrolę tłumu obiecane w środku sezonu wreszcie się pojawiają! Na koniec mamy stylową parę legendarnych skórek dla Riven i Yasuo — solowe aleje nigdy nie prezentowały się tak dobrze.
To tyle, jeśli chodzi o wstęp! Ruszajcie do boju, bohaterowie.
Bohaterowie
Camille
Skrócony czas odnowienia umiejętności biernej. Zwiększone obrażenia Q2.
Minęło trochę czasu, od kiedy odebraliśmy Camille trochę mocy i sprawiliśmy, że ma też słabsze strony. Teraz, gdy Stalowy Cień jest w lepszym położeniu, jeżeli chodzi o wyważenie umiejętności i frustrację ze strony przeciwników, czujemy, że możemy ją trochę wzmocnić. Skrócenie czasu odnowienia Defensywy Adaptacyjnej na wczesnych poziomach daje Camille więcej okazji na agresywną grę w alei, a przywrócenie wcześniej odebranych obrażeń Protokołu Precyzji sprawi, że będzie ostra przez całą grę.
Umiejętność bierna — Defensywa Adaptacyjna
Q — Protokół Precyzji
Corki
Lekko zwiększona prędkość ataku. Lekko zwiększone podstawowe obrażenia od ataku. Ataki podstawowe zadają więcej obrażeń magicznych niż fizycznych.
Ostatni raz, gdy widzieliśmy Corkiego bombardującego Summoner’s Rift, robił to na środku, posiadając absurdalne zdolności do nękania i czyszczenia fal, co jest niezwykle pożądane na tej pozycji. Wprowadziliśmy kilka zmian, aby troszkę go przytemperować, ale w efekcie stał się zasadniczo nielotem. Nadarzyła się okazja, aby mu pomóc: podoba nam się obsadzenie go jako strzelca w dolnej alei, zadającego obrażenia magiczne. Nasze działania mają wzmocnić jego pozycję, dzięki czemu łatwiej da się go zaakceptować podczas wyboru w dolnej alei, przy jednoczesnym nakierowaniu go w stronę zadawania obrażeń magicznych.
Podstawowe statystyki
Umiejętność bierna — Uzbrojenie Hextech
W — Walkiria
Ivern
Zmniejszone obrażenia E.
Ivern jest bardzo silny, a wraz z nadchodzącymi zmianami Bluźnierczego Graala Athene (czytajcie niżej), uważamy, że stanie się jeszcze silniejszy. W związku z tym wyprzedzająco obniżamy obrażenia Wybuchowego Nasiona.
E — Wybuchowe Nasiono
Jax
W daje teraz dodatkowy zasięg.
Używanie Wzmocnionego Uderzenia, aby zresetować podstawowy atak, jest chlebem powszednim Jaxa, więc dodajemy trochę zasięgu, aby styl walki był płynniejszy.
W — Wzmocnione Uderzenie
Jhin
Podstawowe obrażenia Q zmniejszone, ale zwiększone skalowanie. Zwiększone podstawowe obrażenia R.
W czasach, gdy trafienie jednym pociskiem superumiejętności Jhina w zasadzie gwarantowało trafienie resztą, wysokie podstawowe obrażenia były przesadą. Teraz, gdy jego superumiejętność jest mniej niezawodna, możemy przywrócić mu trochę obrażeń.
Q — Tańczący Granat
R — Kurtyna!
Karma
Zmniejszona wytrzymałość tarczy E. Zmniejszona wytrzymałość tarczy E wzmocnionego Mantrą na drugim celu.
Karma jest bardzo silna, a wraz z nadchodzącymi zmianami Bluźnierczego Graala Athene (czytajcie niżej), uważamy, że stanie się jeszcze silniejsza. W związku z tym wyprzedzająco zmniejszamy zdolność Inspiracji do tak dobrego chronienia przed obrażeniami.
E — Inspiracja
E wzmocnione Mantrą — Nieustępliwość
Kindred
Zwiększone podstawowe obrażenia od ataku. Zmniejszony koszt many E.
W ostatnim patchu wprowadziliśmy dość znaczące zmiany dla Kindred, które miały uczynić z nich lepszego strzelca-dżunglera. Mimo że zawsze upływa dość sporo czasu, zanim gracze przyzwyczają się do dużych zmian w zestawie umiejętności bohatera, Kindred mieli większe problemy, niż się spodziewaliśmy. Te zmiany to czyste zwiększenia mocy, a gdy gracze w końcu przyzwyczają się do zmiany stylu gry, powinniśmy zobaczyć Kindred jako prawdziwych Wiecznych Łowców.
Podstawowe statystyki
W — Wilczy Szał
E — Narastający Strach
Malzahar
Obrażenia Q i R zmniejszone na wyższych poziomach.
Teraz, gdy Malzahar powrócił do środkowej alei i skupia się na zadawaniu obrażeń, trochę zmieniamy zadawane przez niego obrażenia w późnej fazie gry.
Q — Zew Pustki
R — Uścisk Piekieł
Rakan
Tarcza z umiejętności biernej prawidłowo wchodzi teraz w interakcję z efektami wzmacniającymi tarcze.
Okazało się, że umiejętność bierna Rakana nie skalowała sie z efektami wzmacniającymi tarcze, których Uwodziciel (jako zaklinacz) na ogół ma sporo. Przepraszamy, ptaszyno.
Umiejętność bierna — Zwariowane Skrzydła
Drobne naprawy błędów
Rek’Sai
Zwiększone podstawowe obrażenia od ataku. Zwiększony wzrost pancerza. Zwiększone obrażenia Wynurzenia W. R lepiej trafia w cele.
Aktualizacja umiejętności Rek’Sai pozostawiła ją w dość słabym położeniu. Chcemy przywrócić trochę niezawodności jej umiejętnościom, więc zwiększamy zasięg namierzania Pośpiechu Pustki i podbijamy podstawowe statystyki.
Podstawowe statystyki
Zanurzone W — Wynurzenie
R — Pośpiech Pustki
Rumble
Nagrzanie zmniejsza się wolniej. Dłuższy czas odnowienia Q na wczesnych poziomach, zwiększone obrażenia, zadaje mniejsze obrażenia stworom. Zwiększona wytrzymałość tarczy W i krótszy czas działania. Zwiększone spowolnienie i obrażenia E.
Chcemy, aby przeciwnicy Rumble’a mieli bardziej wyraźne okazje do nawiązania z nim walki podczas fazy gry w alei. Krótki czas odnowienia Ogniopluja umożliwiał Rumble’owi stałe zagrażanie bohaterom bez otrzymywania obrażeń od stworów podczas wymian ciosów (ciekawostka: obrażenia od umiejętności nie przyciągają uwagi stworów), przez co przeciwnicy nie mieli okazji do wykorzystania sytuacji. Zmieniamy też system Nagrzania, aby był bardziej intuicyjny i łatwiejszy dla nowych graczy.
Umiejętność bierna — Tytan ze Złomowiska
Q — Ogniopluj
W — Tarcza Złomu
E — Elektroharpun
Xayah
Nie może atakować podczas rzucania Q, dłuższy czas odnowienia W.
Xayah zadaje trochę zbyt dużo obrażeń podczas dłuższych walk drużynowych w późnej fazie gry, więc zmniejszamy trochę dostępność jej wzmocnienia.
Q — Bliźniacze Sztylety
W — Zabójcze Upierzenie
Zac
Zmniejszone obrażenia W i E.
Zac zadaje dość wysokie obrażenia jak na obrońcę, więc zajmujemy się tym. Jesteśmy pewni, że się po tym pozbiera.
W — Niestabilna Materia
E — Elastyczna Proca
Obieranie celów przez zwierzątka Heimerdingera i Zyry
Zajmujemy się luką, która umożliwiała Heimerdingerowi i Zyrze „atakowanie” celów, gdy faktycznie tego nie zrobili. Umożliwiało im to omijanie pewnego ryzyka związanego ze wskazaniem celu wieżyczkom/roślinom: stanie w miejscu do momentu faktycznego wykonania ataku i przyciąganie uwagi stworów.
Przedmioty dla wspierających
Aktualnie Naszyjnik Żelaznych Solari i Odkupienie są tak potężną parą, że większość wspierających uważa, że musi je kupić jako pierwsze. To dość skutecznie uniemożliwia im dostęp do reszty przedmiotów w wielu grach, szczególnie biorąc pod uwagę inne inwestycje wspierających we wczesnej fazie gry (buty, przedmiot dający złoto, Kamień Widzenia). Ogólna siła Naszyjnika i Odkupienia jest w porządku, ale pozostałe przedmioty nie mogą rywalizować z ich niezwykłą synergią. Naszyjnik zapewnia waszej drużynie wytrzymałość, aby mogła pozostać w walce, a Odkupienie nagradza was za robienie tego.
Zmieniamy oba przedmioty, aby stanowiły mniej idealną kombinację, i zwiększamy ich synergię z innymi przedmiotami dla wspierających. Zasadniczo, Odkupienie powinno przypominać specjalizację kluczową dla zaklinaczy i Naszyjnik dla obrońców. Nic nie powstrzymuje jednego zestawu wspierających od sięgnięcia po przedmioty innej klasy, ale różnorodność kupowanych przedmiotów powinna być większa między klasami.
Naszyjnik Żelaznych Solari
Zmniejszona podstawowa wytrzymałość tarczy. Do tarczy dodano skalowanie od dodatkowego zdrowia.
Naszyjnik Żelaznych Solari umożliwia obrońcom zwiększenie wytrzymałości drużyny — idealnie sprawdza się podczas ich własnej inicjacji lub kontrinicjacji. Jednakże aktualnie jest to najlepszy przedmiot dla wszystkich wspierających, a nie tylko obrońców. Łączymy wytrzymałość tarczy Naszyjnika z typowymi dla obrońców statystykami, aby sprawić, że jeżeli będziecie chcieli uzyskać jej pełną siłę, będziecie musieli w nie zainwestować.
Odkupienie
Zmniejszenie zdrowia i regeneracji zdrowia. Zwiększona regeneracja many. Zmniejszone leczenie, ale skaluje się lepiej ze wzmocnieniami leczenia.
Odkupienie daje zaklinaczom dostęp do leczenia — jednej z mocnych stron ich klasy — które świetnie sprawdza się podczas walk drużynowych, ale aktualnie jest najlepsze dla wszystkich wspierających, a nie tylko zaklinaczy. Solidne leczenie jest fajne u uzdrowicieli, ale gdy jest tak łatwo dostępne dla obrońców, obie klasy tracą na swojej wyjątkowości. Łączymy siłę leczenia Odkupienia z typowymi dla zaklinaczy statystykami, aby sprawić, że jeżeli będziecie chcieli uzyskać jej pełną siłę, będziecie musieli w nie zainwestować.
Konwergencja Zeke’a
Teraz powstaje z Egidy Legionu zamiast ze Wzmacniających Ksiąg. Umiejętność bierna tworzy teraz spowalniającą burzę po aktywacji, zamiast dawać moc umiejętności i szansę na trafienie krytyczne.
Gdy przyjrzeliśmy się przedmiotom dla wspierających, zauważyliśmy wiele możliwości na wzmocnienie strażników przez zaktualizowanie Konwergencji Zeke’a. Strażnicy wyróżniają się podczas ochraniania pobliskich bohaterów i chcieliśmy dać im przedmiot, który będzie to idealnie przedstawiał. Przysięga Rycerska sprawdza się dobrze w pomaganiu im przy ochranianiu wybranych celów, ale uznaliśmy, że możemy dać im przedmiot, który sprawi, że jeszcze bardziej będzie im się opłacało ich ochraniać. W związku z tym zmieniamy statystyki Zeke’a, aby lepiej pasowały do obrońców.
Martwiliśmy się także, że sam przedmiot może być zbyt skomplikowany do użycia, co mogło prowadzić do wielu niezamierzonych aktywacji — pomimo potężnego efektu, jeżeli został użyty prawidłowo. Sprawiamy, że efekt użycia jest znacznie wygodniejszy do wykorzystania, aby zagwarantować, że nie będziecie czuć, że wydaliście 2400 szt. złota na coś ryzykownego.
Efekty przedmiotu
Bluźnierczy Graal Athene
Teraz zamienia regenerację many na moc umiejętności. Mniejsze skrócenie czasu odnowienia.
Athene jest teraz w dość dziwnym miejscu. 20% skrócenia czasu odnowienia i regeneracja zdrowia i many sprawiają, że przedmiot wydaje się dobry we wczesnej fazie gry. Jednakże rywalizuje on z Naszyjnikiem i Odkupieniem, które to raczej nie oddadzą pierwszego miejsca w kolejce zakupów. Zamiast przesadnie wzmacniać Athene, aby lepiej się sprawdzał we wczesnej fazie gry, zmieniamy go na przedmiot skalujący jak Zabójczy Kapelusz Rabadona, dla zaklinaczy.
Sztandar Dowódcy
Szybkonogi ma sens w przypadku przedmiotu oblężniczego.
Przysięga Rycerska
Obrońcy lubią skrócenie czasu odnowienia, nie?
Słuszna Chwała
Od teraz tworzy się ją z Lodowcowego Całunu, a nie z Katalizatora Eonów. Nova spowalniająca nie może być aktywowana ręcznie i aktywuje się automatycznie w pobliżu wrogich bohaterów.
Katalizator Eonów — dzięki Wieczności — jest dobrym przedmiotem dla bohaterów, którzy chcą brać udział w długich walkach, w których mogą jak najlepiej wykorzystać efekt odnawiania many i zdrowia. Z drugiej strony, Słuszna Chwała jest przedmiotem dla bohaterów, którzy chcą zaczynać walki natychmiast. Połączenie obu tych rzeczy sprawiało, że Słuszna Chwała była trochę zbyt silna, więc usuwamy Katalizator z przepisu i zastępujemy go Lodowcowym Całunem. Zupełnie osobno, dodajemy więcej sposobów na kontrowanie efektu użycia, aby lepiej grało się przeciwko komuś z tym przedmiotem.
Lodowcowy Całun
Zmniejszona cena oraz pancerz.
Lodowa Rękawica
Mroźne Serce
Płaszcz Brzytwodzioba
Zmniejszona cena oraz pancerz.
Omowy Niszczyciel
Portal Zz’Rot
Przedmioty powiązane ze Starożytną Monetą
Kilka usprawnień do mechaniki monet.
Talizman Wstąpienia
Mniejszy koszt.
Przedmioty powiązane z Reliktową Tarczą
Usprawnienia i wzmocnienie-naprawa Reliktowej Tarczy i jej ulepszeń.
Naprawiony błąd
Aktualizacje efektów graficznych
Efekty graficzne postępów misji dla wspierających
Te aktualizacje statusu występowały trochę zbyt często.
Przedmioty początkowe
Pierścień Dorana
Efekt bierny jest teraz unikalny.
Kupowanie kilku Pierścieni Dorana umożliwiało bohaterom ominięcie jednego z problemów podczas fazy gry w alei, w tym wypadku regeneracji many, i ciągłe nacieranie, przez co spychali przeciwników pod wieżę bez żadnych konsekwencji, nawet jeżeli zostali z tyłu. To bardzo niefajne, Nautilusie.
Tarcza Dorana
Większy koszt.
Tarcza Dorana powinna być przedmiotem startowym, gdy musicie mierzyć się z nękaniem na wczesnych poziomach, ale na chwilę obecną jest to najlepszy przedmiot niezależnie od sytuacji. Teraz kupicie o miksturę mniej, co powinno zmniejszyć skuteczność samej tarczy, jak i sprawić, że trudniej będzie poradzić sobie z gankami oraz z przeciwnikiem idącym na całość.
Odnawialna Mikstura
Zmieniamy ikonę, aby nie przypominała już innego przedmiotu za 150 szt. złota, który przywraca zdrowie.
Statystyki po zakończeniu meczu
Dodajemy coraz więcej statystyk, aby sprawić, że na ekranie podsumowania rozgrywki poczujecie się (prawdopodobnie) tak samo super, jak podczas gry, która do niego prowadziła.
Rotacyjny tryb gry
Łowy Krwawego Księżyca pojawią się w rotacji od 21:00 CEST 16.06.2017 r. — 13:00 CEST 27.06.2017 r. Składajcie w ofierze Duchy, Demonicznych Heroldów i wrogich bohaterów, aby zyskiwać punkty i wzmocnienie Demonicznego Znaku, które sprawia, że stajecie się niewidzialni.
Tylko 21 najbardziej okrutnych bohaterów jest dostępnych podczas Łowów (10 z nich będzie darmowych do grania, gdy Krwawy Księżyc pojawi się na niebie).
Pomyślnych łowów.
Czat i znajomi
Ułatwiamy śledzenie tego, kto się do was odzywał i kiedy.
Progres poziomów przywoływacza
Wprowadziliśmy drobne poprawki do procesu awansowania na poziomach 1-30, aby gracze mogli awansować płynniej, zamiast nagłych skoków doświadczenia przy poziomach 5., 10. i 20. Całkowita ilość doświadczenia potrzebnego na awans 1-30 jest odrobinę niższa.
Naprawione błędy
- Przeciwnicy znajdujący się pod wpływem uroku Ahri lub Rakana nie będą szli w złą stronę, jeżeli rzucą zaklęcie tuż przed tym, jak trafi ich urok.
- Efekt przy trafieniu Ostrza Zniszczonego Króla nie nakłada już ładunku Czarnego Tasaka.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że redukcja obrażeń Metalizacji Kamiennej Płyty Gargulca nakładała się dwukrotnie w przypadku podstawowych ataków Corkiego.
- R — Lodowy Grobowiec Lissandry nie wariuje już, jeżeli tarcza magii, pod której wpływem znajduje się ona (np. Całun Banshee), zostanie zniszczona w ciągu 0,25 sek. od rozpoczęcia rzucania.
- W — Zabawka Niespodzianka Shaco teraz prawidłowo ujawnia się z zarośli i mgły wojny, gdy zostanie aktywowana.
- E — Granat Burzy Elektronowej CH-2 Heimerdingera teraz prawidłowo ładuje promienie pobliskich wieżyczek, nawet jeżeli zabije przeciwnika.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że w niektórych językach opis R — Wyzwolonej Mocy Syndry zawierał informacje o mechanice w fazie testów, która nigdy nie została wypuszczona.
- Tahm Kench nie może już użyć umiejętności W — Pożarcie na przywołanym Heroldzie.
- Naprawiono błąd, który uniemożliwiał Porażenie przywołanego Herolda.
- Akali może teraz prawidłowo aktywować dodatkowe obrażenia i przywrócenie energii za pomocą Q — Znaku Zabójcy po użyciu go na przywołanym Heroldzie.
- Zasygnalizowanie Herolda nie powoduje już wyświetlenia błędnego komunikatu w czacie.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że Q — Czasowstrzymywacz Ekko wpływał na zbyt duży obszar podczas powrotu, gdy Ekko jest martwy.
- Q — Czasowstrzymywacz Ekko teraz prawidłowo nakłada Umiejętność bierną — Rezonans Napędu Z podczas powrotu, gdy Ekko jest martwy.
- Wskaźnik zasięgu aury Maski Otchłani przedstawia teraz rzeczywisty zasięg.
- Wypowiedź Cybernetycznej Caitlyn przy zabiciu Gnara nie jest teraz słyszana przez wszystkich na mapie.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że Cybernetyczna Caitlyn mogła zrobić się niebieska na resztę meczu, jeżeli została spolimorfowana przez W — Fanaberię Lulu podczas walki.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że Lulu mogła zrobić się tak samo niebieska, gdy rzuciła W — Fanaberię na przeciwnika, który został trafiony W — Pułapką na Yordla sojuszniczej Cybernetycznej Caitlyn.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że rozwinięte części ciała Kha’Zixa graficznie cofały się do podstawowego stanu, gdy polimorfia z W — Fanaberii Lulu przestała działać.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że dźwięk Powrotu Zapomnianego Jayce’a tracił synchronizację z animacją, gdy przeciwnicy utracili, a potem odzyskali, wizję na nim podczas przygotowywania.
- Jayce Świetlanego Młota teraz prawidłowo odtwarza elektryczny dźwięk, gdy jego E — Brama Przyspieszenia pojawia się i znika.
- Końcówka dźwięku Powrotu DJ Sony odtwarza się teraz ciągle.
- Efekt graficzny śmierci PROJEKTU: Yi odtwarza się teraz prawidłowo podczas animacji śmierci.
- Efekt dźwiękowy pękania kul podczas animacji śmierci odtwarza się teraz prawidłowo dla klasycznej skórki Syndry oraz Damy Karo.
- Yasuo w Samo Południe teraz prawidłowo wypowiada swoje dialogi podczas rzucania E — Zamaszystego Cięcia.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że śmiech Veigara nie odtwarzał się prawidłowo, gdy zadał śmiertelny cios za pomocą R — Przedwiecznego Wybuchu.
Nadchodzące wydarzenie
Wydarzenie VS. zacznie się w trakcie tego patcha. Świat na krawędzi zniszczenia oczekuje na odkupienie przez Chaos lub Porządek. Zanurzcie się w sam środek monumentalnej legendy i wpłyńcie na jej zakończenie, wykonując specjalne misje. Wypełnianie misji daje Tokeny, które pomogą wyłonić zwycięzcę oraz mogą być wykorzystane do stworzenia wyjątkowych łupów z wydarzenia.
Nikt nie ucieknie przed przeznaczeniem, ale można je określić.