Patch 7.14 – Opis zmian //Patch notes


Reklama

Patch 7.14 jest nieco spokojniejszym cyklem. Pracownicy Riotu zrobili sobie wolne, dlatego zmian jest znacznie mniej niż zazwyczaj, za to jedną z największych atrakcji jest nowy bohater – Kayn. Wraz z nim pojawią się nowe skórki Chroma, oraz zmiany w balansie bohaterów i przedmiotów.

Czołem, Przywoływacze.

Witamy w patchu 7.14. W tym patchu pojawiają się postacie, o których dawno nie słyszeliśmy, poczynając od Singeda, przez Garena, na Dianie kończąc. Cóż, teraz omówimy spis treści w przypadkowej kolejności. Wielu z tych bohaterów od dawna czekało w kolejce do zmian, więc z radością się nimi zajmiemy.

Pochylimy się także nad przedmiotami. Aktualizacja Kolczastej Kolczugi daje wytrzymałym bohaterom dostęp do Głębokich Ran, a Kamizelka Cierniowa jest jednym z jej składników, przypominającym Pochłaniacz Uroków, Rtęciową Szarfę i inne przedmioty z kategorii „jestem składnikiem swojej większej wersji”. Wzięliśmy także na warsztat przedmioty z destrukcją, aby zagwarantować, że zabójcy będą mieli sensowne i satysfakcjonujące wybory.

Na koniec nie możemy zapomnieć o cieniu, który majaczy na horyzoncie. Uważnie wyglądajcie Kayna, chociaż i tak będzie to bez znaczenia, gdy nagle wyłoni się za wami ze ściany.

To nic osobistego.

Paul „Aether” Perscheid Mattias „Gentleman Gustaf” Lehman Lucas „Luqizilla” Moutinho

Bohaterowie

Kayn

Kayn, Żniwiarz Cienia pojawi się na Summoner’s Rift po premierze patcha 7.14. W międzyczasie, dowiedzcie się więcej o Cieniu i jego kosie:

Alistar

R jeszcze bardziej zmniejsza otrzymywane obrażenia.

Alistar zawsze chciał znaleźć się w centrum wydarzeń, ale obecnie musi zostawać tam trochę dłużej, aby w pełni wykorzystać efekty kontroli tłumu. W związku z tym Minotaur musi być trochę bardziej wytrzymały, gdy ruszy do walki.

R — Niezłomna Wola

ZMNIEJSZENIE OBRAŻEŃ50/60/70% 55/65/75%
NOWOŚĆPRZEJRZYSTOŚĆTeraz wyświetla, ile obrażeń redukuje Niezłomna Wola przy każdych otrzymanych obrażeniach (widoczne tylko dla Alistara i osoby go atakującej).

Caitlyn

Zmniejszona prędkość ataku na poziom.

Nasz cel jest taki sam jak w patchu 7.11: kontynuujemy osłabianie Caitlyn poza jej głównymi specjalnościami (inteligentne rozstawianie pułapek i solidne strzały W Głowę). Nasze poprzednie zmiany, których celem było zmniejszenie obrażeń ciągłych pani Szeryf w późnej fazie gry, były niewystarczające, więc je kontynuujemy.

Podstawowe statystyki

PRZYROST PRĘDKOŚCI ATAKU4% 2%

Cho’Gath

E działa tylko przez trzy następne ataki, ale zadaje znacznie więcej obrażeń. Zmniejszony koszt many Q. Wydłużony czas działania uciszenia W na niższych poziomach.

W teorii Migbłystalne Kolce to duży przypływ stałej mocy dla postaci walczącej w zwarciu. W praktyce niska mobilność Cho’Gatha sprawia, że trafienie poruszającego się celu więcej niż tylko kilkoma atakami jest niezwykle trudne. Zmieniamy Migbłystalne Kolce tak, aby Cho’Gath musiał trafić tylko kilkoma atakami, aby wyciągnąć z nich pełną wartość, a do tego dodajemy spowolnienie, aby miał na to większe szanse.

AKTUALIZACJAE — Migbłystalne Kolce

Następne 3 podstawowe ataki Cho’Gatha wystrzeliwują kolce, które zadają obrażenia i spowalniają wszystkie trafione cele.

NOWOŚĆCZAS ODNOWIENIA8/7/6/5/4 sek.
NOWOŚĆKOSZT30 pkt. many
PODSTAWOWE OBRAŻENIA20/35/50/65/80 pkt. (+0,3 pkt. mocy umiejętności) (bez zmian)
NOWOŚĆOBRAŻENIA OD MAKSYMALNEGO ZDROWIA4% maksymalnego zdrowia celu (+0,5% za każdy ładunek Uczty)
NOWOŚĆZANIKAJĄCE SPOWOLNIENIE30/35/40/45/50%, zanikające w ciągu 1,5 sek.
NOWOŚĆDUŻE KOLCETeraz daje 50 dodatkowych jednostek zasięgu podstawowych ataków.
NOWOŚĆSZYBKIE KOLCETeraz resetuje podstawowe ataki Cho’Gatha.
NAPRAWIONY BŁĄDTeraz prawidłowo nakłada efekt wysysania zdrowia Talizmanu Łowcy.

Q — Rozerwanie

OBRAŻENIA80/135/190/245/305 pkt. 80/135/190/245/300 pkt.
KOSZT90 pkt. many 60 pkt. many

W — Dziki Wrzask

CZAS DZIAŁANIA1,5/1,625/1,75/1,875/2 sek. 1,6/1,7/1,8/1,9/2 sek.

Diana

Prędkość ataku umiejętności biernej aktywuje się przy rzucaniu zaklęć i zwiększa się z poziomem E. Ataki z aktywną umiejętnością bierną przywracają manę. Skrócony czas odnowienia Q na niższych poziomach. Zmniejszony koszt many W na niższych poziomach.

Diana to bohaterka z podzieloną osobowością, coś pomiędzy zabójcą i szturmowcem, postacią walczącą w alei i dżunglerem. Podczas gdy taka wielozadaniowość sprawdza się u niektórych bohaterów, wiele razy widzieliśmy, co się dzieje, gdy zabójca może być wytrzymały albo gdy szturmowiec może masakrować przeciwników. To sprawia, że Dianę ciężko wyważać z patcha na patch, ponieważ nie możemy skupić jej na jednej osobowości, dopóki nie damy jej narzędzi, dzięki którym będzie sprawdzać się w tej roli. (Czytajcie: potrzebuje aktualizacji).

W międzyczasie gołym okiem widać, że Diana nie wpasowuje się nigdzie. Zajmujemy się dwoma aspektami Diany, które są prawdziwe niezależnie od przyjętego stylu gry. Zmniejszamy jej problemy z maną i lepiej nagradzamy za skupianie się na rzucaniu zaklęć i atakowaniu — tę stronę jej rozgrywki wspieramy z chęcią.

Umiejętność bierna — Ostrze Księżycowej Poświaty

PRĘDKOŚC ATAKUBiernie daje 20% prędkości ataku Rzucanie zaklęć przez Dianę zwiększa jej prędkość ataku o 20% na następne 3 ataki, wartość zwiększa się z poziomem Zewu Księżyca.
NOWOŚĆPRZYWRÓCENIE MANYAtaki Ostrzem Księżycowej Poświaty przywracają Dianie manę w wysokości 15% jej mocy umiejętności.

Q — Cios Półksiężyca

CZAS ODNOWIENIA10/9/8/7/6 sek. 8/7,5/7/6,5/6 sek.

W — Księżycowa Kaskada

KOSZT60/70/80/90/100 pkt. many 40/55/70/85/100 pkt. many

E — Zew Księżyca

NOWOŚĆPRĘDKOŚĆ ATAKUZwiększa premię do prędkości ataku Ostrza Księżycowej Poświaty do 50/60/70/80/90%

Fiora

Zmniejszona prędkość ruchu z umiejętności biernej. R nie daje już premii do prędkości ruchu Tańca Fechmistrzyni w pobliżu celu.

Atakowanie Wrażliwych Punktów czyni Fiorę niezwykle potężną, ale jej przeciwnicy znajdują się w zbyt słabym położeniu, aby ją przed tym powstrzymać. Gdy Fiora atakuje pojedyncze Wrażliwe Punkty, premia do prędkości ruchu z Tańca Fechmistrzyni często pozwala jej uciec przed kontratakiem. Gdy Fiora użyje superumiejętności, premia do prędkości ruchu daje jej zbyt dużo luzu, jeżeli chodzi o wymanewrowanie przeciwnika, zanim w ogóle uderzy w dowolny Wrażliwy Punkt. W obu przypadkach trzeba zmniejszyć premię do prędkości ruchu Fiory, aby przeciwnicy mogli nawiązać z nią równorzędną walkę.

Umiejętność bierna — Taniec Fechmistrzyni

PREMIA DO PRĘDKOŚCI RUCHU20/30/40/50% 15/20/25/30%

R — Wielkie Wyzwanie

USUNIĘTOPARKIETWielkie Wyzwanie nie daje już premii do prędkości ruchu z Tańca Fechmistrzyni w pobliżu celu.

Garen

Modernizacja umiejętności biernej (i wzmocnienie). W daje teraz zmniejszenie obrażeń i nieustępliwość na chwilę po użyciu, a E ma zwiększone skalowanie od obrażeń od ataku na obrót.

Garen umożliwia przeciwnikom dobre kontrowanie go, gdy nauczą się trzymać go na dystans. To sprawia, że Garen nie bardzo może coś na to poradzić, przez co przebieg starcia jest często dość jednostronny. Zmieniamy Odwagę, aby Garen był trochę mniej prostolinijny, dzięki czemu najlepsi grający nim będą mogli się popisać. Skoro jesteśmy przy Garenie, skorzystaliśmy z okazji, aby zmodernizować jego umiejętność bierną, zmieniając ją z ulepszanej trzykrotnie do takiej, która zmienia się raz mniej więcej w czasie zakończenia fazy gry w alei.

Ogólnie rzecz biorąc, uważamy, że można jeszcze zrobić sporo, aby uczynić Garena skuteczniejszym, więc potraktujcie te zmiany jako początek większych prac nad nim.

Umiejętność bierna — Wytrwałość

REGENERACJA ZDROWIA POZA WALKĄ2%/4%/10% maksymalnego zdrowia co 5 sek. (na poziomach 1/11/16) 2%/8% maksymalnego zdrowia co 5 sek. (na poziomach 1/11)
CZAS PRZEBYWANIA POZA WALKĄ9/6/4 sek. (na poziomach 1/11/16) 9/4 sek. (na poziomach 1/11)
NOWOŚĆDEMACIAŃSKA ŚMIAŁOŚĆRegeneracja zwiększa się do 4/16% maksymalnego zdrowia co 5 sek., gdy Garen ma mniej niż 25/50% maksymalnego zdrowia (na poziomach 1/11).

W — Odwaga

NOWOŚĆPRZEJRZYSTOŚĆTeraz wyświetla, ile obrażeń zmniejsza Odwaga.
NOWOŚĆZBIERZ SWĄ ODWAGĘTeraz daje Garenowi 60% zmniejszenia obrażeń i nieustępliwości na pierwsze 0,75 sek., powracając do normalnych 30% zmniejszenia obrażeń na pozostały czas działania.

E — Osąd

SKALOWANIE NA OBRÓT34/35/36/37/38% całkowitych obrażeń od ataku 36/37/38/39/40% całkowitych obrażeń od ataku

Rammus

Samospowolnienie W zmniejszone.

Samospowolnienie Kuli Obronnej okazało się zbyt problematyczne dla grających Rammusem, więc zmniejszamy je. Dodatkowo w tym patchu aktualizujemy Kolczastą Kolczugę, która będzie gorzej współgrała z umiejętnością bierną Pancerznika (mniej pancerza i mniejsze skalowanie od niego), więc przyda mu się jakieś wzmocnienie.

W — Kula Obronna

SAMOSPOWOLNIENIE60% 30%
NAPRAWIONY BŁĄDKula Obronna teraz prawidłowo zwiększa rozmiar obszaru spowalniającego Lodowej Rękawicy.

Singed

Nowa umiejętność bierna zwiększa prędkość ruchu podczas mijania innych bohaterów. Zwiększone podstawowe zdrowie oraz jego skalowanie. Podstawowe obrażenia Q zmniejszone, zwiększone skalowanie od mocy umiejętności. W teraz uziemia przeciwników, którzy się w nim znajdują.

Singed nie znajduje się na naszej liście VGU w najbliższym czasie, więc chcieliśmy znaleźć okazję do uwspółcześnienia jego umiejętności. Największe problemy, jakimi chcieliśmy się zająć: brak w elastyczności kupowania przedmiotów i jego problemy z łatwo uciekającymi bohaterami.

Wzmocniona Pawęż sprawiała, że Singed polegał na przedmiotach z maną, aby zyskiwać wytrzymałość. Teraz zwiększamy jego podstawową wytrzymałość, aby mógł swobodniej dobierać przedmioty. Nowa umiejętność bierna gwarantuje, że Singed będzie mógł zbliżyć się do celu i trzymać się go tak, jak powinien to robić bohater walczący w zwarciu.

Mimo że Toksyczne Ślizganie powinno mu pomóc zbliżyć się do przeciwników, Singed wciąż ma problemy z bohaterami, którzy mogą łatwo uciec. Substancja Klejąca uziemia tych, którzy w niej stoją, co powinno dać Singedowi okazję na dorwanie tych bohaterów.

Na koniec zmieniamy obrażenia Śladu Trucizny z podstawowych wartości na skalujące się, aby Singed czuł się lepiej podczas kupowania obrażeń, gdy zyska przewagę, zamiast zawsze uważać, że Słuszna Chwała jest najlepszym zakupem.

Podstawowe statystyki

PODSTAWOWE ZDROWIE542,76 pkt. 610 pkt.
PRZYROST ZDROWIA82 pkt. 90 pkt.

NOWOŚĆUmiejętność bierna — Toksyczne Ślizganie

NAZWAWzmocniona Pawęż Toksyczne Ślizganie
NOWOŚĆTOKSYCZNE ŚLIZGANIEGdy Singed minie bohatera w promieniu 225 jedn., zyskuje 20% prędkości ruchu na 2 sek. Efekt posiada 10 sek. czasu odnowienia, wyjątkowego dla każdego bohatera.
USUNIĘTOWZMOCNIONA PAWĘŻSinged nie zyskuje już zdrowia zależnie od maksymalnej many.

Q — Ślad Trucizny

PODSTAWOWE OBRAŻENIA44/68/92/116/140 pkt. 40/60/80/100/120 pkt.
SKALOWANIE0,6 pkt. mocy umiejętności 0,8 pkt. mocy umiejętności
AKTUALIZACJAZACHMURZENIERozmiar efektów cząsteczkowych został zwiększony, aby lepiej oddawać obszar działania trucizny.
NAPRAWIONY BŁĄDŚlad Trucizny nie znika już wizualnie, gdy Singed opuści zasięg wizji wrogów.

W — Substancja Klejąca

CZAS DZIAŁANIA5 sek. 3 sek.
NOWOŚĆSUPERKLEJĄCATeraz uziemia jednostki znajdujące się w kałuży Substancji Klejącej.
SPOWOLNIENIE35/45/55/65/75% 40% na wszystkich poziomach
USUNIĘTOZALEGANIESpowolnienie Substancji Klejącej nie zalega już na wrogach przez sekundę po opuszczeniu kałuży.
KOSZT70/80/90/100/110 pkt. many 60/70/80/90/100 pkt. many
CZAS ODNOWIENIA14 sek. na wszystkich poziomach 11/10/9/8/7 sek.

E — Rzut

KOSZT100/110/120/130/140 pkt. many 80/95/110/125/140 pkt. many

R — Mikstura Obłędu

KOSZT150 pkt. many 100 pkt. many
DODATKOWE STATYSTYKI35/50/80 pkt. 35/60/85 pkt.

Taric

Skalowanie Q zwiększone na niższych poziomach. Q leczy więcej; aktualizacja modelu ładunków. Czas odnowienia E jest wyższy na początku, niższy później. E zadaje więcej obrażeń i ogłusza na taki sam czas na wszystkich poziomach.

Mimo że superumiejętność Tarica czyni go jednym z najlepszych wspierających w późnej fazie gry, to we wczesnej fazie gry jest zdecydowanie zbyt słaby. Gwiezdne Muśnięcie nie sprawdza się na niższych poziomach, ale rozwijanie go może okazać się kiepskim pomysłem, ponieważ jego koszt many znacznie się zwiększa. Główne działanie Gwiezdnego Muśnięcia pozostaje bez zmian, ale aktualizujemy większość szczegółów, aby była to znacznie bardziej satysfakcjonująca umiejętność.

Aktualizujemy także Rozbłysk. Jest nim dość trudno trafić i Taric wystawia się na ataki, gdy spudłuje, więc musi wychodzić znacznie lepiej na wymianach ciosów, gdy uda mu się trafić.

Podstawowe statystyki

REGENERACJA MANY5 pkt. co 5 sek. 8,5 pkt. co 5 sek.
PRZYROST REGENERACJI MANY1 pkt. 0,8 pkt.

Q — Gwiezdne Muśnięcie

LECZENIE ZA KAŻDY ŁADUNEK20/30/40/50/60 pkt. (+0,2 pkt. mocy umiejętności) (+1,5% dodatkowego zdrowia Tarica) 30 pkt. (+0,2 pkt. mocy umiejętności)(+1% maksymalnego zdrowia Tarica)
MAKSYMALNA LICZBA ŁADUNKÓW3 na wszystkich poziomach 1/2/3/4/5
KOSZT60/80/100/120/140 pkt. many 70/80/90/100/110 pkt. many
NOWOŚĆCZAS ODNOWIENIA3 sek.
CZAS ŁADOWANIA15 sek. (bez zmian)
AKTUALIZACJAZUCHWAŁOŚĆAtaki wzmocnione Zuchwałością skracają czas ładowania Gwiezdnego Muśnięcia o kolejne 5 sek. skracają czas odnowienia Gwiezdnego Muśnięcia o 1 sek. i natychmiast dają ładunek.

E — Rozbłysk

OBRAŻENIA60/105/150/195/240 pkt. 100/145/190/235/280 pkt.
CZAS ODNOWIENIA15 sek. na wszystkich poziomach 17/16/15/14/13 sek.
CZAS DZIAŁANIA OGŁUSZENIA1/1,125/1,25/1,375/1,5 sek. 1,25 sek. na wszystkich poziomach

Yorick

Zmniejszone podstawowe obrażenia Istot Mgły we wczesnej fazie gry. Zwiększone zdrowie Mglistej Dziewicy w późnej fazie gry. Istoty Mgły reagują lepiej, groby działają spójniej.

Yorick dobrze sobie radzi we wczesnej fazie gry, ale im dłużej trwa gra, tym trudniejsze staje się życie Pasterza Dusz. Chcemy wspierać jego dywersje w środkowej i późnej fazie gry, więc zwiększamy wytrzymałość Dziewicy w późnej fazie gry oraz skracamy czas odnowienia, aby mogła pojawiać się częściej.

Umiejętność bierna — Pasterz Dusz

NOWOŚĆATAK Z MGŁYIstoty Mgły atakują teraz natychmiast po wylądowaniu ze skoku E.
PODSTAWOWE OBRAŻENIA ISTOT MGŁY10-95 pkt. (na poziomach 1-18) 2-100 pkt. (na poziomach 1-18)
SKALOWANIE ISTOT MGŁY0,3 pkt. całkowitych obrażeń od ataku (bez zmian)
ZASIĘG REAKCJI NA ŻAŁOBNĄ MGŁĘ1000 jedn. 1400 jedn.
ZASIĘG ZNIKANIA GROBÓW1600 jedn. 2000 jedn.

R — Chluba Wysp

CZAS ODNOWIENIA160/150/140 sek. 160/130/100 sek.
PODSTAWOWE ZDROWIE700/1500/3000 jedn. 700/1500/4000 jedn.

Aktualizacja patcha 7.13

Te zmiany zostały wprowadzone w trakcie patcha 7.13. Ponownie umieszczamy je tutaj dla wszystkich, którzy przegapili je przy aktualizacji opisu patcha 7.13.

Nunu

PODSTAWOWA REGENERACJA ZDROWIA7 pkt. co 5 sek. 5 pkt. co 5 sek.
PANCERZ26,38 pkt. 23 pkt.

Zac

ZASIĘG DRUGIEGO CIOSU ROZCIĄGAJĄCEGO UDERZENIA300 jedn. 200 jedn.

Przedmioty

AKTUALIZACJA

Kolczasta Kolczuga

Od teraz daje zdrowie. Nakłada też na atakujących Głębokie Rany.

Przeciwko bohaterom i drużynom, które skupiają się na leczeniu i efektach regeneracji, wytrzymali bohaterowie walczący w zwarciu czasami wydają się szkodzić swojej drużynie, służąc za baterie dla zdrowia. Podczas gdy magowie mają Morellonomicon, a pozostali prowadzący Wezwanie Kata, aby mogli eliminować skupiające się na leczeniu zagrożenia, chcieliśmy mieć pewność, że bohaterowie walczący w zwarciu mogą przynajmniej zmusić mogących utrzymać się przy życiu zadających obrażenia do poszukania leczenia w innym miejscu.

PRZEPISLekka Szata + Kamizelka Kolcza + 1250 szt. złota Kamizelka Cierniowa + Rubinowy Kryształ + Zbroja Strażnika + 400 szt. złota
ŁĄCZNY KOSZT2350 szt. złota 2900 szt. złota
PANCERZ100 pkt. 75 pkt.
NOWOŚĆZDROWIE250 pkt.
AKTUALIZACJAUNIKALNE BIERNE — KOLCEW momencie trafienia podstawowym atakiem odbija obrażenia magiczne równe 25 pkt. + 10% twojego dodatkowego pancerza i nakłada na atakującego Głębokie Rany na 1 sek.
NOWOŚĆUNIKALNE BIERNE — ZIMNA STALJeśli twój bohater zostanie trafiony podstawowym atakiem, jego prędkość ataku zostanie zmniejszona o 15% na 1 sek.
NOWOŚĆ

Kamizelka Cierniowa

Zmiana Kolczastej Kolczugi czyni z niej dobrą odpowiedź na drużyny skupiające się na leczeniu, ale jej cena jest zbyt wysoka, aby mogła służyć do szybkiej reakcji na nagłe zagrożenie. Wprowadzamy Kamizelkę Cierniową, aby bierny efekt Kolców był dostępny za mniejszą ilość złota. To sytuacja, którą znacie z innych przedmiotów: Pochłaniacz Uroków ulepszany do Paszczy Malmortiusa, Rtęciowa Szarfa ulepszana do Rtęciowego Bułata itd.

PRZEPISLekka Szata + Lekka Szata + 300 szt. złota
PANCERZ35 pkt.
UNIKALNE BIERNE — KOLCEW momencie trafienia podstawowym atakiem odbija obrażenia magiczne równe 20 pkt. i nakłada na atakującego Głębokie Rany na 1 sek.
AKTUALIZACJA

Przedmioty powiązane ze Starożytną Monetą

Nagroda za zadanie daje teraz premię do prędkości ruchu zbliżającym się sojusznikom, zamiast wczesnego punktu umiejętności.

Mimo że wczesny punkt umiejętności był wyjątkową i nowatorską nagrodą za zadanie Starożytnej Monety, nie pasował jednak do tego, co główni użytkownicy Monety chcieli robić: wprowadzać swoją drużynę do walk i wyprowadzać ją z walk. Zastępujemy ją bardziej znajomym efektem, który umożliwia wspierającym służenie za drogowskaz dla współgraczy, dzięki czemu łatwiej im wybrać korzystne miejsce na walkę drużynową.

NAGRODA:Przychylność zostaje ulepszona do Przychylności Imperatora i otrzymujesz eliksir, który zapewnia dodatkowy punkt umiejętności pobliscy sojusznicy zyskują 8% prędkości ruchu, gdy poruszają się w twoim kierunku

Omen Randuina

Zaktualizowany przepis. Zapewnia więcej zdrowia.

Omen Randuina to przydatny przedmiot, jeśli zamierzacie kontrować bohaterów bazujących na trafieniach krytycznych. Do tej pory był jednak nieco słabszy, niż powinien. Zapewniamy mu lepszy stosunek ceny do jakości i zmieniamy przepis, by pozwolić na łatwiejsze poruszanie się w stronę akcji lub przeciwną w zależności od sytuacji.

PRZEPISRubinowy Kryształ + Rubinowy Kryształ + Zbroja Strażnika + 1100 szt. złota Pas Giganta + Zbroja Strażnika + 900 szt. złota (łączny koszt pozostaje bez zmian i wynosi 2900 szt. złota)
ZDROWIE350 pkt. 400 pkt.

Zaktualizowaliśmy strony z domyślną rekomendacją przedmiotów dla niektórych bohaterów (głównie wspierających), by odzwierciedlić zmiany, którym poddane zostały przedmioty na przestrzeni sezonu.

Przedmioty z destrukcją

Ogólne uwagi

Naszym początkowym celem przy wprowadzaniu destrukcji było zapewnienie graczom lepszej kontroli nad wpływem stałego przebicia pancerza w różnych momentach gry oraz oddzielenie przedmiotów dla zabójców od przedmiotów przeznaczonych dla innych bohaterów zadających obrażenia fizyczne. W tym momencie przedmioty z destrukcją są dość słabe i nie dają zabójcom wielkiego wyboru w kwestii kombinacji przedmiotów (głównie opłaca się jak najszybciej zaopatrzyć w Widmowe Ostrze w każdej grze).

W teorii Widmowe Ostrze Youmuu (wsparcie wędrowania) i Mroczne Ostrze Draktharru (obrażenia efektu, odebranie wizji) powinny być wybierane na początku równie często jako czysto ofensywne ulepszenia Sztyletu. W praktyce jednak Mroczne Ostrze nie domaga niemal na każdym froncie. Wyrównujemy atrybuty obu tych przedmiotów w zakresie przepisu, ceny i statystyk, by zapewnić bardziej atrakcyjną alternatywę.

W rezultacie tych zmian Widmowe Ostrze na powrót staje się jedynym pośród przedmiotów z przebiciem pancerza zapewniającym prędkość ruchu. Po odebraniu przedmiotom tworzonym na podstawie Sztyletu wpływu na mobilność musieliśmy zapewnić im inny sposób na zapewnianie zabójcom przewagi. Zmiana skalowania destrukcji z poziomu przeciwnika na poziom własnego bohatera wypełnia tę lukę, równocześnie posuwając nas naprzód w drodze do osiągnięcia pierwotnego celu poprzez zmniejszenie jej skuteczności w rękach dolnych (którzy zazwyczaj wolniej zdobywają kolejne poziomy).

Na koniec: w skrócie ulepszenia Sztyletu utraciły obrażenia od ataku na rzecz destrukcji. Dążyliśmy do tego samego, co podczas prac nad wytrzymałością w środku sezonu: przerzuceniem siły z poziomu generalnych statystyk (obrażenia od ataku) na poziom statystyk specjalistycznych (destrukcja).

SKALOWANIEDestrukcja zapewnia przebicie pancerza zależne od poziomu celu twojego poziomu.
PRZEJRZYSTOŚĆOpisy przedmiotów wyświetlają teraz aktualną wartość przebicia pancerza, którą zapewnia ci destrukcja.
STATYSTYKIUkończone przedmioty z destrukcją zapewniają więcej destrukcji (za wyjątkiem Ostrza Nocy), a mniej obrażeń od ataku.
USUNIĘTOMOBILNOŚĆZa wyjątkiem Widmowego Ostrza Youmuu przedmioty z destrukcją nie zapewniają już prędkości ruchu poza walką.

Ząbkowany Sztylet

Umiejętność bierna została zaktualizowana, by zapewniać następnej użytej umiejętności dodatkowe obrażenia po zabiciu jednostki.

Umiejętność bierna Łowca Głów nagradza zabójców za zaplanowane wymiany ciosów i próby zabójstw, dodając pewną ilość obrażeń do ich kombinacji, jeśli przed przejściem do ofensywy zadadzą ostatni cios stworowi lub potworowi. Łowca Głów sprawdza się także jako narzędzie do czyszczenia fal stworów i obozów w dżungli dla bohaterów z umiejętnościami obszarowymi, pozwalając na szybsze wędrowanie, wspierane wcześniej przez prędkość ruchu Sztyletu.

Dodatkowy kontekst: Łowca Głów to w zasadzie lekko skorygowana oryginalna umiejętność bierna Sztyletu. Podczas gdy jej poprzednia wersja zapewniała skromniejszy, stały efekt najbardziej przydatny do nękania przeciwnika z dystansu (aktywujący się przy podstawowych atakach i zaklęciach oddziałujących na jeden cel), nowa ma większy efekt z czasem odnowienia, który aktywuje się przy użyciu dowolnej umiejętności zadającej obrażenia. Łowca Głów jest lepiej przystosowany dla zabójców od oryginału i powinien dawać im większe możliwości działania.

NOWOŚĆ? UNIKALNE BIERNEŁowca Głów: Po zabiciu wroga twoje następne zaklęcie zadające obrażenia zada 40 pkt. dodatkowych obrażeń fizycznych wszystkim trafionym wrogom (30 sek. odnowienia).
USUNIĘTOPRĘDKOŚĆ RUCHU POZA WALKĄNie zapewnia już dodatkowych 20 jedn. prędkości ruchu poza walką.

Sztylet Kłusownika

Dziedziczy zmiany Ząbkowanego Sztyletu. To dopiero istotnie przyspieszy oczyszczanie alei i obozów!

NOWOŚĆ? UNIKALNE BIERNEŁowca Głów: Po zabiciu wroga twoje następne zaklęcie zadające obrażenia zada 40 pkt. dodatkowych obrażeń fizycznych wszystkim trafionym wrogom (30 sek. odnowienia).
USUNIĘTOPRĘDKOŚĆ RUCHU POZA WALKĄNie zapewnia już dodatkowych 20 jedn. prędkości ruchu poza walką.

Mroczne Ostrze Draktharru

Teraz powstaje z Młota Bojowego Caulfielda, a nie z K. W. Miecza i przyznaje czas odnowienia. Zmniejszony koszt. Więcej destrukcji, mniej obrażeń od ataku. Efekt Nocnego Łowcy skaluje się z poziomem, a nie z destrukcją.

Mroczne Ostrze posiada najtrudniejszy przepis ze wszystkich ulepszeń Sztyletu, a także bierny efekt najbardziej skuteczny w przypadku budowania bohatera na porcelanowe działo (przez co zabójcy w walkach narażeni są na szybką śmierć, zanim zdążą wykonać całą swoją kombinację). Oba te czynniki sprawiają, że przedmiot jest nieatrakcyjny jako pierwszy zakup, a Ostrze Youmuu pozostaje jedyną opcją dla każdego zabójcy nastawionego na obrażenia od ataku. Aby Mroczne Ostrze sprawdzało się lepiej, dajemy mu koszt i przepis Youmuu oraz sprawiamy, że Nocny Łowca będzie przydatny, nawet jeśli Mroczne Ostrze będzie jedynym przedmiotem z destrukcją, który kupi dany zabójca.

PRZEPISZąbkowany Sztylet + K. W. Miecz + 850 szt. złota Ząbkowany Sztylet + Młot Bojowy Caulfielda + 700 szt. złota
ŁĄCZNY KOSZT3250 szt. złota 2900 szt. złota
DESTRUKCJA15 pkt. 18 pkt.
OBRAŻENIA OD ATAKU65 pkt. 55 pkt.
USUNIĘTOPRĘDKOŚĆ RUCHU POZA WALKĄNie zapewnia już dodatkowych 20 jedn. prędkości ruchu poza walką.
NOWOŚĆSKRÓCENIE CZASU ODNOWIENIAOd teraz zapewnia 10% skrócenia czasu odnowienia.
OBRAŻENIA NOCNEGO ŁOWCY75 (+2,0 pkt. destrukcji) pkt. nieuchronnych obrażeń 90 + 15 pkt. obrażeń fizycznych na poziom (105-360 pkt. na poziomach 1-18).
NOWOŚĆSPOWOLNIENIE NOCNEGO ŁOWCYNocny Łowca spowalnia teraz cel o 99% na 0,25 sekundy.
CZAS NA AKTYWACJĘ NOCNEGO ŁOWCYW ciągu 4 sek. 5 sek. od odkrycia

Widmowe Ostrze Youmuu

Zapewnia jeszcze więcej prędkości ruchu. Więcej destrukcji, mniej obrażeń obrażeń od ataku.

Tożsamość Widmowego Ostrza jako ulepszenia Sztyletu nastawionego na mobilność zostaje wzmocniona dzięki temu, że jest teraz jedynym z nich zapewniającym prędkość ruchu. Jako że posiada już statystyki, na których zależy zabójcy zadającemu obrażenia fizyczne (obrażenia od ataku, destrukcję i skrócenie czasu odnowienia), nie musieliśmy w nim nic więcej zmieniać.

ŁĄCZNY KOSZT2900 szt. złota (niezmienione)
PRĘDKOŚĆ RUCHU POZA WALKĄ20 jedn. 40 jedn.
DESTRUKCJA15 pkt. 18 pkt.
OBRAŻENIA OD ATAKU60 pkt. 55 pkt.

Ostrze Nocy

Daje zdrowie zamiast odporności na magię. Więcej destrukcji.

Ostrze Nocy posiada na rynku przedmiotów z odpornością na magię dla łatwych do zabicia bohaterów silną konkurencję w postaci Paszczy Malmortiusa i Rtęciowego Bułata. Konkurencję, z którą nierzadko przegrywa. Zamieniamy więc odporność na magię na zdrowie, by zabójcy mogli kupić Ostrze Nocy oraz Paszczę lub Bułat, czyniąc go tym samym skutecznym przeciwko drużynom nastawionym na obrażenia fizyczne. To rozwiązanie ma jednak wadę: dodatkowe zdrowie utrudnia maksymalizację premii Pogromcy Olbrzymów z Pozdrowień Lorda Dominika (zwłaszcza, jeśli zakupi się także Czarny Tasak).

PRZEPISZąbkowany Sztylet + Kilof + Opończa Antymagiczna + 675 szt. złota Ząbkowany Sztylet + Kilof + Rubinowy Kryształ + 725 szt. złota
ŁĄCZNY KOSZT3100 szt. złota (niezmienione)
USUNIĘTOPRĘDKOŚĆ RUCHU POZA WALKĄNie zapewnia już dodatkowych 20 jedn. prędkości ruchu poza walką.
DESTRUKCJA15 pkt. 18 pkt.
OBRAŻENIA OD ATAKU55 pkt. (niezmienione)
NOWOŚĆZDROWIEZapewnia teraz 250 pkt. zdrowia
USUNIĘTOODPORNOŚĆ NA MAGIĘNie daje już 35 pkt. odporności na magię.

Skalniaki

Średniej wielkości Skalniaki mogą teraz stanowić cel Porażenia!

Średnie Skalniaki zadają na tyle dużo obrażeń i posiadają na tyle dużo zdrowia, że używanie na nich Porażenia wcale nie wydaje się być marnotrawstwem, zatem postanowiliśmy wam to umożliwić.

Umiejętności zapewniające wizję

W League of Legends spora liczba umiejętności zapewnia wizję, czy to za pomocą osłabień nakładanych na trafianych bohaterów, czy też przez przywołany obiekt, który przyznaje wizję wokoło siebie, Umiejętności takie jak Sokole Oko muszą dawać wizję, bo takie jest ich zadanie. Zaczynamy od odebrania wizji niektórym tworzonym przez bohaterów przeszkodom terenowym (takim jak Kolumna Lodu), które mimo że są przeznaczone do czegoś innego, to z jakiejś przyczyny zapewniają i wizję. Z drugiej jednak strony skuteczność Siewcy Zarośli zależy od tego, czy wejdzie w niego sojusznik. W tym więc przypadku zapewniana wizja ma sens, ale zbyt duży zasięg. W przyszłych patchach zamierzamy przyjrzeć się umiejętnościom dającym wizję, by dać większą spójność doświadczeniu „o-o, oni mnie widzą!”.

  • Umiejętność E — Kolumna Lodu Trundle’a nie zapewnia już wizji wokół obszaru swojego działania.
  • Zasięg umiejętności Iverna W — Siewca Zarośli został zmieniony: 1600 jedn. 800 jedn.
  • Umiejętność W — Krystalizacja Anivii nie zapewnia już wizji wokół obszaru swojego działania.

Kolejkowanie ataków i umiejętności

Wiele umiejętności ma za zadanie przybliżyć bohaterów do ich wrogów na odległość umożliwiającą atak. W takich sytuacjach często dodajemy na końcówkę umiejętności rozkaz ataku, by zapobiec bezczynności bohatera po przybliżeniu się do celu. Jednak z powodu sposobu, w jaki działa kolejkowanie w League, ten rozkaz ataku nadpisuje próbę dodania kolejnej umiejętności do kolejki podczas rzucania pierwszej umiejętności. Zmodyfikowaliśmy niektóre umiejętności, by ukryty rozkaz ataku nie nadpisywał polecenia użycia drugiej umiejętności, lecz wciąż działał w przypadku braku kolejnego polecenia. Dajcie nam znać, jeśli uważacie, że coś pominęliśmy!

TO TROCHĘ POGMATWANEZmieniliśmy niektóre interakcje, podczas których umiejętności nadpisywały polecenie użycia zaklęcia, zmuszając rzucającego je do natychmiastowego ataku podstawowego po zakończeniu umiejętności.
OTO MAŁY PRZYKŁADGdyby Pantheon chciał dodać do kolejki E — Cios w Serce podczas doskoku W — Egidy Zeonii, po doskoku zacząłby wykonywać ataki podstawowe zamiast użyć Ciosu w Serce.
CO BĘDZIE ZE MNĄTa zmiana wpłynie tylko na następujące umiejętności:

Poprawione umiejętności:

  • Aatrox: Q — Mroczny Lot
  • Amumu: Q — Rzut Bandażem
  • Darius: E — Pochwycenie
  • Ekko: E — Skok Fazowy i Chronostrzaskanie
  • Elise: Q Pajęczej Postaci — Jadowite Ugryzienie
  • Evelynn: E — Zdruzgotanie
  • Irelia: Q — Fala Ostrzy
  • Kha’Zix: Q — Zakosztuj Ich Strachu
  • Kindred: E — Narastający Strach
  • Lee Sin: Q — Uderzenie Rezonansu
  • Maokai: W — Spaczone Natarcie
  • Pantheon: W — Egida Zeonii
  • Poppy: E — Bohaterska Szarża
  • Rek’Sai: R — Pośpiech Pustki
  • Talon: Q — Noxiańska Dyplomacja

Rankingowa elastyczna

Sytuacja z piekła rodem — z trudem wspinacie się po szczeblach rankingowej kolejki elastycznej z grupą znajomych, a potem cały wysiłek idzie na marne, bo ktoś przedostał się do kolejnego kręgu przed całą resztą. Działo się tak często w grupach w okolicach Diamentu, gdzie ograniczenia stają się surowsze. Zmniejszamy więc obowiązujące dotychczas w meczach elastycznych ograniczenia dotyczące wysokiego MMR.

ZMNIEJSZONE OGRANICZENIAOgraniczenia grup w rankingowej kolejce elastycznej są takie same, jak w przypadku kolejki solo (grupy z kręgów Diamentowego, Mistrzowskiego i Pretendenta mają surowsze ograniczenia) identyczne dla wszystkich kręgów. Wszystkie grupy w rankingowej kolejce elastycznej mogą teraz zawierać graczy z sąsiednich kręgów, łącznie z meczami w kręgach Diamentu, Mistrza i Pretendenta.

Rotacyjny tryb gry

Mroczna Gwiazda: Osobliwość będzie dostępna od 21:00 CEST 14.07.2017 do 13:00 CEST 18.07.2017 oraz od 20:00 CEST 21.07.2017 do 13:00 CEST 25.07.2017. Grajcie jako Thresh Mrocznej Gwiazdy w meczu 3 na 3 w Cosmic Ruins z Threshem Mrocznej Gwiazdy jako komentatorem i nastrojową muzyką.

  • Wrzucajcie graczy i Kraby Otchłani do czarnej dziury na środku mapy, aby zdobywać punkty.
  • Im mniej zdrowia macie, tym dalej polecicie, ale nie zginiecie przez utratę zdrowia.
  • Drużyna, która jako pierwsza zdobędzie 100 punktów, wygrywa rundę. A kto wygra dwie rundy, wygrywa mecz.

Osobliwość wzywa. Czy odpowiesz na jej wezwanie?

Aktualizacje skórek SKT T1 2016

Wszystkie skórki SKT T1 2016 otrzymały własne efekty dźwiękowe! Ponadto dodano efekty wody do obrazka ekranu ładowania skórki SKT T1 Nami.

Naprawione błędy

  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że pierwszy kruk R — Krwiożerczego Stada Swaina pojawiał się przy platformie startowej niebieskiej drużyny.
  • Widmowy Tancerz nie uniemożliwia już umiejętnościom niektórych bohaterów (głównie efektom maskującym) ignorowania kolizji z jednostkami, gdy w okolicy nie ma bohaterów wroga (warunek aktywacji immunitetu na kolizję Widmowego Tancerza).
  • Rek’Sai teraz prawidłowo oznacza cele R — Pośpiechu Pustki nawet wtedy, gdy obrażenia zostaną całkowicie zablokowane przez tarczę.
  • Wybuchowe Szyszki nie syczą już, gdy zostaną aktywowane przez zanurzoną Rek’Sai z maksymalnego zasięgu ataku.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że Umiejętność bierna — Lodowy Strzał Ashe zadawała dodatkowe obrażenia inhibitorom.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że niektóre efekty utraty kontroli (Przestraszenie, Ucieczka, Prowokacja, Odrzucenie i Urok) nie anulowały R — Burzy Lodu Anivii.
  • Gdy Zilean podchodzi na odpowiednią odległość do sojusznika, by aktywować Umiejętność bierną — Czas w Butelce, nie rzuca już zamiast tego ostatnio użytej umiejętności po znalezieniu się w zasięgu. Coś tam, coś tam, żarcik o czasie.
  • Wskaźnik zasięgu E — Zagięcia Czasu Zileana został dopasowany do faktycznego zasięgu umiejętności.
  • Wskaźnik zasięgu Q — Przebijającego Światła Luciana został dopasowany do faktycznego zasięgu umiejętności.
  • Drugie trafienie W — Furii Zimy Sejuani nie liczy się już jako oddzielne rzucenie zaklęcia.
  • Płaszcz Brzytwodzioba można teraz kupić na Howling Abyss. Technicznie rzecz biorąc, nie był to błąd, ale tak to wyglądało, skoro wchodzi w skład Sztandaru Dowódcy.
  • Twitch nie staje się już na stałe przezroczysty, jeśli Anioł Stróż aktywuje się podczas działania kamuflażu Q — Zasadzki.
  • Przycisk blokowania poziomu narzędzia treningowego pokazuje teraz poprawnie stan aktywności, gdy jest włączony.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że strona profilowa czasami pokazywała niższy ranking niż twój najwyższy.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że LeaverBuster i ankiety nie pojawiały się po głosowaniu honoru.
  • Gratulacje z powodu otrzymania trzech lub więcej głosów honoru teraz będą się ukazywać graczom korzystającym z trybu niskich wymagań.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że przyciski do głosowania honoru wyświetlały się na ekranie podsumowania rozgrywki.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że podczas zmiany ekranu głosowania honoru na ekran podsumowania rozgrywki pojawiał się niebieski pasek.
  • Ramka ekranu wczytywania w stylu retro Kog’Mawa Renifera od teraz wyświetla się poprawnie posiadaczom skórki.
  • Włosy skórki SKT T1 Nami nie drgają już na początku jednej z jej animacji bezczynności.
  • W — Równoległa Konwergencja skórki SKT T1 Ekko nie korzysta już z podstawowych efektów graficznych, gdy tarcza Ekko pochłania obrażenia lub kiedy aktywują się dodatkowe obrażenia przeciwko celom o niskim poziomie zdrowia.
  • Efekty cząsteczkowe Q — Rzutu Toporem SKT T1 Olafa nie przypominają już wielkiej dyskoteki, gdy Rzut Toporem trafi ruchomy cel.
  • Przywrócono linie dialogowe Taliyah z Freljordu związane z W — Sejsmicznym Wstrząsem.
  • Przywrócono efekty dźwiękowe podstawowych umiejętności Łamaczki Serc Orianny.
  • Linie dialogowe Mecha Zero Siona odtwarzają się teraz przy zabósjtwach.
  • Żart Śnieżnego Ziggsa nie odtwarza się już od nowa przy końcu animacji.
  • Odtwarzana na początku gier muzyka Czarodziejek Gwiazd nie nakłada się już na muzykę DJ Sony na początku rozgrywki.
  • Cukierkowy Król Ivern nie kradnie już efektów dźwiękowych prowokacji Jhina podczas animacji swojej własnej prowokacji.
  • Efekt graficzny płatków śniegu Q — Mrocznej Kuli Śnieżnej Syndry wyświetla się teraz prawidłowo na średnich i niższych ustawieniach.
  • Tekstury modelu Gotyckiej Orianny nie zmieniają się już w zależności od tego, czy trzyma Kulę, czy nie.
  • Skórka totemu Mechs vs. Minions nie ma już nienaturalnie jasnego cienia w oknie wyboru skórki totemu na ekranie wyboru bohaterów.

Nadchodzące skórki i Barwy

Następujące Barwy pojawią się wraz z patchem 7.14:

Reklama

Podziel się ze znajomymi!