Patch 7.23 – Opis zmian //Patch notes


Patch 7.23 jest kolejnym elementem układani przedsezonu 2018. Poza przedsezonowymi poprawkami ujrzymy nową słodką i głośną bohaterkę Zoe. Poza Zoe ujrzymy także wydarzenie Project, a wraz z nim nowe skórki i mapę z specjalnym trybem Overcharge.

Siemanko mistrzowie,

przedsezon trwa w najlepsze! Dokonawszy najpilniejszych zmian w aktualizacji patcha krótko po wprowadzeniu zrekonstruowanych run, mamy parę (nie-aż-tak) pilnych zmian w 7.23. Od teraz zaczniemy powracać do normalnego wyważania (czytaj: nie skupiamy się tylko na sile, kiedy zmieniamy podstawowe statystyki). Powiedzieliśmy co nieco o naszej filozofii wyważania run na naszych forach (odnośnik po angielsku), więc jeśli ten wstęp to dla was za mało, przeczytajcie tamten wpis! Jesteśmy super ostrożni w tym czasie eksperymentów i jednocześnie bardzo ciekawi tego, co wyjdzie z tego całego teoretyzowania.

Poza sprawami wyważenia poprawiliśmy krzywą PD po 30. poziomie i misję „Pierwsza wygrana dnia”, opierając się na waszych uwagach. Słuchanie waszych opinii jest dla nas bardzo ważne, więc dzielcie się z nami każdym pomysłem! Zajęliśmy się również paroma pojawiającymi się od dawna prośbami dotyczącymi funkcji. Zakładka ze skórkami, możliwość oglądania Pretendentów i aktualizacja strony z informacjami o grze zostaną wprowadzone w tym patchu!

Wypada jeszcze wspomnieć o najnowszej psotnicy League. W patchu 7.23 na Summoner’s Rift pojawi się Zoe, więc będziecie musieli zacząć myśleć pozaportalowo! Bądźcie uważni, będąc w grze z Zoe — nigdy nie wiadomo, co się może stać.

Dobrej zabawy i powodzenia!

 Paul „Aether” Perscheid Mattias „Gentleman Gustaf” Lehman Lucas „Luqizilla” Moutinho

Patch w skrócie

Patch w skrócie powraca po krótkiej przerwie, bo ostatniego patcha nie dało się skrócić.

Video

Bohaterowie

Zoe

W patchu 7.23 udostępniona zostanie Zoe, Aspekt Zmierzchu! A w międzyczasie więcej informacji o najnowszej bohaterce League znajdziecie tutaj:

Gragas

Zwiększona prędkość ataku.

Dajemy Gragasowi trochę mocy, która pomoże głównie z jego pierwszym czyszczeniem dżungli. „Wrodzona premia do prędkości ataku” to ta sama mechanika, której użyliśmy, by wspomóc innych dżunglerów (Amumu, Maokai itd.): Podnosimy początkową prędkość ataku Gragasa bez zwiększania jej wpływu na pozostałe aspekty jego rozgrywki.

Podstawowe statystyki

NOWOŚĆWRODZONA PREMIA DO PRĘDKOŚCI ATAKU8% (poziom 1: 0,625 jedn. 0,675 jedn.)

Illaoi

Naprawianie błędów.

Albo raczej wzmocnienia-naprawy błędów.

Umiejętność bierna — Prorok Starszego Boga

WZMOCNIENIE-NAPRAWAMacki kończą teraz uderzenie nawet po tym, gdy namierzony przez nie wróg zginie.

W — Sroga Lekcja

WZMOCNIENIE-NAPRAWAPodobnie jak wyżej, wszystkie macki kończą uderzenie nawet po tym, gdy cel zginie podczas animacji Srogiej Lekcji.
SPÓJNOŚĆAtak wzmocniony Srogą Lekcją nie może już zostać przerwany (tak jak inne wzmocnione ataki).

Jinx

Ogniste Gryzaki! zatrzymują wszystkie rozpoczęte umiejętności ruchowe.

Dajemy Jinx trochę lepszą możliwość polegania na samej sobie przeciwko bohaterom, którzy ją atakują.

E — Ogniste Gryzaki!

NOWOŚĆPODGRYZACZE KOSTEKWszystkie rozpoczęte umiejętności ruchowe wrogów unieruchomionych Ognistymi Gryzakami zostają teraz zatrzymane.

Rammus

Zmniejszony pancerz.

Rammus i Reperkusje idealnie idą ze sobą w parze, ale dzięki nowej runie kluczowej i Kuli Obronnej Rammus rozjeżdża przeciwników. Trochę zmniejszamy jego wrodzoną odporność, by zmusić go do myślenia, kiedy powinien używać umiejętności zwiększających jego wytrzymałość.

Podstawowe statystyki

PODSTAWOWY PANCERZ40 pkt.  36 pkt.

Shyvana

Zmniejszone podstawowe obrażenia od ataku.

Shyvana okazała się być jedną z najlepiej radzących sobie w dżungli bohaterek, używając różnych run kluczowych. Zmniejszamy jej podstawowe obrażenia od ataku, tak aby wczesna prędkość ataku, którą otrzymuje z run, nie miała aż tak dużej wartości.

Podstawowe statystyki

PODSTAWOWE OBRAŻENIA OD ATAKU69 pkt.  66 pkt.

Taliyah

Zwiększone zdrowie i przyrost pancerza.

Mimo że Taliyah nie radziła sobie dobrze od początku zrekonstruowanych run, zaobserwowaliśmy zdecydowaną poprawę w miarę, jak gracze eksperymentowali z nowymi konfiguracjami. Trochę więcej odporności pozwoli Taliyah nadal ustawiać się bardziej agresywnie, szczególnie z konfiguracjami run, za których pomocą goni wrogów, używając Pędu Fazowego.

Podstawowe statystyki

PRZYROST ZDROWIA87 pkt.  90 pkt.
PRZYROST PANCERZA3 pkt.  3,5 pkt.

Aktualizacje patcha 7.22

Te zmiany dotyczące run zostały wprowadzone krótko po patchu 7.22 (czytaj: to już było!). Kopiujemy je tutaj, by zachować całokształt.

Ivern

Ivern nie ma runy kluczowej, która byłaby dla niego specjalnie użyteczna i bardziej niż inni odczuwa brak Błogosławieństwa Piewcy Wiatrów.

TARCZA WYBUCHOWEGO NASIONA70/100/130/160/190 pkt.  75/110/145/180/215 pkt.

Nunu

Nunu został osłabiony poprzez usunięcie Kamiennego Paktu, więc wzmocnimy trochę jego żywotność na początku gry.

PODSTAWOWE ZDROWIE540 pkt.  590 pkt.

Ornn

Nie przewidzieliśmy, ile dodatkowych obrażeń E Ornna dostanie dzięki dodatkowemu pancerzowi i odporności na magię — ups!

OBRAŻENIA ŻARLIWEJ SZARŻY20/40/60/80/100 pkt.  30/50/70/90/110 pkt.
OBRAŻENIA FALI UDERZENIOWEJ ŻARLIWEJ SZARŻY40/80/120/160/200 pkt. 50/90/130/170/210 pkt.

Sona

Sona niesamowicie dobrze radzi sobie z nowymi runami. Choć chcemy wskazać jej dużo dróg do sukcesu, to niekoniecznie wszystkie one muszą prowadzić do osiągnięcia przez nią celu.

PODSTAWOWY PANCERZ30 pkt.  28 pkt.
PODSTAWOWE OBRAŻENIA OD ATAKU50,04 pkt.  46 pkt.
PODSTAWOWE LECZENIE ARII WYTRWAŁOŚCI35/55/75/95/115 pkt.  30/50/70/90/110 pkt.
WYTRZYMAŁOŚĆ TARCZY ARII WYTRWAŁOŚCI30/55/80/105/130 pkt.  25/50/75/100/125 pkt.

Runy

Przywołanie Aery (runa kluczowa Czarnoksięstwa)

Zmniejszone obrażenia.

Runy kluczowe powinny mieć swoje wady i zalety, ale na ten moment Aery jest po prostu najlepszą opcją do zadawania obrażeń dzięki temu, jak często może być nakładana. Chcemy, by nadal miała krótszy czas odnowienia od Ezoterycznej Komety i Elektryzacji, ale to oznacza, że trzeba zmniejszyć jej obrażenia.

PODSTAWOWE OBRAŻENIA20-60 pkt. (na poziomach 1-18)  15-40 pkt. (na poziomach 1-18)
NAPRAWIONY BŁĄDAery teraz zadaje poprawne obrażenia adaptacyjne, zależnie od twoich statystyk.

Drapieżnik (runa kluczowa Dominacji)

Krótszy czas odnowienia.

Żeby nauczyć się dobrze używać Drapieżnika, potrzeba więcej czasu niż w przypadku innych run kluczowych, ponieważ jest to aktywny efekt. Z powodu długiego czasu odnowienia gracze nie mogą używać go wystarczająco często, a co za tym idzie nie mogą stać się lepsi w korzystaniu z niego. Skrócenie czasu odnowienia ma na celu dwie rzeczy: danie graczom większego pola do eksperymentowania z Drapieżnikiem oraz zrównanie go z innymi runami kluczowymi.

CZAS ODNOWIENIA180-120 sek. (na poziomach 1-18)  150-100 sek. (na poziomach 1-18)

Zombi Totem (Dominacja)

Zombi również dają złoto.

Podążaliśmy za regułą „zabij coś, a dostaniesz złoto” tak długo, że aż dziwnie jest nie dostawać czegokolwiek z Zombi Totemów.

HIENA CMENTARNAZabicie Zombi Totemu daje 1 sztukę złota.

Runy — naprawione błędy

  • Sojusznicy nie mogą już pomóc ci w użyciu Elektryzacji, nawet jeśli sami z niej korzystają.
  • Ezoteryczna Kometa może już zostać poprawnie zrzucona przez atak Viktora wzmocniony Q — Wyssaniem Mocy.
  • Użycie zyskanego dzięki Kleptomancji Wścibskiego Totemu Dalekowidzenia (niebieski totem), mając Totem Dalekowidzenia w swoim ekwipunku nie sprawia już, że Totem Dalekowidzenia zaczyna się odnawiać.
  • Portrety sojuszników nie wyświetlają już niepoprawnie pustego paska many, jeśli ich Opaska Przepływu Many jest gotowa do użycia.
  • R — Cyklon Wukonga i R — Lotność Rakana teraz poprawnie czerpią korzyści ze skrócenia czasu odnowienia pochodzącego z Nadzwyczajnego Kapelusza.
  • Kolejkowanie komend w momencie użycia Błysku jest teraz możliwe, gdy używasz runy Hextechowego Błyskalazku.
  • Wygasające klony nie aktywują już efektu Rozwoju Myśli u bohaterów, którzy posiadają tego typu umiejętności.

Wieże

Zwiększone zdrowie. Wieże otrzymują większe obrażenia od stworów.

League of Legends z czasem przerodziła się w grę, w której priorytet mają zbieranie się w 5 osób i walki drużynowe. To nie jest najlepsze rozwiązanie dla graczy, którzy chcą prowadzić dywersje lub kontrolować fale stworów, więc poprawiamy działanie stworów i odporność wież, by dać im więcej pola do popisów.

LEPSZE KAMIENIEWszystkie wieże na Summoner’s Rift dostały 300 pkt. zdrowia
TERMITY RYJĄCE W KAMIENIUStwory zadają o 50%  40% mniej obrażeń wieżom
TRENING, TRENINGPo 20 minutach stwory dostają 25 jedn. prędkości ruchu. Ta zmiana zostanie wprowadzona kilka dni po patchu, żebyśmy mogli bardziej precyzyjnie śledzić jej wpływ na grę.

Nagrody

Pierwsza wygrana dnia

Słyszeliśmy, że gracze chcą więcej sposobów zdobywania niebieskiej esencji pomiędzy jednym awansem a drugim, by kupować bohaterów, których nie mogliby kupić bez tej dodatkowej esencji. Zmieniamy trochę PD z premii pierwszej wygranej dnia w niebieską esencję.

PRAWIE DOBRZE575 PD  50 niebieskich esencji + 400 PD

Poziomy ponad 30.

Trudność awansowania unormuje się, kiedy awansujesz na poziom 50. lub wyższy (przed tą zmianą każde 10 poziomów aż do poziomu 150. wymagało coraz więcej doświadczenia). Żeby dowiedzieć się więcej o tej zmianie, sprawdźcie ten post(odnośnik po angielsku).

Zakładka skórek w kolekcji

Sprawdźcie i uporządkujcie całą kolekcję swoich skórek w jednym miejscu!

Jedna z najczęściej pojawiających się próśb graczy od czasu beta-klienta w końcu trafia do gry, i to stylowo.

WSZYSTKIE RODZAJE SKÓREKSortujcie swoją kolekcję skórek według bohaterów, maestrii bohaterów, ceny, motywu lub daty zakupu.
OGLĄDANIE WYSTAWYZaznaczcie opcję „Pokaż nieposiadane” i kupujcie skórki bezpośrednio ze swojej kolekcji.
NARYSUJ SOBIE PORTRETKliknijcie dowolną skórkę w kolekcji, aby zobaczyć pełną wersję portretu. Jeśli dla tej skórki dostępne są jakieś Barwy, również będziecie mogli je zobaczyć i kupić.

Oglądanie Pretendentów

UCZ SIĘ OD NAJLEPSZYCHDodajemy możliwość oglądania gier z kręgu Pretendenta poprzez drabinkę rankingową na stronie profilu.

Strona z informacjami o grze

W patchu 7.23 zaktualizujemy bohaterów i przedmioty na stronie League of Legends. Jako część tego odświeżenia, sekcje fabularne na stronach bohaterów teraz będą zawierały odnośniki do poszczególnych stron w Uniwersum.

Dodatkowo stare strony run i specjalizacji zostaną usunięte. Pracujemy również nad wprowadzeniem zrekonstruowanych run na stronę, ale nie uda nam się tego zrobić w tym patchu.

Biografie bohaterów w kliencie

Krótkie biografie postaci zostały napisane/zmienione dla większości bohaterów, następna dostawa takich zmian już niedługo. Całe biografie pozostaną w Uniwersum. Te zmiany mają na celu dać trafne i szybkie podsumowanie każdego bohatera w kliencie.

Portrety skórek

Wiele z nich było słabych. Teraz już nie są!

NIEŹLEOkoło 500 portretów skórek w HUD zostało dopracowanych!

Wybór bohaterów

LEPSZA WIDOCZNOŚĆDodajemy bardziej widoczne powiadomienie do wyboru bohaterów, tak żeby nie dało się przegapić odliczania.

Dopalacze Walki

DOPALONODopalacze walki ponownie pojawią się na ARAM-ie jakiś czas po premierze patcha 7.23

Nowy tryb gry: Przeciążenie

Dołącz do polowania w deathmatchu 3 na 3 tylko dla strzelców podczas wydarzenia PROJEKTU: Łowcy. Niszcz roboty ładujące, by przeciążyć swoją drużynę, dając jej niewrażliwość na obrażenia, zwiększoną prędkość ruchu i więcej punktów za zabójstwa bohaterów. Jeśli twoi wrogowie są przeciążeni, ukrywaj się w cieniach, dopóki ten efekt się nie skończy.

Zabójstwa dają jeden punkt. Przeciążone zabójstwa dają pięć punktów. Wygrywa drużyna, która pierwsza zdobędzie 50 punktów.

Naprawione błędy

  • Poczyniono wiele kroków, by poprawić płynność i wydajność gry, szczególnie w grach dłuższych niż 35 minut.
  • Rozwiązano wiele problemów, które występowały, jeśli gracze mieli otwartego klienta przez ekstremalnie długi czas.
  • „Skieruj centralnie kamerę na bohatera” teraz zawsze sprawia, że wasi bohaterowie są na środku ekranu. Wcześniej ta funkcja albo nie robiła nic w trybie zablokowanej kamery, albo umieszczała bohatera tam, gdzie ostatnio była nakierowana kamera w trybie częściowo zablokowanej kamery.
  • Emotki działają teraz w niestandardowych grach!
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że Baron Nashor mógł się pojawić, zanim Herold wrócił do Pustki.
  • Naprawiono wszystkie podpowiedzi butów.
  • Pasywny efekt Bandyty na Starożytnej Monecie, Ostrzu Złodziejki Czarów, Reliktowej Tarczy i ich ulepszeniach już nie daje złota za umierające wokół ciebie stwory, kiedy nie żyjesz.
  • Pierwszy krąg Nautilusa E — Prądu Morskiego teraz poprawnie spowalnia trafionych wrogów.
  • Q — Zatruty Tasak Dr. Mundo przywraca teraz poprawną ilość zdrowia, jeśli zabije przeciwnika.
  • Jednostki stworzone przez bohaterów z życiem w stylu totemów (np. E — Beczka Prochu) Gangplanka teraz już mogą być atakowane przez Xayah, kiedy jej Umiejętność bierna — Czyste Cięcia jest aktywna, jak i przez żołnierzy Azira.
  • Łańcuch Thresha z Q — Wyroku Śmierci ponownie znika, jeśli trafi jednostkę posiadającą tarczę magii.
  • Naprawiono błąd, w którym ten sam efekt osłaniający tarczą Lulu, Sony lub Ryze’a zamiast się odświeżać, kumulował się. (Ten błąd występował głównie przy wysokim skróceniu czasu odnowienia)
  • Naprawiono błąd, w którym ataki podstawowe wzmocnione E — Pięścią MocyBlitzcranka lub E — Nadużyciem Siły Vi kończyły się, jeśli wzmocnienia przestały działać w połowie ataku. Wzmocnione ataki teraz poprawnie kończą się.
  • Ponownie naprawiono serię błędów, w których niektóre przygotowywane efekty były przerywane przez tarczę magii za pomocą twardej kontroli tłumu.
  • Naprawiono błąd, w którym jeśli cel Ryze’a umierał w trakcie rzucania W — Runicznego Więzienia lub E — Fluktuacji Magii, nie dostawał on efektu resetowania czasu odnowienia na Q — Przeciążeniu.
  • Totemy Oddziału Omega i Totemy Zaprzysiężone Śmierci zostały zwiększone tak, by rozmiarem pasowały do innych totemów.
  • Efekty dźwiękowe tańca Niegodziwego i Szlachetnego Lansjera Blitzcranka są teraz poprawnie zsynchronizowane z animacjami.
  • Efekt dźwiękowy Powrotu Niegodziwego Lansjera Blitzcranka nie jest już za cichy.
  • Efekt wizualny czerwonego promienia R — Promienia Dezintegracji Istot Żywych M.W. Vel’Koza już jest na swoim miejscu.
  • Q — To Koniec! Zwycięskiego Gravesa już nie używa klasycznego efektu dźwiękowego.
  • Wielki Wrogi Krabgot nie kradnie już efektów wizualnych ziemi od M.W Urgota, kiedy rzuca R — Strach ponad Śmierć.
  • Ustawienia jakości postaci mają już wpływ na Barwy M.W. Urgota.
  • Odsunięcie kamery od Nidalee z Walczących Królestw i jej powrót podczas Q — Rzutu Oszczepem już nie sprawia, że oszczep znika.
  • Stalowy Jayce znowu używa poprawnych efektów wizualnych E — Ciosu Gromu, a nie klasycznych.
  • W — Pierścień Mrozu Lissandry już się nie psuje, kiedy zostanie użyty na doskakującym bohaterze.
  • Efekty wizualne przy trafieniu zostały przywrócone dla Yasuo w Samo Południe i PROJEKTU: Yasuo.
  • Efekty wizualne Zmantrowanego Q — Rozbłysku Duszy Zdobywczyni Karmy i Karmy Zimowego Zachwytu są już widoczne na wzniesionym terenie.
  • Efekt wizualny pierścienia podczas prowokacji PROJEKTU: Yi już nie znika po odsunięciu kamery i jej powrocie.
  • Efekt wizualny cyfrowego ekranu PROJEKTU: Ashe już nie znika po odsunięciu kamery i jej powrocie podczas animacji Powrotu bohaterki.
  • Efekt wizualny W — Ogników Arcade Ahri już nie pojawia się pod różnymi obiektami na mapie.
  • Efekt wizualny błyszczącej osłony AstroNautilusa już nie znika po odsunięciu kamery i jej powrocie.
  • Efekt wizualny półksiężyca Yasuo Krwawego Księżyca już nie znika po odsunięciu kamery i jej powrocie.
  • Krzesło w Powrocie Łamaczki Serc Ashe już się nie obraca na końcu animacji.
  • Thresh Mrocznej Gwiazdy znowu posiada audio, kiedy zbiera dusze.
  • Orianna Szmacianka Chaosu i TPA Orianna znowu posiadają efekty dźwiękowe podczas animacji ich prowokacji.
  • Lewa dłoń Bandyty Gravesa nie przenika już przez jego broń podczas wielu animacji.
  • Efekty wizualne znacznika ostrzegającego przed R — Żywym Pociskiem Kog’Mawa ponownie są widziane ze swojego widoku lub widoku sojusznika na średnich, niskich i bardzo niskich ustawieniach graficznych.
  • Audio Umiejętności biernej — Niewidocznego Drapieżnika Mecha Rengara zostało przywrócone przy pierwszym i drugim ładunku Kościanego Naszyjnika.

Nadchodzące skórki i emotki

Następujące skórki pojawią się wraz z patchem 7.23:


Podziel się ze znajomymi!