PolscyGracze.pl
Dołącz do naszej grupy! Nasz Discord

Patch 7.24 – Opis zmian //Patch notes

Patch 7.24 jest ostatnią dużą aktualizacją w tym roku. W połowie grudnia pojawi się kolejny patch ze zmianami bohaterów. Po wprowadzeniu aktualizacji będziemy mogli cieszyć się zimową wersją URFa, nowymi skórkami, ikonkami oraz emotkami. Więcej informacji o kolejnych aktualizacjach w tym roku można znaleźć tutaj.

Witajcie, Przywoływacze!

To ostatni (tak jakby) patch w tym przedsezonie, a to oznacza wiele usprawnień na bazie pierwszej rundy danych. League of Legends zawsze przechodzi duże zmiany mniej więcej w tym czasie każdego roku, więc chcemy się upewnić, że wchodząc w nowy sezon odczucia z grania większością bohaterów pozostaną co najmniej takie same, a być może potencjał niektórych z nich zostanie zwiększony.

Niektórzy bohaterowie uwielbiają nowe runy, a co za tym idzie, kompletnie niszczą rywali, inni natomiast pozostawieni są bez runy kluczowej, którą chcieliby mieć. W międzyczasie chcemy otoczyć te postacie troską, a później się zobaczy.

Niektóre runy są zbyt słabe lub zbyt silne, więc trochę je wyważymy. Biorąc pod uwagę zbliżającą się przerwę zimową, chcemy się upewnić, że nie będzie już żadnych problematycznych sytuacji, więc zanim to nastąpi, wprowadzimy kolejny mały patch.

I wreszcie wypuszczamy poważną aktualizację pasków zdrowia w grze. Mamy nadzieję, że zwiększy ona przejrzystość i widoczność niektórych z trudniej dostrzegalnych momentów w grze. Więcej informacji na ten temat znajdziecie poniżej!

 Paul „Aether” Perscheid Mattias „Gentleman Gustaf” Lehman Lucas „Luqizilla” Moutinho

Patch w skrócie

https://youtu.be/e5TXt8k5JD4

Bohaterowie

Aurelion Sol

Krótszy czas odnowienia R.

Wzmocnienie Pędu Fazowego dla bohaterów walczących z dystansu, które znalazło się w tym patchu pomoże Architektowi Gwiazd, ale że do świetności jest mu bardzo daleko, zasługuje na coś więcej.

R — Głos Światła

CZAS ODNOWIENIA120/100/80 sek. ⇒ 110/90/70 sek.

Bard

Zwiększona podstawowa regeneracja zdrowia i obrażenia zadawane przez meepy.

Zmiany wniesione przez runy bardzo wzmocniły zdolność wymiany ciosów w alei przez wspierających, ale Bardowi dużo to nie dało. W wyniku tego można go łatwo karać w alei, więc dajemy mu trochę ciepła i miłości.

Podstawowe statystyki

PODSTAWOWA REGENERACJA ZDROWIA5,4 pkt. co 5 sek. ⇒ 7,5 pkt. co 5 sek.

Umiejętność bierna — Zew Wędrowca

PODSTAWOWE OBRAŻENIA ZADAWANE PRZEZ MEEPY30 pkt. ⇒ 40 pkt.

Camille

Dłuższy czas działania tarczy z umiejętności biernej. Dłuższy czas na ponowne użycie Q.

Ferwor Walki zapewniał Camille sporą ilość ciągłych obrażeń. Bez niego przegrywa więcej wymian ciosów. Zamiast po prostu zwiększyć jej moc w starciach, dajemy jej więcej przestrzeni do używania drugiego Q bardziej efektywnie (być może nawet wtedy, kiedy jest chroniona tarczą z umiejętności biernej).

Umiejętność bierna — Defensywa Adaptacyjna

CZAS DZIAŁANIA TARCZY1,5 sek. ⇒ 2 sek.

Q — Protokół Precyzji

CZAS NA PONOWNE UŻYCIE Q3 sekundy ⇒ 3,5 sekundy (opóźnienie, po którym można użyć wzmocnionego ataku, dalej trwa 1,5 sekundy)
NOWOŚĆKTÓRĄ MAMY GODZINĘLicznik wyświetlony na ikonie pokazuje dostępność ponownego użycia

Darius

Zwiększone obrażenia od krwawienia umiejętności biernej i dodatkowe obrażenia od ataku przy maksymalnej liczbie ładunków.

Darius stracił dodatkowe obrażenia od ataku z run i Ferworu Walki, kiedy przestawiliśmy się na nowy system. Choć otrzymał wzmocnienie podstawowych obrażeń od ataku, to jego umiejętność bierna skaluje się z dodatkowymi, a nie podstawowymi obrażeniami od ataku, co odbiło się na jego możliwościach wymiany ciosów.

Umiejętność bierna — Krwotok

OBRAŻENIA OD ATAKU ZA KAŻDY ŁADUNEK10-27 pkt. (na poziomach 1-18) ⇒ 13-30 pkt. (na poziomach 1-18)
OBRAŻENIA OD KRWAWIENIA PRZY PIĘCIU ŁADUNKACH50-135 pkt. (na poziomach 1-18) ⇒ 65-150 pkt. (na poziomach 1-18)
DODATKOWE OBRAŻENIA OD ATAKU NOXIAŃSKIEJ POTĘGI, POZ. 1-330 pkt. ⇒ 30/35/40 pkt.
DODATKOWE OBRAŻENIA OD ATAKU NOXIAŃSKIEJ POTĘGI, POZ. 4-635 pkt. ⇒ 45/50/55 pkt.
DODATKOWE OBRAŻENIA OD ATAKU NOXIAŃSKIEJ POTĘGI, POZ. 7-1040/50/60/70 pkt. ⇒ 60/65/70/75 pkt.
DODATKOWE OBRAŻENIA OD ATAKU NOXIAŃSKIEJ POTĘGI, POZ. 11-1380/90/100 pkt.⇒ 85/95/105 pkt.
DODATKOWE OBRAŻENIA OD ATAKU NOXIAŃSKIEJ POTĘGI, POZ. 14-18120/140/160/180/200 pkt. ⇒ 130/155/180/205/230 pkt.

Evelynn

Osłabienie odporności na magię W teraz nakłada się wraz z atakiem lub umiejętnością, która spowoduje jego aktywację.

Drobne poprawki ułatwiające życie.

Polecane przedmioty

TO DAJE WIĘCEJ, NIŻ MYŚLISZPolecane przedmioty Evelynn zostały zaktualizowane!

Umiejętność bierna — Demoniczny Cień

NAPRAWIONY BŁĄDKiedy Evelynn ukrywa się, stosując kamuflaż, jest teraz poprawnie ostrzegana, jeśli zostanie ujawniona przez wieżę.

W — Pokuszenie

WZMOCNIENIE-NAPRAWAOsłabienie odporności na magię Pokuszenia teraz nakłada się wraz z atakiem lub umiejętnością, która spowoduje jego aktywację.

Ezreal

Zmniejszone skalowanie Q.

Kiedy wzmocniliśmy Mistyczny Strzał w patchu 7.17, Ezreal był jednym ze słabszych bohaterów w dolnej alei. Po siedmiu patchach stało się jasne, że nie potrzebuje już tej dodatkowej mocy, zważywszy na to, jak dobra jest na nim Kleptomancja.

Q — Mistyczny Strzał

SKALOWANIE1,25 pkt. całkowitych obrażeń od ataku ⇒ 1,1 pkt. całkowitych obrażeń od ataku

Galio

W teraz zadaje obrażenia bohaterom. Zmniejszone skalowanie umiejętności biernej. Krótszy czas odnowienia E.

Galio ma problemy, więc trochę wzmacniamy zadawane przez niego obrażenia. Jednakże chcemy powiązać jego siłę z trochę bardziej ryzykownymi zachowaniami, jak rzucenie się w wir walki Ciosem Sprawiedliwości i trafienie dobrej prowokacji Tarczy Duranda. W gruncie rzeczy Galio jako wytrzymały bohater, mający potencjał do zadawania obrażeń, powinien być nagradzany za ryzykowne pozycjonowanie.

Umiejętność bierna — Uderzenie Kolosa

SKALOWANIE0,7 pkt. mocy umiejętności ⇒ 0,5 pkt. mocy umiejętności

W — Tarcza Duranda

NOWOŚĆGRZMOTNIĘCIE TARCZĄTeraz zadaje 20/30/40/50/60 pkt. (+0,2 pkt. mocy umiejętności) — 60/90/120/150/180 pkt. (+0,6 pkt. mocy umiejętności) obrażeń sprowokowanym bohaterom, zależnie od czasu ładowania.
WZMOCNIENIE-NAPRAWANaprawiono błąd, w którym czas trwania prowokacji częściowo naładowanego W był czasami krótszy, niż zamierzono.

E — Cios Sprawiedliwości

CZAS ODNOWIENIA14/13/12/11/10 sek. ⇒ 12/11/10/9/8 sek.

Ivern

Zmniejszony koszt zdrowia zagajnika.

Ivern od zawsze polegał na krótkim czasie odnowienia Wybuchowego Nasiona, by być w stanie przetrwać walki. Jednakże zmiana z Dekretu Władcy Piorunów na zadającą większe obrażenia eksplozywne, lecz mającą dłuższy czas odnowienia Elektryzację sprawiła, że agresywni dżunglerzy łatwiej radzą sobie z zabijaniem Iverna, zanim osłoni się tarczą drugi raz. Pomagamy mu z aklimatyzowaniem się w tym nowym systemie, zmniejszając jego koszt zdrowia za czyszczenie własnych obozów.

Umiejętność bierna — Przyjaciel Lasu

KOSZT ZDROWIA ZAGAJNIKA33%-11,75% (na poziomach 1-18) podstawowego zdrowia ⇒ 25%-8% (na poziomach 1-18) podstawowego zdrowia

Jarvan IV

Zmniejszone obrażenia umiejętności biernej i Q.

Wysokie obrażenia eksplozywne Elektryzacji sprawiają, że Jarvan zbyt łatwo zabija przy gankach, więc zabieramy mu trochę podstawowych obrażeń, by to unormować.

Umiejętność bierna — Bojowy Rytm

OBRAŻENIA ZADAWANE OD PROCENTU ZDROWIA10% aktualnego zdrowia celu ⇒ 8% aktualnego zdrowia celu

Q — Cios Smoka

OBRAŻENIA80/125/170/215/260 pkt. ⇒ 80/120/160/200/240 pkt.

Karthus

Zwiększone skalowanie R.

Strata Ognistego Dotyku i brak dobrego zamiennika sprawiły, że obrażenia zadawane w walkach drużynowych przez Karthusa ucierpiały. Potrzebuje więc trochę więcej obrażeń.

R — Rekwiem

SKALOWANIE OBRAŻEŃ0,6 pkt. mocy umiejętności ⇒ 0,75 pkt. mocy umiejętności

Leona

Zmniejszone obrażenia W.

Leona zawsze zadawała dużo obrażeń magicznych, a z powodu zmniejszonej ilości dostępnej odporności na magię i nowej runy — Reperkusji jej obrażenia stały się zbyt wysokie.

W — Zaćmienie

OBRAŻENIA PODSTAWOWE60/100/140/180/220 pkt. ⇒ 40/80/120/160/200 pkt.

Malzahar

Zmniejszone obrażenia R.

Malzahar powinien naciskać więcej przycisków, by zabijać ludzi.

R — Uścisk Piekieł

OBRAŻENIA125/225/325 pkt. (+1,1 pkt. mocy umiejętności) ⇒ 125/200/275 pkt. (+0,8 pkt. mocy umiejętności)

Maokai

Zmniejszone obrażenia Q.

Wysokie podstawowe obrażenia Maokaia sprawiły, że stał się on zbyt zabójczy jak na obrońcę, zważywszy na zmniejszoną ilość dostępnej odporności na magię.

Q — Cierniowe Uderzenie

OBRAŻENIA PODSTAWOWE70/115/160/205/250 pkt. ⇒ 65/105/145/185/225 pkt.

Morgana

Zwiększona podstawowa regeneracja many, zmniejszony przyrost regeneracji many. Umiejętność bierna nie aktywuje się już na małych jednostkach, ale leczy więcej w przypadku wszystkiego innego. Krótszy czas odnowienia W, jeśli umiejętność bierna zostanie aktywowana.

Schemat gry Morgany w alei jest dość nieciekawy: Użyj W na fali stworów, ulecz się, graj dalej. Zaostrzamy go trochę, by dać Morganie więcej przejrzystych szans na odnoszenie sukcesów i porażek oraz dać jej przeciwnikom lepsze okazje, dzięki którym będą mogli wyrządzić jej krzywdę (albo sprawić, że nie będzie mogła utrzymywać się w alei). Zmniejszenie tej łatwej w użyciu mocy pozwoli nam sprawić, że Morgana w solowej alei stanie się dużo lepsza, jeśli będziecie grać nią poprawnie.

Podstawowe statystyki

REGENERACJA MANY8,5 pkt. co 5 sek. ⇒ 11,5 pkt. co 5 sek.
PRZYROST REGENERACJI MANY0,8 pkt. ⇒ 0,4 pkt.

Umiejętność bierna — Pochłanianie Dusz

USUNIĘTOWAMPIRYZM ZAKLĘĆNie daje już 10/15/20% wampiryzmu zaklęć.
NOWOŚĆNA PEWNO NIE WAMPIRYZM ZAKLĘĆMorgana leczy się za 15/20/25/30/35/40% (na poziomach 1/4/7/10/13/16) obrażeń zadanych bohaterom, dużym stworom i dużym potworom.

W — Udręczona Ziemia

NOWOŚĆWZNIECANIE UDRĘKICzas odnowienia Udręczonej Ziemi jest skracany o 5% za każdym razem, gdy aktywowana zostaje Umiejętność bierna — Pochłanianie Dusz.

Ornn

Zmniejszone obrażenia W, dłuższy czas odnowienia.

Zważywszy na wzmocnienia Słonecznej Peleryny (patrz poniżej), Miechy Ornna będą troszkę za dobre — szczególnie że on i tak jest jednym z silniejszych bohaterów — zmniejszamy więc jego podstawowe obrażenia.

W — Ognisty Miech

OBRAŻENIA OD PROCENTU ZDROWIA12/14/16/18/20% maksymalnego zdrowia celu ⇒ 10/12/14/16/18% maksymalnego zdrowia celu
CZAS ODNOWIENIA12/11/10/9/8 sek. ⇒ 13/12/11/10/9 sek.

Riven

Zwiększone obrażenia Q.

Bez Ferworu Walki Riven brakuje sporej ilości zadawanych przez nią obrażeń ciągłych.

Q — Połamane Skrzydła

PODSTAWOWE OBRAŻENIA OD ATAKU10/30/50/70/90 pkt. (+0,75 pkt. całkowitych obrażeń od ataku) ⇒ 15/35/55/75/95 pkt. (+0,8 pkt. całkowitych obrażeń od ataku)

Shen

Zmniejszone dodatkowe obrażenia Q.

Fakt, że Shen potrafi wygrać wymiany ciosów tylko dzięki swoim podstawowym obrażeniom, czyni z niego dość przytłaczającego przeciwnika w górnej alei.

Q — Natarcie Zmierzchu

DODATKOWE OBRAŻENIA PODSTAWOWE15/20/25/30/35/40 pkt. (na poziomach 1/4/7/10/13/16) ⇒ 5/10/15/20/25/30 pkt. (na poziomach 1/4/7/10/13/16)

Sona

Zwiększony koszt Q. Zmniejszone stałe dodatkowe obrażenia aury Q, skalowanie zwiększone.

Siła nękania Sony w alei jest przytłaczająca, nawet po osłabieniach z aktualizacji patcha 7.22.

Q – Hymn Odwagi

KOSZT45/50/55/60/65 pkt. many ⇒ 60/65/70/75/80 pkt. many
DODATKOWE OBRAŻENIA AURY20/30/40/50/60 pkt. (+0,2 pkt. mocy umiejętności) ⇒ 10/15/20/25/30 pkt. (+0,3 pkt. mocy umiejętności)

Taric

Zmniejszony podstawowy pancerz.

Wielu bohaterów otrzymało dodatkowy pancerz, kiedy wprowadziliśmy zrekonstruowane runy. Taric posiada więcej umiejętności skalujących się z pancerzem niż większość bohaterów, więc te wzmocnienia dały mu trochę za dużo.

Podstawowe statystyki

PODSTAWOWY PANCERZ45 pkt. ⇒ 40 pkt.

Xin Zhao

Zmniejszone podstawowe zdrowie. Zmniejszone skalowanie pchnięcia W.

Xin okazuje się być zbyt dobrym użytkownikiem Do Ataku. Kiedy uda mu się aktywować efekt tej runy, jego podstawowa wytrzymałość daje mu zbyt dużo swobody w demolowaniu przeciwnika (jego całkowite obrażenia być może również są zbyt wysokie).

Podstawowe statystyki

PODSTAWOWE ZDROWIE600 pkt. ⇒ 570 pkt.

W — Z Wiatru Grom

SKALOWANIE OBRAŻEŃ OD PCHNIĘCIA0,85 pkt. całkowitych obrażeń od ataku⇒ 0,75 pkt. całkowitych obrażeń od ataku

Yorick

Zmniejszone podstawowe obrażenia od ataku.

Yorick czerpie więcej korzyści z podstawowych obrażeń od ataku niż większość bohaterów. Kombinacja Mocy Trójcy, Gruboskórności Steraka oraz umiejętności resetującej jego atak, którą ostatnio zmieniliśmy tak, żeby mogła zadawać obrażenia wieżom, jest zbyt mocna. W połączeniu z nowymi runami takimi jak Demolka, łopata tego przeprowadzającego dywersje grabarza zadaje trochę za dużo obrażeń bohaterom i wieżom.

Podstawowe statystyki

PODSTAWOWE OBRAŻENIA OD ATAKU65 pkt. ⇒ 62 pkt.

Zoe

Zaklęcia podniesione za pomocą W trwają krócej. E ma mniejszy zasięg, mniej spowalnia, ale trwa dłużej.

Rzeczy wypadające dzięki Złodziejce Czarów Zoe stawiają jej przeciwników w bardzo trudnej sytuacji. Kiedy leżą na ziemi, są dodatkową dawką mocy, której muszą się obawiać, a to może sprawiać, że walczenie z Zoe jest przytłaczające. Co więcej, jeżeli przeciwnik faktycznie spróbuje utrudnić jej dostęp do wypadających rzeczy, będzie musiał robić to dość długo. Skrócenie tego czasu powinno dać przeciwnikom więcej możliwości wpływania na aleję.

Dodatkowo naprawiliśmy błąd, który sprawiał, że bardzo trudno było rzucić Senną Bańkę Kłopotów przez ścianę, nie będąc tuż obok niej. Teraz, skoro gracze będą w stanie rzucać tę umiejętność trochę dalej od ścian, boimy się, że ta zmiana da jej większy zasięg niż zamierzono, więc zabieramy Sennej Bańce Kłopotów trochę rzeczonego zasięgu.

Q — Gwiezdna Piłeczka

CZAS ODNOWIENIATeraz zaczyna się odnawiać, kiedy rzucanie Q się skończy, a nie kiedy się zacznie.
BEZ PIŁECZKINaprawiono błąd, w którym wskaźnik ponownego użycia Q — Gwiezdnej Piłeczki Zoe czasami znikał, gdy E — Senna Bańka Kłopotów została użyta od razu po Q — Gwiezdnej Piłeczce.
ZA SZYBCY, ZA GWIEZDNINaprawiono błąd, w którym wskaźnik ponownego użycia Q — Gwiezdnej Piłeczki Zoe pozostawał na ekranie, gdy Q — Gwiezdna Piłeczka została rzucona ponownie zbyt szybko.
PIŁECZKI, PIŁECZKINaprawiono błąd, w którym wskaźnik ponownego użycia Q — Gwiezdnej Piłeczki czasami był graficznie zbugowany, kiedy pocisk osiągał maksymalny czas istnienia.
CHODŹ ZA MNĄ!Naprawiono błąd, w którym R — Skok przez Portal Zoe czasami nie zwiększał zasięgu Q — Gwiezdnej Piłeczki.

W — Złodziejka Czarów

CZAS TRWANIA ZAKLĘĆ WYPADAJĄCYCH ZE STWORÓW40 sek. ⇒ 20 sek.

E — Senna Bańka Kłopotów

CZAS ODNOWIENIAZwracany przy trafieniu ⇒ Zwracany przy trafieniu bohatera
CZAS TRWANIA EFEKTU SENNOŚCI2 sek. ⇒ 2,2 sek.
SPOWOLNIENIERosnące spowolnienie efektu senności zmniejszone o 20%.
MAKSYMALNY ZASIĘG PO PRZELECENIU PONAD ŚCIANĄ800 jedn. ⇒ 650 jedn.
PROMIEŃ PUŁAPKI290 jedn. ⇒ 250 jedn.
BUDZIK MIKAELATygiel Mikaela teraz poprawnie usuwa efekt snu.
BAŃKA KŁOPOTÓWNaprawiono błąd, w którym E — Senna Bańka Kłopotów Zoe czasami zatrzymywała się przedwcześnie, jeśli została rzucona tuż obok ściany.

Zyra

Zwiększona podstawowa regeneracja many, zmniejszony przyrost regeneracji many. Czas ładowania W skraca się za każdym razem, gdy Zyra zabije przeciwnika. W nie zwiększa już zdrowia roślin.

Zyra jest jedną z bohaterek, które sprawiają, że długo dyskutujemy nad tym, co jest zdrowym schematem rozgrywki, a co nie. Szczególnie kłuje nas to, że Zyra jest rozdarta pomiędzy byciem środkową, a byciem wspierającą. Dzięki temu zaczęliśmy również myśleć nad tym, co dla nas znaczy, że bohater zmienia aleję i jaki to ma wpływ na całokształt gry.

Zawsze jesteśmy superpodekscytowani, kiedy widzimy, że danym bohaterem można zagrać w więcej niż jednej roli i mieć z tego frajdę. Specjalnie dla Zyry znaleźliśmy zdrowe sposoby, by mogła sobie dobrze radzić jako wspierająca, ale trzeba było czegoś więcej. Te zmiany powinny zapewnić naszej ulubionej paprotce więcej możliwości chodzenia tam, gdzie chce, albo tam, gdzie drużyna jej najbardziej potrzebuje.

Podstawowe statystyki

REGENERACJA MANY8,5 pkt. co 5 sek. ⇒ 11,5 pkt. co 5 sek.
PRZYROST REGENERACJI MANY0,8 pkt. ⇒ 0,4 pkt.

Umiejętność bierna — Cierniowy Ogród

MAKSYMALNY ZASIĘG POJAWIANIA SIĘ NASION1300 jedn. ⇒ 900 jedn.
CZAS TRWANIA ROŚLIN5/5,5/6/6,5/7/7,5 sek. (na poziomach 1/4/7/10/13/16) ⇒ 8 sek. na wszystkich poziomach
CZAS TRWANIA NASION Z UMIEJĘTNOŚCI BIERNEJ45 sek. ⇒ 30 sek. (nasiona z W bez zmian — 60 sek.)
ZDROWIE ROŚLIN4-6 pkt., zależnie od rangi W ⇒ 8 pkt. (zobacz informacje o W poniżej)
ZŁOTO ZA ZABICIE ROŚLINY5 szt. ⇒ 3 szt.

Obrażenia otrzymywane przez rośliny

Rośliny teraz od razu umierają od podstawowych ataków w zwarciu, ale mogą przetrwać więcej ciosów od efektów rozłożonych w czasie i ataków małych stworów/potworów. W późnej fazie gry są mniej wytrzymałe przeciwko wszelkim źródłom obrażeń, bo ulepszanie W już nie zwiększa ich zdrowia. Na marginesie, ogólnie jest mniej roślin.

  • Kliknij, aby rozwinąć.

W — Szybki Wzrost

USUNIĘTOPOTĘŻNY DĄBJuż nie daje roślinom Zyry 10/20/30/40/50% dodatkowego maksymalnego zdrowia.
NOWOŚĆNAWÓZKiedy Zyra zabije wroga, czas ładowania Szybkiego Wzrostu zostaje skrócony o 20%, a w wypadku udziału w zabójstwach bohaterów i zabójstwach dużych stworów oraz dużych potworów o 100%.

Przedmioty

Kamizelka Cierniowa

Odbijanie obrażeń zadaje mniejsze podstawowe obrażenia, ale skaluje się z pancerzem.

Kamizelka Cierniowa, dzięki zapewnianej przez nią sile, jest w dalszym ciągu zbyt dobrą natychmiastową kontrą przeciwko bohaterom posługującym się głównie atakami podstawowymi. Staramy się to ograniczyć i upewnić, że nie będzie miała aż takiego wpływu na fazę gry w alei.

MAGICZNE OBRAŻENIA ODBIJANIA15 pkt. ⇒ 3 pkt. + 10% dodatkowego pancerza

Słoneczna Peleryna

Zwiększone obrażenia aury.

Dwa przedmioty, które stworzyły stały schemat gry obrońcami w alei w tym sezonie, to Słoneczna Peleryna i Kamizelka Cierniowa. Nie jesteśmy zadowoleni ze schematów gry, które biorą się z popularnych przedmiotów dla obrońców: Słoneczna Peleryna często prowadzi do zbyt dużej ilości podstawowych obrażeń zadawanych przez obrońców, a niewystarczająco odbija się na ich odporności, a Kamizelki Cierniowe sprawiają, że granie bohaterami posługującymi się głównie atakami podstawowymi w górnej alei jest niezwykle trudne.

Jednakże widać, że bez któregokolwiek z tych przedmiotów, schematy gry obrońcami w alei kompletnie się rozpadają. Z naszego doświadczenia wynika, że Słoneczna Peleryna posiada zdrowszą mechanikę, więc odchodzimy od zmian z patcha 7.9, ale mamy nadzieję na ponowne przyjrzenie się temu przedmiotowi w przyszłości.

OBRAŻENIA AURY11 + 1 pkt./poziom ⇒ 25 + 1 pkt./poziom
DODATKOWE OBRAŻENIA PRZECIWKO STWOROM+200% ⇒ +50%
HEJ ORNNTe zmiany dotyczą również Peleryny Ognia Kuźni.

Runy

Pierwszy raz podoba nam się stan większości ścieżek run! Poniżej jest kilka zmian, które musimy wprowadzić, ale jesteśmy skupieni na upewnianiu się, że żadna opcja w którymkolwiek rzędzie run nie jest dużo lepsza od jej sąsiadów.

Precyzja

Runa kluczowa
Bohaterstwo
Walka

Do Ataku

ZAKTUALIZOWANOTRZY ATAKICele otrzymują teraz zwiększone obrażenia pootrzymaniu obrażeń od ataku, który włączy ten efekt.

Zabójcze Tempo

CZAS ODNOWIENIA10 sek. ⇒ 6 sek.

Zwinne Nogi

PODSTAWOWE LECZENIE5-50 pkt. ⇒ 3-60 pkt.
SKALOWANIE SIĘ LECZENIA Z OBRAŻENIAMI OD ATAKU10% dodatkowych obrażeń od ataku ⇒ 30% dodatkowych obrażeń od ataku
SKALOWANIE SIĘ LECZENIA Z MOCĄ UMIEJĘTNOŚCI20% ⇒ 40%
NOWOŚĆPOZIOMY KRYTYCZNEJeśli atak, który aktywował Zwinne Nogi trafi krytycznie, leczenie pochodzące ze Zwinnych Nóg będzie zwiększone o 40% twojego modyfikatora obrażeń krytycznych.

Dominacja

Tropienie
Łowca

Kolekcja Oczu

GAŁKI OCZNE ZA ASYSTĘ2 szt. ⇒ 1 szt.

Czarnoksięstwo

Runa kluczowa
Świetność

Pęd Fazowy

Walczący w zwarciu użytkownicy Pędu Fazowego prawie pod każdym względem radzą sobie lepiej niż ich walczący z dystansu ziomale, więc tym drugim również dajemy odporność na spowolnienia.

ODPORNOŚĆ NA SPOWOLNIENIATeraz jest również przyznawana bohaterom walczącym z dystansu.

Determinacja

Odporność
Żywotność

Lustrzana Skorupa

ODPORNOŚĆ NA MAGIĘ5 pkt. ⇒ 6 pkt.

Inspiracja

Runa kluczowa

Kleptomancja

Jesteśmy naprawdę zadowoleni z Kleptomancji, ale wciąż uważamy, że można ulepszyć wewnętrzny generator przedmiotów, który ją napędza. Naszym celem jest zmniejszenie różnicy pomiędzy skrajnymi przypadkami, niezależnie od tego, czy bohater, który korzysta z tej runy jest najlepszy w swojej klasie, czy też nie może poradzić sobie, nie mając przewagi.

USUNIĘTOJESTEŚ ZA DALEKOJuż nie zwiększa zasięgu ataku o 25 jedn.
ZAKTUALIZOWANOTAK WIELE PRZEDMIOTÓWDziałanie tabelki z łupami zmieniono tak, by wraz z czasem zmniejszana była różnorodność łupów.

Ulepszenia i naprawione błędy interfejsu run


  • Prowizorycznie naprawiliśmy błąd, w którym strony na runy były niewidoczne podczas wyboru bohaterów. Jeśli wciąż macie ten problem, proszę podzielcie się nim z nami na forach!
  • Efekty graficzne Ducha Poro zmieniają się w zależności od twojej drużyny.
  • Strony na runy teraz pokazują całą twórczość, odzwierciedlającą wasze wybory dot. run w zakładce Kolekcji.
  • Dodano możliwość „Zweryfikowania innego źródła” w Menu opcji.
  • Ekran wyboru bohaterów pamięta teraz ostatnią wybraną przez was stronę. Koniec ze stroną „Kolos” w każdej grze.

Wyważenie run na innych mapach


Mroczne Żniwa

Więcej walk i więcej zabójstw w ARAM-ie czyni Mroczne Żniwa dość silnymi.

ESENCJE DUSZY BOHATERÓW6 szt. ⇒ 5 szt.

Runy Łowcy Nagród

NOWOŚĆPOLOWANIE NA OŁTARZEKażdy ołtarz jest zaliczany do potencjalnie wyjątkowych nagród na porzeby Łowcy Nagród.

Sygnalizowanie przedmiotów i celów

POZOSTAŁ JEDEN ŁADUNEKZasygnalizowanie Oka Herolda w twoim ekwipunku wysyła teraz na czat drużynowy wiadomość o pozostałym czasie trwania.
TRZYMAJCIE SIĘZasygnalizowanie wieży, nexusa lub inhibitora wysyła teraz na czat drużynowy wiadomość o procencie pozostałego zdrowia danej budowli.

Aktualizacja ikon umiejętności

Amumu

Ikony umiejętności Amumu zostały zaktualizowane!

Umiejętność bierna — Przeklęty Dotyk


Q — Rzut Bandażem


W — Rozpacz


E — Histeria


R — Klątwa Smutnej Mumii

Dr Mundo

Ikony umiejętności Dr. Mundo zostały zaktualizowane!

Umiejętność bierna — Zastrzyk Adrenaliny


Q — Zatruty Tasak


W — Agonia Ognia


E — Masochizm


R — Sadyzm

Nunu

Ikony umiejętności Nunu zostały zaktualizowane!

Umiejętność bierna — Wizjoner


Q — Pożarcie


W — Wrząca Krew


E — Uderzenie Lodu


R — Zero Bezwzględne

Renekton

Ikony umiejętności Renektona zostały zaktualizowane!

Umiejętność bierna — Rządy Gniewu


Q — Rzeź Niewiniątek


W — Bezwzględny Drapieżnik


E — Rąb i Siecz


R — Dominus

Aktualizacja pasków zdrowia

Zaktualizowaliśmy paski zdrowia w grze. Nie musicie uczyć się niczego od nowa i dostaniecie parę nowych zabawek. Spodziewajcie się, że łatwiejsza będzie gra z wykorzystaniem okienek z lepszą obroną i specjalnych stanów oraz kontrowanie ich. Poprawimy również to, jak odzwierciedlane są istotne momenty.

Paski zdrowia bohaterów

Nowość — megastany

  • Osłonięcie tarczą magii
  • Niewrażliwość (zaktualizowana)

Nowość — stany śmiertelności

  • Dostępne dodatkowe życie (Anioł Stróż, Chronoskok Zileana itd.)
  • Wskrzeszanie (tekst kontroli tłumu)
  • Niezniszczalność (Niezmordowany Szał Tryndamere’a, Jagnięcy Spokój Kindred)

Nowość — stany mobilności

  • Nie do powstrzymania (Niepowstrzymana Siła Malphite’a, Ragnarok Olafa)

Nowość — stany okienek obronnych

  • Osłabiony pancerz
  • Osłabiona odporność na magię
  • Obydwa osłabione
  • Zwiększenie pancerza
  • Zwiększenie odporności na magię
  • Zwiększenie obydwu

Nowość — pokazywanie istotnych momentów

  • Animacja obrażeń eksplozywnych i drganie paska zdrowia (można to wyłączyć)
  • Animacja eksplozywnego leczenia
  • Ogólne ulepszenia czytelności i szybkości reakcji, w tym bardziej przejrzyste kolory i czas

Paski zdrowia niebohaterów

  • Kosmetyczne poprawki, ale bez zmian rozmiarów
  • Pasek zdrowia Barona teraz pozostaje w miejscu podczas walki, zamiast skakać, gdzie popadnie
  • Ulepszenia pasków zdrowia zwierzątek z superumiejętności (Tibbers, Stokrotka, Dziewica) i Rift Herald (przywołanie)
  • Brak zmian u stworów

Globalne ulepszenia

  • Wsparcie 4k (ale nie kursora, przepraszamy!)
  • Dużo nowej technologii = łatwiej jest dodawać nowe rzeczy i je utrzymywać w dobrym stanie

Rzeczy, które nie powinny wydawać się inne

  • Zadawanie ostatnich ciosów
  • Zaklepywanie celów
  • Szerokość pasków zdrowia wszystkich ważnych celów i budowli się nie zmieniła, więc wasza pamięć mięśniowa związana z używaniem Porażenia powinna być tak samo dobra jak wcześniej

Biografie bohaterów w kliencie

W ramach kontynuacji naszej pracy z poprzedniego patcha, krótkie biografie zostały napisane/dopasowane dla wszystkich bohaterów. Pełne biografie pozostaną w Uniwersum. Te zmiany mają na celu zapewnić spójne, krótkie podsumowanie każdego bohatera w kliencie.

Grupy

Będziecie mogli zapraszać ludzi z ekranu końca gry do swojej grupy bez potrzeby „oficjalnego” dodania ich do znajomych.

STATUS: TO SKOMPLIKOWANEDodano możliwość zapraszania nieznajomych z ekranu końca gry do grupy.

Kluby

Maksymalna liczba członków klubu została podwojona i teraz wynosi 100.

Długo czekaliście na tę zmianę, więc chcieliśmy wcisnąć ją przed końcem roku.

ZAKTUALIZOWANONIECH BĘDZIE 100Maksymalna liczba członków klubu 50 ⇒ 100
NIE MA SEKRETNYCH KLUBÓWNaprawiono błąd, w którym tagi i nazwy klubów były czasami widoczne tylko na ich stronie.

Nadchodzące wydarzenia

Nowe skórki Snowdown

Trzy nowe skórki Snowdown zjeżdżają na sankach do tego patcha.

Nowe i powracające emotki Snowdown


Nowe emotki

Siedem nowych emotek debiutuje podczas tego wydarzenia Snowdown:

Słodziutki Jelonek / Buuuuuziaczek / Od Kochającej Jinx / O Ja Cię Jelenię
Ciastek Braum / Ciastek Draven / Moje Kakao


Powracające emotki

Te emotki automatycznie pojawią się w waszej kolekcji, jeśli zdobyliście je w zeszłym roku. Poza tym przemyciliśmy trzy nie-Snowdownowe emotki. Nikomu nie mówcie!

Śnieżne Dzwonki / Oddany Amumu / Poro-Chrupki

Nowe misje

Rozgrywaj niegrzeczne lub grzeczne misje i zdobywaj emotki dostępne tylko w trakcie wydarzenia, ograniczone czasowo skórki Poro i więcej.

Powracający tryb gry: Legenda o Królu Poro

Legenda o Królu Poro będzie dostępna od 17:00 CET 12.12.17 r. do 04:55 CET 20.12.17 r. i od 17:00 CET 2.01.18 r. do 08:59 CET 9.01.18 r. Rozpętajcie wielką wojnę na śnieżki na Howling Abyss i przywołajcie olśniewającego Króla Poro. Możecie również ustawić ikony Poro i walczyć u boku Poro ubranych w odpowiadające im skórki podczas Snowdown.

Nowy tryb gry: Śnieżna Bitwa ARURF

Mroźny los czeka twoich wrogów! Rzucaj zaklęciami i śnieżkami w tej mroźnej wariacji na temat ARURF z udziałem najchłodniejszych bohaterów League od 17:00 CET 19.12.2017 r. do 16:55 CET 2.01.18 r. Wszystkie skórki z motywami zimowymi lub Snowdown są dostępne w tym trybie gry za darmo. Możecie również ustawić ikony Poro i walczyć u boku Poro ubranych w odpowiadające im skórki podczas Snowdown.

Naprawione błędy

  • Śmierć Siona przed użyciem runy Opiekuna nie sprawia już, że runa przestaje działać.
  • Naprawiono błąd, w którym bierny efekt Bandyty na przedmiotach generował złoto z podstawowych ataków zwierzątek (powinien działać tylko przy podstawowych atakach bohaterów).
  • Paski zdrowia duchów wyciągniętych przez E — Próbę Ducha Illaoi już nie znikają, kiedy gracz Illaoi lub sojusznik spróbuje obrać je za cel.
  • Naprawiono błąd, w którym na minimapie pojawiała się ikona Ezoterycznej Komety.
  • Naprawiono błąd, w którym wszystkie skórki Cho’Gatha (poza M.W. Cho’Gathem) zapożyczały efekty dźwiękowe Jurajskiego Cho’Gatha podczas animacji śmierci.
  • W — Bastion Tarica teraz poprawnie daje tarczę z Przywołania Aery, jeśli zostanie rzucony na sojusznika.
  • Urgot teraz poprawnie dostaje esencje duszy z runy Mrocznych Żniw, kiedy zabije bohatera za pomocą R — Strachu ponad Śmierć.
  • Naprawiono błąd, w którym dodatkowe obrażenia zadawane stworom również były wliczane do Umiejętności biernej — Uzbrojenia Hextech Corkiego.
  • Ładunki bohaterów, którzy używają Do Ataku i zaatakują przeciwnika, który również używa Do Ataku, nie będą już działać nieprawidłowo.
  • Naprawiono błąd, w którym rzucenie W — Osłony Lee Sina lub W — Stań za MnąBrauma na bohatera z Przywołaniem Aery sprawiało, że Aery przechodziła na rzucającego dane zaklęcie.
  • Czas odnowienia Porażenia nie jest już skracany do 15 sek., kiedy ten Czar Przywoływacza zostanie użyty przed 1:30.
  • Rammus nie traci już dodatkowego podstawowego pancerza, który dostał w patchu 7.22, kiedy używa Q — Kuli Mocy lub W — Kuli Obronnej.
  • Cofnięcie zakupu dokonanego w oczekiwaniu na odrodzenie się już nie sprawi, że Kamieniom Widzenia nie uda się odnowić ich totemów w momencie powrotu do gry.
  • Obrażenia zadawane inhibitorom teraz zaliczają się do obrażeń zadanych celom, które wyświetlają się w statystykach po zakończeniu gry.
  • Naprawiono błąd związany z Syndrą, w którym rzucenie R — Wyzwolonej Mocy, kiedy Q — Mroczna Kula była w locie za sprawą W — Siły Woli sprawiało, że kula nie była popychana, a przekierowywana do R — Wyzwolonej Mocy.
  • Tekstury rubinowej Barwy Xin Zhao z Walczących Królestw w grze teraz odpowiadają jej grafice ze sklepu/z wyboru bohaterów.
  • Barwy Zwycięskiego Gravesa mają teraz zmodyfikowany klejnot i model broni, tak jak oryginalny Zwycięski Graves.
  • Shurikeny Zeda Burzowego Ostrza już nie przenikają przez jego plecy podczas animacji śmierci.
  • Q — Niszczyciel Skarbca PROJEKTU: Vi nie używa już klasycznych efektów wizualnych przy aktywacji zaklęcia i przy trafieniu nim wrogiego bohatera.
  • PROJEKT: Vayne nie aktywuje już audio umieszczanego totemu, kiedy używa Mikstury Zdrowia.
  • Włosy i peleryna PROJEKTU: Vayne teraz poprawnie zapętlają się podczas animacji bezczynności.
  • Czas odnowienia Hextechowego Błyskalazku jest już poprawnie obejmowany działaniem skrócenia czasu odnowienia czarów przywoływacza.

Aktualizacje sklepu

ZNOWU WALCZĄSkórki Niegodziwy Lansjer Blitzcrank i Szlachetny Lansjer Blitzcrank powróciły do sklepu.
STAWIANIE PTASZKÓWDodaliśmy do zakupów zestawów pole zaznaczenia, by postawić nacisk na to, że nie można zwrócić przedmiotów zawartych w zestawie.

Nadchodzące skórki

Następujące skórki pojawią się wraz z patchem 7.24:

  • Cooyari

    No i Sunfire Cape wraca do prawidłowej funkcji

  • Canzas

    Fajnie by było jakby Jinx mówiła na Ulcie “Przyjmij prezent ode mnie” Kappa

  • Kacper Zgoda

    tylko nie nerf malzahara …

  • sebachuck15

    jhin dalej bez buffów…..

    • xxXardaSxx

      No nie a przecież taki słaby jest :O

  • Leona

    Malza za silny jest , więc dobrze że go nerfią …. :P