Patch 7.6 – Opis zmian //Patch notes


Reklama

Patch 7.6 nie wprowadza zbyt wielu zmian, ze względu na zbliżające się kwalifikacje do finałów LCS. W tej aktualizacji ujrzymy nowego Galio, który został w pełni aktualizowany, pojawią się nowe skórki na 1 kwietnia, pakiety Chroma, oraz drobne zmiany w balansie bohaterów.

Witajcie, Przywoływacze.

Witajcie w patchu 7.6, czyli tym, w którym Galio nie zaniedbał Dnia Nóg i może skakać przez pół mapy.

Tym razem nie wprowadzamy zbyt drastycznych zmian, ale to nie oznacza, że nie ma ich wcale. W patchu 7.6 kontynuujemy to, czym niedawno się zajmowaliśmy czyli Aatrox, Żądza Krwi Watażki, Varus oraz Miss Fortune. Ciekawostka: sporo rzeczy wzmacniamy, ale nic nie osłabiamy bez jakiegoś wzmocnienia w ramach rekompensaty. Minęło sporo czasu, od kiedy coś takiego się stało.

Pomijając rozgrywkę, minęło trochę czasu, od kiedy mówiliśmy o zaktualizowanym kliencie we wprowadzeniu. Zespół skupiał się na wydajności oraz stabilności. Mimo że nie są to najfajniejsze rzeczy do czytania w opisach patchów, to jednak są bardzo ważne i robią dużą różnicę. Usprawniliśmy strony specjalizacji w trybie niskich wymagań i wybór bohaterów w każdym z trybów. Sprawdźcie sekcję Zaktualizowanego Klienta League poniżej, aby poznać szczegóły.

To wszystko w tym patchu! Jak zawsze, powodzenia na Summoner’s Rift. Do zobaczenia następnym razem!

Paul „Aether” Perscheid Mattias „Gentleman Gustaf” Lehman Lucas „Luqizilla” Moutinho

Bohaterowie

Galio

Galio, Kolos, zostanie zaktualizowany przy premierze patcha 7.6! Aby dowiedzieć się więcej, sprawdźcie następujące odnośniki:

Udajcie się do działu „Dodatki” w artykule o ujawnieniu bohatera, do którego odnośnik znajdziecie wyżej, aby zobaczyć zaktualizowane portrety jego podstawowego wyglądu i skórek w wysokiej rozdzielczości!

Aatrox

Po ożywieniu Aatrox zachowuje uderzenia z Żądzy/Ceny Krwi i Studnia Krwi zostaje wypełniona.

Jeżeli chodzi o zmiany Aatroxa w ostatnim patchu oraz wzmocnienia, które wprowadziliśmy wkrótce potem, gracze jeszcze się do nich przyzwyczajają. Wstrzymujemy się z jakimiś bardziej precyzyjnymi poprawkami, dopóki jego skuteczność się nie unormuje, ale w zamian za to wprowadzamy te, które mają na celu uprzyjemnić doświadczenie przy ożywieniu. Dodatkowo, czy nam się wydaje czy też opisy umiejętności Aatroxa trudno się czytało? Okazuje się, że tak, więc robimy trochę porządków.

Biernie – Studnia Krwi

TAK NAPRAWDĘ TO NIE DRAVEN Wzmocnienie za napełnienie Studni Krwi Aatroxa nazywa się teraz „Krwiożerczy”, a nie „Gorąca Krew”
TO NIE JEST MOJA OSTATECZNA FORMA Po ożywieniu dzięki umiejętności biernej Aatrox dysponuje teraz pełną Studnią Krwi
ZACZEKAJ NA TO Aatrox teraz nie traci już trzeciego uderzenia z Żądzy/Ceny Krwi po ożywieniu
MROCZNY, ALE NIE TAJEMNICZY Opis umiejętności biernej Aatroxa został przepisany, aby był bardziej przejrzysty

Te zmiany już były, ale umieszczamy je tu jako przypomnienie.

Podstawowe statystyki

ZDROWIE 537,8 pkt. 580 pkt.

Q — Mroczny Lot

CZAS ODNOWIENIA 16/15/14/13/12 sek. 13/12,5/12/11,5/11 sek.

W — Cena Krwi

OBRAŻENIA PODSTAWOWE 30/60/90/120/150 pkt. 45/80/115/150/185 pkt.

Cho’Gath

R daje więcej zdrowia za każdy ładunek i kumuluje się o jeden raz więcej ze stworów / małych potworów.

Zawsze trzeba ponownie uczyć się bohatera po aktualizacji. W przypadku Cho’Gatha było to trochę bardziej zauważalne: niewielu graczy wybierało go przed aktualizacją, więc teraz jest więcej uczenia się niż ponownego uczenia się. To powiedziawszy, uważamy, że jest on trochę słaby nawet w rękach graczy, którzy się przystosowali do nowych warunków. On w końcu jest gigantycznym potworem, więc uważamy, że trochę więcej podstawowej wytrzymałości z Uczty mu nie zaszkodzi.

R – Uczta

DODATKOWE ZDROWIE 80/110/140 pkt. za każdy ładunek 80/120/160 pkt. za każdy ładunek
LIMIT ZE STWORÓW / MAŁYCH POTWORÓW 5 ładunków 6 ładunków

Fiddlesticks

Zwiększony zasięg rzucania Q. W zwraca pozostały czas trwania, gdy zginie cel.

Fiddlesticks miał dość duże problemy z czyszczeniem obozów po aktualizacji przedsezonowej – szczególnie Brzytwodziobów. Mimo że Mroczny Wicher zadaje dobre obrażenia obszarowe, jest to jedyna taka umiejętność Fiddle’a, więc gdy Wyczerpie Szkarłatnego Brzytwodzioba, pozostają mu tylko podstawowe ataki do wykończenia maluchów. Dajemy mu możliwość seryjnego Czerpania maluchów (i innych małych potworów, jak Skalniaków), pod warunkiem że będzie miał na to manę.

Z kompletnie drugiej strony, cofamy zmianę ze środka sezonu dotyczącą zasięgu Przerażenia. Wtedy myśleliśmy, że jeżeli Przerażenie będzie miało mniejszy zasięg rzucenia niż Czerpanie, Fiddlesticks będzie mógł lepiej wykorzystać kombinację Przerażenie-Czerpanie, ponieważ jego cel nie uciekłby tak szybko z zasięgu uwiązania. Okazało się, że jeżeli Fiddle próbował wykonać kombinację szybko, działała ona tylko, jeżeli był on już w zasięgu Przerażenia – w innym wypadku zostawało ono natychmiast nadpisane przez Czerpanie. Jest to równie – albo i bardziej – problematyczne, co oryginalna interakcja, więc oddajemy strachowi na wróble jego 50 jednostek zasięgu rzucania. Kra, kra.

Q – Przerażenie

ZASIĘG RZUCENIA 525 jedn. 575 jedn.

W – Czerpanie

nowośćMOGĘ TO RZUCIĆ DWA RAZY?! Jeżeli cel Czerpania zginie w trakcie używania umiejętności, pozostały czas trwania zostanie zamieniony na skrócenie czasu odnowienia

Gnar

Mini-Gnar i Mega-Gnar mają taką samą regenerację zdrowia.

Gdy Gnar ma przewagę, jego ciągłe podstawowe ataki oraz użycia umiejętności sprawiają, że staje się wersją Mega znacznie częściej. Jednak gdy Gnar zostaje w tyle, często nie może skumulować furii niezbędnej do transformacji, przez co nie ma dostępu do zwiększonej regeneracji zdrowia Mega-Gnara. Ujednolicamy jego regenerację w obu postaciach, aby mógł lepiej to robić, gdy zostanie w tyle. Ogólnie rzecz biorąc, powinno być to wzmocnienie dla Gnara; więcej czasu spędza w małej formie niż w większej, nawet jeśli nie został w tyle.

Podstawowe statystyki

REGENERACJA ZDROWIA (MINI) 2,5 pkt. 4,5 pkt. zdrowia co 5 sek.
PRZYROST REGENERACJI ZDROWIA (MINI) 0,5 pkt. 1,75 pkt. zdrowia co 5 sek.
REGENERACJA ZDROWIA (MEGA) 6,5 pkt. 4,5 pkt. zdrowia co 5 sek.
PRZYROST REGENERACJI ZDROWIA (MEGA) 3 pkt. 1,75 pkt. zdrowia co 5 sek.

Mega E – Miazga

WZMOCNIENIE – POPRAWKA Mega-Gnar może teraz zakolejkować kolejne zaklęcie podczas rzucania E – Miazgi

Miss Fortune

Zwiększone obrażenia Q. Q i E są wygodniejsze w użyciu.

Zmiany destrukcji, Ognistego Dotyku oraz Dwustrzału były dużym uderzeniem wymierzonym w siłę Miss Fortune. Mimo że te zmiany były ważne do utrzymania MF w dobrym miejscu, ogólnie rzecz biorąc, stanowiły poważne osłabienie, które było potrzebne, więc teraz dodajemy kilka drobnych wzmocnień. Dwustrzał powinien odzyskać trochę dawnej mocy (ale nie zabierać 3/4 paska zdrowia), szczególnie gdy dotrze do środkowej i późnej fazy gry, a do tego dodaliśmy trochę cechującej Lucjana płynności. Te zmiany pomogą łowczyni piratów skalować się lepiej, gdy zacznie kupować potężne przedmioty z efektami krytycznymi.

Q – Dwustrzał

OBRAŻENIA 20/35/50/65/80 pkt. 20/40/60/80/100 pkt.
SKALOWANIE 0,85 pkt. całkowitych obrażeń od ataku 1,0 pkt. całkowitych obrażeń od ataku
TERAZ POSIADASZ MOC Zasięg rzucenia zależy teraz od zasięgu ataku Miss Fortune (np. Ognista Armata)
CZUŁY SPUST Miss Fortune nie zatrzymuje się teraz na krótko po rzuceniu Dwustrzału

E – Deszcz Kul

CZUŁY SPUST Miss Fortune nie zatrzymuje się teraz na krótko po rzuceniu Deszczu Kul

Orianna

Kula nie powraca już do Orianny, jeżeli zginie cel, za którym podąża.

Poniższa zmiana to poprawka kilku błędów, które występowały, gdy sojusznik posiadający Kulę zginął (mówiąc dokładniej, Kula natychmiast wracała do Orianny). Niezaplanowana korzyść pozbycia się błędnej mechaniki: rzadziej będziecie używać superumiejętności na sobie!

E – Rozkaz: Chroń

ZOSTAŃ! Jeżeli zginie sojusznik, za którym podąża Kula, pozostanie ona w tym miejscu, zamiast powrócić do Orianny.

Quinn

Aktywacja Gonitwy daje więcej prędkości ataku. Zmniejszone obrażenia od Powietrznego Uderzenia. Quinn odrodzi się jako Valor, gdy R jest dostępne.

Przedstawmy pewną sytuację: robicie, co musicie, a tu nagle z mgły wojny wylatuje ptak. Wasza wizja znika natychmiast. A chwilę potem jesteście martwi. Obrażenia eksplozywne Quinn – w połączeniu z wysoką prędkością ruchu – dają przeciwnikom bardzo mało czasu na reakcję. Chcemy, aby mordercza kombinacja Quinn dawała przeciwnikom więcej czasu na reakcję, więc zamieniamy trochę eksplozywnej mocy na możliwość dłuższej wymiany obrażeń.

W – Wyostrzone Zmysły

DODATKOWA PRĘDKOŚĆ ATAKU 20/25/30/35/40% przy aktywacji Gonitwy 20/35/50/65/80% przy aktywacji Gonitwy

R – Za Linią Wroga

OBRAŻENIA OD POWIETRZNEGO UDERZENIA 100% całkowitych obrażeń od ataku 40% całkowitych obrażeń od ataku
nowośćŁAP GOŁĘBIA Po rozwinięciu Za Linią Wroga przynajmniej raz, Quinn odradza się jako Valor do końca gry.

Varus

Zwrot czasu odnowienia Q przy detonacji Rozkładu nie jest już zmniejszany przez skrócenie czasu odnowienia.

Zmiany Varusa w ostatnim patchu były jedną z trzech rzeczy, które miały zdetronizować Varusa jako króla dolnej alei (pozostałymi dwoma było osłabienie Ostrza Nocy oraz Ognistego Dotyku). Jeżeli chodzi bezpośrednio o Varusa, powiązaliśmy czas odnowienia Przebijającej Strzały z jego chęcią do atakowania przeciwników za pomocą podstawowych ataków. Podoba nam się ten kierunek, ale możemy przywrócić mu trochę siły.

Część mechaniki zwrotu czasu odnowienia Przebijającej Strzały zawierała antyskalowanie z czasem odnowienia: nie chcieliśmy dawać mu opcji skrócenia czasu odnowienia Przebijającej Strzały jeszcze bardziej niż przed osłabieniem. Ostatecznie Varus musi korzystać z podstawowych ataków, aby otrzymać zwrot, co było główną rzeczą, którą chcieliśmy wprowadzić. Usunięcie antyskalowania jest wzmocnieniem dla Varusa, które sprawia, że łatwiej można zrozumieć i uwzględnić zwrot przy kupowaniu przedmiotów ze skróceniem czasu odnowienia.

Q – Przebijająca Strzała

ZWROT CZASU ODNOWIENIA PRZY DETONACJI ROZKŁADU 4 sek., skalowane w dół ze skróceniem czasu odnowienia 4 sek.

Rozbudowa dialogów Lux

Dodaliśmy Lux trochę linii dialogowych. Ma teraz około cztery razy więcej rzeczy do powiedzenia, wliczając w to wiele interakcji z bohaterami.

Interfejs tarczy chroniącej przed obrażeniami magicznymi

Krótka piłka: lekko zmieniamy kolor pasków zdrowia przedstawiających tarcze chroniące przed obrażeniami magicznymi (Morgana, Camille, a teraz także Galio!)

Specjalizacje

Żądza Krwi Watażki

Teraz przywraca zdrowie zależnie od obrażeń od ataku, zamiast dawać kradzież życia.

Aktualizacja Żądzy Krwi Watażki w patchu 7.5 spełnia swoje zadanie dostarczania dyskretnych, ale ważnych momentów. Jednakże wprowadziła kilka elementów, które trzeba było wygładzić ze względu na to, jak działa kradzież życia. Ponieważ kradzież życia jest zależna od zadawanych obrażeń, ilość otrzymanego zdrowia może się różnić między atakami, zależnie od takich rzeczy jak modyfikatory podstawowych ataków czy pancerz przeciwnika. Różnica staje się mocno widoczna, gdy kradzież życia osiągnie wartość 50%.

Żądza Krwi powinna mieć przypadki, kiedy jest skuteczniejsza, ale sytuacja „Caitlyn strzela stworowi W Głowę” nie powinna dawać większej nagrody niż „Caitlyn trzyma całą pierwszą linię wroga na dystans”. Zmiana na efekt uzdrawiania powoduje, że Żądza Krwi sprawdza się jako narzędzie do utrzymywania się w walce, dzięki czemu łatwiej jest zidentyfikować odpowiednie wykorzystanie: zmiana pozycji i trzymanie na dystans każdego zagrożenia, które zmierza w waszą stronę.

PREMIA DO UTRZYMYWANIA SIĘ Daje 1-50% kradzieży życia (na poziomach 1-18) Przywraca zdrowie równe 3-40% całkowitych obrażeń od ataku (na poziomach 1-18)
LECZENIE KRYTYCZNE Jeżeli atak, który aktywuje Żądzę Krwi Watażki będzie trafieniem krytycznym, to uzdrowienie także będzie krytyczne (dodatkowo zwiększane przez modyfikatory obrażeń krytycznych, np. Ostrze Nieskończoności).

Summoner’s Rift

Czerwony Krzewogrzbiet

Zmniejszona odporność na magię.

Zgodnie ze zmianami przedsezonowymi, Czerwony Krzewogrzbiet ma być odporny na obrażenia magiczne, podczas gdy Niebieski Strażnik ma stanowić takie samo wyzwanie dla postaci zadających obrażenia fizyczne. Te numerki się nie zgadzały, więc je ujednolicamy.

ODPORNOŚĆ NA MAGIĘ 15/20/26/29/30 pkt. (na poziomach 1/4/8/9/10) 10/15/18/19/20 pkt. (na poziomach 1/3/5/7/8), identycznie jak u Niebieskiego Strażnika

Menu opcji w grze

W patchu 7.4 zwiększyliśmy rozmiar menu opcji, aby było bardziej czytelne przy wyższych rozdzielczościach. Jego rozmiar był jednak trochę zbyt duży przy superwysokich rozdzielczościach, więc zmieniamy go na coś pośrodku.

WYGODNY ROZMIAR Rozmiar menu opcji został znacznie zmniejszony, gdy ustawiono rozdzielczość wyższą niż 1200 w pionie (mniejsze zmniejszenia rozmiaru przy niższych rozdzielczościach)
WYGODNE UMIEJSCOWIENIE Menu opcji może być teraz przeciągane po kliknięciu w dowolne wolne miejsce, a nie tylko pasek z tytułem

Rotacyjne tryb gry

Atak. Obrona. Raz za razem. Oblężenie Nexusa będzie w rotacji od 24 marca 2017 r. 13:00 CET do 28 marca 2017 r. 6:00 CEST oraz od 31 marca 2017 r. 14:00 CEST do 4 kwietnia 2017 r. 6:00 CEST.

W skrócie:

  • Na zmianę atakujcie i brońcie Nexusa za pomocą arsenału wyjątkowego sprzętu oblężniczego.
  • Zniszczcie bazę szybciej niż przeciwnicy (w trybie ataku), a zwycięstwo będzie wasze.
  • Średni czas trwania gry wynosi 25 minut.

Brzmi łatwo? Niech zacznie się rozwałka.

Aktualizacja klienta League of Legends

Zaktualizowaliśmy tryb niskich wymagań, aby działał płynniej i jeszcze bardziej usprawniał wydajność. Wciąż jest tu dużo do zrobienia, ale uważamy, że włączenie trybu niskich wymagań powinno rozwiązać większość problemów z wydajnością dla graczy, którzy mają problemy ze zaktualizowanym klientem.

Włączenie trybu niskich wymagań wyłącza klienta podczas gry, dzięki czemu wzrasta wydajność komputera, ale potrzeba więcej czasu na dotarcie do ekranu po zakończeniu rozgrywki (ponieważ klient musi zostać ponownie uruchomiony). Na podstawie odzewu ze strony graczy chcemy zrobić z tego opcję do włączenia w ustawieniach, aby można było włączyć tryb niskich wymagań bez wyłączania klienta w tle (lub odwrotnie).

Rozwiązania większości najbardziej powszechnych problemów znajdziecie w dziale Znane problemy na naszej stronie wsparcia.


Ważniejsze poprawki

  • Usprawniliśmy działanie czatu podczas wyboru bohaterów, eliminując błędy, które powodowały zawieszanie.
  • Podczas korzystania z trybu niskich wymagań strony ze specjalizacjami powinny działać płynniej zarówno podczas wyboru bohaterów, jak i w kolekcji.
  • Przebudowaliśmy proces sprawdzania gotowości, aby usprawnić stabilność oraz szybkość reakcji.
  • Interakcje z siatką wyboru bohaterów są teraz płynniejsze, wliczając w to przesuwanie kursora, klikanie oraz otwieranie/zamykanie.
  • Kliknięcie imienia przywoływacza z kategorii „ostatnio poznani” w interfejsie „dodaj znajomego” przeniesie was teraz do jego profilu.
  • Można teraz kliknąć prawym przyciskiem myszy na znajomych w czacie, aby zaprosić ich do gry, przejrzeć ich profil lub obserwować mecz.

Aktualizacja stanu kolejki

Rankingowa solo/duet

Rankingowa elastyczna

Naprawione błędy

  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że R – Burza Chaosu Viktora zachowywała się dziwnie po śmierci.
  • Gdy podstawowy atak Yoricka wzmocniony Q – Ostatnim Rytuałem trafi krytycznie, podstawowa wartość ataku zostaje prawidłowo zmodyfikowana zamiast dodatkowych obrażeń.
  • Nakładany na siebie efekt krwawienia z Tańca Śmierci nie przerywa już Powrotu.
  • Leczenie Przysięgi Rycerskiej prawidłowo wchodzi teraz w interakcję z Bluźnierczym Bożkiem.
  • Illaoi nie może już spamować W – Srogiej Lekcji, aby zignorować czas rzucania E – Próby Ducha.
  • Czas odnowienia Naśladowanego R – Cienia Róży nie resetuje się już, gdy LeBlanc rzuci R – Naśladowcę, jeżeli umarła między rzuceniem Cienia Róży a rzuceniem Naśladowcy.
  • Efekt graficzny W – Agonii Ognia Dr. Mundo nie zacina się już przy zmianie kierunku.
  • Efekt spowolnienia Q – Błyskawicznego Mrozu Anivii nie nadpisuje już efektu spowolnienia jej R – Burzy Lodu (dzięki czemu przeciwnicy odzyskiwali prędkość ruchu).
  • Ruch z atakiem podczas E – Przypływów Krwi Vladimira nie sprawia już, że zostają natychmiast uwolnione.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że R – Mącenie Wody Fizza nie spowalniało przeciwników w momencie wyskoczenia rekina.
  • Naprawiono trochę interakcji, które sprawiały, że umiejętności zachowywały się dziwnie, jeżeli rzucono je w tej samej chwili, w której pękła tarcza magii na użytkowniku.
  • Ivern nie zyskuje już wizji na obu obozach z wilkami na Twisted Treeline, gdy uwolni jeden z nich. Ivernie, jesteś zbyt przyjacielski.
  • Jeżeli sojusznik stanie się niewidzialny lub zakamuflowany, gdy był niewidoczny dla was wskutek działania R – Paranoi Nocturne’a, teraz prawidłowo zyskujecie na nim wizję, gdy wejdzie w wasz zmniejszony zasięg wizji, zanim Paranoja przestanie działać.
  • Przeciwnicy trafieni E – Urokiem Ahri podczas doskoku nie mogą dalej rzucać zaklęć podczas doskoku.
  • Użycie W – Riposty, gdy aktywny jest Całun Banshee, nie powoduje już, że wizualnie zaczyna się odnawiać w ekwipunku Fiory (lub znika i ponownie pojawia się natychmiast).
  • SKT T1 Alistar nie ślizga się już podczas animacji Umiejętności biernej – Triumfalnego Ryku.
  • Dźwięk animacji Powrotu SKT T1 Alistara nie jest już absurdalnie głośny.
  • Jhin Krwawego Księżyca nie wykorzystuje już efektu graficznego zwykłego Jhina podczas trafień krytycznych.
  • Technicznie rzecz biorąc, to nie naprawienie błędu: wprowadzono usprawnienia dla daltonistów podczas korzystania z W – Wybierz Kartę Twisted Fate’a Krwawego Księżyca.
  • Technicznie rzecz biorąc, to nie naprawienie błędu: efekt graficzny E – Karabinu Maszynowego Arcade Corkiego został zmniejszony, aby nie był tak przytłaczający.
  • Technicznie rzecz biorąc, to nie naprawienie błędu: efekt graficzny R – Ognia Zaporowego Arcade Corkiego został zaktualizowany, aby był łatwiejszy do rozpoznania.

Nadchodzące skórki i chromatyczne zestawy

Następujące skórki pojawią się wraz z patchem 7.6:

Następujące chromatyczne zestawy pojawią się wraz z patchem 7.6:

Reklama

Podziel się ze znajomymi!